abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84060697
Je gevoel volgen!
En als je gevoel zegt dat laten huilen zielig is, waarom zou je hem dan laten huilen?
pi_84060741
Nou huilen om in slaapt te komen werkt dus niet.
Het is nu echt schreeuwen! geworden. Manlief is nu boven om hem te troosten.

Toch maar elke avond erbij blijven tot hij slaapt? Kan dit geen kwaad voor 'later' ?

Soms word je van het hele moeder zijn zo enorm onzeker......
pi_84061046
Ymme, niet tot hij slaapt, tot hij rustig is

Bij Leander hebben we het altijd zo gedaan. Zodra hij begon te brullen er meteen heen en troosten in zijn bedje. Dan (meestal wakker) weer achterlaten.
We doen het nu met Florian ook.

Leander is nu bijna twee. Zijn bed is een veilige plaats voor hem, hij gaat er graag heen, vraagt er zelf om als hij moe is en brult nooit voor het slapengaan. Hij weet: als er wél echt iets is en ik ga huilen staat mama binnen een minuut naast mijn bed.En als hij aan het einde van de dag moe en huilerig is en heel hard huilt om iets, houdt hij op zodra ik hem in bed leg en dan gaat hij lekker slapen
En ja, dat was soms heel veel werk toen hij nog een baby was, (soms anderhalf uur achter elkaar trap op, trap af) maar ik ben er nu zo blij mee

En dus leg ik hem over het algemeen om 7 uur in bed en hoor ik hem niet meer tot de volgende ochtend 7 uur
pi_84061713
Manlief had hem eventjes mee naar beneden genomen. Mart was helemaal over de pis, om het zo maar even te zeggen.

Toen weer even lachen op de bank. Ik weer met hem naar boven. Zingen boven zijn bed, en steeds een stukje verder gelopen totdat ik bij de deur was. Toen nog eventjes zingen (hij lag heerlijk rustig in bed) en toen deur dicht. En nu slaapt hij. Dat doet me goed.

Ben ontzettend moe zelf, vandaar ook een beetje wanhoop hier.
pi_84061786
bedankt voor de tips.
pi_84062133
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:09 schreef ymme het volgende:
bedankt voor de tips.
zoiets als wat freecell doet deden wij bij selene ook en doen we wegens succes nu bij ravi ook weer. wij doen ietsje anders: bij het eerste huiltje kijk ik direct, troosten, kalmeren, etc. psies wat freecell beschrijft. alleen, als ik hem dan teruggelegd heb wacht ik ff af wat hij doet. dus dan laat ik er 5 minuutjes tussen. dan herhalen, 10 minuutjes ertussen (soms ook 2 x 8 wegens dan tussendoor buiten roken ) enzovoorts. en dat dan net zolang tot hij rustig is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84062167
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:27 schreef leonieke het volgende:

Sonnetje Welkom! En euh.. pic's or it didn't happen
oke dan, omdat je zo aandringt

net geboren

let niet op mn gare kop haha

Nikki, tis om R zo trost te zien
Grappig hoe meer t gaan leven is voor m sinds ie geboren is haha
pi_84062535
son, jd staat hier naast me te mompelen: "die's groot voor de couveuse!" wij zijn een ander maatje gewend

gewoon een moppie
pi_84062980
ach wat een lief moppie en je ziet er best fris uit voor een pasbevallen moeder Sonnetje

Mijn muppet is ook mopperig nu. Zal wel door de warmte komen ofzo. Ben blij dat mijn lief er is want ik heb nu even een lage mekkertolerantie
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:38:47 #60
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84063200
Son, wat een liefie! En jij straalt!
pi_84063358
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:34 schreef octopussy het volgende:
ach wat een lief moppie en je ziet er best fris uit voor een pasbevallen moeder Sonnetje

Mijn muppet is ook mopperig nu. Zal wel door de warmte komen ofzo. Ben blij dat mijn lief er is want ik heb nu even een lage mekkertolerantie
ik ken het idee. gewoon ff time out voor jezelf nemen dan! neem lekker een gezichtsmaskertje dat mag weet je!
pi_84063840
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:25 schreef simmu het volgende:
son, jd staat hier naast me te mompelen: "die's groot voor de couveuse!" wij zijn een ander maatje gewend

gewoon een moppie
haha, kan ik me voorstellen
was ook maar eventjes dat ie er in moest. Tot ie goed ging ademen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:55:35 #63
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84064086
Sonnetje, wat nou gare kop?????
Je ziet er GEWELDIG uit op de foto, je straalt helemaal!!
Geen wonder ook met zo'n heerlijk kleintje in je armen Geniet ervan!
.... met gevoel voor drama....
pi_84067648
teveel gedaan terwijl ik zo nieuwsgierig was hoe het met jullie is
ik lees morgen weer bij!
pi_84067712
sonnetje en floris foto;s
pi_84068174
Ik zie helemaal geen gaar hoofd, hoor Maar wat een knappe Floris Zo heerlijk aan het slapen Zo ieniemienie

Mart, hier is Thomas ook wat moeilijker hoor met de warmte. In zijn kamer is het niet persé te warm, maar het is al zoveel dagen zo'n plakkerig weer. Ik weet er zelf ook van, dus wat moet het dan niet zijn voor zo'n kleintje.
Ik laat Thomas ook niet zo vaak wenen. Misschien ga ik daar later wel spijt van hebben, maar ik vind het nu te zielig om hem echt te laten wenen. Plus dat ik me ook niet op mijn gemak voel als hij daar ligt te wenen. Ik kan wel weten waarom hij ligt te wenen, maar ik ben nooit helemaal op mijn gemak dus ga ik dan maar even zien. Als Thomas nog eventjes moppert, laten we hem doen, maar als het echt wenen is, gaan we kijken en troosten we hem. Anders wordt het alleen maar erger en dan valt hij zeker niet meer zelf in slaap.
pi_84068470
pas rond de 8 maanden valt het kwartje "huilen --> er komt iemand aan dan" pas echt hoor. tot die tijd kunnen ze de connectie gewoon niet leggen, dus dan is het meer "er is iets iets iets --> huilen". selene laat ik nog steeds niet huilen zelfs. ik ga er eigenlijk altijd wel van uit dat er iets is als ze huilt. en selene slaapt doorgaans prima. die leg ik rond 7 uur in bed en dan is ze rustig tot 8 uur de andere dag (let op; ik tiep rustig. niet slaapt )
pi_84068597
Wat mij betreft, mag Thomas elke nacht 12 uur aan een stuk rustig zijn zonder te slapen.. hihi
Maar ik denk dat ik net zoals jij doet bij Selene ook wel zal blijven kijken. Al zal ik misschien moeten opletten dat ik dan niet te rap naast zijn bedje sta.
pi_84069606
Hier laat ik Lisa best af en toe even 10 minuten huilen. En dan bedoel ik eigenlijk meer jammeren/klagen, meestal is het na een paar minuutjes gewoon over en ligt mevrouw te pitten. Bij schreeuwen ga ik wel gelijk kijken want dan is er 'iets'.

Son, wat een prachtig mannetje en wat issie klein. Ik wou dat ik nog zo'n kleine baby had. Mijne is al groot en ze is pas 3 maanden. Geniet echt met volle teugen van die eerste kleine ieniemienie tijd, het is zó snel voorbij! Natuurlijk is het ook leuk als ze meer dingen gaan ondernemen, maar ietsjes langer 'klein' blijven zou van mij best mogen!

Oja en ik ben zojuist ondergekotst door mijn dochter. Kijk, als ze nou graag in bad wil, dan kan ze dat toch ook gewoon zeggen!
pi_84069897
Dat is ook wat ik bedoel, Nikki, dat jammeren/klagen/tegen zichzelf brabbelen is niet erg en dan laat ik hem ook wel eventjes liggen. Zo raar eigenlijk, maar het is voor mij echt elke keer weer een gevoel van "nu moet ik gaan zien" of "neenee, nu is het goed".
Al heb ik wel al beseft dat ik ook moet opletten als hij te veel tegen zichzelf begint te brabbelen. Dan brabbelt hij zichzelf weer helemaal wakker en begint hij met zijn voeten te spelen. Dan is het ook "om zeep"
pi_84077595
Mart heeft vanacht weer iets geleerd lijkt wel.
Hij is nu echt steeds z'n tong aan het uitsteken en zegt bbbbrrr.
pi_84077721
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:19 schreef leonieke het volgende:
Wat mij betreft, mag Thomas elke nacht 12 uur aan een stuk rustig zijn zonder te slapen.. hihi
Maar ik denk dat ik net zoals jij doet bij Selene ook wel zal blijven kijken. Al zal ik misschien moeten opletten dat ik dan niet te rap naast zijn bedje sta.
Ik sta er meestal binnen een halve minuut
Ik ben een muts
pi_84077804
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik sta er meestal binnen een halve minuut
Ik ben een muts
Maar met een goeie conditie... Ik geraak zo rap niet boven
pi_84077818
En vanavond moeten we naar Kind&Gezin: Thomas wegen en meten en prikjes
pi_84077820
whehe, wij vonden ravi gisteravond bij de laatste fles verkeerdom (hoofd richting voeteneind) terug in zijn bedje enfin; daarom dus slaapzakjes hier. selene haalde ook dergelijke dingen uit!
pi_84077838
Dat heeft Thomas dus nog nooit gedaan Verder dan hand of voet tussen de spijlen is hij nog niet geraakt Soit, hij wordt natuurlijk nog steeds gesaboteerd door ons
pi_84077855

Hier draait meneer inmiddels wel in bed van zijn ene zij op zijn andere....
En vanmorgen lag hij overdwars tevreden met zijn voeten tegen de zijwand te bommeren....
En uit Leander kamertje hoorden we hetzelfde bommergeluid (zoals elke ochtend )

Die zijn ook in dezelfde vorm gebakken
pi_84077864
Toen Lisa net geboren was moest ik van de kraam heel vaak gaan kijken. Ik vond het de grootste onzin, maar ik deed het maar braaf. De kraam stond al naast het bedje als Lisa 1 kik gaf. En ik had dan zoiets van boeiend als ze echt gaat huilen ga ik wel kijken. En ook als ze stil was moest ik elk kwartier zo ongeveer gaan kijken. Komop zeg, alsof ze het ineens niet meer doet ofzo anders.
pi_84078211
Nikki: geef je borstvoeding? Want dan is dat juist een goed advies van de kraam
Reageren op alle signalen, huilen is een heel laat hongersignaal.
pi_84078252
Nee geen borstvoeding. En huilen was het niet te noemen, gewoon even 1 schreeuw en dan was ze weer stil. In die eerste weken vroegen we ons serieus af of ons kind wel wist wat huilen was. En honger heeft ze volgens mij nog nooit gehad. Bijna altijd moet ze wakker gemaakt worden voor voeding.
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:56:23 #81
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84078418
Goedemorgen! Hier ook een druktemaker in bed. Draaien op de zij, naar de buik, 180graden in de rondte en sindskort ook het grijpen naar het hemeltje, dus die kan binnenkort ook weg. Maar huilen doet hij eigenlijk nooit meer als hij gaat slapen als we 'm maar gewoon neerleggen als hij moe is. Toevallig gisteravond dan weer wel, want we waren naar mijn schoonouders geweest omdat mijn schoonmoeder uit het ziekenhuis was. Dan ligt hij dus om 8 uur in bed ipv 7 uur en dan is hij te moe om te slapen. Gelukkig uiteindelijk om half 9 in slaap gevallen.

Vanmiddag naar het CB dus ben benieuwd. Ook 3e prikjes, maar gelukkig voorlopig de laatste.
pi_84078925
Gisteren trouwens een grappig voorvalletje. We waren bij P.'s broer langs geweest (iets met hun pc's) en Thomas zat bij mij op de schoot, heel erg stil voor zijn doen en mijn schoonbroer zei dat hij zo rustig was. Dus ik zeg: wacht, ik leg hem even op de grond, dan zul je hem wel horen krijsen (hij ligt echt niet graag op zijn buik ). Rolt meneertje drie keer achter elkaar op zijn rug zonder een kik te geven

Hier ook de derde prikjes happy Ik ben nieuwsgierig om te weten hoeveel Daan weegt en hoe groot hij is
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:03:56 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84080001
laap slaap Harry heeft ook nog geen ritme dus er valt niks aan aan te passen. Maar ik weet wel dat áls hij slaapt, hij ongeveer 2 uurtjes slaapt. Dus als dat net een beetje vervelend uitkomt met een afspraak, dan bel ik even op dat ik een beetje later ben omdat de kleine nog slaapt.
Maar verder sjouw ik hem gewoon mee. Hij slaapt (tot nog toe) overal en in de draagdoek zeker dus die gaat altijd standaard mee.
Maar ik vind het ook niet raar als mensen vroeg naar huis gaan met hun kind. Dat is hun keuze. Ik heb vrienden van vrienden van ons al heel lang niet meer gezien. Vroeger zagen we die bij alle verjaardagen en bbq's. Maar hun kind wordt echt heel erg vervelend als het moe is en dat is altijd om 18:30u dus ze zijn er nooit meer bij. Gewoonweg omdat hun kind dan echt de hele tijd huilt en niet slaapt op een andere plek. Dan moet je je gewoon aanpassen.

Nikki, wat een nachtmerrie voor die vader inderdaad!

Dolphinqueen, ik geef bv en ik geef vit D druppels op oliebasis. Toen ik ze op waterbasis geprobeerd heb, had ik ook het idee dat Harry meer verstopt zat. Ik geloof dat een theelepeltje (olijf)olie ook wonderen doet...
en wat een lekker toetje

ymme, ik laat Harry eigenlijk nooit echt huilen. Wel jengelen, dat doet hij eigenlijk altijd als hij moe is. Maar als dat overgaat in een ander soort huilen of krijsen, dan ga ik er altijd naar toe en dan blijf ik gewoon bij hem zitten en aaien/zingen tot hij toch in slaap valt of kalmeert en als dat heel lang duurt, heb ik blijkbaar een inschattingsfout gemaakt en dan haal ik hem gewoon weer uit bed

oooh, wat een mooie verse baby!

Leonie, je hebt toch wel geld gevraagd hè? Voor het maken van de pc's?

Harry slaapt nog in zijn (grote) wieg. Die kruipt tot dusver alleen nog naar boven. Maar gisteren had ik hem vanwege een verjaardag bij opa en oma bij hun ledikantje gelegd. Rond 0:00 gingen we naar huis maar hij sliep nog. Dus ik naar boven, heel klein lichtje aan, ligt mijn kleine manneke dwars in bed helemaal boven met zijn kontje in de lucht Ik vond het echt heel sneu om hem uit bed te moeten halen, vooral ook omdat hij nog in zijn slaap begon te zoeken naar mijn borst ...
opa zei al: laat hem maar hier; ik zeg: geef je dan nog 2x de borst vannacht?
pi_84080143
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:03 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, je hebt toch wel geld gevraagd hè? Voor het maken van de pc's?
Nee, maar ik heb er uiteraard achteraf in de auto wel een opmerking over gemaakt tegen P.

En kontje in de lucht... lijkt me zo schattig Onze smurf zullen we niet zo vlug zo gek krijgen om op zijn buik te gaan liggen, denk ik
pi_84080286
Waterpokken. Begint dat met een paar rode vlekjes?
Mart krijgt er steeds meer. Nu al 4 of 5. Gisteren nog 1.

En wat is handig om hiervoor in huis te hebben? Menthol poeder ofzo?

Hij heeft nog geen koorts, dus of het waterpokken zijn weet ik niet.
pi_84080412
waterpokken zijn blaasjes
Even googelen of afbeeldingen
pi_84080516
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:14 schreef ymme het volgende:
Waterpokken. Begint dat met een paar rode vlekjes?
Mart krijgt er steeds meer. Nu al 4 of 5. Gisteren nog 1.

En wat is handig om hiervoor in huis te hebben? Menthol poeder ofzo?

Hij heeft nog geen koorts, dus of het waterpokken zijn weet ik niet.
Blaasjes... Vlekjes kunnen 1000 andere dingen zijn. Als het alleen vlekjes zijn, die wel meer worden dan denk ik meer richting 5e of 6e ziekte. (En dan heb je nog rode hond of mazelen, maar ik neem aan dat je niet met mart in de buurt bent geweest bij iemand met die ziekte en die komen echt nog zelden voor)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84080654
Thomas heeft er op zijn gezicht 5, op zijn ene arm 4, op zijn andere 2, op zijn ene been 8 en op zijn andere 1. Wij noemen het muggenbeten
pi_84080943
Hier kleine vlekjes... warmte-uitslag

En een jongetje die steeds ong. 40cc van zijn fles laat staan misschien aan 4 toe?
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:46:50 #90
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84081336
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:21 schreef leonieke het volgende:
Hier ook de derde prikjes happy Ik ben nieuwsgierig om te weten hoeveel Daan weegt en hoe groot hij is
Ik schat 63cm en 7800gram (zelf een poging gedaan thuis maar niet echt betrouwbaar dus )
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:03 schreef Asyniur het volgende:
opa zei al: laat hem maar hier; ik zeg: geef je dan nog 2x de borst vannacht?
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:34 schreef freecell het volgende:
En een jongetje die steeds ong. 40cc van zijn fles laat staan misschien aan 4 toe?
Zo begon het hier ook, was idd zo dat de 5e fles teveel werd. Nu altijd 4 flessen schoon leeg.
pi_84081431
Zijn dat dan flessen van 6 of 7 scheppen als je er maar vier meer geeft?

Ik vind trouwens dat Daan er magerder uitziet dan 7,8kg (niet dat dat dik is hé) maar Thomas is ook rond de 63cm (eigen poging) en weegt rond de 6,2kg (again, eigen poging) en ik vind hem er niet persé veel slanker uitzien.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:21:53 #92
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84082459
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:49 schreef leonieke het volgende:
Zijn dat dan flessen van 6 of 7 scheppen als je er maar vier meer geeft?

Ik vind trouwens dat Daan er magerder uitziet dan 7,8kg (niet dat dat dik is hé) maar Thomas is ook rond de 63cm (eigen poging) en weegt rond de 6,2kg (again, eigen poging) en ik vind hem er niet persé veel slanker uitzien.
Dat zijn flessen met 180ml water en 6 scheppen voeding. De laatste fles krijgt hij 3 eetlepels Rijstebloem erbij.

Ik had toevallig net in het foto topic gereageerd op de foto's van Thomas. Die heeft echt lange slanke benen en Daan heeft nogal 'spekkies' op zijn dijen zeg maar Maar idd, hij is zeker niet dik en volgt ook het gemiddelde lijntje (iets erboven).
pi_84082531
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:25 schreef leonieke het volgende:
Thomas heeft er op zijn gezicht 5, op zijn ene arm 4, op zijn andere 2, op zijn ene been 8 en op zijn andere 1. Wij noemen het muggenbeten

Zelfs mijn collega's hier liggen in een deuk (Ik moest uitleggen waarom ik ineens vanuit het niets hardop begon te lachen) Maar helaas... koffiepauze is alweer voorbij, dus ik ga weer een poging doen tot geconcentreerd werken. Het begint me nu toch wel een beetje tegen te vallen, dat werken... Ik had vorige week nog zoveel zin om weer te beginnen, maar heb nu nog zo weinig energie over...
pi_84084834
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:34 schreef freecell het volgende:
Hier kleine vlekjes... warmte-uitslag

Ja mijn dochtertje heeft ook enorm last van warmteuitslag.. Allemaal rode stipjes in haar gezicht en hals.
Als je het niet vertrouwd kan je altijd eventjes de huisarts/consultatiebureau vragen om advies.
pi_84086593
Freecell, hier ook een meisje met warmte uitslag.. Op de hele warme dagen leek het wel op eczeem maar nu het iets minder warm is zie ik echt de uitslag..

Leonieke, lees elke keer een soort teleurstelling dat Thomas sommige dingen nog niet doet.. Ieder volgt een eigen ritme en lijntje hoor!! Mijn oudste leek met alles zo snel maar toen ze maar niet wou lopen was ik enorm teleurgesteld.. Maar dubbel zo trots toen ze rond de 21 maande haar eerste stapjes zette

Hier ook een mama die de kinders laat huilen. Heb bij Shenaya voor mezelf de grens van 10 minuten aangenomen en doe dit bij Nanique nu ook! Je hoort het verschil op een gegeven moment zo goed wat ze met hun huilen bedoelen! Shenaya is aan het puberen dus die zeurt heel erg in haar huiltje nou daar ga ik niet voor naar haar toe!
Ik ga zo boodschappen doen! Manlief is jarig!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84086868
Dit heeft mij ook goed geholpen toen ik niet wist wat ik met het huilen aan moest van mijn zoontje. Als je goed luistert hoor je ook de verschillende huiltjes en weet je sneller wat er aan de hand is. Hoef je geen luiertjes meer te verschonen terwijl je kindje wilt duidelijk maken dat hij een boertje wilt laten

http://www.dokterdokter.n(...)begrijp-jij-babytaal
pi_84087326
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:59 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Freecell, hier ook een meisje met warmte uitslag.. Op de hele warme dagen leek het wel op eczeem maar nu het iets minder warm is zie ik echt de uitslag..

Leonieke, lees elke keer een soort teleurstelling dat Thomas sommige dingen nog niet doet.. Ieder volgt een eigen ritme en lijntje hoor!! Mijn oudste leek met alles zo snel maar toen ze maar niet wou lopen was ik enorm teleurgesteld.. Maar dubbel zo trots toen ze rond de 21 maande haar eerste stapjes zette
Oh nee, hoor. Toegegeven, ik zou het zo tof vinden als hij veel dingen doet die andere kinderen hier ook doen, maar gisteren was het gewoon supergrappig dat ik hem eens wou laten krijsen (want hij is toch altijd zo rustig... as if ) en toen deed hij niets behalve op zijn rug rollen. Maar het is gewoon onze kleine luierik
Ik maak me soms gewoon wat zorgen omdat hij echt helemaal niet graag op zijn buik ligt. Ook niet meer op ons. Misschien is er wel iets aan de hand? En zeker omdat ze bij kind&gezin hebben gezegd dat we hem dagelijks op zijn buik moeten leggen, maar dat is echt geen fun gebeuren want dan krijst hij nog minimum een kwartier door

Maar ik zat net trots te vertellen tegen mijn man dat het toch leuk is dat hij speelgoed van zijn ene hand naar zijn andere hand brengt Alleen zijn dat van die kleine dingen die je hier nooit leest. Het zijn altijd kindjes die rollen en kruipen en dat doet Thomas nog allemaal niet, dus dan krijg ik soms wel het gevoel van: "hmz, eigenlijk kan hij nog niet echt iets, hé..."
quote:
Hier ook een mama die de kinders laat huilen. Heb bij Shenaya voor mezelf de grens van 10 minuten aangenomen en doe dit bij Nanique nu ook! Je hoort het verschil op een gegeven moment zo goed wat ze met hun huilen bedoelen! Shenaya is aan het puberen dus die zeurt heel erg in haar huiltje nou daar ga ik niet voor naar haar toe!
Ik ga zo boodschappen doen! Manlief is jarig!
Ik moet wel toegeven dat het bij mij een tijdje geduurd heeft voor ik het allemaal herkende en in het begin stond ik eigenlijk altijd direct bij zijn bedje.

Net in het nieuws:
Ziekenhuis in Aalst, vrouw wou borstvoeding geven op gang van de spoeddienst omdat haar ligamenten gescheurd zijn en haar kindje honger had. Werd de politie erbij gehaald
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:23:04 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84087539
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oh nee, hoor. Toegegeven, ik zou het zo tof vinden als hij veel dingen doet die andere kinderen hier ook doen, maar gisteren was het gewoon supergrappig dat ik hem eens wou laten krijsen (want hij is toch altijd zo rustig... as if ) en toen deed hij niets behalve op zijn rug rollen. Maar het is gewoon onze kleine luierik
Ik maak me soms gewoon wat zorgen omdat hij echt helemaal niet graag op zijn buik ligt. Ook niet meer op ons. Misschien is er wel iets aan de hand? En zeker omdat ze bij kind&gezin hebben gezegd dat we hem dagelijks op zijn buik moeten leggen, maar dat is echt geen fun gebeuren want dan krijst hij nog minimum een kwartier door
[..]

Ik moet wel toegeven dat het bij mij een tijdje geduurd heeft voor ik het allemaal herkende en in het begin stond ik eigenlijk altijd direct bij zijn bedje.

Net in het nieuws:
Ziekenhuis in Aalst, vrouw wou borstvoeding geven op gang van de spoeddienst omdat haar ligamenten gescheurd zijn en haar kindje honger had. Werd de politie erbij gehaald
wat zijn ligamenten?

Leonie, als ik Harry een schone luier aan doe, leg ik hem altijd even op zijn buik om zijn broek omhoog te doen en zijn shirt goed te trekken. Snap je wat ik bedoel? Ik kondig het ook altijd aan. Ik zeg dan 1, 2 en draai hem dan op zijn buik. Als broek en shirt goed zitten draai ik hem weer terug (weer 1,2 draaien). Omdat ik hem eigenlijk altijd zo verschoon, heeft hij al heel snel geleerd goed zijn hoofd omhoog te houden en op zijn buik te liggen. Misschien een tip? Ook omdat hij effectief dus niet zo lang dan op zijn buik ligt maar wel heel veel keren per dag...
pi_84087735
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:23 schreef Asyniur het volgende:

[..]

wat zijn ligamenten?

Leonie, als ik Harry een schone luier aan doe, leg ik hem altijd even op zijn buik om zijn broek omhoog te doen en zijn shirt goed te trekken. Snap je wat ik bedoel? Ik kondig het ook altijd aan. Ik zeg dan 1, 2 en draai hem dan op zijn buik. Als broek en shirt goed zitten draai ik hem weer terug (weer 1,2 draaien). Omdat ik hem eigenlijk altijd zo verschoon, heeft hij al heel snel geleerd goed zijn hoofd omhoog te houden en op zijn buik te liggen. Misschien een tip? Ook omdat hij effectief dus niet zo lang dan op zijn buik ligt maar wel heel veel keren per dag...
Iets wat rond een gewricht zit, bij de vrouw in kwestie rond haar knie.

Dat doe ik ook altijd bij Thomas Effectief ook met de 1, 2 (3 in mijn geval ) erbij. Maar het is niet om zijn hoofdje recht te houden (dat doet hij al want hij zit ook al in zijn bumbo enzo) maar bij Kind&Gezin zeiden ze dat we hem dagelijks verschillende minuten na elkaar op zijn buik moeten leggen voor zijn motoriek. Blijkbaar kruipen kinderen nu later omdat ze op hun rug slapen en eigenlijk bijna niet meer op hun buik liggen. Hierdoor worden ze niet gestimuleerd tot kruipen.
pi_84088446
In mijn cb-boekje (nou ja die van Mart dan), staat dat waterpokken kunnen beginnen als rode vlekken.
Het is geen warmte uitslag, want die heeft ie al een week ofzo. Dat zijn iets kleinere bultjes en veel méér nog

Ach ja, ik wacht het gewoon af. Miisschien zijn het inderdaad gewoon muggenbulten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')