abonnement Unibet Coolblue
pi_88313052
Nieuws:
http://buitenland.nieuws.nl/616644
quote:
Militaire samenwerking Londen en Parijs

(Novum/AP) - De twee Europese kernmachten Groot-Brittannië en Frankrijk sluiten dinsdag een overeenkomst over het delen van testinstallaties voor kernkoppen. Premier David Cameron en president Nicolas Sarkozy beloven in Londen nauwer samen te werken dan ooit te voren op het gebied van defensie en veiligheid.

Militaire samenwerking Londen en Parijs

Het is de bedoeling de banden tussen beide landen steviger aan te halen, maar de samenwerking brengt het in deze tijd wellicht grotere voordeel met zich mee dat ook de kosten voor defensie gedeeld worden.

Eén van de opmerkelijkste plannen is de vorming van een gezamenlijke legermacht bestaande uit vijfduizend militairen, die ingezet kan worden voor vredes-, reddings- en gevechtsmissies. Daarnaast zullen beide landen gebruikmaken van elkaars vliegdekschip, zodat Britse straaljagers op het Franse schip kunnen landen en vice versa.

De Britse regering kondigde vorige maand aan acht procent te bezuinigen op de defensiebegroting van 43 miljard pond. Zeventienduizend militairen, een contingent straaljagers en een verouderd vliegdekschip moeten verdwijnen. Ook Frankrijk moet afstand doen van een vliegdekschip, waardoor beide landen in de toekomst elk één vliegdekschip overhouden.

De twee landen gaan samenwerken voor de ontwikkeling van een onbemand vliegtuig, van satellietcommunicatie en van technologieën voor onderzeeërs. Daarnaast is het de bedoeling dat ook op het gebied van inlichtingenwerving meer wisselwerking plaatsvindt.

Op het gebied van kernwapens zullen beide landen gebruikmaken van testfaciliteiten in het zuiden van Engeland en het zuidoosten van Frankrijk. Het is echter niet de bedoeling dat nucleaire geheimen worden gedeeld.

Premier Cameron deelde het Lagerhuis mee dat de samenwerking niet betekent dat de landen in de toekomst niet meer unilateraal kunnen of zullen optreden. "Partnerschap, ja. Maar het weggeven van soevereiniteit? Nee."

Washington juicht de nauwere samenwerking toe. "Zulke nadrukkelijke samenwerking tussen twee NAVO-bondgenoten op het gebied van bilaterale defensie maakt ons allemaal veiliger", zei een woordvoerder van de Amerikaanse ambassade in Londen.
http://www.nu.nl/politiek(...)derdelen-tekort.html
quote:
Defensie komt munitie en onderdelen tekort
Uitgegeven: 3 november 2010 22:30
Laatst gewijzigd: 3 november 2010 22:36
DEN HAAG - Defensie heeft een groot tekort aan reserveonderdelen en munitie. Hierdoor kunnen reparaties vaak niet volledig worden uitgevoerd en is als gevolg daarvan materieel niet te gebruiken.

Door het gebrek aan munitie kunnen bovendien niet alle schietoefeningen nog worden uitgevoerd. Als er niets gebeurt, is vanaf eind volgend jaar de geoefendheid van eenheden van de pantserinfanterie niet meer te garanderen.

Dat schrijft minister Hans Hillen (Defensie) woensdagavond aan de Tweede Kamer. De tekorten hebben een financiële oorzaak en komen ook door het intensieve gebruik in Afghanistan. En als Defensie al bestellingen voor reserveonderdelen of munitie kan plaatsen, zijn de levertijden heel lang.

Weinig vrolijk

In zijn antwoorden aan de Kamer, ter voorbereiding op de bespreking van de defensiebegroting, schetst Hillen een weinig vrolijk beeld van de situatie bij Defensie. Zijn ministerie staat volgens Hillen aan de vooravond van omvangrijke bezuinigingen, die oplopen van 200 miljoen in 2011 tot 635 miljoen in 2018.

Komend voorjaar wil Hillen laten weten hoe hij de bezuinigingen gaat halen. Voor volgend jaar zijn die al ingevuld. Het grootste deel ervan wordt gehaald door het uitstellen van investeringen in materieel en infrastructuur.

Inkomsten

De inkomsten uit de verkoop van overtollig materieel vallen voor Defensie tegen. Dit jaar was er 246 miljoen euro begroot, maar naar verwachting pakt de opbrengst 50 miljoen lager uit. Een van de belangrijkste oorzaken is de economische crisis.
dag
pi_88317151
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:00 schreef Clan het volgende:
Helaas komen we daar nooit achter, gezien Janvier achter gesloten deuren is verhoord. Begrijp echt niet anders waarom er geen luchtsteun werd gegeven?
Escalatie? Denk niet dat de blauwhelmen op dat moment klaar waren voor een oorlog daar en dat er dan veel meer doden waren gevallen?
Ja, ik generaliseer.
pi_88317254
Dat schrijft minister Hans Hillen (Defensie) woensdagavond aan de Tweede Kamer. De tekorten hebben een financiële oorzaak en komen ook door het intensieve gebruik in Afghanistan. En als Defensie al bestellingen voor reserveonderdelen of munitie kan plaatsen, zijn de levertijden heel lang.

Waarom heeft Eimert dit het afgelopen jaar niet iedere maand luidkeels in de 2e kamer geroepen? Waarom heeft hij het kabinet niet bestookt met brandbrieven over dit onderwerp? Heb ik dat allemaal gemist, of is van Middelkoop een beetje laks geweest?
Ja, ik generaliseer.
pi_88317575
Ik denk dat het politiek gezien niet 'opportuun' was om dat te doen.

Hij was loyaal aan zijn partij in plaats van aan zijn ministerie.
pi_88318400
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:16 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat het politiek gezien niet 'opportuun' was om dat te doen.

Hij was loyaal aan zijn partij in plaats van aan zijn ministerie.
Een van de grotere problemen in de politiek...
Ja, ik generaliseer.
pi_88318442
Ik heb altijd het idee gehad dat van Middelkoop de functie had gekregen omdat het over was.

Dat is een van de dingen waar je niet over kan klagen met het nieuwe kabinet, na jaren ploeteren is er eindelijk nagedacht over wie er nou echt het beste is voor een bepaalde plek.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_88318550
Wat maakt Hans Hillen dan zo geschikt voor defensie?
Ja, ik generaliseer.
pi_88318781
Van de frontpage: Defensie kampt met munitietekort

quote:
Defensie kampt met munitietekort

Defensie kampt met een tekort aan munitie. Daardoor kunnen in 2011 niet alle schietoefeningen worden uitgevoerd. Ook zijn er te weinig reserveonderdelen voorradig. Daardoor duren reparaties vaak langer of kunnen ze zelfs niet volledig worden uitgevoerd.

Dat blijkt uit een brief van minister van Defensie Hans Hillen aan de Tweede Kamer. Defensie staat volgens Hillen aan de vooravond van omvangrijke bezuinigingen. Deze lopen op van 200 miljoen euro in 2011 tot 635 miljoen in 2018.

Volgens Hillen zijn de gevolgen van de tekorten 'aanzienlijk'. De geoefendheid van het personeel gaat achteruit en daarmee hun inzetbaarheid. Het is niet zeker of de pantserinfanterie-eenheden vanaf eind volgend jaar nog voldoende geoefend zijn, schrijft Hillen.

De munitietekorten zijn onder meer ontstaan doordat sommige munitie op grote schaal is verbruikt in Afghanistan. Door geldtekort en lange levertijden kunnen de tekorten aan munitie voor de reguliere oefeningen en trainingen niet op korte termijn worden aangevuld, stelt Hillen.

De minister laat in zijn brief weten meer tijd nodig te hebben om verdere, structurele maatregelen uit te werken en beleidskeuzes te maken. Hij hoopt daar in het voorjaar meer duidelijkheid over te hebben.
Je zou je bijna af gaan vragen wat we nog wel hebben. Geen kleding, geen (reparatie van) vervoer, geen munitie... :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_88318859
Omdat hij niet wereld schuw is vanwege zijn verleden als politiek verslaggever (Ik heb bij sommige politici nogal het vermoeden dat zij nooit Den Haag verlaten.) en hij heeft de afgelopen jaren al redelijk veel met defensie gedaan naar mijn weten in de eerste en tweede kamer.

Dus hij is zeer geschikt.

Misschien dat bijvoorbeeld Dick Berlijn of Frank van Kappen vanuit andere punten betere kandidaten waren geweest maar ik denk dat Hillen beter is voor het politieke aspect, hij durft tenminste de problemen voor te dragen waar van Middelkoop niet wilde.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:00:56 #260
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88318865
quote:
Op donderdag 4 november 2010 10:58 schreef hcwp het volgende:
Je zou je bijna af gaan vragen wat we nog wel hebben. Geen kleding, geen (reparatie van) vervoer, geen munitie... :')
V&V-gevechtstijgerts! *O*
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_88318946
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:00 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

V&V-gevechtstijgerts! *O*
:') :') :') :') :')
pi_88318951
De dag dat we geen geld meer hebben voor munitie gaat een zeer trieste dag worden..

Rave, straks komen we internationaal bekend te staan als het land met gemiddeld het jongste leger. :*
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_88319056
Een land dat haar krijgsmacht verkwanseld gaat vroegtijdig ten onder. ;(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88319154
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:03 schreef Vronsky het volgende:
De dag dat we geen geld meer hebben voor munitie gaat een zeer trieste dag worden..

Rave, straks komen we internationaal bekend te staan als het land met gemiddeld het jongste leger. :*
Voordat we met die eer mogen strijken, staan er nog wat landjes in voornamelijk Afrika voor ons in de rij ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_88319205
Nee joh, alles gaat super, we worden toch niet meer aangevallen, want dit is de communistische utopie waar alles geweldig is en iedereen hand in hand met elkaar samen lopen en iedereen knuffelt.
:Y

Dat leger is overbodig! :')

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:11 schreef hcwp het volgende:

[..]



Voordat we met die eer mogen strijken, staan er nog wat landjes in voornamelijk Afrika voor ons in de rij ;)
haha, dan verklaren we maar gewoon de oorlog aan ze. :7
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_88319773
Of Hillen geschikt is moet nog blijken. Tot nu toe valt hij me mee.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:33:34 #267
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88319894
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:29 schreef Sloggi het volgende:
Of Hillen geschikt is moet nog blijken. Tot nu toe valt hij me mee.
Hoelang zit hij er al dan? :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_88320068
Niet lang, vandaar dat zijn geschiktheid nog moet blijken ;).

Ik ben nooit zo'n fan van Hillen als Kamerlid geweest, daarom zeg ik dat hij me meevalt, afgaande op de paar keer dat hij wat gezegd als minister.
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 11:58:53 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88320776
welkom terug Lightning_NL

we zien nog steeds liever dat er niet gescholden word }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 11:59:45 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88320804
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]
:') Een burgeroorlog in Nederland is in de nabije toekomst zeker niet ondenkbaar. En dat komt dan absoluut niet door polarisatie. Dat komt gewoon door de multicriminele samenleving die ons door de strot gedouwd is en ZELFS NU NOG STEEDS in sommige achterlijke linkse klapmongolen als de ideale droom samenleving in hun kop rondspookt.
ow en LOL :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_88329663
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:58 schreef hcwp het volgende:
Van de frontpage: Defensie kampt met munitietekort

[..]

Je zou je bijna af gaan vragen wat we nog wel hebben. Geen kleding, geen (reparatie van) vervoer, geen munitie... :')
Het 'gebroken geweertje' kan weer van stal worden gehaald.
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 17:59:39 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88334118
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:00 schreef Clan het volgende:

[..]



Helaas komen we daar nooit achter, gezien Janvier achter gesloten deuren is verhoord. Begrijp echt niet anders waarom er geen luchtsteun werd gegeven?
dat krijg je als die nog nooit een wapen vast hebben gehouden geweldsinstructies laat schrijven ... ze waren zo ingewikkeld dat er eigenlijkuberhaupt geen geen bommen gegooid konden worden.

zo werd er verchil gemaakt tussen luchtsteun (vliegtuig gooit een bom) en luchtaanvallen (veel vlietuigen gooien meerdere bommen) met beiden hun eigen aanvraagprotocol (bij verschillende intanties) etc. etc.

en dat geldde niet alleen voor luchtsteun, Deense Leopards konden tijdens gevechten door het winterweer niet direct zien of vijandige anti tank wapens op zehadden geschoten omdat de lopenal waren afgekoeld en dus moesten ze doorrijden zonder te schieten (langs die wapens 8)7 )

het was gewoon een onmogelijke missie waar nooit iemand mee in had moeten stemmen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 november 2010 @ 21:59:02 #273
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_88344241
quote:
Op donderdag 4 november 2010 17:59 schreef sp3c het volgende:

[..]



dat krijg je als die nog nooit een wapen vast hebben gehouden geweldsinstructies laat schrijven ... ze waren zo ingewikkeld dat er eigenlijkuberhaupt geen geen bommen gegooid konden worden.

zo werd er verchil gemaakt tussen luchtsteun (vliegtuig gooit een bom) en luchtaanvallen (veel vlietuigen gooien meerdere bommen) met beiden hun eigen aanvraagprotocol (bij verschillende intanties) etc. etc.

en dat geldde niet alleen voor luchtsteun, Deense Leopards konden tijdens gevechten door het winterweer niet direct zien of vijandige anti tank wapens op zehadden geschoten omdat de lopenal waren afgekoeld en dus moesten ze doorrijden zonder te schieten (langs die wapens 8)7 )

het was gewoon een onmogelijke missie waar nooit iemand mee in had moeten stemmen
U what?


het moet echt t niveau horizontale slagsneeuw in t kwadraat heb je nog een keer zijn voordat de schutter met de WBG bij koud weer geen infanterie kan waarnemen. Juist in de sneeuw zijn leo's op hun best :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_88345930
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:59 schreef sp3c het volgende:

[..]



dat krijg je als die nog nooit een wapen vast hebben gehouden geweldsinstructies laat schrijven ... ze waren zo ingewikkeld dat er eigenlijkuberhaupt geen geen bommen gegooid konden worden.

zo werd er verchil gemaakt tussen luchtsteun (vliegtuig gooit een bom) en luchtaanvallen (veel vlietuigen gooien meerdere bommen) met beiden hun eigen aanvraagprotocol (bij verschillende intanties) etc. etc.

en dat geldde niet alleen voor luchtsteun, Deense Leopards konden tijdens gevechten door het winterweer niet direct zien of vijandige anti tank wapens op zehadden geschoten omdat de lopenal waren afgekoeld en dus moesten ze doorrijden zonder te schieten (langs die wapens 8)7 )

het was gewoon een onmogelijke missie waar nooit iemand mee in had moeten stemmen
Ach ja, wie gaat er ook in een dal zitten.

Was, geloof ik, een Nederlandse vertegenwoordiger bij de VN die, voordat de regering iets had besloten, al toezeggingen had gedaan dat Nederland deze klus wel kon klaren.
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 22:43:34 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88346486
Morillon oid
ook frans :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')