quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dat dus! Ik heb trouwens een Ibanez PGM 401
Een clicktrack programmeren helpt je hierbij. Of gewoon oefenen met een metronoom. Er zijn digitale versies te krijgen om te installeren op je PC, zoals bijvoorbeeld 'weird metronome' .quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:27 schreef Aresdreams het volgende:
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=955568&songID=9394901
weer een poging gedaan een voorbeeld voor me band genoten op te nemen...
timing blijft kut bij mij...
ik speel het in met de geprogrammeerde drums, alleen soms moet ik net iets anders op die timing zitten dan dat de drum aanhoud. Probleem sowieso is dat ik de laatste tijd te weinig gespeeld heb met drummers, of strak let op het opnemen. Daarnaast ben ik voor deze opnames redelijk snel tevreden, vooral omdat het eigenlijk alleen een opzet is voor de band, zodat die er verder mee kunnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een clicktrack programmeren helpt je hierbij. Of gewoon oefenen met een metronoom. Er zijn digitale versies te krijgen om te installeren op je PC, zoals bijvoorbeeld 'weird metronome' .
Mooi dingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dat dus! Ik heb trouwens een Ibanez PGM 401
Ik mag toch aannemen dat je een klicktrack schrijft voordat je start met het inspelen van de gitaarpartijen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik speel het in met de geprogrammeerde drums, alleen soms moet ik net iets anders op die timing zitten dan dat de drum aanhoud. Probleem sowieso is dat ik de laatste tijd te weinig gespeeld heb met drummers, of strak let op het opnemen. Daarnaast ben ik voor deze opnames redelijk snel tevreden, vooral omdat het eigenlijk alleen een opzet is voor de band, zodat die er verder mee kunnen.
But anyhow, bedankt voor de tip
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:43 schreef Aresdreams het volgende:
ik schrijf een nummer uit in gp5 met gitaar en drum partij, daarnaast soms nog wat andere dingen, en dat is alles wat ik gebruik om op te nemen, wordt STRAK van metronoom geklik
Ja geloof het welquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Bij die wachtrij van Youtube als je rechts daar een paar filmpjes ingooit (in dit geval backings) dan is het toch de bedoeling dat ze automatisch achter elkaar aan worden afgespeeld?
als automatisch afspelen aanstaat wel jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Bij die wachtrij van Youtube als je rechts daar een paar filmpjes ingooit (in dit geval backings) dan is het toch de bedoeling dat ze automatisch achter elkaar aan worden afgespeeld?
Achteraf is er wel meer jammer, doe je niks aanquote:Op woensdag 14 juli 2010 07:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ook wel jammer van die verbouwwerkzaamheden die je dan voor niks hebt gedaan...
welk nummer dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:38 schreef genakt het volgende:
bezig met nieuwe cover maar hij is bijna helemaal super snel alternate picking heb nu een lamme klauw
HIj is wel constant maar hij blijft maar door gaanquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:32 schreef Under_Score het volgende:
[..]
welk nummer dan?
ik heb er last van bij run to the hills van maiden. triool gehuppel de hele tijd![]()
Heb zelf schade ...quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:46 schreef Metalfreak het volgende:
Bij jullie ook zo'n noodweer geweest? Heb bomen van een meter dik met wortel en al omver zien liggenEn overal over de weg liggen takken en bladeren. Nog nooit zo'n hevige storm meegemaakt geloof ik...
Tip zoals altijd: starterssetjes zijn kutquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef baggerbart het volgende:
Is dit een beetje een redelijke beginners gitaar met alles wat je nodig hebt in het begin:
Epiphone Les paul spec II VS pack
Of kan het nog goedkoper
Ik ben alleen niet zo van de 2e hands spullenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tip zoals altijd: starterssetjes zijn kut
2e hands is leuk spul te krijgen
had ik voor die ibanez gegaan de rest is nog ergere rotzooiquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:13 schreef baggerbart het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet zo van de 2e hands spullen
En als ik zoiets neem als deze
Epiphone Les paul spec II EB
Epiphone SG Special EB
Ibanez GRGR 121 EX BKN
En dan nog een of ander simpel versterkertje of is dat ook niks.
Dean heeft volgens mij zo'n LP gehad. Hij kan je vertellen of dat iets is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:13 schreef baggerbart het volgende:
[..]
Ik ben alleen niet zo van de 2e hands spullen
En als ik zoiets neem als deze
Epiphone Les paul spec II EB
Epiphone SG Special EB
Ibanez GRGR 121 EX BKN
En dan nog een of ander simpel versterkertje of is dat ook niks.
Kloptquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dean heeft volgens mij zo'n LP gehad. Hij kan je vertellen of dat iets is.
Voor een versterkertje zou ik naar een Roland Cube of een Line6 Spider kijken.
Het is zeker geen rotzooi hoor. Het is erg leuk spul om mee te starten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:19 schreef genakt het volgende:
[..]
had ik voor die ibanez gegaan de rest is nog ergere rotzooi
hier in de straat ook 2 bomen plat, zo op een huis (of ja, twee verschillende huizen)quote:
In Roermond zag ik een heel appartementencomplex met ingestort dak, dat zag er ook niet helemaal lekker uit. Het zou inderdaad je huis maar zijn...quote:Op donderdag 15 juli 2010 06:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hier in de straat ook 2 bomen plat, zo op een huis (of ja, twee verschillende huizen)
het zal je maar gebeuren...
.....tja dan vraag je er ook om.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In Roermond zag ik een heel appartementencomplex met ingestort dak, dat zag er ook niet helemaal lekker uit. Het zou inderdaad je huis maar zijn...
Dat klopt! Redelijk wat overstromingen gedurende de laatste decennia.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:44 schreef Aresdreams het volgende:
het is wel een beetje van hoe zuidelijker je komt, hoe meer schade...
Zoek je iets voor in je legostad hardrockcafé? Of voor de playmobiel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:47 schreef Aresdreams het volgende:
http://www.thomann.de/nl/engl_e315_gigmaster_head.htm
denk dat deze wel leuk is, alleen kan er niks op de engl site van vinden
iets kleins voor thuis, waar wel een beetje goede dist uit te halen is. Dus iets dat kanaal switch baar is tussen clean en distortion en een effectloop heeft, als het vermogen ook nog wat extra terug geschroeft kan worden als het toch te luid is, is dat ook een mooi meegenomen feature.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Zoek je iets voor in je legostad hardrockcafé? Of voor de playmobiel.![]()
Wat ben je daarmee van plan? Vind hem nogal prijzig voor de specs en de afmeting....
15 Watt buizen is eigenlijk een beetje overkill voor thuis. 5 Watt is meer dan voldoende maar dan zit je met het nadeel dat die versterkertjes maar 1 kanaal hebben en geen effectloop.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:18 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
iets kleins voor thuis, waar wel een beetje goede dist uit te halen is. Dus iets dat kanaal switch baar is tussen clean en distortion en een effectloop heeft, als het vermogen ook nog wat extra terug geschroeft kan worden als het toch te luid is, is dat ook een mooi meegenomen feature.
precies, en deze heeft dus een ingebouwde power soak waarmee je hem op een lager wattage kan zetten.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
15 Watt buizen is eigenlijk een beetje overkill voor thuis. 5 Watt is meer dan voldoende maar dan zit je met het nadeel dat die versterkertjes maar 1 kanaal hebben en geen effectloop.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
precies, en deze heeft dus een ingebouwde power soak waarmee je hem op een lager wattage kan zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |