Omdat hij het al uitgegeven heeftquote:Waarom wil jij iemand die je niet kent moedwillig schaden? Heb je zelf veel leed meegemaakt in je leven en wil je dat anderen dat ook voelen? Hoe verneukt ben je gast?
Het is sowieso al te dom voor woorden om geld uit te geven waarvan je weet dat je het niet hoort te hebben.quote:
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:40 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Waarom wil jij iemand die je niet kent moedwillig schaden? Heb je zelf veel leed meegemaakt in je leven en wil je dat anderen dat ook voelen? Hoe verneukt ben je gast?
Ja natuurlijk ben je verplicht het terug te betalen, simpel figuur. Dat is een onverschuldigde betaling, en door het niet terug te betalen maak je je schuldig aan een misdrijfquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:40 schreef Nemo86 het volgende:
wat een stelletje moraalridders hier zeg...als je een portomonnee met 1000 euro op straat vind gaan jullie ook allemaal netjes de eigenaar opzoeken en alles teruggevenhet is immers niet van jou. maar goed dit is fok, dus dat gedrag moet ik maar voor lief nemen.
maar goed...ik heb wel een aantal reacties gezien maar ze zijn allemaal zo tegenstrijdig. wat ik wil weten is of ik volgens de weg verplicht ben dit terug te storten. als ik dat niet doe, kunnen ze via een rechtszaak oid het alsnog terugkrijgen? wat gebeurt er als ik straks gewoon niet reageer op hun brieven.
en ja, waarom zou ik schijnheilig zijn...ik zou het best terug kunnen betalen, desnoods in termijnen, maar ik WIL het niet terugbetalen. het is hun fout, moesten ze hun administratie maar op orde hebben.
Waarschijnlijk na het basisonderwijs gestopt om in de garage van een kennis te werken ofzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben je verplicht het terug te betalen, simpel figuur. Dat is een onverschuldigde betaling, en door het niet terug te betalen maak je je schuldig aan een misdrijf
Uit je nick begrijp ik dat je minimaal 22 bent, hoe kun je dit dan nog niet weten? VMBO ofzo?
en mensen met zo'n instelling als jij lach ik keihard uit.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:29 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je denkt, wat een moraalridder. Maar ik zou het ook nog werkelijk zo doen. Ik heb in het verleden 2x een kiteboard (twv 500 euro) gevonden op het strand en altijd de rechtmatige eigenaar gezocht en gevonden. En de blije reactie van de eigenaar geeft een veel beter gevoel dan het stiekem verkopen op marktplaats en het geld houden. Ik heb genoeg geld en verstand om gelukkig te zijn met wat ik heb en af te blijven van wat voor een ander is.
Mensen met zo'n instelling als jij kots ik op, pauper!
Dan ben jij echt triest. Alles draait dus om jou? Waarom wil jij zo graag de belangrijkste zijn in je het leven? Ben je bang om iets uit handen te geven, heeft iemand jou ooit laten zitten? Familie issues?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?
Als je nou eens iets verder denkt dan je "ik ken hem niet dus boeit het me niet instelling" zal je moeten begrijpen dat een ander even hard voor zijn geld heeft moeten werken als jij en dus daar even hard van zal balen dat hij/zij het geld kwijt is.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
omdat ik hem niet ken. dus het interesseert me niet als hij er slechter van wordt. is zo je vraag beantwoord?
als je kan basisrekenen moet je uit mijn nick kunnen opmaken dat ik minimaal 23 ben, niet 22...maar geeft niet rekenen is best lastigquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben je verplicht het terug te betalen, simpel figuur. Dat is een onverschuldigde betaling, en door het niet terug te betalen maak je je schuldig aan een misdrijf
Uit je nick begrijp ik dat je minimaal 22 bent, hoe kun je dit dan nog niet weten? VMBO ofzo?
Dit gaat niet om verstand van recht, maar gewoon algemene kennis. Zelfs als je niet letterlijk weet wat een onverschuldigde betaling is kun je toch ook wel bedenken dat je dat geld niet mag houden?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:52 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
als je kan basisrekenen moet je uit mijn nick kunnen opmaken dat ik minimaal 23 ben, niet 22...maar geeft niet rekenen is best lastig
en ik ben hbo afgestudeerd, maar veel verstand van recht heb ik niet.
Een heftig misdrijf.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij maakt er heftig van. Het is in ieder geval een onrechtmatige daad.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een heftig misdrijf.Gewoon een civiele zaak sukkel.
Ja, maar geen misdrijf.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij maakt er heftig van. Het is in ieder geval een onrechtmatige daad.
Duh!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:52 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
en ik ben hbo afgestudeerd, maar veel verstand heb ik niet.
Dat kan, maar dan nog ben je verplicht te betalenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Nemo86 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wat als hij na een civiele procedure blijft weigeren terug te betalen?quote:
Ik gok op een incassobureau etcquote:Op zondag 18 juli 2010 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wat als hij na een civiele procedure blijft weigeren terug te betalen?
loonbeslag als uiterstequote:Op zondag 18 juli 2010 00:11 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar wat als hij na een civiele procedure blijft weigeren terug te betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |