quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan krijg je het Bramverhaal. NIeuwe chip, nieuwe eigenaar en klaar.
Dan moeten ze het systeem waterdicht maken. Ze promoten het chippen toch als zijnde een extra zekerheid, zodat je dier weer teruggevonden kan worden. Nou, succesverhaal van de hoogste plank in dit topic...quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja oke. Maar er zijn gevallen waarbij er katten in het asiel terecht komen mét chip, waarvan de eigenaar nooit meer te achterhalen is wellicht. Die inmiddels verhuisd zijn en nooit de chip hebben gewijzigd qua adres of contactgegevens. Ik neem aan dat die katten dan niet eeuwig in het asiel hoeven blijven zitten omdat de vorige (vermiste) eigenaar niet meer kan tekenen?
(Da's in dit geval niet aan de orde, maar hoe gaat dat dan?)
Precies.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij is toch gechipped, dan bel je toch van: 'Hoi, mis je een kat voor we hem weer weggeven?' Of denk ik nou heel raar?
Het asiel zegt ja niet te weten dat hij vermist was, dus die hebben verder geen enkele poging gedaan om de eigenaar te vinden me dunkt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah ja oke. Duidelijk.
Dan gaat er dus een nieuwe chip in. Dit was de huidige chip die gewoon is overgeschreven, daar had TS voor moeten tekenen dus. En TS, die fokker op wiens naam de chip staat weet zéker dat hij geen brief per ongeluk heeft weggegooid van het asiel ofzo, dacht dat het reclame was misschien?
Hoe komt die kat daar binnen dan? Kwam die aanlopen ofzo?quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het asiel zegt ja niet te weten dat hij vermist was, dus die hebben verder geen enkele poging gedaan om de eigenaar te vinden me dunkt.
Hey, ik vind het ook bull hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe komt die kat daar binnen dan? Kwam die aanlopen ofzo?
Logisch. Hij staat op naam van een fokker, komt in het asiel binnen, dus laten we hem maar gewoon aan iemand meegeven en de registratie overzetten. Ja, klinkt goed... precies volgens het boekje...quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het asiel zegt ja niet te weten dat hij vermist was, dus die hebben verder geen enkele poging gedaan om de eigenaar te vinden me dunkt.
Ja, niemand hier vindt dat normaal.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:27 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Logisch. Hij staat op naam van een fokker, komt in het asiel binnen, dus laten we hem maar gewoon aan iemand meegeven en de registratie overzetten. Ja, klinkt goed... precies volgens het boekje...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jamaardatvondenzijblijkbaar nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar welke kat die daar binnenkomt is toch 'vermist' op de een of andere manier?
Behalve als de eigenaar hem zelf komt afgeven?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jamaardatvondenzijblijkbaar nietDat zei TS toch of zit ik nu dom te praten
Ik zeg alleen, als dat asiel claimt dat zij niet wisten dat ie vermist was (ja, achterlijk natuurlijk
) dan zullen ze ook wel geen contact hebben opgenomen. Dus ik ben ook wel benieuwd of TS iets over het chipgebeuren kan vertellen
Heb je antwoorden op deze vragen, TS?quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ook ja
En hoe het asiel reageerde toen ze zei 'Ja dag, élke kat die hier als gevonden wordt binnengebracht is toch vermist??'. En of het niet standaard is om bij een binnengebrachte gevonden kat een chip uit te lezen. En of het asiel heeft aangeboden contact op te nemen met de nieuwe eigenaars.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Yenna het volgende:
Dierenasiel geeft mij nu de schuld van het gebeurde.
Zij hebben wel aangegeven dat ze de vermist-melding
uit het systeem hebben gegooid.
Waarschijnlijk nog vóór hij werd gevonden.
Maar dat neemt niet weg dat ze dit niet eerst met mij of
de fokster hebben overlegd.
Nu dit weer allemaal gebeurd, komt er weer zoveel bij
me boven.
Het doet gewoon zoveel pijn dat dit zomaar kan en mag.
Je investeerd, verzorgt met alles wat je lief is, dan die
brand, noodgedwongen bij mijn ex in moeten trekken
wazt weer heel erg verwarrend was voor de kids, dan
eindelijk weer naar huis en dan loopt je kat weg die dan
ook nog doodleuk door het asiel waar hij als vermist is
gemeld verkocht en geregistreerd op naam van iemand
anders????
Hoe kan het dan in vredesnaam jouw schuld zijn? Ikniesnapniequote:Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Yenna het volgende:
me boven.
anders????
Wat een bullshit. Jij hebt hierin echt helemaal geen schuld.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Yenna het volgende:
me boven.
anders????
Maar even het relevante stuk... Hoezo zeggen ze dan dat het jouw schuld is? Ze geven toe dat ze de melding gewist hebben en dat lijkt me een andere schuldbekentenis. Bij hun neerleggen dat je verwacht dat ze het (snel!) oplossen en je anders juridische bijstand gaat zoeken. En alles wat je doet (telefoontjes, brieven, mailtjes e.d.) vastleggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Yenna het volgende:
me boven.
anders????
Het is een standaard-procedure om een dier te controleren op een chip.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ook ja
En hoe het asiel reageerde toen ze zei 'Ja dag, élke kat die hier als gevonden wordt binnengebracht is toch vermist??'. En of het niet standaard is om bij een binnengebrachte gevonden kat een chip uit te lezen. En of het asiel heeft aangeboden contact op te nemen met de nieuwe eigenaars.
Goed plan om dit via de gemeente te spelen ook, hopelijk levert het iets op. En zelfs al staat een kat niet meer in het vermissingsboek, dan nog probeer je toch op z'n minst de persoon die genoemd staat bij de gegevens te bellen??? Zeker wanneer je weet dat het de procedure is dat vermiste katten na een half jaar weer uit het systeem gehaald worden. Beetje nadenken mogen ze daar wel bij dat asiel en een telefoontje is nou echt niet zoveel moeite.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:21 schreef Yenna het volgende:
[..]
Het is een standaard-procedure om een dier te controleren op een chip.
Dit dierenasiel zegt dat ze gecheckt hebben op de chip.
Toen ik net daar was heeft men het grote boek der vermiste poezels opengeslagen,
maar de vermistmelding van onze kat was weg???
Reactie..."Dat doen we altijd na een half jaar".
Dus dan nemen ze verder geen contact op met de eigenaar.
Ik heb hiervoor de gemeente ook benaderd en gevraagd hoe dit mogelijk is.
Zij gaan dat nu dus uitzoeken en bellen me daarover terug.
Gemeente heb ik gebeld omdat het asiel door de gemeente gesubsidieerd wordt.
Ik hoop voor je dat je Hummer terug krijgt, al denk ik dat je een goede kans maakt als ik dit zo leesquote:Het stomme is dat ze ook geen contact opnemen met de nieuwe eigenaar, maar
dat heb ik ondertussen dus wel gedaan.
Morgenavond is ze om een uurtje of 7 s'avonds hier op het station waar ik haar
op ga halen .
Ik heb haar gevraagd of ik zonder dat zij iets vroeg of zei, de kat mocht omschrijven.
Dit mocht en heb ik ook gedaan en het is idd onze kat.
Ze neemt morgen foto's mee en dan gaan we rond de tafel zitten.
Heb intussen ook haar mail-adres van haar gekregen en haar net wat foto's van
Hummer gestuurd en de link naar onze site.
Ik ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopen....
Dus er is een kans dat je kat weer bij je terug komt? Ik lees hier de hele dag al mee, en vind het echt heel er rot voor je, en ik hoop echt dat het goedkomt. Heb namelijk zelf net anderhalve week 2 katjes, en ik moet er niet aan denken om ze kwijt te raken, zeker niet op deze manier.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:21 schreef Yenna het volgende:
[..]
Het is een standaard-procedure om een dier te controleren op een chip.
Dit dierenasiel zegt dat ze gecheckt hebben op de chip.
Toen ik net daar was heeft men het grote boek der vermiste poezels opengeslagen,
maar de vermistmelding van onze kat was weg???
Reactie..."Dat doen we altijd na een half jaar".
Dus dan nemen ze verder geen contact op met de eigenaar.
Ik heb hiervoor de gemeente ook benaderd en gevraagd hoe dit mogelijk is.
Zij gaan dat nu dus uitzoeken en bellen me daarover terug.
Gemeente heb ik gebeld omdat het asiel door de gemeente gesubsidieerd wordt.
Het stomme is dat ze ook geen contact opnemen met de nieuwe eigenaar, maar
dat heb ik ondertussen dus wel gedaan.
Morgenavond is ze om een uurtje of 7 s'avonds hier op het station waar ik haar
op ga halen .
Ik heb haar gevraagd of ik zonder dat zij iets vroeg of zei, de kat mocht omschrijven.
Dit mocht en heb ik ook gedaan en het is idd onze kat.
Ze neemt morgen foto's mee en dan gaan we rond de tafel zitten.
Heb intussen ook haar mail-adres van haar gekregen en haar net wat foto's van
Hummer gestuurd en de link naar onze site.
Ik ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopen....
Ja, maar sowieso is april - juli geen half jaar ook.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Goed plan om dit via de gemeente te spelen ook, hopelijk levert het iets op. En zelfs al staat een kat niet meer in het vermissingsboek, dan nog probeer je toch op z'n minst de persoon die genoemd staat bij de gegevens te bellen??? Zeker wanneer je weet dat het de procedure is dat vermiste katten na een half jaar weer uit het systeem gehaald worden. Beetje nadenken mogen ze daar wel bij dat asiel en een telefoontje is nou echt niet zoveel moeite.
[..]
Ik hoop voor je dat je Hummer terug krijgt, al denk ik dat je een goede kans maakt als ik dit zo leesLijkt me een welwillend persoon anders zou ze niet eens langskomen.
Ik vermoed allemaal een gevalletje heel erge nalatigheid, maar goed, dat moet nog maar blijken natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar sowieso is april - juli geen half jaar ook..
Het asiel heeft de chip gelezen, dus het asiel had contact op moeten nemen en ik vind het echt raar dat ze dat niet gedaan hebben. Ik bedoel, waarom zou je dat überhaupt niet doen? Daar valt toch geen reden voor te bedenken?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:32 schreef WRH het volgende:
even simpel:
de kat staat dus formeel geregistreerd op naam van de fokker, dat houdt in dat jouw rechtsbijstand er niet zo veel aan kan doen, daarentegen de fokker dus wel.
heeft deze een rechtsbijstand die ze aan het werk kan zetten?
want er is gewoon iets gebeurd dat niet had mogen gebeuren en daar heb je wel een sterke zaak in.
lijkt mij dat de kat gewoon terugmoet, dat is het hoofddoel, als jij er formeel geen aanspraak op kunt maken maar de fokker wel zou ik die dus vragen het via haar te regelen.
nb
belachelijk trouwens dat de nieuwe eigenaar de kat niet uit zichzelf teruggeeft, ik heb zelf altijd katten uit het asiel gehad maar als hier ooit iemand op de stoep had gestaan die de eigenlijke baas blijkt te zijn dan geef ik met alle liefde de kat terug, iedereen wil toch dat de kat gewoon weer thuis is?
Klopt, heb ik hier ook liggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:46 schreef LekkerApart het volgende:
Chipregistratie is geen eigendomsbewijs.
De rasvereniging van de fokker geeft een los eigendomsbewijs uit naast de stamboom, dat is het losse papiertje.
ja excuus, niet alle pagina's waren bij mij geladenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:33 schreef Greys het volgende:
[..]
De nieuwe eigenaar is toch juist hartstikke welwillend?
Maar ze kregen de hond wel terug? Dit verhaal is een andere kwestie maar ik ben gewoon benieuwd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
De fokker van onze hond heeft iets soortgelijks gehad met één van zijn honden *LINK*. Zijn hond was meegenomen door mensen die dachten dat ze in het bos gedumpt was, omdat ze er zo verwaarloosd uitzag. Fobe is in februari verdwenen en een jachthond. Als die door het bos hebben gerend, zien ze er na een kwartier al uit alsof ze al weken door het bos zwerven.
De vinders hadden geen politie of dierenambulance gebeld, maar die hond gewoon meegenomen naar hun eigen huis. Totdat ze na 5maanden eindelijk bij een dierenarts kwamen en haar chipnummer op de lijst van vermiste honden bleek te staan.
Uiteindelijk kwam er een dure rechtzaak aan te pas om hun eigen hond terug te krijgen. Dat die mensen een schadevergoeding kregen, is nog wel begrijpelijk. Maar dat je naar de rechter moet om je eigen beest terug te krijgen is te gek voor woorden.
Sterkte TS. Hopelijk is Hummer weer snel thuis en wil de huidige eigenaar meedenken en -werken.
Scroll eens naar beneden bij die link?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar ze kregen de hond wel terug? Dit verhaal is een andere kwestie maar ik ben gewoon benieuwd.
Ik had idd begrepen dat jij wel wist hoe het zat..quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:51 schreef Yenna het volgende:
[..]
Klopt, heb ik hier ook liggen.
Staat allemaal op mijn naam, alleen die chip moest nog op mijn naam geregistreerd worden...
Ohquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:24 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Scroll eens naar beneden bij die link?
Volgens het laatste bericht wat in het linkje staat, hebben ze hem inderdaad weer op kunnen halen, na een rechtszaak.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar ze kregen de hond wel terug? Dit verhaal is een andere kwestie maar ik ben gewoon benieuwd.
Ik zou het dier echt wel teruggeven, volgens mij zou ik ook geen oog meer dicht doen als ik wist dat 'mijn' hond ergens anders thuis zou horenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens het laatste bericht wat in het linkje staat, hebben ze hem inderdaad weer op kunnen halen, na een rechtszaak.
Echt bizar dat er zo met eigendommen van mensen (want die kat is gewoon eigendom) kan worden omgegaan.
Ik heb andersom al eens met dit bijltje te kampen gehad toen ik me ontfermde over 2 doodzieke kittens.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:24 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Ik had idd begrepen dat jij wel wist hoe het zat..
Alleen sommige reacties leken alsof mensen dachten dat chipregistratie bepalend was.
Wil je veel succes voor morgen wensen, zal ongetwijfeld nog wel aan je denken gedurende de dag.
Dat moet een hele slechte droom zijn.
Moet er niet aan denken Faruq (SIB) of Ash (NFO) op zo'n manier kwijt te raken, ondanks dat ook zij gechipt zijn ed.
Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Als je dit topic zo doorleest begin je af te vragen wat het nut is van dat chippen -- is dit verhaal nu uitzondering of is het standaard zo'n ramp in dierenasielland?
t Gebeurt heus niet op grote schaal, hoor. En dan nog, een chip is zo gedaan en kost geen drol, ik doe dat liever dan misschien die 5% kans dat een asiel de chip niet leest.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?
Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
t Gebeurt heus niet op grote schaal, hoor. En dan nog, een chip is zo gedaan en kost geen drol, ik doe dat liever dan misschien die 5% kans dat een asiel de chip niet leest.
Mijn kat komt ook niet los buiten, maar ik neem ook liever het zekere voor het onzekerequote:Op donderdag 15 juli 2010 16:57 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.
Omdat ze met zo'n bandje makkelijk ergens vast kunnen komen te zitten en zich zo ophangen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:05 schreef loecje het volgende:
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer.
De vinder kan dan direct zelf bellen en hoeft de kat niet naar het asiel te brengen.
Onze katten (zowel raskat als de HTK-kat en de raskruisingquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?
Ik heb inderdaad beide. Aan het bandje kunnen mensen dan sowieso zien dat ze geen zwerver is.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:05 schreef loecje het volgende:
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer. vertrouwen mensen op de chip en denken dat daarom een adres/mobielnr niet meer nodig is ofzo? blijkt uit dit soort verhalen wel weer dat je dus niet op de chip kunt vertrouwen.
De vinder kan dan direct zelf bellen en hoeft de kat niet naar het asiel te brengen.
Er zijn al jaren bandjes op de markt met sluitingen die open springen als er te veel druk op komt te staan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat ze met zo'n bandje makkelijk ergens vast kunnen komen te zitten en zich zo ophangen.
En ook al jaren verhalen van katten die daar toch mee vast kwamen te zitten, helaas.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:52 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn al jaren bandjes op de markt met sluitingen die open springen als er te veel druk op komt te staan.
Nou, ik ken ze niet. Het gaat natuurlijk altijd goed totdat het fout gaat.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
En ook al jaren verhalen van katten die daar toch mee vast kwamen te zitten, helaas.
Chip was wel degelijk uit te lezen, anders konden ze hem ook niet op zijnquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef deedeetee het volgende:
Alweer een *chip is niet gelezen* verhaal
Verkapte tvp want ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....quote:Krijg trouwens steeds meer zin om de media ook in te schakelen, maar denk dat ik toch
nog even wacht tot ik meer weet van de advocaat
Mag best aangekaart worden in de media dit verhaal! Het is gewoon zeer nalatig van het asiel wat ze gedaan hebben.. Al is het alleen maar om te voorkomen dat er nog meer van dit soort dingen zullen gebeuren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....
Kijk, chippen is gewoon goed...daarover geen twijfel.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:40 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Mag best aangekaart worden in de media dit verhaal! Het is gewoon zeer nalatig van het asiel wat ze gedaan hebben.. Al is het alleen maar om te voorkomen dat er nog meer van dit soort dingen zullen gebeuren.
Als je katten niet buiten komen is het juist handig om te chippen. Als ze een keer ontsnappen naar de grote onbekende boze buitenwereld, dan kunnen ze in ieder geval makkelijk aan jezelf gerelateerd worden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:57 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.
Als de wegen van fatsoen gepasseerd zijn, dan mag je best eens met modder gaan gooien op de SBS manier. Volgens mij is TS op dit moment heel netjes en correct bezig, terwijl de frustratie enorm is.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....
Grote kans dat media dit vanzelf oppikken als het tot een zaak komt/ de gemeente er echt mee aan de slag gaat. Als je zelf contact zoekt zou ik zelf niet direct naar SBS rennen maar naar een iets journalistieker medium dus een regionale krant. Zorgen dat zij er een goed item over maken en daar hoort dan naast jouw verhaal, ook het verhaal van het asiel bij, van de gemeente, etc. Dan komt wellicht ook boven water wat er qua regelgeving nog niet goed loopt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:59 schreef Yenna het volgende:
[..]
Kijk, chippen is gewoon goed...daarover geen twijfel.
Als alleen maar de mensen waarvan je mag verwachten,dat ze elke gevonden
hond, kat en elk gevonden paard daarop [laten] controleren.
Dit zou een wet voor moeten komen ofzo....Standaard procedure
En niet alleen dat....Ook dat er voor elk gevonden dier dat gechipt en geregistreerd
blijkt te zijn ook, wettelijk verplicht zijn om de eigenaar daarover in te lichten....
Ik heb namelijk het idee dat die er nog niet is....kan er niks over vinden tenminste....
Dan gebeurt dit soort ellende hopelijk niet meer...
Maar zou met de media liefst proberen om anderen te waarschuwen voor dit risico.
Misschien zelfs te bereiken dat dit dierenasiel hun werkwijze eindelijk eens echt
gaat veranderen...
Ander beheer bijvoorbeeld dat zich meer bezighoud met deze dingen en ook ervoor
gaat zorgen dat gevonden en gechipte dieren weer snel uit het asiel komen en met
hun baasjes verenigd kunnen worden, waardoor er ook vaker en meer plaats is
voor dieren die daadwerkelijk recht hebben op een kans in een asiel...
Dus minder volle asielen...
Ik ga dit nog even door mijn gedachten laten gaan...
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:59 schreef l3laster het volgende:
vraag: waarom gun je de kat zijn nieuwe thuis niet als die bij jullie thuis helemaal para word door die trauma van de brand?
(en dit komt van een kattehater die een GRAF hekel heeft aan loslopende katten)
Lezenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Yenna het volgende:
[..]
Chip was wel degelijk uit te lezen, anders konden ze hem ook niet op zijn
eigen chip registreren op een ander persoon....
De nieuwe eigenaresse is dus niet hier geweest.
Ik heb haar wel gebeld en ze was door het asiel gebeld....Na sluitingstijd???
Ze is niet gekomen omdat ze bang was dat ik de kat terug wildde, maar
daar ben ik nu wel uit ondertussen.
Het is voor het dier zelf beter dat hij bij haar blijft aangezien hij dit huis
associeert met de brand van vorig jaar en naar alle waarschijnlijkheid uit
angst voor herhaling weer weg zou kunnen lopen.
Ik wil het dier niet in de stress zetten en lkies voor zijn welzijn en geluk indeze.
Wel is ze na een heel gesprek aan de telefoon wat ik liever persoonlijk had gevoerd,
bereid om haar bevindingen omtrend de aanschaf van Hummer bij dit asiel toe te lichten
bij een civiele procedure.
Zij heeft gezien dat bij het overschrijven van de chip, Hummer nog geregistreerd stond
op naam van de fokker.
Het dierenasiel heeft de fokker echter niet gecontacteerd.
Dierenasiel heeft ook tegen haar gezegd dat het dier inmiddels door hun dierenarts
gechipt was, maar dat kan dus niet.
Simpelweg omdat de chip volgens zijn paspoort dat door de dierenarts van de fokker
destijds ingevuld is, geplaatst is op 29-6-2007.
Enne....elke chip heeft een unieke code...
Morgen ga ik alle papieren kopieren en doorsturen naar de rechtsbijstand....
Het asiel word aansprakelijk gesteldvoor de geleden schade...
Krijg trouwens steeds meer zin om de media ook in te schakelen, maar denk dat ik toch
Leze valt niet meequote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Yenna het volgende:
[..]
Chip was wel degelijk uit te lezen, anders konden ze hem ook niet op zijn
eigen chip registreren op een ander persoon....
Ik wil het dier niet in de stress zetten en lkies voor zijn welzijn en geluk indeze.
Wel is ze na een heel gesprek aan de telefoon wat ik liever persoonlijk had gevoerd,
bereid om haar bevindingen omtrend de aanschaf van Hummer bij dit asiel toe te lichten
bij een civiele procedure.
Zij heeft gezien dat bij het overschrijven van de chip, Hummer nog geregistreerd stond
op naam van de fokker.
Het dierenasiel heeft de fokker echter niet gecontacteerd.
Dierenasiel heeft ook tegen haar gezegd dat het dier inmiddels door hun dierenarts
gechipt was, maar dat kan dus niet.
Simpelweg omdat de chip volgens zijn paspoort dat door de dierenarts van de fokker
destijds ingevuld is, geplaatst is op 29-6-2007.
Enne....elke chip heeft een unieke code...
Morgen ga ik alle papieren kopieren en doorsturen naar de rechtsbijstand....
Het asiel word aansprakelijk gesteldvoor de geleden schade...
Krijg trouwens steeds meer zin om de media ook in te schakelen, maar denk dat ik toch
soz zit ook maar op me werk, heb niet uitgebreid de tijd om topic grondig door te lezenquote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:59 schreef l3laster het volgende:
vraag: waarom gun je de kat zijn nieuwe thuis niet als die bij jullie thuis helemaal para word door die trauma van de brand?
De stappen die TS wil ondernemen zjn denk ik omdat ze A; wil dat het asiel niet andere mensen ook hetzelfde flikt en B omdat ze schade heeft geleden doordat haar peperdure speciaal geďmporteerde,kater zomaar wordt gecastreerd en doorverkocht door het asiel. Daarnaast is ze gewoon haar huisdier kwijt en zijn de leuke plannen die ze voor haar kattenfok hobby had ook grondig verstierd.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Yenna het volgende:
En wel tijd om te reagerenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:02 schreef l3laster het volgende:
[..]
soz zit ook maar op me werk, heb niet uitgebreid de tijd om topic grondig door te lezen
Dan plaats niet zo'n reactiequote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:02 schreef l3laster het volgende:
[..]
soz zit ook maar op me werk, heb niet uitgebreid de tijd om topic grondig door te lezen
Mijn katten komen normaal gesproken nooit los buiten.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:59 schreef l3laster het volgende:
Loslopende katten hebben nml mijn konijnen in mijn ren regelmatig een trauma bezorgt....
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:23 schreef davo1979 het volgende:
Is er al nieuws? Die nieuwe eigenaar zou toch langskomen?
Klopt, en in precies die volgorde ook dus.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
[..]
De stappen die TS wil ondernemen zjn denk ik omdat ze A; wil dat het asiel niet andere mensen ook hetzelfde flikt en B omdat ze schade heeft geleden doordat haar peperdure speciaal geďmporteerde,kater zomaar wordt gecastreerd en doorverkocht door het asiel. Daarnaast is ze gewoon haar huisdier kwijt en zijn de leuke plannen die ze voor haar kattenfok hobby had ook grondig verstierd.
De kat is ontsnapt, het was een binnenkat.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:21 schreef aaipod het volgende:
Och och wat een gezeik hier. Je moet gewoon beter op je eigen beesten letten en die niet naar buiten laten. Huisdieren horen (zoals het woord al impliceert) in huis. Het is je eigen domme schuld dat je dat beest in de eerste plaats kwijtraakt. Vervolgens is er een organisatie die van iedereens belastinggeld dat beest opvangt en voor je verzorgd en dan denk je ook nog het recht te hebben om te klagen.
Van mij mogen ze elke loslopende kat meteen de nek omdraaien, het kost me alleen maar geld. Bekostig je eigen hobby lekker.
Anders lees je iig de OP helemaalquote:Op zondag 18 juli 2010 01:21 schreef aaipod het volgende:
Och och wat een gezeik hier. Je moet gewoon beter op je eigen beesten letten en die niet naar buiten laten. Huisdieren horen (zoals het woord al impliceert) in huis. Het is je eigen domme schuld dat je dat beest in de eerste plaats kwijtraakt. Vervolgens is er een organisatie die van iedereens belastinggeld dat beest opvangt en voor je verzorgd en dan denk je ook nog het recht te hebben om te klagen.
Van mij mogen ze elke loslopende kat meteen de nek omdraaien, het kost me alleen maar geld. Bekostig je eigen hobby lekker.
Lees jij nog eens. Die brand was op een ander moment. Gewoon beter in de gaten houden dus of in een hokje stoppen zo'n beest.quote:Op zondag 18 juli 2010 01:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Anders lees je iig de OP helemaal![]()
Het beestje is per ongeluk bij brand ontsnapt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |