Nog nooit van TOFI gehoordquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:45 schreef Frith het volgende:
Ik vergat de vegitariërs nog. Die eten waarschijnlijk sowieso te weinig caloriën en zijn ook geen aselecte steekproef waardoor een bepaald lichaamtype kan overheersen. Dunne mensen worden namelijk niet dik, hoe stomzinnig dat ook klinkt.
(zie BBC docu: Why are thin people not fat? )
rest van je posts komt nog
niet die term, maar wel van de "skinny fats", wat op hetzelfde neerkomt.quote:
270 gram eiwitten lijkt me over de top.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:24 schreef CorwinofAmber het volgende:
Hier even een voorbeeldje van een gemiddelde eet-dag van mij:
O: 400ml halfvolle melk, met 50g brinta en 50g whey eitwit + 2 volk. boterhammen magere smeerpate
T: Krentebol + homp ontbijtkoek + 2 glazen water
L: 3 volk. boterhammen met kipfilet, pate, rookvlees, 2 gekookte eieren, kop groene thee en glas halfvolle melk.
T: 75g ongezouten noten + 2 glazen water
D1: klein bord pasta + daarna vlug een powershake, 250ml melk, 50g brinta & 50g whey.
S: Uur RPM + Krachttraining Benen + Core
D2: groot bord pasta met extra saus
T: 500g magere kwark met banaan en aardbeien.
Totaal: 3500Kcal, 270g eiwitten, 400g Kh, 90g vet.
En dit is nog steeds mijn dieet-schema; zodra ik mijn laatste restje buikvet kwijt ben ga ik nog harder trainen en nog meer eten op de sportdagen.
Het lijkt super-veel, maar het went erg snel en je hebt nooit honger.
2,5 tot 3x m'n lichaamsgewicht in grammen eitwitten. Bodybuilding ftw. Bovendien telt zo'n eetmeter ook de niet volledige aminozuren eitwitten mee uit brood etc. dus de 'goede' eiwitten zullen wel rond de 225g zitten en dat is perfect.quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
270 gram eiwitten lijkt me over de top.
O? Leg eens uit?quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:42 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
270 gram eiwitten lijkt me over de top.
Pff, geen idee, de boodschappen die mijn vrouw en ik samen bij de Albert Heijn doe zijn ong. 100,= per week, daarnaast de whey proteine die ong. 65euro per 5kg kost en dus zo'n +/- 110dagen meegaat. Ik slik ook nog biergist en extra visolie en 1 multivitamine. Laten we voor het gemak zeggen ong. 225,= euro per maand voor mij persoonlijk aan alle voeding.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:06 schreef Aguirre het volgende:
Hoeveel euro ben je per dag ongeveer kwijt aan dat schema?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:09 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Pff, geen idee, de boodschappen die mijn vrouw en ik samen bij de Albert Heijn doe zijn ong. 100,= per week, daarnaast de whey proteine die ong. 65euro per 5kg kost en dus zo'n +/- 110dagen meegaat. Ik slik ook nog biergist en extra visolie en 1 multivitamine. Laten we voor het gemak zeggen ong. 225,= euro per maand voor mij persoonlijk aan alle voeding.
Niet bijzonder veel hoor; wel elke dag maar op matige intensiteit. Slechts paar dagen per week echt heftig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef KingOfMars het volgende:
Maar sport je dan wel dalaiblama?
Mijn hemel, 1 kg groente...
Dan moet je slimmer eten; vette vis, avocado's, walnoten...allemaal gezonde caloriebommen en een prima manier om makkelijk aan je cals te komen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:29 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb echt al serieus moeite om met fatsoenlijk eten de 2000kcal aan te tikken, ik zou niet weten wat ik moest eten om daar nog overheen te gaan. Als ik eet wat ik moet eten, zit ik 's avonds met lange tanden aan tafel hoor.
Ei. Ook flink wat kcals uit eiwitten/vetten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:33 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dan moet je slimmer eten; vette vis, avocado's, walnoten...allemaal gezonde caloriebommen en een prima manier om makkelijk aan je cals te komen.
Hey dat wist ik niet. Ik kook ze altijd 9 minuten. 4 minuten is dus nog vloeibaar eigeel. Is dat wel lekker dan koud?quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:46 schreef dalaiblama het volgende:
Niet hardgekookt trouwens ( ertussenin, 4 min ), want anders kook je de lecithine kapot en da's zonde.
Met 4 minuten is hij compact genoeg om niet te glibberen en vloeibaar te zijn; het is het perfecte eitje, zacht maar kauwbaar en dan is de lecithine nog intact.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Hey dat wist ik niet. Ik kook ze altijd 9 minuten. 4 minuten is dus nog vloeibaar eigeel. Is dat wel lekker dan koud?
Ik had niet door dat CorwinofAmber aan bodybuilding doet, vandaar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:27 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O? Leg eens uit?
Ik zit bijna op het dubbele namelijk en hoor graag wat ik verkeerd doe.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Een kg groenten, dat eet ik al bij m'n avondeten alleenDe groenteboer vroeg van de week nog wat ik in vredesnaam doe met al die groentes
Nu ik er eens over nadenk haal ik denk ik wel meer dan 20kg per week
Ok, zal het eens 4 minuten proberen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:36 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Met 4 minuten is hij compact genoeg om niet te glibberen en vloeibaar te zijn; het is het perfecte eitje, zacht maar kauwbaar en dan is de lecithine nog intact.
Hardgekookt levert het 'alleen' maar eiwit en vet en is de lecithine kapot gekookt en da's toch weer zondeJou een beetje kende haal je graag alles eruit wat erin past.
4 minuten tellen vanaf het kookmoment he; en de eieren erin in koud water en dus niet pas als het kookt.
Jip en janneke methode: eieren in water; vuur hoog. Wekker pakken en aanzetten op 4 min als je water hoort koken ( borrelen ). Na 4 minuten eruit en onder koud water per ei afspoelen, anders kan je ḿ niet pellen zonder dat je 'm verminkt.
Hmmm..ineens is mijn zin in ei weer terug.
Dan krijg ik ze dus nooit mooi stevig; of ze worden hardgekookt. Ik heb het idee dat met de meewarm methode je eieren iets aan kooktijd meekrijgen door het opwarmen van het water en ze daarom na 4 min niet papperig zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:11 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ok, zal het eens 4 minuten proberen.
Mijn ei-kook-methode is echter; water aan de kook brengen, eieren erin, tellen.
Wat ik altijd doe is, gewoon gelijk de eieren erin, en zodra het water kookt: 3 minuten = zachtgekookt (eigeel warm), 5 minuten = hardgekookt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:11 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ok, zal het eens 4 minuten proberen.
Mijn ei-kook-methode is echter; water aan de kook brengen, eieren erin, tellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |