Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Als je dit topic zo doorleest begin je af te vragen wat het nut is van dat chippen -- is dit verhaal nu uitzondering of is het standaard zo'n ramp in dierenasielland?
t Gebeurt heus niet op grote schaal, hoor. En dan nog, een chip is zo gedaan en kost geen drol, ik doe dat liever dan misschien die 5% kans dat een asiel de chip niet leest.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?
Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
t Gebeurt heus niet op grote schaal, hoor. En dan nog, een chip is zo gedaan en kost geen drol, ik doe dat liever dan misschien die 5% kans dat een asiel de chip niet leest.
Mijn kat komt ook niet los buiten, maar ik neem ook liever het zekere voor het onzekerequote:Op donderdag 15 juli 2010 16:57 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.
Omdat ze met zo'n bandje makkelijk ergens vast kunnen komen te zitten en zich zo ophangen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:05 schreef loecje het volgende:
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer.
De vinder kan dan direct zelf bellen en hoeft de kat niet naar het asiel te brengen.
Onze katten (zowel raskat als de HTK-kat en de raskruisingquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?
Ik heb inderdaad beide. Aan het bandje kunnen mensen dan sowieso zien dat ze geen zwerver is.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:05 schreef loecje het volgende:
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer. vertrouwen mensen op de chip en denken dat daarom een adres/mobielnr niet meer nodig is ofzo? blijkt uit dit soort verhalen wel weer dat je dus niet op de chip kunt vertrouwen.
De vinder kan dan direct zelf bellen en hoeft de kat niet naar het asiel te brengen.
Er zijn al jaren bandjes op de markt met sluitingen die open springen als er te veel druk op komt te staan.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat ze met zo'n bandje makkelijk ergens vast kunnen komen te zitten en zich zo ophangen.
En ook al jaren verhalen van katten die daar toch mee vast kwamen te zitten, helaas.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:52 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn al jaren bandjes op de markt met sluitingen die open springen als er te veel druk op komt te staan.
Nou, ik ken ze niet. Het gaat natuurlijk altijd goed totdat het fout gaat.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
En ook al jaren verhalen van katten die daar toch mee vast kwamen te zitten, helaas.
Chip was wel degelijk uit te lezen, anders konden ze hem ook niet op zijnquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef deedeetee het volgende:
Alweer een *chip is niet gelezen* verhaal
Verkapte tvp want ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....quote:Krijg trouwens steeds meer zin om de media ook in te schakelen, maar denk dat ik toch
nog even wacht tot ik meer weet van de advocaat
Mag best aangekaart worden in de media dit verhaal! Het is gewoon zeer nalatig van het asiel wat ze gedaan hebben.. Al is het alleen maar om te voorkomen dat er nog meer van dit soort dingen zullen gebeuren.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....
Kijk, chippen is gewoon goed...daarover geen twijfel.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:40 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Mag best aangekaart worden in de media dit verhaal! Het is gewoon zeer nalatig van het asiel wat ze gedaan hebben.. Al is het alleen maar om te voorkomen dat er nog meer van dit soort dingen zullen gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |