abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84093718
Toen wij onze kat kregen moesten we haar ook over laten schrijven op onze naam, volgens mij ging er ook nog een documentje richtig neokat
pi_84094511
succes met het gesprek straks!
pi_84095405
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:57 schreef loecje het volgende:
succes met het gesprek straks!
Idd
pi_84096199
Als je dit topic zo doorleest begin je af te vragen wat het nut is van dat chippen -- is dit verhaal nu uitzondering of is het standaard zo'n ramp in dierenasielland?
pi_84096849
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Als je dit topic zo doorleest begin je af te vragen wat het nut is van dat chippen -- is dit verhaal nu uitzondering of is het standaard zo'n ramp in dierenasielland?
Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:53:27 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84096971
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dit dus. Ik moet zaterdag met mijn 2 katjes naar de dierenarts voor controle en inenting. Nou zat ik er dus aan te denken om ze ook te laten chippen, maar ik begin me af te vragen of het idd wel nut heeft. Sowieso zullen ze niet verder buiten komen dan mijn balkon, maar aan de andere kant, het zijn wel raskatten waar ik best wel wat geld voor betaald heb. Wat is nu wijsheid?
t Gebeurt heus niet op grote schaal, hoor. En dan nog, een chip is zo gedaan en kost geen drol, ik doe dat liever dan misschien die 5% kans dat een asiel de chip niet leest.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84097150
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

t Gebeurt heus niet op grote schaal, hoor. En dan nog, een chip is zo gedaan en kost geen drol, ik doe dat liever dan misschien die 5% kans dat een asiel de chip niet leest.
Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:58:06 #158
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84097176
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:57 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Klopt, begrijp ik ook, maar vanwege het feit dat ze niet buiten komen. Maar ik laat het toch maar doen idd, better safe than sorry.
Mijn kat komt ook niet los buiten, maar ik neem ook liever het zekere voor het onzekere
pi_84097448
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer. vertrouwen mensen op de chip en denken dat daarom een adres/mobielnr niet meer nodig is ofzo? blijkt uit dit soort verhalen wel weer dat je dus niet op de chip kunt vertrouwen.
De vinder kan dan direct zelf bellen en hoeft de kat niet naar het asiel te brengen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:07:09 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84097515
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:05 schreef loecje het volgende:
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer.
De vinder kan dan direct zelf bellen en hoeft de kat niet naar het asiel te brengen.
Omdat ze met zo'n bandje makkelijk ergens vast kunnen komen te zitten en zich zo ophangen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:22:05 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84098088
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Onze katten (zowel raskat als de HTK-kat en de raskruising ) zijn gechipt terwijl ook zij niet verder komen dan het balkon. Ik wil de kans dat ze naar buiten ontsnappen zo klein mogelijk houden en de kans dat ze anders weer terecht komen zo groot mogelijk. Dus ik zou je beestjes zeker chippen en hopen dat hetgeen wat TS is overkomen jou niet overkomt.

Benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:23:32 #162
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_84098148
Mijn katten hebben wel allebei een bandje met kokertje. En ook allebei een chip trouwens.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 15 juli 2010 @ 17:30:01 #163
163650 Greys
pi_84098392
Hier ook allebei de dieren gewoon een chip hoor, ondanks het feit dat het klaarblijkelijk wel eens mis gaat. Maar er worden nog steeds héél veel dieren teruggevonden door die chip, dus nog steeds de moeite waard wat mij betreft
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84099054
Het kan per regio behoorlijk veel schelen hoe er met het uitlezen van chips wordt omgegaan.
In de regio waar ik woon heeft Amivedi er flink veel moeite in gestoken om een bijna waterdicht systeem op te zetten waarbij alle punten die er toe doen chiplezers hebben; de dierenambulance, asiel, dierenartsen en ook de gemeentereiniging. Deze instanties hebben trouwens ook allemaal een digitale camera gekregen om ook de ongechipte katten te documenteren en door te geven aan Amivedi.
Maar er zijn dus ook genoeg gemeenten waar de vuilnisophaaldienst doodgereden katten regelrecht in de container deponeert zonder registratie en je houdt altijd wel andere redenen waarom katten niet in het systeem komen; de buurman van kennissen die aan de snelweg wonen bijvoorbeeld schraapt doodgereden katten altijd zo snel mogelijk van de weg en begraaft ze, zodat zijn hond er niet op af rent tussen het verkeer door (dat beest aast er dan echt op om te ontsnappen).

Afgezien van wat er mis kan gaan ken ik per saldo vele malen meer verhalen over vermiste katten die op wonderbaarlijke wijze aan de andere kant van Nederland worden teruggevonden aan de hand van hun chip dan dit soort schandalige toestanden. (wat eigenlijk ook nog te vaak voorkomt)
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:52:08 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_84099275
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:05 schreef loecje het volgende:
waarom geeft bijna niemand meer zn kat een halsbandje met adres/mobielnr? jaren terug zag ik ze nog wel eens maar nu niet meer. vertrouwen mensen op de chip en denken dat daarom een adres/mobielnr niet meer nodig is ofzo? blijkt uit dit soort verhalen wel weer dat je dus niet op de chip kunt vertrouwen.
Ik heb inderdaad beide. Aan het bandje kunnen mensen dan sowieso zien dat ze geen zwerver is.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:07 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Omdat ze met zo'n bandje makkelijk ergens vast kunnen komen te zitten en zich zo ophangen.
Er zijn al jaren bandjes op de markt met sluitingen die open springen als er te veel druk op komt te staan.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:53:00 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_84099303
Alweer een *chip is niet gelezen* verhaal

Verkapte tvp want ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_84099346
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:52 schreef Lienekien het volgende:

Er zijn al jaren bandjes op de markt met sluitingen die open springen als er te veel druk op komt te staan.
En ook al jaren verhalen van katten die daar toch mee vast kwamen te zitten, helaas.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:55:42 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_84099398
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

En ook al jaren verhalen van katten die daar toch mee vast kwamen te zitten, helaas.
Nou, ik ken ze niet. Het gaat natuurlijk altijd goed totdat het fout gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_84104947
TS, bij het asiel* waar ik vrijwilligerswerk doe heb ik begrepen dat de wet als volgt is met gevonden dieren:
- 14 dagen in de opvang blijven, met duidelijke vermelding dat het dier daar zit op bijvoorbeeld een website. De eigenaar heeft 14 dagen om het dier actief te zoeken.
- Na deze 14 dagen mag het dier worden verkocht, weggegeven of afgemaakt. Deze termijn vervalt als de kosten onevenredig hoog zijn of als het medisch niet verantwoord is.

Aangezien de gemeente/burgemeester verantwoordelijk is voor de opvang voor de eerste 14 dagen zou ik inderdaad eens kijken wat zij kunnen betekenen. Ook is het handig om over deze wetgeving nog wat informatie op te vragen bij de dierenbescherming, zij hebben dit vermoed ik wel uitgebreidere informatie hierover. Er zit ook nog een stuk in omtrent de vinder die besluit het dier zelf te verzorgen (heeft een termijn van een jaar ipv 2 weken) en het terugvorderen van het geld van de verkoop van het dier.

*Konijnen en knaagdierenopvang, dus geen chips, helaas . Ongeveer 75% van de dieren die wij binnen krijgen zijn gevonden dieren, waarvan de eigenaar dus niet op te sporen is.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 15-07-2010 20:23:21 ]
pi_84114084
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef deedeetee het volgende:
Alweer een *chip is niet gelezen* verhaal

Verkapte tvp want ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
Chip was wel degelijk uit te lezen, anders konden ze hem ook niet op zijn
eigen chip registreren op een ander persoon....

De nieuwe eigenaresse is dus niet hier geweest.
Ik heb haar wel gebeld en ze was door het asiel gebeld....Na sluitingstijd???
Ze is niet gekomen omdat ze bang was dat ik de kat terug wildde, maar
daar ben ik nu wel uit ondertussen.
Het is voor het dier zelf beter dat hij bij haar blijft aangezien hij dit huis
associeert met de brand van vorig jaar en naar alle waarschijnlijkheid uit
angst voor herhaling weer weg zou kunnen lopen.
Ik wil het dier niet in de stress zetten en lkies voor zijn welzijn en geluk indeze.

Wel is ze na een heel gesprek aan de telefoon wat ik liever persoonlijk had gevoerd,
bereid om haar bevindingen omtrend de aanschaf van Hummer bij dit asiel toe te lichten
bij een civiele procedure.
Zij heeft gezien dat bij het overschrijven van de chip, Hummer nog geregistreerd stond
op naam van de fokker.
Het dierenasiel heeft de fokker echter niet gecontacteerd.
Dierenasiel heeft ook tegen haar gezegd dat het dier inmiddels door hun dierenarts
gechipt was, maar dat kan dus niet.
Simpelweg omdat de chip volgens zijn paspoort dat door de dierenarts van de fokker
destijds ingevuld is, geplaatst is op 29-6-2007.
Enne....elke chip heeft een unieke code...
Morgen ga ik alle papieren kopieren en doorsturen naar de rechtsbijstand....
Het asiel word aansprakelijk gesteldvoor de geleden schade...

Krijg trouwens steeds meer zin om de media ook in te schakelen, maar denk dat ik toch
nog even wacht tot ik meer weet van de advocaat
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:20:17 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_84114476
Dapper besluit om ervoor te kiezen het dier niet meer terug te vragen. Denk dat je wel een goed punt hebt dat het voor Hummer beter is gezien de stress, maar toch heb ik erg veel respect voor je besluit. De hele situatie is gewoon enorm oneerlijk. Ben benieuwd wat er uit de zaak gaat komen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_84116639
Wow! Bizar verhaal!

Gek dat die mevrouw opeens niet meer wilde komen, alleen maar omdat ze dacht dat jij je kat terug zou willen (wat ook volkomen terecht zou zijn, als je dat had gewild, net alsof zij daar ook maar iets over te zeggen heeft, damn)....
Zoals Chanty hierboven ook al zegt: heel moedig besluit van jou om de kat (toch) aan haar toe te vertrouwen! Natuurlijk wel met het oog op het welbevinden van de kat. Lijkt me echt een erg moeilijk besluit!

Wel zeer terecht om een schadevergoeding van het asiel te eisen! Zeker als de raskat een dekkater is (was). Dan is er nog veel meer schade dan enkel aanschaf, naast emotionele schade natuurlijk. Ben benieuwd naar de afloop en dat het asiel zich maar eens goed achter de oren mag krabben en mag besluiten om in het vervolg iets zorgvuldiger met poezebeestjes om te springen!
pi_84116983
quote:
Krijg trouwens steeds meer zin om de media ook in te schakelen, maar denk dat ik toch
nog even wacht tot ik meer weet van de advocaat
Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....
pi_84117591
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 00:19 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dan moet je SBS inschakelen, die maken er een regelrecht tranentrekker-item van....
Mag best aangekaart worden in de media dit verhaal! Het is gewoon zeer nalatig van het asiel wat ze gedaan hebben.. Al is het alleen maar om te voorkomen dat er nog meer van dit soort dingen zullen gebeuren.
pi_84118094
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 00:40 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Mag best aangekaart worden in de media dit verhaal! Het is gewoon zeer nalatig van het asiel wat ze gedaan hebben.. Al is het alleen maar om te voorkomen dat er nog meer van dit soort dingen zullen gebeuren.
Kijk, chippen is gewoon goed...daarover geen twijfel.
Als alleen maar de mensen waarvan je mag verwachten,dat ze elke gevonden
hond, kat en elk gevonden paard daarop [laten] controleren.
Dit zou een wet voor moeten komen ofzo....Standaard procedure
En niet alleen dat....Ook dat er voor elk gevonden dier dat gechipt en geregistreerd
blijkt te zijn ook, wettelijk verplicht zijn om de eigenaar daarover in te lichten....
Ik heb namelijk het idee dat die er nog niet is....kan er niks over vinden tenminste....
Dan gebeurt dit soort ellende hopelijk niet meer...

Maar zou met de media liefst proberen om anderen te waarschuwen voor dit risico.
Misschien zelfs te bereiken dat dit dierenasiel hun werkwijze eindelijk eens echt
gaat veranderen...
Ander beheer bijvoorbeeld dat zich meer bezighoud met deze dingen en ook ervoor
gaat zorgen dat gevonden en gechipte dieren weer snel uit het asiel komen en met
hun baasjes verenigd kunnen worden, waardoor er ook vaker en meer plaats is
voor dieren die daadwerkelijk recht hebben op een kans in een asiel...
Dus minder volle asielen...
Ik ga dit nog even door mijn gedachten laten gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')