quote:
Ja precies, vind ik dus ook. Grote fouten gemaakt. En slecht geleid. In welke finale zijn er ooit 14 gele kaarten getrokken?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:39 schreef Phrits het volgende:
Howard Webb heeft gewoon waardeloos gefloten en de finale kapotgemaakt, dat mag gerust gezegd worden.
Volledig mee eens, maar dat zegt Sneijder dus niet. Verder... lag het ook niet een beetje aan NL, die gewoon erg veel (harde) overtredingen nodig hadden om Spanje af te stoppen? Dan heb ik het met name over de eerste helft natuurlijk, waarin de toon van zo'n wedstrijd gezet wordt.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:39 schreef Phrits het volgende:
Howard Webb heeft gewoon waardeloos gefloten en de finale kapotgemaakt, dat mag gerust gezegd worden.
Webb heeft in de eerste 30 minuten de wedstrijd volledig dood gefloten door 5 keer geel te trekken voor kleine overtredingen. Daarna moest hij wel voor elke grotere overtreding ook geel geven. Hij had nooit die eerste 5 gele kaarten moeten geven. v.Gaal voorspelde het al, Webb als scheids is een groot nadeel voor de finale. Hij fluit kinderachtig voor elk duel om de bal, en geeft te makkelijk gele kaarten. Ik had liever die Kazachstaanse scheidsrechter gehad, die voelde de wedstrijd tenminste altijd goed aan. Dat Webb de finale mocht doen was een goedmakertje voor EK2008.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, vind ik dus ook. Grote fouten gemaakt. En slecht geleid. In welke finale zijn er ooit 14 gele kaarten getrokken?
Die eerste 5 kaarten waren allen goed te verdedigen. Goed, die van Van Persie vond ik wat overdreven, maar die kaarten van De Jong en Van Bommel waren gewoon donkergele, en de Spaanse overtredingen waren ook geel waard. Met die laatste 2 zinnen ben ik het met je eens.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:53 schreef wolferl het volgende:
[..]
Webb heeft in de eerste 30 minuten de wedstrijd volledig dood gefloten door 5 keer geel te trekken voor kleine overtredingen. Daarna moest hij wel voor elke grotere overtreding ook geel geven. Hij had nooit die eerste 5 gele kaarten moeten geven. v.Gaal voorspelde het al, Webb als scheids is een groot nadeel voor de finale. Hij fluit kinderachtig voor elk duel om de bal, en geeft te makkelijk gele kaarten. Ik had liever die Kazachstaanse scheidsrechter gehad, die voelde de wedstrijd tenminste altijd goed aan. Dat Webb de finale mocht doen was een goedmakertje voor EK2008.
Als je 2e wordt op het WK heb je echt niet hard gefaald. Als je de finale verliest na 2x verlenging al helemaal niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:18 schreef Stingofthescorpion het volgende:
Nederlanders = calimero gedrag.
1940 = hard gefaald
1974 = hard gefaald
1978 = hard gefaald
2010= hard gefaald
Het zal wel een vlaming zijnquote:Op maandag 12 juli 2010 14:35 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Als je 2e wordt op het WK heb je echt niet hard gefaald. Als je de finale verliest na 2x verlenging al helemaal niet.
Voor het zelfde geld was die goal aan de andere kant gevallen en waren we kampioen.
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Die eerste 5 kaarten waren allen goed te verdedigen. Goed, die van Van Persie vond ik wat overdreven, maar die kaarten van De Jong en Van Bommel waren gewoon donkergele, en de Spaanse overtredingen waren ook geel waard. Met die laatste 2 zinnen ben ik het met je eens.
Mooi verwoord.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.
Eens. Hij begon al vroeg met fluiten en kaarten trekken (voor een deel terecht hoor) en kon daarna niet meer terug. Toen moest hij voor elke tik wel geel geven. Het was absoluut geen schoppartij, wel een wedstrijd op het scherpst van de snede. Het vreemde was echter dat op een gegeven moment alles wat Oranje deed geel was en hij alles wat Spanje deed door liet spelen of alleen affloot zonder kaart. Uiteindelijk kreeg Iniesta geel omdat hij zn shirt uitdeed.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:48 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of ze terecht waren aan beide kanten. Maar hij zette gelijk zijn stempel op de wedstrijd. Spanje wist na een half uur al dat als het op fysiek aan kwam zouden gaan winnen. Want Webb gaf immers toch geel aan alles wat Oranje was. Het was niet echt een mannen wedstrijd. Het was meer, even een tik met de voet of even een licht duwtje en die Spanjaarden gingen al liggen en kermen van de pijn. Dat maakte het voor Spanje makkelijk om de duels op te zoeken. Toen zowat iedereen van Nederland met een gele kaart rondliep kon je gewoon wachten op een doelpunt. Niemand kon meer volop het duel ingaan van Nederland zijde. Ik vind, voetbal is een contact sport waar je vecht om de bal, er worden hier en daar wat tikjes en schopjes uitgedeeld. Dat moet je kunnen incasseren. Een gele kaart is meer om smerige overtredingen te bestraffen. Spugen, bewust hard schoppen, slaan, elleboog gebruiken, na trappen, theatraal naar de grond gaan, daar is geel voor bedoeld. Heitinga raakt Iniesta niet eens, het was een heel lichte touche. Ik denk zelfs dat Robben meer werd aangeraakt door Puyol (toen die oog in oog stond met Casilas) dan dat Heitinga Iniesta raakt. Maar toch kreeg ie geel, dus rood. Webb was een drama, en voor mij hoeft die flapdrol nooit meer te fluiten. Ik heb op dit WK veel en veel betere scheidsrechters gezien. En nogmaals, Webb kreeg deze finale als schrale troost voor het mislopen van de finale op het EK2008. Het is allemaal pappen en nathouden bij de FIFA en UEFA. Vriendjespolitiek.
op welk gebied was Spanje sterker dan?quote:Op maandag 12 juli 2010 01:42 schreef Hathor het volgende:
Toch heeft ie wel een punt. Tis alleen mosterd na de maaltijd, want Spanje was gewoon sterker.
Dat was het niet. Als Webb gewoon een corner had gegeven na de afgeketste vrije trap van Sneijder, als je die niet zag mag je de F'jes op een bijveld nog niet fluiten, dan was het doelpunt evengoed nooit gevallen.quote:
Interessant artikel!quote:Op maandag 12 juli 2010 14:51 schreef sylvietjoo het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)mkoping.htm?rss=true
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |