abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:10:53 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890019
quote:
Langzaam evolueren naar PVV-kabinet

ANDERS WELLEBEEKE - 04 JULI 2010

De kiezer wil rechtsaf. Het parlement ook. Alleen de politieke partijen moeten er nog even aan wennen.

De formatie lijkt al weken de verkeerde kant op te gaan. Maar tegelijkertijd zit er geen beweging in. Genoemde oorzaken die mij waarschijnlijk lijken zijn: 1) De linkse partijen hebben nog niet door dat zij wakker zijn geworden in een ander, rechtser land, en 2) Het CDA heeft nog nog niet door dat het wakker is geworden in een ander, rechtser land.

De bestuurderselite, het koningshuis incluis, bestaat voor 100% uit paarsplussers. Zij worden wakker met paarsplussers, werken met paarsplussers, eten met paarsplussers en gaan naar bed met paarsplussers. Voor hen is het dus na de verkiezingsuitslag gewoon business as usual.

Maar de electorale winst voor de PVV laat een compleet ander beeld zien. In de nieuwste peilingen staat de PVV zelfs op 33 zetels. Die zijn natuurlijk virtueel, maar toch. Het geeft aan dat het potentieel van de PVV richting een kwart van het electoraat gaat. Met andere woorden: het neo-conservatief gedachtengoed staat op het punt een doorbraak te beleven.

De bestuurderselite heeft echter totaal niet door dat het krachtenveld waarschijnlijk voorgoed veranderd is. Of probeert gewoon zo lang mogelijk te doen alsof dat niet zo is. Daarom wordt er nu geformeerd op basis van verhoudingen zoals die tot de jaren 90 golden. Maar de opkomst van het neoconservatisme, dat via Fortuyn rechtstreeks naar Wilders doorloopt, betekent wel degelijk het einde van het bestel zoals we dat na de oorlog kenden.

Dankzij de PVV is de VVD welhaast een middenpartij geworden. Dat is moeilijk te verteren voor de PvdA, omdat ook die partij opeens veel linkser van het centrum blijkt te zitten dan voorheen. Het is ook moeilijk voor het CDA, dat van oudsher een monopolie had op die rol. Vandaar dat Verhagen ook duidelijk inzet op een middenkabinet.

Kortom, de linkse partijen en het CDA zijn getraumatiseerd. Zij zullen langzaam moeten wennen aan hun nieuwe positie. Dat verwerkingsproces lijkt zich nu via de formatieonderhandelingen te voltrekken. En dat is misschien ook wel prima.

Ondertussen is de kiezer al een stapje verder. Maar liefst 43% van de kiezers geeft de voorkeur aan een kabinet met VVD, PVV en CDA. Wie had dat in de jaren 90 kunnen voorzien?

En warempel, ook in het parlement beginnen de nieuwe verhoudingen hun beslag te krijgen. Afgelopen week torpedeerden VVD, PVV en CDA samen een PvdA voorstel om de lerarensalarissen niet te bevriezen. In het parlement is het rechtse kabinet dus eigenlijk al bijna een feit.

Misschien moeten we ons dus niet storen aan de trage formatie. Integendeel, neem vooral de tijd, zou mijn boodschap zijn aan Tjeenk Willink. Ondertussen evolueren land en parlement langzaam maar zeker richting de nieuwe realiteit.

Bron
Daarom. Kan het niet vaak genoeg benadrukken dat ik met alle vertrouwen dat paars+ tegemoet zie. Want ondertussen ziet de kiezer vooruit, en zullen meer mensen wakker worden in deze linkse nachtmerrie. Het land wordt nog meer afgebroken, en onder leiding van de islamitische volkspartij de PvdA zullen meer islamscholen als paddenstoelen uit de grond schieten, meer moskeetjes erbij komen, we meer moeten inleveren aan westerse normen en waarden om vooral de moslims niet voor het hoofd te stoten, we vooral gedwongen worden de auto te laten staan omdat Femke nou eenmaal meer opheeft met dat verschrikkelijke OV, de staatsschuld verder op laten lopen, kortom, reken Nederland maar failliet na 4 jaar paars+
Scheer je weg!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:12:48 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83890071
hetvrijevolk.com Ook zo'n lekkere objectieve site en zo
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_83890115
quote:
Het parlement ook. Alleen de politieke partijen moeten er nog even aan wennen.
Ehm... parlement = staten generaal = 1e + 2e kamer = politieke partijen

Beetje niet kloppende zin
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:15:11 #4
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890127
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
hetvrijevolk.com Ook zo'n lekkere objectieve site en zo
Ja want dat is rechts. En citeren uit Trouw mag dan weer wel, want die zijn wél objectief

Ik had wel weer zo'n kortzichtige reactie verwacht. Want als er stond: 'Langzaam evolueren naar een paars+ kabinet' had jij je duimpjes omhoog gestoken. Hypocrietje.
Scheer je weg!
pi_83890191
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Daarom. Kan het niet vaak genoeg benadrukken dat ik met alle vertrouwen dat paars+ tegemoet zie. Want ondertussen ziet de kiezer vooruit, en zullen meer mensen wakker worden in deze linkse nachtmerrie. Het land wordt nog meer afgebroken, en onder leiding van de islamitische volkspartij de PvdA zullen meer islamscholen als paddenstoelen uit de grond schieten, meer moskeetjes erbij komen, we meer moeten inleveren aan westerse normen en waarden om vooral de moslims niet voor het hoofd te stoten, we vooral gedwongen worden de auto te laten staan omdat Femke nou eenmaal meer opheeft met dat verschrikkelijke OV, de staatsschuld verder op laten lopen, kortom, reken Nederland maar failliet na 4 jaar paars+
Klinkt juist als opbouw.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:19:14 #6
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890227
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:17 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Klinkt juist als opbouw.
Klopt, opbouw islam, afbreken westerse samenleving.
Scheer je weg!
pi_83890253
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Klopt, opbouw islam, afbreken westerse samenleving.
Want Nederlandse moslims zijn geen deel van onze samenleving?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:21:41 #8
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83890290
Tja vind je het gek idiote paarsplus denkt niet na.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:23:17 #9
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83890330
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:20 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Met mate. Als de normen en waarden duidelijk zijn van de Nederlandse cultuur, ik was altijd tegen moskeen geweest maar goed toen ze de grenzen filiaal opengooiden wist ik het al dat het mis zou gaan..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_83890360
Nederland heeft het beter gedaan onder het paarse PvDA kabinet van Wim Kok , dan dat het heeft gedaan met 8 jaar centrumrechts CDA.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:25:27 #11
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890385
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:20 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

islam niet nee, en dat zal het ook nooit worden.
Scheer je weg!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:26:23 #12
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890414
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:24 schreef superdrufus het volgende:
Nederland heeft het beter gedaan onder het paarse PvDA kabinet van Wim Kok , dan dat het heeft gedaan met 8 jaar centrumrechts CDA.
Waarbij je moet aantekenen dat het CDA teveel concessies deed met links. Echt rechts kan je het CDA niet noemen. Baggerpartij.
Scheer je weg!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:27:09 #13
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83890442
= Voegt niks toe =

[ Bericht 88% gewijzigd door Ferdo op 11-07-2010 16:13:31 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_83890518
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:25 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

islam niet nee, en dat zal het ook nooit worden.
Daar maak je een fout, want dat is het wel.
pi_83890536
Er valt sowieso niet te ontkennen dat de wind al enige tijd uit de rechtse hoek waait. Denk dat het ook nog wel even duurt voor dat dat veranderd.
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:31:31 #16
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890570
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:29 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Daar maak je een fout, want dat is het wel.
Nope.
Scheer je weg!
pi_83890662
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:31 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nope.

Goed onderbouwd. Zeker van Geert geleerd?

Er wonen grofweg een miljoen moslims in Nederland met Nederlands paspoort. Die maken dus een groot deel van onze samenleving uit. Wat loop je nou lomp te bazelen dat dat niet zo is. Ik hoor hier eigenlijk helemaal niet op in te gaan. Hoog tijd dat het capaciteitskiesrecht weer wordt ingesteld.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:37:12 #18
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890733
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:34 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Goed onderbouwd. Zeker van Geert geleerd?

Er wonen grofweg een miljoen moslims in Nederland met Nederlands paspoort. Die maken dus een groot deel van onze samenleving uit. Wat loop je nou lomp te bazelen dat dat niet zo is. Ik hoor hier eigenlijk helemaal niet op in te gaan. Hoog tijd dat het capaciteitskiesrecht weer wordt ingesteld.
Ach jongen, als ik uitgebreid in ga op jouw nonsens, heb je wel weer een ander oneliner klaarstaan. Dat gaat al sinds de PVV bestaat en dit forumdeel erop is gegooid. Bespaar me die moeite.

Hoog tijd voor jou dat jouw stemrecht wordt ontnomen. Want je bent tegen westerse normen en waarden en keurt in feite islam goed. Hoe kortzichtig kun je zijn.
Scheer je weg!
pi_83890853
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:37 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ach jongen, als ik uitgebreid in ga op jouw nonsens, heb je wel weer een ander oneliner klaarstaan. Dat gaat al sinds de PVV bestaat en dit forumdeel erop is gegooid. Bespaar me die moeite.

Hoog tijd voor jou dat jouw stemrecht wordt ontnomen. Want je bent tegen westerse normen en waarden en keurt in feite islam goed. Hoe kortzichtig kun je zijn.
In ieder geval kom ik nog met argumenten.

Ik ga niet meer op je non-verhaal in dus doe vooral geen moeite om iets terug te posten. Aangezien het toch inhoudsloos zal zijn.
pi_83890858
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:34 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Hoog tijd dat het capaciteitskiesrecht weer wordt ingesteld.
Inderdaad: geen Westerse normen en waarden en goede beheersing van de Nederland taal? Geen stemrecht.
pi_83890879
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Inderdaad: geen Westerse normen en waarden en goede beheersing van de Nederland taal? Geen stemrecht.
Precies, zijn we gelijk van de PVV af.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:43:38 #22
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890947
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:40 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

In ieder geval kom ik nog met argumenten.

Ik ga niet meer op je non-verhaal in dus doe vooral geen moeite om iets terug te posten. Aangezien het toch inhoudsloos zal zijn.
Welke argumenten? Waar heb je het over?

Doe eens moeite je te verdiepen in een samenleving, wat de islam inhoudt, en je komt tot de conclusie dat die 2 niet samengaan.
Scheer je weg!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:44:52 #23
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83890984
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:40 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Scheer je weg!
pi_83890995
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Waarbij je moet aantekenen dat het CDA teveel concessies deed met links. Echt rechts kan je het CDA niet noemen. Baggerpartij.
nou, het eerste kabinet balkenende bestond uitsluitend uit rechtse partijen cda, lpf en vvd
het tweede kabinet bestond uit vdd, d66, cda
later zijn ze in balkenende 3 zonder d66 verder gegaan.
pas toen balkenende 4 was gevormd met pvda en cu was er nog een kabinet die enigzins stabiel te noemen was.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:46:06 #25
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83891037
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:45 schreef superdrufus het volgende:

[..]

nou, het eerste kabinet balkenende bestond uitsluitend uit rechtse partijen cda, lpf en vvd
het tweede kabinet bestond uit vdd, d66, cda
later zijn ze in balkenende 3 zonder d66 verder gegaan.
pas toen balkenende 4 was gevormd met pvda en cu was er nog een kabinet die enigzins stabiel te noemen was.
Dat ligt meer aan het CDA dan aan 'rechts'. Dus bespaar je die moeite. CDA is niet echt rechts te noemen trouwens, maar daar was je zelf al achter geloof ik.
Scheer je weg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')