abonnement Unibet Coolblue
pi_83992026
Vorige deel: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 51

De kleine babietjes :

1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 18% gewijzigd door Lois op 14-07-2010 20:10:29 ]
pi_83992597
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:51 schreef ymme het volgende:
Vanmidag heb ik mijn arbeidsvoorwaarden gesprek en dan vanaf maandag beginnen.
Dat vind ik best een waard.

Ben er ook wel weer aan toe....


Naja ok. Ben benieuwd hoe Mart het doet met oma, die 2 dagen

[ Bericht 69% gewijzigd door BE op 13-07-2010 12:06:35 ]
pi_83992652
Hoe doen jullie het met de kleine en slapen als je ergens heen moet
Mart ligt nu wel op bed, maar ligt vrolijk te babbelen en te spelen. Maar normaal slaapt hij van 12u00 tot 15u00 ongeveer. Maar ik ga dus om 13u00 weg met hem dr bij. Dus geen middag slaapje op bed dus. Hopelijk valt hij in de auto nog in slaap of anders in de kinderwagen, want ik moet daarna echt even de stad in.
pi_83992770
ik probeer wel buiten onze echte siesta te plannen. dus niks tussen 12 en 2. maar verder boeit het niet zo. ravi kan in de kinderwagen, maxicosi of draagdoek slapen. en als we echt ergens een hele dag zijn sleep ik ook nog wel het campingbedje mee die dan ook dienst doet als box. hoera voor de multipla, daar past alles zomaar in!

ik merk dat hij daarin wel een stuk 'robuuster' is dan selene was. die kon echt van slag raken en sliep als we weg waren ook echt niet. ravi wel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:15:22 #5
57497 happyme28
I'm so happy
pi_83992894
Hier proberen we wel rekening te houden met slaapjes, vaak pas om 10 uur weg, dan heeft daan zijn eerste slaapje van 8.30 tot 10.00 uur gehad, maar hij slaapt wel makkelijk. In de auto slaapt hij eigenlijk altijd en inderdaad als we ergens zijn een rustige plek zoeken waar hij kan slapen.

Toevallig heeft Daan zondag eigenlijk op het ochtend slaapje na niet echt meer een lang slaapje gedaan (wel 2 keer een klein uurtje in de auto) maar hij bleef er erg vrolijk onder. Wel gaat hij dan 's avonds rond half 7 naar bed en slaapt hij als een roosje.
pi_83993090
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:07 schreef ymme het volgende:
Hoe doen jullie het met de kleine en slapen als je ergens heen moet
Mart ligt nu wel op bed, maar ligt vrolijk te babbelen en te spelen. Maar normaal slaapt hij van 12u00 tot 15u00 ongeveer. Maar ik ga dus om 13u00 weg met hem dr bij. Dus geen middag slaapje op bed dus. Hopelijk valt hij in de auto nog in slaap of anders in de kinderwagen, want ik moet daarna echt even de stad in.
Zoveel mogelijk eromheen plannen, en als het niet lukt, dan lukt het niet.. Dan slaapt Jen onderweg in de auto, buggy whatever... Of niet...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:49:44 #7
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83994273
Ik probeer me aan te passen aan Emma's schema. Nou heeft ze nog niet echt een schema overdag, dus dat scheelt.
In situaties waarbij ik niet bepaal hoe laat ik ergens ben (ziekenhuisafspraak, dokter, etc.) moet ze zich aan mijn schema aanpassen.
Gelukkig is ze tot nu toe heel makkelijk een slaapt ze in de auto, in de doek, in een campingbedje, etc.

Als we weg zijn slaapt ze minder dan thuis, maar dat haalt ze wel weer een keer in hoor.

Succes met je gesprek vanmiddag Ymme! Het zal best even wennen zijn denk ik om je mannetje twee dagen per week niet non-stop om je heen te hebben!
A grand adventure has begun.
pi_83994862
Ik heb ook altijd geprobeerd om om schema's heen te plannen of om mijn afspraken zo te plannen dat ik wist dat Ivan bijvoorbeeld zijn dutje in de draagdoek, wagen of auto deed. Het probleem is alleen dat juist op zuke dagen het schema vaak ineens zoek is en schema's voortdurend veranderen. Als je eens noodgedwongen op pad moet terwijl je weet dat de kleine niet goed (genoeg) heeft geslapen en alles gaat goed dan geeft dat je veel vertrouwen en win je aan vrijheid en flexibiltieit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83996612
Hier vandaag hummeltje boos. We maken lawaai (de zolder moet leeg voor morgen) en dan slaapt hij niet lekker.

Maar dan maar niet. Het móet.

En daarbij was hij om 3:15 wakker vanmorgen en heeft mij sindsdien wakker gehouden om vervolgens als een blok in slaap te vollen 5 minuten voor Leander wakker werd
En hij was wel vrolijk, maar maakte gewoon heel veel lawaai en voor 6:00 blieft meneer geen fles...
pi_83999221
sangdrax was hier gisteravond ravi's laatste voeding vergeten trouwens. maar denk maar niet dat ravi er mee zat die mafkees besloot om 4 uur 's nachts om dan toch maar wat van zich te laten horen en was vanochtend gewoon net als altijd gelijk met selene wakker

echt; ravi kan zoveel meer hebben dan selene toen die klein was!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83999335
Oeps Simmu. Geweldig toch dat je mannetje het zo goed doet!
pi_84000024
en dit was dus die ene nacht op twee weken oid dat ik zelf oordopjes ingedaan had
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84008755
Ik heb ook een kleine baby
Dus mag ik me hier melden!
Ik wil wel in t lijstje hoor Floris is op 11 juli 2010 geboren.

Later kom ik m even goed aanmelden hier Ga nu eten
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:02:08 #14
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84011261
Welkom Son en Floris natuurlijk!! Hoop dat het eten gesmaakt heeft! Hoe gaat het met jou en de kleine? Al bijgekomen van de schok?!

Hier Daan net op bed gelegd, hij was zo moe dat hij al voor het verhaaltje zijn ogen dicht had
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:12:13 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84011696
Welkom mama van Floris!

Ik heb hier vandaag de verkleiner uit de maxicosi gehaald . HIj heeft nu wel wat meer ruimt evoor zijn schouders/armen maar ik vind dat hij ook opeens zoveel meer ruimte heeft met zijn hoofd (terwijl met verkleiner hij ook nog ruimte zat heeft!)
Denk dat ik de verkleiner er maar weer in doe. Beter beetje strak maar veilig dan zoveel wiebelruimte...

Florian, je moet lekker slapen óf zachtjes spelen, maar niet je mama wakker houden!

ymme, hoe is het gesprek gegaan?

Ik plan niet veel want Harry slaapt niet op vaste tijden. Dus ik spreek gewoon iets af en dan kijk ik wel hoe of wat. Soms slaapt hij inderdaad onderweg, soms niet en soms bel ik de afspraak op en ga ik gewoon wat later. Ik wil nu bijv nog wat boodschappen doen, maar hij is in de box in slaap gevallen rond 17:30u. Dus wacht ik maar tot hij wakker is. Oma en opa waren blijkbaar weer vermoeiend vandaag
pi_84012291
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb ook een kleine baby
Dus mag ik me hier melden!
Ik wil wel in t lijstje hoor Floris is op 11 juli 2010 geboren.

Later kom ik m even goed aanmelden hier Ga nu eten
gefeliciteerd en welkom jullie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:21:39 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84017514
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:12 schreef Asyniur het volgende:
Welkom mama van Floris!

Ik heb hier vandaag de verkleiner uit de maxicosi gehaald . HIj heeft nu wel wat meer ruimt evoor zijn schouders/armen maar ik vind dat hij ook opeens zoveel meer ruimte heeft met zijn hoofd (terwijl met verkleiner hij ook nog ruimte zat heeft!)
Denk dat ik de verkleiner er maar weer in doe. Beter beetje strak maar veilig dan zoveel wiebelruimte...

Florian, je moet lekker slapen óf zachtjes spelen, maar niet je mama wakker houden!

ymme, hoe is het gesprek gegaan?

Ik plan niet veel want Harry slaapt niet op vaste tijden. Dus ik spreek gewoon iets af en dan kijk ik wel hoe of wat. Soms slaapt hij inderdaad onderweg, soms niet en soms bel ik de afspraak op en ga ik gewoon wat later. Ik wil nu bijv nog wat boodschappen doen, maar hij is in de box in slaap gevallen rond 17:30u. Dus wacht ik maar tot hij wakker is. Oma en opa waren blijkbaar weer vermoeiend vandaag
De verkleiner heeft onderin een hardschuimen kussen. Die kan je eruit schuiven aan de zijkant. dan hou je wel de rol om zn koppie, maar ligt hij toch weer dieper. is een prima tussenoplossing

en welkom verse mama's en papa's! Heel veel plezier in jullie kraamweken gewenst
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84018163
Sonnetje en Floris, welkom

Ik heb de verkleiner ook maar eens uit de maxi cosi gehaald net. Morgen ga ik even kijken hoe Hannah er dan in ligt. Slaapjes zijn hier ook @ random overdag dus ik houd er geen rekening mee. Daarbij slaapt ze zelfs sneller in als we met de wagen lopen of in de auto.

Vandaag mijn eerste werkdag gehad (buitenshuis dan). Ging heel goed en ik heb me absoluut niet verveeld. Ze hebben een prima (afsluitbare) kolfruimte inclusief wasbakje en koelkast. Mijn moeder heeft vandaag opgepast en dat ging ook heel goed. Hannah heeft erg goed gedronken Op deze manier hoop ik de bv nog wel een tijdje vol te houden.
Ik ben nu alleen zelf kapot terwijl madam weigert te gaan slapen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:39:30 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84018572
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:21 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

De verkleiner heeft onderin een hardschuimen kussen. Die kan je eruit schuiven aan de zijkant. dan hou je wel de rol om zn koppie, maar ligt hij toch weer dieper. is een prima tussenoplossing

en welkom verse mama's en papa's! Heel veel plezier in jullie kraamweken gewenst
bedoel je het inlegding? of het piepschuim in de kom?
ik heb nog een oudmodel. uit het inlegding kan ik in elk niks uithalen...
er ligt wel nog een piepschuimblok in de plastic kom (onder de bekleding) moet die er (op den duur) ook uit?

octo, fijn dat je eerste dag zo goed ging!
pi_84031244
Davinia, wat een goede tip! Dat ga ik doen!
Asy, ik heb geen idee, ik heb denk een nieuwere versie, want bij mij kan het schuimblok er gewoon uit.

Octo, fijn dat het zo goed ging op je eerste buitenshuis werkdag. Ik hoop dat ze vanacht toch nog lekker geslapen heeft.

Hier is Lisa gisteren een beetje uit haar doen geweest overdag. Ze heeft ook een kuchje. Ik ben ook verkouden dus ik denk dat ik haar heb aangestoken. Vanacht heb ik haar in ieder geval niet gehoord, dus dat is goed nieuws.
Vandaag wordt een minder leuke dag, ik ga zo naar de crematie van een vrouw van zwangerschapszwemmen. Ze is tijdens de geboorte van haar kindje overleden, ik kan het nog steeds niet geloven.
pi_84031354
He bah... sterkte Nikki
pi_84031436
Toevallig dat ik hier lees en jouw post Nikki, maar wat akelig. Dat vrouwen tijdens de bevalling sterven komt toch bijna nooit meer voor. Heeft het kindje het wel overleefd?

Veel sterkte!
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:21:10 #23
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84031555
Jeetje, sterkte Nikki! Kan me voorstellen dat dat onwerkelijk is, je hoort dat (gelukkig) nog maar nauwelijks hier in Nederland.

Nooit geweten dat dat schuimrubber er ook uit kon... dan hadden we 'm misschien wel wat langer laten zitten. Nu is het echt niet meer nodig, maar destijds vulde ik de ruimte bij zijn hoofd af en toe op met een hydrofiel als hij wat moe was en zijn hoofdje heen en weer ging.

Wij gaan zo zwemmen voor 't eerst. Ben zeer benieuwd! (misschien gaan we ook wel alleen eerst even kijken, ik vind het toch wel spannend).
pi_84031957
Nikki, wat erg.... Heeft het kindje het wel overleefd? Ingewikkeld voor de papa... Geen vrouw meer, wel een heel klein kindje...

Wij hebben geen cosi maar een Romer en daarbij kan je de hoofdsteun op en neer doen. Wel handig
pi_84032135
jeetje nikki wat erg sterkte vandaag!
idd bizar dat dat gewoon nog kan gebeuren hier in nederland

hier hebben we allemaal lekker geslapen. floris kreeg om 12 uur de borst en kwam toen om 5 uur weer
borstvoeding komt ook goed op gang, dus gaat allemaal lekker
en R is ook zo de trotse papa
zo leuk om te zien!
pi_84032206
@ Nikki, veel sterkte meid!!

@ Sonnetje, welkom hier!! Hoe is het nu met jullie??

@ Ymme, mijn beste vriendin had ook zo'n grote baby die snel uit de maxi cosi was en vanaf dat ie kon zitten al bijna te groot was voor de maxi cosi.. Mijn oudste heeft er tot bijna 1,5 jaar in kunnen zitten maar hebben we met 1 jaar naar een grotere stoel verhuisd..

Hier zit in de verkleiner inderdaad ook schuimrubber die eruit kan en daar ontstaat er meer ruimte voor het kontje.. Wij hebben een oudere versie van zo'n 10/11 Jaar oud.

Ik houd geen rekening met de slaapjes, bij Shenaya ook nooit gedaan. Heb altijd gedacht dat ze zo goed leren om op verschillende plekken te kunnen slapen en Shenaya sliep echt overal! Nanique heeft eergister bij mijn ouders ook gewoon geslapen ging heel goed

Wat schrikken vanochtend zeg! Deed mijn ogen open en het was al 7 uur.. Heeft die kleine meid van 1 maand oud toch even doorgeslapen vannacht!! Wat voel ik me nu even voor vandaag goed zeg!
Ze ligt nu ook alweer te pitten boven in bed, langzaam word het daar een sauna dus ga haar zo beneden leggen in de box waar het redelijk koel is! Gauw ook de was naar buiten nu het nog zonnig en droog is
Altijd blijven lachen... :)
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:13:43 #27
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84032405
Dat zijn goede eerste berichten Son! Geniet ervan met z'n drietjes!

Liesz, hoe laat had ze dan de laatste fles keer voeding gehad? Ik heb begrepen dat ze zeker de eerste tijd nog niet te lang zonder voeding 'moeten'/'mogen' zijn ivm dalende suikerwaardes? Anyway, wel lekker natuurlijk om zo even bij te slapen.

Nou, wij stonden dus voor Jan L*L bij het zwembad want ze waren even vergeten te vertellen dat de zomerprogrammering is ingegaan en het nu dus alleen vrijzwemmen is van 10 tot half 12, maar helaas moet ik vanaf 10 uur werken, dus dan wordt het pas na de vakantie.... nou ja, bummer maar helaas.
pi_84033753
Happy, wat jammer
Ik kon door werk niet meer op de dagen dat ze hier babyzwemmen geven, en in het andere zwembad is er een wachtlijst. Ik zou eventueel nog in Lelystad kunnen gaan, maar dat is een halfuur rijden en geen les in de zomervakantie. Ik vind het juist zo leuk om met Hannah te gaan babyzwemmen

Nikki, wat vreselijk van die overleden moeder
pi_84034206
ik ga maar eens aan ravi's schema knutselen. want we gaan rond 10 uur naar bed, en dan wordt ravi zijn 12 uur voeding dus ietsje te vaak vergeten (niet dat ravi zelf dat zo erg vindt, die komt dan rond een uurtje of 5,6 zo). dus voortaan maar overdag wat minder tijd tussen de voedingen dan maar

nikki, wat vreselijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84036884
Happyme, ze had rond half elf de laatste voeding gehad.. Ga er vanuit dat het eenmalig was maar oke.. Mijn oudste sliep ook al vrij snel door dus maak me er niet zo heel druk om.. Nanique krijg je ook echt niet wakker als ze slaapt..
Maar goed wat ik zeg denk dat het eenmalig was
wat balen zeg van het zwemmen..

Simmu, de late voeding iets later zou handig zijn ja! Kun je lekker slapen!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84039400
Waarschijnlijk gaan jullie nu zeggen dat ik een slechte moeder ben, maar wij houden dus niet altijd meer rekening met het ritme van Thomas. Dat komt natuurlijk ook omdat hij helemaal geen ritme heeft.
Ik ben een paar maanden thuis gebleven met hem en ging nergens met hem naartoe, maar dat heeft dus geen effect gehad op zijn ritme.

Maar we hebben hem effectief al uit bed gehaald omdat we ergens naartoe moesten en een afspraak afzeggen omdat Thomas slaapt... mja, eerlijk? Ik zou het niet echt appreciëren als mensen dat zouden doen dus doe ik dat ook niet (ik spreek hier nu niet over een ziek kind, hé, maar enkel over een kind dat slaapt). Net zoals dat mijn schoonzus met haar dochter vertrekt om 19u omdat ze dan persé in bed moet liggen (terwijl er even goed hier een bedje staat). Dat vind ik eigenlijk echt ongehoord (net zoals de rest van de familie eigenlijk ).

Sonnetje Welkom! En euh.. pic's or it didn't happen

Simmu, ravi zal idd wel van zich laten horen als hij honger heeft. Flinkerd!

Liesdraaijer, Thomas sliep ook de allereerste keer door rond die periode. Werden mijn man en ik allebei met een grote schok wakker, maar meneertje lag gewoon nog steeds heerlijk te slapen (maar heeft toen wel de eerste keer overgegeven omdat hij te gulzig aan het drinken was )

Ymme, ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat Mart toen hij een week ofzo was al zijn hoofdje kon rechthouden
pi_84039699
Leonieke: ik heb Florian ook wel eens slapend uit bed gehaald hoor Dan moest ik gewoon ergens heen en dan slaapt hij maar verder in de doek of de cosi
Maar Leo: hoe oud is de dochter van je schoonzus? Want bij Leander was tussen de één en anderhalf jaar 'ergens anders in bed leggen, dan eruit halen en thuis weer in bed leggen' 2x drama. Ten eerste ging hij bij de ander in bedje NIET slapen en ten tweede dan vervolgens thuis ook niet meer Nu kan het oevrigens weer prima

Over hoofdje steunen: van de cosi weet ik dus niet, ik heb een ander systeem, maar ik heb bij beide kinderen nooit met een hand het hoofdje hoeven steunen, Dat deden ze beiden vanaf het begin eigenlijk zelf al...
Maar in een cosi vallen ze ook vaak in slaap en dan is steun wel belangrijk Zeker in het begin.
pi_84040238
Mijn schoonzus doet het al sinds haar dochter geboren is en ze is nu 10 maand. Soit, het stoort mij natuurlijk nog meer omdat ze ooit eens tegen mij gezegd heeft dat ze blij is dat ze weer een baby heeft zodat ze haar dochter als excuus kan gebruiken als ze ergens naartoe moet waar ze geen zin in heeft. Eigenlijk praat ondertussen heel de familie over haar achter haar rug omdat ze zo doet. Maar dat is dus vooral zielig voor haar man want hij moet knikken en zwijgen heb ik de indruk (en overal alleen naartoe gaan ).
Ons principe is eigenlijk dat we zoveel mogelijk proberen te doen wat we anders al deden (lees: eigenlijk zijn we gewoon twee saaie mensen die bijna nooit ergens naartoe gaan en Thomas dus effectief meenemen als we eens met vrienden iets gaan eten ).
pi_84041271
leonieke, ik doe het ook zo hoor, bij selene en bij ravi. een heel enkele keer maak ik wel een uitzondering. het scheelt wel op termijn in goede slaapgewoontes leren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84041620
Jee, Leonieke, jouw verhalen zouden over ons kunnen gaan... Ik herken altijd zoveel van mezelf in jouw posts Wij houden ook geen rekening met Lars' (niet-bestaande) ritme. Hij gaat gewoon mee op visites, en slaapt tussendoor wel. Tegen de tijd dat hij wat ouder wordt en misschien niet meer overal zo makkelijk in slaap valt zien we dan wel weer wat we gaan doen. Alle familie woont op minimaal een uur rijden afstand, dus als we gaan, gaan we niet voor slechts een uurtje.

En ook hier een schoonzus met hele andere ideeen over opvoeding en omgang met kinderen dan ik. Jammer dan, maar dat zij toevallig 3 jaar eerder zwanger was dan ik, wil nog niet zeggen dat zij het dan ook echt allemaal beter weet
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:24:54 #36
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_84042021
Het een buitengewoon prettige smoes om te zeggen we moeten naar huis want die kleine moet slapen
pi_84043488
Mag ik mij hier ook melden?
Mijn dochtertje Rosanne is geboren op 24-06

Ik had gelezen dat een fotootje een must is in dit topic ?

pi_84045120
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:24 schreef marky het volgende:
Het een buitengewoon prettige smoes om te zeggen we moeten naar huis want die kleine moet slapen
Mja, ik heb dus een beetje een hekel aan die smoes Waarom niet gewoon zeggen dat je naar huis wil? Mensen hebben het toch door, hoor, als het echt niet alleen om de kleine gaat

Dolphinqueen wat heb je je goed ingelezen zeg Maar wat is ze mooi, jullie kleine Rosanne Gaat alles goed?

En Shandaly Ik denk dat we idd een beetje dezelfde mentaliteit hebben... Herkenning

En we kunnen trouwens stellen dat wortelpuree niet het van het is voor Thomas. Alvast nu nog niet Nu ben ik vooral aan het twijfelen wat we zouden doen: morgen eens proberen met venkel of met fruit of het beter wat laten rusten en weer gewoon flesjes geven. Maar hij is nog jong genoeg dus ik maak me nog geen zorgen (al ga ik niet ontkennen dat het niet superleuk was geweest dat hij direct goed ging eten ).
pi_84046684
Ja hier gaat gelukkig alles goed. Ze heeft alleen last van verstopte darmpjes, misschien iemand hier tips?
Ze loopt al dagen te huilen en ze loopt rood aan van het persen maar er gebeurd niks. Ik mag pas morgen naar de huisarts bellen dan zal ik wel laxeermiddel krijgen ofzo.

Leonieke: Ik gaf mijn zoontje in het begin eerst fruit. Smaakt wat zoeter en heeft ook iets meer smaak. Hij hapte ook nog niet, maar meer het idee dat hij iets anders proeft dan melk. Wel je fototoestel bij de hand houden, al die gekke bekkies die hij gaat trekken is altijd erg grappig.
pi_84047489
Ja, die gekke bekkies zijn idd wel grappig om te zien Maar ik wil hem anderzijds niet te veel testen.
Wat gaf je dan als fruit? Direct fruitpapje met appel, banaan en koek? Of eerst gewoon appel geplet?

Fietsen met de beentjes helpt niet? Of zo de knietjes tegen haar buikje proberen te duwen?
pi_84049828
Ik gaf zo'n potje van Olvarit. Misschien 1 of 2 hapjes en was het alweer bekeken, maar het idee dat hij wat op zijn tongetje proefde was voor mij al genoeg. Langzaam aan werd het steeds een hapje meer en kon ik een half potje laten opeten.

Nee, fietsen en knietjes laten strekken werkt niet. Het zit echt verstopt ben ik bang. Zodra ik haar weg leg begint ze te brullen. Ik probeer haar zo vaak mogelijk in de draagdoek te dragen, maar ja, met dit warme weer is het ook bijna niet te doen.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 16:36:26 #42
5428 crew  miss_sly
pi_84051336
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:27 schreef leonieke het volgende:
Waarschijnlijk gaan jullie nu zeggen dat ik een slechte moeder ben, maar wij houden dus niet altijd meer rekening met het ritme van Thomas. Dat komt natuurlijk ook omdat hij helemaal geen ritme heeft.
Ik ben een paar maanden thuis gebleven met hem en ging nergens met hem naartoe, maar dat heeft dus geen effect gehad op zijn ritme.

Maar we hebben hem effectief al uit bed gehaald omdat we ergens naartoe moesten en een afspraak afzeggen omdat Thomas slaapt... mja, eerlijk? Ik zou het niet echt appreciëren als mensen dat zouden doen dus doe ik dat ook niet (ik spreek hier nu niet over een ziek kind, hé, maar enkel over een kind dat slaapt). Net zoals dat mijn schoonzus met haar dochter vertrekt om 19u omdat ze dan persé in bed moet liggen (terwijl er even goed hier een bedje staat). Dat vind ik eigenlijk echt ongehoord (net zoals de rest van de familie eigenlijk ).
Iedereen moet het natuurlijk op de eigen manier doen, maar net zo goed als jij geen slechte moeder bent door het zo te doen, is het van je schoonzus fout om het op haar manier te doen natuurlijk

En ik haal Senna niet uit bed als we ergens heen moeten. Ik spreek dan ook echter geen exacte tijd meer af, maar altijd "ongeveer zo laat, maar eea is afhankelijk van hoe laat Senna wakker is". Ik hou er zelf ook niet van om haar ergens in bed te leggen en later weer eruit te halen en thuis weer in bed te doen. Dat is niet erg rustig voor haar, dus doen we dat niet. Dus zijn we op tijd thuis altijd om haar in bed te doen. Ik vind daar net zo min iets mis mee als het doen zoals jij het doet, eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84052750
Son, wat fijn dat het goed gaat met Floris en ook met jouw BV! Leuk om te zien hè hoe die mannen helemaal verliefd zijn op hun kleine spruitje!

Liesz wat goed, een doorslaper. Wie weet zet ze het door!

Dolphin, wat een mooi meisje heb je! Genieten!
En w.b.t. de verstopte darmpjes... pakt kraamboekje erbij raadde mijn kraam Kindosil van VSM aan. Is homeopatisch en maakt de ontlasting zachter. Geen ervaring mee overigens.

Hier waren wat vragen betreffende de overleden moeder... het kindje leeft nog maar de precieze conditie op dit moment weet ik niet. Het kindje ligt in ieder geval in het ziekenhuis. Het enige dat ik weet is dat het kindje er niet goed aan toe was toen het geboren werd, verder niets. En tijdens een afscheidsdienst ga je dat ook niet vragen natuurlijk. Maar wat een verdriet en wat een enorme ramp, zo'n vader die achterblijft met z'n kindjes. Helemaal ontredderd. Ik kan het nog steeds niet geloven.

Terug naar de orde van de dag.. ik pluk Lisa hier regelmatig uit bed hoor. Vooral 's morgens. Als ik ga werken over een maand zal dat elke dag het geval zijn als Lisa haar schema van nu volhoud.
pi_84059653
Hier is het slapen echt een probleem geworden.
Hij is zo moe, maar slapen hoe maar.
Overdag maar vooral 's avonds. Het is schreeuwen en brullen.

Als hij maar eenmaal slaapt is het goed. Maar voordat hij slaapt... pffff
pi_84060101
Dat is hier nu ook een beetje zo. hij is warm en plakkerig en blijkbaar zit hij even niet lekker in zijn vel. Arm ding.
Gelukkig weet ikdat het vanzelf wel weer over gaat en nu sjouw ik gewoon wat meer met hem rond
pi_84060114
Zeg me please dat het hier om een sprong gaat
Hij is nu 19 weken + 1 dag

Ook heb ik nu een bed tijd ritueel opgesteld voor de avond:

Bed gaan ritueel

Wassen.
Luier.
Woezel en pip welterusten
In bed, slaapzak aan.
Klein verhaaltje voorlezen.
Tut in de handen geven.
Liedje zingen.
Kusje en welterusten zeggen.

Als hij gaat huilen:
5 min laten huilen.
Daarna troosten, aai over de bol (maar niet praten).
5 min laten huilen.
Daarna troosten, aai over de bol (maar niet praten).
Etc.

Wat vinden jullie hiervan?
pi_84060230
Waarom laat je hem huilen? Hij is nog zo klein!

Ik zou hem gewoon in zijn bedje stoppen met een speen en een knuffel en een kusje (van een te lang ritueel als hij moe is gaat het manneke hier ook over de zeik )

Als hij dat begint te huilen, naar hem toe, troosten, even bij blijven tot hij echt rustig is en dan weer weggaan. enz.
Mocht dat niet werken, dan nog even er weer uit, troosten, bij extreme warmte even onder de lauwe douche en dan weer er in
pi_84060305
het onweert hier nu, dus ik krijg mijn zoontje ook niet naar bed.. pff.. wordt ook weer een lange avond..
pi_84060386
Het is nu niet meer warm op z'n kamer gelukkig

En ik weet soms niet meer wat ik moet doen met al die tegenstrijdige adviezen. Iedereen bedoeld het goed natuurlijk, maar het maakt me nog onzekerde dan ik op dit moment al ben

De één zegt, 5 min huilen kan geen kwaad. Nee ik laat hem ook echt niet langer huilen, dat vind ik zo zielig.
Naja, wat te doen, wat te doen.
pi_84060507
ik zou gwoon op je eigen gevoel afgaan. Als jij denk ik moet er heen, dan ga je er gewoon heen. Je mag hem best eventjes laten brullen, sommige kinderen hebben dat nodig om in slaap te komen. Ze moeten op hun manier de dag verwerken. Veel indrukken etc en dat kunnen ze alleen verwerken door te huilen. Natuurlijk geen uur laten brullen, maar 5 minuutjes kan echt geen kwaad.
pi_84060697
Je gevoel volgen!
En als je gevoel zegt dat laten huilen zielig is, waarom zou je hem dan laten huilen?
pi_84060741
Nou huilen om in slaapt te komen werkt dus niet.
Het is nu echt schreeuwen! geworden. Manlief is nu boven om hem te troosten.

Toch maar elke avond erbij blijven tot hij slaapt? Kan dit geen kwaad voor 'later' ?


Soms word je van het hele moeder zijn zo enorm onzeker......
pi_84061046
Ymme, niet tot hij slaapt, tot hij rustig is

Bij Leander hebben we het altijd zo gedaan. Zodra hij begon te brullen er meteen heen en troosten in zijn bedje. Dan (meestal wakker) weer achterlaten.
We doen het nu met Florian ook.

Leander is nu bijna twee. Zijn bed is een veilige plaats voor hem, hij gaat er graag heen, vraagt er zelf om als hij moe is en brult nooit voor het slapengaan. Hij weet: als er wél echt iets is en ik ga huilen staat mama binnen een minuut naast mijn bed.En als hij aan het einde van de dag moe en huilerig is en heel hard huilt om iets, houdt hij op zodra ik hem in bed leg en dan gaat hij lekker slapen
En ja, dat was soms heel veel werk toen hij nog een baby was, (soms anderhalf uur achter elkaar trap op, trap af) maar ik ben er nu zo blij mee

En dus leg ik hem over het algemeen om 7 uur in bed en hoor ik hem niet meer tot de volgende ochtend 7 uur
pi_84061713
Manlief had hem eventjes mee naar beneden genomen. Mart was helemaal over de pis, om het zo maar even te zeggen.

Toen weer even lachen op de bank. Ik weer met hem naar boven. Zingen boven zijn bed, en steeds een stukje verder gelopen totdat ik bij de deur was. Toen nog eventjes zingen (hij lag heerlijk rustig in bed) en toen deur dicht. En nu slaapt hij. Dat doet me goed.

Ben ontzettend moe zelf, vandaar ook een beetje wanhoop hier.
pi_84061786
bedankt voor de tips.
pi_84062133
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:09 schreef ymme het volgende:
bedankt voor de tips.
zoiets als wat freecell doet deden wij bij selene ook en doen we wegens succes nu bij ravi ook weer. wij doen ietsje anders: bij het eerste huiltje kijk ik direct, troosten, kalmeren, etc. psies wat freecell beschrijft. alleen, als ik hem dan teruggelegd heb wacht ik ff af wat hij doet. dus dan laat ik er 5 minuutjes tussen. dan herhalen, 10 minuutjes ertussen (soms ook 2 x 8 wegens dan tussendoor buiten roken ) enzovoorts. en dat dan net zolang tot hij rustig is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84062167
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:27 schreef leonieke het volgende:

Sonnetje Welkom! En euh.. pic's or it didn't happen
oke dan, omdat je zo aandringt

net geboren




let niet op mn gare kop haha








Nikki, tis om R zo trost te zien
Grappig hoe meer t gaan leven is voor m sinds ie geboren is haha
pi_84062535
son, jd staat hier naast me te mompelen: "die's groot voor de couveuse!" wij zijn een ander maatje gewend

gewoon een moppie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84062980
ach wat een lief moppie en je ziet er best fris uit voor een pasbevallen moeder Sonnetje

Mijn muppet is ook mopperig nu. Zal wel door de warmte komen ofzo. Ben blij dat mijn lief er is want ik heb nu even een lage mekkertolerantie
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:38:47 #60
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84063200
Son, wat een liefie! En jij straalt!
pi_84063358
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:34 schreef octopussy het volgende:
ach wat een lief moppie en je ziet er best fris uit voor een pasbevallen moeder Sonnetje

Mijn muppet is ook mopperig nu. Zal wel door de warmte komen ofzo. Ben blij dat mijn lief er is want ik heb nu even een lage mekkertolerantie
ik ken het idee. gewoon ff time out voor jezelf nemen dan! neem lekker een gezichtsmaskertje dat mag weet je!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84063840
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:25 schreef simmu het volgende:
son, jd staat hier naast me te mompelen: "die's groot voor de couveuse!" wij zijn een ander maatje gewend

gewoon een moppie
haha, kan ik me voorstellen
was ook maar eventjes dat ie er in moest. Tot ie goed ging ademen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:55:35 #63
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84064086
Sonnetje, wat nou gare kop?????
Je ziet er GEWELDIG uit op de foto, je straalt helemaal!!
Geen wonder ook met zo'n heerlijk kleintje in je armen Geniet ervan!
.... met gevoel voor drama....
pi_84067648
teveel gedaan terwijl ik zo nieuwsgierig was hoe het met jullie is
ik lees morgen weer bij!
pi_84067712
sonnetje en floris foto;s
pi_84068174
Ik zie helemaal geen gaar hoofd, hoor Maar wat een knappe Floris Zo heerlijk aan het slapen Zo ieniemienie

Mart, hier is Thomas ook wat moeilijker hoor met de warmte. In zijn kamer is het niet persé te warm, maar het is al zoveel dagen zo'n plakkerig weer. Ik weet er zelf ook van, dus wat moet het dan niet zijn voor zo'n kleintje.
Ik laat Thomas ook niet zo vaak wenen. Misschien ga ik daar later wel spijt van hebben, maar ik vind het nu te zielig om hem echt te laten wenen. Plus dat ik me ook niet op mijn gemak voel als hij daar ligt te wenen. Ik kan wel weten waarom hij ligt te wenen, maar ik ben nooit helemaal op mijn gemak dus ga ik dan maar even zien. Als Thomas nog eventjes moppert, laten we hem doen, maar als het echt wenen is, gaan we kijken en troosten we hem. Anders wordt het alleen maar erger en dan valt hij zeker niet meer zelf in slaap.
pi_84068470
pas rond de 8 maanden valt het kwartje "huilen --> er komt iemand aan dan" pas echt hoor. tot die tijd kunnen ze de connectie gewoon niet leggen, dus dan is het meer "er is iets iets iets --> huilen". selene laat ik nog steeds niet huilen zelfs. ik ga er eigenlijk altijd wel van uit dat er iets is als ze huilt. en selene slaapt doorgaans prima. die leg ik rond 7 uur in bed en dan is ze rustig tot 8 uur de andere dag (let op; ik tiep rustig. niet slaapt )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84068597
Wat mij betreft, mag Thomas elke nacht 12 uur aan een stuk rustig zijn zonder te slapen.. hihi
Maar ik denk dat ik net zoals jij doet bij Selene ook wel zal blijven kijken. Al zal ik misschien moeten opletten dat ik dan niet te rap naast zijn bedje sta.
pi_84069606
Hier laat ik Lisa best af en toe even 10 minuten huilen. En dan bedoel ik eigenlijk meer jammeren/klagen, meestal is het na een paar minuutjes gewoon over en ligt mevrouw te pitten. Bij schreeuwen ga ik wel gelijk kijken want dan is er 'iets'.

Son, wat een prachtig mannetje en wat issie klein. Ik wou dat ik nog zo'n kleine baby had. Mijne is al groot en ze is pas 3 maanden. Geniet echt met volle teugen van die eerste kleine ieniemienie tijd, het is zó snel voorbij! Natuurlijk is het ook leuk als ze meer dingen gaan ondernemen, maar ietsjes langer 'klein' blijven zou van mij best mogen!

Oja en ik ben zojuist ondergekotst door mijn dochter. Kijk, als ze nou graag in bad wil, dan kan ze dat toch ook gewoon zeggen!
pi_84069897
Dat is ook wat ik bedoel, Nikki, dat jammeren/klagen/tegen zichzelf brabbelen is niet erg en dan laat ik hem ook wel eventjes liggen. Zo raar eigenlijk, maar het is voor mij echt elke keer weer een gevoel van "nu moet ik gaan zien" of "neenee, nu is het goed".
Al heb ik wel al beseft dat ik ook moet opletten als hij te veel tegen zichzelf begint te brabbelen. Dan brabbelt hij zichzelf weer helemaal wakker en begint hij met zijn voeten te spelen. Dan is het ook "om zeep"
pi_84077595
Mart heeft vanacht weer iets geleerd lijkt wel.
Hij is nu echt steeds z'n tong aan het uitsteken en zegt bbbbrrr.
pi_84077721
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:19 schreef leonieke het volgende:
Wat mij betreft, mag Thomas elke nacht 12 uur aan een stuk rustig zijn zonder te slapen.. hihi
Maar ik denk dat ik net zoals jij doet bij Selene ook wel zal blijven kijken. Al zal ik misschien moeten opletten dat ik dan niet te rap naast zijn bedje sta.
Ik sta er meestal binnen een halve minuut
Ik ben een muts
pi_84077804
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik sta er meestal binnen een halve minuut
Ik ben een muts
Maar met een goeie conditie... Ik geraak zo rap niet boven
pi_84077818
En vanavond moeten we naar Kind&Gezin: Thomas wegen en meten en prikjes
pi_84077820
whehe, wij vonden ravi gisteravond bij de laatste fles verkeerdom (hoofd richting voeteneind) terug in zijn bedje enfin; daarom dus slaapzakjes hier. selene haalde ook dergelijke dingen uit!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84077838
Dat heeft Thomas dus nog nooit gedaan Verder dan hand of voet tussen de spijlen is hij nog niet geraakt Soit, hij wordt natuurlijk nog steeds gesaboteerd door ons
pi_84077855

Hier draait meneer inmiddels wel in bed van zijn ene zij op zijn andere....
En vanmorgen lag hij overdwars tevreden met zijn voeten tegen de zijwand te bommeren....
En uit Leander kamertje hoorden we hetzelfde bommergeluid (zoals elke ochtend )

Die zijn ook in dezelfde vorm gebakken
pi_84077864
Toen Lisa net geboren was moest ik van de kraam heel vaak gaan kijken. Ik vond het de grootste onzin, maar ik deed het maar braaf. De kraam stond al naast het bedje als Lisa 1 kik gaf. En ik had dan zoiets van boeiend als ze echt gaat huilen ga ik wel kijken. En ook als ze stil was moest ik elk kwartier zo ongeveer gaan kijken. Komop zeg, alsof ze het ineens niet meer doet ofzo anders.
pi_84078211
Nikki: geef je borstvoeding? Want dan is dat juist een goed advies van de kraam
Reageren op alle signalen, huilen is een heel laat hongersignaal.
pi_84078252
Nee geen borstvoeding. En huilen was het niet te noemen, gewoon even 1 schreeuw en dan was ze weer stil. In die eerste weken vroegen we ons serieus af of ons kind wel wist wat huilen was. En honger heeft ze volgens mij nog nooit gehad. Bijna altijd moet ze wakker gemaakt worden voor voeding.
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:56:23 #81
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84078418
Goedemorgen! Hier ook een druktemaker in bed. Draaien op de zij, naar de buik, 180graden in de rondte en sindskort ook het grijpen naar het hemeltje, dus die kan binnenkort ook weg. Maar huilen doet hij eigenlijk nooit meer als hij gaat slapen als we 'm maar gewoon neerleggen als hij moe is. Toevallig gisteravond dan weer wel, want we waren naar mijn schoonouders geweest omdat mijn schoonmoeder uit het ziekenhuis was. Dan ligt hij dus om 8 uur in bed ipv 7 uur en dan is hij te moe om te slapen. Gelukkig uiteindelijk om half 9 in slaap gevallen.

Vanmiddag naar het CB dus ben benieuwd. Ook 3e prikjes, maar gelukkig voorlopig de laatste.
pi_84078925
Gisteren trouwens een grappig voorvalletje. We waren bij P.'s broer langs geweest (iets met hun pc's) en Thomas zat bij mij op de schoot, heel erg stil voor zijn doen en mijn schoonbroer zei dat hij zo rustig was. Dus ik zeg: wacht, ik leg hem even op de grond, dan zul je hem wel horen krijsen (hij ligt echt niet graag op zijn buik ). Rolt meneertje drie keer achter elkaar op zijn rug zonder een kik te geven

Hier ook de derde prikjes happy Ik ben nieuwsgierig om te weten hoeveel Daan weegt en hoe groot hij is
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:03:56 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84080001
laap slaap Harry heeft ook nog geen ritme dus er valt niks aan aan te passen. Maar ik weet wel dat áls hij slaapt, hij ongeveer 2 uurtjes slaapt. Dus als dat net een beetje vervelend uitkomt met een afspraak, dan bel ik even op dat ik een beetje later ben omdat de kleine nog slaapt.
Maar verder sjouw ik hem gewoon mee. Hij slaapt (tot nog toe) overal en in de draagdoek zeker dus die gaat altijd standaard mee.
Maar ik vind het ook niet raar als mensen vroeg naar huis gaan met hun kind. Dat is hun keuze. Ik heb vrienden van vrienden van ons al heel lang niet meer gezien. Vroeger zagen we die bij alle verjaardagen en bbq's. Maar hun kind wordt echt heel erg vervelend als het moe is en dat is altijd om 18:30u dus ze zijn er nooit meer bij. Gewoonweg omdat hun kind dan echt de hele tijd huilt en niet slaapt op een andere plek. Dan moet je je gewoon aanpassen.

Nikki, wat een nachtmerrie voor die vader inderdaad!

Dolphinqueen, ik geef bv en ik geef vit D druppels op oliebasis. Toen ik ze op waterbasis geprobeerd heb, had ik ook het idee dat Harry meer verstopt zat. Ik geloof dat een theelepeltje (olijf)olie ook wonderen doet...
en wat een lekker toetje

ymme, ik laat Harry eigenlijk nooit echt huilen. Wel jengelen, dat doet hij eigenlijk altijd als hij moe is. Maar als dat overgaat in een ander soort huilen of krijsen, dan ga ik er altijd naar toe en dan blijf ik gewoon bij hem zitten en aaien/zingen tot hij toch in slaap valt of kalmeert en als dat heel lang duurt, heb ik blijkbaar een inschattingsfout gemaakt en dan haal ik hem gewoon weer uit bed

oooh, wat een mooie verse baby!

Leonie, je hebt toch wel geld gevraagd hè? Voor het maken van de pc's?

Harry slaapt nog in zijn (grote) wieg. Die kruipt tot dusver alleen nog naar boven. Maar gisteren had ik hem vanwege een verjaardag bij opa en oma bij hun ledikantje gelegd. Rond 0:00 gingen we naar huis maar hij sliep nog. Dus ik naar boven, heel klein lichtje aan, ligt mijn kleine manneke dwars in bed helemaal boven met zijn kontje in de lucht Ik vond het echt heel sneu om hem uit bed te moeten halen, vooral ook omdat hij nog in zijn slaap begon te zoeken naar mijn borst ...
opa zei al: laat hem maar hier; ik zeg: geef je dan nog 2x de borst vannacht?
pi_84080143
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:03 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, je hebt toch wel geld gevraagd hè? Voor het maken van de pc's?
Nee, maar ik heb er uiteraard achteraf in de auto wel een opmerking over gemaakt tegen P.

En kontje in de lucht... lijkt me zo schattig Onze smurf zullen we niet zo vlug zo gek krijgen om op zijn buik te gaan liggen, denk ik
pi_84080286
Waterpokken. Begint dat met een paar rode vlekjes?
Mart krijgt er steeds meer. Nu al 4 of 5. Gisteren nog 1.

En wat is handig om hiervoor in huis te hebben? Menthol poeder ofzo?

Hij heeft nog geen koorts, dus of het waterpokken zijn weet ik niet.
pi_84080412
waterpokken zijn blaasjes
Even googelen of afbeeldingen
pi_84080516
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:14 schreef ymme het volgende:
Waterpokken. Begint dat met een paar rode vlekjes?
Mart krijgt er steeds meer. Nu al 4 of 5. Gisteren nog 1.

En wat is handig om hiervoor in huis te hebben? Menthol poeder ofzo?

Hij heeft nog geen koorts, dus of het waterpokken zijn weet ik niet.
Blaasjes... Vlekjes kunnen 1000 andere dingen zijn. Als het alleen vlekjes zijn, die wel meer worden dan denk ik meer richting 5e of 6e ziekte. (En dan heb je nog rode hond of mazelen, maar ik neem aan dat je niet met mart in de buurt bent geweest bij iemand met die ziekte en die komen echt nog zelden voor)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84080654
Thomas heeft er op zijn gezicht 5, op zijn ene arm 4, op zijn andere 2, op zijn ene been 8 en op zijn andere 1. Wij noemen het muggenbeten
pi_84080943
Hier kleine vlekjes... warmte-uitslag

En een jongetje die steeds ong. 40cc van zijn fles laat staan misschien aan 4 toe?
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:46:50 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84081336
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:21 schreef leonieke het volgende:
Hier ook de derde prikjes happy Ik ben nieuwsgierig om te weten hoeveel Daan weegt en hoe groot hij is
Ik schat 63cm en 7800gram (zelf een poging gedaan thuis maar niet echt betrouwbaar dus )
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:03 schreef Asyniur het volgende:
opa zei al: laat hem maar hier; ik zeg: geef je dan nog 2x de borst vannacht?
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:34 schreef freecell het volgende:
En een jongetje die steeds ong. 40cc van zijn fles laat staan misschien aan 4 toe?
Zo begon het hier ook, was idd zo dat de 5e fles teveel werd. Nu altijd 4 flessen schoon leeg.
pi_84081431
Zijn dat dan flessen van 6 of 7 scheppen als je er maar vier meer geeft?

Ik vind trouwens dat Daan er magerder uitziet dan 7,8kg (niet dat dat dik is hé) maar Thomas is ook rond de 63cm (eigen poging) en weegt rond de 6,2kg (again, eigen poging) en ik vind hem er niet persé veel slanker uitzien.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:21:53 #92
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84082459
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:49 schreef leonieke het volgende:
Zijn dat dan flessen van 6 of 7 scheppen als je er maar vier meer geeft?

Ik vind trouwens dat Daan er magerder uitziet dan 7,8kg (niet dat dat dik is hé) maar Thomas is ook rond de 63cm (eigen poging) en weegt rond de 6,2kg (again, eigen poging) en ik vind hem er niet persé veel slanker uitzien.
Dat zijn flessen met 180ml water en 6 scheppen voeding. De laatste fles krijgt hij 3 eetlepels Rijstebloem erbij.

Ik had toevallig net in het foto topic gereageerd op de foto's van Thomas. Die heeft echt lange slanke benen en Daan heeft nogal 'spekkies' op zijn dijen zeg maar Maar idd, hij is zeker niet dik en volgt ook het gemiddelde lijntje (iets erboven).
pi_84082531
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
Thomas heeft er op zijn gezicht 5, op zijn ene arm 4, op zijn andere 2, op zijn ene been 8 en op zijn andere 1. Wij noemen het muggenbeten

Zelfs mijn collega's hier liggen in een deuk (Ik moest uitleggen waarom ik ineens vanuit het niets hardop begon te lachen) Maar helaas... koffiepauze is alweer voorbij, dus ik ga weer een poging doen tot geconcentreerd werken. Het begint me nu toch wel een beetje tegen te vallen, dat werken... Ik had vorige week nog zoveel zin om weer te beginnen, maar heb nu nog zo weinig energie over...
pi_84084834
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:34 schreef freecell het volgende:
Hier kleine vlekjes... warmte-uitslag

En een jongetje die steeds ong. 40cc van zijn fles laat staan misschien aan 4 toe?
Ja mijn dochtertje heeft ook enorm last van warmteuitslag.. Allemaal rode stipjes in haar gezicht en hals.
Als je het niet vertrouwd kan je altijd eventjes de huisarts/consultatiebureau vragen om advies.
pi_84086593
Freecell, hier ook een meisje met warmte uitslag.. Op de hele warme dagen leek het wel op eczeem maar nu het iets minder warm is zie ik echt de uitslag..

Leonieke, lees elke keer een soort teleurstelling dat Thomas sommige dingen nog niet doet.. Ieder volgt een eigen ritme en lijntje hoor!! Mijn oudste leek met alles zo snel maar toen ze maar niet wou lopen was ik enorm teleurgesteld.. Maar dubbel zo trots toen ze rond de 21 maande haar eerste stapjes zette

Hier ook een mama die de kinders laat huilen. Heb bij Shenaya voor mezelf de grens van 10 minuten aangenomen en doe dit bij Nanique nu ook! Je hoort het verschil op een gegeven moment zo goed wat ze met hun huilen bedoelen! Shenaya is aan het puberen dus die zeurt heel erg in haar huiltje nou daar ga ik niet voor naar haar toe!
Ik ga zo boodschappen doen! Manlief is jarig!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84086868
Dit heeft mij ook goed geholpen toen ik niet wist wat ik met het huilen aan moest van mijn zoontje. Als je goed luistert hoor je ook de verschillende huiltjes en weet je sneller wat er aan de hand is. Hoef je geen luiertjes meer te verschonen terwijl je kindje wilt duidelijk maken dat hij een boertje wilt laten

http://www.dokterdokter.n(...)begrijp-jij-babytaal
pi_84087326
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:59 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Freecell, hier ook een meisje met warmte uitslag.. Op de hele warme dagen leek het wel op eczeem maar nu het iets minder warm is zie ik echt de uitslag..

Leonieke, lees elke keer een soort teleurstelling dat Thomas sommige dingen nog niet doet.. Ieder volgt een eigen ritme en lijntje hoor!! Mijn oudste leek met alles zo snel maar toen ze maar niet wou lopen was ik enorm teleurgesteld.. Maar dubbel zo trots toen ze rond de 21 maande haar eerste stapjes zette
Oh nee, hoor. Toegegeven, ik zou het zo tof vinden als hij veel dingen doet die andere kinderen hier ook doen, maar gisteren was het gewoon supergrappig dat ik hem eens wou laten krijsen (want hij is toch altijd zo rustig... as if ) en toen deed hij niets behalve op zijn rug rollen. Maar het is gewoon onze kleine luierik
Ik maak me soms gewoon wat zorgen omdat hij echt helemaal niet graag op zijn buik ligt. Ook niet meer op ons. Misschien is er wel iets aan de hand? En zeker omdat ze bij kind&gezin hebben gezegd dat we hem dagelijks op zijn buik moeten leggen, maar dat is echt geen fun gebeuren want dan krijst hij nog minimum een kwartier door

Maar ik zat net trots te vertellen tegen mijn man dat het toch leuk is dat hij speelgoed van zijn ene hand naar zijn andere hand brengt Alleen zijn dat van die kleine dingen die je hier nooit leest. Het zijn altijd kindjes die rollen en kruipen en dat doet Thomas nog allemaal niet, dus dan krijg ik soms wel het gevoel van: "hmz, eigenlijk kan hij nog niet echt iets, hé..."
quote:
Hier ook een mama die de kinders laat huilen. Heb bij Shenaya voor mezelf de grens van 10 minuten aangenomen en doe dit bij Nanique nu ook! Je hoort het verschil op een gegeven moment zo goed wat ze met hun huilen bedoelen! Shenaya is aan het puberen dus die zeurt heel erg in haar huiltje nou daar ga ik niet voor naar haar toe!
Ik ga zo boodschappen doen! Manlief is jarig!
Ik moet wel toegeven dat het bij mij een tijdje geduurd heeft voor ik het allemaal herkende en in het begin stond ik eigenlijk altijd direct bij zijn bedje.

Net in het nieuws:
Ziekenhuis in Aalst, vrouw wou borstvoeding geven op gang van de spoeddienst omdat haar ligamenten gescheurd zijn en haar kindje honger had. Werd de politie erbij gehaald
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:23:04 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84087539
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oh nee, hoor. Toegegeven, ik zou het zo tof vinden als hij veel dingen doet die andere kinderen hier ook doen, maar gisteren was het gewoon supergrappig dat ik hem eens wou laten krijsen (want hij is toch altijd zo rustig... as if ) en toen deed hij niets behalve op zijn rug rollen. Maar het is gewoon onze kleine luierik
Ik maak me soms gewoon wat zorgen omdat hij echt helemaal niet graag op zijn buik ligt. Ook niet meer op ons. Misschien is er wel iets aan de hand? En zeker omdat ze bij kind&gezin hebben gezegd dat we hem dagelijks op zijn buik moeten leggen, maar dat is echt geen fun gebeuren want dan krijst hij nog minimum een kwartier door
[..]

Ik moet wel toegeven dat het bij mij een tijdje geduurd heeft voor ik het allemaal herkende en in het begin stond ik eigenlijk altijd direct bij zijn bedje.

Net in het nieuws:
Ziekenhuis in Aalst, vrouw wou borstvoeding geven op gang van de spoeddienst omdat haar ligamenten gescheurd zijn en haar kindje honger had. Werd de politie erbij gehaald
wat zijn ligamenten?

Leonie, als ik Harry een schone luier aan doe, leg ik hem altijd even op zijn buik om zijn broek omhoog te doen en zijn shirt goed te trekken. Snap je wat ik bedoel? Ik kondig het ook altijd aan. Ik zeg dan 1, 2 en draai hem dan op zijn buik. Als broek en shirt goed zitten draai ik hem weer terug (weer 1,2 draaien). Omdat ik hem eigenlijk altijd zo verschoon, heeft hij al heel snel geleerd goed zijn hoofd omhoog te houden en op zijn buik te liggen. Misschien een tip? Ook omdat hij effectief dus niet zo lang dan op zijn buik ligt maar wel heel veel keren per dag...
pi_84087735
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

wat zijn ligamenten?

Leonie, als ik Harry een schone luier aan doe, leg ik hem altijd even op zijn buik om zijn broek omhoog te doen en zijn shirt goed te trekken. Snap je wat ik bedoel? Ik kondig het ook altijd aan. Ik zeg dan 1, 2 en draai hem dan op zijn buik. Als broek en shirt goed zitten draai ik hem weer terug (weer 1,2 draaien). Omdat ik hem eigenlijk altijd zo verschoon, heeft hij al heel snel geleerd goed zijn hoofd omhoog te houden en op zijn buik te liggen. Misschien een tip? Ook omdat hij effectief dus niet zo lang dan op zijn buik ligt maar wel heel veel keren per dag...
Iets wat rond een gewricht zit, bij de vrouw in kwestie rond haar knie.

Dat doe ik ook altijd bij Thomas Effectief ook met de 1, 2 (3 in mijn geval ) erbij. Maar het is niet om zijn hoofdje recht te houden (dat doet hij al want hij zit ook al in zijn bumbo enzo) maar bij Kind&Gezin zeiden ze dat we hem dagelijks verschillende minuten na elkaar op zijn buik moeten leggen voor zijn motoriek. Blijkbaar kruipen kinderen nu later omdat ze op hun rug slapen en eigenlijk bijna niet meer op hun buik liggen. Hierdoor worden ze niet gestimuleerd tot kruipen.
pi_84088446
In mijn cb-boekje (nou ja die van Mart dan), staat dat waterpokken kunnen beginnen als rode vlekken.
Het is geen warmte uitslag, want die heeft ie al een week ofzo. Dat zijn iets kleinere bultjes en veel méér nog

Ach ja, ik wacht het gewoon af. Miisschien zijn het inderdaad gewoon muggenbulten
pi_84092124
zo bijgelezen (dit deel dan)

Nikki wat een nare gebeurtenis, kan me voorstellen dat het je enorm aangrijpt

Een nieuwe poster! Dolphinqueen welkom en wat een mooi kindje

Wat betreft het slapen en afspraken, ik houdt meer rekening met mezelf als met een slaap ritme van mn meisje het is ook maar net hoe het uitkomt, ik probeer wel rekening met voeding te houden
maar eigenlijk slaapt ze overal wel (zal ook wel bij de leeftijd horen, ze is vandaag precies 2 maanden)

Ymme op je gevoel afgaan hoor! en moeder zijn maakt je gewoon af en toe onzeker en je hoort verschillende verhalen dat klopt. Blij dat je wat aan de tips van de anderen hebt gehad

toen nogmaals de mooie foto's van son (en nog welkom hier he)

huilen, tot nu toe doet ze dat alleen als er echt wat is, ik laat haar dan ook niet door huilen
ze kan wel wat jammeren als ze bijvoorbeeld niet in slaap komt, meestal houdt dat vanzelf op
gaat dat te lang door wordt het wel huilen, maar dat hoor ik wel aankomen en ben dan voor dat ze echt gata huilen wel bij haar om in slaap te wiegen ofzo

happy succces bij het cb

in het begin had ze ook heel erg warmte uitslag ik dacht haast dat ze allergisch ergens voor was, nu is het weggetrokken wel nog hier en daar een rood puntje over, had ook al aan een vlooienbeet ofzo gedacht, maar er zijn er niet meer bijgekomen....

Liesz gefeliciteert met manlief!

asy wat een idee om zo harry op zn buik te leggen, ik heb me erop betrapt dat ik mn meisje eigenlijk haast nooit op haar buik leg , misschien zo ook invoeren
pi_84092416
Ik moet Sonnetje nog even welkom heten, wat een schatje die Floris!! Die mag hier wel in het topic
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:50:03 #103
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84099186
Hier weer terug van het CB, Daan heeft zijn prikjes weer prima doorstaan, stoere vent heeft geen traantje gelaten. Bij de 2e prik even jammeren, maar toen ik 'm oppakte was het al weer over.

Voor de statistieken: met 20 weken 7500gram en 63cm (al was hij niet helemaal uitgestrekt). Hier nog even de curves





We mogen trouwens over 6 weken alweer. Deze keer waren we wat laat met 4,5maand en straks met precies 6 maanden.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:59:47 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84099548
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:27 schreef leonieke het volgende:

[..]

Iets wat rond een gewricht zit, bij de vrouw in kwestie rond haar knie.

Dat doe ik ook altijd bij Thomas Effectief ook met de 1, 2 (3 in mijn geval ) erbij. Maar het is niet om zijn hoofdje recht te houden (dat doet hij al want hij zit ook al in zijn bumbo enzo) maar bij Kind&Gezin zeiden ze dat we hem dagelijks verschillende minuten na elkaar op zijn buik moeten leggen voor zijn motoriek. Blijkbaar kruipen kinderen nu later omdat ze op hun rug slapen en eigenlijk bijna niet meer op hun buik liggen. Hierdoor worden ze niet gestimuleerd tot kruipen.
Tja, dan komt het vast doordat jij 1 2 3 zegt ipv 1 2
Harry ligt in elk geval heel erg veel op zijn buik. Hij slaapt ook op zijn buik

Daan, reusje

Ik ga hier iemand zijn nagels knippen en dan gaan we dadelijk met z'n allen uiteten
Fijne avond allemaal!
pi_84109755
Mooie curve Happy.
Hier gaat dat ietsjes minder goed...
Vorige week was ik met Lars bij het weeguurtje op het consultatiebureau geweest, en daar bleek dat ie in anderhalve week slechts 30 gram was aangekomen. Da's niet veel, maar goed, vorige keer misschien net voor een dikke plasluier, nu misschien net erna... zou kunnen... Vandaag hebben we hem weer laten wegen, en hij is nu sinds vorige week zelfs 50 gram afgevallen! Het zou een 'krimpcurve' worden...

Hij lijkt verder nergens last van te hebben trouwens. Is een hartstikke blije baby (tenzij je hem op z'n buik legt, want ook daarin doet ie Thomas na), huilt niet veel, plast genoeg etc...
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. "Meer aanleggen" was het CB-advies, maar dat gaat wel wat lastig nu ik weer aan het werk ben. Ik had zelfs vandaag al het gevoel dat ik steeds minder gekolfd krijg... Ik zal hem in ieder geval zometeen voor ik naar bed ga nog maar even wakker maken voor een hapje...
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:06:56 #106
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84110602
Dat zijn vervelende berichten Shandaly, ik snap dat je daar onzeker van wordt. Ik zou in ieder geval zo mogelijk een weegschaal halen bij de thuiszorg, zodat je het in de gaten kan houden. Heb je wel het gevoel dat hij goed drinkt?

Ik kan me nog van Asyniur herinneren dat Harry te veel voormelk kreeg en niet de achtermelk (waar de meeste voedingswaardes inzitten en waar de baby dus het meest van groeit). Welke kleur hebben zijn poepluiers?

In ieder geval de dagen dat je wel thuis bent, Lars flink veel aanleggen en goed je borst leeg laten drinken.
pi_84111549
He Shandaly dat is geen leuk bericht om te lezen Ik zou ook een weegschaal halen moest ik jou zijn (hier heb ik ook één staan omdat ik niet helemaal zeker was) en hem een paar dagen wegen voor een voeding en direct erna. Dan weet je hoeveel Lars binnen krijgt.
En als je zou merken dat je productie te laag is: Lars vaker aanleggen als je thuis bent of vaker kolven op het werk (bv om de 2 of 3 uur wat minder lang en misschien eens 's nachts even kolven als je dat ziet zitten). Ik heb hier mijn productie na mijn eerste week werken kunnen opdrijven door een weekend om de 2 uur te kolven (Thomas drinkt niet meer graag bij mij aan de borst dus ik kolf altijd af en geef hem de melk in een fles). Maar in het borstvoedingstopic zitten er wel een aantal mensen die veel meer kennen over borstvoeding dan ik.

Drinkt hij veel uit de fles?

En wat de curve van Thomas betreft? Neem gewoon de curves van Daan en wissel de woordjes Gewicht en Lengte en je bent er
Voor de statistieken: 18w6d: 6210g en 64,5 cm. Normaal gezien moeten we terug half september, maar omdat zijn hoofdje niet genoeg gegroeid is, moeten we binnen een paar weken al op tussentijdse controle voor zijn hoofdje. Ik vermoed eerder dat er de vorige keer verkeerd is gemeten geweest omdat hij toen een serieuze piek omhoog maakte op de curve en nu serieus daalt.
pi_84120980
Shandaly wat een lastig geval. Helaas geen tips hier omdat ik geen BV geef/heb gegeven. Ik hoop dat het weer goed komt met je productie.

Happy, mooie curve voor Daan hoor!

Hier gaat Lisa vanavond uit logeren bij opa en m'n zusje. Manlief en ik hebben de jaarlijkse BBQ op het strand die het begin van de bouwvak in zal luiden! En ik wil Lisa liever niet om 12 uur 's nachts nog uit bed halen bij m'n vader om haar mee naar huis te nemen.
Zal wel heel vreemd zijn voor ons, wakker worden zonder ons meisje. Ik vind het zo fascinerend hoe snel je kindje bij je hoort. Vanaf het eerste moment is het gelijk alsof het nooit anders geweest is. Ik hoop dat ze vanavond lekker zal slapen. Op zich hoef ik me er niet te druk om te maken denk ik, want ze slaap heel vaak bij m'n vader in haar ledikantje als hij op haar past.

Het schijnt trouwens raar te zijn, zo'n opa die alleen op een kleintje past. Een paar weken terug liep hij met Lisa in de wagen bij ons in het dorp door de winkelstraat. Kijkt er zo'n mevrouw in de wagen en zegt: Goh meneer dat is een kleintje. Kunt u daar wel voor zorgen? Bemoei je met jezelf mens!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:10:48 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84121065
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly wat een lastig geval. Helaas geen tips hier omdat ik geen BV geef/heb gegeven. Ik hoop dat het weer goed komt met je productie.

Happy, mooie curve voor Daan hoor!

Hier gaat Lisa vanavond uit logeren bij opa en m'n zusje. Manlief en ik hebben de jaarlijkse BBQ op het strand die het begin van de bouwvak in zal luiden! En ik wil Lisa liever niet om 12 uur 's nachts nog uit bed halen bij m'n vader om haar mee naar huis te nemen.
Zal wel heel vreemd zijn voor ons, wakker worden zonder ons meisje. Ik vind het zo fascinerend hoe snel je kindje bij je hoort. Vanaf het eerste moment is het gelijk alsof het nooit anders geweest is. Ik hoop dat ze vanavond lekker zal slapen. Op zich hoef ik me er niet te druk om te maken denk ik, want ze slaap heel vaak bij m'n vader in haar ledikantje als hij op haar past.

Het schijnt trouwens raar te zijn, zo'n opa die alleen op een kleintje past. Een paar weken terug liep hij met Lisa in de wagen bij ons in het dorp door de winkelstraat. Kijkt er zo'n mevrouw in de wagen en zegt: Goh meneer dat is een kleintje. Kunt u daar wel voor zorgen? Bemoei je met jezelf mens!
Wat zei opa: nee, dat ziet u toch?

Shandaly, heb je het idee dat je borsten erg vol zijn of erg leeg? Als ze erg leeg voelen, dan kun je Lars elke 2 uur gaan aanleggen om je productie weer op te krikken. Vraag ook eens in het borstvoedingstopic om tips
pi_84121218
Ja Asy, zoiets zij hij inderdaad. Jeetje, opa zorgt beter voor zijn kleindochter dan menig vader voor zijn kind. Hij praat echt de hele dag tegen haar. Over een luier verschonen doet hij soms echt 10 minuten ofzo omdat ie dan op d'r buik gaat blazen en kietelen enzo. Lisa gaat al lachen als ze hem alleen al ziet. Zó fantastisch. Als er iemand is waarbij ik mijn kind met een heel goed gevoel achter kan laten dan is het mijn vader wel.
pi_84121257
Shandaly, dat is balen zeg Hier ook een krimpcurve gehad (met ook een verder prima blij kind) en je maakt je zó bezorgd!
Ik zou ook gaan voor meer aanleggen En inderdaad even voor en na de voeding wegen. Mocht hij dat echt weinig binnenkrijgen even een Lactatiekundige inschakelen Er is echt vanalles aan te doen!

Komt jouw cyclus misschien weer op gang? Dat wil wel eens een flinke dip geven.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:31:50 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84121286
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja Asy, zoiets zij hij inderdaad. Jeetje, opa zorgt beter voor zijn kleindochter dan menig vader voor zijn kind. Hij praat echt de hele dag tegen haar. Over een luier verschonen doet hij soms echt 10 minuten ofzo omdat ie dan op d'r buik gaat blazen en kietelen enzo. Lisa gaat al lachen als ze hem alleen al ziet. Zó fantastisch. Als er iemand is waarbij ik mijn kind met een heel goed gevoel achter kan laten dan is het mijn vader wel.
Niet druk om maken hoor! Er zijn altijd mensen met een andere mening dan jij
Het gaat erom dat jullie je meisje ergens met een goed gevoel achterlaten. En wat een ander ervan denkt, moet ie zelf weten.
wij verdenken mijn schoonouders ervan dat ze op de oppasdagen expres grote rondes wandelen met de kinderwagen om maar gezien(en aangesproken) te worden door iedereen van het dorp
pi_84121325
Asy: dat doen de opa's en oma's hier sowieso hoor
Zo zijn ze, die ouders!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:35:27 #114
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84121337
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:26 schreef leonieke het volgende:
Normaal gezien moeten we terug half september, maar omdat zijn hoofdje niet genoeg gegroeid is, moeten we binnen een paar weken al op tussentijdse controle voor zijn hoofdje. Ik vermoed eerder dat er de vorige keer verkeerd is gemeten geweest omdat hij toen een serieuze piek omhoog maakte op de curve en nu serieus daalt.
Hoeveel cm was zijn hoofdje nu? Daan's hoofdje was ook amper gegroeid, maar daar hebben ze niets van gezegd (dat meten ze trouwens wel snel en onnauwkeurig vind ik). Vorige keer krap 41 cm en ruim 41cm.
pi_84121391
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:29 schreef freecell het volgende:
Shandaly, dat is balen zeg Hier ook een krimpcurve gehad (met ook een verder prima blij kind) en je maakt je zó bezorgd!
Ik zou ook gaan voor meer aanleggen En inderdaad even voor en na de voeding wegen. Mocht hij dat echt weinig binnenkrijgen even een Lactatiekundige inschakelen Er is echt vanalles aan te doen!

Komt jouw cyclus misschien weer op gang? Dat wil wel eens een flinke dip geven.
We gaan dit weekend maar eens een borstvoedingweekend instellen. We mochten eventueel maandag nog een keertje bij het consultatiebureau langskomen om daar te wegen, en dan zal ik wel eens vragen over eventuele leenweegschalen enzo. Ik merk overigens nog niets van ongesteld moeten worden, dus helaas kan ik die oorzaak afstrepen.

Wat heb jij gedaan tijdens de krimpcurve? Ook alleen meer aanleggen? En hoe lang duurde de 'krimp'? Mijn collega's beginnen al over bijvoeden met kunstvoeding, of zelfs helemaal overstappen... maar dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten...
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:42:18 #116
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84121434
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:39 schreef Shandaly het volgende:
Mijn collega's beginnen al over bijvoeden met kunstvoeding, of zelfs helemaal overstappen... maar dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten...
Da's wel de laatste optie. Er zijn nog veel mogelijkheden. Hebben ze trouwens naar het tongriempje gekeken? Dat kan ook nog wel eens goed drinken in de weg staan.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:42:47 #117
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84121441
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:35 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hoeveel cm was zijn hoofdje nu? Daan's hoofdje was ook amper gegroeid, maar daar hebben ze niets van gezegd (dat meten ze trouwens wel snel en onnauwkeurig vind ik). Vorige keer krap 41 cm en ruim 41cm.
41,8cm is het nu (en was het 4 weken geleden ook).
pi_84121470
Shandaly: ik heb een lactatiekundige ingeroepen. Maar FLorian was nog veel jonger. Die was 4 à 5 weken. En die bleek door een medische oorzaak niet bij mij te kúnnen drinken. En dat had de LK heel snel door
Maar dat is hier niet aan de orde gelukkig

Wat wel meteen een beetje hielp (helaas niet genoeg) was borstcompressie
En wat ook een beetje hielp was om na elke voeding nog even wat te kolven en dat na de volgende voeding er bij te geven, maar dat was wel een flinke klus

Blijvoeding of overstappen zou ik nog niet overwegen nu als ik jou was
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:54:00 #119
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84121613
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

41,8cm is het nu (en was het 4 weken geleden ook).
Zo, wat netjes gemeten. Hier is het floep dat ding er omheen en meteen er weer vanaf. Je kunt echt niet secuur meten zo, maar ja, het zal wel goed zijn want hij heeft niet een klein hoofd ofzo vergeleken bij zijn romp
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:23:26 #120
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84122177
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:54 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Zo, wat netjes gemeten. Hier is het floep dat ding er omheen en meteen er weer vanaf. Je kunt echt niet secuur meten zo, maar ja, het zal wel goed zijn want hij heeft niet een klein hoofd ofzo vergeleken bij zijn romp
Nee, dat lijkt me ook niet. Lengte en hoofdje zitten bijna op dezelfde lijn, dus ik maak me niet te veel zorgen. Ik ben wel blij dat ze het zo opvolgen dat we binnen 3 weken terug moeten om het hoofdje te laten meten.

Ze heeft het gisteren 3 keer gemeten om zeker te zijn trouwens Maar de keer ervoor was Thomas zo onrustig (echt wenen van de eerste tot de laatste minuut) dat ze het toen volgens mij niet nauwkeurig genoeg kon doen (ze had het zelfs opgeschreven dat hij aan het wenen was en blijkbaar moet het al erg zijn voor ze het noteert )
pi_84122283
Zo dames ik kom afscheid nemen van alle kleine babietjes en hun moeders (en vaders) want Dijon is nu een half jaar oud (gisteren) en wij gaan een topic opschuiven.

Op moederdag 2009 schrokken we ons een hoedje toen ik zwanger bleek te zijn


Geheel onverwacht maar zeker gewenst was ik zwanger van de derde



Een klein eigenwijsje was het al in mijn buik want wij gingen maar liefst drie keer voor een 3d echo en elke keer wou meneer niet goed op de foto, toch nog een foto van de zijkant



Inmiddels dus al weer 6 maanden oud, hij gaat uit zich zelf zitten, kruipt vooruit en probeert zich overal aan op te trekken. Een klein eigenwijsje die zijn eigen plan trekt en vooral veel haast heeft en lijkt te willen zeggen "liggen is voor babies".



dag lieve kleine jongetjes, meisjes en hun ouders tot in het volgende topic
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:32:56 #122
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84122389
Faja, wat doe je nu met die positieve test opnieuw te posten Ik dacht even dat je terug zwanger was
Waar Dijon is echt zo'n knappe jongen met zijn donkere kijkers
Veel plezier in het topic voor de grote baby's
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:33:40 #123
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84122407
Dag lieve Faja en Dijon! Wat is het al een mooie grote baby! Tot over ruim een maand!
pi_84122422
dagdag faja en dijon, veel plezier
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84122427
Dag Faja en Dijon, tot in het grote baby topic! Zo te horen wil Dijon al lang geen kleine baby meer zijn dus het wordt inderdaad tijd voor de GROTE babies!
pi_84122431
Leonieke dat mag ik toch hopen van niet, 3 kinderen is voor mij genoeg hoor en mijn man is al 2 maanden terug bij de uroloog geweest in het ziekenhuis om het bij 3 te houden
pi_84122854
Daaaaag Faja en Dijon. En tot snel.

Kan iemand mij aub vertellen (en gerust stellen) dat het weer overgaat. Zo makkelijk als Mart altijd was, is hij nu niet meer. Huilen en huilen. Niet willen slapen maar alleen maar huilen. Totdat ik hem in de kinderwagen leg en ga wandelen. Maar dit kan ik toch niet 3 keer per dag doen. Moet ook nog wat in huis doen, de honden, eten. Pfffff.

Hij is nu 19 weken 3 dagen oud.
Volgens de uitgerekende datum is dit 21 en 5 dagen.

Snap echt niet wat hij heeft. Wat er in hem om gaat. En ik lijk hem ook niet te kunnen troosten ofzo.
Riep straks zelfs naar hem, HOU NOU EENS OP! En schrok daar zelf van... Zo ben ik helemaal niet.
Kan altijd heel veel hebben. Maar hij lijkt me allemaal even wat te veel te worden Wil gewoon een goede moeder zijn en hem gelukkig en blij zien.
pi_84122949
Ymme, Thijs heeft dit ook gehad.... van makkelijk en vrolijk werd hij een huilend monstertje. En ook rond die periode... Het is vanzelf overgegaan en ik denk dat het de 19 weken sprong was.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84122965
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:53 schreef ymme het volgende:
Daaaaag Faja en Dijon. En tot snel.

Kan iemand mij aub vertellen (en gerust stellen) dat het weer overgaat. Zo makkelijk als Mart altijd was, is hij nu niet meer. Huilen en huilen. Niet willen slapen maar alleen maar huilen. Totdat ik hem in de kinderwagen leg en ga wandelen. Maar dit kan ik toch niet 3 keer per dag doen. Moet ook nog wat in huis doen, de honden, eten. Pfffff.

Hij is nu 19 weken 3 dagen oud.
Volgens de uitgerekende datum is dit 21 en 5 dagen.

Snap echt niet wat hij heeft. Wat er in hem om gaat. En ik lijk hem ook niet te kunnen troosten ofzo.
Riep straks zelfs naar hem, HOU NOU EENS OP! En schrok daar zelf van... Zo ben ik helemaal niet.
Kan altijd heel veel hebben. Maar hij lijkt me allemaal even wat te veel te worden Wil gewoon een goede moeder zijn en hem gelukkig en blij zien.
het gaat heus weer over echt waar! ga lekker eventjes zitten, doe een bakkie. en ga dan lekker ff een rondje lopen en laat de boel de boel!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:00:54 #130
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84122992
Ymme, soms zijn er wel eens periodes dat het minder makkelijk gaat. Dat hoort er ook bij. Natuurlijk komt het wel weer goed maar houd symptomen in de gaten (temperatuur, alertheid, veranderingen op zijn lichaam) dat mocht hij toch ziek zijn, je dit direct merkt.

En een baby voelt ook als jij 'gestresst' bent, dus dat helpt ook niet om hem rustig te krijgen. Moeilijk natuurlijk, maar probeer er ontspannen mee om te gaan. Probeer 'm in een voor hem prettige situatie te brengen. Als hij wandelen prettig vindt, ga dan zoveel mogelijk wandelen. Wil hij slapen, leg 'm vaak op bed. Wil hij misschien wat extra water of melk, geef 'm wat te drinken.

Misschien heeft hij 'gewoon' last van de warmte of zit hij even niet zo lekker in zijn velletje. En soms is er gewoon geen oorzaak en dan hoop je dat het snel weer over gaat.

Sterkte!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:03:14 #131
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84123033
Dag Dijon en Faja, veel plezier bij de grote babies en tot snel
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84123060
Hij is in al zijn 19 weken nog nooit moeilijk geweest met slapen.
Ik denk dus toch echt dat hij in de sprong zit. Want zo ken ik hem niet.

En tja, rustig blijven... kan ik heel goed maar vandaag lijkt het wel van niet.
pi_84123225
Ymme, bij zo'n 22,5 week zou de volgende sprong zijn, maar het zou toch zomaar een paar dagen eerder kunnen beginnen?!
Het komt altijd weer goed. Moeilijk om dat nu te beseffen en het zal je gemoedstoestand waarschijnlijk ook niet veranderen, maar toch. Waarschijnlijk heb je volgende week gewoon weer je lekkere vrolijke mannetje.
pi_84123281
Komt hij dan gewoon niet meer 'uit' de sprongen

de 19 weken sprong, en daarna meteen de 26 weken sprong.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:19:47 #135
18860 sindell
Seriously
pi_84123400
Daag Dyon!!
Jij bent ok hard een grote baby geworden zeg
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Leonieke dat mag ik toch hopen van niet, 3 kinderen is voor mij genoeg hoor en mijn man is al 2 maanden terug bij de uroloog geweest in het ziekenhuis om het bij 3 te houden
Iemand die ik ken haar man was ook geholpen, want ze hadden al 4 en ze wordt bijna 40... ze is nu zwanger van een tweeling , het kan zich herstellen binnen 2 jaar geloof ik...

Ymme, vervelend dat Mart zichzelf niet is.. maar als wandelen hem troost, dan moet je dat doen. Hier in huis komt ook bijna niks gedaan, omdat Laura toch heel veel aandacht nodig heeft en dan is ze nog vrij makkelijk ook. Mart heeft nu even zijn moeder nodig en dus prioriteit. (nou ja de hondjes moeten ook eten en uit natuurlijk, maar dat kan wel samen toch?)
pi_84123597
oh, over huishouden nu

ik negeer huishouden hoor. nu en dan een stofzuiger er doorheen. in de weekenden ff badkamer en wc goed soppen en verder maak ik eten en doet sangdrax de afwas. wasjes doen we er 's avonds in en werk ik dan weg tijdens ravi zn bleruurtje dat vermindert dan vanzelf het bleruurtje. en verder zal het me een worst wezen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:38:42 #137
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84123848
Het huishouden staat hier ook op een heel laag pitje. Vandaag wil ik echt eens poetsen want ik kan het zelf niet meer aanzien En hoe komt het hier? Als Thomas lastig is, is het echt niet te doen om iets uit te voeren en als hij rustig en wakker is, wil ik me ook met hem bezig houden zodat hij niet het gevoel krijgt dat we ons alleen maar met hem bezig houden als hij vervelend doet. En slapen? Tjah, de ene dag is dat 15 minuten, de andere dag 2 uur. Je kan er echt niet op voortgaan

Maar Ymme, als Mart echt zo rustig wordt van wandelen en je hebt er de tijd voor dan zou ik er lekker mee gaan wandelen. En als je echt het gevoel hebt dat het je te veel wordt, dan leg je hem (in mijn ogen) misschien beter al wenend eventjes in zijn bedje. Zodat je zelf ook wat rustiger kunt worden. De kans is namelijk echt klein dat je hem zal kunnen kalmeren als je zelf stressy bent. Hier wordt dat soms heel pijnlijk duidelijk voor mij als ik al 40 minuten met een wenende Thomas bij mij zit en hem echt niet rustig krijg en P. hem dan vasthoudt en dat hij binnen de 2 minuten in zijn armen slaapt. Is echt maar een baby voelt jouw stemming zo goed aan.
pi_84123941
Volgens oei ik groei zit er inderdaad maar heel weinig tijd tussen die 2 sprongen hè. Kijk of je nou dat boek gaat geloven is een ander verhaal, ik ben er zelf nogal nuchter in namelijk, maargoed. Succes ermee in ieder geval!

Sindell, OMG... dat lijkt dat tv programma op discovery ofzo wel. John and Kate + 8.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:44:25 #139
18860 sindell
Seriously
pi_84124000
Mja het was ook niet de bedoeling, maar ze had er gewoon niet bij stilgestaan. Ze ontdekte het ook pas bij 13 weken ofzo. Gelukkig wonen ze op een boerderij, dus ze hebben de ruimte wel, maar toch dat is wel een hele omschakeling. ( en het was natuurlijk gelijk de roddel van het platteland in die omgeving )
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:44:27 #140
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84124002
Hier wordt P. trouwens gek als ik het woord "sprongetje" gebruik Ik heb ooit eens gezegd: "oh maar dat is normaal dat hij zo doet, dat is het x weken sprongetje" en de week erna was hij nog ambetanter en zei ik "hmz, misschien is DAT wel het x weken sprongetje en was hij vorige week gewoon vervelend." Een paar dagen later zei ik dat dat nu echt wel het sprongetje moest zijn en toen zei P. dat hij de indruk kreeg dat Thomas op een springbal ofzo zit omdat ik altijd wel met het befaamde sprongetje afkom. Hier springen we dus niet meer
pi_84127731
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:44 schreef leonieke het volgende:
Hier wordt P. trouwens gek als ik het woord "sprongetje" gebruik Ik heb ooit eens gezegd: "oh maar dat is normaal dat hij zo doet, dat is het x weken sprongetje" en de week erna was hij nog ambetanter en zei ik "hmz, misschien is DAT wel het x weken sprongetje en was hij vorige week gewoon vervelend." Een paar dagen later zei ik dat dat nu echt wel het sprongetje moest zijn en toen zei P. dat hij de indruk kreeg dat Thomas op een springbal ofzo zit omdat ik altijd wel met het befaamde sprongetje afkom. Hier springen we dus niet meer
herkenbaar
pi_84128414
Dag dyon en Faya, veel plezier bij het grote babies topic ! Wat groeien ze weer snel he..
pi_84129385
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:44 schreef leonieke het volgende:
Hier wordt P. trouwens gek als ik het woord "sprongetje" gebruik Ik heb ooit eens gezegd: "oh maar dat is normaal dat hij zo doet, dat is het x weken sprongetje" en de week erna was hij nog ambetanter en zei ik "hmz, misschien is DAT wel het x weken sprongetje en was hij vorige week gewoon vervelend." Een paar dagen later zei ik dat dat nu echt wel het sprongetje moest zijn en toen zei P. dat hij de indruk kreeg dat Thomas op een springbal ofzo zit omdat ik altijd wel met het befaamde sprongetje afkom. Hier springen we dus niet meer
haha was hier ook zo maar ik vond het wel een fijne term om onverklaarbaar gedrag op te gooien
En sprongetjes gaan weer over dus wt je kleine laat zien ook (een keer)
pi_84141805
Ik heb de oplossing gevonden voor het 17:30 drama hier
Mart is dan zo moe, maar slapen hó maar. Nu geef ik hem dan een flesje met 60 cc water en één klein schepje voeding... En daarna meteen in de wip en slapen hoor

En dan als hij dadelijk wakker wordt, z'n papfles en naar bedje toe

Of het geheel verantwoord is om even een klein beetje tussendoor te geven, weet ik niet. Maar het werkt wel. Beter dan het gekrijs! En dat gaat hard en hij is dan gewoon ontroostbaar. Alleen aan z'n flesje lurken helpt dan blijkbaar. Kan het morgen ook eens met wat warm water proberen. Of anders thee of klein beetje roosvicé.
pi_84142024
ach dat beetje extra dat zal je kindje heus geen kwaad doen hoor. Als dat zo werkt, prima toch. Lekker eventjes laten drinken, zo zijn jullie allebei blij.

je had trouwens geen interesse meer in het rompertje?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:06:43 #146
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84142236
Hier een heel moe mannetje. Hij heeft vandaag erg veel last gehad van zijn beentjes door de prikjes. Amper geslapen. Hele dag wat verhoging gehad en nu net toen ik 'm temperatuurde had hij 38.8 graden koorts. Maar even in de gaten houden en zo nog een keer tempen. Ik heb 'm om 18.15 uur op bed gelegd en hij was zo goed als meteen knock out.

Ben benieuwd hoe vroeg hij komt morgen/vannacht. Maar het is weekend dus het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ben blij dat hij nu lekker slaapt.
pi_84142379
Ymme: één schepje tussendoor kan geen kwaad hoor Hoeveel krijgt hij normaal? Als het onder de liter blijft is het sowieso geen probleem
Roosvicee zou ik nog niet doen op die leeftijd Is toch weer bijvoeding hè?
pi_84142482
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:06 schreef happyme28 het volgende:
Hier een heel moe mannetje. Hij heeft vandaag erg veel last gehad van zijn beentjes door de prikjes. Amper geslapen. Hele dag wat verhoging gehad en nu net toen ik 'm temperatuurde had hij 38.8 graden koorts. Maar even in de gaten houden en zo nog een keer tempen. Ik heb 'm om 18.15 uur op bed gelegd en hij was zo goed als meteen knock out.

Ben benieuwd hoe vroeg hij komt morgen/vannacht. Maar het is weekend dus het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ben blij dat hij nu lekker slaapt.
Aaah, ziek van de prikjes Hopelijk slaapt hij lekker en is het morgen weer over... voor je mannetje..
pi_84142576
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:09 schreef freecell het volgende:
Ymme: één schepje tussendoor kan geen kwaad hoor Hoeveel krijgt hij normaal? Als het onder de liter blijft is het sowieso geen probleem
Roosvicee zou ik nog niet doen op die leeftijd Is toch weer bijvoeding hè?
Hij krijgt nu op een dag 3 flessen van 200 en ééntje van 220 met rijstebloem voor de nacht.
Dus in totaal 880. Dan kan dat éne schepje inderdaad geen kwaad nee!

Hij is wakker, dus ik ga de laatste fles klaar maken en hem dan lekker op bed leggen.
En ik zelf ook. Ben niet zo in mijn hummetje. Beetje slechte eter laatste paar weken en dat merk ik nu heel goed. De fut is op. Dus maar weer gaan koken elke dag (deed ik niet, omdat ik toch alleen was, maar vanaf maandag is manief elke dag thuis, hij heeft ander werk gelukkig)
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:04:23 #150
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84147558
Dijon!
Van harte met je halfjaardag kereltje! Heb je het goed gevierd? Faja, veel plezier in het volgende topic en tot snel!

Het kleinste baby'tje uit het topic staat nu op de 1e plaats.

Ymme, klinkt als een prima oplossing!
En ook goed voor jezelf zorgen he!

Madammeke heeft weer een nachtje in het ziekenhuis gelogeerd i.v.m. de 3e vaccinaties. Deze keer heeft ze geen dalingen in haar saturatie gehad! Ze mocht vanochtend dus ook gewoon mee naar huis. Ze heeft nog steeds wel een beetje last er van, zere beentjes, pieperig, beetje algehele malaise zeg maar.
Ik kon dus op zoek naar paracetamol zetpilletjes. Voor kindjes onder de 5,5 kilo moet je die bij de apotheek geven.
Emma zal te piepen en pruillipjes te trekken; de mevrouw van de apotheek vond haar heel zielig en wist niet hoe snel ze moest lopen om het paracetamolletjes te pakken!

Qua stats doet ze het ook goed:



Sinds vandaag mogen we gewone flesvoeding gaan proberen in plaats van Nutrilon AR. Emma is dus die dikke voeding gewend en zuigt zo hard aan haar 1-2-3 speen (standje 1) dat de gewone voeding er veeeeel te snel uit komt. Zo snel dat de helft haar mond weer uit loopt. Heeft iemand tips qua spenen waarmee het langzamer gaat (uit de gewone Difrax spenen kwam het nog sneller) of iets wat ik kan doen om het iets langzamer te laten gaan?
Ik moest ook even wennen, toen ik de fles voor het eerst richting haar mond bewoog belandde er een mooie straal in d'r haar.
A grand adventure has begun.
pi_84147996
Jemig, staat ze alweer bovenaan? Ben je er wel aan toe om over een paar weken naar het grote baby'tjestopic te gaan, Keshet, of blijf je hier nog even meeposten?

Wat je vraag betreft: ik weet het niet zeker, maar ik heb van anderen begrepen dat standje 1 op die 1-2-3-speen veel groter is op een gewone speen voor bijvoorbeeld 0+ maanden. Ik weet niet hoe dat met Difraxspenen zit; ik heb altijd spenen voor op de Aventflessen gehad die ik bij de Etos haalde. Misschien kan iemand anders bevestigen dat er minder melk bij een ander type speen doorkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:16:10 #152
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84148125
Bij Avent gebruilen wij voor fv speen 3 en voor bv speen 2. Thomas kan nog altijd niet goed overweg met de 1,2,3-speen
pi_84148172
met selene hadden we oorspronkelijk de brown's (en dan gewoon een fase 1 speen). daarmee dronk ze te snel volgens die verloskundige en kraamhulp, er moest een 1-2-3 speen van difrax komen en dat was doffe ellende. ik heb verder geen ervaring met difrax, we zijn op een gegeven moment maar terug naar die brown's gegaan en die krijgt ravi nu ook want die beviel

mooie groeicurve!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:30:04 #154
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84148852
Keshet, Emma had toch ook last van reflux? Wij hebben nog steeds 2 schepjes Johannesbroodpitmeel door de fles om het dikker te maken zodat het niet terugloopt. Wij gebruiken Aventspenen, vind ik fijne spenen. En dan speen 3 omdat het wat dikker is.

Mooie curve
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:48:15 #155
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84149852
Bedankt voor de reacties op het speen-gebeuren!
Kunnen spenen van andere merken eigenlijk op de Difrax S-flesjes?

Ze heeft/had inderdaad reflux. Een maand geleden zijn we al gestopt met de motilium en de zantac is ook zo goed als gestopt, ze krijgt nog steeds de dosis voor kindjes van 2 kilo. Wat ze er nu van binnenkrijgt is dus zo goed als niks.
Ze spuugt nooit en is ook eigenlijk niet aan het herkauwen; ik hoop dus eigenlijk dat ze over de reflux heen gegroeid is.
Daar komt bij dat haar stoelgang zo ontzettend moeilijk is dat het gewoon echt sneu is. De standaard voeding zou dat probleem moeten verhelpen. Gaat ze spugen/herkauwen dan stappen we linea recta weer over op de AR. Krijgt ze krampjes of anderssoortige issues dan proberen we eventueel de hypo-allergene versie nog.

Ik heb nu besloten dat we het langzaam op gaan bouwen. Ze krijgt nu 120/4 per fles. Morgen krijgt ze dan 3 scheppen AR en 1 schep gewoon. Elke dag komt er een schepje gewoon bij zodat we over een paar dagen helemaal op de gewone zitten. Dan kunnen we tijdig ingrijpen als ze toch gaat spugen en zo krijgt ze de kans om te wennen aan de veranderde samenstelling van haar eten.
Stel je eens voor dat jouw eten ineens ontzettend vloeibaar is als je iets vasts verwacht; dan heb je het er ook even moeilijk mee!

En Claudia, nee, ik ben er nog niet echt klaar voor. Ik ga gewoon in beide topics meeposten heb ik maar besloten! Ik denk dat ik me heel erg kan vinden in beide topics de komende tijd.
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')