abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:21:21 #51
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_84000908
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar kom op, onder de streep moet het wel wat meer meerwaarde hebben dan alleen de zelfstandigheid . En niet je financien en contact met vrienden en reisafstand met werk overhoop gooien alleen zodat je 'uit huis kunt'.
zeker maar je kan het geen noodzaak noemen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:21:41 #52
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_84000927
Met je 25e moet je toch wel uit huis zijn vind ik. Zelf op m'n 23e de sleutel gehad en vlak na mn 24e verjaardag uit huis gegaan omdat ik toen klaar was met klussen.
Als ik later kinderen zou hebben, schrijf ik ze op hun 18e in voor een huurwoning en op hun 25e moeten ze echt op hun eigen benen staan. Mensen die op hun 30e nog thuis wonen snap ik écht niet en ik heb redelijk wat kennissen en vrienden van rond die leeftijd (jonger of ouder) die nog thuis wonen... altijd raar met verjaardagen om daar binnen te komen omdat de ouders er dan ook nog bij zitten om alles in goede banen te leiden.

Gun je ouders ook eens een beetje privacy en hun eigen leven mag je ze ook wel weer teruggeven.

Maargoed, dat is mijn mening als man, ik denk dat vrouwen als ze met een jongen/man mee naar huis gaan ook niet 's ochtends door de moeder willen worden gevraagd of hun zoon nou een goed dekhengst is of niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:22:24 #53
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84000957
mijn buurman is rond de 60 en woont nog steeds thuis,

¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_84000991
quote:
Als ik later kinderen zou hebben, schrijf ik ze op hun 18e in voor een huurwoning en op hun 25e moeten ze echt op hun eigen benen staan.
Of je overdrijft even, jezus. Wat als ze nog met een opleiding bezig zijn? Ik weet nog dat ik samenwerkte met een kerel die vol trots vertelde dat hij op 18 jarige leeftijd al uit het huis was. Nou, geweldig.
Ron Paul 2012
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:23:53 #55
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_84001018
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:23 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Of je overdrijft even, jezus. Wat als ze nog met een opleiding bezig zijn?
Want tijdens een opleiding kun je absoluut niet op eigen benen staan?
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:24:15 #56
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84001033
Juist handig, dan ben je als je kind 25 is gelijk als eerste aan de beurt..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_84001037
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:53 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ik alleen zou kunnen wonen, maar dat zou m'n ouders veel verdriet doen. Ze zorgen nog graag voor me.

De 20 euro die ik bijdraag vinden ze voldoende en ik heb niet veel nodig, ik eet lekker wat de pot schaft. Ik maak dus ook helemaal geen eisen wat het boodschappenlijstje betreft.
Ik kan dit echt niet begrijpen. Op je 29e moet je gewoon voor jezelf zorgen. Heb je een studie gedaan? ik kan me echt niet voorstellen dat je in zo'n periode nog elke avond om 6 uur aan de eettafel gaan zitten.
Ik heb zelfs toen ik nog thuis woonde voor m'n eigen eten moeten zorgen omdat m'n moeder steeds het avondeten kon weggooien omdat niemand op een gezette tijd thuis was.

Het argument ' ik woon toch vlakbij m'n studie' vind ik ook al zo loos, daar gaat het niet om. Je hebt zo ongelofelijk veel meer vrijheid als je gewoon zelf mag bepalen wat je doet en wanneer je dat doet (en met wie).
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:24:20 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84001038
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:18 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je niet wil kopen en niet buiten je woonplaats wil kijken. Dat is geen noodzaak.
Een appartement kopen zou betekenen dat ik het na een tijdje met verlies of break even zou verkopen . En buiten m'n woonplaats dan moet ik al gelijk ver erbuiten kijken en dan kom je ook daar op kamertjes of omgevingen uit waar ik nog niet dood in gevonden wil worden .
quote:
Ik heb een beetje het idee dat veel jongeren maar vinden dat ze recht op van alles hebben maar niet bereid zijn om er zelf concessies voor te doen of om er hard voor te werken.
het moet onder de streep meerwaarde hebben. heeft het dat niet dan zou je wel gek zijn om niet thuis te blijven wonen.
quote:
Ik woon overigens in amsterdam, waar de wachttijd 10 jaar is. En ik heb met veel zoeken ook gewoon een leuk betaalbaarhbuisje gevonden en naast mijn studie 3 dagen per week gewerkt.
hoe oud was je toen, hoeveel kostte het huisje toen, wat was het voor huisje en hoeveel verdiende je toen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:27:08 #59
74276 saaw
pi_84001153
Ik ben zelf op mijn 18e het huis uit gegaan omdat mijn ouders van Amsterdam naar Leiden gingen verhuizen en dat voor mij absoluut geen optie was.
Heb eerst met vrienden in een gedeeld appartement gewoond en later in een kleine studio. Toen ik ging samenwonen in een klein appartement was dat goedkoper dan die eerdere woningen. Allemaal in Amsterdam, particulier en terwijl ik nog studeerde. Het kan prima
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:27:14 #60
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_84001162
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een appartement kopen zou betekenen dat ik het na een tijdje met verlies of break even zou verkopen . En buiten m'n woonplaats dan moet ik al gelijk ver erbuiten kijken en dan kom je ook daar op kamertjes of omgevingen uit waar ik nog niet dood in gevonden wil worden .
[..]

het moet onder de streep meerwaarde hebben. heeft het dat niet dan zou je wel gek zijn om niet thuis te blijven wonen.
[..]

hoe oud was je toen, hoeveel kostte het huisje toen, wat was het voor huisje en hoeveel verdiende je toen?
Maar wil je dan nooit een huis kopen of zo?

Onder de streep de meerwaarde is voor mij sowieso op je eigen benen staan.

Ik was 21, 1100 euro, 400 euro huur, 32 m2.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:27:50 #61
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_84001195
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je doet net of rip bejaard is ofzo, zit maar 4 jaar tussen jullie hoor, zoveel verschil in prijs is er nu ook weer niet
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:30:03 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84001313
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef JK het volgende:
Als ik later kinderen zou hebben, schrijf ik ze op hun 18e in voor een huurwoning en op hun 25e moeten ze echt op hun eigen benen staan.
Stel ik zou kindjes hebben dan schrijf ik ze ook in op hun 18e en als ze aan het werk zijn moedig ik ze aan om uit huis te gaan . Maar niet ten koste van alles. Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om m'n kinderen uit huis te sturen terwijl dat zou betekenen dat ze op een houtje moeten bijten om de vaste lasten te kunnen betalen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:30:34 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84001344
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:27 schreef Duimelot het volgende:

[..]

je doet net of rip bejaard is ofzo, zit maar 4 jaar tussen jullie hoor, zoveel verschil in prijs is er nu ook weer niet
Ik wil toch niet in fokking amsterdam wonen! Hoe zou ik dan op mijn toenmalige werk moeten komen!?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:32:52 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84001453
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:27 schreef Ripley het volgende:

[..]

Maar wil je dan nooit een huis kopen of zo?
Jawel, mijn salaris stijgt gestaag en binnenkort verwacht ik een kleine eensgezinswoning te kunnen kopen .
quote:
Onder de streep de meerwaarde is voor mij sowieso op je eigen benen staan.
quote:
Ik was 21, 1100 euro, 400 euro huur, 32 m2.
Hier beginnen kleine appartementen in particuliere huur op 550,-. En op mijn 21e verdiende ik als je het over netto salaris hebt 100E meer.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:34:27 #65
74276 saaw
pi_84001539
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik wil toch niet in fokking amsterdam wonen! Hoe zou ik dan op mijn toenmalige werk moeten komen!?
Volgens mij is Amsterdam ongeveer de duurste en moeilijkste plek om te wonen dus als het daar lukt...
Niemand zegt dat je in de stad moet gaan wonen maar over het algemeen is het daar wel lastiger om iets te vinden dus dan zou je denken dat het in een dorp ook wel moet lukken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:35:40 #66
74276 saaw
pi_84001588
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jawel, mijn salaris stijgt gestaag en binnenkort verwacht ik een kleine eensgezinswoning te kunnen kopen .
[..]

[..]

Hier beginnen kleine appartementen in particuliere huur op 550,-. En op mijn 21e verdiende ik als je het over netto salaris hebt 100E meer.
Terwijl je fulltime werkte?
En dan nog zou je ook met vrienden samen een wat groter appartement kunnen huren oid.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:36:15 #67
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_84001616
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

[..]

Geen enkel verschil dus, huren liggen op 150 euro meer en salaris is 100 euro meer. En in amsterdam was het ook goed zoeken uiteraard, de huisjes liggen hier niet voor het oprapen. Waarom je in je eentje een eensgezinswoning zou willen verbaast me.

En ik studeerde op mijn 21e nog net en heb het dus over wat ik naast mijn studie bijverdiende
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:37:41 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84001686
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:53 schreef Supersoep het volgende:
Ik denk wel dat ik alleen zou kunnen wonen, maar dat zou m'n ouders veel verdriet doen. Ze zorgen nog graag voor me.
Dat lijkt me nou niet echt een gezonde reden om op je 29e nog thuis te wonen.... Kijk, als je een leuk vrouwtje ontmoet op een gegeven moment..... en het klikt..... dan klikt het volgens mij zo lang je niet verteld dat je nog thuis woont. Zodra ze daar achter komt, dan is het toch van: Er is hier iets mis, aan hem heb ik niets.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84001759
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:34 schreef saaw het volgende:
Volgens mij is Amsterdam ongeveer de duurste en moeilijkste plek om te wonen dus als het daar lukt...
Voor studenten is/was Utrecht dat.

Utrecht duurste stad voor studentenkamers
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:40:52 #70
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_84001825
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:39 schreef Techno het volgende:

[..]

Daar heb ik ook een jaar gewoond op een studentenkamer, dat tel ik niet eens mee. Er is heus wel iets te vinden als je niet als een luie zak aardappelen veeleisend ligt te zijn op de bank
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:41:45 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84001861
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:34 schreef saaw het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je in de stad moet gaan wonen maar over het algemeen is het daar wel lastiger om iets te vinden dus dan zou je denken dat het in een dorp ook wel moet lukken.
Nee dus, want het woningaanbod is ook veel kleiner + dat er allemaal eisen worden gesteld in de omliggende dorpen
.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:42:01 #72
74276 saaw
pi_84001875
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:39 schreef Techno het volgende:

[..]

quote:
In Nederland kost een gemiddelde kamer 318 euro per maand. Deze prijs is voor een gemiddelde oppervlakte van 21 vierkante meter
Dat is als student zijnde toch prima te doen? Snap best dat je niet in een stinkend studentenhol wil wonen, dat lijkt mij persoonlijk ook niks, maar met wat vrienden kun je prima particulier iets groters huren en delen.

Mensen die verwachten dat ze vanuit het ouderlijk huis meteen een riant appartement kunnen betrekken tijdens hun studie verwachten ook gewoon te veel imo en kunnen dan inderdaad beter nog even thuis blijven wonen.
pi_84001886
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:40 schreef Ripley het volgende:
Er is heus wel iets te vinden als je niet als een luie zak aardappelen veeleisend ligt te zijn op de bank
Dat sowieso.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:43:34 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84001944
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Geen enkel verschil dus, huren liggen op 150 euro meer en salaris is 100 euro meer. En in amsterdam was het ook goed zoeken uiteraard, de huisjes liggen hier niet voor het oprapen. Waarom je in je eentje een eensgezinswoning zou willen verbaast me.

En ik studeerde op mijn 21e nog net en heb het dus over wat ik naast mijn studie bijverdiende
Dan heb jij dus echt panisch gezocht en wilde je echt heel graag uit huis . Of je hebt gewoon heel veel geluk gehad.
En ik wil eigenlijk een huisje met een tuin dus vandaar nog een reden (naast het feit dat appartementen in mijn woonplaats niet in waarde vermeerderen) dat ik een kleine eensgezinswoning wil kopen . En totdat ik dat kan betalen blijf ik wel huren. Ik huur inmiddels behoorlijk scheef.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:46:00 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84002060
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef fs180 het volgende:
Zitten er toevallig ook buitenlanders onder ons, bij de thuisblijvers? Ik heb namelijk het idee dat die vaak langer thuis blijven wonen, ik heb een aantal keer van turkse jongeren gehoord dat zij toch echt nieteens aan moeten denken om rond hun 20e te vertrekken..
In die culturen wordt echter ook van de kinderen verwacht dat het hele salaris in de gezinspot komt, en helpt met het betalen van de gezinsrekeningen. Toen ik nog in Nederland woonde, woonde ik naast een Marokkaans gezin met 6 kinderen, variërend tussen 6 jaar jong en 24 jaar oud, en de oudste zoon had de MEAO gedaan en werkte als financieel medewerker bij een logistiek bedrijf..... maar gaf het overgrote deel van zijn salaris dus terug aan de familie, om de andere kinderen te helpen opvoeden. De vader was bouwvakker, en verdiende niet bijzonder veel meer dan de oudste zoon die nog maar net in een "starters" salaris zat voor zijn functie.

Die jongen vertelde mij destijds dat dit vrij normaal is, je behoort namelijk voor je ouders en je familie te zorgen. Dat is wel een cultureel verschil met betrekking tot thuis/uit wonen. Pas als hij zelf een gezin zou gaan stichten, zou hij vertrekken zo verklaarde hij..... en hij had op dat moment al een vriendin waarmee het klikte.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')