abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83916702
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:29 schreef SeculasStatius het volgende:
Dan ga jij voor geen verandering, duidelijk.
Ik ben het niet met je eens
Waar lees je in vredesnaam dat ik zeg dat er geen veranderingen optreden?
pi_83916958
Ook zo'n bak-desinformatie ook hé
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een trend meet je door een vrij grote periode te meten, niet door de peiljaren te kiezen die slechts jouw punt moeten bewijzen.
Maar dat deed ik ook helemaal niet hé. Ik stapte in met de mededeling dat een trend niet af te lezen valt aan de huidige kamersamenstelling.
quote:
Wees eens een man en probeer een trend te signaleren vanaf de jaren 80 bijvoorbeeld.
Vanaf de jaren 80? Naar rechts. Zie de opkomst & ondergang van PF, Wilders nu. De gestage afname van de omvang van NL' grootste linkse volkspartij, de PvdA. Het niet vast kunnen houden van de omvang van een andere opkomende linkse partij de SP, die bijkans qua conservatisme ook nog in precies hetzelfde vakje zit als de PVV. Bijna hetzelfde patroon te zien bij GL, uitgezonderd deze verkiezingen.

Het CDA wat van oudsher beide kan zijn en nu alweer een jaar of 10 zich solide rechts manifesteert. De kaalslag die je bij de VVD kon waarnemen toen Rita eruit werd gezet.

Waar kunnen nemen dat wat voorheen linkse publicaties waren (HP de tijd bv) rechtser worden. Het salonfähig worden van Wilders en de PVV, hoe anders was dat met bv Janmaat.

Allemaal tekenen die een kant op wijzen.

Mar als jij meent dat de trend links is, prima. Maak het aannemelijk
quote:
Verder doet het ook niets af aan mijn eerdere punt, een trend kan zo de andere kant op gaan. Een trend laat niet zien wie er gelijk heeft, een trend laat niet de onderliggende verbanden zien.
Maar ook daar heb ik me helemaal niet over uitgelaten
Seculier-Fundamentalistisch
pi_83916979
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:42 schreef Boldface het volgende:

[..]

Waar lees je in vredesnaam dat ik zeg dat er geen veranderingen optreden?
Ok, als er wel verandering zijn, welke kant gaan die dan op?
pi_83917023
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad de tijd herinneren dat voor de verkiezingen buitenlander problematiek taboe verklaren hardop gezegd werd. Dat was deze ronde niet zo.
Dat was niet alleen deze ronde zo, vandaar ook mijn verwijzing naar bijna 10 jaar terug. Sterker nog, in de jaren 90 en 80 is het onderwerp ook meerdere keren aangehaald, onder andere door linkse partijen.
quote:
Maar dat complot gebeuren komt helemaal uit je eigen koker en niet uit die van mij.
Jij sprak anders nadrukkelijk over een afspraak tussen partijen om het maar niet over immigratie of allochtonen te hebben. Laat mij eens iets zien over die afspraak? Zolang ik daar geen bewijs van zie, noem ik het inderdaad maar een soort van complot.
quote:
Want ik snap prima waarom de rest het er niet over had. Andere belangrijke issues -> de economie. Maar dan heeft de politiek toch onderschat in welke mate de materie leeft als er blijkbaar 24 zetels te halen zijn door dat te agenderen.
Je kan het onderschatten noemen, of je kan zeggen dat deze partijen kennelijk de prioriteiten op een rij hebben. Daarnaast kan je stellen dat deze partijen inzien dat ze toch echt serieuze oplossingen dienen aan te dragen en dat het focussen op een bepaald onderwerp misschien wel handig is om 1 of 2 verkiezingen mee te winnen, maar dat daarna het riedeltje wel bij iedereen bekend is.
quote:
Moslims zijn altijd heel goed in de kampioenen van de mensenrechten zijn. Maar om de een of andere vage reden zien we daar in die islamitische landen altijd 0 van.
Dat komt omdat Islamitische landen geen moslims zijn. Juist omdat het geen democratieen zijn kun je daden van Islamitische landen niet koppelen aan de wil of wens van "de moslims."
quote:
Daarbij is een zwart-wit stelling. OF men doet iets en dalen we vanzelfsprekend af naar een evil empire OF we doen niks en redden die mensenrechten waar je het zeer tactisch altijd over hebt.

Maar zo is het dus niet.
Nee hoor, dat is nu juist wat ik helemaal niet stelde, dat is wat jij ervan weet te maken. Kennelijk zie jij dat "alleen Wilders" wat doet tegen de problematiek. Daarmee lijkt het er sterk op dat je de oplossingen aangedragen door andere partijen gewoon hebt zitten negeren. Vooral omdat je continu lijkt te herhalen dat "andere partijen niets doen en er niet over praten", terwijl dat in de praktijk natuurlijk onzin is. Jij ziet hun oplossingen (als je ze al ziet) kennelijk als 'niks doen en de mensenrechten redden'. Ik sprak nadrukkelijk over wel wat doen én de mensenrechten respecteren.
quote:
Mooie verwoording voor nog arroganter roepen dat er niks aan de hand is. Wat volgt is electorale afstraffing.
So be it, een partij moet niet uit angst voor een deel van het volk de meest debiele plannen gaan bedenken. Neen, dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling, zeker niet als het plannen zijn waarbij er een precedent wordt geschapen die weinig positief uit zal pakken voor het land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83917044
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar in het dagelijks taalgebruik bedoelen we er "substantieel" mee. En in die zin is de SGP natuurlijk het ultieme voorbeeld van een Christelijke partij dat slechts in de marge van de Christelijke politiek werkt. Een SGP'er en een CDA'er bij elkaar stoppen, wil nog wel eens mooie boxwedstrijden opleveren.
Je moet onderscheid maken tussen de tolerantie die jij graag ziet richting de islam en de tolerantie die mensen er echt voor hebben.

Als je wil lachen moet je googlen op de "PVV pastoor".
pi_83917330
Allah Al Watan Al Malik
pi_83917373
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was niet alleen deze ronde zo, vandaar ook mijn verwijzing naar bijna 10 jaar terug. Sterker nog, in de jaren 90 en 80 is het onderwerp ook meerdere keren aangehaald, onder andere door linkse partijen.
Je hebt het over de SP, die dat agendeerde en bijkans net zo hard de hoek ingetrapt werd als Janmaat cs. Dus gelieve niet net te doen alsof links echt wel realistisch was. Dat waren ze overwegend niet.
quote:
Jij sprak anders nadrukkelijk over een afspraak tussen partijen om het maar niet over immigratie of allochtonen te hebben. Laat mij eens iets zien over die afspraak? Zolang ik daar geen bewijs van zie, noem ik het inderdaad maar een soort van complot.
Deed ik dat? Over deze verkiezingen? Ik dacht het niet hoor.
quote:
Je kan het onderschatten noemen, of je kan zeggen dat deze partijen kennelijk de prioriteiten op een rij hebben.
Er telt maar 1 ding: de uitslag van de verkiezingen. Weer een andere vorm van "wij weten het beter" arrogantie.
quote:
Dat komt omdat Islamitische landen geen moslims zijn. Juist omdat het geen democratieen zijn kun je daden van Islamitische landen niet koppelen aan de wil of wens van "de moslims."
Aan de vrucht herkent men de boom. Elk volk krijgt de regering die het verdient. Maar ga uitleggen dat moslims arme drommels zijn die altijd onderdrukt worden en daar helemaal niets aan kunnen doen.
quote:
Nee hoor, dat is nu juist wat ik helemaal niet stelde, dat is wat jij ervan weet te maken. Kennelijk zie jij dat "alleen Wilders" wat doet tegen de problematiek.
Jij kwam toch met kreten als de rechtsstaat overeind houden enzo?

Maar er is in mijn optiek niks mis met onze rechtsstaat als we marokkaanse draaideur criminelen een enkeltje rabbat geven.
quote:
Daarmee lijkt het er sterk op dat je de oplossingen aangedragen door andere partijen gewoon hebt zitten negeren.
Ja, meer van hetzelfde. Laten we dat wat bewezen niet heeft gewerkt de afgelopen 20 jaar nog een keer proberen. Nu gaat het werken, zegt Mutant01 dan.
quote:
So be it, een partij moet niet uit angst voor een deel van het volk de meest debiele plannen gaan bedenken. Neen, dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling, zeker niet als het plannen zijn waarbij er een precedent wordt geschapen die weinig positief uit zal pakken voor het land.
So be it, inderdaad. Bereid je er op voor dat je een bepaalde dag wakker wordt in Wilders-land.
pi_83917401
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je moet onderscheid maken tussen de tolerantie die jij graag ziet richting de islam en de tolerantie die mensen er echt voor hebben.

Als je wil lachen moet je googlen op de "PVV pastoor".
Wat een onzinnige poging om mijn argumentatie onderuit te halen. Als je echt wil lachen moet je googlen op Ben Kok, de "Joods-Christelijke" pastoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83917581
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een onzinnige poging om mijn argumentatie onderuit te halen. Als je echt wil lachen moet je googlen op Ben Kok, de "Joods-Christelijke" pastoor.
Nee, het enige wat ik je probeer wijs te maken is dat je er niet blind vanuit moet gaan dat het gekruip richting de islam wat met name bij de PvdA zichtbaar is de norm is, onder christenen.

Het CDA is alleen bang eigen verworvenheden te verliezen. Voor de zijn ze echt niet blind voor hoe tolerant de islam echt is richting andere geloven.

De huidige partijleider van de CDA, Verhagen staat notabene bekend vanwege z'n zeer islam-kritische houding. Hij was echter wel slim genoeg om dat naar de achtergrond te laten verdwijnen toen hij minister werd, wat natuurlijk heel slim is.
  zondag 11 juli 2010 @ 15:24:04 #110
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83918338
Gekruip richting de islam? Het is tegenwoordig al gekruip als je er niet van te voren al vanuit gaat dat moslims enge, slechte, gevaarlijke mensen zijn die vrouwen willen verkrachten en torens willen opblazen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83918483
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:24 schreef ethiraseth het volgende:
Gekruip richting de islam? Het is tegenwoordig al gekruip als je er niet van te voren al vanuit gaat dat moslims enge, slechte, gevaarlijke mensen zijn die vrouwen willen verkrachten en torens willen opblazen?
Nee, je kans op die koelkast is echt verkeken. Volgende ronde weer!
  zondag 11 juli 2010 @ 15:37:13 #112
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83918866
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, je kans op die koelkast is echt verkeken. Volgende ronde weer!
Ga dan eens in op dat gekruip van de PvdA. Ik zie het namelijk niet.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83918945
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hij ziet de PvdA als dhimmi's, zijn grote vijand. De politieke voorkeur van hem is inmiddels wel bekend lijkt me.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83919459
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is een heilloze exercitie. Wat voor bewijs ik ook aandraag, gaat niet genoeg zijn. Dus jij, mag van mij, denken dat het niet zo is
  zondag 11 juli 2010 @ 16:16:56 #115
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83920369
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat is een heilloze exercitie. Wat voor bewijs ik ook aandraag, gaat niet genoeg zijn. Dus jij, mag van mij, denken dat het niet zo is
En weer heb je wel een grote bek, maar niks om het mee te onderbouwen. Typisch.
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij ziet de PvdA als dhimmi's, zijn grote vijand. De politieke voorkeur van hem is inmiddels wel bekend lijkt me.
I know, ik zie alleen rechtjes graag kronkelen en moeite doen om te proberen een punt te maken, om vervolgens heel hard daarin te falen.
  zondag 11 juli 2010 @ 16:20:16 #116
225540 Pugg
Friends forever
pi_83920464
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:30 schreef SeculasStatius het volgende:
Er valt sowieso niet te ontkennen dat de wind al enige tijd uit de rechtse hoek waait. Denk dat het ook nog wel even duurt voor dat dat veranderd.
vandaar dat het zo'n koude wind is
pi_83920540
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:20 schreef Pugg het volgende:

[..]

vandaar dat het zo'n koude wind is
Koud? Ik zit hier te plakken man
pi_83920566
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En weer heb je wel een grote bek, maar niks om het mee te onderbouwen. Typisch.
Grote bek? Welnee. Ik ben heel beleefd enzo
pi_83920723
Jongens, laat die moslims toch eens met rust! ....
pi_83920932
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:22 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Koud? Ik zit hier te plakken man
Ja inderdaad, ik heb het godverdomme benauwt man.
pi_83920950
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

en zullen meer mensen wakker worden in deze linkse nachtmerrie.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 11 juli 2010 @ 16:39:31 #122
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83921178
O ja dan laat je toch de grenzen open, laat alle immigranten maar lekker komen rentetieren op onze portomonnee, uitkeringen aanvragen, bruidjes halen uit land van herkomst, kindertjes maken en klagen dat er niet genoeg islamitische voorzieningen zijn en de financiële toekomst van Nederland op een gevaarlijk niveau brengen op lange termijn.

Ga toch weg, druk een kurk op de immigratie!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83921187
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:39 schreef CantFazeMe het volgende:
O ja dan laat je toch de grenzen open, laat alle immigranten maar lekker komen rentetieren op onze portomonnee, uitkeringen aanvragen, bruidjes halen uit land van herkomst, kindertjes maken en klagen dat er niet genoeg islamitische voorzieningen zijn en de financiële toekomst van Nederland op een gevaarlijk niveau brengen op lange termijn.

Ga toch weg, druk een kurk op de immigratie!
Laat gaan joh die immigratie...
  zondag 11 juli 2010 @ 16:41:32 #124
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83921248
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:39 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Laat gaan joh die immigratie...
Wijntje erbij?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83921286
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:41 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wijntje erbij?
Biertje en ijswater voor mn voeten.
  zondag 11 juli 2010 @ 16:49:03 #126
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83921538
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:51 schreef DroogDok het volgende:
Mijn antwoord in je vorige topic, nog geen reply op gezien....:
Was ook onzinnig om op oneliners in te gaan, want je gaf alleen antwoord waar verder geen vraagtekens achterstond. Dus wat moet ik daar van maken dan?
quote:
Een deel van je argumenten om de zogenaamde islamisering aan te tonen komen er op neer mensen zich niet meer vrij voelen islamkritische geluiden te laten horen in kunst, film en cabaret, ik geef aan dat dit een eigen keus is, bij mijn weten is er geen wet die dit verbied ook is er, op het zeer tragische voorbeeld van Van Gogh na, nog nooit iemand vermoord om een islam kritisch geluid, ik geef dus slechts aan dat het wat dat betreft vooral zelfcensuur is die ik niet zo goed snap.
Is een beetje hetzelfde als mensen die vinden dat hun buurt zo achteruit gaat en maar blijven klagen zonder zelf iets te doen.
Het gaat er niet om of er een wet is die dit verbiedt, het gaat er om dat men min of meer die vrijheid probeert aan te tasten. Dus zoals genoemd in die voorbeelden dat er enorm wordt gezeurd over dat wij ons moeten aanpassen aan de islamitische normen en waarden. Ik vraag me dan af wat die moslims die dit stellen hier doen in Europa. ga dan lekker in een islamitisch land zitten als het je niet bevalt maar hou op met het zeuren.
quote:
Heb trouwens nog nooit van een cabarettier gehoord die de islam wel wil bekritiseren maar dit niet durft.
Daar had ik al antwoord op gegeven in dat andere topic. Ik ga dit niet allemaal weer herhalen.
Scheer je weg!
  zondag 11 juli 2010 @ 16:50:07 #127
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83921594
quote:
Op zondag 11 juli 2010 00:11 schreef betyar het volgende:

[..]

niet binnen JOUW samenleving,
Fout, want ik wil je er nogmaals aan herinneren dat het net zogoed jouw samenleving is. Het feit dat:

- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.

En dan begin jij over mijn samenleving? Ik heb invloed op alle bovengenoemde feiten?
Scheer je weg!
  zondag 11 juli 2010 @ 16:50:53 #128
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83921638
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

het is tegenwoordig al haat oproepen als ik zeg dat Wilders zijn partij maar moet opdoeken, omdat hij ironisch genoeg precies hetgeen wilt gaan doen waar hij nederland voor zegt te willen beschermen?
Nou nee, het is de toon die je aanslaat.
Scheer je weg!
  maandag 12 juli 2010 @ 11:27:15 #129
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83949239
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:50 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nou nee, het is de toon die je aanslaat.
De grootste voorstanders van de Multiculturele Samenleving zijn vooral de mensen die er niks mee te maken hebben, en dat zal altijd zo blijven.
quote:
Bukhari (52:260) - "...De profeet zei:, 'Als een Moslim zijn religie verlaat, dood hem dan.' "
En wat zien we in Nederland: Mensen die de Islam verlaten moeten naar blijf-van-mijn-lijf huizen.

Wat zegt multicultureel Nederland: Toeval, kun je niks aan doen en daar mag je ook niets aan doen, gezien onze democratische rechtstaat. Het Islamisme is leuk, en wie dat niet vindt is een fascist, racist en een aap.

[ Bericht 15% gewijzigd door Holograph op 12-07-2010 11:35:55 ]
pi_83967699
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef Loomen20 het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een gelijke situatie want de geloven verschillen van elkaar.
Dat is gerommel in de marge natuurlijk die verschillen. Het zijn allen grote abrahamistische godsdiensten met volop achterlijke denkbeelden. Als je de ene stroming dan toestaat om een heilig boek te gebruiken en om gebedshuizen te bouwen dan kan je het niet maken dat andere stromingen te verbieden (tenzij je richting Iraanse toestanden wilt natuurlijk...)
quote:
Als er dan een tussenzit die uit bepaalde hoeken een bedreiging vormt voor de samenleving of de mensenrechten schend, word daar niet op gedscrimineerd maar op bekritiseerd.
Dan zou dus geen enkel geloof nog wettelijke voordelen moeten ontvangen, prima . Want op bijvoorbeeld vrouwenonderdrukking zijn alle grote geloven even dol...
quote:
Als linkschmens zul je dat natuurlijk opvatten als discriminatie maar het is in feite niet meer dan beleid maken, op punten wat andere taboe vinden.
Rechts-extremistisch beleid maak je dan. Dat is inderdaad iets waar ik als beschaafd mens voor bedank.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83967729
quote:
Op zondag 11 juli 2010 13:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, de excessen van de geroemde 'multiculturele maatschappij' vrij structureel onder het tapijt schoffelen contribueert inderdaad aan een goede sfeer. See no evil hear no evil.
Nee bij elke gelegenheid droeftoeteren dat al die Marokkanen zo vervelend zijn is goed voor het opbouwen van de maatschappij
pi_83967784
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, het enige wat ik je probeer wijs te maken is dat je er niet blind vanuit moet gaan dat het gekruip richting de islam wat met name bij de PvdA zichtbaar is de norm is, onder christenen.
Als dat zo zichtbaar is dan heb je vast een goed onderbouwde analyse voor ons over dit onderwerp toch ?
quote:
De huidige partijleider van de CDA, Verhagen staat notabene bekend vanwege z'n zeer islam-kritische houding. Hij was echter wel slim genoeg om dat naar de achtergrond te laten verdwijnen toen hij minister werd, wat natuurlijk heel slim is.
En hij beseft dat de godsdienstvrijheid niet beperkt kan worden zonder zijn eigen achterban compleet tegen zich in het harnas te jagen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 08:36:51 #133
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83987481
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:23 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Met mate. Als de normen en waarden duidelijk zijn van de Nederlandse cultuur, ik was altijd tegen moskeen geweest maar goed toen ze de grenzen filiaal opengooiden wist ik het al dat het mis zou gaan..
Wut
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:25 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

islam niet nee, en dat zal het ook nooit worden.
Vrijheid van godsdienst gaat het raam uit dus? Samen met de Koran?
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Waarbij je moet aantekenen dat het CDA teveel concessies deed met links. Echt rechts kan je het CDA niet noemen. Baggerpartij.
Je lult uit die ongeschoolde reet van je

De PvdA heeft jarenlang alleen maar voorover gebogen voor het kleingeestige conservatieve agendaatje van het CDA
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:30 schreef SeculasStatius het volgende:
Er valt sowieso niet te ontkennen dat de wind al enige tijd uit de rechtse hoek waait. Denk dat het ook nog wel even duurt voor dat dat veranderd.
Ik denk 1 kabinet Wilders, hooguit.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:37 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ach jongen, als ik uitgebreid in ga op jouw nonsens, heb je wel weer een ander oneliner klaarstaan. Dat gaat al sinds de PVV bestaat en dit forumdeel erop is gegooid. Bespaar me die moeite.

Hoog tijd voor jou dat jouw stemrecht wordt ontnomen. Want je bent tegen westerse normen en waarden en keurt in feite islam goed. Hoe kortzichtig kun je zijn.
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Inderdaad: geen Westerse normen en waarden en goede beheersing van de Nederland taal? Geen stemrecht.
Noem eens een paar van die 'westerse' normen en waarden?

Je begrijpt hopelijk zelf toch ook wel dat dit een kinderlijke uitspraak van je is? Of niet?
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:30 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik nou, PVV extreem rechts noemen. Iets als de NVU is extreem rechts inderdaad. Dat zijn de echte kaalkopjes. PVV is alles behalve extreem-rechts en op punten zelfs erg links.

Hoofddoekjes = symbool van vrouwenonderdrukking, afschaffen dus.

Boeken die oproepen tot haat = verbieden.
Lees eens een Bijbel mafkees

Of beter nog: lees eens een boek
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:32 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Geniet van je linkse heilstaatje zolang het nog kan; zodra de nieuwe generaties het stokje gaan overnemen is het klaar met die knuffelcultuur hier. De jeugd is drie keer rechtser dan dat stelletje freeloaders genaamd "de babyboom-generatie"; één keer raden hoe dat komt...

Hint: zoek even op de "wet van actie en reactie"

En daar nog bovenop: hoe langer deze wanvertoning voortduurt, hoe rechtser het wordt. Als ik jou was zou ik dus bidden dat de PVV nu gaat regeren met 24 zetels, want na de volgende verkiezingen hebben ze er minstens 40. Slechts een kwestie van nog een paar schandaaltjes bij subsidieslurpende, theedrinkende overheidsinstanties, een paar verkrachtingszaakjes door lichtgetinte figuren en nog wat roofovervallen waarbij de daders petjes en capuchons ophadden en wegreden op scooters en het is uit met de pret.

De tijd van Linkse Bullshit is bijna ten einde; gelukkig.
Ik hoop dat de tijd van infantiele, prematuur ejaculerende geesten vervuld van oorlogsretoriek nog even doorgaat
Intelligent, but fucked up.
pi_83987525
Iemand infantiel noemen omdat hij op een andere partij stemt is nogal kinderachtig Fortune. Ik ben beter van je gewend.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 08:45:28 #135
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83987571
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:42 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Oh, dus daarom moeten wij ons maar onderwerpen.
Ik erger me ook kapot aan het gemak waarmee klagende moslims het gelijk krijgen in de openbare ruimte, alleen hoef ik niet als een bang lammetje achter Wilders aan te hobbelen. "Red ons! Red ons!".
quote:
Dat is wat jij in je bekrompen wereldje wilt zien. Je doet nu hetzelfde als een extremistische moslim: haat oproepen.
Waarom jij haat oproepen? Tazzzz....

Weet je zeker dat je zelf geen slecht geintegreerde Arabier of Berber bent?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 08:46:38 #136
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83987587
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:41 schreef Scorpie het volgende:
Iemand infantiel noemen omdat hij op een andere partij stemt is nogal kinderachtig Fortune. Ik ben beter van je gewend.
Ik noem het infantiel vanwege zijn ìnfantiele woordkeuze, niet omdat ie PVV stemt.

Ik zou gewoon zo graag eens wat PVV stemmers zien die echt iets te vertellen hebben. Ik zie ze gewoon niet.

Die zogenaamde oorlogsretoriek gaat die mensen nog eens opleveren waar ze om vragen. Als je dacht dat ze nu angst hadden....

Maar goed, dat is verder niet mijn probleem.
pi_83987614
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik noem het infantiel vanwege zijn ìnfantiele woordkeuze, niet omdat ie PVV stemt.

Ik zou gewoon zo graag eens wat PVV stemmers zien die echt iets te vertellen hebben. Ik zie ze gewoon niet.

Die zogenaamde oorlogsretoriek gaat die mensen nog eens opleveren waar ze om vragen. Als je dacht dat ze nu angst hadden....

Maar goed, dat is verder niet mijn probleem.
Maar die situatie die je net schetste, over dat moslims zo snel gelijk krijgen, hoe zou jij dat aangepakt zien worden? Welke partij zie jij daar iets tegen doen (uitgezonderd de PVV) ?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 08:49:55 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83987629
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Inderdaad: geen [...] goede beheersing van de Nederland taal? Geen stemrecht.
Goh, wat gaat Wilders dan een hoop potentiële stemmers verliezen. Zo opvallend: Al die PVV'ers die hierover lopen te Calimero'en, maar zelf krijgen ze geen zin zonder foute werkwoordsvervoegingen uit hun toetsenbord. Moet je maar eens de reacties op Telegraaf.nl lezen bij een artikel over Wilders. Je lacht je een bult.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:27:27 #139
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83988171
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar die situatie die je net schetste, over dat moslims zo snel gelijk krijgen, hoe zou jij dat aangepakt zien worden? Welke partij zie jij daar iets tegen doen (uitgezonderd de PVV) ?
Om heel eerlijk te zijn is de verwachting dat 'een politieke partij' dat maar moet gaan 'oplossen' volgens mij juist kenmerkend voor de passieve, slappe, ongeinteresseerde, onzelfstandige, niet in staat zijnde eigen afwegingen te maken, laat staan voor zichzelf op te komen Nederlander van de 21e eeuw.

Rechtbanken zijn er voor iedereen. En stoeptegels net zo goed.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:37:24 #140
297168 Kikopuz
I like goats
pi_83991640
= Nutteloos =

[ Bericht 88% gewijzigd door Ferdo op 13-07-2010 12:33:34 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:59:06 #141
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83992379
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:50 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Fout, want ik wil je er nogmaals aan herinneren dat het net zogoed jouw samenleving is. Het feit dat:

- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.

En dan begin jij over mijn samenleving? Ik heb invloed op alle bovengenoemde feiten?
Je plaat blijft hangen....

Nogmaals: Dit zijn allemaal voorbeelden van zelf opgelegde censuur die niks met de directe wens van moslims te maken hebben.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:06:41 #142
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83992624
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

D66, GL, wellicht de VVD. Alles waar een greintje gezond liberalisme in zit dat mensen de houvast geeft om voet bij stuk te houden zonder onderscheid te maken op grond van religie.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:15:44 #143
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83995367
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je plaat blijft hangen....

Nogmaals: Dit zijn allemaal voorbeelden van zelf opgelegde censuur die niks met de directe wens van moslims te maken hebben.
Hoeveel Moslims heb jij dit dan zien veroordelen?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:48:59 #144
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83996730
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hoeveel Moslims heb jij dit dan zien veroordelen?
Dat is toch niet relevant? Ik stond ook niet vooraan om de emotionele reacties (vernieling, brandstichting) na de moord op v Gogh te veroordelen, noch heb ik andere grote groepen Nederlanders daar een specifieke inspanning toe zien leveren.

Betekent niet dat het wordt toegejuichd. Het betekent hooguit dat we het wat vreemd vinden om ons te moeten excuseren voor daden van anderen met wie wij weinig meer delen dan afkomst of religie.
pi_83998037
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is gerommel in de marge natuurlijk die verschillen. Het zijn allen grote abrahamistische godsdiensten met volop achterlijke denkbeelden. Als je de ene stroming dan toestaat om een heilig boek te gebruiken en om gebedshuizen te bouwen dan kan je het niet maken dat andere stromingen te verbieden (tenzij je richting Iraanse toestanden wilt natuurlijk...)
[..]

Dan zou dus geen enkel geloof nog wettelijke voordelen moeten ontvangen, prima . Want op bijvoorbeeld vrouwenonderdrukking zijn alle grote geloven even dol...
[..]

Rechts-extremistisch beleid maak je dan. Dat is inderdaad iets waar ik als beschaafd mens voor bedank.
Naar mijn inziens zijn er wel duidelijke verschillen, meer dan wat gerommel in de marges. Ik ben het er mee eens dat iedere godsdienst vol achterlijke denkbeelden zit en als je iets voor de een toestaat je het voor de ander ook moet toestaan en wettelijke voordelen dus eerlijk verdeeld worden. Maar ergens trek je ook een grens.
Dat kan dan zijn uit veiligheidsoverwegingen, het in stand houden van de normen en waarden of zelfs uit financieel opzicht. Feit is wel dat de geloven op deze punten heel veel verschillen kennen die niet altijd even positief zullen zijn. Of dat nou richting het christelijk geloof of de Islam is, beleid is hier een logisch gevolg van.

En dan kun je verbanden leggen(lees groepen discrimineren) en roepen dat het rechts-extremistisch beleid is, en dat je daar als beschaafd mens voor bedankt. Maar het is toch niet meer als het aanwezig zijn van een probleem en dat willen verhelpen? Zou je een probleem niet kunnen aanpakken omdat het bevolkingsgroepen betreft? Je hoeft toch geen Tokkie te zijn om te vinden dat dat wel kan?
(Los van de manier waarop de PVV het op sommige punten wil aanpakken)
pi_83998175
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:19 schreef Loomen20 het volgende:

[..]

Naar mijn inziens zijn er wel duidelijke verschillen, meer dan wat gerommel in de marges. Ik ben het er mee eens dat iedere godsdienst vol achterlijke denkbeelden zit en als je iets voor de een toestaat je het voor de ander ook moet toestaan en wettelijke voordelen dus eerlijk verdeeld worden. Maar ergens trek je ook een grens.
Dat kan dan zijn uit veiligheidsoverwegingen, het in stand houden van de normen en waarden of zelfs uit financieel opzicht. Feit is wel dat de geloven op deze punten heel veel verschillen kennen die niet altijd even positief zullen zijn. Of dat nou richting het christelijk geloof of de Islam is, beleid is hier een logisch gevolg van.

En dan kun je verbanden leggen(lees groepen discrimineren) en roepen dat het rechts-extremistisch beleid is, en dat je daar als beschaafd mens voor bedankt. Maar het is toch niet meer als het aanwezig zijn van een probleem en dat willen verhelpen? Zou je een probleem niet kunnen aanpakken omdat het bevolkingsgroepen betreft? Je hoeft toch geen Tokkie te zijn om te vinden dat dat wel kan?
De beschaafdheid zit hem nu juist in de manier waarop je een probleem wilt verhelpen. En volgens mij is dat nu juist wat veel mensen tegen de borst stuit als het om de PVV gaat. Dat jij het loskoppelt van "de manier waarop", is dan ook vrij dubieus.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:27:56 #147
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83998400
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:19 schreef Loomen20 het volgende:

[..]

Een oud en terugkerend, maar nooit stand houdend concept.

De dag dat je georganiseerde religies hun macht binnen de staat ontneemt, is de dag waarop maatschappelijke normen en waarden uiteen gaan lopen.
pi_83998405
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De beschaafdheid zit hem nu juist in de manier waarop je een probleem wilt verhelpen. En volgens mij is dat nu juist wat veel mensen tegen de borst stuit als het om de PVV gaat. Dat jij het loskoppelt van "de manier waarop", is dan ook vrij dubieus.
Klopt daar heb je volkomen gelijk in. Het was meer mijn bedoeling om aan te tonen dat het niet rechts-extremistisch hoeft te zijn om dergelijk beleid te maken. De manier waarop de PVV dat wilt doen valt soms wel onder die categorie inderdaad.
pi_83998593
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:28 schreef Loomen20 het volgende:

[..]

Klopt daar heb je volkomen gelijk in. Het was meer mijn bedoeling om aan te tonen dat het niet rechts-extremistisch hoeft te zijn om dergelijk beleid te maken. De manier waarop de PVV dat wilt doen valt soms wel onder die categorie inderdaad.
Dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Wat je hierboven zegt klopt inderdaad volledig. Het is zeker niet per defintie rechts-extremistisch om beleid te focussen op een bepaalde bevolkingsgroep.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83999637
Zie hier een haast ongelooflijke tegenstelling(wellicht een oude maar voor mij net nieuw)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')