abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 15:48:02 #1
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_84237191

• Algemeen:
    Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

• Aanpassingen van de fabrikant:
    Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

• Android updates:
    Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0) en Eclair (2.1). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Froyo (Frozen Yoghurt) zijn. Het versienummer hiervan is nog onbekend.

Er is soms wat verwarring over versienummers en namen van updates. Het zit zo: Google heeft een grote verzameling verbeteringen e.d. Deze verzameling heet bijvoorbeeld Donut, of Eclair. Vervolgens pakt Google daar een aantal verbeteringen uit en beslist dat dat de volgende Android update wordt. Daarna wordt er een versienummer opgeplakt. Hierdoor is het dus mogelijk dat 2.0 en 2.1 beiden tot Eclair behoren.

• Android mods:
    Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

• Beschikbare apparaten:
    Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

• Handige sites:
    http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site
    http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site
    http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site
    http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site
    http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site
    http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs
    http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws

• Twitter:
    http://twitter.com/cyanogen - Android modder
    http://twitter.com/maxisma - Android modder
    http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder
    http://twitter.com/dwang5 - Android modder
    http://twitter.com/stericson - Android modder
    http://twitter.com/benocharm - Android modder

Vorig topic: Android #18: Where Android does it all
    HTC Desire topic: HTC Desire #16 - Appie 1.6 is binnen, nu nog Froyo
    HTC Hero topic: HTC Hero #12: Waar eindelijk 2.1 binnenkomt
    De OP vind je hier

[ Bericht 0% gewijzigd door skittelman op 19-07-2010 20:48:49 ]
  • Lege virente, virent cuncta
      maandag 19 juli 2010 @ 16:06:18 #2
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_84237793
    Godver, nu al voor de derde keer gehad dat mn tijdens of na een sms iets vastloopt. Dit keer was het proces.com.andoid.mms.

Op zich geen probleem, maar hij restart helemaal en ben daarna al mijn smsjes kwijt.

Dit heb ik nu al voor de derde keer in een maand tijd ofzo.
      maandag 19 juli 2010 @ 19:12:09 #3
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_84244888
    Vreemd zeg, ik heb daar echt geen last van. En je gebruikt alleen de standaard SMS app toch?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 19 juli 2010 @ 20:14:08 #4
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_84247272
    Tsk.. wel die waardeloze Tattoo in de OP, maar de Spica niet.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_84247301
    Even de boel hier opnaaien;

Zonder de iPhone was Android lang niet wat het nu is. All glory to mighty Apple.
      maandag 19 juli 2010 @ 20:50:59 #6
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84248772
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef Dromer het volgende:
    Tsk.. wel die waardeloze Tattoo in de OP, maar de Spica niet.
    of maak zelf een beter overzicht of stuur me een pm of quote dat je de spica(of een ander toestel) mist
    Als je mensen zo loopt af te zeiken komt er nooit een goede OP
    Lege virente, virent cuncta
    pi_84248875
    Ik heb net een Samsung Galaxy gehaald met de Google experience.....nog dingen die leuk zijn en die ik MOET weten?
      maandag 19 juli 2010 @ 21:09:48 #8
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_84249540
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:50 schreef skittelman het volgende:

[..]

of maak zelf een beter overzicht of stuur me een pm of quote dat je de spica(of een ander toestel) mist
    Als je mensen zo loopt af te zeiken komt er nooit een goede OP
    1. stel je niet aan vuile torrents downloader.
    2. hij staat er nu tussen.

en ik werd veel erger afgezeken met mijn OP.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_84249995
    Nu ongeveer een weekje mijn Galaxy S en ik ben er echt helemaal tevreden mee, wat een fantastisch toestel! Heb de telefoon zelf geroot en geflasht en nu gaat die echt als een speer. Wat mij betreft by far het beste Android toestel wat er op dit moment op de markt verkrijgbaar is.
    Koning.
      maandag 19 juli 2010 @ 22:07:38 #10
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84252520
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 16:06 schreef Zwansen het volgende:
    Godver, nu al voor de derde keer gehad dat mn tijdens of na een sms iets vastloopt. Dit keer was het proces.com.andoid.mms.

Op zich geen probleem, maar hij restart helemaal en ben daarna al mijn smsjes kwijt.

Dit heb ik nu al voor de derde keer in een maand tijd ofzo.
    Er zijn apps die je sms-jes backuppen.
      maandag 19 juli 2010 @ 22:12:28 #11
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_84252813
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 22:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Er zijn apps die je sms-jes backuppen.
    Ja, maar dat moet toch niet nodig zijn? Ik wil gewoon dat mn smsjes lekker blijven staan waar ze horen.
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 19:12 schreef Devolution het volgende:
    Vreemd zeg, ik heb daar echt geen last van. En je gebruikt alleen de standaard SMS app toch?
    Ja.
      maandag 19 juli 2010 @ 22:15:49 #12
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84252987
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 22:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet toch niet nodig zijn? Ik wil gewoon dat mn smsjes lekker blijven staan waar ze horen.
    [..]

Ja.
    Wat ze dus niet doen. Het is sowieso handig voor als je je telefoon weer eens in een rioolput laat vallen oid.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 07:01:36 #13
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_84262091
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef WSquater het volgende:

Zonder de iPhone Android was Android de iPhone lang niet wat het nu is. All glory to mighty Apple Google.
    Je hebt helemaal gelijk
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
      dinsdag 20 juli 2010 @ 07:57:44 #14
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_84262351
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 20:14 schreef WSquater het volgende:

Zonder de iPhone was Android lang niet wat het nu is. All glory to mighty Apple.
    En zonder Motorola was de iPhone lang niet wat het nu is. Dat wil nog niet zeggen dat zij goede producten maakten.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_84262361
    nog aan het wachten tot mijn hero weer terugkomt van de reparatie
    pi_84262371
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 07:57 schreef Devolution het volgende:

[..]

En zonder Motorola was de iPhone lang niet wat het nu is. Dat wil nog niet zeggen dat zij goede producten maakten.
    precies, goedkope verkooppraatjes zijn het. omdat zij het eerste waren, betekent het nog niet dat ze de besten zijn.
    pi_84264143
    quote:
    Sony Ericsson geeft Android prioriteit.

Sony Ericsson-topman Bert Nordberg gaf bij de presentatie van de kwartaalcijfers aan vol voor Android te gaan. "Ik wil dat we het grootste aandeel in verkochte Android-telefoons in de wereld hebben. Als je mondiaal kijkt, dan gaat de strijd echt tussen Android en de iPhone."

De Japans-Zweedse joint venture is dus van plan te stoppen met één van de twee andere besturingssystemen die het voert. Óf Symbian óf Windows Mobile gaat eruit. Welke het wordt, laat topman Nordberg nog in het midden. Begin vorig jaar heeft de Amerikaanse gsm-maker Motorola al Windows Mobile gedumpt, ten gunste van Android.
      dinsdag 20 juli 2010 @ 10:11:08 #18
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84264451
    quote:
    Op dinsdag 20 juli 2010 09:57 schreef DennisMoore het volgende:
    [..]
    Als WindowsMobile7 flopt/tegenvalt is het einde verhaal voor Windows op de markt. Denk niet dat aandeelhouders nog een keer zoveel miljard willen weg gooien.

Aan de andere kant stond SE vorig jaar ook op de rand van de afgrond dus ik denk niet dat ze nu in hun broek schijten bij MS.
    pi_84277766
    Vraagje over de Google Translator en de Text-to-speech functie.Ik heb alles gedownload inclusief de Tts app maar nog steeds klinkt het voor geen meter.Als ik bvb videos van Youtube over de translator bekijk daar worden bvb Duits en Spaans goed uitgesproken.Hebben jullie ook problemen ermee? Nu zijn alleen de Engelse woorden/zinnen goed verstaanbaar.
      woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:59 #20
    299208 Rifoki
    Met de noorderzon vertrokken.
    pi_84306332
    Ik heb ook een vraag.

Hoe zet ik alle dataverbindingen (m.u.v. standaard mobiele netwerk t.b.v. bellen e.d.) uit? Ik ga wel eens in Belgie naar de bioscoop en het lukt me alleen in Airport modus maar dan kan ik dus ook niet bellen.

Belgie maakt me nog niet zo gek veel uit maar binnenkort 2 weekjes Italie..
    While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
      woensdag 21 juli 2010 @ 10:59:15 #21
    91039 mstx
    2x1/2 = 1/2 x 1/2
    pi_84306681
    http://tweakers.net/nieuw(...)-van-windows-ce.html
    Ziet er leuk uit. Met Android 3.0.
    Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
    als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
    👾
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:04:47 #22
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_84306859
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Rifoki het volgende:
    Ik heb ook een vraag.

Hoe zet ik alle dataverbindingen (m.u.v. standaard mobiele netwerk t.b.v. bellen e.d.) uit? Ik ga wel eens in Belgie naar de bioscoop en het lukt me alleen in Airport modus maar dan kan ik dus ook niet bellen.

APNdroid.
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:29:53 #23
    299208 Rifoki
    Met de noorderzon vertrokken.
    pi_84307822
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

APNdroid.
    Als ik het zo lees is dat precies wat ik hebben moet, bedankt!
    While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
    pi_84307940
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Rifoki het volgende:
    Ik heb ook een vraag.

Is bij veel foons niet nodig aangezien in het menu al standaard staat ingesteld dat roaming niet mag.
    APNdroid is dan dus overbodig, in de meeste gevallen.

Menu --> Instellingen --> Draadloos en netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming (afgevinkt)
    (Android 2.1)
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:51:00 #25
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_84308677
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:33 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Is bij veel foons niet nodig aangezien in het menu al standaard staat ingesteld dat roaming niet mag.
    APNdroid is dan dus overbodig, in de meeste gevallen.

Menu --> Instellingen --> Draadloos en netwerken --> Mobiele netwerken --> Gegevensroaming (afgevinkt)
    (Android 2.1)
    klopt maar apndroid kan je ook als widget op je homescreen zetten, scheelt weer klikken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')