abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 15:48:02 #1
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_84237191

• Algemeen:
    Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

• Aanpassingen van de fabrikant:
    Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

• Android updates:
    Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0) en Eclair (2.1). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Froyo (Frozen Yoghurt) zijn. Het versienummer hiervan is nog onbekend.

Er is soms wat verwarring over versienummers en namen van updates. Het zit zo: Google heeft een grote verzameling verbeteringen e.d. Deze verzameling heet bijvoorbeeld Donut, of Eclair. Vervolgens pakt Google daar een aantal verbeteringen uit en beslist dat dat de volgende Android update wordt. Daarna wordt er een versienummer opgeplakt. Hierdoor is het dus mogelijk dat 2.0 en 2.1 beiden tot Eclair behoren.

• Android mods:
    Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

• Beschikbare apparaten:
    Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

• Handige sites:
    http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site
    http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site
    http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site
    http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site
    http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site
    http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs
    http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws

• Twitter:
    http://twitter.com/cyanogen - Android modder
    http://twitter.com/maxisma - Android modder
    http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder
    http://twitter.com/dwang5 - Android modder
    http://twitter.com/stericson - Android modder
    http://twitter.com/benocharm - Android modder

Vorig topic: Android #18: Where Android does it all
    HTC Desire topic: HTC Desire #16 - Appie 1.6 is binnen, nu nog Froyo
    HTC Hero topic: HTC Hero #12: Waar eindelijk 2.1 binnenkomt
    De OP vind je hier

[ Bericht 0% gewijzigd door skittelman op 19-07-2010 20:48:49 ]
  • Lege virente, virent cuncta
      maandag 19 juli 2010 @ 16:06:18 #2
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_84237793
    Godver, nu al voor de derde keer gehad dat mn tijdens of na een sms iets vastloopt. Dit keer was het proces.com.andoid.mms.

Op zich geen probleem, maar hij restart helemaal en ben daarna al mijn smsjes kwijt.

Dit heb ik nu al voor de derde keer in een maand tijd ofzo.
      maandag 19 juli 2010 @ 19:12:09 #3
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_84244888
    Vreemd zeg, ik heb daar echt geen last van. En je gebruikt alleen de standaard SMS app toch?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 19 juli 2010 @ 20:14:08 #4
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_84247272
    Tsk.. wel die waardeloze Tattoo in de OP, maar de Spica niet.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_84247301
    Even de boel hier opnaaien;

Zonder de iPhone was Android lang niet wat het nu is. All glory to mighty Apple.
      maandag 19 juli 2010 @ 20:50:59 #6
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84248772
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef Dromer het volgende:
    Tsk.. wel die waardeloze Tattoo in de OP, maar de Spica niet.
    of maak zelf een beter overzicht of stuur me een pm of quote dat je de spica(of een ander toestel) mist
    Als je mensen zo loopt af te zeiken komt er nooit een goede OP
    Lege virente, virent cuncta
    pi_84248875
    Ik heb net een Samsung Galaxy gehaald met de Google experience.....nog dingen die leuk zijn en die ik MOET weten?
      maandag 19 juli 2010 @ 21:09:48 #8
    45722 Dromer
    pi_84249540
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:50 schreef skittelman het volgende:

[..]

of maak zelf een beter overzicht of stuur me een pm of quote dat je de spica(of een ander toestel) mist
    Als je mensen zo loopt af te zeiken komt er nooit een goede OP
    1. stel je niet aan vuile torrents downloader.
    2. hij staat er nu tussen.

en ik werd veel erger afgezeken met mijn OP.
    pi_84249995
    Nu ongeveer een weekje mijn Galaxy S en ik ben er echt helemaal tevreden mee, wat een fantastisch toestel! Heb de telefoon zelf geroot en geflasht en nu gaat die echt als een speer. Wat mij betreft by far het beste Android toestel wat er op dit moment op de markt verkrijgbaar is.
    Koning.
      maandag 19 juli 2010 @ 22:07:38 #10
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84252520
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 16:06 schreef Zwansen het volgende:
    Godver, nu al voor de derde keer gehad dat mn tijdens of na een sms iets vastloopt. Dit keer was het proces.com.andoid.mms.

Op zich geen probleem, maar hij restart helemaal en ben daarna al mijn smsjes kwijt.

Dit heb ik nu al voor de derde keer in een maand tijd ofzo.
    Er zijn apps die je sms-jes backuppen.
      maandag 19 juli 2010 @ 22:12:28 #11
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_84252813
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 22:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Er zijn apps die je sms-jes backuppen.
    Ja, maar dat moet toch niet nodig zijn? Ik wil gewoon dat mn smsjes lekker blijven staan waar ze horen.
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 19:12 schreef Devolution het volgende:
    Vreemd zeg, ik heb daar echt geen last van. En je gebruikt alleen de standaard SMS app toch?
    Ja.
      maandag 19 juli 2010 @ 22:15:49 #12
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84252987
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 22:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet toch niet nodig zijn? Ik wil gewoon dat mn smsjes lekker blijven staan waar ze horen.
    [..]

Ja.
    Wat ze dus niet doen. Het is sowieso handig voor als je je telefoon weer eens in een rioolput laat vallen oid.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 07:01:36 #13
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_84262091
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef WSquater het volgende:

Zonder de iPhone Android was Android de iPhone lang niet wat het nu is. All glory to mighty Apple Google.
    Je hebt helemaal gelijk
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
      dinsdag 20 juli 2010 @ 07:57:44 #14
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_84262351
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef WSquater het volgende:

Zonder de iPhone was Android lang niet wat het nu is. All glory to mighty Apple.
    En zonder Motorola was de iPhone lang niet wat het nu is. Dat wil nog niet zeggen dat zij goede producten maakten.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_84262361
    nog aan het wachten tot mijn hero weer terugkomt van de reparatie
    pi_84262371
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 07:57 schreef Devolution het volgende:

[..]

En zonder Motorola was de iPhone lang niet wat het nu is. Dat wil nog niet zeggen dat zij goede producten maakten.
    precies, goedkope verkooppraatjes zijn het. omdat zij het eerste waren, betekent het nog niet dat ze de besten zijn.
    pi_84264143
    quote:
    Sony Ericsson geeft Android prioriteit.

Sony Ericsson-topman Bert Nordberg gaf bij de presentatie van de kwartaalcijfers aan vol voor Android te gaan. "Ik wil dat we het grootste aandeel in verkochte Android-telefoons in de wereld hebben. Als je mondiaal kijkt, dan gaat de strijd echt tussen Android en de iPhone."

De Japans-Zweedse joint venture is dus van plan te stoppen met één van de twee andere besturingssystemen die het voert. Óf Symbian óf Windows Mobile gaat eruit. Welke het wordt, laat topman Nordberg nog in het midden. Begin vorig jaar heeft de Amerikaanse gsm-maker Motorola al Windows Mobile gedumpt, ten gunste van Android.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 10:11:08 #18
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84264451
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 09:57 schreef DennisMoore het volgende:
    [..]
    Als WindowsMobile7 flopt/tegenvalt is het einde verhaal voor Windows op de markt. Denk niet dat aandeelhouders nog een keer zoveel miljard willen weg gooien.

Aan de andere kant stond SE vorig jaar ook op de rand van de afgrond dus ik denk niet dat ze nu in hun broek schijten bij MS.
    pi_84277766
    Vraagje over de Google Translator en de Text-to-speech functie.Ik heb alles gedownload inclusief de Tts app maar nog steeds klinkt het voor geen meter.Als ik bvb videos van Youtube over de translator bekijk daar worden bvb Duits en Spaans goed uitgesproken.Hebben jullie ook problemen ermee? Nu zijn alleen de Engelse woorden/zinnen goed verstaanbaar.
      woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:59 #20
    299208 Rifoki
    Met de noorderzon vertrokken.
    pi_84306332
    Ik heb ook een vraag.

Hoe zet ik alle dataverbindingen (m.u.v. standaard mobiele netwerk t.b.v. bellen e.d.) uit? Ik ga wel eens in Belgie naar de bioscoop en het lukt me alleen in Airport modus maar dan kan ik dus ook niet bellen.

Belgie maakt me nog niet zo gek veel uit maar binnenkort 2 weekjes Italie..
    While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
      woensdag 21 juli 2010 @ 10:59:15 #21
    91039 mstx
    2x1/2 = 1/2 x 1/2
    pi_84306681
    http://tweakers.net/nieuw(...)-van-windows-ce.html
    Ziet er leuk uit. Met Android 3.0.
    Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
    als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
    👾
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:04:47 #22
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84306859
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Rifoki het volgende:
    Ik heb ook een vraag.

Hoe zet ik alle dataverbindingen (m.u.v. standaard mobiele netwerk t.b.v. bellen e.d.) uit? Ik ga wel eens in Belgie naar de bioscoop en het lukt me alleen in Airport modus maar dan kan ik dus ook niet bellen.

APNdroid.
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:29:53 #23
    299208 Rifoki
    Met de noorderzon vertrokken.
    pi_84307822
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

APNdroid.
    Als ik het zo lees is dat precies wat ik hebben moet, bedankt!
    While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
    pi_84307940
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Rifoki het volgende:
    Ik heb ook een vraag.

Is bij veel foons niet nodig aangezien in het menu al standaard staat ingesteld dat roaming niet mag.
    APNdroid is dan dus overbodig, in de meeste gevallen.

Menu --> Instellingen --> Draadloos en netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming (afgevinkt)
    (Android 2.1)
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:51:00 #25
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84308677
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:33 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Is bij veel foons niet nodig aangezien in het menu al standaard staat ingesteld dat roaming niet mag.
    APNdroid is dan dus overbodig, in de meeste gevallen.

Menu --> Instellingen --> Draadloos en netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming (afgevinkt)
    (Android 2.1)
    klopt maar apndroid kan je ook als widget op je homescreen zetten, scheelt weer klikken
    pi_84309236
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:51 schreef skittelman het volgende:

[..]

klopt maar apndroid kan je ook als widget op je homescreen zetten, scheelt weer klikken
    Dat heb je dus alleen nodig als je internet in het buitenland een keer aan wil zetten. Als je het standaard uit wil hebben, heb je die widget niet nodig.
      woensdag 21 juli 2010 @ 13:27:59 #27
    3485 kavorka
    lure of the animal
    pi_84312384
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 12:03 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Dat heb je dus alleen nodig als je internet in het buitenland een keer aan wil zetten. Als je het standaard uit wil hebben, heb je die widget niet nodig.
    Van de maker van APNDroid:

Well, I have unlimited data plan (hmm, with 150MB FUP), but if you are in the roaming, with disabled roaming data access in phone's settings, some 3rd party applications can still access the internet.

Geen flauw idee of dit kan (apps die dataverbindingen opzetten in het buitenland, terwijl roaming uitstaat), maar voor de zekerheid toch maar APNDroid erop gezet.

Bron: http://www.martinadamek.com/2008/12/18/apndroid/
    animal magnetism sexual attractive state
    pi_84318767
    Net mijn eerste smartphone gekocht Een HTC Legend met verlenging van m'n oude abo en eindeloos online van hi voor 2,50 erbij. 't Is dat 't zo goedkoop was dat ik dacht hm wel grappig maar ik zie nog niet echt veel toegevoegde waarde, maar ik nodig jullie uit om me er van te overtuigen en ook van het nut van apps.

Heb alleen opeens 3x 't programmatje aandelen op m'n bureaublad staan en dat wil ik helemaal niet want dat interesseert me helemaal niet Maar ik heb geen idee hoe ik het weg moet halen. Dus als iemand dit weet zou het fijn zijn als diegene het met mij deelt
    pi_84319000
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef kavorka het volgende:

[..]

Well, I have unlimited data plan (hmm, with 150MB FUP), but if you are in the roaming, with disabled roaming data access in phone's settings, some 3rd party applications can still access the internet.

Geen flauw idee of dit kan (apps die dataverbindingen opzetten in het buitenland, terwijl roaming uitstaat), maar voor de zekerheid toch maar APNDroid erop gezet.

Ok, bijzonder. Ik kom zeer geregeld in het buitenland en gebruik dan geen APNdroid, maar heb roaming gewoon uitgeschakeld staan. Ik zie op mijn rekeningen iig geen extra kosten voor dataverkeer in het buitenland, dus bij mij gaat het goed.
    pi_84321352
    Van de week een Galaxy S gehaald, bevalt goed maar heb nog wel wat vraagjes. Even de 2 die me nu het meest bezighouden:

Sluit Android apps echt af, of laat hij ze standaard in de achtergrond draaien? En in dat geval, hoe schakel je een app helemaal uit, heb je daar iets als taskkiller voor nodig?

Bestaat er een app die de vluchtinformatie van de hele wereld kan doorzoeken? Ik kan er alleen 1 vinden voor de VS..... en bestaat er een app die de NS tijden kan volgen?
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      woensdag 21 juli 2010 @ 19:41:51 #31
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84325914
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 17:20 schreef LordLynx het volgende:
    Van de week een Galaxy S gehaald, bevalt goed maar heb nog wel wat vraagjes. Even de 2 die me nu het meest bezighouden:

Sluit Android apps echt af, of laat hij ze standaard in de achtergrond draaien? En in dat geval, hoe schakel je een app helemaal uit, heb je daar iets als taskkiller voor nodig?

Bestaat er een app die de vluchtinformatie van de hele wereld kan doorzoeken? Ik kan er alleen 1 vinden voor de VS..... en bestaat er een app die de NS tijden kan volgen?
    Volgens google heb je geen task killer nodig. het is echter wel handig mocht een corrupte app vastlopen.

treintijden lite is het beste programma voor de trein. actuele vertrektijden, routeplanner en storingen.
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 16:08 schreef Grrommit het volgende:
    Net mijn eerste smartphone gekocht Een HTC Legend met verlenging van m'n oude abo en eindeloos online van hi voor 2,50 erbij. 't Is dat 't zo goedkoop was dat ik dacht hm wel grappig maar ik zie nog niet echt veel toegevoegde waarde, maar ik nodig jullie uit om me er van te overtuigen en ook van het nut van apps.

Heb alleen opeens 3x 't programmatje aandelen op m'n bureaublad staan en dat wil ik helemaal niet want dat interesseert me helemaal niet Maar ik heb geen idee hoe ik het weg moet halen. Dus als iemand dit weet zou het fijn zijn als diegene het met mij deelt
    Gebruik je internet nou maar goed, dan gaat de FUP omhoog Tjah het nu van apps hangt samen met het nu van internet. Veel apps gebruiken internet. Daarnaast update google automatisch je agenda en contactpersonen dus je hoeft niet meer te kloten met contacten op je simkaart of telefoon.
    Voor apps, veel dingen zijn op internet te doen maar een app zorgt er vaak voor dat het sneller voor handen hebt.
    Denk aan flitscontrole apps, treintijden, file info, buienradar, nieuws. Je kan het web afzoeken naar deze info of je download een app die gericht de info geeft die je nodig hebt.
    pi_84326013
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef kavorka het volgende:

[..]

Ik ben laatst in Duitsland geweest en heb het gevoel dat die toch een verbinding met het internet heeft gemaakt ondanks dat ik roaming had uitstaan.Straks maar even kijken als de nieuwe rekening bij T-Mobile online staat.Heb nu voor de zekerheid ook AONdroid gedownload.
      woensdag 21 juli 2010 @ 20:16:20 #33
    45722 Dromer
    pi_84327349
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 16:08 schreef Grrommit het volgende:
    Iemand die het niet al een beetje leuk vindt is niet snel te overtuigen. Ik vind echt niet dat íedereen aan de Android moet. De Legend is natuurlijk wel weer een mooie telefoon om te zien.
    quote:
    Kun je het niet gewoon verwijderen door er lang op te drukken en naar de dan verschenen prullenbak te slepen? (nofi: maar dat zou wel erg basic zijn)
    pi_84348230
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 20:16 schreef Dromer het volgende:

[..]

Iemand die het niet al een beetje leuk vindt is niet snel te overtuigen. Ik vind echt niet dat íedereen aan de Android moet. De Legend is natuurlijk wel weer een mooie telefoon om te zien.
    [..]

Kun je het niet gewoon verwijderen door er lang op te drukken en naar de dan verschenen prullenbak te slepen? (nofi: maar dat zou wel erg basic zijn)
    Het is niet dat ik het niet leuk vind, ik heb alleen nog geen idee wat ik er mee zou moeten doen, maar zo´n ov app lijkt me inderdaad handig want ik merk dat internet op zichzelf niet heel lekker werkt. En ik wil vooral ook de gameboy app Handig voor lange treinreizen.

En ja, het was inderdaad zo basic dat ik er gewoon lang op moest drukken . Maar het is pas m'n eerste dag met een smartphone eh
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:00:03 #35
    48067 neo2000
    Asking the important questions
    pi_84350127
    Mijn vriendin wil graag een nieuwe smartphone.. Maar, ze heeft daarin 2 "eisen":

* het ding moet een qwerty tobo hebben, dan blijft er al niet veel over.. (sommige oudere SE modellen?)
    * met het ding moet navigeren goed werken..

Met deze "eisen" in het achterhoofd blijft er weinig over. Op OS vlak heeft ze nu een telefoon met Windows mobile.

Google levert veel info over google maps implementatie e.d., maar goed, ik lees liever hands-on ervaringen. Ze gebruikt nu TomTom mobile, weet niet of er iets beschikbaar is voor Android wat enigzins in de buurt komt qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid?

Als iemand overigens nog tips heeft m.b.t. telefoons met qwerty tobo, i'm all ears. Ik kom met Android niet veel verder dan de tmobile G1..
    Common sense is my super power. What's yours?
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
    pi_84350249
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:00 schreef neo2000 het volgende:
    Mijn vriendin wil graag een nieuwe smartphone.. Maar, ze heeft daarin 2 "eisen":

* het ding moet een qwerty tobo hebben, dan blijft er al niet veel over.. (sommige oudere SE modellen?)

Met deze "eisen" in het achterhoofd blijft er weinig over. Op OS vlak heeft ze nu een telefoon met Windows mobile.

Google levert veel info over google maps implementatie e.d., maar goed, ik lees liever hands-on ervaringen. Ze gebruikt nu TomTom mobile, weet niet of er iets beschikbaar is voor Android wat enigzins in de buurt komt qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid?

Als iemand overigens nog tips heeft m.b.t. telefoons met qwerty tobo, i'm all ears. Ik kom met Android niet veel verder dan de tmobile G1..
    qua android modellen niet echt, maar navigatie werkt met google maps prima. het mooie is, als je je contacts goed bijhoudt, met adres enzo, dan kun je gewoon een naam invullen, en dan daar naar toe navigeren
    pi_84350429
    Topic titel?

Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
    Sud the fuck off... Twats...
      donderdag 22 juli 2010 @ 12:27:08 #38
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84351164
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:00 schreef neo2000 het volgende:

Motorola Milestone.
      donderdag 22 juli 2010 @ 13:21:27 #39
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84353285
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:08 schreef xyzyx het volgende:
    Topic titel?

dat is een samsung.... samsung is kut
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:27 schreef Erasmo het volgende:
    [..]
    Motorola Milestone.
    Of de LG GW620 (als je minder geld hebt te besteden)

CoPilot werk prima, google maps navigatie ook prima als je databundel hebt. En als je van winmo afkomt gaat er een wereld voor je open
      donderdag 22 juli 2010 @ 20:44:58 #40
    48067 neo2000
    pi_84370883
    Milestone blieft ze niet (da's dus toch Android? ) terwijl ik het zelf een van de mooiste telefoons vind, en LG, tsjah.. Die heeft het een beetje verpest met support (lees: het compleet afwezig zijn van) op andere telefoons. Hopelijk is dit met Android beter, en hebben ze minder "ontwerpfoutjes" zoals een niet-werkende toetsvergrendeling. Toch aardig essentieel op een telefoon..

Bedankt voor de suggesties en tips tot nu toe, ik zal ook eens youtuben naar de genoemde navigatieoplossingen. Moet vast e.e.a. aan fimpjes van te vinden zijn.
    Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
      donderdag 22 juli 2010 @ 21:13:35 #41
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_84372223
    Dit kwam k op Tweakers tegen
    http://www.engadget.com/2(...)eplacing-your-virtu/
    vette shit
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_84374104
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 21:13 schreef marcel-o het volgende:
    Dit kwam k op Tweakers tegen
    http://www.engadget.com/2(...)eplacing-your-virtu/
    vette shit
    Ziet er goed uit!
    pi_84376356
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 12:08 schreef xyzyx het volgende:
    Topic titel?

Ik krijg het toch echt niet voor elkaar om mijn Galaxy het signaal te laten verliezen....
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      vrijdag 23 juli 2010 @ 00:57:20 #44
    45722 Dromer
    pi_84382826
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 20:44 schreef neo2000 het volgende:
    Milestone blieft ze niet (da's dus toch Android? ) terwijl ik het zelf een van de mooiste telefoons vind, en LG, tsjah.. Die heeft het een beetje verpest met support (lees: het compleet afwezig zijn van) op andere telefoons. Hopelijk is dit met Android beter, en hebben ze minder "ontwerpfoutjes" zoals een niet-werkende toetsvergrendeling. Toch aardig essentieel op een telefoon..
    Je hebt nog de Sony Ericson X10 mini Pro. Die heeft een fysiek qwerty keyboardje.
    pi_84389584
    Sinds vandaag kom ik met mijn Galaxy S alleen nog op de mobiele versie van fok.Kan het ook nergens veranderen.Iemand tips hoe ik weer de normale website op mijn mobiel krijg?
    pi_84389864
    Ik heb mn Milestone nog steeds niet opgestuurd.. Moet eerst even een vervangend toestel hebben..
    pi_84392244
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 10:30 schreef Terpentin07 het volgende:
    Sinds vandaag kom ik met mijn Galaxy S alleen nog op de mobiele versie van fok.Kan het ook nergens veranderen.Iemand tips hoe ik weer de normale website op mijn mobiel krijg?
    Dat zou ik ook graag willen weten voor m'n Galaxy S
    pi_84392352
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:50 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Kon je in het begin wel op de normale website? Bij mij namelijk wel.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 12:09:02 #49
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_84392923
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 11:50 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

met de pc op fok! aangeven dat je de huidige layout ook op mobiel wilt?
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_84394328
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 12:09 schreef marcel-o het volgende:

[..]

met de pc op fok! aangeven dat je de huidige layout ook op mobiel wilt?
    Bedankt voor de tip.Het forum werkt nu wel en als ik naar de frontpage wil dan moet ik wel het adres compleet invullen.Als ik alleen fok.nl invul kom ik nog steeds naar de mobiele site.Vreemd, vaak als je naar een mobiele site gelinkt wordt heb je aan de onderkant de mogelijkheid om voor de desktop versie te kiezen.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 12:58:20 #51
    10710 gday
    propria cures
    pi_84394663
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 16:03 schreef Ireyon het volgende:
    Die developer van de Buienalarm app hangt hier toch ook ergens rond? Wat een held, heeft de laatste 24 uur al 3x m'n leven gered
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_84395610
    Ik zoek een soort kookwekkertje, dat wanneer ik bijv 15 minuten invoer hij na 15 minuten afgaat. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel!
    pi_84395728
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 13:25 schreef P.F het volgende:
    Ik zoek een soort kookwekkertje, dat wanneer ik bijv 15 minuten invoer hij na 15 minuten afgaat. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel!
    Zo'n timer zit toch standaard in Android? In hetzelfde menu waar je je alarm kan instellen?
    pi_84395908
    Bij mij niet volgens mij?
    pi_84408357
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef P.F het volgende:
    Bij mij niet volgens mij?
    Jawel, gewoon naar klok gaan, en dan timer.
    pi_84408416
    Ik heb geen applicatie klok
    pi_84408539
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 18:59 schreef P.F het volgende:
    Ik heb geen applicatie klok
    Welke versie van Android heb je?
    Soort telefoon?
    pi_84408550
    Ik heb een galaxy spica
    pi_84408996
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 19:02 schreef P.F het volgende:
    Ik heb een galaxy spica
    Hmm... heb zelf een HTC Hero, en die heeft het wel gewoon bij klok staan.
    Heb je geen klok op je homescreen oid staan, waarop je kan klikken?
    pi_84409012
    Ja ik heb een klok, maar daar kan ik niet op klikken.
    pi_84409344
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 19:14 schreef P.F het volgende:
    Ja ik heb een klok, maar daar kan ik niet op klikken.
    Dan zou ik het, helaas voor jou, niet weten.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 20:34:11 #62
    45722 Dromer
    pi_84412114
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 19:13 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Hmm... heb zelf een HTC Hero, en die heeft het wel gewoon bij klok staan.
    Heb je geen klok op je homescreen oid staan, waarop je kan klikken?
    HTC Widgets hè.
    Maar het lijkt me sterk dat met een beetje zoekwerk zoiets niet heel makkelijk op de market te vinden is. Trefwoord 'timer' wellicht.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 21:26:03 #63
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_84414217
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat Android een timer had. Volgens mij kon je die vinden in de app Alarm (standaard bij Android). Maarja, ik heb mijn oude Android telefoon al lang niet gebruikt en op mn Desire heet ie idd gewoon Clock.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 21:36:49 #64
    45722 Dromer
    pi_84414806
    Mijn Android (2.1 op Spica) heeft geen app genaamd Alarm en die had ik voor zover ik me kan herinneren ook niet op 1.5. Wel een 'clock', maar daar kun je ook alleen alarmtijden instellen en geen timer.
      vrijdag 23 juli 2010 @ 22:41:13 #65
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_84417819
    Tering, het design van de Samsung Captivate is zoveel mooier dan de originele Galaxy S, maar is exclusief voor AT&T :'(
    Maar ik vraag me echt af welke idioot bij Samsung dacht: 4" Super-AMOLED, 5MP-camera, maar voor de verandering eens géén flitser. :r :')
    Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
    Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
    pi_84422623

Wicked :'), :D.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 01:28:20 #67
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_84424410
    Tiffany Nieuwland werkt bij Conde Nast (een erg groot bedrijf die magazines bezit oid) als promotioneel manager (toevallig he ;) ), en de 5 anderen hadden 500 a 1000 followers die nu dus allemaal lovende woorden over Samsung te zien krijgen; slimme actie dus.
    Er is trouwens een hele lading met bedelaars die ook vroegen om een gratis Galaxy S sinds een paar uur geleden, en tot nu toe is er 1tje met 1200+ followers die er een aangeboden heeft gekregen. Dure maar slimme marketing.

[ Bericht 15% gewijzigd door MacorgaZ op 24-07-2010 01:33:52 ]
    pi_84430573
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 01:28 schreef MacorgaZ het volgende:
    Tiffany Nieuwland werkt bij Conde Nast (een erg groot bedrijf die magazines bezit oid) als promotioneel manager (toevallig he ;) ), en de 5 anderen hadden 500 a 1000 followers die nu dus allemaal lovende woorden over Samsung te zien krijgen; slimme actie dus.
    Er is trouwens een hele lading met bedelaars die ook vroegen om een gratis Galaxy S sinds een paar uur geleden, en tot nu toe is er 1tje met 1200+ followers die er een aangeboden heeft gekregen. Dure maar slimme marketing.

Een paar telefoons weggeven is niet bepaald dure marketing, kost Samsung bijna niks.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 12:51:20 #69
    45722 Dromer
    pi_84432786
    En als deze acties meer publiciteit krijgen hebben ze nog meer reclame gescoord voor de prijs van wat telefoons.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 12:53:55 #70
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_84432885
    Vraag is, is die Galaxy iets?

Nog een paar maanden wachten, contract vernieuwen en EVO, here we come.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_84435217
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 12:51 schreef Dromer het volgende:
    En als deze acties meer publiciteit krijgen hebben ze nog meer reclame gescoord voor de prijs van wat telefoons.

Die publiciteit hebben ze al ruimschoots gekregen :)
    pi_84435688
    Kun je op 1 of andere manier avi bestanden afspelen zonder dat je alles weer moet converteren enzo?
    pi_84436255
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef Breekfast het volgende:
    Kun je op 1 of andere manier avi bestanden afspelen zonder dat je alles weer moet converteren enzo?

Er is een beta van Rock Player te downloaden waarmee het kan als het goed is.
    pi_84436958
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2010 13:25 schreef P.F het volgende:
    Ik heb Egg Timer werkt lekker simpel
    "A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
    Whiskyplankje
      zaterdag 24 juli 2010 @ 16:10:56 #75
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_84438163
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 11:36 schreef Boswachter het volgende:

[..]

Een paar telefoons weggeven is niet bepaald dure marketing, kost Samsung bijna niks.

Ja, ik zei het misschien iets verkeerd, maar het is nu nog steeds niet dat "de grote massa" opeens over de Galaxy S wat hoort, het blijft een klein groepje die nieuwssites over telefoons bekijken en die kenden de telefoon waarschijnlijk toch al. Wel een leuk initiatief van Samsung :P.
    pi_84440447
    SInds vandaag een Galaxy S.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 17:26:17 #77
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84440934
    Ook bij de telfort begint de Desire langzaam aan op te raken, dus dan maar over op de Galaxy S. Maar ja het blijft een samsung...

Vind die wildfire eigenlijk wel een vet toestel, mocht mijn Legend ooit dood gaan word de wildfire de opvolger!
    pi_84443094
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Roolio het volgende:

[..]

Er is een beta van Rock Player te downloaden waarmee het kan als het goed is.

Ja, dat kan inderdaad met de rockplayer beta
    pi_84443752
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 17:26 schreef skittelman het volgende:
    Vind die wildfire eigenlijk wel een vet toestel, mocht mijn Legend ooit dood gaan word de wildfire de opvolger!

Dan ga je er wel op achteruit hè.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 19:55:47 #80
    45722 Dromer
    pi_84445900
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 18:47 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Dan ga je er wel op achteruit hè.

Ehm ja... de Legend zit in het hogere segment waar de Wildfire een budget telefoon is met een lagere resolutie, net als de Tattoo, TFT ipv Amoled en zelfde CPU als de Hero. Ik denk dat ie zich heeft blindgestaard op het uiterlijk zonder de specs te checken. :)
      zaterdag 24 juli 2010 @ 20:21:17 #81
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84446709
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 19:55 schreef Dromer het volgende:
    [..]
    Ehm ja... de Legend zit in het hogere segment waar de Wildfire een budget telefoon is met een lagere resolutie, net als de Tattoo, TFT ipv Amoled en zelfde CPU als de Hero. Ik denk dat ie zich heeft blindgestaard op het uiterlijk zonder de specs te checken. :)
    natuurlijk doet de wildfire onder voor de legend. Maar het is zeker weten een goede vervanger voor een lager prijsje. Echt voor mensen die niet willen bijbetalen bij een abonnement maar toch aan een smartphone willen beginnen. Je wilt niet weten hoeveel mensen een desire/x10 hebben en niets anders doen dan bellen/smsen en hier een daar een fototje...
      zaterdag 24 juli 2010 @ 20:25:50 #82
    45722 Dromer
    pi_84446876
    Toch denk ik dat ie je gaat tegenvallen als je de Legend gewend bent.
    Als je eenmaal een Legend, Deesire, X10, Miletone of whatever in die klasse hebt wil je echt niet terug naar een Wildfire.
    Als je nog geen Android hebt is het natuurlijk een keuze om te overwegen. Zelf heb ik een Spica uit die overwegingen en hoewel die prima voldoet vind ik de Legend van m'n vrouw toch een stukkie mooier en beter.
    pi_84447651
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef Breekfast het volgende:
    Op de Galaxy S kan je Divx afspelen.
      Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2010 @ 20:59:41 #84
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_84448038
    Ik meld me ook ff. Woensdag loopt mijn abo af en moet ik een nieuwe GSM uitzoeken. Android bevalt me prima (heb al tijden een G1) en wil weer een nieuwe. Nu zie ik twee fijne toestellen, een Galaxy S en een Desire. Welke is nu beter? Ik kijk wel eens filmpjes en series op mijn G1, maar foto's maken doe ik nooit. Maar ben niet echt een fan van Samsung
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      zaterdag 24 juli 2010 @ 21:13:09 #85
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_84448425
    Galaxy S is mijn inziens wat lelijker/standaard-iPhone-namaak-uiterlijk, maar heeft een groter scherm, Super-AMOLED in plaats van AMOLED/S-LCD, Galaxy S heeft wifi-N en heeft TouchWiz van Samsung ipv HTC Sense.
    pi_84448531
    En de processor is wat beter.Vooral bij spellen is dat te merken.
      zaterdag 24 juli 2010 @ 21:19:29 #87
    222292 MacorgaZ
    Computer says no.
    pi_84448602
    Is de Snapdragon echt beter dan de ARM A8?
    Hier in ieder geval specs-vergelijking: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3077&idPhone2=3115
      Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2010 @ 21:30:34 #88
    3926 crew  Djeez
    pi_84448970
    Als je hier kijkt, gaan games veel sneller op de Samsung. Hij ziet er wel wat crappy uit, maar ik kijk nog wel eens een filmpje of game er wel eens op, dus moet dat vooral goed in orde zijn
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_84449055
    weet iemand of sony ericsson vivaz pro ook android is ?
    pi_84449080
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 21:32 schreef joostieh het volgende:
    weet iemand of sony ericsson vivaz pro ook android is ?
    Volgens mij heeft die Symbian.
      zondag 25 juli 2010 @ 00:06:43 #91
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84455035
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 20:59 schreef Djeez het volgende:
    Ik meld me ook ff. Woensdag loopt mijn abo af en moet ik een nieuwe GSM uitzoeken. Android bevalt me prima (heb al tijden een G1) en wil weer een nieuwe. Nu zie ik twee fijne toestellen, een Galaxy S en een Desire. Welke is nu beter? Ik kijk wel eens filmpjes en series op mijn G1, maar foto's maken doe ik nooit. Maar ben niet echt een fan van Samsung
    Desire is sowieso moeilijk leverbaar dus is de vraag nog of je die aankomende woensdag ergens kunt halen is erg klein. Ik weet dat ze bij ons iig niet de deur uitgaan bij een verlenging.

Zelf zou ik de keuze niet moeilijk vinden, sense is erg fijn en de galaxy.. tsja het blijft een samsung, de kwaliteit van samsung is nou niet iets waar ze bekend om staan, je wil niet weten hoeveel touchwiz, omnia's, jet's stars ik naar mn hoofd heb gekregen.
    pi_84455860
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 20:21 schreef skittelman het volgende:

[..]

natuurlijk doet de wildfire onder voor de legend. Maar het is zeker weten een goede vervanger voor een lager prijsje. Echt voor mensen die niet willen bijbetalen bij een abonnement maar toch aan een smartphone willen beginnen. Je wilt niet weten hoeveel mensen een desire/x10 hebben en niets anders doen dan bellen/smsen en hier een daar een fototje...
    Ik heb bij hi mijn desire gewoon gratis gehad, en ik heb nu niet echt een duur abonnement. Wel was het een verlenging.

Moet je dan echt bij de meeste abonnementen bij betalen voor een desire?
    pi_84459877
    heeft iemand nog een lijstje met musthave apps ?
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      zondag 25 juli 2010 @ 11:18:42 #94
    48067 neo2000
    pi_84461799
    Mensen hier (hands on) ervaring met de LG Gw620? :P
    pi_84462289
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 20:59 schreef Djeez het volgende:
    Denk dat je aan beide toestellen je geen buil zult vallen, ik heb voor de Galaxy gekozen, maar een echt goede reden heb ik er niet voor.

Over de kwaliteit van Samsung.... ik heb vroeger een Samsung gehad (zo'n clamshell) en dat is de telefoon waar ik het langst mee gedaan heb ooit, afgelopen 3 jaar heb ik 3 HTCs versleten, eerst een TYTN2 die na een krap jaar geen ontvangst meer had, toen een Diamond die continu bleef crashen en daarna een SE X1 (geproduceerd door HTC) waar ongeveer elke functie uitviel na een dik jaar. Dus wat betreft de kwaliteit heb ik zeker geen hoge pet meer op van HTC. De Samsung zullen we zien hoe die is.....
      zondag 25 juli 2010 @ 13:28:22 #96
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84465138
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 00:30 schreef Boswachter het volgende:
    [..]
    Ik heb bij hi mijn desire gewoon gratis gehad, en ik heb nu niet echt een duur abonnement. Wel was het een verlenging.
    Moet je dan echt bij de meeste abonnementen bij betalen voor een desire?
    tjah dat kan aan veel dingen liggen. klantwaarde, aanbieding. Veel mensen willen geen 2jaar verlengen. Maar een Desire is wel een van de duurdere toestellen.Dus ja, de kans is groot dat je bij moet betalen (niet zoveel als bij een iPhone though ;) )
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 11:42 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Denk dat je aan beide toestellen je geen buil zult vallen, ik heb voor de Galaxy gekozen, maar een echt goede reden heb ik er niet voor.

Over de kwaliteit van Samsung.... ik heb vroeger een Samsung gehad (zo'n clamshell) en dat is de telefoon waar ik het langst mee gedaan heb ooit, afgelopen 3 jaar heb ik 3 HTCs versleten, eerst een TYTN2 die na een krap jaar geen ontvangst meer had, toen een Diamond die continu bleef crashen en daarna een SE X1 (geproduceerd door HTC) waar ongeveer elke functie uitviel na een dik jaar. Dus wat betreft de kwaliteit heb ik zeker geen hoge pet meer op van HTC. De Samsung zullen we zien hoe die is.....
    het verschil tussen mijn ervaring en jouw ervaring met samsung is het feit dat jij het over 1 samsung en 3 htc's hebt. Ik heb het over 100 samsungs en evenveel HTC's. Ik moet ook zeggen dat de omnia, tytn, diamond, x1 veel problemen hadden met winmo en het vaak niet de schuld was van de fabrikant.
      zondag 25 juli 2010 @ 14:17:39 #97
    48067 neo2000
    pi_84466818
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 13:28 schreef skittelman het volgende:
    het verschil tussen mijn ervaring en jouw ervaring met samsung is het feit dat jij het over 1 samsung en 3 htc's hebt. Ik heb het over 100 samsungs en evenveel HTC's. Ik moet ook zeggen dat de omnia, tytn, diamond, x1 veel problemen hadden met winmo en het vaak niet de schuld was van de fabrikant.
    de schuld van..? De klant die er onkundig mee om ging, of van operators die er custom roms op zetten?
      Redactie Frontpage zondag 25 juli 2010 @ 14:30:12 #98
    3926 crew  Djeez
    pi_84467237
    Ik denk dat ik toch maar voor de Galaxy ga. Hij kan meer, en de Desire heeft nog en levertijd van zes weken
    pi_84477786
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 14:30 schreef Djeez het volgende:
    Ik denk dat ik toch maar voor de Galaxy ga. Hij kan meer, en de Desire heeft nog en levertijd van zes weken
    Ik heb zelf de Desire en mijn zus de Galaxy. Pluspunt van de Desire vind ik HTC Sense, dat werkt een stuk fijner en soepeler dan Touchwiz van Samsung. Echter is het scherm van de Galaxy echt verbluffend te noemen.
      zondag 25 juli 2010 @ 20:03:06 #100
    45722 Dromer
    pi_84478630
    quote:
    Op zondag 25 juli 2010 19:41 schreef Genius-F het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Desire en mijn zus de Galaxy. Pluspunt van de Desire vind ik HTC Sense, dat werkt een stuk fijner en soepeler dan Touchwiz van Samsung. Echter is het scherm van de Galaxy echt verbluffend te noemen.
    Goede hardware lijkt mij belangrijker dan goede software. Het laatste kun je makkelijker vervangen. De homescreen-replacements worden steeds beter. (Launcher Pro bv.)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')