abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 13:38:34 #76
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83954709
quote:
Op maandag 12 juli 2010 01:42 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Hij heeft gelijk.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_83954802
Howard Webb heeft gewoon waardeloos gefloten en de finale kapotgemaakt, dat mag gerust gezegd worden.
  maandag 12 juli 2010 @ 13:42:37 #78
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83954937
Ja, sorry maar de scheidsrechter was wel een beetje teveel voor de spanjaarden. Volgens mij heeft hij gewoon 3 miljoen van de spaanse voetbalbond gekregen. En vanaf het begin al aan vielen de spanjaarden met bosjes, meerendeel onterecht. Nederland maakte een overtreding en direct geel, 9/10 keer liet een spanjaard zich gewoon vallen, kansloze, das toch geen voetbal meer man. Kijk de eerste 15 minuten, was nederland te hard, maar daarna werden ze gewoon afgestraft voor die momenten.

En die RAT van een Iniesta, had zeker rood moeten krijgen, die kerel schwalbe dr op los.

En Nederland had gewoon moeten winnen...
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 12 juli 2010 @ 13:43:56 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83955024
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:39 schreef Phrits het volgende:
Howard Webb heeft gewoon waardeloos gefloten en de finale kapotgemaakt, dat mag gerust gezegd worden.
Ja precies, vind ik dus ook. Grote fouten gemaakt. En slecht geleid. In welke finale zijn er ooit 14 gele kaarten getrokken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83955439
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:39 schreef Phrits het volgende:
Volledig mee eens, maar dat zegt Sneijder dus niet. Verder... lag het ook niet een beetje aan NL, die gewoon erg veel (harde) overtredingen nodig hadden om Spanje af te stoppen? Dan heb ik het met name over de eerste helft natuurlijk, waarin de toon van zo'n wedstrijd gezet wordt.
  maandag 12 juli 2010 @ 13:53:58 #81
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83955508
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies, vind ik dus ook. Grote fouten gemaakt. En slecht geleid. In welke finale zijn er ooit 14 gele kaarten getrokken?
Webb heeft in de eerste 30 minuten de wedstrijd volledig dood gefloten door 5 keer geel te trekken voor kleine overtredingen. Daarna moest hij wel voor elke grotere overtreding ook geel geven. Hij had nooit die eerste 5 gele kaarten moeten geven. v.Gaal voorspelde het al, Webb als scheids is een groot nadeel voor de finale. Hij fluit kinderachtig voor elk duel om de bal, en geeft te makkelijk gele kaarten. Ik had liever die Kazachstaanse scheidsrechter gehad, die voelde de wedstrijd tenminste altijd goed aan. Dat Webb de finale mocht doen was een goedmakertje voor EK2008.
  maandag 12 juli 2010 @ 13:59:53 #82
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_83955789
Waarom slechte verliezer? Lijkt me een terechte vaststelling, al blijkt dat buitenspel niet te kloppen.
Slechte verliezer zou hij pas zijn als hij Webb de huid had vol gescholden. Dat doet hij niet!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_83955800
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:53 schreef wolferl het volgende:

[..]

Webb heeft in de eerste 30 minuten de wedstrijd volledig dood gefloten door 5 keer geel te trekken voor kleine overtredingen. Daarna moest hij wel voor elke grotere overtreding ook geel geven. Hij had nooit die eerste 5 gele kaarten moeten geven. v.Gaal voorspelde het al, Webb als scheids is een groot nadeel voor de finale. Hij fluit kinderachtig voor elk duel om de bal, en geeft te makkelijk gele kaarten. Ik had liever die Kazachstaanse scheidsrechter gehad, die voelde de wedstrijd tenminste altijd goed aan. Dat Webb de finale mocht doen was een goedmakertje voor EK2008.
Die eerste 5 kaarten waren allen goed te verdedigen. Goed, die van Van Persie vond ik wat overdreven, maar die kaarten van De Jong en Van Bommel waren gewoon donkergele, en de Spaanse overtredingen waren ook geel waard. Met die laatste 2 zinnen ben ik het met je eens.
  maandag 12 juli 2010 @ 14:13:35 #84
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83956442
Spanje verdient een Oscar voor theaterspelen bij overtredingen met ongeloofelijke zielige acties.

En Webb voor hoe verziek ik een finale wedstrijd, en meest kansloze arbiter die er is.
  maandag 12 juli 2010 @ 14:18:06 #85
289064 Stingofthescorpion
You have the power
pi_83956641
Nederlanders = calimero gedrag.

1940 = hard gefaald
1974 = hard gefaald
1978 = hard gefaald
2010= hard gefaald
Hates to love , and loves to hate
pi_83957455
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:18 schreef Stingofthescorpion het volgende:
Nederlanders = calimero gedrag.

1940 = hard gefaald
1974 = hard gefaald
1978 = hard gefaald
2010= hard gefaald
Als je 2e wordt op het WK heb je echt niet hard gefaald. Als je de finale verliest na 2x verlenging al helemaal niet.

Voor het zelfde geld was die goal aan de andere kant gevallen en waren we kampioen.
pi_83957519
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:35 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Als je 2e wordt op het WK heb je echt niet hard gefaald. Als je de finale verliest na 2x verlenging al helemaal niet.

Voor het zelfde geld was die goal aan de andere kant gevallen en waren we kampioen.
Het zal wel een vlaming zijn
  maandag 12 juli 2010 @ 14:48:21 #88
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83958122
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Die eerste 5 kaarten waren allen goed te verdedigen. Goed, die van Van Persie vond ik wat overdreven, maar die kaarten van De Jong en Van Bommel waren gewoon donkergele, en de Spaanse overtredingen waren ook geel waard. Met die laatste 2 zinnen ben ik het met je eens.
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.
  maandag 12 juli 2010 @ 15:40:42 #90
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83960523
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef wolferl het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.
Mooi verwoord.
pi_83960618
quote:
Op maandag 12 juli 2010 02:13 schreef Merkie het volgende:
Sneijder heeft gewoon gelijk .
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_83960736
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef wolferl het volgende:

[..]

Eens. Hij begon al vroeg met fluiten en kaarten trekken (voor een deel terecht hoor) en kon daarna niet meer terug. Toen moest hij voor elke tik wel geel geven. Het was absoluut geen schoppartij, wel een wedstrijd op het scherpst van de snede. Het vreemde was echter dat op een gegeven moment alles wat Oranje deed geel was en hij alles wat Spanje deed door liet spelen of alleen affloot zonder kaart. Uiteindelijk kreeg Iniesta geel omdat hij zn shirt uitdeed. Die kaarten braken ons op een gegeven moment op.

Die twee kaarten voor Heitinga vond ik erg zwaar gestraft. Die eerste was een tik, maar ook niet meer dan dat. De tweede was een kaart die hij wel 'moest' geven, maar feitelijk raakt hij hem extreem licht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 12 juli 2010 @ 16:03:49 #93
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83961526
Hij heeft wel een punt. Webb was erg op de hand van de Spanjaarden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_83961541
quote:
Op maandag 12 juli 2010 01:42 schreef Hathor het volgende:
Toch heeft ie wel een punt. Tis alleen mosterd na de maaltijd, want Spanje was gewoon sterker.
op welk gebied was Spanje sterker dan?

als we even kijken naar de kansen dan hebben wij toch wel de beste kansen gehad vergeleken met Spanje

en daarnaast kunnen zij zelfs met de hulp van de scheidsrechter pas na 115 minuten een goal maken en dat nog wel tegen 10 man en een buitenspel situatie...

We zouden onterecht hebben gewonnen misschien, maar we hebben zeker wel onterecht verloren.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:22:23 #95
198365 Morendo
The Real Deal
pi_83962484
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:04 schreef VecTz het volgende:
en een buitenspel situatie...
Dat was het niet. Als Webb gewoon een corner had gegeven na de afgeketste vrije trap van Sneijder, als je die niet zag mag je de F'jes op een bijveld nog niet fluiten, dan was het doelpunt evengoed nooit gevallen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 12 juli 2010 @ 20:22:00 #96
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_83971923
quote:
Interessant artikel!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_83974744
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Het zal wel een vlaming zijn
En die hebben in de oorlog al helemaal keihard gefaald.
pi_83974944
quote:
Op maandag 12 juli 2010 01:41 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

Bron: telegraaf.nl

pi_83975055
Ten eerste was Nederland wel een goede verliezer en was de erehaag mooi te zien vanuit het stadion

Was het overigens van Iniesta rood, vanuit mij positie leek het van wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83975069
wesley sneijder

waar waren al die weggooiers dan toen ie als een God speelde en Nederland naar de finale loodste???
precies, muisssssssstil was het hier....en nu komen opeens de kakkerlakken uit allerlei tochtige spleten en spelonken eventjes stemming maken........kotsmisselijk word je van dat soort lui

en verder natuurlijk totaal niet serieus te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')