abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84162258
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 09:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.. een schreeuw om aandacht.
Heel schattig hoor, dat artikeltje.
Maar nergens in dat artikel wordt ook maar enigszins duidelijk gemaakt wat die faillissementen nou met de PVV-winst te maken heeft.
De suggestie wordt alleen maar gewekt dat het een verband heeft met het ander, maar aangetoond wordt het niet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_84162306
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 03:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wilders is populair in Limburg omdat hij een angstbeeld weet te schetsen dat 'de Nederlandse cultuur' ten onder gaat aan de cultuur van immigranten (in dit geval moslims). Limburgers ervaren dit als iets ernstigers omdat het angstbeeld gewoon waarheid wordt als je het woordje 'moslims' door 'Hollanders' vervangt.
Dus dat is het tegenwoordig, een "angstbeeld" dat "geschetst" wordt.
Wel dom natuurlijk dat je de Nederlandse cultuur daarentegen weer wel tussen quotes plaatst.

Welkom in The Twilight Zone?
Faal van de eeuw.
pi_84163379
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:38 schreef huhggh het volgende:

Heel schattig hoor, dat artikeltje.
Fijn zo .
pi_84164093
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Fijn zo .
Zijn we het erover eens dat het artikel geen verband aantoont met de PVV-winst.
Faal van de eeuw.
pi_84165367
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 02:36 schreef Premium_Quality het volgende:
Hoewel de doelgroep van de PVV en SP niet hetzelfde is. Is er een groep stemmers die zo van de ene naar de andere kant kunnen gaan met hun stem. Een groep die zich laat leiden door populisme en irrationele argumenten.
Niet exact hetzelfde maar die doelgroep heeft wel overeenkomsten. Voornamelijk ontevredenheid en de vraag om een zondebok. Of het nou 'rijken' of 'moslims' zijn, het zijn gezichtsloze groepen die de oorzaak zijn van de problemen in het land. De remedie is het leren kennen van een rijk persoon of een moslim. Dan leer je dat het mensen zijn die meer op jou lijken dan verschillen. Of je zo'n persoon leert kennen hangt deels weer af van de omgeving waarin je woont of werkt.

Aldus mijn analyse.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84165686
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 03:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wilders is populair in Limburg omdat hij een angstbeeld weet te schetsen dat 'de Nederlandse cultuur' ten onder gaat aan de cultuur van immigranten (in dit geval moslims). Limburgers ervaren dit als iets ernstigers omdat het angstbeeld gewoon waarheid wordt als je het woordje 'moslims' door 'Hollanders' vervangt.
Hoe zit dat dan precies? Limburgers, West-Brabanders en Zeeuwen hebben sws niet veel met de Hollandcentrische cultuur van Nederland bijv. in de media.
I´m back.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 12:58:43 #57
309492 Bovenmens
geen blond haar of blauwe ogen
pi_84165837
Deze man is het toonbeeld van simpelheid. Hoe mooi hij kan spreken zo ondoordacht zijn z'n uitspraken - iets wat men overigens vaak terugziet bij geschiedkundige.
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon.
We are a way for the cosmos to know itself.
pi_84167291
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:53 schreef huhggh het volgende:

Zijn we het erover eens dat het artikel geen verband aantoont met de PVV-winst.
Nee .
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:29:36 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84172768
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:58 schreef Bovenmens het volgende:
Deze man is het toonbeeld van simpelheid. Hoe mooi hij kan spreken zo ondoordacht zijn z'n uitspraken - iets wat men overigens vaak terugziet bij geschiedkundige.
'scuse me?

Doe hier eens wat onderbouwing voor, svp.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:44:38 #60
309492 Bovenmens
pi_84173166
Blergh, dat is zoveel werk... ik hoopte eigenlijk dat ik er mee weg zou komen...

Kun je niet gewoon wat van hem gaan lezen en tot dezelfde conclusie komen ?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:46:05 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84173209
Dat de burger boos is, is heel eenvoudig. De overheid levert een slecht product voor veel te veel geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:46:52 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84173227
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:44 schreef Bovenmens het volgende:
Blergh, dat is zoveel werk... ik hoopte eigenlijk dat ik er mee weg zou komen...

Kun je niet gewoon wat van hem gaan lezen en tot dezelfde conclusie komen ?
1) Nee. Jij stelt, dus jij bewijst.

2) Jij maakt een generaliserende opmerking. Ook die dien je te ondersteunen met bewijs.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:24:53 #63
309492 Bovenmens
pi_84174258
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

1) Nee. Jij stelt, dus jij bewijst.

2) Jij maakt een generaliserende opmerking. Ook die dien je te ondersteunen met bewijs.
1) Een mening onderbouwen d.m.v. bewijs ? Ik kan je nu al vertellen; gaat me niet lukken.

2) Ik gebruik de term 'vaak', niet 'altijd' - 'opgaand voor alle gevallen'. Ik hoef dus enkele voorbeelden te geven ? Dat wordt lastig gezien ik deze mening heb opgebouwd uit het aanschouwen van fragmenten op tv en leraren voor de klas.
pi_84178849
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wel weer typisch dat het noorden bijna volledig uit rooie rakkers bestaat. Ik ben zelf ook een noordeling, en ik weet het maar al te goed dat hier links de klok slaat. Ach ja, de multicultuur is hier nog niet zo extreem als in de randstad. En criminaliteit is ook veel minder hier. Daarom zien mensen de probelemen niet totdat die troep hier ook echt realiteit gaat worden. Langzaam zien we het hier wel gebeuren, hopelijk is het niet te laat voordat mensen ontdekken dat dit pure ongein is. Maar ja, de media speelt een grote rol met het hersenspoelen van mensen. De multicultuur is fantastisch en diversiteit hebben we nodig. Right...
pi_84189653
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 12:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan precies? Limburgers, West-Brabanders en Zeeuwen hebben sws niet veel met de Hollandcentrische cultuur van Nederland bijv. in de media.
Geldt ook voor Oost-Brabanders, trouwens.
Maar ook voor bewoners van alle andere provincies:Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84189735
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:41 schreef Kurt. het volgende:

[..]

Wel weer typisch dat het noorden bijna volledig uit rooie rakkers bestaat. Ik ben zelf ook een noordeling, en ik weet het maar al te goed dat hier links de klok slaat. Ach ja, de multicultuur is hier nog niet zo extreem als in de randstad. En criminaliteit is ook veel minder hier. Daarom zien mensen de probelemen niet totdat die troep hier ook echt realiteit gaat worden. Langzaam zien we het hier wel gebeuren, hopelijk is het niet te laat voordat mensen ontdekken dat dit pure ongein is. Maar ja, de media speeltelen een grote rol met het hersenspoelen van mensen. De multicultuur is fantastisch en diversiteit hebben we nodig. Right...
Er zijn dus geen problemen en daarom zien de mensen de problemen niet.
Lijkt me een heel verstandige houding.

Jij voorziet allerlei problemen die er nog helemaal niet zijn en daar maak je je nu al druk over.
Lijkt me veel nutteloze energie kosten en ook verder knap stom.

Oh ja: media is meervoud: het woord betekent "wegen of middelen om iets bekend te maken", bijvoorbeeld kranten, tijdschriften, radio, tv, internet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84189890
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de burger boos is, is heel eenvoudig. De overheid levert een slecht product voor veel te veel geld.
maar dan heeft van Rossem, zonder het te beseffen waarsch, dus een punt
populisme is een doodlopende straat, de burger zou namelijk vooral boos op zichzelf moeten zijn, "zijn we er weer ingetuind"
you reap what you sow
pi_84190174
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:49 schreef sneakypete het volgende:
Zojuist heb ik het boek van Maarten van Rossem 'Waarom is de burger boos?' (onderschrift: over hedendaags populisme) gelezen. Zelf zou ik dat boek niet gekocht hebben maar een collega had het recentelijk aangeschaft ('omdat ik het meestal met die man eens ben') en aangezien ik weer redelijk door mijn eigen boekenvooraad heen was heb ik het geleend. Het boek telt slechts 125 blz. en niet al te veel text per pagina. Dus heb ik het in een uurtje of twee uitgelezen. Ik begon enigszins bevooroordeeld (in negatieve zin) omdat ik de titel vond suggereren dat de 'boze burger' min of meer bij voorbaat ongelijk heeft. En achteraf gezien denk ik er niet zo heel erg anders over. Hierbij de recensie.

Inhoud:
Maarten van Rossem vraagt zich af hoe het kan dat in een welvarend en vrij land als Nederland zoveel boze stemmers te vinden zijn. Het fenomeen waarover het boek gaat noemt hij 'populisme' wat een verzamelnaam is voor alle politieke uitwassen die met elkaar gemeen hebben dat zij tegen de elite ageren, namens het volk menen te spreken, democratisering van alles eisen en inhoudelijk met simplistische oplossingen voor complexe problemen komen, aangevuld met een vaak inconsistent programma.
In zo'n 125 pagina's vertelt van Rossem heel kort het verhaal van Nederland vanaf het einde van WO II tot nu. Hij noemt de opbouw van de verzorgingsstaat, het Keynesianisme, de immigratie, de oliecrisis, het neoliberalisme, Paars en zo komen we uit bij de opkomst van Fortuyn. Die kon in zijn ogen niets maar dan ook niets goed doen. Fortuyn loog over de puinhopen van paars, volgens hemzelf een enorm economisch succes. Maar nog erger (en veel belangrijker) was zijn tirade tegen de Islam. Ook daar deugt geen jota van; 'de Islam' bestaat niet, haar invloed is heel klein, de integratie lukt heus wel over nog één a twee generaties Islamisering is al helemaal iets dat niet bestaat. Kortom, het standaard riedeltje dat elke sociaaldemocraat uit zijn pen had kunnen krijgen. Hoewel ik van te voren al wist dat ik het niet erg eens zou zijn met dit boek verwachtte ik een interessante analyse; een theorie, een visie, zoiets.
Maar eigenlijk mist dat nogal. De schrijver ziet maar één verklaring: de media. Die zijn niet per se rechts of links, maar wel uit op sensatie. Daardoor kunnen oliedomme politici als Fortuyn (en later Wilders) zoveel zetels harken. Op zich is dat juist: de media spelen een rol en gelukkig maakt van Rossem niet de fout om de media van een complot te betichten. En ik ben het eigenlijk ook wel met 'm eens dat de LPF, TON en nu de PVV geen voorbeelden zijn van erg goed gefundeerde partijen.
Maar dit boek zou toch gaan over de burger en zijn boosheid? Eigenlijk niet dus; het is een polemiek tegen het rechts-populisme. De burger is door de sensatiezuchtige media en gehaaide maar weinig verheffende politici om de tuin geleid en daarmee is de kous af.
Dat hij misleid zou zijn, maakt de burger toch niet minder boos?
quote:
Ook doet van Rossem wat uitspraken over partijen waar ik even op wil in gaan:
-Hij stelt dat de demonisering van Fortuyn een mythe is. Bijna niemand vergeleek hem met de nazi's toch? Nuja: direct of indirect deden alle linkse partijen het juist, dan was er nog Marcel 'U bent een minderwaardig mens!' van Dam, de demonstraties van ultra-links incl het taartengooien en 'geef racisme geen stem' enz. enz. Het is overtrokken om te stellen dat 'links' Fortuyn om zeep heeft gebracht, maar er was weldegelijk sprake van een aantal pogingen hem als idioot af te schilderen, als gevaar voor het land, als een soort neonazi en niet in de laatste plaats dus een minderwaardig mens. Of je dat demoniseren noemt, tja.
Ik was geen liefhebber van Fortuin, al kom ik hem wel waarderen. Maar demoniseren in de media? Niks van gemerkt: hij kreeg juist veel aandacht.
quote:
-Dat TON optradt met Nederlandse vlaggen op de achtergrond, noemt hij een van de VS overgenomen 'ridicule' gewoonte. Waarom is het ridicuul? In Amerika is het bij links én rechts doodnormaal. Dat het hier alleen door marginale Rita wordt gedaan en dat dat vervolgens bespottelijk wordt geacht bewijst IMO dat het beeld dat Nederland toch best links is geen mythe is.
In de VSvA is het gebruik links èn rechts In Nederland is het gebruik links èn rechts niet normaal. Noch VVD noch PvdA wapperen met Nederlandse vlaggen bij een congres.
Dus dat het gezwaai van vlaggen door Rita bespottelijk wordt gemaakt, bewijst niks over de mate van links- of rechtszijn van Nederland. Noch links noch rechts zwaait hier met vlaggen.
quote:
-Hij noemt de leden van de Hofstadgroep en ik citeer, "afgezien van een enkeling niet meer dan agressieve verwarde adolescenten" die "in de media werden afgeschilderd als staatsvijanden". Blij is van Rossem dan ook dat bijna al deze boenders weer op vrije voeten zijn!
En? Een verwarde adolescent mag toch el vrij rondlopen?l
quote:
-Hij denkt dat Wilders zo extreem is doordat hij ooit is overvallen door 'allochtoonse jongeren' (het woord allochtoons heb ik altijd enorm debiel gevonden, van Rossem niet) en door een leuke vakantie in Israël. Kan misschien zo zijn, maar waarom zijn er zoveel anderen die zijn mening delen? Zou het komen doordat die overval op Wilders geen incident was, maar de zoveelste overval van een welbepaald type Nederlander?
De meeste stemmers op Wilders zijn helemaal niet overvallen door een welbepaald type Nederlander. De meeste stemmers op Wilders hebben amper een welbepaald type Nederlander gezien in hun leven. En dan daarbij: een welbepaald type Nederlander is nog steeds een Nederlander.
Ik ben wel eens overvallen door een welbepaald type Nederlander: autochtoon tot en met! Ik kende hem zelfs bij naam, de sukkel.
quote:

-De Islamiseringsmythe poogt hij als volg te ontkrachten. Hij noemt een onderzoek van een Amerikaanse universiteit die voorspelt dat in een negatief scenario 25% van de Europeanen (of eigenlijk: die in de EU) moslim is (of zulke wortels heeft) binnen twee decennia. Hij ontkracht dit door te stellen dat 'die 5%procent binnen twaalf jaar moeten expanderen tot 25% dwz van nog geen 20 mln naar 125 mln!'. Dat is echter niet juist omdat een andere factor dan niet meegeteld wordt in zijn goocheltruc: de vergrijzing van de autochtonen. Oeps!
Oeps, zeg dat wel! Je zou eens serieus moeten gaan rekenen!
Binnen 12 jaar van 20 mln mensen naar 125 mln? Dat zou net kunnen als alle 10 mln vrouwelijke moslims in die populatie geslachtsrijp zouden zijn en elk jaar een kind zouden krijgen.
quote:
Toch valt te zeggen dat het misschien wat erg overdreven cijfers zijn. Wie weet is het maar 15% en duurt het dan nog maar 40 jaar voor het 25% is (zelf is van Rossem het stellig met het CBS eens dat stelt dat er nooit meer dan 9% moslims zullen kunnen zijn). Ik zelf denk hiervan: dat hangt mede af van het politieke beleid. Een paar crisisjes incl migratiestromen, het toetreden van Turkije tot de EU én een door van Rossem persoonlijk samengesteld kabinetje, en het 'paranoïde' verhaal van Wilders komt opeens dichterbij!
Oh ja, je kunt natuurlijk makkelijk je eigen doemscenario bedenken.
Makkelijk zat; als ik hoogtevrees heb is een brug van 2 m boven de grond is een brug te ver.
Maar ga niet zeiklen over argumenten.
quote:
Mijn kritiek op het boek is dus dat:
-De titel misleidend is. De vraag wordt nauwelijks diepgaand onderzocht. Er wordt a priori van uitgegaan dat irrationaliteit onder het paupervolk leeft en dat de slimme marketeers van de politiek en media er op inspelen. Ik vraag me dan nog steeds af: waarom stemde dat irrationele paupervolk dan vroeger op de PVDA en nu op de PVV? Van Rossem zwijgt over deze prangende vraag als het graf.
Ik kan me niet voorstellen dat van Rossem ook maar bij benadering de term paupervolk gebruikt.
Jij, en niet van Rossem, vraagt je af waarom het irrationele paupervolk ergens op stemde.
De belediging is van jou, niet van Van Rossem!
quote:
-Er zoals ik hier boven noem een aantal uitspraken in zitten die -IMO- niet deugen.

Toch zijn er ook wat goede dingen aan het boek:
-Hij noemt het populisme (niet gekoppeld aan links of rechts) een inherent gevaar van de democratie. Helemaal waar! Hij geeft ook aan dat er geen vaste remedie tegen is. Betrokken burgers die niet alles slikken wat er op het nieuws gezegd wordt misschien. Ook waar!
-Een centraal probleem voor rechts Nederland is dat het moeilijk is om een ‘identiteit’ toe te kennen aan het Westen. De Grieken, Romeinen, Joden, Christenen en de verlichting in al haar verschijningen zijn niet 100% verenigbaar (zacht gezegd). Ik denk dat dat idd een probleem is maar ik vind dan echter niet dat we het moeten af doen met ‘de Nederlandse cultuur bestaat niet’ of zoiets. Wat wel? Blijven nadenken over de zin van onze cultuur en geschiedenis.
-Democratisering van alles en nogwat is puberaal en ontzettend dom. Daarmee is het boek
niet enkel een polemiek tegen rechts maar eigenlijk juist tegen links! Want de gehele democratisering komt natuurlijk uit de koker van de progressieven, in onze tijd D66 voorop.
Blinde democratisering is natuurlijk ook dom.
quote:
Besluit:
Geen meesterwerk als je het mij vraagt maar zoals gezegd ben ik natuurlijk bevooroordeeld. Erg slecht is het boek ook niet. Maar van een bijzonder hoogleraar zou ik een wat sterkere en diepgaandere beschouwing verwacht hebben ipv een ‘boekje’ (vrij naar Marcel van Dam ) met een overwegend voorspelbare inhoud.
pi_84190264
Zoals altijd heeft Van Rossum het weer eens exact bij het goede eind. Nu de tokkies (Pvv stemmers) nog.
pi_84190270
quote:
Op zondag 18 juli 2010 03:48 schreef Kees22 het volgende:
Ik was geen liefhebber van Fortuin, al kom ik hem wel waarderen. Maar demoniseren in de media? Niks van gemerkt: hij kreeg juist veel aandacht.
[..]

Jawel hoor. Ook Fortuyn werd terecht gezien als een gevar voor de samenleving en de wereld.
  zondag 18 juli 2010 @ 11:22:41 #71
45206 Pietverdriet
pi_84192551
Zomaar een reden waarom burgers in NL boos zijn
http://www.telegraaf.nl/b(...)oeierd__.html?p=30,2
  zondag 18 juli 2010 @ 11:23:22 #72
45206 Pietverdriet
pi_84192567
quote:
Op zondag 18 juli 2010 04:15 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ook Fortuyn werd terecht gezien als een gevar voor de samenleving en de wereld.
waarom zou Fortuyn een gevaar zijn geweest voor de samenleving en de wereld?
  zondag 18 juli 2010 @ 11:25:29 #73
45206 Pietverdriet
pi_84192616
Trouwens is niet populisme het probleem in mijn opinie, maar een gevestigde politiek die de nederlanders de populistische hoek in slaat.
pi_84192832
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Zomaar een reden waarom burgers in NL boos zijn
http://www.telegraaf.nl/b(...)oeierd__.html?p=30,2
Nou ja, dan zijn burgers in NL debielen, maar ja, die conclusie hadden we natuurlijk al jaren geleden getrokken.
  zondag 18 juli 2010 @ 11:38:10 #75
45206 Pietverdriet
pi_84192905
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, dan zijn burgers in NL debielen, maar ja, die conclusie hadden we natuurlijk al jaren geleden getrokken.
Toen ze ophielden de gevestigde partijen te stemmen waren het ineens debielen, daarvoor niet?
pi_84192963
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen ze ophielden de gevestigde partijen te stemmen waren het ineens debielen, daarvoor niet?
Waarom?
  zondag 18 juli 2010 @ 11:45:23 #77
45206 Pietverdriet
pi_84193048
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom?
Een vraag met een vraag beantwoorden is een zwaktebod
pi_84193086
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een vraag met een vraag beantwoorden is een zwaktebod
Nee. Niet als de eerste vraag zo vaag en onduidelijk is dat je er niets mee kunt. Waarom zou het zo zijn dat ze "eerst" geen debielen waren?
pi_84193254
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Niet als de eerste vraag zo vaag en onduidelijk is dat je er niets mee kunt. Waarom zou het zo zijn dat ze "eerst" geen debielen waren?
Leg jij eerst maar eens uit waarom mensen opeens debielen zijn zodra ze niet meer op de gevestigde orde stemmen.
Faal van de eeuw.
pi_84193300
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Leg jij eerst maar eens uit waarom mensen opeens debielen zijn zodra ze niet meer op de gevestigde orde stemmen.
Waarom zou ik een stelling moeten verdedigen die ik niet heb geponeerd? De stelling zijnde: waarom zijn mensen opeens debielen zodra ze niet meer op "de gevestigde orde" (kennelijk is twaalf jaar in de kamer, decennia in de politiek niet gevestigde orde) stemmen. Dat is een retorische vraag; het antwoord is uiteraard 'niet'.
  zondag 18 juli 2010 @ 11:57:08 #81
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84193318
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:54 schreef huhggh het volgende:

[..]

Toen waren het ook debielen. Alleen stemmen ze nu op een partij met hele gevaarlijke ideeen, en daarvoor niet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 18 juli 2010 @ 12:14:15 #82
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84193769
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Toen waren het ook debielen. Alleen stemmen ze nu op een partij met hele gevaarlijke ideeen, en daarvoor niet.
Het is dus eigenlijk beter om deze mensen het stemrecht te ontnemen?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84193774
Mooi, precies, dacht dacht ik al.
pi_84193808
quote:

[..]

De PVV is vooral erg populair in Limburg. Daar in Zeeland en West-Brabant, die hebben nog nooit een moslim gezien .
Complete onzin, kutmarokkanen heb je zelfs al in de kleinste dorpjes in Limburg, Brabant en Zeeland. Roermond en Venlo hebben beide meer dan 15% niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld.

Jammer, maar zo is het gewoon.
pi_84193912
Roermond en Venlo zijn dan ook steden en geen "kleinste dorpjes".
pi_84193945
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:14 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is dus eigenlijk beter om deze mensen het stemrecht te ontnemen?
Volgens mij doelen ze daar wel op.
Dan vraag je je toch echt af: wie is er dan echt gevaarlijk?
Ik zeg: zij die anderen het stemrecht willen ontnemen omdat mensen niet op de gevestigde orde willen stemmen.

Dictators hebben daar ook al zo'n handje van.
Maar he, ik zeg niks.
Faal van de eeuw.
pi_84193976
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dus als een debiel op de pvda is het geen probleem, maar het wordt wel een probleem als iemand op de pvv stemt?
Lees ik dat goed?
Faal van de eeuw.
pi_84194121
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:19 schreef Monidique het volgende:
Roermond en Venlo zijn dan ook steden en geen "kleinste dorpjes".
Dat verandert er niets aan dat de kleinste dorpjes ook problemen hebben met Noord-Afrikanen.
pi_84194238
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:26 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat verandert er niets aan dat de kleinste dorpjes ook problemen hebben met Noord-Afrikanen.
Nou, dat weet ik niet, ik weet wel dat Venlo en Roermond slechte voorbeelden van "kleinste dorpjes" zijn.
pi_84194284
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik niet, ik weet wel dat Venlo en Roermond slechte voorbeelden van "kleinste dorpjes" zijn.
Echt grote steden zijn het nou ook weer niet. Niet eens voor Nederlandse begrippen.
pi_84194311
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:31 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Echt grote steden zijn het nou ook weer niet. Niet eens voor Nederlandse begrippen.
Nee, maar we hadden het over "kleinste dorpjes", niet "niet echt grote steden".
pi_84194410
Wat een gemierenneuk in de marge over "dorpen", "kleinste dorpen" en steden.
Het probleem komt dus blijkbaar ook in Limburg voor, move on.
Faal van de eeuw.
  zondag 18 juli 2010 @ 12:48:13 #93
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84194746
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:20 schreef huhggh het volgende:

[..]

Volgens mij doelen ze daar wel op.
Dan vraag je je toch echt af: wie is er dan echt gevaarlijk?
Ik zeg: zij die anderen het stemrecht willen ontnemen omdat mensen niet op de gevestigde orde willen stemmen.

Dictators hebben daar ook al zo'n handje van.
Maar he, ik zeg niks.
In linkse kringen is Plato zeer populair. De voorhoedegedachte zeg maar. Het is niet voor niets dat de linksen continu figuren als Lenin/Stalin/Hitler/Mao afleveren.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 18 juli 2010 @ 16:34:25 #94
45206 Pietverdriet
pi_84201715
quote:
Op zondag 18 juli 2010 11:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat was de vraag. Er wordt pas gekankert uit linkse hoek dat de stemmers op de PVV idioot zijn sinds ze PVV stemmen. Toen ze nog braaf CDA/PvdA whatever stemden hoorde ik nooit de zelfbenoemde linkse intelligentia kankeren over wat voor idioot het gemiddelde klapvee van hun partij was.
  zondag 18 juli 2010 @ 16:51:30 #95
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_84202295
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:15 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Complete onzin, kutmarokkanen heb je zelfs al in de kleinste dorpjes in Limburg, Brabant en Zeeland. Roermond en Venlo hebben beide meer dan 15% niet-westerse allochtonen bijvoorbeeld.

Maar Venlo en Roermond hebben dan ook veruit het meeste van Limburg.

pi_84204911
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:15 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

In totaal zit Limburg qua percentage niet-westerse allochtonen tussen Friesland en Groningen in. En daarmee net boven Drenthe . Er zijn naar verhouding gewoon heel erg weinig niet-westerse allochtonen aldaar. Westerse allochtonen scoren ze wel vrij hoog.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84219915
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

In totaal zit Limburg qua percentage niet-westerse allochtonen tussen Friesland en Groningen in. En daarmee net boven Drenthe . Er zijn naar verhouding gewoon heel erg weinig niet-westerse allochtonen aldaar. Westerse allochtonen scoren ze wel vrij hoog.
Dat.
En Wageningen scoort ook vrij hoog wat betreft allochtonen en juist laag wat betreft PVV-stemmers.
pi_84219977
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat die niet-Westerse allochtonen dan ook daar voor zoveel problemen zorgen terwijl ze met zo weinig zijn, zegt mijn inziens veel over dat volk.
  maandag 19 juli 2010 @ 01:34:43 #99
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_84220759
quote:
Op maandag 19 juli 2010 00:58 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

En dat die niet-Westerse allochtonen dan ook daar voor zoveel problemen zorgen terwijl ze met zo weinig zijn, zegt mijn inziens veel over dat volk.
Of die problemen zien ze vooral op tv en in de krant.
pi_84221678
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

In linkse kringen is Plato zeer populair. De voorhoedegedachte zeg maar. Het is niet voor niets dat de linksen continu figuren als Lenin/Stalin/Hitler/Mao afleveren.
Weer zo eentje die Hitler als links ziet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')