Tot hoe oud kan een man nog thuis wonen?quote:Op maandag 12 juli 2010 21:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Okay, vraag aan de vrouwen. Tot hoe oud is het acceptabel dat een man thuis woont. Ga voor het gemak uit dat het verder een aantrekkelijk man is met hobbies die goed kan praten en interessant is. Hij is niet van plan om altijd thuis te blijven wonen, maar hij is student of zoiets.
Topic gestart vanwege deze topic:
Wat willen vrouwen liever?
Wat een overtrokken reactie zeg :S Als ik fulltime werk hoef ik niet ook nog te studeren en snachts te werken natuurlijk en aan kinderen begin ik sowieso de komende 10 jaar nog niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:34 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wat zal jij het zwaar hebben als je dan ook nog eens kinderen een een fulltime baan krijgt zegt! Poeh.
Welcome to life.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:37 schreef c0nd0r het volgende:
Naja bij mij komen deden ze dan op zich niet echt maar het gebeurde ook wel regelmatig dat of ik daar kookte of in ieder geval hielp en daarna inderdaad gewoon nog even gezellig zitten hoor.
Natuurlijk is het dan een heel ander verhaal, maar dan is het dus ook niet makkelijker of sneller dan thuis zelf iets eten., wat wel in het vorige topic als reden werd aangehaald.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:34 schreef EggsTC het volgende:
Nee dat ook niet echt hier. Ik ga meestal nog ff voetbal zitten kijken met mn pa en bijpraten met mn broer
Draag je ook nog iets bij aan kostgeld verder? [hypotheek/huur, g/w/l, etc?]quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Supersoep het volgende:
Ik ben zelf 29 en ik woon nog thuis. Ik draag per maand 20 euro bij aan het eten.
Vind je dat zelf een redelijke bijdrage?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Supersoep het volgende:
Ik ben zelf 29 en ik woon nog thuis. Ik draag per maand 20 euro bij aan het eten.
Eten jullie alleen oud brood ofzo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Supersoep het volgende:
Ik draag per maand 20 euro bij aan het eten.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Supersoep het volgende:
Zoveel is 150 euro natuurlijk niet, als je op jezelf woont zijn je vaste lasten vele malen hoger.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:49 schreef genakt het volgende:
Ben op me 23 het huis uitgegaan. Nu woon ik weer thuis
moet 150 euro per maand betalen
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:50 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zoveel is 150 euro natuurlijk niet, als je op jezelf woont zijn je vaste lasten vele malen hoger.
Da's nog een eitje toch?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:49 schreef genakt het volgende:
Ik denk wel dat ik alleen zou kunnen wonen, maar dat zou m'n ouders veel verdriet doen. Ze zorgen nog graag voor me.quote:Draag je ook nog iets bij aan kostgeld verder? [hypotheek/huur, g/w/l, etc?]
Heb je plannen om weg te gaan? Waarom blijf je?
En vind je jezelf zelfstandig?
Ik denk dat het eerder helpt als je niet zo close bentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:49 schreef Ripley het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen het prettig vinden om zo lang thuis te blijven wonen. Ik ben zelf heel close met mijn ouders en we hebben veel contact, maar ik snakte er gewoon naar om alles zelf te regelen, op mijn manier en om een ander soort relatie met mijn ouders te hebben. Je bent direct veel gelijkwaardiger als je niet meer thuis woont.
En wat vind je er zelf van? Heb je geen behoefte aan zelfstandigheid? En tot wanneer ben je van plan daar te blijven wonen dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:53 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik alleen zou kunnen wonen, maar dat zou m'n ouders veel verdriet doen. Ze zorgen nog graag voor me.
De 20 euro die ik bijdraag vinden ze voldoende en ik heb niet veel nodig, ik eet lekker wat de pot schaft. Ik maak dus ook helemaal geen eisen wat het boodschappenlijstje betreft.
Voorspelbaarquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:49 schreef genakt het volgende:
Misschien dat ik zou overwegen om ergens alleen te wonen als ik een hoger inkomen heb. Ik vind het geen enorm aantrekkelijk idee om nauwelijks geld te kunnen sparen terwijl ik nu zo'n 3x per jaar op vakantie kan gaan. Dat telt voor mij zwaar mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:55 schreef saaw het volgende:
[..]
En wat vind je er zelf van? Heb je geen behoefte aan zelfstandigheid? En tot wanneer ben je van plan daar te blijven wonen dan?
Ik kan me er niets mij voorstellen en vind het dus mega interessant om je beweegredenen te horen.
Toch een vrij goede rede als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:00 schreef Supersoep het volgende:
[..]
kunnen sparen terwijl ik nu zo'n 3x per jaar op vakantie kan gaan. Dat telt voor mij zwaar mee.
Het gaat er volgens mij bij kostgeld niet om dat de ouders het geld nou echt nodig hebben maar vooral dat je leert omgaan met een vast kostenplaatje, en daar lijkt me niets mis mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef walk-man het volgende:
kostgeld
gierige nederlanders. ben zelf ook nederlander daar niet van,maar mijn ouders zouden nooit geld vragen van mij.
Ze vroegen ook geen geld omdat ze het nodig hadden, meer om mij te laten leren aan vaste lasten te wennen. M'n ouders hebben mijn 300 euro écht niet nodigquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef walk-man het volgende:
kostgeld
gierige nederlanders. ben zelf ook nederlander daar niet van,maar mijn ouders zouden nooit geld vragen van mij.
Och, ze lieten me wel vrij, maar dan nog is de vrijheid niet te vergelijken met alles zelf beslissen. Zelf uitmaken wat je eet, wat er op televisie komt, of je laat op staat etc. Daarnaast vonden ze het wel vervelend als ik opeens niet thuiskwam zonder dat ze het wisten, er zitten dan toch mensen thuis met wie je rekening moet houden zeg maar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder helpt als je niet zo close bent. Mijn ouders lieten me in van alles vrij, dus ik vond thuiswonen nooit zo erg. Ben een keertje op kamers gegaan richting het einde van m'n studie, gewoon omdat dat toen zo uitkwam. Toen ik een half jaar later terug naar m'n ouders moest, DAT was erg. De reden dat mensen zo lang thuiswonen is volgens mij gewoon vooral dat ze niet beter weten.
Dat van de vakantie begrijp ik nog wel maar ik ga toch ook wel 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Is gewoon een kwestie van goed met je geld omgaan, extra werken waar dat nodig is en sparen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:00 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Misschien dat ik zou overwegen om ergens alleen te wonen als ik een hoger inkomen heb. Ik vind het geen enorm aantrekkelijk idee om nauwelijks geld te kunnen sparen terwijl ik nu zo'n 3x per jaar op vakantie kan gaan. Dat telt voor mij zwaar mee.
Verder heb ik een hekel aan huishoudelijke klusjes zoals de was doen, en dat hoeft nu ook niet.
Maar ik weet wel waar de grenzen liggen en ik ga dus niet zeggen van: hey zorg eens dat je dit of dat koopt voor me.
Ik denk dat het meer uit noodzaak is dan uit prettigheid.. tenzij je er echt zo 1 bent die pas als ie gaat samenwonen uit huis wil.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:49 schreef Ripley het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen het prettig vinden om zo lang thuis te blijven wonen. Ik ben zelf heel close met mijn ouders en we hebben veel contact, maar ik snakte er gewoon naar om alles zelf te regelen, op mijn manier en om een ander soort relatie met mijn ouders te hebben. Je bent direct veel gelijkwaardiger als je niet meer thuis woont.
Volwassen worden is ook leren dat niet alles je komt aanwaaienquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:00 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Misschien dat ik zou overwegen om ergens alleen te wonen als ik een hoger inkomen heb. Ik vind het geen enorm aantrekkelijk idee om nauwelijks geld te kunnen sparen terwijl ik nu zo'n 3x per jaar op vakantie kan gaan. Dat telt voor mij zwaar mee.
Verder heb ik een hekel aan huishoudelijke klusjes zoals de was doen, en dat hoeft nu ook niet.
Maar ik weet wel waar de grenzen liggen en ik ga dus niet zeggen van: hey zorg eens dat je dit of dat koopt voor me.
Doe je goed, met een nachtbaan als student.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:03 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat van de vakantie begrijp ik nog wel maar ik ga toch ook wel 2 a 3 keer per jaar op vakantie. Is gewoon een kwestie van goed met je geld omgaan, extra werken waar dat nodig is en sparen.
Hoezo voorspelbaar ?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
Voorspelbaar
Zitten er toevallig ook buitenlanders onder ons, bij de thuisblijvers? Ik heb namelijk het idee dat die vaak langer thuis blijven wonen, ik heb een aantal keer van turkse jongeren gehoord dat zij toch echt nieteens aan moeten denken om rond hun 20e te vertrekken..
Ja, maar hoezo noodzaak? Je kunt toch werken als student en sommige mensen hier werken ook al fulltime. Hoezo is er dan een noodzaak?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik dnek dat het meer uit noodzaak is dan uit prettigheid.. tenzij je er echt zo 1 bent die pas als ie gaat samenwonen uit huis wil.
Dat is het volgens mij voor iedereen zn ontwikkelingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
Volwassen worden is ook leren dat niet alles je komt aanwaaienAls ik jou zo zie posten lijkt het me juist prima voor je ontwikkeling om eens op jezelf te gaan wonen.
Werk in een uitgaansgelegenheid waar ik vrij goed betaald krijg. Ja dat is zwaar als je de volgende dag gewoon om 10 uur in de collegebanken moet zitten maar je moet er iets voor over hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Doe je goed, met een nachtbaan als student.
en jij vind 20 euro zelf ook voldoende?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:53 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik alleen zou kunnen wonen, maar dat zou m'n ouders veel verdriet doen. Ze zorgen nog graag voor me.
De 20 euro die ik bijdraag vinden ze voldoende en ik heb niet veel nodig, ik eet lekker wat de pot schaft. Ik maak dus ook helemaal geen eisen wat het boodschappenlijstje betreft.
Omdat je waar ik woon 7 jaar wachttijd hebt op een huurwoningquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, maar hoezo noodzaak? Je kunt toch werken als student en sommige mensen hier werken ook al fulltime. Hoezo is er dan een noodzaak?
Geld en gemakzucht dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:00 schreef Supersoep het volgende:
Pariculier huren is inderdaad prijzig maar dat heb ik als student ook kunnen betalen dus ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou lukken als je fulltime werkt. [weet natuurlijk niet in watvoor bizar duur dorp je woont dus uitzonderingen daargelaten]quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat je waar ik woon 7 jaar wachttijd hebt op een huurwoning. En particulier huren fokking duur is.
Dan kan je wel naar een grote stad verhuizen maar ik wil dat persoonlijk niet. Dus uit noodzaak
.
er zijn ook andere plekken dan de grote stad waar eerder woonruimte te krijgen is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat je waar ik woon 7 jaar wachttijd hebt op een huurwoning. En particulier huren fokking duur is, en kopen met mijn salaris niet verstandig (ik kan met gemak een appartement betalen maar in mijn woonplaats zijn daar teveel van dus worden die niet meer waard).
Dan kan je wel naar een grote stad verhuizen maar ik wil dat persoonlijk niet. Dus uit noodzaak
.
Noem er 1 in de omgeving van mijn woonplaatsquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:11 schreef Duimelot het volgende:
[..]
er zijn ook andere plekken dan de grote stad waar eerder woonruimte te krijgen is.
noodzaak kan je het niet noemen als je zelf je eisen opschroeft!
Klopt ja, toen ik me wilde inschrijven bij een woningbouw in rotterdam kon dat ook niet, omdat ik economisch belang zou moeten hebben voor de stad.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Noem er 1 in de omgeving van mijn woonplaats. In de omliggende dorpen is het soms zelfs zo dat je binding moet hebben met het dorp om er te mogen wonen
.
jouw eis is dus dat je een betaalbare woning in de omgeving van je woonplaats wilt hebben, dat is een eis die jij stelt en is geen noodzaak!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Noem er 1 in de omgeving van mijn woonplaats. In de omliggende dorpen is het soms zelfs zo dat je binding moet hebben met het dorp om er te mogen wonen
.
maar kom op, onder de streep moet het wel wat meer meerwaarde hebben dan alleen de zelfstandigheidquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:15 schreef Duimelot het volgende:
[..]
jouw eis is dus dat je een betaalbare woning in de omgeving van je woonplaats wilt hebben, dat is een eis die jij stelt en is geen noodzaak!
Je geeft aan dat je niet wil kopen en niet buiten je woonplaats wil kijken. Dat is geen noodzaak.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat je waar ik woon 7 jaar wachttijd hebt op een huurwoning. En particulier huren fokking duur is, en kopen met mijn salaris niet verstandig (ik kan met gemak een appartement betalen maar in mijn woonplaats zijn daar teveel van dus worden die niet meer waard).
.
Daar ben ik het wel mee eens. Verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar kom op, onder de streep moet het wel wat meer meerwaarde hebben dan alleen de zelfstandigheid. En niet je financien en contact met vrienden en reisafstand met werk overhoop gooien alleen zodat je 'uit huis kunt'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |