Bron: telegraaf.nlquote:Sneijder: Schande voor de sport
JOHANNESBURG - "Het is een schande voor de sport", vond Wesley Sneijder na afloop van de verloren WK-finale tegen Spanje (0-1 na verlenging). Daarmee doelde de vedette van Oranje op drie situaties. "Iniesta moest rood hebben voor natrappen, het was een zuivere corner en aan de goal van Spanje ging buitenspel vooraf", legde hij uit. "In één minuut wordt de wedstrijd op die manier beslist."
Toch wilde Sneijder scheidsrechter Howard Webb ook weer niet helemaal de schuld geven. "We hebben zelf de beste kansen gehad", vervolgde de middenvelder van Internazionale. "Robben kan de 1-0 maken en misschien daarna de 2-0 en dan word je gewoon terecht wereldkampioen. Maar dat gebeurde niet en zo is sport nu eenmaal."
Juistem.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
We hadden inderdaad de beste kansen en het was buitenspel
Fokkers die na een paar weken WK nog steeds niet snappen wat buitenspel is.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde.. of snap je mijn sarcasme niet, of snap ik jouw post niet???quote:Op maandag 12 juli 2010 01:46 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Fokkers die na een paar weken WK nog steeds niet snappen wat buitenspel is.
Hoppa!quote:Op maandag 12 juli 2010 01:45 schreef MajieBeast het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk Inesta kreeg niet eens een kaart voor die heupzwaai en Webb stond er boven op met ze schele smoel zelfde voor de obstructie van Elia vlak voor het doelpunt en je de corner die iedereen van de andere kant van het stadion had kunnen zien.
Oh wacht, ik zie het. Excuusquote:Op maandag 12 juli 2010 01:50 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde.. of snap je mijn sarcasme niet, of snap ik jouw post niet???
Ik ben nooit een Wesley Sneijder fan geweest.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Bron: telegraaf.nl
"To be a good winner, you have to be a good loser too"
grappig dat je je zelf daarbij als voorbeeld steltquote:Op maandag 12 juli 2010 01:46 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Fokkers die na een paar weken WK nog steeds niet snappen wat buitenspel is.
Maar Iniesta stond exact op dezelfde lijn als v.d.Vaart.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wat van Gaal al aangaf voor de wedstrijd klopt. Deze scheids vloot alles ( vooral in het beigin) dood.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:13 schreef wolferl het volgende:
[..]
Maar Iniesta stond exact op dezelfde lijn als v.d.Vaart.
Er zijn grensrechters die daar voor vlaggen en er zijn er die de aanvaller het voordeel van de twijfel geven.
Ik vind dat Iniesta geen buitenspel stond.
Wel vond ik Webb wat makkelijk kaarten uitdelen aan Nederland, en in dezelfde gevallen vaak niet aan Spanje.
Maar dit had v.Gaal vooraf van de wedstrijd wel uitstekend uitgelegd. Hij zij vooraf al, dat Webb een ongelukkige keuze is voor deze finale. De man fluit voor elk duel en maakt de wedstrijd dood. Voor een ploeg die alles op de aanval heeft staan is dat dodelijk. Spanje, dat toch meer een defensief georganiseerde en offensief denkend en spelend team heeft, maakte goed gebruik van Webb' truttigheid. In de eerste 15 minuten ging Spanje kijken in hoeverre ze Webb konden testen met vallen. Bij elk contact met een Nederlands elftal speler gingen ze naar de grond. Webb trapte daar vaak in, gaf ze ook nog eens gelijk geel. Het sleutel moment ligt voor mij dus in de eerste 30 minuten, toen wist Spanje al dat Nederland nooit met 11 man zou eindigen. Je kan zeggen dat Webb de finale heeft beslist, maar dat is wat voorbarig. Hij spaarde namelijk De Jong, die gewoon donkerrood had moeten hebben. Robben had natuurlijk 2 keer de 1-0 op zijn sloffen, maar verstijfde toen hij oog in oog stond met Casilas. Verder vond ik v.Persie echt totaal onzichtbaar. Waar v.Marwijk ook een misser heeft begaan, dat vertelde Rene v.d. Gijp ook al, ze hadden na die rode kaart van Heitinga gelijk met negen man voor die goal moeten hangen. Je gaat toch niet met tien mand, en met nog 10 minuten te gaan tot de penaltys, massaal aanvallen. Ik denk dat die Spanjaarden ook zoiets dachten van....ze gaan toch niet....ja ze gewoon met nog 10 minuten spelen, met 10 man vol in de aanval. Druk zetten dachten ze, en dat resulteerde in een mooi doelpunt. Al met al vond ik Nederland matig spelen, ze kwamen niet aan acties toe en leken wel zenuwachtig, meer dan Spanje. Die ook gewoon de terechte winnaar is.
Jou probleem over die corner is ook mijn probleem (één van iigquote:Op maandag 12 juli 2010 02:21 schreef Unstoppable het volgende:
Tja, part of the game, de charme volgens Blatter. Was alleen geen buitenspel, maar ik vind wel dat de scheids de wedstrijd heeft beïnvloed. Oranje had al rood kunnen hebben, sommige kaarten werden heel erg makkelijk getrokken en sommige kaarten werden niet getrokken. Enige probleem vind ik die corner, omdat direct het resultaat beïnvloed en erg moeilijk was te missen.
Hij heeft gelijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik heb niemand scheel getikt zien worden. Je bent in de war met duitsland - spanje.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:00 schreef MillePlateaux het volgende:
Wat een grote bek, wanneer je zo scheel bent getikt door middenvelders die wel gewoon presteren wanneer het er echt om gaat.
Geen slechte verliezer, wat hij zegt klopt gewoon. Webb was een schande met de vrije trap waar geen corner werd gegeven en swalbes van Spanje als toppunt. Nederland heeft niet verloren van Spanje maar van Webb en dat is om te kotsen.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op maandag 12 juli 2010 03:12 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Ik heb niemand scheel getikt zien worden. Je bent in de war met duitsland - spanje.
Pfff, ga toch snel naar de Arena. Daar zitten om de 2 weken 50.000 man (volgens teletekst) die gelijkgestemd zijn. Niet geheel toevallig dat Sneijder ook een productje uit de Ajax opleiding is bedenk ik me net (hoewel ik voor Vd vaart altijd zeer veel sympathie heb gehad).quote:Op maandag 12 juli 2010 03:18 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Geen slechte verliezer, wat hij zegt klopt gewoon. Webb was een schande met de vrije trap waar geen corner werd gegeven en swalbes van Spanje als toppunt. Nederland heeft niet verloren van Spanje maar van Webb en dat is om te kotsen.
Dit dus, redelijk gelijkwaardig met een licht overwicht voor spanje...quote:Op maandag 12 juli 2010 03:12 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Ik heb niemand scheel getikt zien worden. Je bent in de war met duitsland - spanje.
Sja met je PSV avatar kan niemand je echt serieus nemen natuurlijkquote:Op maandag 12 juli 2010 03:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Pfff, ga toch snel naar de Arena. Daar zitten om de 2 weken 50.000 man (volgens teletekst) die gelijkgestemd zijn. Niet geheel toevallig dat Sneijder ook een productje uit de Ajax opleiding is bedenk ik me net (hoewel ik voor Vd vaart altijd zeer veel sympathie heb gehad).
Je moet Sneijder gewoon vergelijken met jezelf.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Overigens, als Sneijder nou gewoon gezegd had dat de scheids slecht was (beiden kanten op dus!), en dat DAT een schande voor de sport, was ik het volkomen met hem eens.
Zat voetballers die heel wat genuanceerder zijn na een wedstrijd. Zeker na zo'n wedstrijd reageer je uit je primaire emotie en kun je dus goed zien hoe zo'n gast eigenlijk in elkaar steekt.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:29 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Je moet Sneijder gewoon vergelijken met jezelf.
Een mens dus.
Hij zegt iets omdat het hem gevraagd wordt.. hij heeft dus echt geen half uur om na te denken over de vraag... en die heb jij wel
Gewoon ff logisch nadenken pls.
quote:Op maandag 12 juli 2010 03:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Pfff, ga toch snel naar de Arena. Daar zitten om de 2 weken 50.000 man (volgens teletekst) die gelijkgestemd zijn. Niet geheel toevallig dat Sneijder ook een productje uit de Ajax opleiding is bedenk ik me net (hoewel ik voor Vd vaart altijd zeer veel sympathie heb gehad).
dat zal allemaal wel maar hij was de beste Nederlander op dit toernooi, wat hij na afloop zegt is niet zo belangrijkquote:Op maandag 12 juli 2010 03:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Zat voetballers die heel wat genuanceerder zijn na een wedstrijd. Zeker na zo'n wedstrijd reageer je uit je primaire emotie en kun je dus goed zien hoe zo'n gast eigenlijk in elkaar steekt.
Serieuse vraag: heb jij weleens verloren?quote:Op maandag 12 juli 2010 03:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Zat voetballers die heel wat genuanceerder zijn na een wedstrijd. Zeker na zo'n wedstrijd reageer je uit je primaire emotie en kun je dus goed zien hoe zo'n gast eigenlijk in elkaar steekt.
Dan heb je een andere wedstrijd dan mij gezien.quote:
Ja hij zat er compleet naast wat dat betreft, is alleen totaal geen toppunt m.b.t. fouten maken als arbiter. Dat hun scoren uit een doeltrap van de keeper.. nou nou, dan doe je zelf toch ook een hoop fout, en dan zie ik meneertje niet zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:32 schreef mouzzer het volgende:
[..]Ga fft club voetbal erbij halen, hoe triest.. het gaat om deze wedstrijd en de scheids was een drama met beslissingen die de wedstrijd bepaalde met die vrije trap waar geen corner werd gegeven als toppunt zo'n fout kan je niet ontkennen.
Als jij daar had gestaan had je hetzelfde gedaan. Frustratie hoort erbij.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
objectiviteit is een subjectief begrip (snap je 't nogquote:Op maandag 12 juli 2010 03:34 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Serieuse vraag: heb jij weleens verloren?
Zo ja, dan moet je toch op z'n minst weten dat het pure emotie betreft.
Niemand is objectief over z'n verlies... zeer menselijk ook nog .
Oranje heeft het spel van de Spanjaarden met veel moeite weten te ontregelen en schoten daarna tekort om de wedstrijd te keren.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:36 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Dan heb je een andere wedstrijd dan mij gezien.
Jah, shit happens ik weet het
Mwa gelul, hij had hier nog een erger verlies dan de rest van de ploeg he.. hij kon de QUAD's pakken.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als een scheids zo'n overduidelijke corner niet ziet wat ieder amateurscheids zou zien is dat idd een toppunt van een slechte scheids. Was het een corner had het doelpunt nooit plaatsgevonden snappie? Het gaat om het moment maar dat snap je blijkbaar niet met je onzinnige vergelijkingen met clubvoetbalquote:Op maandag 12 juli 2010 03:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ja hij zat er compleet naast wat dat betreft, is alleen totaal geen toppunt m.b.t. fouten maken als arbiter. Dat hun scoren uit een doeltrap van de keeper.. nou nou, dan doe je zelf toch ook een hoop fout, en dan zie ik meneertje niet zeggen.
Dat je zo'n fout een toppunt vindt, tsja, dat zegt eigenlijk al genoeg..
Jah idd, als men zulke grote arbitraire misperen niet erkent ben je zeker niet helemaal objectief.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Als een scheids zo'n overduidelijke corner niet ziet wat ieder amateurscheids zou zien is dat idd een toppunt van een slechte scheids. Was het een corner had het doelpunt nooit plaatsgevonden snappie? Het gaat om het moment maar dat snap je blijkbaar niet met je onzinnige vergelijkingen met clubvoetbal
Klopt, niet gegeven penalties, rode kaarten en dergelijke zijn veel minder cruciaal. Dat doelpunt had net zo goed kunnen vallen na die corner die dan bijvoorbeeld slecht genomen was en was gewoon te voorkomen. Als je onterecht een penalty tegen krijgt, dan liggen je eigen kansen natuurlijk een stuk anders.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Als een scheids zo'n overduidelijke corner niet ziet wat ieder amateurscheids zou zien is dat idd een toppunt van een slechte scheids. Was het een corner had het doelpunt nooit plaatsgevonden snappie? Het gaat om het moment maar dat snap je blijkbaar niet met je onzinnige vergelijkingen met clubvoetbal
Nee, je zeikt erop omdat het geen PSV'er is. Ik heb wel meer reacties van je gelezen de laatste paar jaar, en anders haalde je clubvoetbal er niet bij eerder in dit topic. Ga toch weer lekker in je kooi zitten. Erg leuk van je dat je vd Vaart wel waardeert, maar dat zeg je ook alleen maar om het te laten lijken of je niet naar ex-clubs kijkt. Bovendien ben je een typische Nederlander die niet tegen mensen kunnen die boven het maaiveld uitsteken qua gedrag.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:46 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Tsja.. wellicht komt het ook dat ik zo op hem hak dat hij telkens zo kansloos, als een echte ego die zichzelf overschat, van 40 meter zit te schieten.. elke wedstrijd weer meerdere keren (toppunt was nog wel zijn schot in 1 vd laatste minuten tegen Spanje, van 60 meter ofzo). Heeft geen enkele keer iets goeds opgeleverd. Gooi die bal eens een keer voor de pot, krijgt Van Persie ook nog eens een keer een bal.
quote:Op maandag 12 juli 2010 03:48 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Jah idd, als men zulke grote arbitraire misperen niet erkent ben je zeker niet helemaal objectief.
Scheidsrechter fout, very obvious. (net zoiets als de scheidsrechters van dit forum. Ze denken zelf goed bezig te zijn maar de rest weet wel beter
Ik hou inderdaad niet van mensen die balanseren op het randje van zelfverzekerheid en arrogantie. Daar heb ik vaak een haat-liefde verhouding mee. Enige mate van bescheidenheid siert te mensen.. heb weinig met mensen die zich meer voelen dan anderen.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, je zeikt erop omdat het geen PSV'er is. Ik heb wel meer reacties van je gelezen de laatste paar jaar, en anders haalde je clubvoetbal er niet bij eerder in dit topic. Ga toch weer lekker in je kooi zitten. Erg leuk van je dat je vd Vaart wel waardeert, maar dat zeg je ook alleen maar om het te laten lijken of je niet naar ex-clubs kijkt. Bovendien ben je een typische Nederlander die niet tegen mensen kunnen die boven het maaiveld uitsteken qua gedrag.
En nee, ik ben geen Ajacied.
100% mee eens.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Enige mate van bescheidenheid siert te mensen.. heb weinig met mensen die zich meer voelen dan anderen.
L O Lquote:Op maandag 12 juli 2010 04:00 schreef Doublepain het volgende:
Het viel me op dat VdV de enigste was die niet klaagde. Waarschijnlijk omdat, hij binnenkort weer terug naar Spanje moet
Sneijder had zover ik weet twee domme afstandsschoten in de finale. Waarvan één gewoon zwaar belachelijk was en nog bijna op eigen helft. true, maar ik vind het wel mooi hoe hij toch als een leider probeert te zijn en volledig zichzelf is. Hij is boos, waarom mag ie dat niet zijn? overigens denk ik dat het meer frustratie is.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik hou inderdaad niet van mensen die balanseren op het randje van zelfverzekerheid en arrogantie. Daar heb ik vaak een haat-liefde verhouding mee. Enige mate van bescheidenheid siert te mensen.. heb weinig met mensen die zich meer voelen dan anderen.
Een Adriaanse vind ik dan bijvoorbeeld wel weer een prachtige vent. Maar ik lees graag voorbeelden van je die mijn grote mate van subjectiviteit m.b.t. het beoordelen van spelers aantoont, want nu ben je me puur op mijn icoontje aan het beoordelen.
Het schieten van veel te grote afstand riep bij jou dus bijvoorbeeld geen irritatie op?
Had hij de corner gegeven was dit doelpunt niet gevallen dat is een feit en wat er voor de rest had kunnen gebeuren is speculatie. Dat je voor de rest je vooroordelen over Sneijder laat blijken laat alleen maar zien dat je het richt op de persoon ipv de situatie, erg triest want 700 miljoen mensen zagen dat het een corner was en daar heeft Sneijder gewoon gelijk in en dus niks afschuiven. Triest dat je je psv gevoelens boven realiteit stelt.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:49 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Klopt, niet gegeven penalties, rode kaarten en dergelijke zijn veel minder cruciaal. Dat doelpunt had net zo goed kunnen vallen na die corner die dan bijvoorbeeld slecht genomen was en was gewoon te voorkomen. Als je onterecht een penalty tegen krijgt, dan liggen je eigen kansen natuurlijk een stuk anders.
En met het clubvoetbal wou ik even aangeven m.b.t. de afschuifmentaliteit die bij die club heerst bij een verliespartij (het lag aan het gras, de wind, het regende (dit vond ik nog wel een topper uit het rijtje), de scheids, etc. etc.). Een club waarbij Sneijder is opgegroeid en wellicht dus ook een grote invloed op de vorming van zijn persoonlijkheid heeft gehad.
Een van de meest kansloze trollen van het forum imo., ben ik het toch nog met je eens in ieder gevalquote:Op maandag 12 juli 2010 04:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Sneijder had zover ik weet twee domme afstandsschoten in de finale. Waarvan één gewoon zwaar belachelijk was en nog bijna op eigen helft. true, maar ik vind het wel mooi hoe hij toch als een leider probeert te zijn en volledig zichzelf is. Hij is boos, waarom mag ie dat niet zijn? overigens denk ik dat het meer frustratie is.
Hmm, ik had je in de war met een andere PSV'er. RubenSOsa denk k..
Gast.. lees nou eens wat ik zeg. Ja het was een corner! Ik zat daar toch ook niet op te zeiken, alleen dat afschuiven, dat dat zo makkelijk is en dat hij een paar dingen zegt die gewoon NIET kloppen (en die ik al aangaf in dit topic).. Daar zit ik op te zeiken pipo, lees verder lekker zelf wat je wilt.quote:Op maandag 12 juli 2010 04:06 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Had hij de corner gegeven was dit doelpunt niet gevallen dat is een feit en wat er voor de rest had kunnen gebeuren is speculatie. Dat je voor de rest je vooroordelen over Sneijder laat blijken laat alleen maar zien dat je het richt op de persoon ipv de situatie, erg triest want 700 miljoen mensen zagen dat het een corner was en daar heeft Sneijder gewoon gelijk in en dus niks afschuiven. Triest dat je je psv gevoelens boven realiteit stelt.
Als men het over Blatter heeft zie ik hem steeds weer letterlijk op z'n bek gaan hahahaquote:Op maandag 12 juli 2010 04:30 schreef Unstoppable het volgende:
DIt topic bewijst wel gewoon dat Blatter keihard gelijk heeft, fuck moderne techniek
Jij vond dat het een corner was en dat het buitenspel was, zelfde wat Sneijder zegt in het artikel... Hij geeft zelfs toe dat het niet alleen aan de scheids lag dus wat schuiven? Je zit te zeiken op dingen waar je Sneijder gelijk in geeft, dus wat loop je nou te zeiken pipo met je clubvoetbal aanhalenquote:Op maandag 12 juli 2010 04:14 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Gast.. lees nou eens wat ik zeg. Ja het was een corner! Ik zat daar toch ook niet op te zeiken, alleen dat afschuiven, dat dat zo makkelijk is en dat hij een paar dingen zegt die gewoon NIET kloppen (en die ik al aangaf in dit topic).. Daar zit ik op te zeiken pipo, lees verder lekker zelf wat je wilt.
Was echt een mooie aanval op de solar plexis idd.quote:Op maandag 12 juli 2010 05:10 schreef Perico het volgende:
De karate trap van Nigel de Jong was direct rood... daar had Nederland dan Webb weer mee.
Dus gaan zeuren over de scheids, is in dit licht dan ook maar zo-zo.
Gast, als je sarcasme niet eens snapt. Laat ook maarquote:Op maandag 12 juli 2010 04:45 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Jij vond dat het een corner was en dat het buitenspel was, zelfde wat Sneijder zegt in het artikel... Hij geeft zelfs toe dat het niet alleen aan de scheids lag dus wat schuiven? Je zit te zeiken op dingen waar je Sneijder gelijk in geeft, dus wat loop je nou te zeiken pipo met je clubvoetbal aanhalenMisschien moet je zelf het artikel even nalezen
Als je alles op een rijtje zet (de Jong eigenlijk rood, Heitinga onterecht dubbel geel, Puyol onterecht geen dubbel geel en gebrek aan vrije trap op een erg mooie plaats, Iniësta onterecht geen rood, corner onterecht niet gegeven, vrije trap onterecht niet gegeven bij overtreding op Elia) dan was de scheids toch echt op de hand van Spanje.quote:Op maandag 12 juli 2010 05:10 schreef Perico het volgende:
De karate trap van Nigel de Jong was direct rood... daar had Nederland dan Webb weer mee.
Dus gaan zeuren over de scheids, is in dit licht dan ook maar zo-zo.
Dat de scheids vaak onterecht beschuldigt wordt betekend niet dat je dit niet mag benoemen als het wel klopt. En gisterenavond WAS een blamage. In de media wordt het praktisch dood verzwegen, dat is pas schandalig.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
quote:
Ja precies, vind ik dus ook. Grote fouten gemaakt. En slecht geleid. In welke finale zijn er ooit 14 gele kaarten getrokken?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:39 schreef Phrits het volgende:
Howard Webb heeft gewoon waardeloos gefloten en de finale kapotgemaakt, dat mag gerust gezegd worden.
Volledig mee eens, maar dat zegt Sneijder dus niet. Verder... lag het ook niet een beetje aan NL, die gewoon erg veel (harde) overtredingen nodig hadden om Spanje af te stoppen? Dan heb ik het met name over de eerste helft natuurlijk, waarin de toon van zo'n wedstrijd gezet wordt.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:39 schreef Phrits het volgende:
Howard Webb heeft gewoon waardeloos gefloten en de finale kapotgemaakt, dat mag gerust gezegd worden.
Webb heeft in de eerste 30 minuten de wedstrijd volledig dood gefloten door 5 keer geel te trekken voor kleine overtredingen. Daarna moest hij wel voor elke grotere overtreding ook geel geven. Hij had nooit die eerste 5 gele kaarten moeten geven. v.Gaal voorspelde het al, Webb als scheids is een groot nadeel voor de finale. Hij fluit kinderachtig voor elk duel om de bal, en geeft te makkelijk gele kaarten. Ik had liever die Kazachstaanse scheidsrechter gehad, die voelde de wedstrijd tenminste altijd goed aan. Dat Webb de finale mocht doen was een goedmakertje voor EK2008.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, vind ik dus ook. Grote fouten gemaakt. En slecht geleid. In welke finale zijn er ooit 14 gele kaarten getrokken?
Die eerste 5 kaarten waren allen goed te verdedigen. Goed, die van Van Persie vond ik wat overdreven, maar die kaarten van De Jong en Van Bommel waren gewoon donkergele, en de Spaanse overtredingen waren ook geel waard. Met die laatste 2 zinnen ben ik het met je eens.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:53 schreef wolferl het volgende:
[..]
Webb heeft in de eerste 30 minuten de wedstrijd volledig dood gefloten door 5 keer geel te trekken voor kleine overtredingen. Daarna moest hij wel voor elke grotere overtreding ook geel geven. Hij had nooit die eerste 5 gele kaarten moeten geven. v.Gaal voorspelde het al, Webb als scheids is een groot nadeel voor de finale. Hij fluit kinderachtig voor elk duel om de bal, en geeft te makkelijk gele kaarten. Ik had liever die Kazachstaanse scheidsrechter gehad, die voelde de wedstrijd tenminste altijd goed aan. Dat Webb de finale mocht doen was een goedmakertje voor EK2008.
Als je 2e wordt op het WK heb je echt niet hard gefaald. Als je de finale verliest na 2x verlenging al helemaal niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:18 schreef Stingofthescorpion het volgende:
Nederlanders = calimero gedrag.
1940 = hard gefaald
1974 = hard gefaald
1978 = hard gefaald
2010= hard gefaald
Het zal wel een vlaming zijnquote:Op maandag 12 juli 2010 14:35 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Als je 2e wordt op het WK heb je echt niet hard gefaald. Als je de finale verliest na 2x verlenging al helemaal niet.
Voor het zelfde geld was die goal aan de andere kant gevallen en waren we kampioen.
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Die eerste 5 kaarten waren allen goed te verdedigen. Goed, die van Van Persie vond ik wat overdreven, maar die kaarten van De Jong en Van Bommel waren gewoon donkergele, en de Spaanse overtredingen waren ook geel waard. Met die laatste 2 zinnen ben ik het met je eens.
Mooi verwoord.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.
Eens. Hij begon al vroeg met fluiten en kaarten trekken (voor een deel terecht hoor) en kon daarna niet meer terug. Toen moest hij voor elke tik wel geel geven. Het was absoluut geen schoppartij, wel een wedstrijd op het scherpst van de snede. Het vreemde was echter dat op een gegeven moment alles wat Oranje deed geel was en hij alles wat Spanje deed door liet spelen of alleen affloot zonder kaart. Uiteindelijk kreeg Iniesta geel omdat hij zn shirt uitdeed.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.
op welk gebied was Spanje sterker dan?quote:Op maandag 12 juli 2010 01:42 schreef Hathor het volgende:
Toch heeft ie wel een punt. Tis alleen mosterd na de maaltijd, want Spanje was gewoon sterker.
Dat was het niet. Als Webb gewoon een corner had gegeven na de afgeketste vrije trap van Sneijder, als je die niet zag mag je de F'jes op een bijveld nog niet fluiten, dan was het doelpunt evengoed nooit gevallen.quote:
Interessant artikel!quote:Op maandag 12 juli 2010 14:51 schreef sylvietjoo het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)mkoping.htm?rss=true
Bertje heeft het Nederlandse voetbal verkracht.quote:Op maandag 12 juli 2010 04:11 schreef Doublepain het volgende:
[ afbeelding ]
Bertje uit Deventer gaat los
Nee, dat doen types als jijquote:Op maandag 12 juli 2010 21:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Bertje heeft het Nederlandse voetbal verkracht.
Welke 2 hadden er dan rood kunnen hebben van Spanje voor rust?quote:
Als hij met die trap die Spanjool niet had geraakt, maar gewoon de bal mee had aangenomen was hij bejubeld voor zijn geweldige aanname van een moeilijke bal, waar de Spanjaarden ook zo voor geroemd werden..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:44 schreef DrDentz het volgende:
"Het is een schande voor de sport", vond Wesley Sneijder na afloop van de verloren WK-finale tegen Spanje (0-1 na verlenging). Daarmee doelde de vedette van Oranje op drie situaties. "Iniesta moest rood hebben voor natrappen, het was een zuivere corner en aan de goal van Spanje ging buitenspel vooraf", legde hij uit. "In één minuut wordt de wedstrijd op die manier beslist."
[ afbeelding ]
Nederland had voor rust al met 9 man moeten staan.
Nee was geen rood vond ik... het kwam gewoon erg ongelukkig uit net zoals bij De Zeeuw.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:42 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Spanje had inderdaad een paar flinke overtredingen (elleboog, Puyol een aantal keer, etc.), maar dat constante vragen om kaarten (in elke wedstrijd) en snel gaan liggen janken (en dan de fair play award krijgenzegt een hoop over Spanje.
Overtreding van de Jong is echter never goed te praten, gewoon rood.
Als hij na die perfecte aanname de bal in de kruising had geramd waren we gewoon wereldkampioen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Als hij met die trap die Spanjool niet had geraakt, maar gewoon de bal mee had aangenomen was hij bejubeld voor zijn geweldige aanname van een moeilijke bal, waar de Spanjaarden ook zo voor geroemd werden..
Wat er nu gebeurde was hetzelfde als bij de Zeeuw. Onbedoeld een medespeler in gevaar gebracht. Geel dus. Verder wat mij betreft niet veel aan de hand.
Het was echt wel z'n bedoeling de bal te spelen. Hij schrok zichzelf ook rot daarna, zie je aan heel z'n reaktie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Als...telt niet...Volgens het boekje is het gewoon rood, totaal niet op de bal gericht en een tegenstander met gestrekt been vol in de borststreek raken? Gelukkig is 90% van NL het eens over deze aanslag. Kan echt niet.
Het was volslagen overbodig en vooral erg onnatuurlijk om er zo in te gaan als voetballer. Wanneer jij al meent gezien te hebben dat hij schrok, dan was het wel omdat hij dondersgoed wist dat hij een rode kaart had moeten krijgen. Juist ook omdat hij weet dat het een aanslag is zonder goede bedoelingen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:57 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Het was echt wel z'n bedoeling de bal te spelen. Hij schrok zichzelf ook rot daarna, zie je aan heel z'n reaktie.
Hij wilde de bal spelen. wat begrijp je daar niet aan?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:18 schreef MillePlateaux het volgende:
[..]
Het was volslagen overbodig en vooral erg onnatuurlijk om er zo in te gaan voor als voetballer. Wanneer jij al meent gezien te hebben dat hij schrok, dan was het wel omdat hij dondersgoed wist dat hij een rode kaart had moeten krijgen. Juist ook omdat hij weet dat het een aanslag is zonder goede bedoelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
Daar ga jij vanuit of dat zeg je althans, maar het is vrij helder dat hij op deze manier de bal niet kon spelen en de compleet achterlijke manier van erin gaan verraadt dat ook wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:21 schreef theghostrider het volgende:
[..]
Hij wilde de bal spelen. wat begrijp je daar niet aan?
Let maar eens op van Bommel... alleen maar oog voor de bal en dat wordt je nu eenmaal geleerd bij het voetballen
Inderdaad, en hij zag Xabi Alonso echt wel. Misschien was het op dat moment al te laat om hem geheel te ontwijken, maar hij kon op dat moment nog wel enigszins inhouden. Hij ging er vol met gestrekt been in en zat bijna een halve meter te laag om die bal te kunnen raken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:18 schreef MillePlateaux het volgende:
[..]
Het was volslagen overbodig en vooral erg onnatuurlijk om er zo in te gaan voor als voetballer. Wanneer jij al meent gezien te hebben dat hij schrok, dan was het wel omdat hij dondersgoed wist dat hij een rode kaart had moeten krijgen. Juist ook omdat hij weet dat het een aanslag is zonder goede bedoelingen.
Nee hoor hoe kom je daarbijquote:Op maandag 12 juli 2010 21:45 schreef Flashwin het volgende:
Dan is hij de enige verkrachter die goed bezig is.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:45 schreef Flashwin het volgende:
Hallowa wat heb ik verkeerds gezegdquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:28 schreef theghostrider het volgende:
Dan is hij de enige verkrachter die goed bezig is.
Maar je naam verraad al dat je een haaibaai bentEn lokte idd een reaktie uit. Goeder troll actie
Oeps vergiste me met de naam... maar geeft niet meer, done is done.
Nee dusquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hallowa wat heb ik verkeerds gezegd
Correctomundoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:42 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee zeker niet ..kom niet aan Bert
Een waarheid als een Koequote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:38 schreef Harunobu het volgende:
Als je als topsporter geen slechte verliezer bent kun je er wel mee stoppen.
Eens: Affelay is beter dan vd Vaartquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:19 schreef xGrunt het volgende:
Ik denk nog niet eens dat als DE Jong rood had gekregen dat we dan niet eens in de problemen waren gekomen. Die gast kan echt letterlijk niks he, ik vind hem één van de slechtste van het elftal. Hij is traag, zowel qua snelheid als qua passen/denken. Zijn enigste sterke punt zijn zijn tackles maar dat is ook weer zijn zwakste kant omdat hij zich vaak laat gaan en dan smerige overtredingen maakt. Als ik van Marwijk was, zou ik nu voor de kwalificates De Jong eruit halen, van Bommel op zijn plek zetten, en dan Afellay op de plek van van Bommel (middenveld, naast Sneijder) Afellay vind ik toch wel beter dan van der Vaart. van der Vaart heeft toch teleurstellende seizoenen achter de rug en is niet op topniveau, Afellay daarentegen vind ik wel steeds beter worden en als je hem dan nog ff een basisplek geeft voor zo'n kwalificatie.... dan zou hij met het EK zomaar een uitblinker kunnen zijn. Heetf voor zo'n jonge speler ook al heel veel ervaring met PSV. Naar mijn mening is ie wel klaar voor een paar basisplekken.
Vervolgens Elia eruit halen (vind ik toch weer nogal matige spele'r'ja hij maakt twee goeie acties en dat is iedereen euforisch, maar uiteindelijk is ie niet zo heel super) Van Persie op de plek van Kuyt/Elia zetten, en dan in de spits van Nistelrooy (als hij zijn niveau terughaalt) of Huntelaar. Huntelaar is ook niet zo heel erg geweldig maar scoort wel, en dat moet een spits doen. De beste spits is degene die een hele wedstrijd lang onzichtbaar kan zijn, maar dan aan één kans genoeg heeft om een wedstrijd te beslissen.
Voor de 2e keer, dan ben je wel een held als je 25 bentquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |