abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 11:21:20 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84227087
Ah, de uierbedekker
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:22:23 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84227124
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
En zwangere collega van mn moeder vroeg laatst aan mij hoe ik dat dan deed, of ik zo'n borstvoedingskleed of -schort had gebruikt, "want anders kijkt iedereen zo naar je" volgens mij kijkt iedereen júist naar je als je een of andere unit aantrekt en daar je baby half onder parkeert eigenlijk haha. Als je gewoon je ding doet is er geen kip die ernaar kraait.
Ik kreeg hooguit wat blikken van dametjes op leeftijd, een soort weemoedig, ik denk dat zo'n beeld dan toch herinneringen terugbrengt van je eigen bv-periode.
Dit soort dingen?
Ja, die zien er ongeveer net zo subtiel uit als een zwaailicht, daarbij, hoe zit het met het contact met je kind tijdens het voeden?? Dat lijkt me ook beduidend minder met zo'n schort

Toch opvallend dat de wereld in het algemeen een stuk minder preuts lijkt dan 20 jaar geleden, en helemaal als je ziet wat er op TMF/MTV langskomt, maar dat men iets natuurlijks als het voeden van een kind wil verbergen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 juli 2010 @ 11:24:47 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84227193
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
Ah, de uierbedekker
Daar dacht ik ook aan na de link van Leandra te hebben bekeken...

beetje eng

edit: de kleurtjes doen et em ook he.
pi_84227258
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:19 schreef stengeltje het volgende:
Dat laatste zou inderdaad wel erg interessant zijn. Ik ben mijn bevalling naarmate de tijd vorderde meer gaan waarderen, met name het optreden van eerst vk en later gyn en hoe ze insprongen op wat er gebeurde en de keuzes die gemaakt moesten worden en mijn rol daarin.

Kan me echter voorstellen dat dat ook wel eens andersom is.

Ik zou ook wel willen weten of er een verband is tussen de voorbereiding en de tevredenheid over de bevalling.

Zijn vrouwen die van keuzes en alternatieven op de hoogte zijn (en dus een actievere rol kunnen spelen in hoe de bevalling loopt) ook tevredener met het resultaat?
Die laatste vragen zijn ook heel interessant! Weet je, je zou volgens mij gerust 3 promoties kunnen vullen met zo'n dataverzameling, waarin vanuit elk promotieonderzoek een andere insteek wordt gehanteerd.

In de richtlijn die ik heb gelezen voor het geven van de ruggenprik wordt trouwens ook een literatuuroverzicht gegeven. Best interessant om te lezen (zie paragraaf 1.1, 'de fysiologie van baringspijn'). Er staat bijvoorbeeld:

"Hevige pijn hoeft niet tot een negatieve baringservaring te leiden (Ranta 1995, Dickinson 2003). Een systematische review naar de relatie tussen pijn en de tevredenheid over de baring laat zien dat pijn en adequate pijnbehandeling geen bepalende factoren zijn voor de tevredenheid over de baring (Hodnett 2002). Veel belangrijker zijn de verwachtingen van de vrouw en de relatie met de zorgverlener."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:30:10 #105
143848 huuphuup
Dorksided
pi_84227365
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:20 schreef pessie het volgende:
Claudia gaat onderzoek doen naar borstvoeding !

En Huup, heb je speciale tenten voor borstvoeding? . Je kunt toch een hydrofiel over je baby heengooien? Naar wat ik nu heb begrepen is dat je daar sowieso minimaal 2 van meeneemt als je op stap gaat...
Waarom zou je in hemelsnaam een hydrofiel over je kind heengooien?
He hoofd van de baby bedekt je borst echt hoor, je ziet niets als je aan het voeden bent. Ook als je er een hydrofiel overheen parkeert trek je wsl meer aandacht dan wanneer je het gewoon zonder doet. afgezien daarvan vond ik het altijd prettig om gewoon naar mn kind te kijken.
En zij trok zelf alles van haar hoofd af, vond ze niet prettig

voila, nauwelijks wat te zien.

@Leandra, die bedoelde ik idd! Echt nouja goed, ieder zn ding en als dat je over een drempel heen helpt moet je het vooral gebruiken, maar zo'n ding gebruiken omdat voeden in het openbaar te bloot en out there zou zijn vind ik echt onzin.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84227567
Als je iets wilt gebruiken om 'discreet'* te voeden, dan lijkt een ringsling mij ideaal. Ik heb het bij Ivan niet geprobeerd, maar wie weet deze keer.

*Ik vind de foto van Huup bijvoorbeeld bijzonder discreet, dus het zou meer voor je eigen gevoel zijn, denk ik, vooral als je een baby hebt die slordig drinkt. Een ander voordeel aan een ringsling is dat het ook andersom werkt: je kunt je kind meer afsluiten van de omgeving waardoor er minder afleiding is.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:40:16 #107
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84227717
Zag gisteren op het terras ook een vrouw voeden, er was werkelijk niemand die het zag. Ik denk dat je met die covers enzo de aandacht inderdaad een stuk meer op jezelf vestigt... Al denk ik wel dat zo'n eerste keer openbaar voor mij ook best wel even eng zal zijn.

Mooie foto huup! Teder moment....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84227843
Ik zou ook niet snel een hydrofiel gebruiken. Nou was hier de associatie tussen hydrofiel en kiekeboe nogal sterk, en kiekeboe tijdens het voeden is wat minder handig. Bovendien had ik die dingen ook niet altijd bij me.

In drukke ruimtes trok ik soms m'n vestje een beetje langs de zijkant tegen de afleiding. Misschien dat ik dit keer de ringsling wel ga proberen. Qua discretie maakt het me geen bal uit, maar qua afleiding kan het soms handig zijn.

Als mensen moeite hebben met bv kijken ze maar lekker de andere kant op...
  maandag 19 juli 2010 @ 11:44:25 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84227879
Huup, mooie foto

Ik merk wel dat er qua kleding veel meer is, shirts waarbij er nog een deel over de borst blijft zitten is echt helemaal nieuw voor mij, zo simpel maar doeltreffend, ik vind het geweldig!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84227949
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
  maandag 19 juli 2010 @ 11:51:48 #111
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84228171
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het in de praktijk nogal tegenvallen hoe handig zulke shirts zijn. Uiteindelijk vond ik het toch het makkelijkst om een hemd onder een shirt aan te doen (shirt omhoog, hemd omlaag).
Ik zocht truitjes uit met knoopjes die ik open kon doen, zoals een polo.
pi_84228191
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Veel belangrijker zijn de verwachtingen van de vrouw en de relatie met de zorgverlener."
Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.

Overigens kunnen zorgverleners daar ook aan bijdragen. In mijn vk-praktijk was er een vk die heel erg voorstander was van romantisch thuisbevallen en dat ook zo bracht (en ook bleef doen nadat ik al een medische indicatie had). Ik was erg blij dat zij geen dienst had toe ik aan de beurt was. De gymjuf is weliswaar geen hulpverlener, maar mijn nekharen gingen overeind staan als zij meeging in datzelfde idee van de romantische thuisbevalling en zo een waarschijnlijk onrealistisch beeld in stand hield.

Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:52:53 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84228223
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:

[..]

Dit kan ik me erg goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn groepje van de zwangerschapsgym waren diegenen die van tevoren aangaven dat ze een thuisbevalling met kaarsjes en muziek en een masserende partner verwachtten het meest teleurgesteld, terwijl diegenen die er van tevoren van uit gingen dat het pijn ging doen, lang kon duren en ook wel eens in het ziekenhuis kon eindigen na de bevalling een stuk relaxter over hoe het was gelopen.

Overigens kunnen zorgverleners daar ook aan bijdragen. In mijn vk-praktijk was er een vk die heel erg voorstander was van romantisch thuisbevallen en dat ook zo bracht (en ook bleef doen nadat ik al een medische indicatie had). Ik was erg blij dat zij geen dienst had toe ik aan de beurt was. De gymjuf is weliswaar geen hulpverlener, maar mijn nekharen gingen overeind staan als zij meeging in datzelfde idee van de romantische thuisbevalling en zo een waarschijnlijk onrealistisch beeld in stand hield.

Natuurlijk zullen er romantische thuisbevallingen zijn, maar het lijkt me realistischer om rekening te houden met mogelijke andere aflopen.
Kaarsjes en een kopje thee
pi_84228277
*noteert waterkoker op lijst voor vluchttas*
  maandag 19 juli 2010 @ 11:54:51 #115
259886 pessie
pi_84228307
Claudia ik heb even de richtlijnen doorgelezen. Interessant om te lezen. Het is dus niet de bedoeling dat een vrouw die pijnbestrijding krijgt volledig onmondig gemaakt wordt (dat idee had ik een beetje, maar jullie weten nu wel hoe verknipt ik stiekem ben).

Wat betreft hydrofiel, mezelf kennende zou ik dat wel doen. Of inderdaad een draagdoek, of een vestje...

En ik hou van hemden draag ze van september tot juni .
Bij de H en M heb je zelfs speciale borstvoedingshemden. Kosten evenveel als normale en aangezien mijn normale zo ongeveer tot op de draad versleten zijn weet ik wel wat ik in september even ga halen.
  maandag 19 juli 2010 @ 11:55:34 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84228330
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef stengeltje het volgende:
Dat dus vooral, je alleen maar bezig houden met dat ene ideaalbeeld en ieder alternatief het liefst buiten beschouwing laten geeft nogal een domper als het dan niet zo perfect verloopt als jij gedacht en gehoopt had.

Het is pittig, het doet zeer, en als je daar maar rekening mee houdt scheelt dat al de helft van wat tegen kan vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84228348
Shirts en bloesjes met knoopjes, of de hemd omlaag, shirt omhoog truc bevielen hier beter, eerlijk gezegd. Ik had twee voedingsshirts van de H&M, maar vond het toch een gehannes.

Als ik weer op zolder ga kijken voor mijn positiekleding komen die waarschijnlijk lekker in V&A te staan....
  maandag 19 juli 2010 @ 11:56:35 #118
259886 pessie
pi_84228365
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:54 schreef Orea het volgende:
*noteert waterkoker op lijst voor vluchttas*
Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).

edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:00:24 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84228520
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Niet nodig, je krijgt thee zodra je de afdeling oploopt en je man kan aan een stuk door thee halen (althans, hier in het ziekenhuis).

edit: ook sappen behoren tot de mogelijkheden. Kom je voor een CTG, eerste wat ze vragen: wat wil je drinken? Heel schattig...
en dan nog klagen over het ziekenhuis...
pi_84228532
Als ik voor mezelf spreek dan heb ik ook het idee dat verwachtingen en de relatie met de zorgverlener belangrijk zijn. Ik heb een vrij dramatische bevalling gehad met veel pijn, niet-werkende pijnstilling, een lange persfase en veel bloedverlies, maar ik kijk er heel positief op terug.

Ik had me erop ingesteld dat het veel pijn ging doen, ik had al kenbaar gemaakt dat ik waarschijnlijk om pijnstilling zou vragen, maar ik had er ook rekening mee gehouden dat ik geen pijnstilling zou kunnen krijgen. En de lieve mensen van het ziekenuhis hebben me er echt doorheen gesleept. De dosering pijnstilling werd na overleg telkens omhoog gezet, ik kreeg een nieuwe ruggenprik (die ook niet werkte), de anesthesioloog was aardig, de dosering werd weer opgehoogd, ik kreeg een pethidinespuit en toen niets hielp en ik er doorheen zat heeft een verpleegkundige me echt gered door me even streng toe te spreken en me ook weer wat moed te geven. Het waren lieve, competente mensen die mijn pijn heel serieus hebben genomen en op geen enkel moment hebben gebagatelliseerd.
pi_84228553
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kaarsjes en een kopje thee

Ik raak nogal in mezelf gekeerd bij pijn, dus de beker thee en de croissant die vriendlief bracht na een uur weeën eindigden op de vloer. Gelukkig had ik dat al voorspeld, dus hij was niet heel erg teleurgesteld...
pi_84228632
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Das mooi! Dan heb ik meer ruimte in mijn tas voor kaarsjes
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2010 @ 12:04:43 #123
43556 miss_dynastie
pi_84228660
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou ik ook doen hoor. Ik bedoel, waar blijft de cola light ?
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:

[..]

maandag 19 juli 2010 @ 12:05:00 #124
259886 pessie
pi_84228671
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan het instituut ziekenhuis dan aan de sapjes en theetjes...
  maandag 19 juli 2010 @ 12:05:49 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84228701
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:03 schreef Orea het volgende:
[..]
Doe er ook een paar scones bij joh... wel zo gezellig om wat te snoepen te hebben na de bevalling
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')