En het dan ook nog uitgeven en gaan huilen dat je het niet terug kunt betalenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
Deze vraag zie je wel vaker, wat een stelletje aasgieren zijn sommige mensen toch. Het geld is niet van jou, je had geen enkele reden om aan te nemen dat je zomaar geld van ze ging krijgen, dus moet je het gewoon terugstorten.
hahahahhaquote:
Er maar even van uit gaande dat de 86 in je naam je geboortejaar is; je bent dus 24, heb je verdomme in al die jaren geen greintje intelligentie opgepikt? Je snapt toch ook wel dat dat geld niet van jou is? Je snapt toch ook wel dat je het dan niet uit moet geven en daarna moet zitten huilen als ze het terugwillen?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:41 schreef Nemo86 het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden ongeveer 1000 euro op mijn rekening gestort gekregen van een of ander bedrijf. Nu krijg ik een brief van mijn bank dat dat bedrijf dat geld terug wil. Als ik dat geld niet terugstort gaan ze mijn gegevens aan dat bedrijf doorgeven zodat zij zelf contact met mij kunnen opnemen.
In hoeverre ben ik verplicht dit geld terug te storten? financieel ben ik nu ook niet in staat dit bedrag op te hoesten. kan ik gewoon zeggen dat ik het niet terug betaal zonder dat dit gevolgen heeft?
Dat zou echt keizer zijnquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
900 euro terugstorten en 100 euro administratiekosten zelf vangen!
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:46 schreef Maarten1 het volgende:
ik hoop dat je het uitgegeven hebt, terug moet betalen, en dan in de financiele problemen komt
parasiet
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blabla, je wil dus alleen horen dat je het mag houdenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggevenhet is immers niet van jou. maar goed dit is fok, dus dat gedrag moet ik maar voor lief nemen.
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
Tering, wat een kutvergelijking zeg.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggevenhet is immers niet van jou. maar goed dit is fok, dus dat gedrag moet ik maar voor lief nemen.
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
Zoals eerder gezegd kun je dit geld gewoon houden zij hebben immers de fout gemaaktquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
Gewoon rustig afwachten tot ze het komen halen, kost je maar een klein beetje extra geld.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:45 schreef gers het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd kun je dit geld gewoon houden zij hebben immers de fout gemaakt
Zit niet zo te zieken en ga lekker terug naar KLB, hier houden we het graag serieusquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:45 schreef gers het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd kun je dit geld gewoon houden zij hebben immers de fout gemaakt
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:42 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, zoals reeds eerder genoemd is het een onverschuldigde betaling en die kunnen ze gewoon terugeisen, desnoods via een rechtszaak.
grapjas...hoezo kutvergelijking.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tering, wat een kutvergelijking zeg.
Wat jij vind is niet relevant, het gaat erom wat de wet vind.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:49 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
grapjas...hoezo kutvergelijking.
hoezo verschilt het kwijtraken van giraal geld van het kwijtraken van chartaal geld?...in beide gevallen gaat het om een stomme menselijke fout...echter de ene is te traceren en de andere niet. maar moreel gezien gaat het nog steeds om het 'vinden' van geld...en ik vind: finders keepers
Volgens de weg niet nee. Hou het maar lekker!!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten.
Als de eigenaar van de portomonnee bij jou komt aankloppen met bewijsmateriaal dat jij het geld hebt gepakt en de portomonnee, hoe zou je dan reageren?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
+ wettelijke rente vanaf het moment dat TS officieel in gebreke wordt gesteld?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:51 schreef Doutzen het volgende:
Als TS dit niet doet zal er zeker tegen hem geprocedeerd worden. TS zal niet in het gelijk worden gesteld, en omdat hij pauper is moet hij 1000e betalen + 94 euro voor zijn advocaat. (civiele zaak voor paupers = 94e* dit vanwege ontoereikend inkomen).
Dat ook wellicht. Misschien is de rechter coulant omdat TS een fucking retard is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:52 schreef Piles het volgende:
[..]
+ wettelijke rente vanaf het moment dat TS officieel in gebreke wordt gesteld?
maar kom op zeg dit is topic nr 21421 die gaat over een onverschuldige betaling het staat zelfs in de faqquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Zit niet zo te zieken en ga lekker terug naar KLB, hier houden we het graag serieus
Wat TS vind, moet hij naar de poltie brengenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet relevant, het gaat erom wat de wet vind.
Klopt, maar er zijn altijd mensen die denken slim te zijnquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:54 schreef gers het volgende:
[..]
maar kom op zeg dit is topic nr 21421 die gaat over een onverschuldige betaling het staat zelfs in de faq
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:54 schreef Chinless het volgende:
[..]
Wat TS vind, moet hij naar de poltie brengen
Het gaat er om wat de wet vindt, niet wat jij vindt. In beide gevallen moet je het teruggeven, maar in jouw geval ben je erg makkelijk te achterhalen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:49 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
grapjas...hoezo kutvergelijking.
hoezo verschilt het kwijtraken van giraal geld van het kwijtraken van chartaal geld?...in beide gevallen gaat het om een stomme menselijke fout...echter de ene is te traceren en de andere niet. maar moreel gezien gaat het nog steeds om het 'vinden' van geld...en ik vind: finders keepers
Nou, dan doet deze TS wel een hele slechte pogingquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn altijd mensen die denken slim te zijn
Ik neem aan dat de partij kan aantonen waar het geld waar toe had gemoeten en dit kan onderbouwen met bv rekeningen of andere papieren. En de bank geeft je gegevens niet meteen weg, je krijgt eerst een brief van de bank met de vraag om het zelf nog te herstellen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:57 schreef Frankvbr het volgende:
Los van het feit dat het geld natuurlijk gewoon teruggestort moet worden vind ik het wel belachelijk dat de bank zo makkelijk gegevens weggeeft. De andere partij heeft geen enkel bewijs dat het geld verkeerd is overgemaakt en toch geeft de bank zo makkelijk gegevens weg.
Kloptquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, dan doet deze TS wel een hele slechte poging
Ja, en ik geloof je direct als je zegt dat je niet een andere principe aanhangt wanneer jij per ongeluk geld hebt overgemaakt naar de verkeerde rekening. Uiteraard zou jij dan - geheel volgens je eigen principes - gewoon nogmaals het bedrag overmaken naar de juiste rekening..quote:
Bank geeft niet makkelijk gegevens weg, alleen als er een zaak wordt aangespannen. Waarom zou een bedrijf liegen dat geld verkeerd is overgemaakt?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:57 schreef Frankvbr het volgende:
Los van het feit dat het geld natuurlijk gewoon teruggestort moet worden vind ik het wel belachelijk dat de bank zo makkelijk gegevens weggeeft. De andere partij heeft geen enkel bewijs dat het geld verkeerd is overgemaakt en toch geeft de bank zo makkelijk gegevens weg.
hoezo slechte poging. wat had ik te verliezen? ik moet gewoon het geld terugbetalen wat ik heb gekregen. dus ik ben niet slechter af ofzo. niet geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, dan doet deze TS wel een hele slechte poging
Ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:02 schreef MaGNeT het volgende:
Ik geloof geen ene moer van het verhaal.
TS wil gewoon een beetje rellen en trollen hier...
ja ik heb niks beters te doen dan een topic starten over 1000 euro dat ik gestort heb gekregen....geloof het of niet, er zijn ook mensen die wel een leven hebben. mijn vraag was een serieuze...veel van de reacties echter niet...hoewel er wel een aantal goeie tussen zaten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:02 schreef MaGNeT het volgende:
Ik geloof geen ene moer van het verhaal.
TS wil gewoon een beetje rellen en trollen hier...
Het is dom dat je het uberhaupt vraagt, iedereen met een beetje verstand kan nagaan dat je het terug moet betalen om een hoop problemen te voorkomen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:02 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
hoezo slechte poging. wat had ik te verliezen? ik moet gewoon het geld terugbetalen wat ik heb gekregen. dus ik ben niet slechter af ofzo. niet geschoten is altijd mis.
Serieuze vraagquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:04 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
ja ik heb niks beters te doen dan een topic starten over 1000 euro dat ik gestort heb gekregen....geloof het of niet, er zijn ook mensen die wel een leven hebben. mijn vraag was een serieuze...veel van de reacties echter niet...hoewel er wel een aantal goeie tussen zaten.
de antwoorden die inhoudelijk ingingen op mijn vraag, samen met onderbouwing.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Serieuze vraag![]()
Ik ben benieuwd welke antwoorden je dan wel en niet serieus vond
de antwoorden van degenen die zeggen dat je het geld gewoon mag houden natuurlijkquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Serieuze vraag![]()
Ik ben benieuwd welke antwoorden je dan wel en niet serieus vond
Yep vast welquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:09 schreef bonke het volgende:
[..]
de antwoorden van degenen die zeggen dat je het geld gewoon mag houden natuurlijk
Serieus? Hoe kan jij jezelf serieus nemen met zo'n instelling? Klootviool.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:04 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
ja ik heb niks beters te doen dan een topic starten over 1000 euro dat ik gestort heb gekregen....geloof het of niet, er zijn ook mensen die wel een leven hebben. mijn vraag was een serieuze...veel van de reacties echter niet...hoewel er wel een aantal goeie tussen zaten.
die advocaat ziet eerder een sukkel waarvan hij denkt die gaan we nog wat armer makenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:13 schreef Doutzen het volgende:
Ga even naar een gratis* inloop uurtje van een advocaat voor gratis advies.
Als hij een facepalm doet inclusief diepe zucht weet je dat je terug moet betalen!
*GRATIS, dus NIET BETALEN voor Advies (wat een droomscenario voor menig klaplopervolk)
hahaha ok dus jij zou die portomonnee netjes terugbrengen...wel goed van je hoor...tjah figuren als jij moeten we ook hebben in deze maatschappij he, anders is het helemaal niet te harden in dit land.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:11 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Serieus? Hoe kan jij jezelf serieus nemen met zo'n instelling? Klootviool.![]()
Natuurlijk moet je dat terug betalen. Hoe kan je zo stom zijn om te denken dat je daar onderuit kunt komen? En het dan ook nog lekker uitgeven terwijl iedereen je kan achterhalen....
Als ik een portemonnee vindt met 1000 euro zoek ik de eigenaar op, ik hoop namelijk dat diegene die mijn portemonnee vindt ook zo zal handelen.
Maar goed, jij hebt met deze actie de Darwin award voor 2010, 2011 en 2012 gewonnen!
Yep.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:23 schreef THEFXR het volgende:
ts hoeft niks terug te betalen totdat ie door de rechter is veroordeeld, het is aan het bedrijf om ze er een zaak van maken.
Ik begrijp best dat je denkt, wat een moraalridder. Maar ik zou het ook nog werkelijk zo doen. Ik heb in het verleden 2x een kiteboard (twv 500 euro) gevonden op het strand en altijd de rechtmatige eigenaar gezocht en gevonden. En de blije reactie van de eigenaar geeft een veel beter gevoel dan het stiekem verkopen op marktplaats en het geld houden. Ik heb genoeg geld en verstand om gelukkig te zijn met wat ik heb en af te blijven van wat voor een ander is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:18 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
hahaha ok dus jij zou die portomonnee netjes terugbrengen...wel goed van je hoor...tjah figuren als jij moeten we ook hebben in deze maatschappij he, anders is het helemaal niet te harden in dit land.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zou ik een strakke actie vinden, moeten die sukkels maar niet zo stom zijn om het aan de verkeerde persoon uit te betalen.quote:900 euro terugstorten en 100 euro administratiekosten zelf vangen!
Dat heb je toch echt gedeeltelijk aan jezelf te dankenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:18 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
hahaha ok dus jij zou die portomonnee netjes terugbrengen...wel goed van je hoor...tjah figuren als jij moeten we ook hebben in deze maatschappij he, anders is het helemaal niet te harden in dit land.
Precies! Wie goed doet, goed ontmoet!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:29 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je denkt, wat een moraalridder. Maar ik zou het ook nog werkelijk zo doen. Ik heb in het verleden 2x een kiteboard (twv 500 euro) gevonden op het strand en altijd de rechtmatige eigenaar gezocht en gevonden. En de blije reactie van de eigenaar geeft een veel beter gevoel dan het stiekem verkopen op marktplaats en het geld houden. Ik heb genoeg geld en verstand om gelukkig te zijn met wat ik heb en af te blijven van wat voor een ander is.
Mensen met zo'n instelling als jij kots ik op, pauper!
Omdat hij het al uitgegeven heeftquote:Waarom wil jij iemand die je niet kent moedwillig schaden? Heb je zelf veel leed meegemaakt in je leven en wil je dat anderen dat ook voelen? Hoe verneukt ben je gast?
Het is sowieso al te dom voor woorden om geld uit te geven waarvan je weet dat je het niet hoort te hebben.quote:
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:40 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Waarom wil jij iemand die je niet kent moedwillig schaden? Heb je zelf veel leed meegemaakt in je leven en wil je dat anderen dat ook voelen? Hoe verneukt ben je gast?
Ja natuurlijk ben je verplicht het terug te betalen, simpel figuur. Dat is een onverschuldigde betaling, en door het niet terug te betalen maak je je schuldig aan een misdrijfquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
Waarschijnlijk na het basisonderwijs gestopt om in de garage van een kennis te werken ofzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben je verplicht het terug te betalen, simpel figuur. Dat is een onverschuldigde betaling, en door het niet terug te betalen maak je je schuldig aan een misdrijf
Uit je nick begrijp ik dat je minimaal 22 bent, hoe kun je dit dan nog niet weten? VMBO ofzo?
en mensen met zo'n instelling als jij lach ik keihard uit.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:29 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je denkt, wat een moraalridder. Maar ik zou het ook nog werkelijk zo doen. Ik heb in het verleden 2x een kiteboard (twv 500 euro) gevonden op het strand en altijd de rechtmatige eigenaar gezocht en gevonden. En de blije reactie van de eigenaar geeft een veel beter gevoel dan het stiekem verkopen op marktplaats en het geld houden. Ik heb genoeg geld en verstand om gelukkig te zijn met wat ik heb en af te blijven van wat voor een ander is.
Mensen met zo'n instelling als jij kots ik op, pauper!
Dan ben jij echt triest. Alles draait dus om jou? Waarom wil jij zo graag de belangrijkste zijn in je het leven? Ben je bang om iets uit handen te geven, heeft iemand jou ooit laten zitten? Familie issues?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?
Als je nou eens iets verder denkt dan je "ik ken hem niet dus boeit het me niet instelling" zal je moeten begrijpen dat een ander even hard voor zijn geld heeft moeten werken als jij en dus daar even hard van zal balen dat hij/zij het geld kwijt is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?
als je kan basisrekenen moet je uit mijn nick kunnen opmaken dat ik minimaal 23 ben, niet 22...maar geeft niet rekenen is best lastigquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben je verplicht het terug te betalen, simpel figuur. Dat is een onverschuldigde betaling, en door het niet terug te betalen maak je je schuldig aan een misdrijf
Uit je nick begrijp ik dat je minimaal 22 bent, hoe kun je dit dan nog niet weten? VMBO ofzo?
Dit gaat niet om verstand van recht, maar gewoon algemene kennis. Zelfs als je niet letterlijk weet wat een onverschuldigde betaling is kun je toch ook wel bedenken dat je dat geld niet mag houden?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:52 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
als je kan basisrekenen moet je uit mijn nick kunnen opmaken dat ik minimaal 23 ben, niet 22...maar geeft niet rekenen is best lastig
en ik ben hbo afgestudeerd, maar veel verstand van recht heb ik niet.
Een heftig misdrijf.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij maakt er heftig van. Het is in ieder geval een onrechtmatige daad.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een heftig misdrijf.Gewoon een civiele zaak sukkel.
Ja, maar geen misdrijf.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij maakt er heftig van. Het is in ieder geval een onrechtmatige daad.
Duh!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:52 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
en ik ben hbo afgestudeerd, maar veel verstand heb ik niet.
Dat kan, maar dan nog ben je verplicht te betalenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wat als hij na een civiele procedure blijft weigeren terug te betalen?quote:
Ik gok op een incassobureau etcquote:Op zondag 18 juli 2010 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wat als hij na een civiele procedure blijft weigeren terug te betalen?
loonbeslag als uiterstequote:Op zondag 18 juli 2010 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wat als hij na een civiele procedure blijft weigeren terug te betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |