abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84186454
18
  zondag 18 juli 2010 @ 01:07:34 #227
267146 D.D.W.
Big guy
pi_84187835
Tot je 23-25ste.

Als je de mogelijkheid hebt gewoon thuiswonend te blijven gedurende een opleiding zou ik zeker thuis blijven (geen studieschulden enz). Als je een behoorlijke opleiding afgerond hebt en een baan kan regelen dan een appartement(je) zoeken (bijv.).
Why stay small, if you can grow big..
  zondag 18 juli 2010 @ 01:20:48 #228
273516 shiftknop
Druk me in.
pi_84188177
23 en lekker thuis. Wel zoekende naar een betaalbare ruimte hoor maar door omstandigheden met mijn vader toch niet zoveel haast
pi_84189312
Dus als ik het topic goed samenvat zeggen alle dames dat thuiswoners geen optie meer zijn en zijn alle thuis wonende mannen aan het verdedigen dat thuis wonen nog prima kan tot een leeftijd van 25?
  zondag 18 juli 2010 @ 03:30:33 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_84190074
Nee, dat heb je niet goed samengevat. Lees het hele topic nog eens.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84190142
quote:
Op zondag 18 juli 2010 03:30 schreef trovey het volgende:
Nee, dat heb je niet goed samengevat. Lees het hele topic nog eens.

ja, dat was juist hoe ik tot deze conclusie kwam...
  zondag 18 juli 2010 @ 03:55:28 #232
244933 trovey
Nachtoele
pi_84190201
Zelf vind ik dat tot 25 jaar zeker nog kan, zeker als iemand daar gewoon een goede reden voor heeft (dus bv studie), na de 25 jaar gaat het minder worden en boven de 30 jaar is bijzonder twijfelachtig, zeker als de persoon als reden heeft dat het wel "gemakkelijk is" om nog thuis te wonen. Echter mannen die zogenaamd wel zelfstandig wonen maar de was door mams laten doen en 6 van de 7 dagen nog aan de ouderlijke eettafel aanschuiven omdat het zo "makkelijk is", zijn net zo twijfelachtig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84190301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:55 schreef saaw het volgende:

[..]

En wat vind je er zelf van? Heb je geen behoefte aan zelfstandigheid? En tot wanneer ben je van plan daar te blijven wonen dan?

Ik kan me er niets mij voorstellen en vind het dus mega interessant om je beweegredenen te horen.
Dat slaat nergens op, je hebt je hele leven nog om zelfstandig te zijn.
  zondag 18 juli 2010 @ 10:19:18 #234
310922 Lekkerekangeroe
Kleine schuimarcheerder
pi_84191583
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef aychelle het volgende:
mijn buurman is rond de 60 en woont nog steeds thuis,

In sommige gebieden van nederland is dat vrij normaal Achterhoek etc
Nieuwe naam oude viespeuk
pi_84192051
Wat is de definitie van zelfstandigheid?

Dat als je bij je ouders woont samen met je moeder kleren gaat kopen inplaats van alleen als je op jezelf woont? Dat je wordt begeleid naar de bushalte als je naar school gaat? Als je 16 bent en je hebt een krantenwijk moet je toch ook zelfstandig kunnen functioneren.

Mensen die niet zelfstandig kunnen functioneren wonen in zorginstellingen, woongroepen zijn meestal gehandicapt geestelijk of lichamelijk? Dus thuiswonen is eigenlijk een vorm van begeleid wonen.

Ik vind zelfstandigheid echt een nietszeggend argument van mensen zonder mening. De samenleving vind dat ik zelfstandig moet zijn dus ik moet zelfstandig gaan wonen.

Zeg gewoon:
- ik wil geen bemoeizucht van mijn ouders
- ik kan niet opschieten met ouders
- ik wil gewoon mijn eigen plekje
- ik wil dicht bij mijn studie wonen
- ik wil studiegenoten in mijn omgeving
- ik vind het leuk om alleen te wonen
- eindelijk kan ik elke avond chicks naar binnen halen zonder dat mijn ouders raar kijken.
- nu kan ik eindelijk om half 7 thuiskomen
- ik wil samenwonen

Uit sommige reacties lijkt wel dat je debiel bent als je thuis woont en 25 bent.

Ik heb meer respect voor iemand die wat langer thuis woont en daardoor kan sparen en een goede start kan maken dan iemand die koste wat het kost het huis uit wil en dikke schulden maakt door extra bij te lenen.

Ik ken diverse mensen die zitten nu op de blaren nou ik heb geen medelijden met ze.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_84193428
Ik was 24 toen ik op mezelf ging.

Ondanks het feit dat ik er qua luxe en buurt enorm op achteruit ging, dacht ik nog bij mezelf "dit had ik veel eerder moeten doen"

Btw, ik had wel veel gespaard.. ik had destijds rond de 15k euro spaargeld. Kwestie van goede baan met mooi salaris en de helft sparen ervan elke maand. Kostgeld aan mijn ouders was 250 euro per maand en ik had een fulltime baan.

Als je echt lang erover doet, vind ik:
- tot 18e VWO
- 5 jaar studie WO
- 3 jaar werken en sparen voor op jezelf

Kom je op 18 + 8 = 26 jaar. Dat vind ik toch wel de maximale leeftijd om op jezelf te gaan als man (behalve bijzondere situaties waar een ouder ziek is etc). Bij mij was het tot 17e HAVO, 4 jaar werken + leren HBO, 3 jaar sparen.. en toen had ik er toch echt genoeg van

[ Bericht 15% gewijzigd door Marc1981 op 18-07-2010 12:16:36 ]
Shit happens.
pi_84194467
Ik ben 26, man en woon nog thuis. Ik heb tot mijn 24ste gestudeerd en ben nu iets meer dan een jaar aan het werk. Ik woon nu nog thuis omdat ik nu zoveel mogelijk probeer te sparen om zelf een huis te kopen met mijn vriendin later (zij is 21 en moet nog een paar jaar studeren). Ik kan perfect iets huren maar door de hoge huurprijzen zou ik in dat geval nog erg weinig kunnen sparen. Met de huidige woningprijzen zou ik een enorm lange lening moeten afsluiten om uberhaupt een huis te kunnen kopen later. Dit in tegenstelling tot een 'simpele fabrieksarbeider' die al van zijn 18e werkt, maar op mijn leeftijd al (ongeveer) een huis verdiend heeft. Dat haal ik nooit meer in. Het is echt een noodzaak om nu nog een paar jaar thuis te blijven wonen om toch nog iets te compenseren.
pi_84194655
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:01 schreef Marc1981 het volgende:
Ik was 24 toen ik op mezelf ging.

Ondanks het feit dat ik er qua luxe en buurt enorm op achteruit ging, dacht ik nog bij mezelf "dit had ik veel eerder moeten doen"

Btw, ik had wel veel gespaard.. ik had destijds rond de 15k euro spaargeld. Kwestie van goede baan met mooi salaris en de helft sparen ervan elke maand. Kostgeld aan mijn ouders was 250 euro per maand en ik had een fulltime baan.

Als je echt lang erover doet, vind ik:
- tot 18e VWO
- 5 jaar studie WO
- 3 jaar werken en sparen voor op jezelf

Kom je op 18 + 8 = 26 jaar. Dat vind ik toch wel de maximale leeftijd om op jezelf te gaan als man (behalve bijzondere situaties waar een ouder ziek is etc). Bij mij was het tot 17e HAVO, 4 jaar werken + leren HBO, 3 jaar sparen.. en toen had ik er toch echt genoeg van
15k veel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84194799
Ik woon vanaf mijn 17e volgens mij, 5 dagen in de week bij mijn broer (vooral vanwege school maar ook vrijheid), op mijn 18e ben ik in zwolle op kamers gaan wonen en op mijn 19e in Groningen op kamers... Ik denk niet dat ik nog snel terug zou kunnen naar mijn ouders, heerlijk de vrijheid. Ik zit nu meestal in de weekenden bij mijn ouders en dan snak ik ook wel weer naar mijn flatje in Groningen (vooral omdat mijn vriendin in de buurt van Groningen woont ).
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_84196904
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
15k veel?
Alles is relatief.. maar vergeleken met sommige leeftijdsgenoten van mij (geen spaargeld, maar wel studieschuld van 25k euro omdat ze oa bijleenden voor kamer) deed ik het goed met 15k in de plus zonder schulden (opleiding zelf betaald).

Ik spaar ook niet om het sparen, maar om eventuele calamiteiten op te vangen. Als norm houd ik inmiddels 6x netto maandsalaris aan. Alles daarboven spaar ik alleen voor incidentele dingen (auto, nieuwe badkamer, vakantie, etc).

En ja, ik heb ook collega's die meer dan 50k hebben gespaard.. dat is mooi als je een huis koopt enzo, maar ik vind het zonde om nu allerlei leuke dingen te laten zodat ik daar over 10 jaar een keer iets aan heb.
Shit happens.
  zondag 18 juli 2010 @ 14:24:18 #241
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84198014
quote:
Op zondag 18 juli 2010 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

15k veel?

Is gemiddeld bedrag, leuk om mee te starten.

Zelf begon ik met 33K, waarvan nu nog 20 over is (heb m'n hele appartement naar eigen smaak ingericht, geen lawaaibomenhout-meubels etc)
pi_84199176
quote:
Op zondag 18 juli 2010 03:55 schreef trovey het volgende:
Zelf vind ik dat tot 25 jaar zeker nog kan, zeker als iemand daar gewoon een goede reden voor heeft (dus bv studie), na de 25 jaar gaat het minder worden en boven de 30 jaar is bijzonder twijfelachtig, zeker als de persoon als reden heeft dat het wel "gemakkelijk is" om nog thuis te wonen. Echter mannen die zogenaamd wel zelfstandig wonen maar de was door mams laten doen en 6 van de 7 dagen nog aan de ouderlijke eettafel aanschuiven omdat het zo "makkelijk is", zijn net zo twijfelachtig.
Als men toch nog 6 dagen aanschuift, zou dat dan zijn omdat die persoon hele toffe ouders heeft of toch nog te bang om te lang de ouders niet te zien? Of de ouders (meestal mams denk ik) die er slecht tegen kan dat zij haar 'kleintje' lang niet ziet, dat ze niet weet wat te doen als ze niet kan verzorgen.
pi_84200480
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je in beide gevallen niks kan zeggen over zelfstandig zijn als je je eigen huis/kamer hebt. Maar je kunt ook niks zeggen over niet zelfstandig zijn als je nog thuis woont.

Je hebt studenten die op kamers gaan waarbij alles betaald wordt door de ouders en hij in het weekend de was meeneemt. Daar word je niet echt zelfstandig van. Natuurlijk heb je ook mensen die op kamers gaan of een huis kopen/huren die wel alles zelf regelen en daar wel zelfstandig van worden.

en je hebt idd ook mensen die nog thuis wonen en alles door hun moedertje laten doen en dus niet zelfstandig worden. Maar je hebt ook mensen die thuis wonen omdat dat even zo uitkomt. Verder alles zelf regelen en dus ook zelfstandig zijn.
En je hebt mensen die nooit alleen hebben gewoond, maar meteen samen zijn gaan wonen en amper wat bijdragen in het huishouden. Ik breng volkomen kansloos de was nog eens in de week ofzo bij mijn ma, maar dat is een beetje zo gegroeid nadat mijn wasmachine een aantal jaar terug de geest gaf en ik het eigenlijk wel makkelijk vond zo (ze woont alleen, heeft dus altijd maar een halve wasmand en is bang dat ik niet meer langskom anders -wat onzin is natuurlijk- ). Ze strijkt ook haast niets meer. Maar ja, moederlijk he. Wil ook altijd bij me komen schoonmaken enzo, maar dat wijs ik pertinent af. De was en niet meer.

Ik vind mezelf zelfstandiger dan mensen die nooit alleen hebben gewoond omdat ik verder alles zelf regel, zelf klusjes moet doen, zelf,zelf,zelf. (mijn vader overleedt op mijn 19e; dan mis je toch wat van de vaderlijke overdracht op gebied van je gedragen als een volwassen werkende man en de huiselijke financien). Terwijl de samenwonenden de klusjes aan elkaar kunnen uitbesteden op stereotype wijze. Vrouw doet de was, man klust en doet vaak financien. D'r zullen genoeg koppeltjes zijn waarvan de man nog nooit een strijk heeft gedaan en niet weet hoe ie een ei moet bakken.

En om het eens om te draaien. Ergens zijn juist de mensen die op hun 18e het huis uitgaan en beetje raar. In andere landen kijken ze je raar aan als je op je 20e weggaat (Dan krijg je vragen als 'hou je dan niet van je ouders? denk je dan alleen maar korte termijn ipv eerst flink te sparen?'). Een beetje de ziekelijk doorgeslagen hang naar zelfstandigheid in NL gok ik. Maar goed. Ik ben 36 en ik doe alles zelf. Behalve op dit moment de was. En dat maakt me raar

Hoe zit het trouwens met luie donders die genoeg verdienen om een schoonmaakster elke week langs te laten komen het hele huis te doen? Of rijke kerels die werkelijk alles laten doen wat ook maar enigszins te maken heeft met 'zelfstandig' zijn. Ik durf te wedden dat dit niet als afknapper zal worden beschouwd
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_84201206
Vroegah (uit de oude doos) had ik een vriendinnetje die ging op der zelf wonen, ik woonde toen nog bij mijn ouders.

Wat hield dit in:
- ouders kochten een appartement voor haar circa anderhalve ton
- school en ziektekosten werden betaald
- kreeg ¤250,- tegemoedkoming van der ouders + uitwonende studiefinanciering mocht ze houden
- werken deed ze niet

Je begrijpt het al rijke ouders + verwend meisje. Huishouden had ze nog nooit van gehoord, afwas van 3/4 dagen stond vaak nog op het aanrecht, schoonmaken deed ze niet. Ging ze een keer voor mij koken dan moest ik bijna op mijn knieen gaan zij vond dan echt dat ze prestatie had geleverd

Er kwamen teksten uit haar mond van "ja ik woon zelfstandig dat is best zwaar hoor" Ze vond zichzelf heel wat, maja je begrijpt al ik was daar snel weg.

Waarschijnlijk woont ze daar nu met een of andere incompetente debiel die netjes zijn deel salaris afstaat
Ik ga incognito door het leven..........
pi_84201233
Ik woon al mijn hele leven thuis. De definitie van 'thuis' is in de loop der jaren alleen een paar keer meeverhuisd. Momenteel is dat een plek waar mijn ouders niet wonen.
pi_84206065
Ik ben 27 en woon nog even thuis. Eind dit jaar ga ik het huis uit. Eerder had ik zeker leuk gevonden maar m'n werk was vlakbij en had nog geen zin om 4/5 van mijn loon af te geven aan huur en eten. Nu heb ik wat gespaard en ga ik meer verdienen, dus kan het wel.

Puur financieel dus al heb ik ook wel nood aan de buitenlucht en zal een apartementje wennen worden.
pi_84209741
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef walk-man het volgende:
kostgeld
gierige nederlanders. ben zelf ook nederlander daar niet van,maar mijn ouders zouden nooit geld vragen van mij.
Pfff... heeft niets met gierigheid te maken...

Toen ik werk had ging ik 275 eur kostgeld per maand betalen. Dat is een schijntje natuurlijk, maar het idee dat je lekker bij je ouders woont en zij eten, elektra etc betalen en je was doen en jij niets bijdraagt daarvoor (terwijl je ook gewoon salaris krijgt) vind ik heel vreemd.
Vind het heel normaal en opvoedkundig ook juist... dat je niet zomaar alles maar krijgt...

Hetzelfde denk ik over dingen als een rijbewijs of studiegelden... daar heb ik gewoon zelf voor gewerkt... en niet het handje opgehouden bij mijn ouders... Daar ben ik nog trots ook op...dat ik het allemaal zelf gedaan heb.
  zondag 18 juli 2010 @ 20:54:46 #248
167595 mirved
Infobesitas
pi_84210131
Ik ben 23 en heb net een huisje gekocht voor mezelf. Trek half augustus in.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 19 juli 2010 @ 00:31:38 #249
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_84219081
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:46 schreef elkravo het volgende:

[..]

Pfff... heeft niets met gierigheid te maken...

Toen ik werk had ging ik 275 eur kostgeld per maand betalen. Dat is een schijntje natuurlijk, maar het idee dat je lekker bij je ouders woont en zij eten, elektra etc betalen en je was doen en jij niets bijdraagt daarvoor (terwijl je ook gewoon salaris krijgt) vind ik heel vreemd.
Vind het heel normaal en opvoedkundig ook juist... dat je niet zomaar alles maar krijgt...

Hetzelfde denk ik over dingen als een rijbewijs of studiegelden... daar heb ik gewoon zelf voor gewerkt... en niet het handje opgehouden bij mijn ouders... Daar ben ik nog trots ook op...dat ik het allemaal zelf gedaan heb.
Nja, ik wilde het ook best betalen, maar het hoeft niet van mijn ouders. Moet ik het ze dan toch opdringen? Rijbewijs betaalden ze ook, maar omdat ze dat zelf wilden, ik heb er nooit om gevraagd.
Ook geen sig dus
  maandag 19 juli 2010 @ 01:26:35 #250
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_84220619
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hoe zit het trouwens met luie donders die genoeg verdienen om een schoonmaakster elke week langs te laten komen het hele huis te doen? Of rijke kerels die werkelijk alles laten doen wat ook maar enigszins te maken heeft met 'zelfstandig' zijn. Ik durf te wedden dat dit niet als afknapper zal worden beschouwd
Lijkt me juist een grotere afknapper dan iemand die met een enigszins goeie reden nog bij zn ouders woont.
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')