Dit soort dingen?quote:Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
En zwangere collega van mn moeder vroeg laatst aan mij hoe ik dat dan deed, of ik zo'n borstvoedingskleed of -schort had gebruikt, "want anders kijkt iedereen zo naar je"volgens mij kijkt iedereen júist naar je als je een of andere unit aantrekt en daar je baby half onder parkeert eigenlijk haha. Als je gewoon je ding doet is er geen kip die ernaar kraait.
Ik kreeg hooguit wat blikken van dametjes op leeftijd, een soort weemoedig, ik denk dat zo'n beeld dan toch herinneringen terugbrengt van je eigen bv-periode.
Daar dacht ik ook aan na de link van Leandra te hebben bekeken...quote:
Die laatste vragen zijn ook heel interessant! Weet je, je zou volgens mij gerust 3 promoties kunnen vullen met zo'n dataverzameling, waarin vanuit elk promotieonderzoek een andere insteek wordt gehanteerd.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:19 schreef stengeltje het volgende:
Dat laatste zou inderdaad wel erg interessant zijn. Ik ben mijn bevalling naarmate de tijd vorderde meer gaan waarderen, met name het optreden van eerst vk en later gyn en hoe ze insprongen op wat er gebeurde en de keuzes die gemaakt moesten worden en mijn rol daarin.
Kan me echter voorstellen dat dat ook wel eens andersom is.
Ik zou ook wel willen weten of er een verband is tussen de voorbereiding en de tevredenheid over de bevalling.
Zijn vrouwen die van keuzes en alternatieven op de hoogte zijn (en dus een actievere rol kunnen spelen in hoe de bevalling loopt) ook tevredener met het resultaat?
Waarom zou je in hemelsnaam een hydrofiel over je kind heengooien?quote:Op maandag 19 juli 2010 11:20 schreef pessie het volgende:
Claudia gaat onderzoek doen naar borstvoeding!
En Huup, heb je speciale tenten voor borstvoeding?. Je kunt toch een hydrofiel over je baby heengooien? Naar wat ik nu heb begrepen is dat je daar sowieso minimaal 2 van meeneemt als je op stap gaat...
Ik zocht truitjes uit met knoopjes die ik open kon doen, zoals een polo.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Veel belangrijker zijn de verwachtingen van de vrouw en de relatie met de zorgverlener."
Kaarsjes en een kopje theequote:Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:
[..]
Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.
Overigens kunnen zorgverleners daar ook aan bijdragen. In mijn vk-praktijk was er een vk die heel erg voorstander was van romantisch thuisbevallen en dat ook zo bracht (en ook bleef doen nadat ik al een medische indicatie had). Ik was erg blij dat zij geen dienst had toe ik aan de beurt was. De gymjuf is weliswaar geen hulpverlener, maar mijn nekharen gingen overeind staan als zij meeging in datzelfde idee van de romantische thuisbevalling en zo een waarschijnlijk onrealistisch beeld in stand hield.
Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
Dat dus vooral, je alleen maar bezig houden met dat ene ideaalbeeld en ieder alternatief het liefst buiten beschouwing laten geeft nogal een domper als het dan niet zo perfect verloopt als jij gedacht en gehoopt had.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:
Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).quote:Op maandag 19 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
*noteert waterkoker op lijst voor vluchttas*
en dan nog klagen over het ziekenhuis...quote:Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).
edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
quote:
Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjesquote:Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).
edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
Zou ik ook doen hoor. Ik bedoel, waar blijft dequote:Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en dan nog klagen over het ziekenhuis...
quote:Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:
[..]
Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjes
Dat ligt meer aan het instituut ziekenhuis dan aan de sapjes en theetjes...quote:Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en dan nog klagen over het ziekenhuis...
Doe er ook een paar scones bij joh... wel zo gezellig om wat te snoepen te hebben na de bevallingquote:Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:
[..]
Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |