Ik vind het veel gevaarlijker hoe islam meer en meer invloed krijgt in dit land. Heb je wel eens de koran gelezen? Dat is nog erger dan dat andere boek als je die haatpassages tegenkomt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lees die post eens wat beter door. Ik zeg juist dat ik Wilders niet zozeer gevaarlijk vind, maar zijn plannen de grondwet te wijzigen om apartheid in te voeren en af wil van de internationale mensenrechten gevaarlijk vindt.
Ja, want dan gaat de knop ineens om en krijgen moslims volgens jouw redenering een soort van ster opgespeld. Pff...quote:Wilders kan er (misschien) wel mee om kan gaan, maar dat wil niet zeggen dat mensen die na hem aan de macht komen dat kunnen.
In basis verschil tussen bevolkingsgroepen toelaten is gewoon gevaarlijk.
Toch klopt het. Diverse PVV aanhangers roepen met regelmaat "dan passen we toch even de wet aan" of "verdragen kunnen worden opgezegd", maar daar mee geven ze toch erg duidelijk aan dat ze geen kennis hebben van de wet, geen kennis hebben van de inhoud van de verdragen, en geen kennis van het Nederlandse rechtssysteem, en haar positie binnen de EU.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:44 schreef Lavenderr het volgende:
Jammer dit, in een verder goed betoog.
Ontken ik dat dan? Itt tot Gillette, die elke overeenkomst niet wenst te zien, weet ik best dat de waarschijnlijkheid dat de PVV net zo ver gaat als de NSDAP heel klein is. En dat beweer ik ook nergens. Ik beweer alleen, en dat heb ik meerdere malen al onderbouwd, dat er overeenkomsten zijn in de dingen die Wilders roept en wil met de dingen die de NSDAP riep en wilde in de vroege jaren van haar opkomst.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:34 schreef timmmmm het volgende:
Wat een toestand, dames. Gilette, is het zo moeilijk te accepteren dat er overeenkomsten zijn? L_V, is het zo moeilijk te accepteren dat er genoeg verschillen zijn?
Volkomen onzin.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Niet op basis van godsdienst. Dan moet je ook keppeltjes, hoedjes, tulbanden en wat dies meer zij verbieden, anders sta je binnen de kortste keren voor het Europese Hof van Justitie wegens overtreding van het EVRM.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:34 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik vind het veel gevaarlijker hoe islam meer en meer invloed krijgt in dit land. Heb je wel eens de koran gelezen? Dat is nog erger dan dat andere boek als je die haatpassages tegenkomt.
[..]
Ja, want dan gaat de knop ineens om en krijgen moslims volgens jouw redenering een soort van ster opgespeld. Pff...
Ja, en er zijn mensen hier op fok die prima de overeenkomst tussen NSDAP en PvdA kunnen maken.... Iets met arbeiderspartij, dit was de NSDAP ook. Zucht....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ontken ik dat dan? Itt tot Gillette, die elke overeenkomst niet wenst te zien, weet ik best dat de waarschijnlijkheid dat de PVV net zo ver gaat als de NSDAP heel klein is. En dat beweer ik ook nergens. Ik beweer alleen, en dat heb ik meerdere malen al onderbouwd, dat er overeenkomsten zijn in de dingen die Wilders roept en wil met de dingen die de NSDAP riep en wilde in de vroege jaren van haar opkomst.
Maak die vergelijking vooral als je vindt dat het invoeren van kinderbijslag gelijkstaat aan het veranderen van mensen met een godsdienst die jou niet aanstaat in tweederangsburgers met minder rechten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:39 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja, en er zijn mensen hier op fok die prima de overeenkomst tussen NSDAP en PvdA kunnen maken.... Iets met arbeiderspartij, dit was de NSDAP ook. Zucht....
Als je weet wat islam inhoudt (de letterlijke betekenis: onderwerping) zou je anders piepen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maak die vergelijking vooral als je vindt dat het invoeren van kinderbijslag gelijkstaat aan het veranderen van mensen met een godsdienst die jou niet aanstaat in tweederangsburgers met minder rechten.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch klopt het. Diverse PVV aanhangers roepen met regelmaat "dan passen we toch even de wet aan" of "verdragen kunnen worden opgezegd", maar daar mee geven ze toch erg duidelijk aan dat ze geen kennis hebben van de wet, geen kennis hebben van de inhoud van de verdragen, en geen kennis van het Nederlandse rechtssysteem, en haar positie binnen de EU.
Ik ga hier niet pretenderen dat ik een advocaat ben die al die kennis wel tot in de verste details begrijpt, maar ik heb wel de moeite genomen er uitgebreid onderzoek naar te doen..... voornamelijk omdat ik in 2006 zelf een andere nationaliteit heb aangenomen, en aardig wat boekwerken en literatuur heb doorgenomen wat de eventuele gevolgen zijn van het hebben van, en het behouden van twee nationaliteiten nou precies zijn.
Ik moet toch constateren dat de gemiddelde PVV stemmer toch nog steeds er heilig van overtuigd is dat dat "afpakken" van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit minder dan een moord een juridisch peulenschilletje is, en dat "we dat wel even" veranderen.....
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:43 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Als je weet wat islam inhoudt (de letterlijke betekenis: onderwerping) zou je anders piepen.
Propageer jij nu dat er twee sets wetten moeten komen? Eén voor misdadigers met 1 nationaliteit en één voor misdadigers met 2 nationaliteiten? Wat is er mis met één set wetten voor alle misdadigers?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp ik, en nee dat kan ook niet. Maar zou het niet heel fijn zijn voor ons land als er wél een oplossing zou komen voor criminelen met een dubbele nationaliteit? Waarom ligt dat zo gevoelig? Moeten we dan persé deze criminelen beschermen en ze boven de slachtoffers stellen?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Propageer jij nu dat er twee sets wetten moeten komen? Eén voor misdadigers met 1 nationaliteit en één voor misdadigers met 2 nationaliteiten? Wat is er mis met één set wetten voor alle misdadigers?
Dat is jouw probleem, niet het mijne. Maar van 1997 tot 2002 heb ik in IJsselveld Oost in IJsselstein gewoond, een plaats die in deze top 20 staat:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:53 schreef Gillette_M5 het volgende:
Waarom geloof ik je niet.
Ik gebruik mijn eigen bezoek aan die wijken als maatstaf. Ik was er in Mei 2010 van dit jaar diverse malen.quote:Lekker objectief, een broertje als maatstaf nemen voor je politiek correcte prietpraat.
Ik vroeg om een foto van een "straat zoals in Saudi-Arabië" in Nederland - DAT is namelijk een claim die JIJ gemaakt hebt. Ik heb nooit beweerd dat er geen wijken zijn met moslims..... met 1 miljoen moslims is het nogal onmogelijk om zo'n claim te maken.quote:Inderdaad, ik blijf erbij dat je gewoon het lekker bij Amerika moet houden. Je loopt maar te galmen met je meningen terwijl je op een afstand toekijkt en lekker uit de hoogte doet alsof je hiermee denkt de kennis in pacht te hebben. Erg slap argument om te doen alsof je in een allochtone wijk hebt gewoond met een moskeetje. Dus nu ontken je het weer niet dat er wel degelijk van dit soort complete wijken bestaan? Eerder riep je om een foto van zo'n wijk, want het zou volgens jou niet bestaan?Je spreekt jezelf constant tegen, en je valt erg door de mand.
Dan heb je het niet goed gelezen, en aangezien mensen de Elsevier niet als betrouwbare bron zien:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron dat 50% van de Nederlandse moslims de westerse waarden verwerpt op grond van de Islam? Het is ook niet onwaarschijnlijk dat deze elke zaterdag naar de Lidl of Aldi gaan. Zie jij ook een verband? Lidl en Aldi zijn bastions voor anti-westerse propaganda. Oh wacht, ik zie al waar je op doelt, het onderzoek van IMES waaruit blijft dat 40% van de Marokkaanse jongeren tegen kwetsende uitspraken is indien dit onder het mom van vrijheid van meningsuiting zou gebeuren - en waar Elsevier heel mooi "Helft Marokkanen verwerpt democratie" van wist te maken.Ik vraag me af hoeveel % van de autochonen dan wel niet de democratie verwerpen als dit eronder verstaan wordt.
Eerste zin.quote:Veertig procent van de Marokkaanse jongeren wijst de westerse waarden en democratie af.
Snap je het voorbeeld an sich niet?quote:In Saoedie Arabie dragen ze geen hoofddoeken, Maartena had het over Saoedie Arabie. Ergo je trollargument faalt wederom hard.
Het ging niet over de dienstplicht in Marokko. Ik wilde daarmee zeggen dat ik niet inzie waarom dat onder Marokkanen zoveel anders licht dan onder Turken.quote:[..]
In Marokko geldt geen dienstplicht en hoef je ook geen geldsommen te betalen om al dan niet onder een of andere verplichting uit te komen. Oftewel je hebt het zoals altijd mis.
Daarom mag deze wet worden uitgebreid naar het denaturaliseren van 'Opsporing Verzocht allochtonen'. Mensen die denken dat het in Nederland normaal is om winkels te overvallen of erger nog gezinnen te overvallen die zijn de Nederlandse nationaliteit niet waardig.quote:[..]
Die mogelijkheid was al reeds geschapen in de Rijkswet, waarbij staatsvijandige handelingen (zeer ernstige daden dus) tot denaturalisatie konden leiden. Vooralsnog is het hangen op straat of beroven van oudjes geen staatsvijandige handeling,
Als je alleen de Marokkaanse nationaliteit hebt is het ook veel makkelijker om mensen eruit te zetten: als ongewenst vreemdeling. Dit zou moeten gelden voor nieuwe allochtonen. Voor de mensen die al een dubbele nationaliteit hebben geldt dan de aangepaste Rijkswet op het Nederlanderschap die de PVV wilt invoeren.quote:[..]
Denaturalisatie is alleen mogelijk indien de betreffende lieden een tweede paspoort hebben. Laat het nou zo zijn dat Wilders die tweede paspoort niet accepteert. Ergens is het wel hilarisch.
Het overweldigende succes van de moslimpartij bij de gemeenteraadsverkiezingen was idd angstaanjagend en een goed voorbeeld hoe dicht we al bij de sharia zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:34 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik vind het veel gevaarlijker hoe islam meer en meer invloed krijgt in dit land.
Die wet geldt dan natuurlijk voor alle misdadigers. Alleen kun je mensen niet statenloos maken. Een dubbel paspoort biedt dan een mogelijkheid dat te omzeilen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Propageer jij nu dat er twee sets wetten moeten komen? Eén voor misdadigers met 1 nationaliteit en één voor misdadigers met 2 nationaliteiten? Wat is er mis met één set wetten voor alle misdadigers?
het is een moeilijke vergelijking, en wanneer hij verkeerd gebruikt wordt kan je er erg mee in de fout gaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:30 schreef Gillette_M5 het volgende:Je kan en mag Wilders niet vergelijken met iets als de NSDAP dat miljoenen doden op zijn geweten heeft.
Waardoor je dus effectief twee sets wetten maakt: Eén voor mensen met 1 nationaliteit, één voor mensen met 2 nationaliteiten. En dat mag niet onder Art. 1 van de Grondwet. Je kunt Achmed niet op een andere manier straffen voor hetzelfde vergrijp als Pietje.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die wet geldt dan natuurlijk voor alle misdadigers. Alleen kun je mensen niet statenloos maken. Een dubbel paspoort biedt dan een mogelijkheid dat te omzeilen.
De denkfout die je maakt is dat je ervan uitgaat dat Marokkanen te vergelijken zijn met Joden in Duitsland. Dat is niet zo. Waar de MArokkanen alle foute lijstjes aanvoeren, deden de Joden dat niet. De nazipropaganda was niet gebaseerd op de werkelijkheid, maar op verzinsels.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:01 schreef Asphias het volgende:
[..]
het is een moeilijke vergelijking, en wanneer hij verkeerd gebruikt wordt kan je er erg mee in de fout gaan.
als je gaat kijken naar de overeenkomsten tussen de pvv en de nsdap, dan zul je heel duidelijk moeten uitleggen dat er inderdaad vergelijkingen te trekken zijn, maar dat er vooral ook grote verschillen zijn. om het maar even bot te zeggen, een verschil van zo'n 6 miljard miljoen joden.
maar aan de andere kant, zelfs áls je duidelijk kan maken dat je het maar over een deel van de nsdap hebt, dan krijg je alsnog te maken met wat de nsdap daarna heeft gedaan, je insinueert namelijk heel snel dat wilders dezelfde stappen toepast als de nsdap, en dus, als hij de kans krijgt, door zal gaan met het discrimineren van moslims, tot we in eenzelfde situatie als wo2 komen, met apparte moslimghettos, moslims die niet naar de bios mogen, en niet te vergeten, gaskamers voor de moslims. hoe erg je ook zegt dat dit niet bedoelt word, omdat je over de nsdap begint wordt deze link toch gelegd door de mensen.
en dat terwijl niemand hier het idee heeft dat wilders alle moslims wil uitroeien.
het is daarom dan ook belangrijk om, als je toch deze vergelijking maakt, uit te leggen waarom het een probleem is. als je deze vergelijking maakt zonder precies uit te leggen wat er mis mee is, gaat iedereen er vanuit dat je een ad hitlerum maakt en indirect zegt "wilders wilt massamoorden plegen".
maar dat is helemaal niet wat bedoelt word met deze vergelijking. het is de reactie van het volk waar het gevaar schuilt.
omdat de NSDAP joden demoniseerde, en er continue op bleef hameren dat joden slecht waren, gingen mensen vanzelf toch een beetje mee met dit denkbeeld. als je continue verhalen hoort over die kutjoden die weer eens een overval hebben gepleegd of whatever, dan zul je denken dat er toch een kern van waarheid in zit. veel duitsers in de 2e wereldoorlog hadden het idee dat als er geweld tegen joden was, deze het waarschijnlijk wel verdiend hadden, want ze doen zo vaak iets fout. en ook maatregels tegen joden werden makkelijker geaccepteerd, want het waren toch echt slechte mensen.
de vergelijking is dan ook dat wilders dezelfde manier van demoniseren gebruikt tegen moslims, als die de nsdap gebruikte tegen joden. het probleem wat we hier mee hebben is niet dat de pvv moslims zal proberen uit te roeien, of moslims tot 3e-rangs burgers te maken. het probleem is dat er steeds meer mensen gaan geloven dat moslims in principe slecht zijn, en alle jonge marokanen(op enkele uitzonderingen na, zoals die ene vriend van je zoon) automatisch crimineel zijn.
dit is ook weer overdreven verwoord, maar juist doordat wilders zo blijft hameren op de problemen die eigenlijk allemaal tot de kutmarokanen terug te voeren zijn, zullen toch steeds meer mensen denken dat dit klopt, en het als een probleem gaan zien.
is dat op zich erg? als het hierbij blijft, dan is er niet ongelooflijk veel mis mee. het is kut dat moslims zich gedemoniseerd zullen voelen, en het zal wel eens tot vechtpartijtjes komen of whatever, maar niets ernstigs.
maar wat als er na wilders een idioot opstaat die wél verder wilt gaan dan dat. of als er groepjes jongeren komen die expres ruzie zoeken met marokanen. het volk wordt op dit moment wel door wilders klaargestoomd om dit soort idioten te tolereren, want die kutmarokenen hebben het echt wel verdiend.
dit wilt dus niet zeggen dat wilders zelf de moslims tot 3e rangsburgers wilt maken, of erger, maar dat wilders wel, dankzei zijn demoniserende uitspraken, het volk vatbaarder maakt voor idioten die wél verder willen gaan dan wilders.
en eigenlijk is dus elke uitspraak waarin wilders met de nsdap wordt vergeleken een slechte vergelijking, tenzei deze op zijn minst zo uitgebreid is als mijn post, en het liefst nog een stuk langer, om duidelijk te maken waar het nou precies om draait.
want iemand die wilt beweren dat wilders massaal moslims wilt vermoorden heeft inderdaad een steekje los zitten.
Dat maakt helemaal geen verschil. Daar is het propaganda voor. Dat is voor 85% gebaseerd op verzinsels. Het gaat erom dat er een klimaat geschapen wordt, waarin allerlei onprettige zaken mogelijk worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De denkfout die je maakt is dat je ervan uitgaat dat Marokkanen te vergelijken zijn met Joden in Duitsland. Dat is niet zo. Waar de MArokkanen alle foute lijstjes aanvoeren, deden de Joden dat niet. De nazipropaganda was niet gebaseerd op de werkelijkheid, maar op verzinsels.
Ik heb 2 fietsen.. wordt er dan ook 1 fiets ingepikt als ik veroordeeld word for whatever?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die wet geldt dan natuurlijk voor alle misdadigers. Alleen kun je mensen niet statenloos maken. Een dubbel paspoort biedt dan een mogelijkheid dat te omzeilen.
Waarom zou er bij iemand met twee nationaliteiten anders gestraft moeten worden dan bij iemand met 1 nationaliteit? Een Antilliaan die alleen Nederlander is mag wat mij betreft gewoon op dezelfde wijze gestraft worden als een in Nederland geboren Marokkaan: Met een straf die het justitiële apparaat in Nederland voorschrijft voor de misdaad die de persoon gepleegd heeft.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
Begrijp ik, en nee dat kan ook niet. Maar zou het niet heel fijn zijn voor ons land als er wél een oplossing zou komen voor criminelen met een dubbele nationaliteit? Waarom ligt dat zo gevoelig? Moeten we dan persé deze criminelen beschermen en ze boven de slachtoffers stellen?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
Nou, Maartena doet nog even een propaganda stukje van de bovenste plank erin gooien om vooral toch maar te benadrukken dat er echt niets aan de hand is in dit land. Ondertussen kijken we naar Opsporing Verzocht waar de Hall of Fame boekdelen spreekt. En dan hebben we het nog niet over deze punten gehad:
- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.
Dit valt niet echt te rijmen met de propagandaprietpraat van Maartena.
"1.Onze Minister kan de verkrijging of verlening van het Nederlanderschap intrekken, indien zij berust op een door de betrokken persoon gegeven valse verklaring of bedrog, dan wel op het verzwijgen van enig voor de verkrijging of verlening relevant feit. De intrekking werkt terug tot het tijdstip van verkrijging of verlening van het Nederlanderschap. De intrekking is niet mogelijk indien sedert de verkrijging of verlening een periode van twaalf jaar is verstreken. De derde volzin is niet van toepassing indien de betrokken persoon is veroordeeld voor misdrijven als bedoeld in de Wet Oorlogsstrafrecht, de Uitvoeringswet folteringsverdrag en de Uitvoeringswet genocideverdrag."quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waardoor je dus effectief twee sets wetten maakt: Eén voor mensen met 1 nationaliteit, één voor mensen met 2 nationaliteiten. En dat mag niet onder Art. 1 van de Grondwet. Je kunt Achmed niet op een andere manier straffen voor hetzelfde vergrijp als Pietje.
Dat maakt de methoden nog niet minder terecht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:
De denkfout die je maakt is dat je ervan uitgaat dat Marokkanen te vergelijken zijn met Joden in Duitsland. Dat is niet zo. Waar de MArokkanen alle foute lijstjes aanvoeren, deden de Joden dat niet. De nazipropaganda was niet gebaseerd op de werkelijkheid, maar op verzinsels.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik propageer helemaal niets.
Zou graag een goede oplossing zien voor het probleem met illegale criminelen. Jij niet?
En als dat met 1 wet kan, prima, maar blijkbaar werkt dat niet goed, als je kijkt naar hoeveel criminelen nu de dans ontspringen en op vrije voeten blijven.
je zou kunnen stellen dat marrokaanse jongeren het er zelf naar maken. ben ik het er nog niet mee eens dat wilders ze zo over een kam wilt scheren, ipv het alleen over de probleemjongeren te hebben, maar daar kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is daarom dat de vergelijking m.i. ongepast en ook onsmakelijk is. Wilders kan zo tekeer gaan tegen de Marokkanen, omdat ze het er zelf naar maken. Dat is geen leuke constatering, maar wel waar.
Dat ligt aan voornamelijk aan de opsporingskansen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou graag een goede oplossing zien voor het probleem met illegale criminelen. Jij niet?
En als dat met 1 wet kan, prima, maar blijkbaar werkt dat niet goed, als je kijkt naar hoeveel criminelen nu de dans ontspringen en op vrije voeten blijven.
Je quote hier 1 specifiek deel uit de Rijkswet op het Nederlanderschap. Opgemerkt moet worden dat het deel wat je hier quote, alleen van toepassing is op hen die fraude plegen. Het bekendste voorbeeld hiervan is Ayaan Hirsi Ali.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
"1.Onze Minister kan de verkrijging of verlening van het Nederlanderschap intrekken, indien zij berust op een door de betrokken persoon gegeven valse verklaring of bedrog, dan wel op het verzwijgen van enig voor de verkrijging of verlening relevant feit. De intrekking werkt terug tot het tijdstip van verkrijging of verlening van het Nederlanderschap. De intrekking is niet mogelijk indien sedert de verkrijging of verlening een periode van twaalf jaar is verstreken. De derde volzin is niet van toepassing indien de betrokken persoon is veroordeeld voor misdrijven als bedoeld in de Wet Oorlogsstrafrecht, de Uitvoeringswet folteringsverdrag en de Uitvoeringswet genocideverdrag."
Je kunt de nationaliteit nu ook al verliezen. Deze gronden kunnen bv uitgebreid worden met een onherroepelijke veroordeling voor moord. Ik zie het punt niet, en ik zie ook niet direct waarom dit juridisch geen stand zou houden.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar heb jij het hier over illegale criminelen? Daar is al een oplossing voor. Die worden na veroordeling namelijk gewoon uitgezet. Dus ik zie je probleem niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is al een oplossing voor ILLEGALE criminelen onder de huidige wet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
Ten eerste is het zo dat de Koran en Mein Kampf veel parallellen vertonen. Bij Mein Kampf is het zo dat misschien 0,5% van de potentiële lezers zich ideologisch laat beïnvloeden door dat boek. Bij de Koran doet 50% van de lezers dat. De Koran is geheel legaal, Mein Kampf mag niet worden verkocht. Ik vind dat dubbelop. Of je legaliseert het allebei, of je 'verbiedt' het allebei. Maar niet: Mein Kampf is gemeen dus dat mag niet, maar de Koran is zielig dus dat mag wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Moet daarom ook die andere 50% worden aangepakt met een wettelijk verbod op het bezitten van, en dus lezen uit de Koran?
Verder mag je ook wel een bron geven van die 50%, en een bron dat Marokkaanse jongeren braaf naar de moskee gaan.
Ik zeg ook niet dat een allochtoon per definitie slecht is. Het probleem is dat we veel van deze mensen in de onderklasse hebben zitten, en dat dat een basis is voor radicalisering. Dat blijkt ook uit de artikelen.quote:[..]
Dat er wijken zijn waar veel moslims wonen, maakt het nog niet automatisch "een straat in Saudi-Arabië" natuurlijk. Zoals ik al zei, ik heb familie in de Utrechtse Lombok en Kanaleneiland wonen, en een goede vriend in Spangen, en daar ben ik in Mei op bezoek geweest..... heb me geen moment onveilig gevoeld, en het is gewoon een Nederlandse wijk.... met een hoog percentage allochtonen.
De vraag is: Voel jij je in de eerste plaats een Nederlander of een Amerikaan?quote:[..]
Dus? Ik ben Nederlander, en draag zowel de Nederlandse nationaliteit als de Amerikaanse, die ik in 2006 heb verworven. Maar de afgelopen weken heb ik wel rondgereden met een auto waarop met grote letters "HUP HOLLAND" staat (stond....
), heb ik een NL sticker op mijn auto, had ik een Oranje en een Nederlands auto-vlaggetje aan weerszijden van mijn auto, en kwam ik op de dagen dat er gespeeld werd in Oranje t-shirt naar mijn werk.
Vertaal dat eens naar een Turk die in Turks voetbalshirt rondloopt tijdens het EK/WK, de Turkse vlag in de auto heeft, en TROTS is dat ZIJN land in het EK/WK staat en goed aan het voetballen is.....
....Als Nederlander in het buitenland, begrijp ik zo'n persoon wel. Ik mag dan wel de Amerikaanse nationaliteit bezitten, maar ik voel me nog zeker, en zeer trots Nederlander.
Maar zou dat moeten betekenen dat ik wettelijk minder Amerikaan ben, en dat mijn Amerikaanse nationaliteit moet worden afgenomen als ik toevallig op de verkeerde plek ben op het verkeerde moment en in een vechtpartij terecht komt waarbij ik iemand z'n neus breek?
Kortom: Mag ik niet trots zijn op mijn Nederlandse afkomst, ondanks dat ik ook Amerikaan ben?
En mag een Turk dat in Nederland ook niet?
Waarom dan geen 'Three Strikes and You're Out' principe letterlijk gaan nemen? Mensen die na 3x nog niet snappen dat het niet de bedoeling is dat je auto's in brand steekt of stenen door de ruit moet gooien zijn in mijn ogen niet handhaafbaar, en kunnen daarom ook niet in Nederland blijven.quote:[..]
Frankrijk heeft de wet aangepast voor moord. En dat kan ook binnen het kader van verdragen binnen de EU. Wat sommigen hier dus willen echter.... is de nationaliteit afnemen bij veredelde kwajongensstreken, zoals het in de fik steken van een auto op oudejaarsnacht of het ingooien van winkelruiten, etc, etc..... Dat gaat mij persoonlijk veel te ver. En Nee, Frankrijk wil ook dat niet invoeren, de Franse wet beperkt zich alleen tot moord.
Uit dat andere artikel bleek dat ook Marokkanen bij deze groep horen.quote:[..]
Terrorisme is ook een zeer ernstige misdaad. Ponke Princen was ook in Nederland geboren natuurlijk, en pleegde hoogverraad..... en verloor dus ook zijn Nederlandse nationaliteit toen hij er voor koos voor Indonesië te vechten.
Maar we hebben het hier niet over de uitzonderingen als Mohamed B. (die trouwens nog steeds Nederlander is) die een terroristische aanslag hebben gepleegd, maar over straattuig dat zich baldadig gedraagt, voornamelijk vandalisme en diefstal pleegt als misdaden, en zich eigenlijk na de 30.....zichzelf weer redelijk op de rails lijken te trekken, want we hebben - uitgezonderd Antillianen - geen "probleem-dertigers" momenteel.
Ze hebben dan in ieder geval geen recht op sociale voorzieningen, en mochten ze weer worden gepakt kunnen we de Plukze wetgeving gebruiken om het 'gehosselde' geld in te vorderen.quote:Als je dat soort tuig gaat denaturaliseren en uitzetten, omdat ze weer eens een bushokje gemolesteerd hebben of met 12 man een supermarkt overhoop hebben gehaald..... Dan komen die gewoon weer terug als illegaal. Dat zijn jongeren die hun wijk in Rotterdam als hun thuis zien, en die zitten op de eerste de beste boot naar Spanje, en laten zich ophalen door een stel vrienden waarmee ze weer naar huis rijden.
Die zitten dus echt liever in Nederland als illegaal op straat te "hosselen" dan dat ze braafjes in Marokko blijven bij hun Opa en Oma. Het denaturaliseren en uitzetten van dat soort gastjes brengt alleen maar extra problemen, meer criminaliteit, en meer kosten met zich mee. Zoals gesteld, de meeste jonge Marokkanen komen weer op het rechte pad..... en beginnen zo tegen het eind van de 20-er jaren te denken aan carrière en gezin. (Zie artikel hierboven)
We moeten er in Nederland voor zorgen dat ze dat wellicht wat eerder doen..... in plaats van paspoortje afpakken en een trap na geven.
Je weet dat Mein Kampf niet verboden is, maar dat de nederlandse staat het auteursrecht heeft en er voor kiest geen exemplaren te maken?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:31 schreef Holograph het volgende:
De Koran is geheel legaal, Mein Kampf mag niet worden verkocht. Ik vind dat dubbelop. Of je legaliseert het allebei, of je 'verbiedt' het allebei. Maar niet: Mein Kampf is gemeen dus dat mag niet, maar de Koran is zielig dus dat mag wel.
helemaal mee eens, mein kampf moet ook niet verboden worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ten eerste is het zo dat de Koran en Mein Kampf veel parallellen vertonen. Bij Mein Kampf is het zo dat misschien 0,5% van de potentiële lezers zich ideologisch laat beïnvloeden door dat boek. Bij de Koran doet 50% van de lezers dat. De Koran is geheel legaal, Mein Kampf mag niet worden verkocht. Ik vind dat dubbelop. Of je legaliseert het allebei, of je 'verbiedt' het allebei. Maar niet: Mein Kampf is gemeen dus dat mag niet, maar de Koran is zielig dus dat mag wel.
Dat lost zichzelf wel op, want over een paar jaar verloopt het auteursrecht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:37 schreef Asphias het volgende:
nog steeds slecht dat het niet herdrukt mag worden, maar two wrongs don't make a right.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Waar heb jij het hier over illegale criminelen? Daar is al een oplossing voor. Die worden na veroordeling namelijk gewoon uitgezet. Dus ik zie je probleem niet.
Er is geen enkele wet die 'altijd' 100% wordt uitgevoerd. Het wordt pas zorgwekkend als er een wet is die 100% NIET wordt uitgevoerd. De regels zijn er, zijn uitvoerbaar en worden 98% van de gevallen ook uitgevoerd. Er is dus een oplossing voor illegale criminelen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, niet altijd hoor
http://www.elsevier.nl/we(...)le-broers-zitten.htm
Hellemaal mee eens, de feiten liegen inderdaad niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:26 schreef Martin1234 het volgende:
Die gasten zie je altijd in Opsporing Verzocht het zijn er teveel.
In al die programmas word telkens het bewijs geleverd.
Ik heb bewust dat stukje gequote. Het toont aan dat het verkrijgen van de nationaliteit een zekere voorlopigheid kent. Het lijkt mij best verdedigbaar om aan het verkrijgen van het Nederlanderschap een maar te verbinden, dat je het kunt verliezen als je binnen zoveel jaar na verkrijging een (ernstig) misdrijf begaat.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Je quote hier 1 specifiek deel uit de Rijkswet op het Nederlanderschap. Opgemerkt moet worden dat het deel wat je hier quote, alleen van toepassing is op hen die fraude plegen. Het bekendste voorbeeld hiervan is Ayaan Hirsi Ali.
De volledige tekst, Hoofdstuk 5, Artikel 14, 15 en 16 is hier te vinden:
http://www.st-ab.nl/wette(...)rlanderschap_RWN.htm
Zoals de zaak Sahin aantoont, is het wel degelijk mogelijk om specifieke wetgeving op te tuigen om het gevaar/de invloed van een bepaalde religie in te tomen. En waarom ook niet? Als die leden een gevaar zijn voor de vrijheden van anderen... Let wel dat ze niet minder rechten hebben dan anderen, de beperking geldt namelijk ook voor deze anderen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat maakt de methoden nog niet minder terecht.
We weten allemaal dat de geschiedenis nooit hetzelfde is, en inderdaad zijn Marokkanen in Nederland crimineler dan Joden destijds. Maar dat betekend nog niet dat het aanpassen van de Grondwet om zeer vergelijkbare maatregelen door te voeren daardoor "meer terecht" wordt.
Het feit dat Marokkanen crimineler zijn hoeft dus niet te betekenen dat het creëren van een legale en wettelijke uitzonderingspositie voor moslims daarom wel acceptabel is.
Heb je hier een bron van? En hoe vergelijk je dat met de Bijbel?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:31 schreef Holograph het volgende:
Ten eerste is het zo dat de Koran en Mein Kampf veel parallellen vertonen. Bij Mein Kampf is het zo dat misschien 0,5% van de potentiële lezers zich ideologisch laat beïnvloeden door dat boek. Bij de Koran doet 50% van de lezers dat.
Ten eerste ben ik helemaal niet voorstander van een boekenverbod, ook niet van Mein Kampf. Ten tweede is Mein Kampf niet verboden in Nederland, en is het gewoon ter inzage in de Bibliotheek. De Nederlandse staat heeft na WO2 gewoon het auteursrecht verkregen in Nederland, en laat het niet meer drukken. Je kunt het vrijelijk importeren echter uit andere landen, en het bezit ervan is NIET verboden.quote:De Koran is geheel legaal, Mein Kampf mag niet worden verkocht. Ik vind dat dubbelop. Of je legaliseert het allebei, of je 'verbiedt' het allebei. Maar niet: Mein Kampf is gemeen dus dat mag niet, maar de Koran is zielig dus dat mag wel.
quote:http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm
en mocht je de Elsevier niet betrouwbaar vinden: http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters
Nederlander. Hoezo?quote:De vraag is: Voel jij je in de eerste plaats een Nederlander of een Amerikaan?
Tja, zo simpel zit de wetgeving van het Nederlanderschap niet in elkaar, en zelfs met een drie keer is scheepsrecht type idee.... is het nog steeds juridisch onmogelijk zonder ingrijpende veranderingen aan de Nederlandse rechtstaat, en ook niet onbelangrijk onze internationale verdragen waar dus ook e.a.a in staat - zie het 2e kamer verslag wat ik hierboven al gelinked heb.quote:Waarom dan geen 'Three Strikes and You're Out' principe letterlijk gaan nemen? Mensen die na 3x nog niet snappen dat het niet de bedoeling is dat je auto's in brand steekt of stenen door de ruit moet gooien zijn in mijn ogen niet handhaafbaar, en kunnen daarom ook niet in Nederland blijven.
Maar dat soort mensen kosten de staat een hele hoop meer dan Marokkanen die zich uiteindelijk op het rechte pad weten te sturen. Zeg nou zelf..... we hadden in de jaren 80 ook al "kutmarokkaantjes", maar we hebben nu geen probleem met criminele dertigers van Marokkaanse afkomst.quote:Ze hebben dan in ieder geval geen recht op sociale voorzieningen, en mochten ze weer worden gepakt kunnen we de Plukze wetgeving gebruiken om het 'gehosselde' geld in te vorderen.
Maar moet daarom de vrijheid van alle 1 miljoen moslims in Nederland worden ingeperkt, of is het verstandiger om alleen de rotte appels op te pakken en aan te pakken..... ofwel, mensen individueel verantwoordelijk stellen in plaats van op 1 groep gooien?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:53 schreef Sachertorte het volgende:
Zoals de zaak Sahin aantoont, is het wel degelijk mogelijk om specifieke wetgeving op te tuigen om het gevaar/de invloed van een bepaalde religie in te tomen. En waarom ook niet? Als die leden een gevaar zijn voor de vrijheden van anderen... Let wel dat ze niet minder rechten hebben dan anderen, de beperking geldt namelijk ook voor deze anderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |