Daarover dit:quote:Op een gewone dag, zonder racefietsen, slaap jij gemiddeld 7 uur en daarnaast ben je dus
17 uur matig actief over de dag, dan verbrand je:
7 x 1,0 kcal x 88 kilo = 616 kcal
17 x 1,5 kcal x 88 kilo = 2244 kcal
Totaal 2860 kcal
Op een dag dat je wel fiets (heen en weer), gemiddeld 2 uur, daarnaast 7 uur slaap en nog
15 uur matig actief over de dag, verbrand je:
7 x 1,0 kcal x 88 kilo= 616 kcal
15 x 1,5 kcal x 88 kilo= 1980 kcal
2 x 16 kcal x 88 kilo= 2816 kcal
Totaal:5412 kcal
10 boterhammen!?!?quote:Naar aanleiding van jou eetdagboekje heb ik een gemiddelde daaruit gehaald, zonder gebak,
alcohol, zoutjes en dergelijke.
Jouw voeding komt dan gemiddeld op 1750 kcal, dit betekend dus dat je eigenlijk elke dag
tekort aan kcal binnen krijgt en je logischer wijs zou afvallen.
Helaas gaat dit niet altijd zo, jouw lichaam zit eigenlijk op alle dagen in een soort
‘hongersnood’, dit houdt in dat je lichaam te kort aan energie binnen krijgt en eigenlijk net
genoeg binnen krijgt om jouw hersenen, longen en hart te kunnen voorzien van energie. Op
het moment dat je dan extra dingen gaat eten, zoals een keer uiteten of een gebakje, dat je
lichaam dit gelijk op slaat om extra energie te hebben voor een volgende keer als jij hem te
weinig geeft.
Kort gezegd, hij heeft dus geen energie over om energie / kilo’s vet te verbranden, daarvoor
zou je dus extra moeten gaan eten.
Nou, ik ben nu dus elke dag aan het eten, eten, eten.. Ik moet zeggen; op mijn "fietsdagen" voelt het wel erg prettig. Meer energie. En wat belangrijk is: ik weet dus als ik thuis kom niet zoveel meer, omdat ik voor het fietsen nog even 2 boterhammen naar binnen schuif. En op mijn rustdagen heb ik het idee dat ik meer herstel. Dus dat is wel fijn. Ook heb ik niet het gevoel dat ik teveel eet. Een trouwens alleen maar brood met magere producten, af en toe wat jam/honing. Geen Nutella meer dus..quote:Nu kan ik het me voorstellen dat je denkt jeetje wat moet ik veel gaan eten. Dit klopt,
maar je levert dan ook een topprestatie en daar heb je wel voeding voor nodig.
Nee, want dan kom ik nooit op mijn werk. Het is 37km naar m'n werk.. dat doe ik in 1:05 - 1:15, ligt aan de wind en de stoplichten. Langzamer kan, maar dan moet ik vroeger weg. En waarom zou ik langzamer gaan fietsen?quote:Op maandag 12 juli 2010 09:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan je niet gewoon 100km fietsen in een rustig tempo ipv 300 in 30+?
Ah, zo. Nee, ik geniet van het racefietsen. En afvallen door sporten is gezonder dan afvallen door dieeten. En langzaam racefietsen gaat niet..quote:Op maandag 12 juli 2010 10:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Omdat je wil afvallen zonder jezelf tegen te eten met 10 boterhammen?
Bedenk je ook een paar belangrijke details:quote:Op maandag 12 juli 2010 10:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, zo. Nee, ik geniet van het racefietsen. En afvallen door sporten is gezonder dan afvallen door dieeten. En langzaam racefietsen gaat niet..
Ohja, zou ook kunnen. Iig even opletten.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:09 schreef papert het volgende:
ik dacht dat muesli wel meeviel qua suikers, cruisli daarintegen zit wel barstensvol suiker
Labels lezen is heel belangrijk iig.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:19 schreef Oksel het volgende:
Hm. Goede. Zal het even checken. Je moet verdomme overal op letten tegenwoordig..
Lijkt me niet. Ik sport genoeg.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:25 schreef 08gnoT. het volgende:
Kom je dan niet eerst (veel) aan voor je gaat afvallen?
Hij sport, Pietje. Da hoort zo!quote:Op maandag 12 juli 2010 09:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan je niet gewoon 100km fietsen in een rustig tempo ipv 300 in 30+?
Klopt. Het kan zijn dat je eerst wat aankomt omdat je lichaam nog steeds in spaarstand zit en die extra energie dus eerst massaal op gaat slaan maar dat zou vanzelf weer moeten stabiliseren. Gewoon volhouden.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:38 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Je lichaam verbrandt nog steeds maar 1750. Maar misschien verschilt dat per persoon.
Ik ken iemand die van 800 naar 1200 is gegaan en van 45kg naar 80kg en toen pas afviel. En ik weet dat dat tegen de 'caloriewetten' ingaat, van 3500 een pond, maar niet ieder lichaam houdt zich daaraan. Ze was gewoon een 'kleine eter' en wilde naar een gezond gewicht, was wel even schrikken toen ik haar na een jaar weer zag.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:16 schreef CorwinofAmber het volgende:
Dat valt ontzettend mee, maar je kunt uit voorzorg de verhoging aan Kcal geleidelijk doen, zo'n 300kcal per week meer tot je op je 'normale' level zit.
Totaal:5412 kcal, als ik fiets. Als ik niet fiets beetje minder. Maar nog steeds veel meer dan 1750.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:38 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Je lichaam verbrandt nog steeds maar 1750. Maar misschien verschilt dat per persoon.
Nonsens. Ik ken niemand, behalve m'n moeder die op een halve boterham en wat sla leeft, die minder dan 2000/2500 kcal eet. M'n vader eet pakken koeken en repen chocolade per dag, en nog een een compleet brood met veel boter, kaas en worst. Ik gok dat die echt over de 10.000 kcal zit gemiddeld, misschien zelfs 15.000.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:34 schreef dalaiblama het volgende:
Praktisch iedereen die niet met topsport of bodybuilding bezig is eet structureel te weinig.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:47 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Nonsens. Ik ken niemand, behalve m'n moeder die op een halve boterham en wat sla leeft, die minder dan 2000/2500 kcal eet. M'n vader eet pakken koeken en repen chocolade per dag, en nog een een compleet brood met veel boter, kaas en worst. Ik gok dat die echt over de 10.000 kcal zit gemiddeld, misschien zelfs 15.000.
Veel vriendinnen eten ook elke dag een zak chips en een doos koeken naast hun normale eten, eentje gaat elke dag na haar avondeten nog een zak friet halen.
Veel mensen denken dat ze weinig eten maar eten in werkelijkheid heel veel calorieen. M'n oma (ja, weer iemand die ik ken) zegt dat ze vreselijk weinig eet, 2 boterhammen en een beetje groenten. In werkelijkheid komen er naast die 2 boterhammen nog 2 krentenbollen, 2 eierkoeken en een halve bonk kaas bij, en bij de groenten nog een half pak rijst met een blik unox vlees. En nog een hoop tussendoortjes en drinken die niet meegeteld worden.
Ik denk dat dat niet alleen in mijn omgeving geldt. Misschien dat jonge vrouwen te weinig eten in hun eeuwige dieetpogingen, maar in het algemeen? Ik geloof er niks van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Vooruit, omdat mensen in jouw omgeving structureel troep naar binnen werken is het niet zo
Getuige dit topic en de geluiden in de maatschappij is het toch een voldongen feit dat met de komst van light producten en de hedendaagse dieetcultuur ervoor heeft gezorgd dat mensen te weinig kcal binnen krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet alleen in mijn omgeving geldt. Misschien dat jonge vrouwen te weinig eten in hun eeuwige dieetpogingen, maar in het algemeen? Ik geloof er niks van.
Stoer! Wat eet je nu ongeveer op een dag?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef Oksel het volgende:
Ik ben aan het afvallen..En ik heb meer energie. Veel meer energie. Knalde gisteren met wind schuin tegen even 37km naar huis met een GEMIDDELDE van 32,7km/h..
En dat nadat ik 's ochtends ook "gewoon" 37km met een gemiddelde van 30,2km/h fietste..
![]()
M'n benen worden trouwens echt groot.. vooral bovenbenen. Nu nog droog.
Precies, does es een lijstje?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Stoer! Wat eet je nu ongeveer op een dag?
Geen honger neem ik aan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef Oksel het volgende:
Dagen dat ik fiets:
- Ontbijt met muesli (die met suiker), vers fruit en melk in de blender
- Ruim uur hard fietsen
- Uurtje of 9: Bak magere kwark/yoghurt, stuk ontbijtkoek, boterham
- 11 uur: dubbele boterham met mager product
- Half 1: drie boterhamen met mager product
- Uurtje of 3: dubbele boterham mager product
- Uurtje of half 5: dubbele boterham mager product
- Ruim uur hard fietsen
- Thuiskomst staat het eten klaar. Dan eet ik een NORMALE portie vis/vlees, aardappels, groente.
- 's Avonds fruit, stukje koek, beschuitje sjam, zoiets.
Dagen dat ik niet fiets hetzelfde, maar 2 boterhammen minder.
Verder geen alcohol doordeweeks, drink alleen maar zwarte koffie/thee/water/beetje vruchtensap.
Hard fietsen..250-300km/week. Knallen!
misschien een stomme vraag, maar je zegt, `ik eet meer van het gezonde´. Wat is gezond dan precies?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:31 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben naar een kliniek gegaan om af tevallen,wat bleek ik at te weinig. Precies als jij dus. Ik eet nu meer op een dag, waardoor ik savonds minder honger heb en geen tussendoortjes hoef. Ik ben inmiddels 10kg afgevallen ondanks dat ik meer eet,alleen eet ik meer van het gezonde. Zo zal dat bij jou ook zijn,zeker omdat je erg actief bent op sommige dagen.
zout blijkt ook erg belangrijk in je voeding,geen kilos natuurlijk. Ik at zelden zout, maar had wel hartige trek. Sinds ik zout op mn rauwkost doe tussen de middag en bij mn avondeten,heb ik geen behoefte meer aan nootjes/chips ed
Nou, ik had gisteren om 3 uur echt trek..quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Geen honger neem ik aan?
Ziet er goed uit. Lekker man, veel eten, veel sporten en je valt af.
Beoefen je naast het fietsen ook nog een andere sport?
Minder tot geen vet, minder suikers, meer eiwitten, fruit en koolhydraten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef brunette82 het volgende:
[..]
misschien een stomme vraag, maar je zegt, `ik eet meer van het gezonde´. Wat is gezond dan precies?
ik bedoel, tegenwoordig hoor je zulke tegenstrijdige dingen over alle voedsel. Graag hoor ik
wat je zoal eet...
Als je wilt afvallen zou ik juist minder koolhydraten eten en wat meer eiwitten. Koolhydraten zijn in essentie suikers/lichaams energie, welke door insuline door het lichaam gepompt worden; door een hoge hoeveelheid hiervan zal je lichaam minder snel besluiten om je overtollige vet aan te gaan spreken voor extra energie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Oksel het volgende:
Ik wil geen vette vis eten johIk heb koolhydraten nodig.
quote:Op maandag 12 juli 2010 09:42 schreef Oksel het volgende:
Nogal bijzonder advies wat ik kreeg van de (sport) diëtiste.. daarom even het verhaal hier, kijken of er meer mensen hier ervaring mee hebben. In het kort komt het erop neer dat doordat ik weinig at ik te weinig energie had om vet te verbranden.
Ik sportte altijd al aardig wat, maar 3-4 maanden geleden is de hoeveelheid flink omhoog gegaan, racefiets tussen de 200-300km week, gemiddelde snelheid 30+, kom dus uit op 7-10u/week, om de dag, dus 2-3 uur elke 2e dag. Desondanks werd ik maar niet lichter. Ik ben niet dik, ondanks dat ik 89kg bij 1m81 weeg.. vooral grote beenspieren. Wel aardig wat vet op buik & rug, en dat wil ik weg hebben. 5kg moet er wel vanaf, zeker. Liefst 7-8kg.
Goed, ik at dus "gewoon", 's ochtends bord vers fruit/melk/muesli.. dan 5-6 bruine boterhammen, 's avonds kwam ik thuis met honger, en dus ging er flinke hoeveelheid naar binnen.. af en wat alcohol, weinig tussendoortjes. Nu is het advies van de sportdiëtist om véél meer te eten.. naast m'n ontbijt nog 10(!!) bruine boterhammen, en een lading zuivel. En dan avondeten. En 's avonds nog koek, en fruit..![]()
Dat is hierop gebaseerd:
[..]
Daarover dit:
[..]
10 boterhammen!?!?![]()
![]()
[..]
Nou, ik ben nu dus elke dag aan het eten, eten, eten.. Ik moet zeggen; op mijn "fietsdagen" voelt het wel erg prettig. Meer energie. En wat belangrijk is: ik weet dus als ik thuis kom niet zoveel meer, omdat ik voor het fietsen nog even 2 boterhammen naar binnen schuif. En op mijn rustdagen heb ik het idee dat ik meer herstel. Dus dat is wel fijn. Ook heb ik niet het gevoel dat ik teveel eet. Een trouwens alleen maar brood met magere producten, af en toe wat jam/honing. Geen Nutella meer dus..![]()
Mensen met ervaring hiermee?
Dit lijkt er meer op.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef nz1900 het volgende:
We worden steeds dikker, want we eten vetarm!
Door Jetty van der Graaf, orthomoleculair voedingsdeskundige
Vroeger hebben we geleerd dat vetten 9 kcal en eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram leveren bij verbranding. Dus als we wilden afvallen zouden we minder vetten moeten eten. Ook werd door het Voedingscentrum jaren geleden de strijd aangebonden tegen overgewicht, hart- en vaatziekten middels de campagne “Let op Vet!” Deze heeft absoluut niet het beoogde resultaat gehad, juist het tegendeel. Mensen gingen minder vet eten, maar kregen daardoor tekorten aan essentiële onverzadigde vetzuren.
Ook in Amerika is overgewicht een ware epidemie geworden. Hier worden al jaren zeer veel vetvrije snacks en lightproducten gepromoot, er is zelfs al een frituurvet (Olestra) op de markt die niet in het lichaam opgenomen wordt. Echter de hoognodige vetoplosbare vitamines en antioxidanten lossen hier wel in op en gaan voor het lichaam verloren. Ondanks dit alles wordt de mens steeds dikker en vetter.
Wat gebeurt er?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve. Hier is insuline ook voor verantwoordelijk. Dit is een natuurlijk verschijnsel dat eeuwenlang heel nuttig was, doordat in vroegere tijden periodes van overmaat werden afgewisseld door periodes van schaarste. Dit komt in onze Westerse maatschappij niet meer voor en dus raken wij onze opgebouwde vetreserves niet meer kwijt. Ook hebben we juist vet nodig, maar dan wel de “goede vetten”, ook wel essentiële vetzuren genoemd, om goed te kunnen functioneren en ook om gewicht te kunnen kwijtraken.
http://www.fonteine.com/vetarm.html
Frith, je bent zo'n beetje de eerste op Fok Forum die het snapt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:35 schreef Frith het volgende:
[..]
Dit lijkt er meer op.
Mensen eten helemaal niet te weinig (tenzij je echt zwaar ondergewicht bent of spier wilt aankomen), maar ze eten steevast verkeerd.
Tot op het punt waar je met morbide obesitas letterlijk verhongert.
Wil je meer eten en niet te veel aankomen? DUMP granen en gerafineerde suikers. Niet alleen jagen die de insuline spiegel in de hoogte, ze hebben ook nadelige effecten op het immuunsysteem en kunnen in verband worden gebracht met reuma en andere vermoedelijk autoimmuunachtige aandoeningen. (de huidige obsessie met gluten is om die reden).
Helaas is dit dus ook bier, dat dan weer wel.
Eet vet. Boter bij die hap. Anabolisch, nauwelijks insuline verhogend en bevat praktisch alles waar je lichaam om smeekt.
Verder: qua eiwitten heb je niet zo veel nodig als dat gepredikt wordt. Met een stel eieren (ook voor het cholesterol, want cholesterol is daadwerkelijk een lichaamseigen stof en houdt je in leven. Een aanzienlijk deel van je hersenen bestaat uit cholesterol) en wat vis / vlees volsta je in de dagelijkse behoefte.
Zuivel is inderdaad ook ideaal hiervoor, maar pak dan wel volle producten en niet die magere zooi waaruit alles wat ook maar enigszins goed is, is uitgehaald.
het laatste is dat je qua afvallen meer bereikt met explosief sporten dan met duursport. Gewichtstraining of een half uurtje sprinten heeft meer effect dan vele uren spenderen met duursport. Dat is een beetje lullig, maar wel hard te maken.
het ideale ontbijt is eigenlijk spek met eieren. Smaakt nog beter ook dan die muesli crap.
Dierlijke vetten wat is daar dan mis mee ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:43 schreef dalaiblama het volgende:
Uiteraard, want dierlijke vetten zijn super gezond, zeker s'ochtends vroeg als je lichaam nog in de opruimcyclus zit van de nacht
En al die granen kauwende vegetariers zijn me toch dik
Je moet helemaal niets weglaten. Daar ga je de mist in namelijk. Van die mag je geen kh's meer, van de ander geen eiwit, van de ander weer geen vet.
Je gewicht wordt een probleem als je er teveel mee bezig bent. Luister naar je lijf, eet om je te voeden en ga bewegen. Is niet zo moeilijk.
Dat zijn de vetten die 'aanzetten"quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:47 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dierlijke vetten wat is daar dan mis mee ?
Dierlijk vet is vooral verzadigd vet. Betere bronnen zijn noten, avocado's, vette vis, lijnzaad..etc.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:47 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dierlijke vetten wat is daar dan mis mee ?
Een hamburger is ook een prima ontbijt. Bevat weinig koolhydraten daar gaat het nu juist om.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dierlijk vet is vooral verzadigd vet. Betere bronnen zijn noten, avocado's, vette vis, lijnzaad..etc.
En wie aan bodybuilding heeft gedaan zou dat helemaal moeten weten.
Vet is absoluut fantastisch, maar wel de juiste vetten. Anders zou een hamburger ook een prima ontbijt zijn, want die verschilt niet veel van een bord eieren met spek.
Even op niveau graag;quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Een hamburger is ook een prima ontbijt. Bevat weinig koolhydraten daar gaat het nu juist om.
Vet is niet slecht, dat idee moet je uit je hoofd zetten.
Koolhydraten zijn ook de boosdoener, als je dat nou nog niet snapt dan heb je wel een hele dikke plaat voor je kop.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:02 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Even op niveau graag;
een hamburger levert alleen maar verzadigd en dus onbruikbaar vet, zout en proteinen en kh's.Daarbij is het zeker voor gewichtsverlies wel handig als je zout en verzadigde vetten elimineert.
Ik zeg nergens dat vet slecht is, ik heb net een hele reply getypt waarvan ik liever heb dat je deze leest.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel, want ik heb het idee dat de klepel helemaal zoek is bij je.
Nu zijn de kh's weer de boosdoener
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:09 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Koolhydraten zijn ook de boosdoener, als je dat nou nog niet snapt dan heb je wel een hele dikke plaat voor je kop.
Heb je hier ook wetenschappelijk bewijs van, heb dit nooit eerder gehoord hoewel het wel plausibel klinkt? Dacht dat het juist goed was om flink te ontbijten om je metabolisme op gang te helpen..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:34 schreef dalaiblama het volgende:
Overigens is jezelf dwingen tot flink ontbijten niet zo ok; de opname van voedingsstoffen begint gemiddeld rond het middaguur tot vroeg in de avond; idealiter zorg je voor een voedzaam maar licht ontbijt ( fruit , shakes etc ) zodat je de eliminatie van de nacht niet in de weg zit.
Waarom denk je dat mensen doorgaans geen hap door hun keel krijgen s'ochtends? Dat heeft een reden; namelijk de afvalverwerking die wrs nog bezig is.
s'nachts en een deel van de ochtend is je lichaam nog bezig met eliminatie en stevig ontbijten belemmert dat.
43 kilo? Respect! Wat eet je dan tijdens zo'n dieet dagelijks? En na afloop van dat dieet... als je op gewicht wil blijven, dan gewoon iets meer?quote:Op maandag 12 juli 2010 12:41 schreef Klonk het volgende:
dat is heel normaal, toen ik twee jaar geleden bij mijn dieetiste was kwam ze ook met meer eten, en op de een of andere werkt het wel, want die 43 kilo ben ik mooi kwijtgeraakt
Ik hoef jou niks te bewijzen, kneus. Ga het lekker zelf opzoeken. alvast een tip: www.fonteine.comquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:11 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Kom maar op met je wetenschappelijk bewijs. En waag het niet om die theeleuten van Fonteine te quoten.
Ik wacht wel ff ok. ^-^
als je zo gaat redeneren dan moet je sowieso aan een eat-stop-eat dieet beginnen. Anders heeft heel het beroepen op die ketonen-cyclus geen enkele zin.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:43 schreef dalaiblama het volgende:
Uiteraard, want dierlijke vetten zijn super gezond, zeker s'ochtends vroeg als je lichaam nog in de opruimcyclus zit van de nacht
En al die granen kauwende vegetariers zijn me toch dik
Je moet helemaal niets weglaten. Daar ga je de mist in namelijk. Van die mag je geen kh's meer, van de ander geen eiwit, van de ander weer geen vet.
Je gewicht wordt een probleem als je er teveel mee bezig bent. Luister naar je lijf, eet om je te voeden en ga bewegen. Is niet zo moeilijk.
Vlees en noten zijn qua vetten (omega 3 en vele anderen) ongeveer gelijkwaardig, al is vlees beter op de testosteronproductie. Voor de "verzadigde vetten zijn slecht"-these is geen overtuigend empirisch bewijs. De empirie wijst zelfs naar het omgekeerde als we het voorbeeld van Garry Taubes over het dieet van de Inuit erbij halen. Aangezien zij volstrekt gezond leven op een dieet van vis en zeehond, dan is dat blijkbaar een goed gebalanceerd en gezond dieet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dierlijk vet is vooral verzadigd vet. Betere bronnen zijn noten, avocado's, vette vis, lijnzaad..etc.
En wie aan bodybuilding heeft gedaan zou dat helemaal moeten weten.
Vet is absoluut fantastisch, maar wel de juiste vetten. Anders zou een hamburger ook een prima ontbijt zijn, want die verschilt niet veel van een bord eieren met spek.
Eieren en spek bevatten naast teveel zout ook een hoop verzadigde vetten. Gewichtsvijanden numero uno.
Goed ontbijtje: hele avocado ; bordje zilvervliesrijst, hele berg fruit en verder alle bruikbare carbs die je vinden kunt. Met een beetje moeite zit je dan zo aan 1000 kcal voor je lunch.
Van daaruit ga je langzaam naar zuivel, eiwitten proppen , vet erachteraan en dan eindig je de dag met alleen nog maar eiwitten/vet. Da's de meest lichaamsvriendelijke gang van zaken.
Een ontbijt bestaande uit louter eiwit en vet is zo'n beetje het stomste wat je kunt doen.
alles wat teveel is wordt in je lichaam sowieso omgezet naar verzadigd vet en ik heb hierboven al neergezet wat er mis is met dat idee.quote:Even op niveau graag;
een hamburger levert alleen maar verzadigd en dus onbruikbaar vet, zout en proteinen en kh's.Daarbij is het zeker voor gewichtsverlies wel handig als je zout en verzadigde vetten elimineert.
Ik zeg nergens dat vet slecht is, ik heb net een hele reply getypt waarvan ik liever heb dat je deze leest.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel, want ik heb het idee dat de klepel helemaal zoek is bij je.
Nu zijn de kh's weer de boosdoener
Nog nooit van TOFI gehoordquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:45 schreef Frith het volgende:
Ik vergat de vegitariërs nog. Die eten waarschijnlijk sowieso te weinig caloriën en zijn ook geen aselecte steekproef waardoor een bepaald lichaamtype kan overheersen. Dunne mensen worden namelijk niet dik, hoe stomzinnig dat ook klinkt.
(zie BBC docu: Why are thin people not fat? )
rest van je posts komt nog
niet die term, maar wel van de "skinny fats", wat op hetzelfde neerkomt.quote:
270 gram eiwitten lijkt me over de top.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:24 schreef CorwinofAmber het volgende:
Hier even een voorbeeldje van een gemiddelde eet-dag van mij:
O: 400ml halfvolle melk, met 50g brinta en 50g whey eitwit + 2 volk. boterhammen magere smeerpate
T: Krentebol + homp ontbijtkoek + 2 glazen water
L: 3 volk. boterhammen met kipfilet, pate, rookvlees, 2 gekookte eieren, kop groene thee en glas halfvolle melk.
T: 75g ongezouten noten + 2 glazen water
D1: klein bord pasta + daarna vlug een powershake, 250ml melk, 50g brinta & 50g whey.
S: Uur RPM + Krachttraining Benen + Core
D2: groot bord pasta met extra saus
T: 500g magere kwark met banaan en aardbeien.
Totaal: 3500Kcal, 270g eiwitten, 400g Kh, 90g vet.
En dit is nog steeds mijn dieet-schema; zodra ik mijn laatste restje buikvet kwijt ben ga ik nog harder trainen en nog meer eten op de sportdagen.
Het lijkt super-veel, maar het went erg snel en je hebt nooit honger.
2,5 tot 3x m'n lichaamsgewicht in grammen eitwitten. Bodybuilding ftw. Bovendien telt zo'n eetmeter ook de niet volledige aminozuren eitwitten mee uit brood etc. dus de 'goede' eiwitten zullen wel rond de 225g zitten en dat is perfect.quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
270 gram eiwitten lijkt me over de top.
O? Leg eens uit?quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
270 gram eiwitten lijkt me over de top.
Pff, geen idee, de boodschappen die mijn vrouw en ik samen bij de Albert Heijn doe zijn ong. 100,= per week, daarnaast de whey proteine die ong. 65euro per 5kg kost en dus zo'n +/- 110dagen meegaat. Ik slik ook nog biergist en extra visolie en 1 multivitamine. Laten we voor het gemak zeggen ong. 225,= euro per maand voor mij persoonlijk aan alle voeding.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:06 schreef Aguirre het volgende:
Hoeveel euro ben je per dag ongeveer kwijt aan dat schema?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:09 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Pff, geen idee, de boodschappen die mijn vrouw en ik samen bij de Albert Heijn doe zijn ong. 100,= per week, daarnaast de whey proteine die ong. 65euro per 5kg kost en dus zo'n +/- 110dagen meegaat. Ik slik ook nog biergist en extra visolie en 1 multivitamine. Laten we voor het gemak zeggen ong. 225,= euro per maand voor mij persoonlijk aan alle voeding.
Niet bijzonder veel hoor; wel elke dag maar op matige intensiteit. Slechts paar dagen per week echt heftig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef KingOfMars het volgende:
Maar sport je dan wel dalaiblama?
Mijn hemel, 1 kg groente...
Dan moet je slimmer eten; vette vis, avocado's, walnoten...allemaal gezonde caloriebommen en een prima manier om makkelijk aan je cals te komen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:29 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb echt al serieus moeite om met fatsoenlijk eten de 2000kcal aan te tikken, ik zou niet weten wat ik moest eten om daar nog overheen te gaan. Als ik eet wat ik moet eten, zit ik 's avonds met lange tanden aan tafel hoor.
Ei. Ook flink wat kcals uit eiwitten/vetten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:33 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dan moet je slimmer eten; vette vis, avocado's, walnoten...allemaal gezonde caloriebommen en een prima manier om makkelijk aan je cals te komen.
Hey dat wist ik niet. Ik kook ze altijd 9 minuten. 4 minuten is dus nog vloeibaar eigeel. Is dat wel lekker dan koud?quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:46 schreef dalaiblama het volgende:
Niet hardgekookt trouwens ( ertussenin, 4 min ), want anders kook je de lecithine kapot en da's zonde.
Met 4 minuten is hij compact genoeg om niet te glibberen en vloeibaar te zijn; het is het perfecte eitje, zacht maar kauwbaar en dan is de lecithine nog intact.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hey dat wist ik niet. Ik kook ze altijd 9 minuten. 4 minuten is dus nog vloeibaar eigeel. Is dat wel lekker dan koud?
Ik had niet door dat CorwinofAmber aan bodybuilding doet, vandaar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:27 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O? Leg eens uit?
Ik zit bijna op het dubbele namelijk en hoor graag wat ik verkeerd doe.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Een kg groenten, dat eet ik al bij m'n avondeten alleenDe groenteboer vroeg van de week nog wat ik in vredesnaam doe met al die groentes
Nu ik er eens over nadenk haal ik denk ik wel meer dan 20kg per week
Ok, zal het eens 4 minuten proberen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:36 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Met 4 minuten is hij compact genoeg om niet te glibberen en vloeibaar te zijn; het is het perfecte eitje, zacht maar kauwbaar en dan is de lecithine nog intact.
Hardgekookt levert het 'alleen' maar eiwit en vet en is de lecithine kapot gekookt en da's toch weer zondeJou een beetje kende haal je graag alles eruit wat erin past.
4 minuten tellen vanaf het kookmoment he; en de eieren erin in koud water en dus niet pas als het kookt.
Jip en janneke methode: eieren in water; vuur hoog. Wekker pakken en aanzetten op 4 min als je water hoort koken ( borrelen ). Na 4 minuten eruit en onder koud water per ei afspoelen, anders kan je ḿ niet pellen zonder dat je 'm verminkt.
Hmmm..ineens is mijn zin in ei weer terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |