Dit soort dingen?quote:Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
En zwangere collega van mn moeder vroeg laatst aan mij hoe ik dat dan deed, of ik zo'n borstvoedingskleed of -schort had gebruikt, "want anders kijkt iedereen zo naar je"volgens mij kijkt iedereen júist naar je als je een of andere unit aantrekt en daar je baby half onder parkeert eigenlijk haha. Als je gewoon je ding doet is er geen kip die ernaar kraait.
Ik kreeg hooguit wat blikken van dametjes op leeftijd, een soort weemoedig, ik denk dat zo'n beeld dan toch herinneringen terugbrengt van je eigen bv-periode.
Daar dacht ik ook aan na de link van Leandra te hebben bekeken...quote:
Die laatste vragen zijn ook heel interessant! Weet je, je zou volgens mij gerust 3 promoties kunnen vullen met zo'n dataverzameling, waarin vanuit elk promotieonderzoek een andere insteek wordt gehanteerd.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:19 schreef stengeltje het volgende:
Dat laatste zou inderdaad wel erg interessant zijn. Ik ben mijn bevalling naarmate de tijd vorderde meer gaan waarderen, met name het optreden van eerst vk en later gyn en hoe ze insprongen op wat er gebeurde en de keuzes die gemaakt moesten worden en mijn rol daarin.
Kan me echter voorstellen dat dat ook wel eens andersom is.
Ik zou ook wel willen weten of er een verband is tussen de voorbereiding en de tevredenheid over de bevalling.
Zijn vrouwen die van keuzes en alternatieven op de hoogte zijn (en dus een actievere rol kunnen spelen in hoe de bevalling loopt) ook tevredener met het resultaat?
Waarom zou je in hemelsnaam een hydrofiel over je kind heengooien?quote:Op maandag 19 juli 2010 11:20 schreef pessie het volgende:
Claudia gaat onderzoek doen naar borstvoeding!
En Huup, heb je speciale tenten voor borstvoeding?. Je kunt toch een hydrofiel over je baby heengooien? Naar wat ik nu heb begrepen is dat je daar sowieso minimaal 2 van meeneemt als je op stap gaat...
Ik zocht truitjes uit met knoopjes die ik open kon doen, zoals een polo.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel belangrijker zijn de verwachtingen van de vrouw en de relatie met de zorgverlener."
Kaarsjes en een kopje theequote:Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:
[..]
Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.
Overigens kunnen zorgverleners daar ook aan bijdragen. In mijn vk-praktijk was er een vk die heel erg voorstander was van romantisch thuisbevallen en dat ook zo bracht (en ook bleef doen nadat ik al een medische indicatie had). Ik was erg blij dat zij geen dienst had toe ik aan de beurt was. De gymjuf is weliswaar geen hulpverlener, maar mijn nekharen gingen overeind staan als zij meeging in datzelfde idee van de romantische thuisbevalling en zo een waarschijnlijk onrealistisch beeld in stand hield.
Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
Dat dus vooral, je alleen maar bezig houden met dat ene ideaalbeeld en ieder alternatief het liefst buiten beschouwing laten geeft nogal een domper als het dan niet zo perfect verloopt als jij gedacht en gehoopt had.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:
Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).quote:Op maandag 19 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
*noteert waterkoker op lijst voor vluchttas*
en dan nog klagen over het ziekenhuis...quote:Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).
edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
quote:
Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjesquote:Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).
edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
Zou ik ook doen hoor. Ik bedoel, waar blijft dequote:Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en dan nog klagen over het ziekenhuis...
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:
[..]
Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjes
Dat ligt meer aan het instituut ziekenhuis dan aan de sapjes en theetjes...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en dan nog klagen over het ziekenhuis...
Doe er ook een paar scones bij joh... wel zo gezellig om wat te snoepen te hebben na de bevallingquote:Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:
[..]
Of foto's van Sylvie van der Vaart in skinny jeans. Die had een vrouw bij mij op zaal meegenomen om naar te kijken. Zodat ze zichzelf er aan kon herinneren hoe ze er snel na de bevalling weer uit wilde/ kon gaan zien...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:
[..]
En toastjes, voor de placenta!quote:Op maandag 19 juli 2010 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe er ook een paar scones bij joh... wel zo gezellig om wat te snoepen te hebben na de bevalling
Ik bleef maar overgeven van alleen al water.quote:
Bakken ze die ook voor je op of mag manlief dat zelf doen in het afdelingskeukentje??quote:
Waarschijnlijk zo'n 14 tot 18 uur... Of meer...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:11 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha kaarsjes en thee tijdens je bevalling![]()
Ik ga er maar vanuit dat het pijn gaat doen, heel veel pijn waarschijnlijk en dat het lang gaat duren. Waarschijnlijk valt het dan het meeste mee!
Van de eerste tot de laatste wee?? Hoe tellen ze die uren?quote:Op maandag 19 juli 2010 12:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zo'n 14 tot 18 uur... Of meer...![]()
Laatst bevallingsverhaal gelezen van een BB-er: 39 uur. Zonder pijnbestrijding. Ik was onder de indruk.
Ik had gewoon geen behoefte aan drinken of eten... En dan de hele nacht die zusters om me heen dat ik niet hoefde te plassen... Nee raar he, als je niet drinkt, hoef je ook niet te plassen.. Dat was ook wel goed, want elke keer dat ik iets rechtop kwam viel ik weer flauw... Dus het toilet redde ik gewoon niet...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bleef maar overgeven van alleen al water.
Dat zorgde trouwens wel weer voor een humoristische noot tijdens de bevalling.![]()
Noteert: kaarsen met veel branduren...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zo'n 14 tot 18 uur... Of meer...![]()
Laatst bevallingsverhaal gelezen van een BB-er: 39 uur. Zonder pijnbestrijding. Ik was onder de indruk.
De zwangerschapstruitjes van h&m vind ik heerlijk, de voedingskleding een ramp...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:19 schreef flugeltje het volgende:
Ff tussendoor, over H&M gesproken.... De nieuwe collectie staat op de site.
Tellen ze dan het voorwerk mee pessie? Ben idd ook erg benieuwd naar hoe ze die uren tellen.
BB-erquote:Op maandag 19 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De zwangerschapstruitjes van h&m vind ik heerlijk, de voedingskleding een ramp...
Waxinelichtjes van Ikeaquote:Op maandag 19 juli 2010 12:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Noteert: kaarsen met veel branduren...
Anders moet je steeds nieuwe opsteken..
Ik mag binnenkort weer... Spulletjes voor mn nieuwe woonkamer.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waxinelichtjes van Ikea![]()
* Leandra heeft gewoon graag een excuus om naar Ikea te gaan
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De zwangerschapstruitjes van h&m vind ik heerlijk, de voedingskleding een ramp...
Ja, de mamalijn is een stuk langer... Heerlijk vind ik dat. Ik hoef niet zo nodig met blote buik te lopen.. Ook niet als ik niet zwanger ben.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben ook dol op de spaghettishirtjes inderdaad, ook buiten de zwangerschap omdat ze lekker lang zijn... Staan weer wat nieuwe kleurtjes bij.
Heb toch zo'n voedingstop meebesteld om te proberen...
Oh, Babybytes......quote:Op maandag 19 juli 2010 12:26 schreef pessie het volgende:
[..]
BB-er
Volgens mij tel je vanaf de eerste wee.
Je zit hier niet op babybites...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:32 schreef Orea het volgende:
Dus de voorweeën die ik nu heb mag ik ook meetellen?
Dat wordt een bevalling van 500 uur, een recordquote:Op maandag 19 juli 2010 12:32 schreef Orea het volgende:
Dus de voorweeën die ik nu heb mag ik ook meetellen?
Haha, dat was ook mijn eerste idee. Die reacties ook: "Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad, je lichaam maakt zelf wel een middel aan tegen de pijn."quote:
Ik draag ze ook veel, vooral buiten de zomer om. Na de zwangerschap heb ik mijn oude shirtjes bijna niet gedragen. Ik had bij de Hema wat shirtjes gekocht die verstevigend waren en die vond ik veel lekkerder zitten. Ze geven je bovendien het idee dat je iets beter in vorm bent dan je daadwerkelijk bent.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben ook dol op de spaghettishirtjes inderdaad, ook buiten de zwangerschap omdat ze lekker lang zijn... Staan weer wat nieuwe kleurtjes bij.
Ik vind babybytes juist hét forum voor pijnbestrijding... Tienermoedertjes hebben meestal een zwaardere bevalling dan moeders die iets ouders zijn, toch?quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat was ook mijn eerste idee. Die reacties ook: "Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad, je lichaam maakt zelf wel een middel aan tegen de pijn."Het martelaarschap wordt er bovendien ook weer flink gecultiveerd.
Die draag ik nu ook... Zit gewoon lekker... Anders heb ik zo'n naar hanggevoel..quote:Op maandag 19 juli 2010 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik draag ze ook veel, vooral buiten de zomer om. Na de zwangerschap heb ik mijn oude shirtjes bijna niet gedragen. Ik had bij de Hema wat shirtjes gekocht die verstevigend waren en die vond ik veel lekkerder zitten. Ze geven je bovendien het idee dat je iets beter in vorm bent dan je daadwerkelijk bent.
En ze stellen zich een stuk harder aan.... dat scheelt ook een stuk.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:38 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vind babybytes juist hét forum voor pijnbestrijding... Tienermoedertjes hebben meestal een zwaardere bevalling dan moeders die iets ouders zijn, toch?
Psssst .. Tico ... nog 4,5 dagquote:
Ik denk dat martelaarschap daar helemaal niet gecultiveerd wordt, dat is ook niet nodig.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat was ook mijn eerste idee. Die reacties ook: "Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad, je lichaam maakt zelf wel een middel aan tegen de pijn."Het martelaarschap wordt er bovendien ook weer flink gecultiveerd.
Hier is het energiepeil ook -100.. Maar het scheelt wel of ik eraan toegeef of gewoon mezelf een schop onder mn reet geef..quote:Op maandag 19 juli 2010 12:45 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Psssst .. Tico ... nog 4,5 dag
Hier nog 9,5 dagen dan 16 weken helemaaaaaaaaaaaaal niks (ok, een bevalling, mja die doen we gewoon ff tussendoor
![]()
)
K kan niet wachten tot ik verlof heb, lekker slapen... lijkt wel of ik op t moment 28uur slaap per dag zou kunnen gebruiken, ijzer is nog steeds 9.3 dus nog steeds goed, de rest ook... *gaaaaaaaaaaaaaaaaaap*
Ik heb geen pijnstilling gevraagd omdat ik een tienponder aan het baren was, hoor. Dat persen was een eitje, al duurde het lang. Ik wilde gewoon zo min mogelijk pijn hebben en dat wist ik vooraf al. Daar schaam ik me ook niet voor.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:52 schreef Leandra het volgende:
Dat is niet te vergelijken met het baren van een tienponder, dat je in zo'n geval gebruik maakt van pijnstilling is niet meer dan logisch, maar dat is ook op Babybytes vrij uitzonderlijk.
Ik gaf bij de vk bij de 16 weken al aan dat ik een ruggenprik wilde bij deze...quote:Op maandag 19 juli 2010 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen pijnstilling gevraagd omdat ik een tienponder aan het baren was, hoor. Dat persen was een eitje, al duurde het lang. Ik wilde gewoon zo min mogelijk pijn hebben en dat wist ik vooraf al. Daar schaam ik me ook niet voor.
En ik heb tussendoor ook nog om een keizersnede als optie gevraagd vanwege niet-vorderende ontsluiting. Misschien moest ik maar op Babybytes mee gaan posten.![]()
24 pijnbestrijdingquote:Op maandag 19 juli 2010 13:06 schreef Orea het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik het eerst helemaal zonder ga proberen![]()
(maar hier is er 24 pijnbestrijding per dag mogelijk.. dus wellicht dat ik bij wee 1 direct vraag om verlichting!)
Ik ben heel stellig geweest over een ruggenprik omdat ik het idee had dat je beter niet te veel twijfel kenbaar kon maken. Maar ik ging de bevalling in met de houding: ik zie wel hoe het gaat, ik kan altijd nog om een ruggenprik vragen. Als het me deze keer meevalt komt er geen anesthesioloog aan te pas.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik gaf bij de vk bij de 16 weken al aan dat ik een ruggenprik wilde bij deze...![]()
Maar ik zie het allemaal wel.
Aan alle kanten begrijpelijk, en ik zal ook niet snel iemand veroordelen op het feit dat zij voor pijnstilling kiest, ik vind het alleen verschrikkelijk flauw om het gelijk tot "cultiveren van martelaarschap" te bombarderen als iemand het zonder pijnstilling doet.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Met 'meevallen' bedoel ik trouwens niet eens zozeer de pijn, maar ook hoe de ontsluiting vordert. De vorige keer had ik na 6 uur 3cm ontsluiting en kreeg ik 4 uur later - ik zat al uren weeen weg te puffen waar geen pauze tussen zat - te horen dat ik op een dikke 2cm zat. Dat was een zware mentale klap en toen zag ik even niet meer hoe ik dat aankon. Als je het ergens voor doet, oké, maar als er gewoon geen vooruitgang is...
Maar ik heb goede hoop dat het deze keer soepeler gaat! Al bereid ik me ook weer op het ergste voor.
Nou, zo simpel is het niet. Wat 'beter' is verschilt per situatie, en het is ook maar net waar je naar kijkt. Gaat het alleen om de gezondheid van de baby, of ook om de gezondheid van de moeder, of hoe ze terugkijkt op haar bevalling en of ze zich serieus genomen heeft gevoeld door haar zorgverleners? Wat voor angsten bestonden er voorafgaand aan de bevalling? Daarbij vallen de nadelen van een ruggenprik bijvoorbeeld ontzettend mee.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:21 schreef Leandra het volgende:
Want hoe je het ook wendt of keert, als het niet echt nodig is, is het simpelweg beter als het niet gebeurt.
Er komt idd meer bij kijken, maar het martelaarschap noemen is net zo hard een oordeel over andermans keuzes.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, zo simpel is het niet. Wat 'beter' is verschilt per situatie, en het is ook maar net waar je naar kijkt. Gaat het alleen om de gezondheid van de baby, of ook om de gezondheid van de moeder, of hoe ze terugkijkt op haar bevalling en of ze zich serieus genomen heeft gevoeld door haar zorgverleners? Wat voor angsten bestonden er voorafgaand aan de bevalling? Daarbij vallen de nadelen van een ruggenprik bijvoorbeeld ontzettend mee.
Het is allemaal niet niks, bevallen. Waar ik me aan erger is dat men zo snel een oordeel klaar heeft over andermans keuzes. Kun je het een tienermoeder bijvoorbeeld kwalijk nemen dat ze ontzettend bang is? Ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
En lopen daarna gewoon verder. Placenta eten ze op zodat ze krachten op kunnen doen voor de rest van de tocht.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:27 schreef Ticootje het volgende:
"In Afrika baren ze gewoon achter de bosjes op weg naar de waterput"
quote:Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
En lopen daarna gewoon verder. Placenta eten ze op zodat ze krachten op kunnen doen voor de rest van de tocht.
Kind op de rug met wat palmbladeren en wateremmer op hoofd.
ONdertussen hangt er ook nog een ander kind aan de borst.
In Afrika kán dat gewoon. Daar voeden ze gewoon in het openbaar. Zonder schort.
Ik zeg, stuur Alberto erop af.. Dat dat kan!quote:Op maandag 19 juli 2010 13:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
En lopen daarna gewoon verder. Placenta eten ze op zodat ze krachten op kunnen doen voor de rest van de tocht.
Kind op de rug met wat palmbladeren en wateremmer op hoofd.
ONdertussen hangt er ook nog een ander kind aan de borst.
In Afrika kán dat gewoon. Daar voeden ze gewoon in het openbaar. Zonder schort.
Moet hij wel die onopvallende rastapruik opzetten.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg, stuur Alberto erop af.. Dat dat kan!
Nou ik weet niet, dat shirt dat ik op de foto draag is een voedingsshirt van H&M, die ene uit zo'n twee pak, wit en zwart geloof ik. Die vind ik echt hele fijn en practisch! Maar je hebt ook voedingsshirts bij de Hema, daar vond ik dan weer van dat ik net zo goed in mn bh had kunnen gaan zittenquote:Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
quote:Op maandag 19 juli 2010 13:40 schreef Saffier het volgende:
Ik weet heeeeeel zeker dat ik hoe dan ook géén pethidine in mijn lijf wil. Ik heb het de vorige keer gekregen (zonder dat ik erom vroeg of zonder dat er aan mij gevraagd werd of ik het wilde hebben) en ben er knetterstoned van geweest. Het heeft weken geduurd voor het uit mijn lijf was, ik kan gewoon niet tegen pijnstillers, op paracetamol na dan.
Maar als het goed is beval ik dit keer thuis, dan is dat ook niet aan de ordeDit keer met kopjes thee, wierook, rustgevende muziek, kaarsjes, mijn man , de vk en de kraamhulp
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde ook geen pethidine, maar tijdens de bevalling had ik zoveel pijn (oke achteraf functionele pijn) dat ik dus pijnstilling wilde.
Nou voor ruggenprik was t te laat dus bleef de pethidine over...(wat me dus op dat moment niets kon schelen)
Nou ja lang leve het ctg en floris zn hartslag (die niet echt regelmatig bleef en af en toe wegzakte...) en toen heb ik dus niets gekregen
Maar jeetje wat een snelle bevalling had je zeg! Ik vond die van mij al snel zat![]()
Bij 35/36 weken zit je echt wel safe om ze te kopen hoor. Tijdens de stuwing zijn je borsten wel groter en gestuwd enzo, maar dat plooit ook weer terug.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:30 schreef Cantare het volgende:
Wow, wat hebben jullie veel gekletsten wat heb ik er weinig van onthouden.
DML, spannend, en wat vroeg met 16 weken al!
Tessie, heerlijk he, uitslapen? Ik vandaag schandalig langmaarja, ik heb nog geen kind dus dan gaat het wat makkelijker.
Ik had nog ff een vraagje. Als ik borstvoedingsbh's wil kopen voor na de bevalling, hoe weet ik dan welke maat ik moet hebben? Want ik weet natuurlijk niet hoe erg mijn borsten verder nog gaan ontploffen als ik eenmaal zal gaan voeden. Of heb je ze nog niet echt nodig de eerste dagen?
Dat weet je niet van te voren... Het kan reuze meevallen....quote:Op maandag 19 juli 2010 14:34 schreef Cantare het volgende:
Oke, ja, zo had ik het zelf ook bedacht, gewoon 1 maat ruimer kopen.Het was meer vanwege de stuwing dat ik dacht... dan pas je toch helemaal niks meer wat je normaal wel past?
Of ik zie het erger voor me dan het is.
kan erg meevallen, kan ook tegenvallenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:34 schreef Cantare het volgende:
Oke, ja, zo had ik het zelf ook bedacht, gewoon 1 maat ruimer kopen.Het was meer vanwege de stuwing dat ik dacht... dan pas je toch helemaal niks meer wat je normaal wel past?
Of ik zie het erger voor me dan het is.
die heb ik ingekniptquote:Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Cantare het volgende:
Ik had er trouwens pas al 1 bij de Hema gekocht gewoon om vast íets te hebben, maar die vond ik echt klein vallen en raar zitten. Vooral vanwege het binnenstukje (dat om je borst blijft zitten als je de rest eraf klikt, dat zat zo raar strak). Dus ik ga wel voor een ander merk.
Bij mijn eerste zwangerschap zat m'n gevoel fout, ik dacht de hele tijd dat het een meisje zou zijn, en deze keer zat m'n gevoel wel goed....quote:Op maandag 19 juli 2010 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn gevoel zegt een jongen maar ik heb eigenlijk liever een meisjeWaarom weet ik niet want ik wil hierna dan wel een jongen
![]()
Mr.DML hoopt vurig op een meisje.
Over bevallingen en handige shirts kan ik nog niet meepraten
Dat je een meisje krijgt?quote:Op maandag 19 juli 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij mijn eerste zwangerschap zat m'n gevoel fout, ik dacht de hele tijd dat het een meisje zou zijn, en deze keer zat m'n gevoel wel goed....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |