abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 11:21:20 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84227087
Ah, de uierbedekker
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:22:23 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84227124
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
En zwangere collega van mn moeder vroeg laatst aan mij hoe ik dat dan deed, of ik zo'n borstvoedingskleed of -schort had gebruikt, "want anders kijkt iedereen zo naar je" volgens mij kijkt iedereen júist naar je als je een of andere unit aantrekt en daar je baby half onder parkeert eigenlijk haha. Als je gewoon je ding doet is er geen kip die ernaar kraait.
Ik kreeg hooguit wat blikken van dametjes op leeftijd, een soort weemoedig, ik denk dat zo'n beeld dan toch herinneringen terugbrengt van je eigen bv-periode.
Dit soort dingen?
Ja, die zien er ongeveer net zo subtiel uit als een zwaailicht, daarbij, hoe zit het met het contact met je kind tijdens het voeden?? Dat lijkt me ook beduidend minder met zo'n schort

Toch opvallend dat de wereld in het algemeen een stuk minder preuts lijkt dan 20 jaar geleden, en helemaal als je ziet wat er op TMF/MTV langskomt, maar dat men iets natuurlijks als het voeden van een kind wil verbergen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 juli 2010 @ 11:24:47 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84227193
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
Ah, de uierbedekker
Daar dacht ik ook aan na de link van Leandra te hebben bekeken...

beetje eng

edit: de kleurtjes doen et em ook he.
pi_84227258
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:19 schreef stengeltje het volgende:
Dat laatste zou inderdaad wel erg interessant zijn. Ik ben mijn bevalling naarmate de tijd vorderde meer gaan waarderen, met name het optreden van eerst vk en later gyn en hoe ze insprongen op wat er gebeurde en de keuzes die gemaakt moesten worden en mijn rol daarin.

Kan me echter voorstellen dat dat ook wel eens andersom is.

Ik zou ook wel willen weten of er een verband is tussen de voorbereiding en de tevredenheid over de bevalling.

Zijn vrouwen die van keuzes en alternatieven op de hoogte zijn (en dus een actievere rol kunnen spelen in hoe de bevalling loopt) ook tevredener met het resultaat?
Die laatste vragen zijn ook heel interessant! Weet je, je zou volgens mij gerust 3 promoties kunnen vullen met zo'n dataverzameling, waarin vanuit elk promotieonderzoek een andere insteek wordt gehanteerd.

In de richtlijn die ik heb gelezen voor het geven van de ruggenprik wordt trouwens ook een literatuuroverzicht gegeven. Best interessant om te lezen (zie paragraaf 1.1, 'de fysiologie van baringspijn'). Er staat bijvoorbeeld:

"Hevige pijn hoeft niet tot een negatieve baringservaring te leiden (Ranta 1995, Dickinson 2003). Een systematische review naar de relatie tussen pijn en de tevredenheid over de baring laat zien dat pijn en adequate pijnbehandeling geen bepalende factoren zijn voor de tevredenheid over de baring (Hodnett 2002). Veel belangrijker zijn de verwachtingen van de vrouw en de relatie met de zorgverlener."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:30:10 #105
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84227365
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:20 schreef pessie het volgende:
Claudia gaat onderzoek doen naar borstvoeding !

En Huup, heb je speciale tenten voor borstvoeding? . Je kunt toch een hydrofiel over je baby heengooien? Naar wat ik nu heb begrepen is dat je daar sowieso minimaal 2 van meeneemt als je op stap gaat...
Waarom zou je in hemelsnaam een hydrofiel over je kind heengooien?
He hoofd van de baby bedekt je borst echt hoor, je ziet niets als je aan het voeden bent. Ook als je er een hydrofiel overheen parkeert trek je wsl meer aandacht dan wanneer je het gewoon zonder doet. afgezien daarvan vond ik het altijd prettig om gewoon naar mn kind te kijken.
En zij trok zelf alles van haar hoofd af, vond ze niet prettig

voila, nauwelijks wat te zien.

@Leandra, die bedoelde ik idd! Echt nouja goed, ieder zn ding en als dat je over een drempel heen helpt moet je het vooral gebruiken, maar zo'n ding gebruiken omdat voeden in het openbaar te bloot en out there zou zijn vind ik echt onzin.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84227567
Als je iets wilt gebruiken om 'discreet'* te voeden, dan lijkt een ringsling mij ideaal. Ik heb het bij Ivan niet geprobeerd, maar wie weet deze keer.

*Ik vind de foto van Huup bijvoorbeeld bijzonder discreet, dus het zou meer voor je eigen gevoel zijn, denk ik, vooral als je een baby hebt die slordig drinkt. Een ander voordeel aan een ringsling is dat het ook andersom werkt: je kunt je kind meer afsluiten van de omgeving waardoor er minder afleiding is.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:40:16 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84227717
Zag gisteren op het terras ook een vrouw voeden, er was werkelijk niemand die het zag. Ik denk dat je met die covers enzo de aandacht inderdaad een stuk meer op jezelf vestigt... Al denk ik wel dat zo'n eerste keer openbaar voor mij ook best wel even eng zal zijn.

Mooie foto huup! Teder moment....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84227843
Ik zou ook niet snel een hydrofiel gebruiken. Nou was hier de associatie tussen hydrofiel en kiekeboe nogal sterk, en kiekeboe tijdens het voeden is wat minder handig. Bovendien had ik die dingen ook niet altijd bij me.

In drukke ruimtes trok ik soms m'n vestje een beetje langs de zijkant tegen de afleiding. Misschien dat ik dit keer de ringsling wel ga proberen. Qua discretie maakt het me geen bal uit, maar qua afleiding kan het soms handig zijn.

Als mensen moeite hebben met bv kijken ze maar lekker de andere kant op...
  maandag 19 juli 2010 @ 11:44:25 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84227879
Huup, mooie foto

Ik merk wel dat er qua kleding veel meer is, shirts waarbij er nog een deel over de borst blijft zitten is echt helemaal nieuw voor mij, zo simpel maar doeltreffend, ik vind het geweldig!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84227949
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
  maandag 19 juli 2010 @ 11:51:48 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84228171
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
Ik zocht truitjes uit met knoopjes die ik open kon doen, zoals een polo.
pi_84228191
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Veel belangrijker zijn de verwachtingen van de vrouw en de relatie met de zorgverlener."
Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.

Overigens kunnen zorgverleners daar ook aan bijdragen. In mijn vk-praktijk was er een vk die heel erg voorstander was van romantisch thuisbevallen en dat ook zo bracht (en ook bleef doen nadat ik al een medische indicatie had). Ik was erg blij dat zij geen dienst had toe ik aan de beurt was. De gymjuf is weliswaar geen hulpverlener, maar mijn nekharen gingen overeind staan als zij meeging in datzelfde idee van de romantische thuisbevalling en zo een waarschijnlijk onrealistisch beeld in stand hield.

Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:52:53 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84228223
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:

[..]

Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.

Overigens kunnen zorgverleners daar ook aan bijdragen. In mijn vk-praktijk was er een vk die heel erg voorstander was van romantisch thuisbevallen en dat ook zo bracht (en ook bleef doen nadat ik al een medische indicatie had). Ik was erg blij dat zij geen dienst had toe ik aan de beurt was. De gymjuf is weliswaar geen hulpverlener, maar mijn nekharen gingen overeind staan als zij meeging in datzelfde idee van de romantische thuisbevalling en zo een waarschijnlijk onrealistisch beeld in stand hield.

Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
Kaarsjes en een kopje thee
pi_84228277
*noteert waterkoker op lijst voor vluchttas*
  maandag 19 juli 2010 @ 11:54:51 #115
259886 pessie
pi_84228307
Claudia ik heb even de richtlijnen doorgelezen. Interessant om te lezen. Het is dus niet de bedoeling dat een vrouw die pijnbestrijding krijgt volledig onmondig gemaakt wordt (dat idee had ik een beetje, maar jullie weten nu wel hoe verknipt ik stiekem ben).

Wat betreft hydrofiel, mezelf kennende zou ik dat wel doen. Of inderdaad een draagdoek, of een vestje...

En ik hou van hemden draag ze van september tot juni .
Bij de H en M heb je zelfs speciale borstvoedingshemden. Kosten evenveel als normale en aangezien mijn normale zo ongeveer tot op de draad versleten zijn weet ik wel wat ik in september even ga halen.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:55:34 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84228330
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:
Dat dus vooral, je alleen maar bezig houden met dat ene ideaalbeeld en ieder alternatief het liefst buiten beschouwing laten geeft nogal een domper als het dan niet zo perfect verloopt als jij gedacht en gehoopt had.

Het is pittig, het doet zeer, en als je daar maar rekening mee houdt scheelt dat al de helft van wat tegen kan vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84228348
Shirts en bloesjes met knoopjes, of de hemd omlaag, shirt omhoog truc bevielen hier beter, eerlijk gezegd. Ik had twee voedingsshirts van de H&M, maar vond het toch een gehannes.

Als ik weer op zolder ga kijken voor mijn positiekleding komen die waarschijnlijk lekker in V&A te staan....
  maandag 19 juli 2010 @ 11:56:35 #118
259886 pessie
pi_84228365
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
*noteert waterkoker op lijst voor vluchttas*
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).

edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:00:24 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84228520
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).

edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
en dan nog klagen over het ziekenhuis...
pi_84228532
Als ik voor mezelf spreek dan heb ik ook het idee dat verwachtingen en de relatie met de zorgverlener belangrijk zijn. Ik heb een vrij dramatische bevalling gehad met veel pijn, niet-werkende pijnstilling, een lange persfase en veel bloedverlies, maar ik kijk er heel positief op terug.

Ik had me erop ingesteld dat het veel pijn ging doen, ik had al kenbaar gemaakt dat ik waarschijnlijk om pijnstilling zou vragen, maar ik had er ook rekening mee gehouden dat ik geen pijnstilling zou kunnen krijgen. En de lieve mensen van het ziekenuhis hebben me er echt doorheen gesleept. De dosering pijnstilling werd na overleg telkens omhoog gezet, ik kreeg een nieuwe ruggenprik (die ook niet werkte), de anesthesioloog was aardig, de dosering werd weer opgehoogd, ik kreeg een pethidinespuit en toen niets hielp en ik er doorheen zat heeft een verpleegkundige me echt gered door me even streng toe te spreken en me ook weer wat moed te geven. Het waren lieve, competente mensen die mijn pijn heel serieus hebben genomen en op geen enkel moment hebben gebagatelliseerd.
pi_84228553
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik raak nogal in mezelf gekeerd bij pijn, dus de beker thee en de croissant die vriendlief bracht na een uur weeën eindigden op de vloer. Gelukkig had ik dat al voorspeld, dus hij was niet heel erg teleurgesteld...
pi_84228632
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjes
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2010 @ 12:04:43 #123
43556 miss_dynastie
pi_84228660
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou ik ook doen hoor. Ik bedoel, waar blijft de cola light ?
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:

[..]

maandag 19 juli 2010 @ 12:05:00 #124
259886 pessie
pi_84228671
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan het instituut ziekenhuis dan aan de sapjes en theetjes...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:05:49 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84228701
quote:
[..]
Doe er ook een paar scones bij joh... wel zo gezellig om wat te snoepen te hebben na de bevalling
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84228712
quote:

[..]

Of foto's van Sylvie van der Vaart in skinny jeans. Die had een vrouw bij mij op zaal meegenomen om naar te kijken. Zodat ze zichzelf er aan kon herinneren hoe ze er snel na de bevalling weer uit wilde/ kon gaan zien...
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2010 @ 12:06:21 #127
43556 miss_dynastie
pi_84228729
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe er ook een paar scones bij joh... wel zo gezellig om wat te snoepen te hebben na de bevalling
En toastjes, voor de placenta!
pi_84228733
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik bleef maar overgeven van alleen al water.

Dat zorgde trouwens wel weer voor een humoristische noot tijdens de bevalling.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:09:29 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84228851
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En toastjes, voor de placenta!
Bakken ze die ook voor je op of mag manlief dat zelf doen in het afdelingskeukentje??
Want dan moet ie wel ff wat kruiden meenemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84228923
Haha kaarsjes en thee tijdens je bevalling
Ik ga er maar vanuit dat het pijn gaat doen, heel veel pijn waarschijnlijk en dat het lang gaat duren. Waarschijnlijk valt het dan het meeste mee!

Vandaag bij de vlos geweest. Teveel last van harde buiken volgens de vlos maar gelukkig wel een stickertje! Prutske bliefde de doptone niet haha

Wat betreft het voeden in het openbaar, ik vindt het altijd wel "iets" hebben als vrouwen hun kind voeden, niets vreemds aan hoor! De foto van Huup straalt echt een liefdevol moment uit, zo zie het ook voor me.
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 19 juli 2010 @ 12:15:56 #131
259886 pessie
pi_84229077
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:11 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha kaarsjes en thee tijdens je bevalling
Ik ga er maar vanuit dat het pijn gaat doen, heel veel pijn waarschijnlijk en dat het lang gaat duren. Waarschijnlijk valt het dan het meeste mee!

Waarschijnlijk zo'n 14 tot 18 uur... Of meer...

Laatst bevallingsverhaal gelezen van een BB-er: 39 uur. Zonder pijnbestrijding. Ik was onder de indruk.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:16:39 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84229102
Mooi dat je weer goedgekeurd bent Barbabientje
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 12:17:28 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84229135
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:15 schreef pessie het volgende:
[..]

Laatst bevallingsverhaal gelezen van een BB-er: 39 uur. Zonder pijnbestrijding. Ik was onder de indruk.
Van de eerste tot de laatste wee?? Hoe tellen ze die uren?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 12:18:28 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229171
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik bleef maar overgeven van alleen al water.

Dat zorgde trouwens wel weer voor een humoristische noot tijdens de bevalling.
Ik had gewoon geen behoefte aan drinken of eten... En dan de hele nacht die zusters om me heen dat ik niet hoefde te plassen... Nee raar he, als je niet drinkt, hoef je ook niet te plassen.. Dat was ook wel goed, want elke keer dat ik iets rechtop kwam viel ik weer flauw... Dus het toilet redde ik gewoon niet...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:19:15 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229203
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Noteert: kaarsen met veel branduren...

Anders moet je steeds nieuwe opsteken..
  maandag 19 juli 2010 @ 12:19:21 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84229210
Ff tussendoor, over H&M gesproken.... De nieuwe collectie staat op de site.

Tellen ze dan het voorwerk mee pessie? Ben idd ook erg benieuwd naar hoe ze die uren tellen.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:21:05 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229266
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:19 schreef flugeltje het volgende:
Ff tussendoor, over H&M gesproken.... De nieuwe collectie staat op de site.

Tellen ze dan het voorwerk mee pessie? Ben idd ook erg benieuwd naar hoe ze die uren tellen.
De zwangerschapstruitjes van h&m vind ik heerlijk, de voedingskleding een ramp...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:26:03 #138
259886 pessie
pi_84229401
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De zwangerschapstruitjes van h&m vind ik heerlijk, de voedingskleding een ramp...
BB-er

Volgens mij tel je vanaf de eerste wee.

En ik vind de H en M een ramp. Wordt erg ongelukkig als ik die winkel binnenloop (heb dus echt maar 1 zwangerschaps-item gehaald bij de H en M). Maar gelukkig hebben ze een webshop!
  maandag 19 juli 2010 @ 12:26:24 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84229412
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Noteert: kaarsen met veel branduren...

Anders moet je steeds nieuwe opsteken..
Waxinelichtjes van Ikea
* Leandra heeft gewoon graag een excuus om naar Ikea te gaan
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 12:28:41 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229497
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waxinelichtjes van Ikea
* Leandra heeft gewoon graag een excuus om naar Ikea te gaan
Ik mag binnenkort weer... Spulletjes voor mn nieuwe woonkamer.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:28:46 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84229498
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben ook dol op de spaghettishirtjes inderdaad, ook buiten de zwangerschap omdat ze lekker lang zijn... Staan weer wat nieuwe kleurtjes bij.

Heb toch zo'n voedingstop meebesteld om te proberen...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:29:42 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229533
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik ben ook dol op de spaghettishirtjes inderdaad, ook buiten de zwangerschap omdat ze lekker lang zijn... Staan weer wat nieuwe kleurtjes bij.

Heb toch zo'n voedingstop meebesteld om te proberen...
Ja, de mamalijn is een stuk langer... Heerlijk vind ik dat. Ik hoef niet zo nodig met blote buik te lopen.. Ook niet als ik niet zwanger ben.

Oh en proberen kan toch geen kwaad, voor het zelfde geld vindt jij het wel fantastisch.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:32:06 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84229599
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef pessie het volgende:
[..]
BB-er

Volgens mij tel je vanaf de eerste wee.
Oh, Babybytes......

Nou, eerste weeën zondagmiddag rond 17.00 uur, en zoonlief werd dinsdagmorgen om 02.45 geboren, dus dat maakt dan zo'n 34 uur.... zonder pijnstilling een achtponder, en dat was een gevalletje "viel wel mee, doen we nog een keer" toen hij een halve minuut oud was.

Moet ik wel zeggen dat ik zondagavond gewoon (met weeën) ben gaan slapen, zo heftig is het in het begin over het algemeen allemaal niet als het zo lang duurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84229623
Dus de voorweeën die ik nu heb mag ik ook meetellen?
  maandag 19 juli 2010 @ 12:33:22 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229638
babybites

dat is het tina forum voor zwangeren...

"Lieve Tina, ik ben een onzeker rammetje van 14 jaar oud en ik ben nog maagd. Al mijn vriendinnen zeggen dat ik er goed uitzie en ik vraag me dus af; Is er iets mis met mijn vader? "
  maandag 19 juli 2010 @ 12:33:43 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229655
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:32 schreef Orea het volgende:
Je zit hier niet op babybites...
pi_84229659
  maandag 19 juli 2010 @ 12:33:56 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84229660
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:32 schreef Orea het volgende:
Dat wordt een bevalling van 500 uur, een record
En niemand die het je dan kwalijk neemt dat je uiteindelijk voor pijnstilling hebt gekozen, geen wonder na 500 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84229692
Ik heb altijd al geweten dat ik speciaal was
pi_84229720
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, Babybytes......
Haha, dat was ook mijn eerste idee. Die reacties ook: "Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad, je lichaam maakt zelf wel een middel aan tegen de pijn." Het martelaarschap wordt er bovendien ook weer flink gecultiveerd.
pi_84229789
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik draag ze ook veel, vooral buiten de zomer om. Na de zwangerschap heb ik mijn oude shirtjes bijna niet gedragen. Ik had bij de Hema wat shirtjes gekocht die verstevigend waren en die vond ik veel lekkerder zitten. Ze geven je bovendien het idee dat je iets beter in vorm bent dan je daadwerkelijk bent.
pi_84229800
Er zitten erg leuke dingen tussen de nieuwe collectie!

Vanavond maar eens op zolder kijken of ik nog wat nodig heb en al wat tevoorschijn halen. Vandaag zit mijn broek echt helemaaaaaal niet lekker, dus die heb ik maar onder mijn buikje geschoven. En mijn overhemd kan mijn borsten ook niet meer echt aan. Wel vroeg, maar ja...

Vond het vorige keer echt lastig om werkkleding te vinden. Heb wat dat betreft helaas een mantelpakjesbaan en ik vertik het om een paar honderd euro aan positiemantelpakjes uit te geven. Dit keer ben ik lichter dan aan het begin van de vorige zwangerschap, dus hoop niet dat alles nu te groot is.

Heb ik natuurlijk wel een mooi excuus om meer appelflappen te eten. Hmmm, dilemma!
  maandag 19 juli 2010 @ 12:38:42 #153
259886 pessie
pi_84229809
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, dat was ook mijn eerste idee. Die reacties ook: "Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad, je lichaam maakt zelf wel een middel aan tegen de pijn." Het martelaarschap wordt er bovendien ook weer flink gecultiveerd.
Ik vind babybytes juist hét forum voor pijnbestrijding... Tienermoedertjes hebben meestal een zwaardere bevalling dan moeders die iets ouders zijn, toch?
pi_84229886
Kom je ook weg met jurkjes, stengeltje? Ik heb veel jurkjes die ik zowel zwanger als niet-zwanger aan kan. En er zijn ook best veel rokken te koop die elastisch zijn en die je ook buiten de zwangerschap prima kunt dragen. Als mijn buik echt te groot wordt schuif ik zulke rokjes gewoon onder mijn buik.

Bloesjes blijven een probleem. Als je ermee wegkomt zou ik de bovenste knoopjes openlaten en er een net hemdje onder dragen.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:40:35 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229897
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik draag ze ook veel, vooral buiten de zomer om. Na de zwangerschap heb ik mijn oude shirtjes bijna niet gedragen. Ik had bij de Hema wat shirtjes gekocht die verstevigend waren en die vond ik veel lekkerder zitten. Ze geven je bovendien het idee dat je iets beter in vorm bent dan je daadwerkelijk bent.
Die draag ik nu ook... Zit gewoon lekker... Anders heb ik zo'n naar hanggevoel..
pi_84229924
Orea, hahaha je komt in het babybites recordboek hoor!
Ben je trouwens ook nog tienermoeder als je 22 bent
Enn die topjes van Ticootje heb ik ook gekocht, zitten echt goed!
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 19 juli 2010 @ 12:44:07 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84230051
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vind babybytes juist hét forum voor pijnbestrijding... Tienermoedertjes hebben meestal een zwaardere bevalling dan moeders die iets ouders zijn, toch?
En ze stellen zich een stuk harder aan.... dat scheelt ook een stuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 12:45:25 #158
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84230100
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je zit hier niet op babybites...
Psssst .. Tico ... nog 4,5 dag

Hier nog 9,5 dag en dan 16 weken helemaaaaaaaaaaaaal niks (ok, een bevalling, mja die doen we gewoon ff tussendoor )
K kan niet wachten tot ik verlof heb, lekker slapen... lijkt wel of ik op t moment 28uur slaap per dag zou kunnen gebruiken, ijzer is nog steeds 9.3 dus nog steeds goed, de rest ook... *gaaaaaaaaaaaaaaaaaap*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 19 juli 2010 @ 12:52:20 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84230360
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat martelaarschap daar helemaal niet gecultiveerd wordt, dat is ook niet nodig.

We hebben het over vrouwen die serieus met 38 weken al ingeleid willen worden, en het liefst een KS zouden ondergaan als ze die keuze zouden hebben, en waarvan het gros gewoon geen zin heeft in de pijn.

Dat is niet te vergelijken met het baren van een tienponder, dat je in zo'n geval gebruik maakt van pijnstilling is niet meer dan logisch, maar dat is ook op Babybytes vrij uitzonderlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84230416
Ik kom op dagen dat ik geen contact heb met externe partijen wel weg met jurkjes. Heb inderdaad ook nog wel een paar truijurkjes. Had een paar zwangerschapsoverhemden van H&M wat ik er dan vaak onderdeed. En 1 zwart net rokje. Overhemden en rokje heb ik echter zoveel gedragen dat ze nu wel versleten zijn.

Overigens gebruikte ik mijn gewone jasjes, die dan gewoon niet dicht konden.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:56:43 #161
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84230512
stengeltje, in de uitverkoop anders wellicht wat goedkope rokjes kopen en er dan een elastische band op laten zetten door een handig iemand? Ik weet van een aantal collega's van me dat ze dat zo opgelost hebben, dan ben je in totaal een paar tientjes extra kwijt ipv honderden euro's...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:57:28 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84230539
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:45 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Psssst .. Tico ... nog 4,5 dag

Hier nog 9,5 dag en dan 16 weken helemaaaaaaaaaaaaal niks (ok, een bevalling, mja die doen we gewoon ff tussendoor )
K kan niet wachten tot ik verlof heb, lekker slapen... lijkt wel of ik op t moment 28uur slaap per dag zou kunnen gebruiken, ijzer is nog steeds 9.3 dus nog steeds goed, de rest ook... *gaaaaaaaaaaaaaaaaaap*
Hier is het energiepeil ook -100.. Maar het scheelt wel of ik eraan toegeef of gewoon mezelf een schop onder mn reet geef..

Oh ik ben gister nog wezen zwemmen in het keerpunt....

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 19-07-2010 13:03:59 ]
pi_84230735
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:52 schreef Leandra het volgende:
Dat is niet te vergelijken met het baren van een tienponder, dat je in zo'n geval gebruik maakt van pijnstilling is niet meer dan logisch, maar dat is ook op Babybytes vrij uitzonderlijk.
Ik heb geen pijnstilling gevraagd omdat ik een tienponder aan het baren was, hoor. Dat persen was een eitje, al duurde het lang. Ik wilde gewoon zo min mogelijk pijn hebben en dat wist ik vooraf al. Daar schaam ik me ook niet voor.

En ik heb tussendoor ook nog om een keizersnede als optie gevraagd vanwege niet-vorderende ontsluiting. Misschien moest ik maar op Babybytes mee gaan posten.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:04:43 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84230860
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb geen pijnstilling gevraagd omdat ik een tienponder aan het baren was, hoor. Dat persen was een eitje, al duurde het lang. Ik wilde gewoon zo min mogelijk pijn hebben en dat wist ik vooraf al. Daar schaam ik me ook niet voor.

En ik heb tussendoor ook nog om een keizersnede als optie gevraagd vanwege niet-vorderende ontsluiting. Misschien moest ik maar op Babybytes mee gaan posten.
Ik gaf bij de vk bij de 16 weken al aan dat ik een ruggenprik wilde bij deze...

Maar ik zie het allemaal wel.
pi_84230926
Ik heb aangegeven dat ik het eerst helemaal zonder ga proberen
(maar hier is er 24 uur per dag pijnbestrijding mogelijk.. dus wellicht dat ik bij wee 1 direct vraag om verlichting!)
  maandag 19 juli 2010 @ 13:07:18 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84230951
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:06 schreef Orea het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik het eerst helemaal zonder ga proberen
(maar hier is er 24 pijnbestrijding per dag mogelijk.. dus wellicht dat ik bij wee 1 direct vraag om verlichting!)
24 pijnbestrijding Wauw.. das veel.
pi_84230960
Ik kan in de uitverkoop nu inderdaad nog even gaan kijken. Ook overslagrokjes kunnen natuurlijk makkelijker aangepast worden (knoop verzetten). Kan me herinneren dat ik daar de vorige keer ook naar gezocht heb, maar niet gevonden.

Durf eigenlijk nog niks te kopen zo vroeg, omdat ik me deze zwangerschap echt veel meer zorgen maak dan de vorige keer.

Ik wordt gedetacheerd en mijn huidige project loopt af. Hoop eigenlijk gewoon dat een volgend project wat relaxter is qua kleding, al is die kans vrij klein...
pi_84230966
ik had het al aangepast
pi_84231028
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik gaf bij de vk bij de 16 weken al aan dat ik een ruggenprik wilde bij deze...

Maar ik zie het allemaal wel.
Ik ben heel stellig geweest over een ruggenprik omdat ik het idee had dat je beter niet te veel twijfel kenbaar kon maken. Maar ik ging de bevalling in met de houding: ik zie wel hoe het gaat, ik kan altijd nog om een ruggenprik vragen. Als het me deze keer meevalt komt er geen anesthesioloog aan te pas.
pi_84231329
Met 'meevallen' bedoel ik trouwens niet eens zozeer de pijn, maar ook hoe de ontsluiting vordert. De vorige keer had ik na 6 uur 3cm ontsluiting en kreeg ik 4 uur later - ik zat al uren weeen weg te puffen waar geen pauze tussen zat - te horen dat ik op een dikke 2cm zat. Dat was een zware mentale klap en toen zag ik even niet meer hoe ik dat aankon. Als je het ergens voor doet, oké, maar als er gewoon geen vooruitgang is...

Maar ik heb goede hoop dat het deze keer soepeler gaat! Al bereid ik me ook weer op het ergste voor.
pi_84231423
Wow wat gaat het hier hard vandaag!
Ik heb heeeerlijk uitgeslapen Zo fijn dat mijn Lief nu grote vakantie heeft!
Oh en Huup, wat een mooie bv foto! Ik hoop zo dat ik toch nog wel wat bv kan geven deze keer. Het ziet er zo lief en intiem uit. En het verbaast me eigenlijk hoe weinig je idd ziet, van je blote tiet bedoel ik dan he
En over pijnstilling. Ik hoop dat ik het deze keer zonder pijnstilling kan doen. Pethidine is sowieso geen optie meer voor mij, dat vond ik echt een nare ervaring. En een ruggeprik wil ik liever niet. Hoop sowieso gewoon thuis te kunnen bevallen. Maar ja, ik zie vanzelf wel hoe het loopt. Misschien idd dat ik ook na 1 wee wel roep dat ik naar het zh wil voor een ruggeprik haha. Merk het dan wel
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 19 juli 2010 @ 13:21:59 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84231581
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Met 'meevallen' bedoel ik trouwens niet eens zozeer de pijn, maar ook hoe de ontsluiting vordert. De vorige keer had ik na 6 uur 3cm ontsluiting en kreeg ik 4 uur later - ik zat al uren weeen weg te puffen waar geen pauze tussen zat - te horen dat ik op een dikke 2cm zat. Dat was een zware mentale klap en toen zag ik even niet meer hoe ik dat aankon. Als je het ergens voor doet, oké, maar als er gewoon geen vooruitgang is...

Maar ik heb goede hoop dat het deze keer soepeler gaat! Al bereid ik me ook weer op het ergste voor.
Aan alle kanten begrijpelijk, en ik zal ook niet snel iemand veroordelen op het feit dat zij voor pijnstilling kiest, ik vind het alleen verschrikkelijk flauw om het gelijk tot "cultiveren van martelaarschap" te bombarderen als iemand het zonder pijnstilling doet.

Want hoe je het ook wendt of keert, als het niet echt nodig is, is het simpelweg beter als het niet gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84231796
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:21 schreef Leandra het volgende:

Want hoe je het ook wendt of keert, als het niet echt nodig is, is het simpelweg beter als het niet gebeurt.
Nou, zo simpel is het niet. Wat 'beter' is verschilt per situatie, en het is ook maar net waar je naar kijkt. Gaat het alleen om de gezondheid van de baby, of ook om de gezondheid van de moeder, of hoe ze terugkijkt op haar bevalling en of ze zich serieus genomen heeft gevoeld door haar zorgverleners? Wat voor angsten bestonden er voorafgaand aan de bevalling? Daarbij vallen de nadelen van een ruggenprik bijvoorbeeld ontzettend mee.

Het is allemaal niet niks, bevallen. Waar ik me aan erger is dat men zo snel een oordeel klaar heeft over andermans keuzes. Kun je het een tienermoeder bijvoorbeeld kwalijk nemen dat ze ontzettend bang is? Ik niet.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:27:57 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84231843
"In Afrika baren ze gewoon achter de bosjes op weg naar de waterput"
  maandag 19 juli 2010 @ 13:35:33 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84232186
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, zo simpel is het niet. Wat 'beter' is verschilt per situatie, en het is ook maar net waar je naar kijkt. Gaat het alleen om de gezondheid van de baby, of ook om de gezondheid van de moeder, of hoe ze terugkijkt op haar bevalling en of ze zich serieus genomen heeft gevoeld door haar zorgverleners? Wat voor angsten bestonden er voorafgaand aan de bevalling? Daarbij vallen de nadelen van een ruggenprik bijvoorbeeld ontzettend mee.

Het is allemaal niet niks, bevallen. Waar ik me aan erger is dat men zo snel een oordeel klaar heeft over andermans keuzes. Kun je het een tienermoeder bijvoorbeeld kwalijk nemen dat ze ontzettend bang is? Ik niet.
Er komt idd meer bij kijken, maar het martelaarschap noemen is net zo hard een oordeel over andermans keuzes.

Ik besef me terdege dat niet iedere bevalling hetzelfde is, en dat er meer dan voldoende omstandigheden zijn waarin pijnbestrijding een uitstekende optie is, maar het komt ook vaak genoeg voor dat het niet nodig is en alleen maar voor het gemak van de moeder is, en dat moet die moeder helemaal zelf weten, is haar verantwoordelijkheid, maar ik snap niet waarom een ander die de keuze geen pijnbestrijding te gebruiken (wel overwogen) maakt om die keuze veroordeeld moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 13:38:50 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84232339
Ik snap de hele discussie wel of geen pijnbestrijding niet zo.. dat is toch ieder voor zich? We leven in een cultuur waar het een mogelijkheid is, de een vindt dat erg prettig en de ander doet het graag zonder. Ik snap niet zo goed waar je iemand op moet veroordelen, en waarom je het zou moeten goedpraten of je iets wel of niet doet.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:40:02 #177
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84232403
Ik weet heeeeeel zeker dat ik hoe dan ook géén pethidine in mijn lijf wil. Ik heb het de vorige keer gekregen (zonder dat ik erom vroeg of zonder dat er aan mij gevraagd werd of ik het wilde hebben) en ben er knetterstoned van geweest. Het heeft weken geduurd voor het uit mijn lijf was, ik kan gewoon niet tegen pijnstillers, op paracetamol na dan.
Maar als het goed is beval ik dit keer thuis, dan is dat ook niet aan de orde Dit keer met kopjes thee, wierook, rustgevende muziek, kaarsjes, mijn man , de vk en de kraamhulp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 juli 2010 @ 13:43:50 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84232547
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:27 schreef Ticootje het volgende:
"In Afrika baren ze gewoon achter de bosjes op weg naar de waterput"
En lopen daarna gewoon verder. Placenta eten ze op zodat ze krachten op kunnen doen voor de rest van de tocht.
Kind op de rug met wat palmbladeren en wateremmer op hoofd.
ONdertussen hangt er ook nog een ander kind aan de borst.
In Afrika kán dat gewoon. Daar voeden ze gewoon in het openbaar. Zonder schort.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:46:42 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84232677
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

En lopen daarna gewoon verder. Placenta eten ze op zodat ze krachten op kunnen doen voor de rest van de tocht.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 juli 2010 @ 13:51:12 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84232873
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zeg, stuur Alberto erop af.. Dat dat kan!
  maandag 19 juli 2010 @ 13:56:21 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84233069
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zeg, stuur Alberto erop af.. Dat dat kan!
Moet hij wel die onopvallende rastapruik opzetten.
pi_84233385
Ik heb een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling met 16 weken
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 19 juli 2010 @ 14:04:31 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84233413
Spannend DML!!
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 juli 2010 @ 14:19:45 #184
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84234053
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ik weet niet, dat shirt dat ik op de foto draag is een voedingsshirt van H&M, die ene uit zo'n twee pak, wit en zwart geloof ik. Die vind ik echt hele fijn en practisch! Maar je hebt ook voedingsshirts bij de Hema, daar vond ik dan weer van dat ik net zo goed in mn bh had kunnen gaan zitten ten eerste hangt het decolleté tot je navel en ten tweede is er nauwelijks iets van discretie zeg maar, waardoor het allemaal een beetje bedekt blijft. Dan is wel het idee van zo'n shirt een beetje weg.... ik vond het vooral jammer dat de shirts van andere merken zo duur zijn en ik ben idd vrij snel overgestapt op de hemdjes onder mn shirts.

En die voedingshemdjes van de H&M heb ik ook.
Slaat helemaal nergens op! Je kunt net zo goed een gewoon hemdje aandoen en die naar beneden trekken want voor de hoeveelheid vlees die je ziet om t zo te zeggen maakt het geen kont uit.

*rent naar H&M website voor nieuwe collectie*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 19 juli 2010 @ 14:22:13 #185
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84234173
Oh en mijn bevalling, ontsluiting qua weeën in 5.5 uur, met een extra half uur gebroken vliezen zonder weeën erbij, uitdrijving 1.45 minuten. Zonder pijnstilling, had ik wel gewild maar ik werd enigszins afgeblaft door een verpleegster en toen de vk ging meten had ik al 9 cm dus laat dan maar zitten

Zo kan het ook. Het hoeft geen drama te zijn. Bevallen is serieus een van de mooiste dingen die ik ooit meegemaakt heb, en of je dan wel of geen pijnstilling hebt gehad, wel of geen keizersnede dat maakt echt niet uit. Ik kan me goed voorstellen dat mensen er tegenop zien, maar ik persoonlijk kijk er stiekem zelfs al wel weer een beetje naar uit, en dat mag ook wel eens gezegd worden

DML spannend!!
heb je zelf een idee?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84234345
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:40 schreef Saffier het volgende:
Ik weet heeeeeel zeker dat ik hoe dan ook géén pethidine in mijn lijf wil. Ik heb het de vorige keer gekregen (zonder dat ik erom vroeg of zonder dat er aan mij gevraagd werd of ik het wilde hebben) en ben er knetterstoned van geweest. Het heeft weken geduurd voor het uit mijn lijf was, ik kan gewoon niet tegen pijnstillers, op paracetamol na dan.
Maar als het goed is beval ik dit keer thuis, dan is dat ook niet aan de orde Dit keer met kopjes thee, wierook, rustgevende muziek, kaarsjes, mijn man , de vk en de kraamhulp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik wilde ook geen pethidine, maar tijdens de bevalling had ik zoveel pijn (oke achteraf functionele pijn) dat ik dus pijnstilling wilde.
Nou voor ruggenprik was t te laat dus bleef de pethidine over...(wat me dus op dat moment niets kon schelen )
Nou ja lang leve het ctg en floris zn hartslag (die niet echt regelmatig bleef en af en toe wegzakte...) en toen heb ik dus niets gekregen

Maar jeetje wat een snelle bevalling had je zeg! Ik vond die van mij al snel zat
pi_84234563
Wow, wat hebben jullie veel gekletst en wat heb ik er weinig van onthouden.

DML, spannend, en wat vroeg met 16 weken al!

Tessie, heerlijk he, uitslapen? Ik vandaag schandalig lang maarja, ik heb nog geen kind dus dan gaat het wat makkelijker.

Ik had nog ff een vraagje. Als ik borstvoedingsbh's wil kopen voor na de bevalling, hoe weet ik dan welke maat ik moet hebben? Want ik weet natuurlijk niet hoe erg mijn borsten verder nog gaan ontploffen als ik eenmaal zal gaan voeden. Of heb je ze nog niet echt nodig de eerste dagen?

O ja, de babywasjes hangen te drogen zo klein
  maandag 19 juli 2010 @ 14:32:14 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84234662
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:30 schreef Cantare het volgende:
Wow, wat hebben jullie veel gekletst en wat heb ik er weinig van onthouden.

DML, spannend, en wat vroeg met 16 weken al!

Tessie, heerlijk he, uitslapen? Ik vandaag schandalig lang maarja, ik heb nog geen kind dus dan gaat het wat makkelijker.

Ik had nog ff een vraagje. Als ik borstvoedingsbh's wil kopen voor na de bevalling, hoe weet ik dan welke maat ik moet hebben? Want ik weet natuurlijk niet hoe erg mijn borsten verder nog gaan ontploffen als ik eenmaal zal gaan voeden. Of heb je ze nog niet echt nodig de eerste dagen?
Bij 35/36 weken zit je echt wel safe om ze te kopen hoor. Tijdens de stuwing zijn je borsten wel groter en gestuwd enzo, maar dat plooit ook weer terug.

Ik heb er juist 2 besteld dit weekend.

Je hebt ze wel "nodig", in de vorm, het is wel verdomd makkelijk.
pi_84234681
Mijn gevoel zegt een jongen maar ik heb eigenlijk liever een meisje Waarom weet ik niet want ik wil hierna dan wel een jongen

Mr.DML hoopt vurig op een meisje.

Over bevallingen en handige shirts kan ik nog niet meepraten
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 19 juli 2010 @ 14:32:40 #190
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84234684
juist die eerste dagen vond ik wel erg prettig om een bh te dragen eigenlijk cantare (stuhuhuhuuwwinng ) ik zo als je bij Hema goedkope haalt, 1 halen in een maat groter dan je nu hebt, en 1 in je maat nu (het implodeert ook weer na een tijdje ) en jezelf een beetje op de hoogte stellen van waar je eventueel (lees: je man of je moeder ofzo of desnoods je kraam) snel een nieuwe bh in een grotere maat kunt halen.
Er is helaas niet echt heel veel van te zeggen hoeveel het nog zal groeien. Kan heel veel zijn, kan ook reuze meevallen.

Er staan ook nieuwe babykleertjes online bij H&M!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84234742
Oke, ja, zo had ik het zelf ook bedacht, gewoon 1 maat ruimer kopen. Het was meer vanwege de stuwing dat ik dacht... dan pas je toch helemaal niks meer wat je normaal wel past? Of ik zie het erger voor me dan het is.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:34:44 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84234749
Bh's bij de prenatal zijn ook niet erg duur, en als je geen grotere cup hebt dan E heb je ook het huismerk van livera..
  maandag 19 juli 2010 @ 14:35:12 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84234760
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:34 schreef Cantare het volgende:
Oke, ja, zo had ik het zelf ook bedacht, gewoon 1 maat ruimer kopen. Het was meer vanwege de stuwing dat ik dacht... dan pas je toch helemaal niks meer wat je normaal wel past? Of ik zie het erger voor me dan het is.
Dat weet je niet van te voren... Het kan reuze meevallen....
pi_84234833
Ik had er trouwens pas al 1 bij de Hema gekocht gewoon om vast íets te hebben, maar die vond ik echt klein vallen en raar zitten. Vooral vanwege het binnenstukje (dat om je borst blijft zitten als je de rest eraf klikt, dat zat zo raar strak). Dus ik ga wel voor een ander merk.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:37:53 #195
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84234844
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:34 schreef Cantare het volgende:
kan erg meevallen, kan ook tegenvallen

Ik had voor ik zwanger raakte C, toen tijdens de zwangerschap D, na de bevalling schoot het met de stuwing naar F en later zakte het via E in een maand of 3 weer naar D. Daar zit ik nu nog steeds op en dat zal voorlopig denk ik ook nog wel blijven. Ik vond het echt ontzettend lastig, met 38 weken ofzo had ik nog 2 bh's D gekocht bij Hema, stond op mn ziekenhuislijst maar ik heb B. uiteindelijk maar naar de lingeriezaak gestuurd tijdens de kraamweek en online 2 bh's in E besteld omdat die van Hema niet zo groot gaan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84234894
Toen ik stuwing had, droeg ik gewoon zo'n zwangerschaps/voedingsbh van de hema in dezelfde maat die ik ervoor ook droeg. Het rekt wel een beetje mee die stof, en ik vond het ook wel prettig dat het wat strak zat, beetje tegendruk ofzo..
Maar ik weet niet of het heel anders voelt/is als je geen bv geeft.....
  maandag 19 juli 2010 @ 14:39:32 #197
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84234912
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Cantare het volgende:
Ik had er trouwens pas al 1 bij de Hema gekocht gewoon om vast íets te hebben, maar die vond ik echt klein vallen en raar zitten. Vooral vanwege het binnenstukje (dat om je borst blijft zitten als je de rest eraf klikt, dat zat zo raar strak). Dus ik ga wel voor een ander merk.
die heb ik ingeknipt
ik vond dat dus ook dat ze klein leken te vallen dus ik heb dat stomme ding gewoon ingeknipt zodat ik meer ruimte had. Als je ze niet lekker vindt zitten zou ik idd voor andere gaan.

Die van H&M vind ik ook niet zo comfortabel want daar zitten een raar hard stukje aan de zijkanten ofzo. Van anita zaten mij prima en van Hunkemoller of Livera geloof ik ook.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 19 juli 2010 @ 14:39:33 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84234913
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn gevoel zegt een jongen maar ik heb eigenlijk liever een meisje Waarom weet ik niet want ik wil hierna dan wel een jongen

Mr.DML hoopt vurig op een meisje.

Over bevallingen en handige shirts kan ik nog niet meepraten
Bij mijn eerste zwangerschap zat m'n gevoel fout, ik dacht de hele tijd dat het een meisje zou zijn, en deze keer zat m'n gevoel wel goed....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84234985
Ik heb trouwens gewoon zo'n effe zwarte van de hema, die zit prima. Maar laatst heb ik een grijze met gekleurde bloemetjes erbij gekocht, en dat stukje wat om je tiet zit, zeg maar dat dunne gedeelte, dat lubbert. Dat komt boven de gewone bh uit zeg maar. Echt lelijk vind ik dat zitten... Raar, want het is gewoon dezelfde maat.
Maar misschien is zo een dan wel wat voor jou Cantare, want bij dat model is dat stukje dus blijkbaar een stuk ruimer.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:42:54 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84235053
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij mijn eerste zwangerschap zat m'n gevoel fout, ik dacht de hele tijd dat het een meisje zou zijn, en deze keer zat m'n gevoel wel goed....
Dat je een meisje krijgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')