abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84222457
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:46 schreef elkravo het volgende:

[..]

Pfff... heeft niets met gierigheid te maken...

Toen ik werk had ging ik 275 eur kostgeld per maand betalen. Dat is een schijntje natuurlijk, maar het idee dat je lekker bij je ouders woont en zij eten, elektra etc betalen en je was doen en jij niets bijdraagt daarvoor (terwijl je ook gewoon salaris krijgt) vind ik heel vreemd.
Vind het heel normaal en opvoedkundig ook juist... dat je niet zomaar alles maar krijgt...

Hetzelfde denk ik over dingen als een rijbewijs of studiegelden... daar heb ik gewoon zelf voor gewerkt... en niet het handje opgehouden bij mijn ouders... Daar ben ik nog trots ook op...dat ik het allemaal zelf gedaan heb.
Sowieso het idee dat je ouders je stroom, je gas, je eten, je kabel-tv, je internet, je huur enzovoorts betalen en jij elke maand 1500 netto binnentrekt maar het op de bank zet zodat je over een of twee jaar een mooi bankstel en een dure TV kunt kopen. Of dat je zelf merkkleding kunt kopen, in het weekend lekker zorgeloos kunt gaan stappen en 3x per jaar op vakantie, en papa en mama zorgen dat je gratis kunt eten. Je leunt gewoon financiëel op je ouders terwijl dat nergens voor nodig is als je volwassen bent en zelf werkt. Natuurlijk wen je dan ook aan het normaal gesproken onrealistische idee dat je al je geld aan leuke dingen kunt besteden. Met die levensinstelling, namelijk die van een kind van twaalf, moet je niet miepen als je ook als een kind gezien wordt. Ik zou me er totaal niet prettig bij voelen om maar zo relaxed geld op te potten en/of uit te geven aan luxere producten, als ik anderzijds afhankelijk ben van andere mensen voor basisbehoeften (en dus niet zelfstandig ben, per definitie).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 19 juli 2010 @ 08:58:56 #252
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_84223803
Wat Heiden zegt. Daarnaast is het ook nog zo dat je ouders dingen moeten laten (bijv. geen dure merkkleding kopen, niet drie keer per jaar op vakantie) om hotel te spelen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_84240493
Tot mijn 29 thuis gebleven echt bakken vol geld kunnen sparen, ouders een Audi A2 gedaan omdat ze het niet zo ruim hadden en geen moment spijt gehad. Wel jaartje gestudeerd in Amsterdam op kamers maar dat was meer feesten en zuipen

betaalde geen kostgeld maar moeder nam vaak mijn bankpas mee tijdens t boodschappen doen

ow het sparen ging/gaat super vanwege it bedrijfje

vaakzat mensen die me raar aankeken dat ik nog thuis woonde maar ik was wel altijd diegene die het laatst lachte omdat men het altijd zo krapjes had
pi_84245705
quote:
Op maandag 19 juli 2010 05:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Sowieso het idee dat je ouders je stroom, je gas, je eten, je kabel-tv, je internet, je huur enzovoorts betalen en jij elke maand 1500 netto binnentrekt maar het op de bank zet zodat je over een of twee jaar een mooi bankstel en een dure TV kunt kopen. Of dat je zelf merkkleding kunt kopen, in het weekend lekker zorgeloos kunt gaan stappen en 3x per jaar op vakantie, en papa en mama zorgen dat je gratis kunt eten. Je leunt gewoon financiëel op je ouders terwijl dat nergens voor nodig is als je volwassen bent en zelf werkt. Natuurlijk wen je dan ook aan het normaal gesproken onrealistische idee dat je al je geld aan leuke dingen kunt besteden. Met die levensinstelling, namelijk die van een kind van twaalf, moet je niet miepen als je ook als een kind gezien wordt. Ik zou me er totaal niet prettig bij voelen om maar zo relaxed geld op te potten en/of uit te geven aan luxere producten, als ik anderzijds afhankelijk ben van andere mensen voor basisbehoeften (en dus niet zelfstandig ben, per definitie).
Lekker boeiend als je ouders er geen problemen mee hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84246919
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lekker boeiend als je ouders er geen problemen mee hebben
Ik zou niet misbruik maken van zulke goedheid.
pi_84246976
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zou niet misbruik maken van zulke goedheid.

Neem je de erfenis ook niet aan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84248789
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Neem je de erfenis ook niet aan?
touche
pi_84249411
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:51 schreef elmagnifico het volgende:

[..]

touche
Die kunnen ze zelf niet meer opmaken, toch?
pi_84249694
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die kunnen ze zelf niet meer opmaken, toch?
En je punt is?
pi_84251102
Mannen die kiezen om tot na hun 25e nog bij zijn ouders te wonen die moeten in ieder geval niet heel erg verbaast staan te kijken wanneer vrouwen dat toch een kleine afknapper vinden in sommige gevallen.
Dat het uiteindelijk rond je 30e alleen maar goed nieuws is geweest ivm sparen en weet ik niet wat nog meer, ja dat is natuurlijk mooi meegenomen.
pi_84259456
quote:
Op zondag 18 juli 2010 02:13 schreef JoPiDo het volgende:
Dus als ik het topic goed samenvat zeggen alle dames dat thuiswoners geen optie meer zijn en zijn alle thuis wonende mannen aan het verdedigen dat thuis wonen nog prima kan tot een leeftijd van 25?
Niet lang geleden hier nog wat over gelezen. Mannen gaan gemiddeld met 24,2 jaar het huis uit en vrouwen met 23,2 geloof ik. Dus dat ontloopt elkaar niet zo gek veel.
pi_84260655
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:42 schreef Laydina het volgende:
Mannen die kiezen om tot na hun 25e nog bij zijn ouders te wonen die moeten in ieder geval niet heel erg verbaast staan te kijken wanneer vrouwen dat toch een kleine afknapper vinden in sommige gevallen.
Dat het uiteindelijk rond je 30e alleen maar goed nieuws is geweest ivm sparen en weet ik niet wat nog meer, ja dat is natuurlijk mooi meegenomen.
Gelukkig kan je ook bij die chick in kwestie doppen
pi_84297287
Als ik met mijn gewoon loontje van 1400 hier in de buurt alleen wat zou gaan huren (mag toch iets meer dan een studentencel), een autootje heb, enz.. dan is het nauwelijks mogelijk te sparen... je kan er misschien nog net mee op vakantie gaan naar de Ardennen.
Van wat moet ik dan op mijn 30ste wat gaan kopen?

Dus even thuis blijven hangen vind ik best okee en even een beetje een sparen. Ik weet dat de meiden dat best "raar" vinden maar als ze niet verder kunnen kijken als dat, dan zijn ze het niet waard.
pi_84297980
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:27 schreef sjippen het volgende:
Als ik met mijn gewoon loontje van 1400 hier in de buurt alleen wat zou gaan huren (mag toch iets meer dan een studentencel), een autootje heb, enz.. dan is het nauwelijks mogelijk te sparen... je kan er misschien nog net mee op vakantie gaan naar de Ardennen.
Van wat moet ik dan op mijn 30ste wat gaan kopen?

Dus even thuis blijven hangen vind ik best okee en even een beetje een sparen. Ik weet dat de meiden dat best "raar" vinden maar als ze niet verder kunnen kijken als dat, dan zijn ze het niet waard.
Dop ze gewoon in hun mooie appartement
pi_84298628
Ik heb in Italië twee leuke meiden ontmoet, allebei 32 jaar. Allebei woonden ze nog thuis. Nou dan ga je toch twijfelen hè? Ok het is Italië mmaaar toch 32?! mensen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84299419
Ik vind dat het aan de situatie ligt Als een man van 29 nog thuis woont en alleen maar op de zak van z'n ouders teert vind ik dat een afknapper. Met andere woorden: Dat ie het wel fijn vind om door z'n pappie en mammie in de watten gelegd te worden en zelf niets uitvoert.
Als diezelfde man van 29 nog thuis woont vanwege zijn studie, verder hard werkt, eventueel geld bijdraagt (als de ouders daar om vragen), en gewoon nog wil sparen voor zijn uitzet/eigen woning/auto/etcetc dan vind ik dat geen afknapper.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84299467
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:38 schreef Tarski het volgende:
Ik ben 26, man en woon nog thuis. Ik heb tot mijn 24ste gestudeerd en ben nu iets meer dan een jaar aan het werk. Ik woon nu nog thuis omdat ik nu zoveel mogelijk probeer te sparen om zelf een huis te kopen met mijn vriendin later (zij is 21 en moet nog een paar jaar studeren). Ik kan perfect iets huren maar door de hoge huurprijzen zou ik in dat geval nog erg weinig kunnen sparen. Met de huidige woningprijzen zou ik een enorm lange lening moeten afsluiten om uberhaupt een huis te kunnen kopen later. Dit in tegenstelling tot een 'simpele fabrieksarbeider' die al van zijn 18e werkt, maar op mijn leeftijd al (ongeveer) een huis verdiend heeft. Dat haal ik nooit meer in. Het is echt een noodzaak om nu nog een paar jaar thuis te blijven wonen om toch nog iets te compenseren.
Daar is helemaal niets mis mee
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_84299747
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb in Italië twee leuke meiden ontmoet, allebei 32 jaar. Allebei woonden ze nog thuis. Nou dan ga je toch twijfelen hè? Ok het is Italië mmaaar toch 32?! mensen
Dat wordt weinig neuken dan als dat het criterium is
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:43:01 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84300023
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ze zijn daar wat strenger katholiek.... je behoort niet uit huis te gaan als je niet gaat trouwen. Alleen groeit Italie qua maatschappij ook op natuurlijk, en wil de moderne vrouw niet uit huis meteen een huwelijk in, en tja.... soms wil je toch je moeder te vriend houden zeg maar.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84308605
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:49 schreef genakt het volgende:
Ben op me 23 het huis uitgegaan. Nu woon ik weer thuis
moet 150 euro per maand betalen
Voor dat geld kan je antikraak wonen.

Toch?
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:04:45 #271
311200 aardbei.x
ik ben lief
pi_84309279
25
Hoeloeloeloeloeloeloe
pi_85820528
9k4s4dEViIIk lees dit nu alles, wil alleen een 1 goede tip geven., geef alle mannen 2 uur meer werktijd dan de vrouwen en het probleem is opgelost. Ze voeren toch thuis niets uit{ of bijna niets ,of ze doen het niet goed }. Ik werk bgijna negen uur per dag en dan nog het huishouden.Ben je op zaterdag het huis aan het soppen dan drukken ze dus zich, tja moet m´n baard nodig scheren mmmmmm mannen mietjes. Kortom heren word eens tijd dat de vrouwen eens als mens worden behandedeld. Kort gezegt zet mannen 2 uurouwen zijnm kneusjes er per dag in per werk,want daar zitten ze vol van en praten er de rest van de avond over. Dan hebben de vrouwen met 2 uur minder tijd 4 uur de tijd voor het huishouden, zonder man. mmmmmmmmmmmm wat zou dat heerlijkm zijn. Maar dan de mjannen wel die 2 uur langer niet betalen,want de vrouw maakt z'n huis schoon. Dat is terecht want de vrouw word nog steeds onderdrukt en onder betaald. Ach wij kneusjes
nietsnieten ect.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:49:37 #273
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_85820633
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:44 schreef patricia176 het volgende:
9k4s4dEViIIk lees dit nu alles, wil alleen een 1 goede tip geven., geef alle mannen 2 uur meer werktijd dan de vrouwen en het probleem is opgelost. Ze voeren toch thuis niets uit{ of bijna niets ,of ze doen het niet goed }. Ik werk bgijna negen uur per dag en dan nog het huishouden.Ben je op zaterdag het huis aan het soppen dan drukken ze dus zich, tja moet m´n baard nodig scheren mmmmmm mannen mietjes. Kortom heren word eens tijd dat de vrouwen eens als mens worden behandedeld. Kort gezegt zet mannen 2 uurouwen zijnm kneusjes er per dag in per werk,want daar zitten ze vol van en praten er de rest van de avond over. Dan hebben de vrouwen met 2 uur minder tijd 4 uur de tijd voor het huishouden, zonder man. mmmmmmmmmmmm wat zou dat heerlijkm zijn. Maar dan de mjannen wel die 2 uur langer niet betalen,want de vrouw maakt z'n huis schoon. Dat is terecht want de vrouw word nog steeds onderdrukt en onder betaald. Ach wij kneusjes
nietsnieten ect.
Wat doe je uberhaupt op een computer? Moet je geen boterham gaan klaarmaken ofzo?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_85822213
quote:
nietsnieten ect.
Dit zegt eigenlijk alles.
  zondag 29 augustus 2010 @ 02:02:14 #275
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85823540
quote:
nietsnieten ect.
Wat doe jij verdomme buiten de keuken?
Ook geen sig dus
pi_85824474
Mensen die op hun 20e gaan samenwonen zelfstandig vinden :')

En dan nog alles laten regelen door hun partner. Die hun/haar sokken laten wassen door de partner, de financiën laten doen, de ander brengt het geld binnen en nog laten koken ook :D

Ik was serieus geschokt toen ik dit soort mannen tegenkwam.. Vrouwen zijn dan de golddiggers, ook serieus probleem voor de samenleving :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_85825708
quote:
Op maandag 19 juli 2010 05:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Ik moet thuis niets afgeven maar geef ook weinig uit en ben nu hard aan het sparen voor een woning later. Ik ben 26 en heb net geen 20000¤ op de bankrekening. Ik heb 8 jaar met dezelfde computer gedaan, hou mijn mobieltjes doorgaans 4-5 jaar maar de woningprijzen zijn zodanig hoog tegenwoordig (voor 200000¤ heb je een krot) dat HARD SPAREN imperatief is. Ik krijg 0¤ mee van thuis maar ben dankbaar dat ik niets moet afgeven. Het heeft dus niet altijd te maken met luxekipjes die de nieuwste gsm willen of een nieuwe auto, de koopkracht is veel minder....

Een Belg
pi_85826599
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:42 schreef Laydina het volgende:
Vrouwen komen en vrouwen gaan en afknappers hebben ze toch wel, of je nu thuis woont of niet.

Iedere situatie is anders en wat een ander vindt is verder niet zo belangrijk....als je 10 jaar verder bent is er echt niemand meer die het interesseert waar je leefde toen je 23 was.

Verder leuk topic...met plezier doorgelezen.
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:14:21 #279
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85829822
Jeee... Ik vind het een serieuze afknapper eerlijk gezegd. Tenzij er bepaalde zwaarwegende redenen zijn kan ik er helemaal niets mee als een man nog bij z'n ouders woont zeg, na zijn 21e. Mannen die sparen voor een bankstel of een auto stellen boven de vrijheid van een eigen plek zijn echt niets voor mij.

En "ik krijg echt de ruimte van mijn ouders" maakt het alleen maar sneuer, sorry.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85831156
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:14 schreef Hik het volgende:
Jeee... Ik vind het een serieuze afknapper eerlijk gezegd. Tenzij er bepaalde zwaarwegende redenen zijn kan ik er helemaal niets mee als een man nog bij z'n ouders woont zeg, na zijn 21e. Mannen die sparen voor een bankstel of een auto stellen boven de vrijheid van een eigen plek zijn echt niets voor mij.

En "ik krijg echt de ruimte van mijn ouders" maakt het alleen maar sneuer, sorry.
Totdat je op je 30-ste iemand tegen komt waar je helemaal dol op bent en die al zijn zaakjes goed voor elkaar heeft....dan gaat het vast verkeerd, omdat hij op z'n 22-ste nog thuiswoonde. :')
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:59:46 #281
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_85831218
Kuttopic, dicht. Kutkick, oprotten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:04:36 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85833386
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:58 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Totdat je op je 30-ste iemand tegen komt waar je helemaal dol op bent en die al zijn zaakjes goed voor elkaar heeft....dan gaat het vast verkeerd, omdat hij op z'n 22-ste nog thuiswoonde. :')
In mijn boekje gaan dat soort dingen anders: voor ik helemaal dol op iemand word heb ik meestal een gespek met ze. Mochten ze in dat gesprek aankondigen nog thuis te wonen (of, om een paar andere afknappers te noemen: een poster van Geert W. boven het bed te hebben, alleen maar stamppot te willen eten, te slapen met een vleesmes onder het hoofdkussen of 6 kinderen te hebben bij 5 ex-vrouwen) dan zal de avond waarschijnlijk geen "happy ending" hebben ook al heeft de heer in kwestie zijn zaakjes nog zo goed voor elkaar.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:38:47 #283
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85834583
quote:
nietsnieten ect.
En op zaterdag lekker op kosten van je man geld over balk smijten, om dan bij thuiskomst te verwend te zijn om je gezin eten te geven he! Ga lekker in je eentje in een flat zitten, kijken hoe lang je dat uithoudt :W
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:39:45 #284
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85834630
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:04 schreef Hik het volgende:

[..]

In mijn boekje gaan dat soort dingen anders: voor ik helemaal dol op iemand word heb ik meestal een gespek met ze. Mochten ze in dat gesprek aankondigen nog thuis te wonen (of, om een paar andere afknappers te noemen: een poster van Geert W. boven het bed te hebben, alleen maar stamppot te willen eten, te slapen met een vleesmes onder het hoofdkussen of 6 kinderen te hebben bij 5 ex-vrouwen) dan zal de avond waarschijnlijk geen "happy ending" hebben ook al heeft de heer in kwestie zijn zaakjes nog zo goed voor elkaar.
Dat is dezelfde lijn als op je 22e nog thuiswonen?

Hoop dat je een lage libido hebt :')
pi_85834976
tot zo lang je ouders het accepteren.

voor je eigen ontwikkeling is het echter beter om toch wel voor je 22ste op jezelf te hebben gewoond.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:20:38 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85840739
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:39 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat is dezelfde lijn als op je 22e nog thuiswonen?

Hoop dat je een lage libido hebt :')
Niet totaal in dezelfde lijn, maar het scheelt niet heel veel. Het gaat mij minder om het bij de ouders wonen an sich (al lijkt het me een gruwel om de eerste keer bij hem gelijk met ouders geconfronteerd te worden); voor mij zegt het gewoon ook veel over de persoon zelf. Voor mij staan zelfstandigheid (niet alleen financiële), je eigen plan trekken, onafhankelijkheid gewoon heel hoog op mijn prioriteitenlijst. Ik zou het niet goed doen bij een man die ontzettend hangt aan de inrichting van zijn eerste huis, of die enorm aan zijn ouders hangt. Als andere dames daar wel heel blij van worden, prima, maar ik ga voor wat anders.

Met mijn libido is niets mis trouwens, want gelukkig zijn er meer dan genoeg mannen die er precies zo over denken... Heb er al een gevonden zelfs. :)
pi_85841422
Als hij klaar is met zijn studie en een baan heeft.
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:33:44 #288
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85856545
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:20 schreef Hik het volgende:

[..]

Niet totaal in dezelfde lijn, maar het scheelt niet heel veel. Het gaat mij minder om het bij de ouders wonen an sich (al lijkt het me een gruwel om de eerste keer bij hem gelijk met ouders geconfronteerd te worden); voor mij zegt het gewoon ook veel over de persoon zelf. Voor mij staan zelfstandigheid (niet alleen financiële), je eigen plan trekken, onafhankelijkheid gewoon heel hoog op mijn prioriteitenlijst. Ik zou het niet goed doen bij een man die ontzettend hangt aan de inrichting van zijn eerste huis, of die enorm aan zijn ouders hangt. Als andere dames daar wel heel blij van worden, prima, maar ik ga voor wat anders.

Met mijn libido is niets mis trouwens, want gelukkig zijn er meer dan genoeg mannen die er precies zo over denken... Heb er al een gevonden zelfs. :)
Aangezien 90% van de 'zelfstandige' studenten het doet met studiefinanciering of een bijdrage van ouders blijven er maar weinig over die aan jouw eisen voldoen :P

Ik woon thuis, dat is mijn keuze, ik trek dus mijn eigen plan. Paradox!
Ook geen sig dus
pi_85857799
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:33 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Aangezien 90% van de 'zelfstandige' studenten het doet met studiefinanciering of een bijdrage van ouders blijven er maar weinig over die aan jouw eisen voldoen :P

Ik woon thuis, dat is mijn keuze, ik trek dus mijn eigen plan. Paradox!
Zelfstandigheid gaat niet alleen om het financiële deel ervan. Sterker nog, dat is wat mij betreft het minst belangrijk.

Ik vind het een flinke afknapper als een man nog thuis woont. Tot je 23e ofzo kan het nog wel, maar nog thuis wonen als je eenmaal werkt is niks. Dan moet je wel heel veel andere positieve punten hebben om dat te compenseren.

Ik kom elke maand maar net rond, maar ik heb dat graag over voor de vrijheid die ik ervoor terug krijg, hoe fijn mijn ouders ook zijn. En dat is zonder stufi of bijdrage van mn ouders overigens.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_85858222
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:12 schreef koei het volgende:

[..]

Ik vind het een flinke afknapper als een man nog thuis woont. Tot je 23e ofzo kan het nog wel, maar nog thuis wonen als je eenmaal werkt is niks. Dan moet je wel heel veel andere positieve punten hebben om dat te compenseren.
Juist als je eenmaal werkt ben je wat langer bezig om uit huis te gaan. De meesten willen een woning kopen. Dan ga je eerst zoeken naar een woning die je zou willen kopen, waarna je vervolgens een financiering gaat regelen en daarna is het (vaak) ook nog wachten tot je de woning in kan. Dat is een proces dat best wat tijd in beslag kan nemen namelijk.

Kijk: bij een studentenkamer beslis je vrij snel dat je die wil. Bij het kopen van een huis zeg je niet zomaar ja. Daar zijn veel meer factoren die mee spelen. Kan zomaar een jaar duren voordat je een huis hebt gevonden die naar je zin is.
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:37:39 #291
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85858531
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:12 schreef koei het volgende:

[..]

Zelfstandigheid gaat niet alleen om het financiële deel ervan. Sterker nog, dat is wat mij betreft het minst belangrijk.

Ik kom elke maand maar net rond, maar ik heb dat graag over voor de vrijheid die ik ervoor terug krijg, hoe fijn mijn ouders ook zijn. En dat is zonder stufi of bijdrage van mn ouders overigens.
Jij wil graag zelfstandig wonen, en dan begrijp ik wel. Ik vind het alleen jammer dat je, en veel anderen, iemand anders veroordeelt omdat hij een andere keuze heeft gemaakt en andere behoeftes heeft. En het 'zelfstandige geest' argument is echt onzin, ik ken heel veel mensen die thuiswonen en prima hun eigen ding kunnen doen, en ik ken mensen die 'zelfstandig' wonen maar elke dag een kant en klaarmaaltijd eten omdat ze te dom zijn om zelf een degelijke maaltijd te kunnen bereiden. Als je nou zou zeggen dat je het onpraktisch vind met betrekking tot ouders enzo kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar de gedachte dat mensen die op zichzelf wonen een 'ander soort' mensen zijn is onzin.

Een vriend van mij is een paar maanden geleden uit huis gegaan en nu klaagt hij dat het zo saai is in zijn eentje :P
Ook geen sig dus
pi_85858669
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Juist als je eenmaal werkt ben je wat langer bezig om uit huis te gaan. De meesten willen een woning kopen. Dan ga je eerst zoeken naar een woning die je zou willen kopen, waarna je vervolgens een financiering gaat regelen en daarna is het (vaak) ook nog wachten tot je de woning in kan. Dat is een proces dat best wat tijd in beslag kan nemen namelijk.

Kijk: bij een studentenkamer beslis je vrij snel dat je die wil. Bij het kopen van een huis zeg je niet zomaar ja. Daar zijn veel meer factoren die mee spelen. Kan zomaar een jaar duren voordat je een huis hebt gevonden die naar je zin is.
Dat er een bepaalde overlap is als je een huis wilt gaan kopen begrijp ik, maar de groep die dat gaat doen is over het algemeen al een stuk ouder. Ik ken weinig mensen die op hun 24e een huis hebben gekocht, maar wel meer mensen die na tig jaar werken nog steeds thuis wonen. Nog bij je ouders wonen en er gelijk achteraan melden dat je wel druk op zoek bent naar een eigen huis is wat dat betreft al een stuk beter, maar dan nog heb ik de voorkeur voor iemand die al op zichzelf heeft gewoond.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:37 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Jij wil graag zelfstandig wonen, en dan begrijp ik wel. Ik vind het alleen jammer dat je, en veel anderen, iemand anders veroordeelt omdat hij een andere keuze heeft gemaakt en andere behoeftes heeft. En het 'zelfstandige geest' argument is echt onzin, ik ken heel veel mensen die thuiswonen en prima hun eigen ding kunnen doen, en ik ken mensen die 'zelfstandig' wonen maar elke dag een kant en klaarmaaltijd eten omdat ze te dom zijn om zelf een degelijke maaltijd te kunnen bereiden. Als je nou zou zeggen dat je het onpraktisch vind met betrekking tot ouders enzo kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar de gedachte dat mensen die op zichzelf wonen een 'ander soort' mensen zijn is onzin.
Ik denk dat je uiteindelijk toch iemand zoekt die bepaalde dingen hetzelfde ziet als je die zelf ziet. Misschien heeft hij inderdaad andere behoeftes, maar het zijn in ieder geval geen behoeftes die matchen met die van mij. Ik kan persoonlijk niet begrijpen dat je niet zelf overal invloed op zou willen uitoefenen, variërend van welke zender er op staat tot wat je gaat eten en hoe laat je gaat douchen. Ouders blijven toch altijd 'de baas', in tegenstelling tot samenwonen met een partner of alleen wonen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 00:52:00 #293
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85858876
Ik kijk geen TV en als ik zelf kook kan ik bepalen wat we eten :D Ik begrijp je punt wel op zich, maar er is denk ik niemand waar je in alle opzichten mee 'matcht', dus ik snap niet zo goed waarom dit punt blijkbaar zo zwaar weegt.

Die van het douchen snap ik niet, moest jij vroeger aan je ouders vragen hoe laat je mocht douchen?
Ook geen sig dus
pi_85859179
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik kijk geen TV en als ik zelf kook kan ik bepalen wat we eten :D Ik begrijp je punt wel op zich, maar er is denk ik niemand waar je in alle opzichten mee 'matcht', dus ik snap niet zo goed waarom dit punt blijkbaar zo zwaar weegt.

Die van het douchen snap ik niet, moest jij vroeger aan je ouders vragen hoe laat je mocht douchen?
Ach, zoals ik al zei, bij veel andere positieve punten kan je hier wel overheen kijken, maar het is in eerste instantie een afknapper.

En mijn ouders vonden het inderdaad niet leuk als ik om 1 uur 's nachts ging douchen, zij sliepen half boven de badkamer. Ik mocht tot 12 uur douchen. Nu douche ik soms om half 3 ofzo als dat zo uitkomt.
pi_85859182
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:44 schreef koei het volgende:

[..]

Dat er een bepaalde overlap is als je een huis wilt gaan kopen begrijp ik, maar de groep die dat gaat doen is over het algemeen al een stuk ouder. Ik ken weinig mensen die op hun 24e een huis hebben gekocht, maar wel meer mensen die na tig jaar werken nog steeds thuis wonen. Nog bij je ouders wonen en er gelijk achteraan melden dat je wel druk op zoek bent naar een eigen huis is wat dat betreft al een stuk beter, maar dan nog heb ik de voorkeur voor iemand die al op zichzelf heeft gewoond.

Ik denk dat je uiteindelijk toch iemand zoekt die bepaalde dingen hetzelfde ziet als je die zelf ziet. Misschien heeft hij inderdaad andere behoeftes, maar het zijn in ieder geval geen behoeftes die matchen met die van mij. Ik kan persoonlijk niet begrijpen dat je niet zelf overal invloed op zou willen uitoefenen, variërend van welke zender er op staat tot wat je gaat eten en hoe laat je gaat douchen. Ouders blijven toch altijd 'de baas', in tegenstelling tot samenwonen met een partner of alleen wonen.
En laten nou die mensen die wel op hun 24ste een huis kopen nu vaak de mensen zijn die niet op kamers gewoond hebben. Nu wil ik niet zeggen dat het bij mij zo was dat ik langer thuis heb gewoond om geld te sparen voor een huis, daar hebben we namelijk banken voor, maar ik heb voor mezelf altijd gezegd dat ik vanuit huis meteen iets wilde kopen. Niks huren, niks studentenkamer, gelijk kopen.

En dan is het nu zelfs nog zo dat eventuele studieschulden niet mee worden genomen in de financieringsaanvraag volgens mij. Als dat straks wel zou gebeuren (wat naar mijn idee volkomen terecht zou zijn, maar dat is een andere discussie) dan wordt het voor mensen die op een studentenkamer gewoond hebben en extra veel hebben geleend alleen maar moeilijker om op jonge leeftijd aan een huis te komen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:18:36 #296
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_85859457
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 09:38 schreef Tarski het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde. Ik moet thuis niets afgeven maar geef ook weinig uit en ben nu hard aan het sparen voor een woning later. Ik ben 26 en heb net geen 20000¤ op de bankrekening. Ik heb 8 jaar met dezelfde computer gedaan, hou mijn mobieltjes doorgaans 4-5 jaar maar de woningprijzen zijn zodanig hoog tegenwoordig (voor 200000¤ heb je een krot) dat HARD SPAREN imperatief is. Ik krijg 0¤ mee van thuis maar ben dankbaar dat ik niets moet afgeven. Het heeft dus niet altijd te maken met luxekipjes die de nieuwste gsm willen of een nieuwe auto, de koopkracht is veel minder....

Een Belg
Als je fulltime werkt en die 20K veel vind ben je een prutser..

maar als je nog studeert is er (kijkend naar dit topic) nog wel tolerantie voor je thuiswonendheid.

Ik ben zelf trouwens liever 70% van mijn inkomsten kwijt aan vaste lasten dan dat ik aan mijn moeder moet verklaren waar ik om 3 uur 's nachts heen ging.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:01:18 #297
311994 nullicedo
Rules are for fools
pi_85860087
Als ik zo om me heen kijk is het niet heel gezond voor je ontwikkeling om na je 23ste nog bij je papie en mamie te wonen :') Valt me op dat ze veeeel te afhankelijk zijn van de ouders :') Ben zelf op mijn 20ste uit huis gegaan en als het financieel kon had ik het veel eerder gedaan :') En nee hoefde niet uit huis maar wilde mijn vrijheid en zelfstandigheid ;) en dat is nogal zeer positief geweest voor mijn ontwikkeling ^O^ Jongens die na hun 25 nog niet op eigen poten kunnen staan vind ik nogal onvolwassen overkomen eingelijk :{
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:30:04 #298
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_85860334
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:18 schreef XtremeNL het volgende:

[..]

Als je fulltime werkt en die 20K veel vind ben je een prutser..

maar als je nog studeert is er (kijkend naar dit topic) nog wel tolerantie voor je thuiswonendheid.

Ik ben zelf trouwens liever 70% van mijn inkomsten kwijt aan vaste lasten dan dat ik aan mijn moeder moet verklaren waar ik om 3 uur 's nachts heen ging.
Ach ja, wat voor ouders je hebt zal er wel een hoop mee te maken hebben.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 02:01 schreef nullicedo het volgende:
Als ik zo om me heen kijk is het niet heel gezond voor je ontwikkeling om na je 23ste nog bij je papie en mamie te wonen :') Valt me op dat ze veeeel te afhankelijk zijn van de ouders :') Ben zelf op mijn 20ste uit huis gegaan en als het financieel kon had ik het veel eerder gedaan :') En nee hoefde niet uit huis maar wilde mijn vrijheid en zelfstandigheid ;) en dat is nogal zeer positief geweest voor mijn ontwikkeling ^O^ Jongens die na hun 25 nog niet op eigen poten kunnen staan vind ik nogal onvolwassen overkomen eingelijk :{
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Kan je echt niet begrijpen dat ik geen zin heb ergens in mijn eentje op een kamer te gaan zitten?
Ook geen sig dus
pi_85860344
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 01:18 schreef XtremeNL het volgende:

Ik ben zelf trouwens liever 70% 90% van mijn inkomsten kwijt aan vaste lasten dan dat ik aan mijn moeder moet verklaren waar ik om 3 uur 's nachts heen ging.
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:33:12 #300
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85860358
Naar mijn mening moet je met je 25ste levensjaar toch echt wel op jezelf wonen.
dan heb ik het natuurlijk niet over tijdelijk weer in het ouderlijk huis wonen maar een man (en vrouw ook) die na de 25ste nog nooit op eigen benen heeft gestaan vind ik persoonlijk toch wat vreemd.

Ik was 19 overigens en mijn man was 21.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')