Blijkbaar welquote:Op zondag 11 juli 2010 23:10 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, we hebben een 'open een nieuw deel' knopje. Werkt dat ook?
Matzwart met vlammenquote:Op zondag 11 juli 2010 23:18 schreef brother52 het volgende:
Ik denk dat ik mijn auto maar over laat spuiten.
quote:
quote:
Nieuwe orde van de dag. Wel zin inquote:Op zondag 11 juli 2010 23:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, morgen gewoon weer over tot de orde van de dag.
quote:Op zondag 11 juli 2010 23:22 schreef The_Dean het volgende:
Je kan het gewoon met folie doen, wel zo goedkoop
Lijkt me wel.quote:Op zondag 11 juli 2010 23:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik declareer de rekening gewoon. Zoiets zal toch wel bij het leasecontract in zitten?
quote:
quote:
Jaquote:Op zondag 11 juli 2010 23:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Begin je morgen al bij je nieuwe baan?
Dat is dan best wel snel.
Ik heb mijn gitaar niet eens bij de hand omdat ik elders zit...quote:Op zondag 11 juli 2010 23:29 schreef Doodkapje het volgende:
Weer 2eZoek maar weer troost bij gitareren...
quote:Op zondag 11 juli 2010 23:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja
Is inderdaad wel snel, maar ze hadden me zelfs het liefst vrijdag al
Uitzendcontractquote:Op zondag 11 juli 2010 23:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Is het weer op uitzendbasis of deze keer op contractbasis?
En dit werk lijkt me ook een stuk beter dan hovenieren.quote:Op zondag 11 juli 2010 23:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Uitzendcontract
Eerst 3 maanden, maar dikke kans op verleninging. Dat heb ik eerder gehoord, maar we zien wel die drie maanden heb ik maar.
En bij de hovenier was het toch afgelopen tegen de winter, dus heb hier wel meer kans op langer werk.
Gaaf!quote:Op zondag 11 juli 2010 23:45 schreef The_Dean het volgende:
Vorige keer was ik ook de laatste die overbleef, zelfs sommigen met een jaarcontract moesten eerder weg dan mij
Nu werd er ook speciaal naar mij gevraagd door de Test Engineers [waar ik net onder werk, zij onderhouden en programmeren de testapparatuur], dus dat zit wel snor denk ik.
En dat hovenieren is/was ook best vet hoor
Heb het met veel plezier gedaan.
Bosmaaien
Is het niet een potmeter of output zelf dan?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:54 schreef blckbb het volgende:
Gisteren mijn gitaar weer herbedraad maar 't blijft kraken aan alle kanten
Ik begin er langzamerhand wel aan te denken ja..quote:Op maandag 12 juli 2010 14:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is het niet een potmeter of output zelf dan?
Ik ben toch meer van de staalsnarige gitarenquote:Op maandag 12 juli 2010 14:18 schreef cafca het volgende:
Spaanse gitaren![]()
Komt er tenminste nog iets goeds uit Spanje
same... en spaanse gitaren komen er op het moment helemaal niet meer in!quote:Op maandag 12 juli 2010 14:20 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik ben toch meer van de staalsnarige gitaren
Moet je wel software als Guitarrig erbij *kuch* kopen *kuch*quote:Op maandag 12 juli 2010 16:45 schreef blckbb het volgende:
Zit er aan te denken deze te bestellen.
Is wel een goed ding toch?
Maar natuurlijk *kuch*quote:Op maandag 12 juli 2010 17:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Moet je wel software als Guitarrig erbij *kuch* kopen *kuch*
pedaal werkt erg onduidelijk, en live onbruikbaar...heb hem een tijdje gehad (de normale boss pedaal versie), maar kon er niet mee werken. heb nu een looper op me line6 m9 zitten, en die werkt wčl goed!quote:Op maandag 12 juli 2010 10:56 schreef Gitaarmat het volgende:
Ben van plan binnenkort een Loopstation van Boss aan te schaffen, de meningen die ik tot nu toe heb gehoord zijn erg verdeeld. Is er ook een optie om je opnames over te zetten op de pc?
Het leuke eraan vind ik juist dat je geen pc nodig hebt en overal in huis gauw even wat op kan nemen en je kunt hem natuurlijk ook makkelijk meenemen en dan je ding laten horen.
Glitterbroek en hoge hakken erbij en je kan zo bij de rollerdisco bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:01 schreef The_Dean het volgende:
Mooie gitaren Jorik. Alleen nogsteeds geen fan van de 3 pickups
Tenzij er rook uit de middelste komt, natuurlijk!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:01 schreef The_Dean het volgende:
Mooie gitaren Jorik. Alleen nogsteeds geen fan van de 3 pickups
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tenzij er rook uit de middelste komt, natuurlijk!
Het was vast zijn eigen idee niet om de make-up/look van Ace te gebruiken.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zolang het maar echt Ace is en niet die nepperd.
wat een flikkersquote:
Paul Gilbertquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Hier maar eens even kijken, als we het dan toch over goede gitaristen hebben:
Paul Gilber met een nummer van zijn band RACER X, "Technical Difficulties".
Leuke oefening voor de leerlingen onder 'ons'.
Die solo op het laatsts is echt te ergquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Heb je Crosby, Stills and Nash gezien?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
![]()
Bospop was warm stoffig nat en vermoeiend maar wel gaaf![]()
![]()
He daar staat de Ibanez van Dean op de achtergrond!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef Ibanez het volgende:
Neen, daar staat de serie van 1976 en later. Ander formaat en model headstock en ander logo. De serie nadat Gibson ze aangeklaagd had omdat ze té goede kopieën maakten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:52 schreef wimjongil het volgende:
[..]
He daar staat de Ibanez van Dean op de achtergrond!
Ik vond ze best stoer........ toen ik 10 was....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 07:39 schreef Under_Score het volgende:
ik heb dat hele kiss nou nog nooit wat aan gevonden.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vond ze best stoer........ toen ik 10 was....
quote:Your musical compatibility with camilero is LOW
Music you have in common includes Boudewijn de Groot, Arctic Monkeys, B.B. King, The Strokes and Stevie Wonder.
Ja ik heb ze gezienquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:51 schreef blckbb het volgende:
[..]
Heb je Crosby, Stills and Nash gezien?
Ik heb gehoord dat die er waren, ikzelf heb ze in Londen gezien.. Zijn nog steeds goed ondanks een redelijk hoge leeftijd
Bandje erbij aan het zoeken?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef The_Dean het volgende:
Iemand nog een 'gitarist' nodig?
Of hij geeft gewoon dat magazine weg, hahahaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Bandje erbij aan het zoeken?
Of ben je gestopt?
Gestopt zou zonde zijn, gezien de vorderingen die ze gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Of ben je gestopt?
Scherpquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:25 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
Of hij geeft gewoon dat magazine weg, hahaha
Gestopt, nu definitief. Blijkbaar was er dusdanig veel aan mijn gedrag wat niet goed was dat het altijd aan mij lag, en niet aan hen [met vanalles] dat ze zich er constant aan stoorden. Nou, als ik dan de zwakste schakel ben, dan is het logisch dat ik er maar uit stap, hebben hun allemaal een zorg minder.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Of ben je gestopt?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gestopt, nu definitief. Blijkbaar was er dusdanig veel aan mijn gedrag wat niet goed was dat het altijd aan mij lag, en niet aan hen [met vanalles] dat ze zich er constant aan stoorden. Nou, als ik dan de zwakste schakel ben, dan is het logisch dat ik er maar uit stap, hebben hun allemaal een zorg minder.
Damn, bummerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gestopt, nu definitief. Blijkbaar was er dusdanig veel aan mijn gedrag wat niet goed was dat het altijd aan mij lag, en niet aan hen [met vanalles] dat ze zich er constant aan stoorden. Nou, als ik dan de zwakste schakel ben, dan is het logisch dat ik er maar uit stap, hebben hun allemaal een zorg minder.
Ja, vanaf nu zal het alleen maar bergafwaarts met ze gaan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:58 schreef Witchfynder het volgende:
Pff wat een sukkels. Jij was volgens mij de stuwende kracht in die band.
Mogen ze vast niet meer op je zolder reperterenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja dat viel me in Londen ook al op, ik vond de solo's eigenlijk maar niksquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja ik heb ze gezien![]()
Op het gitaarsolo werk na best wel goed.
Het leek wel of hij kramp had of zo slechte timing etc.. *
* Al moet ik zeggen dat ik op die leeftijd het wel geweldig zou vinden als ik überhaupt nog kan spelen![]()
Nja, ik gun ze het beste hoor, hoop dat ze wat door kunnen zetten zo en hoop dat ze een mooie plaat opnemen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, vanaf nu zal het alleen maar bergafwaarts met ze gaan.
En als dat niet hard genoeg gaat, geven we ze gewoon even een extra zetje.
Ik vraag me alleen af of het nog wel wat gaat worden met die plaat.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, ik gun ze het beste hoor, hoop dat ze wat door kunnen zetten zo en hoop dat ze een mooie plaat opnemen.
Misschien worden ze zonder mij wel veel beter, zo goed ben ik heus niet
Wel gemotiveerd verder, in ieder geval meeste van allemaal.
Ik was op 'hun' zolder, dus gaat niet op. Mijn zolder kan je niet eens rechtop zittenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:07 schreef Scary_Hairy het volgende:
[..]
Mogen ze vast niet meer op je zolder reperteren
Ja, dat wel... zie zien maar. Nu kan Anne lekker alles inspelen en de gitaren zo hard en debiel zetten als hij zelf wil, zonder dat er telkens iets van zegquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of het nog wel wat gaat worden met die plaat.
Ik heb het idee dat jij de meest kritische bent en de rest het al snel goed vindt.
Juistquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:22 schreef Witchfynder het volgende:
Pff, je begint gewoon een nieuwe band met toffe en gemotiveerde mensen en dan zetten jullie een stabiele stijgende lijn in, worden jullie hartstikke goed en hebben jullie hartstikke veel lol!
Ook wel jammer van die verbouwwerkzaamheden die je dan voor niks hebt gedaan...quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dat dus! Ik heb trouwens een Ibanez PGM 401
Een clicktrack programmeren helpt je hierbij. Of gewoon oefenen met een metronoom. Er zijn digitale versies te krijgen om te installeren op je PC, zoals bijvoorbeeld 'weird metronome' .quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:27 schreef Aresdreams het volgende:
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=955568&songID=9394901
weer een poging gedaan een voorbeeld voor me band genoten op te nemen...
timing blijft kut bij mij...
ik speel het in met de geprogrammeerde drums, alleen soms moet ik net iets anders op die timing zitten dan dat de drum aanhoud. Probleem sowieso is dat ik de laatste tijd te weinig gespeeld heb met drummers, of strak let op het opnemen. Daarnaast ben ik voor deze opnames redelijk snel tevreden, vooral omdat het eigenlijk alleen een opzet is voor de band, zodat die er verder mee kunnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een clicktrack programmeren helpt je hierbij. Of gewoon oefenen met een metronoom. Er zijn digitale versies te krijgen om te installeren op je PC, zoals bijvoorbeeld 'weird metronome' .
Mooi dingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dat dus! Ik heb trouwens een Ibanez PGM 401
Ik mag toch aannemen dat je een klicktrack schrijft voordat je start met het inspelen van de gitaarpartijen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik speel het in met de geprogrammeerde drums, alleen soms moet ik net iets anders op die timing zitten dan dat de drum aanhoud. Probleem sowieso is dat ik de laatste tijd te weinig gespeeld heb met drummers, of strak let op het opnemen. Daarnaast ben ik voor deze opnames redelijk snel tevreden, vooral omdat het eigenlijk alleen een opzet is voor de band, zodat die er verder mee kunnen.
But anyhow, bedankt voor de tip
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:43 schreef Aresdreams het volgende:
ik schrijf een nummer uit in gp5 met gitaar en drum partij, daarnaast soms nog wat andere dingen, en dat is alles wat ik gebruik om op te nemen, wordt STRAK van metronoom geklik
Ja geloof het welquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Bij die wachtrij van Youtube als je rechts daar een paar filmpjes ingooit (in dit geval backings) dan is het toch de bedoeling dat ze automatisch achter elkaar aan worden afgespeeld?
als automatisch afspelen aanstaat wel jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Bij die wachtrij van Youtube als je rechts daar een paar filmpjes ingooit (in dit geval backings) dan is het toch de bedoeling dat ze automatisch achter elkaar aan worden afgespeeld?
Achteraf is er wel meer jammer, doe je niks aanquote:Op woensdag 14 juli 2010 07:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ook wel jammer van die verbouwwerkzaamheden die je dan voor niks hebt gedaan...
welk nummer dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:38 schreef genakt het volgende:
bezig met nieuwe cover maar hij is bijna helemaal super snel alternate picking heb nu een lamme klauw
HIj is wel constant maar hij blijft maar door gaanquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:32 schreef Under_Score het volgende:
[..]
welk nummer dan?
ik heb er last van bij run to the hills van maiden. triool gehuppel de hele tijd![]()
Heb zelf schade ...quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:46 schreef Metalfreak het volgende:
Bij jullie ook zo'n noodweer geweest? Heb bomen van een meter dik met wortel en al omver zien liggenEn overal over de weg liggen takken en bladeren. Nog nooit zo'n hevige storm meegemaakt geloof ik...
Tip zoals altijd: starterssetjes zijn kutquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef baggerbart het volgende:
Is dit een beetje een redelijke beginners gitaar met alles wat je nodig hebt in het begin:
Epiphone Les paul spec II VS pack
Of kan het nog goedkoper
Ik ben alleen niet zo van de 2e hands spullenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tip zoals altijd: starterssetjes zijn kut
2e hands is leuk spul te krijgen
had ik voor die ibanez gegaan de rest is nog ergere rotzooiquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:13 schreef baggerbart het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet zo van de 2e hands spullen
En als ik zoiets neem als deze
Epiphone Les paul spec II EB
Epiphone SG Special EB
Ibanez GRGR 121 EX BKN
En dan nog een of ander simpel versterkertje of is dat ook niks.
Dean heeft volgens mij zo'n LP gehad. Hij kan je vertellen of dat iets is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:13 schreef baggerbart het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet zo van de 2e hands spullen
En als ik zoiets neem als deze
Epiphone Les paul spec II EB
Epiphone SG Special EB
Ibanez GRGR 121 EX BKN
En dan nog een of ander simpel versterkertje of is dat ook niks.
Kloptquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dean heeft volgens mij zo'n LP gehad. Hij kan je vertellen of dat iets is.
Voor een versterkertje zou ik naar een Roland Cube of een Line6 Spider kijken.
Het is zeker geen rotzooi hoor. Het is erg leuk spul om mee te starten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:19 schreef genakt het volgende:
[..]
had ik voor die ibanez gegaan de rest is nog ergere rotzooi
hier in de straat ook 2 bomen plat, zo op een huis (of ja, twee verschillende huizen)quote:
In Roermond zag ik een heel appartementencomplex met ingestort dak, dat zag er ook niet helemaal lekker uit. Het zou inderdaad je huis maar zijn...quote:Op donderdag 15 juli 2010 06:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hier in de straat ook 2 bomen plat, zo op een huis (of ja, twee verschillende huizen)
het zal je maar gebeuren...
.....tja dan vraag je er ook om.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In Roermond zag ik een heel appartementencomplex met ingestort dak, dat zag er ook niet helemaal lekker uit. Het zou inderdaad je huis maar zijn...
Dat klopt! Redelijk wat overstromingen gedurende de laatste decennia.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:44 schreef Aresdreams het volgende:
het is wel een beetje van hoe zuidelijker je komt, hoe meer schade...
Zoek je iets voor in je legostad hardrockcafé? Of voor de playmobiel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:47 schreef Aresdreams het volgende:
http://www.thomann.de/nl/engl_e315_gigmaster_head.htm
denk dat deze wel leuk is, alleen kan er niks op de engl site van vinden
iets kleins voor thuis, waar wel een beetje goede dist uit te halen is. Dus iets dat kanaal switch baar is tussen clean en distortion en een effectloop heeft, als het vermogen ook nog wat extra terug geschroeft kan worden als het toch te luid is, is dat ook een mooi meegenomen feature.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Zoek je iets voor in je legostad hardrockcafé? Of voor de playmobiel.![]()
Wat ben je daarmee van plan? Vind hem nogal prijzig voor de specs en de afmeting....
15 Watt buizen is eigenlijk een beetje overkill voor thuis. 5 Watt is meer dan voldoende maar dan zit je met het nadeel dat die versterkertjes maar 1 kanaal hebben en geen effectloop.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:18 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
iets kleins voor thuis, waar wel een beetje goede dist uit te halen is. Dus iets dat kanaal switch baar is tussen clean en distortion en een effectloop heeft, als het vermogen ook nog wat extra terug geschroeft kan worden als het toch te luid is, is dat ook een mooi meegenomen feature.
precies, en deze heeft dus een ingebouwde power soak waarmee je hem op een lager wattage kan zetten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
15 Watt buizen is eigenlijk een beetje overkill voor thuis. 5 Watt is meer dan voldoende maar dan zit je met het nadeel dat die versterkertjes maar 1 kanaal hebben en geen effectloop.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
precies, en deze heeft dus een ingebouwde power soak waarmee je hem op een lager wattage kan zetten.
Nee, digitaal. Maar op die volumes waar jij op gaat spelen, thuis, zijn buizen totaal overbodig. Het echte buizengeluid komt vaak pas los vanaf een volumering van zo'n 35 - 40 % van het volle vermogen...quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:08 schreef Aresdreams het volgende:
eerste vraag: zitten er buisjes in? zo nee, wil ik het niet
Mijn budget zou ongeveer liggen rond de 250 euro maar dan moet ik wel alles hebben om te kunnen starten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klopt
Zijn inderaad wel leuke dingen, en als starter zeker leuk, maar ik kan je wel betere aanraden.
Ik weet niet wat je budget is, maar als ik jou was zou ik iets doorsparen en dan wat richting de Vintage of London City of iets dergelijks te gaan. Die nieuwe Specials zijn in vergelijking met gitaren rond de 200 echt merkbaar slechter.
Ik heb toevallig ook iets heel leuks te koop, en er kan nog wel een beetje over de prijs gepraat worden, mocht je echt interesse hebben.
Ik weet alleen niet of het wat een vorm is die je zoekt.
[TK] Hendricson Explorer electrische gitaar
hahaha las het op de FPquote:
Is je gitaar nog heel?quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:19 schreef Under_Score het volgende:
gisteren dronken geprobeerd gitaar te spelenwát een ramp
ja doen! zijn goede versterkers, zeker voor dat geldquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:43 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry als ik hier tussen val, wordt dit niet op prijs gesteld dan zal ik wel een apart topic openen.
Vraagje; Een Marshall VS100 (combo, 1x12") voor ¤150 is dat een redelijke prijs?
Er zijn mensen hier op het forum die 'm hebben. Ik zou een mini-amp kunnen doen, maar dit lijkt me een vrij goede deal, en ach, gewoon betalen en ff niet aan de prijs denken, valt opzich best mee)
Ik loop al jaren rond met het plan om gitaar te spelen, 2 jaar geleden krijg ik de mogelijkheid om een Squier Stratocaster en Marshall amp te kopen, is niet doorgegaan) en ik wil graag gewoon 2e-hands kopen, krijg ik meervoor m'n geld dan nieuw (meestal dan). Bij die versterker wil ik dan nog een (Squier) Stratocaster kopen. Ik weet dat ik niet op kleur moet afgaan maar graag een rode
(zoals Mark Knopfler er een paar heeft).
Valt het gitaar spelen mij tegen (wat mij niet heel erg waarschijnlijk lijkt) dan kan ik het altijd nog doorverkopen. Mijn muziekstijl die ik zou willen leren spelen is divers; veel van Dire Straits/Mark Knopfler (begin van Money for nothingen Tunnel of Love
) maar ook Scorpions met Wind of Change vind ik erg goed. Eigenlijk alles wel zo ongeveer maar geen metal e.d.
Dus kortom, ¤150 voor Marshall VS100 combo, ja of nee?
mvg. Iemand91
quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:34 schreef SingleCoil het volgende:
...ook maar weer eens een liedje gemaakt. Ik vinnum wel goed gelukt: http://www.kramer-music.n(...)poppedcherrysong.mp3
PRS SE Standard+GT8
lekker geluidje uit je gt-8... heb ik nog niet voor elkaar gekregen, er zoiets uit te halen, ben ook te lui en te simplistisch om er veel tijd in te stekenquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:34 schreef SingleCoil het volgende:
...ook maar weer eens een liedje gemaakt. Ik vinnum wel goed gelukt: http://www.kramer-music.n(...)poppedcherrysong.mp3
PRS SE Standard+GT8
De keren dat ik moet overwerken per jaar zijn op 1 hand te tellen. Maar ja, dat gaat dan gepaard met een ontzettend kutsalaris...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
KUTWERK!
Ik hou geen tijd over om gitaar te spelen...
Al 3 dagen lang meer dan 12 uur plus riante reistijd....
Wie weet er een baan waarbij je maar 40 uur hoeft te werken?
* Ik heb GVD alleen maar banen gehad in mijn leven met zware impact op mijn privétijd...,,
Zucht misschien had ik werkloosheid moeten ambiëren da had ik echt veel beter geweest als gitarist kan je nagaan iedere dag ruim 10 uur meer tijd om te oefenen ..
** Misschien geen geld om snaren te kopen maar ja dan beun je wat zwart bij.
Wat doe jij ook alweer? Met al die IT'ers hier haal ik door elkaar wie wat doet. Als servicemanagementdude zie ik vaak weinig verschil tussen tussen van die beheerdertypetjes aan de andere kant van de schuttingquote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
KUTWERK!
* Ik heb GVD alleen maar banen gehad in mijn leven met zware impact op mijn privétijd...,,
Zucht misschien had ik werkloosheid moeten ambiëren da had ik echt veel beter geweest als gitarist kan je nagaan iedere dag ruim 10 uur meer tijd om te oefenen ..
veel werken = veel gitaren kunnen kopen!!!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
KUTWERK!
Ik had ooit mensen over de vloer (bouwvakkers, 2 broers met een eigen bedrijfje) die serieus 100 uur per week werkenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
veel werken = veel gitaren kunnen kopen!!!
Enne, jong zijn en 40 uur werken is zooo 1977.........
Het is meer voor binnenshuis, en ik wil m'n budget goed verdelen na de zomervakantiequote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:17 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
spaar gewoon even verder voor iets goeds, heb je veel meer aan.
Is het er zo eentje?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:17 schreef blckbb het volgende:
Pff, net voor de 3e keer weer mijn gitaar bedraad, en hij blíjft steeds een grote brom geven als je de elementen aanraakt. Hij bromt ook uit zichzelf en dat stopt alleen als je bijv. de brug aanraakt (dus een grounding probleem, terwijl de grounding gewoon netjes vastzit, maar wat veroorzaakt dan de brom in de elementen)
Iemand die het weet? Ik weet het zo ondertussen niet meer
Het is een stratocaster met 3 single coils, en die bromt heel erg als je op de elementen drukt of op enkele aansluitingen onderin.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Is het er zo eentje?
[ afbeelding ]
Dan is het heel normaal dat ze brommen, dan hebben ze het gewoon naar hun zin.
Het is ook eerder ook spinnen wat ze doen.
Hence de naam hum-bucker.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Singecoils brommen soberzo meer dan humbuckers.
Welke draad is dat? Zover ik weet zitten alle draden gewoon vast, allemaal gesoldeerd & nagekeken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:45 schreef SingleCoil het volgende:
zit de aarddraad naar de jack output wel goed vast? Daar had laatst een vriend van me hetzelfde probleem mee...
klopt, maar deze brommen wel verschrikkelijk ergquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Singecoils brommen soberzo meer dan humbuckers.
Uitgeslotenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hence de naam hum-bucker.![]()
En het kan ook nog dat je amp op een niet goed geaard stopcontact zit, of dat je monitorstraling hebt, of dat iemand zijn föhn op hetzelfde stekkerdoosje heeft aangesloten, of of of...
Van de brug naar de volumepot bedoel je?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:06 schreef SingleCoil het volgende:
Toen was ze niet aan het fohnen
De aarddraad die vanaf de pot naar de jack output loopt. Meestal bovenop de tone pot vastgesoldeert, en vaak dus niet zo heel goed. Na wat werk kan die gemakkelijk los gaan zitten of slecht contact maken.
Alternatief: de aarddraad die van de brug naar de cavity loopt. Wordt soms ook wel eens vergeten.
ik had ook zon probleem.... bromt als de nete in het algemeen, en nog meer als je snaar/brug/elementen aanraakt. maar alle brom gaat weg zodra je je jack output aanraakt (gaat om een tele) mijn oplossing was (na alle bedrading nog een keer goed te bekijken) een nieuwe jack output kopen. problem solved!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:17 schreef blckbb het volgende:
Pff, net voor de 3e keer weer mijn gitaar bedraad, en hij blíjft steeds een grote brom geven als je de elementen aanraakt. Hij bromt ook uit zichzelf en dat stopt alleen als je bijv. de brug aanraakt (dus een grounding probleem, terwijl de grounding gewoon netjes vastzit, maar wat veroorzaakt dan de brom in de elementen)
Iemand die het weet? Ik weet het zo ondertussen niet meer
Dat verschil maakt niet zoveel uit het is meer dat als je de elementen aanraakt het zoemt als een gek.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:56 schreef SingleCoil het volgende:
Als je bij 2 en 4 de fase omgekeerd hebt werken die als humbuckers en geven dus veel minder brom...
Ik heb niet hetzelfde probleem en ik denk ook niet dat het aan de jack output of aan een specifiek onderdeel ligt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:01 schreef grimelda het volgende:
[..]
ik had ook zon probleem.... bromt als de nete in het algemeen, en nog meer als je snaar/brug/elementen aanraakt. maar alle brom gaat weg zodra je je jack output aanraakt (gaat om een tele) mijn oplossing was (na alle bedrading nog een keer goed te bekijken) een nieuwe jack output kopen. problem solved!
Maakt niet uit, bedankt voor de suggestiequote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:34 schreef grimelda het volgende:
ja, zou kunnen, maar bij mij lag het daaraan, hoopte dat jij er wat aan had..
Zo hé da's snel antwoord! Geweldig! Inderdaad, dat is zo een. Ik zal wel 'n mail versturen en vragen. Bedankt!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:51 schreef blckbb het volgende:
[ afbeelding ]
Dit?
Ik weet niet eigenlijk, moet je misschien aan diegeen vragen hoe je dat terugzet.
Volgens mij zijn die versterkers nieuw een meervoud meer dan 150 euro. Mooi dingetje, voor 150 zou ik die ook wel willenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo hé da's snel antwoord! Geweldig! Inderdaad, dat is zo een. Ik zal wel 'n mail versturen en vragen. Bedankt!
Wat voor gitaar heb je als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
Niet nieuw hč, zo'n 8 jaar oud. Mits de gebruikssporen niet heel erg zijn en alles nog goed werkt vind ik leeftijd geen probleem, sterker ik vind het wel mooi, geeft toch wat historie.
*Iemand91 wordt iets te sentimenteel...*
Enne, als ik 'm koop en het wordt uiteindelijk niets, zal ik je contacteren, k?
In mijn woonplaats is iemand die een Squier in Sunburst verkoopt voor 125 euro... Maar denk je er niet aan beter met een starterspakket te beginnen? Anders begin je er wel erg overmoedig aan en vind je het misschien niks en zit je met een gigantische versterker + honderden ''verspilde'' euro'squote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:03 schreef Iemand91 het volgende:
Helaas is er nog geen gitaar. Maar ik doe rustig aan en zoek verder. Moet een stratocaster worden, Squier waarschijnlijk en het liefst in rood (i know, i know, niet op kleur afgaan maar als het even kan)
probleem is echter dat ik dus nog geen gitaar speel (m'n verhaal staat geloof ik ergens op pagina 8 van dit topic) en dus zelf niet kan testen. Ik kan hooguit een oud-klasgenoot meenemen die wel gitaar speelt maar of die meegaat is te betwijfelen.
Er zijn prima goedkope starterspakketenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:08 schreef Iemand91 het volgende:
Ook dat is verteld, een starterspakket is meestal rond 180 - 250 euro (een goede). Daar zit dan een tas bij, kabels, plectrums etc. Wat je feitelijk nodig heb is een gitaar,kabel en versterker. Als ik deze versterker voor ongeveer 150 kan kopen en een gitaar van rond de 100 euro ben ik misschien iets duurder, maar heb ik wel leuk spul en het is nog verkoopbaar. Zo'n starterspakket lijkt me nou niet echt verkoopbaar.
hé, is precies dezelfde link/pakket als een vriend pas aanraade. Bedankt, maar ik ga eerst kijken of die Marshall wat wordt. Keep you guys updated!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:14 schreef blckbb het volgende:
zoiets is al aardig hoor, en je kan altijd nog overstappen op een betere versterker.
Hey, die combinatie zie je niet vaak in 1 zin.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:13 schreef blckbb het volgende:
[..]
Er zijn prima goedkope starterspakketen
Ik wou net zeggen... ik geloof er niks van.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hey, die combinatie zie je niet vaak in 1 zin.
Komt wel goed schatjequote:
dus nu zijn ze zowat gearloos daar op de oefenzolder?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:14 schreef The_Dean het volgende:
Zo. Alle gear uit de oefenruimte gehaald, huis nu vol met gitaren, versterkers, monitors, mengtafel, speakerkasten... wat heb je dan snel een rommel
Volgende week zondag eens jammen met een metalband uit de 'buurt'
Samengevat: bedrading lijkt prima in orde, maar toch brommen de elementen als een gek al helemaal als je ze aanraakt. Ook is de gronding niet in orde want je hoort ook een kleine brom totdat je een metaal-iets aanraakt, terwijl toch echt alles goed vast zit, alle grondingen op de volumeknop en de connectie naar de brug is ook in orde...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:43 schreef blckbb het volgende:
[..]
Trouwens zit bovenop de volumepot alle grondingen (dus van de elementen, de tones, de volumepot zelf, jack en de draad naar de brug) aan één soldeerstuk, de elementen en de draad van de brug aan elkaar gedraaid en de grond van de volume, tone en jack ook aan elkaar gedraaid, maar uiteindelijk wel in verbinding met elkaar dmv soldeer. Is dat fout? Ik kwam zelf met het idee het draad naar de brug apart ervan te doen, maar mijn vader zegt dat dit geen verschil maakt.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dus nu zijn ze zowat gearloos daar op de oefenzolder?
volgens mij zou je nog best wel wat van die gear kunnen verkopen voor een redelijke prijs
wat is er trouwens gebeurt met dat wahwah pedaal wat ik je gegeven had (dacht er laatst eens aan)
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:34 schreef Witchfynder het volgende:
Volgende keer maar de foutjes eruit pikken en dan een mic regelen voor de vocalen. Man, ik kan echt totaal niet zingen.
nu de vraag of je je door haar laat beīnvloedenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:19 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
M'n vriendin kwam met het volgende....
Je muziek kan er wel mee door als je het wat aanpast... (Minder gefriemel meer melodieus... )
Maar je teksten zijn nog te vaag maak ze simpeler zodat mien uit assen ze ook snapt ... :x
Big fat kans ...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
nu de vraag of je je door haar laat beīnvloeden
Nog steeds niet een mengpaneeltje gekocht?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En ik heb nog een mic ookAlleen niks om em op aan te sluiten
Ik heb trouwens nog een redelijk mengpaneeltje, ben ook van plan een studio-achtig-iets op te bouwen maar daarvoor heb je ontzettond veel nodig.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:29 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nog steeds niet een mengpaneeltje gekocht?
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:29 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nog steeds niet een mengpaneeltje gekocht?
Het is ook wel het soort liedje voor je, eigenlijkquote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En ik heb nog een mic ookAlleen niks om em op aan te sluiten
posten dan gaan we allemaal een poging doen om het in te zingenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is ook wel het soort liedje voor je, eigenlijk. Het is vrolijk en akoestisch, maar wel met pittige drums en funky bas
.
Allemaal? Dat hoop ik toch echt van niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 08:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
posten dan gaan we allemaal een poging doen om het in te zingen![]()
![]()
Ah joh, kan wel interessant zijn of sommige mensen hier ook naast de maat kunnen zíngenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Allemaal? Dat hoop ik toch echt van niet.
Nee, ze hebben al hun eigen versterkers enzo nog hoor, en de zanginstallatie. Er lagen alleen nog wat twee monitors+versterker, een mengpaneel en twee speakerkasten [kapotte speakers]. Die waren van mij, dus natuurlijk meegenomen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dus nu zijn ze zowat gearloos daar op de oefenzolder?
volgens mij zou je nog best wel wat van die gear kunnen verkopen voor een redelijke prijs
wat is er trouwens gebeurt met dat wahwah pedaal wat ik je gegeven had (dacht er laatst eens aan)
Posten dan mijn microfoon staat al klaarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah joh, kan wel interessant zijn of sommige mensen hier ook naast de maat kunnen zíngen.
Stuur het ding nou maar gewoon opquote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:12 schreef blckbb het volgende:
Nog maar even, iemand die het toevallig weet?;
[..]
Samengevat: bedrading lijkt prima in orde, maar toch brommen de elementen als een gek al helemaal als je ze aanraakt. Ook is de gronding niet in orde want je hoort ook een kleine brom totdat je een metaal-iets aanraakt, terwijl toch echt alles goed vast zit, alle grondingen op de volumeknop en de connectie naar de brug is ook in orde...
Jawel manquote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Allemaal? Dat hoop ik toch echt van niet.
Moet er nog wel wat arrangeer/inspeel/mixwerk aan verrichten hoorquote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:44 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Posten dan mijn microfoon staat al klaar
Geef me een maat en ik zit er naast op welke manier je ook maar wil. Dat zingen is het grootste probleem.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah joh, kan wel interessant zijn of sommige mensen hier ook naast de maat kunnen zíngen.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, ze hebben al hun eigen versterkers enzo nog hoor, en de zanginstallatie. Er lagen alleen nog wat twee monitors+versterker, een mengpaneel en twee speakerkasten [kapotte speakers]. Die waren van mij, dus natuurlijk meegenomen.
Dat pedaal ligt hier nog, alleen nog niet echt veel verbeterd in die tijd helaas. Binnenkort eens tot in detail naar kijken
Haha, wel langerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
die heb je al meer dan en jaar liggen daar
ja, zo rond de tijd van de demo van m'n bandquote:
Iets staat me bij van dat dat al eens gedaan is op FOK!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:27 schreef The_Dean het volgende:
Eigenlijk zouden we het moeten combineren
Maar dan meer in losse nummer vorm, wat meer structuur enzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Iets staat me bij van dat dat al eens gedaan is op FOK!![]()
Structuur is geen rock & rollquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar dan meer in losse nummer vorm, wat meer structuur enzo
jij mag niet meer radenquote:
quote:
kroegen en zaaltjes mailen, 1/10 kansquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Tips om aan optredens te komen? Een tijdje terug hadden we ineens lekker een aantal optredens maar dan ineens weer 2 maand niks.. Je moet er maar net achter komen via internet dat er een aantal leuke kleine festivalletjes zijn voor beginnende bandjes. Zijn er dit jaar nog van die gigs in het noorden?
Ernie Ballquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:06 schreef Under_Score het volgende:
zo even mijn snaren vervangen, wordt echt tijd nu.
ik gebruik D'addario.quote:
Dat is raar...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:11 schreef Gitaarmat het volgende:
De snaren op mijn strat zitten er al zo lang op dat ze al ontstemmen als ik ook maar 1x bend.
Ik gebruik ook al sinds ik speel D' addario, niks mis mee. Let wel op als je gaat wisselen van merk dat de snaardiktes niet verschillen van je huidige set. Bij ernie ball verschillen de onderlinge diktes. Hierdoor is je hele intonatie ontzet.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb eigenlijk nog nooit anders geprobeerd dan d'Addario weet ook niet waarom ik andere snaren zou nemen. Hoor wel altijd positieve berichten over GHS en Dean Markleys
dat komt door de rek in het metaal, dat verdwijnt idd na een paar dagen als ze goed onder spanning staanquote:Op zaterdag 17 juli 2010 15:36 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, bij mij ontstemmen ze vooral als ze er net opzitten, en verder niet meer zo
Meestal is dat een loodzwaar blok onderin de versterker met daarin iets van een veer o.i.d.. Als ik het zo bij mijn versterker bekijk lijkt me dit wel heel makkelijk terug te zetten jaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nog een vraagje, de VS100R is helaas verkocht, maar ik kon een VS265 vinden voor ongeveer dezelfde prijs (¤150). Zal dit ook een goede keus zijn?
Ik weet wat reverb is en wat het doet, maar er staat bij dat hij/zij dit uit de versterker heeft gehaald maar nog wel heeft. Is dit eenvoudig weer in terug te zetten?
ok, thanks. Volgende week maar 'ns kijken.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meestal is dat een loodzwaar blok onderin de versterker met daarin iets van een veer o.i.d.. Als ik het zo bij mijn versterker bekijk lijkt me dit wel heel makkelijk terug te zetten ja
Alleen is het niet loodzwaar. Metalen behuizing met een paar veren, niks zwaar aanquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meestal is dat een loodzwaar blok onderin de versterker met daarin iets van een veer o.i.d.. Als ik het zo bij mijn versterker bekijk lijkt me dit wel heel makkelijk terug te zetten ja
Toevallig een Classic Vibe? Staat ie op intenretinternet? En vooral waar woont de gitaar, ik kan eigenlijk niet half Nederland afreizen natuurlijk...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:05 schreef blckbb het volgende:
[..]
In mijn woonplaats is iemand die een Squier in Sunburst verkoopt voor 125 euro...
Beetje ver wegquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:50 schreef The_Dean het volgende:
Heb nog wel een mooie versterker voor je, lekker goedkoop
[TK] Roland Spirit 50 [gitaarversterker]
Ow, ik had altijd het idee dat dat ding best zwaar wasquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Alleen is het niet loodzwaar. Metalen behuizing met een paar veren, niks zwaar aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |