abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:21:48 #251
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_84345390
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Neehoor, daar zit een onafhankelijke stichting achter, en een geaccrediteerd lab wat de producten onderzoekt. Verder is er een onafhankelijke raad van wetenschappers die de richtlijnen etc vast stellen, en zo te zien werkt daar niemand van bij Unilver.
onafhankelijk!?! hahahahahaha!! Man wat weet jij nou.

Dan zijn het corrupte belangenverstrengelde klootzakken die geen verstand, ik herhaal geen verstand, hebben van gezonde producten. Hoe in vredesnaam durft men aspartaam aan te kaarten als gezond. Een dergelijk product met die sticker is een product dat zonder enig twijfel in de vuilnis kan. Het dient dan ook vermeden te worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_84345426
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:13 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, of onder de toonbank. Het mag verkocht worden als huidverzorgingsproduct.
De voedselindustrie mag het niet gebruiken.
Omdat een afbraakproduct van Stevia in de mens, Steviol, wat mogelijk mutageen is, bij ratten is aangetoont in klinische tests. En nu geeft dhr Lambiekje altijd maar af op de EU dat ze van alles goedkeuren om Bigpharma/Monsanto/ weet ik wie maar blij te maken, maar ik hoor hem niet nu ze een zekere voorzichtigheid tonen, om de burgers te beschermen. Hij maakt de FDA uit voor alles wat mooi en lelijk is als het om Aspartaam gaat, en verklaarde regelmatig dat de EU bij hen in de broekzak zat, maar nu is het ook weer niet goed?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:23:52 #253
37248 BertV
Klei indiaan
pi_84345430
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Neehoor, daar zit een onafhankelijke stichting achter, en een geaccrediteerd lab wat de producten onderzoekt. Verder is er een onafhankelijke raad van wetenschappers die de richtlijnen etc vast stellen, en zo te zien werkt daar niemand van bij Unilver.
Het logo is een initiatief van de Stichting Ik Kies Bewust. Deze is opgericht door de levensmiddelenproducenten Campina, Friesland Foods en Unilever.

Dus zuivelboeren en Unilever, die bijten elkaar niet.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_84345477
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

onafhankelijk!?! hahahahahaha!! Man wat weet jij nou.

Dan zijn het corrupte belangenverstrengelde klootzakken die geen verstand, ik herhaal geen verstand, hebben van gezonde producten. Hoe in vredesnaam durft men aspartaam aan te kaarten als gezond. Een dergelijk product met die sticker is een product dat zonder enig twijfel in de vuilnis kan. Het dient dan ook vermeden te worden.
Met mijn levenmiddelen & milieutechnologie opleiding vermoedelijk meer dan jij over dit soort onderwerpen.

Die personen die de criteria opstellen, en dat lab zijn onafhankelijk, en de paar namen die ik heb gegoogled leveren geen enkele hit op als het om wat voor bedrijf dan ook gaat, maar wel een aantal zeer interessante onderzoeken, en ook kritische boeken over onze hedendaagse voeding etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:26:52 #255
52357 Lambiekje
pi_84345487
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:18 schreef mr.happy het volgende:

[..]

op een bepaalde manier vind ik de manier van Lambkieje wel knap: hij pakt brokjes uit verschillende bronnen en tijden en breit daar een vreemd verhaal van wat zo onsamenhangend is dat je nauwelijks kunt beginnen met het aanpakken van de absurditeiten. Hij heeft in zijn hersens een wereldbeeld gesynthetiseerd wat zo verwrongen is dat je er eigenlijk niets meer mee kunt.

en wanneer je inhoudelijk probeert te discussieren, volgt er gescheld.
[met een editje erbij]
en dit heb ik geschreven voor ik zijn reactie boven mij las. die me alleen een "godallejezus" kon ontlokken. Wat moet je nou met een opmerking als "als het goed is voor uitwendig gebruik kun je het ook inslikken" ???
OK, lambiekje, vreet dan een tube algenmasker voor de huid leeg.
Een cosmetische producten wat we op onze gezichten smeren is 95% gewoon pure rommel. Waar je eerder cellulitis en rimpels door krijgt. Maar smeer gerust Russische miskramen op je gezicht.

Shampoos en douchegellen wat we op onze huid smeren is eigenlijk ook helemaal niet goed. Niet in de frequentie zoals we ze gebruiken...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_84345513
Ik vind stevia niet lekker

Maar ik neem dan liever helemaal geen zoet Stevia in de frisdranken in Asië is dan wel af en toe te drinken, maar ik hou ook niet zo van frisdrank.

Je kan het gewoon kopen, officiel is het alleen dan geen "voedsel".

http://healing.about.com/cs/uc_directory/a/uc_stevia_jones.htm
http://www.naturalnews.com/022234.html

Wel lachen dat na duizenden jaren waar stevia al door de mens wordt gebruikt, zeggen ze nog steeds dat ze het niet toerijkend getest hebben en daarom niet kunnen toelaten. Er is geen enkel bewijs tot nu toe dat stevia schadelijk is.

Maar aspartaam... dat heeft 10 jaar geduurd voordat het legaal in zo bijna elk voedsel te vinden was... en daar is wel aangetoond dat het schadelijk kan zijn...
白い付
付いて行く
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:29:30 #257
37248 BertV
Klei indiaan
pi_84345544
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Omdat een afbraakproduct van Stevia in de mens, Steviol, wat mogelijk mutageen is, bij ratten is aangetoont in klinische tests.
Ik kan ook googelen:

In 1997 publiceerden Toyoda et al. een chronische studie met F344 ratten die stevioside kregen toegediend. Zij vonden geen enkele aanduiding van verhoogde kankers of andere problemen. Nochtans kregen de ratten zeer hoge concentraties stevioside, nl. 2,5 tot 5 %, i.e. een dagelijkse dosis van 385 of 775 mg per rat oftewel dagelijks 1 of 2 g stevioside per kg lichaamsgewicht! Bij mannelijke ratten had het aantal testis-kankers de neiging te dalen en bij vrouwelijke ratten was het aantal borstkankers significant afgenomen.

Stevia is geen nieuwe zoetstof. Al moet ik toegeven dat het al 1500 jaar gebruikt wordt in zuid-amerika en dat de meeste gebruikers zijn overleden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:29:40 #258
52357 Lambiekje
pi_84345549
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Omdat een afbraakproduct van Stevia in de mens, Steviol, wat mogelijk mutageen is, bij ratten is aangetoont in klinische tests. En nu geeft dhr Lambiekje altijd maar af op de EU dat ze van alles goedkeuren om Bigpharma/Monsanto/ weet ik wie maar blij te maken, maar ik hoor hem niet nu ze een zekere voorzichtigheid tonen, om de burgers te beschermen. Hij maakt de FDA uit voor alles wat mooi en lelijk is als het om Aspartaam gaat, en verklaarde regelmatig dat de EU bij hen in de broekzak zat, maar nu is het ook weer niet goed?
tsss je weet echt niet waar je over praat.

FDA is een corrupte bende net als WHO, WTO. Verdiep eerst eens voordat je quatsch verkondigd.

edit:
En uit je andere post begrijp ik dat je één van hen bent. Vandaar de pro-industrie antwoorden.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:31:51 #259
52357 Lambiekje
pi_84345596
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:26 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Met mijn levenmiddelen & milieutechnologie opleiding vermoedelijk meer dan jij over dit soort onderwerpen.
Je bedoelt Unilever-opleiding.
quote:
Die personen die de criteria opstellen, en dat lab zijn onafhankelijk, en de paar namen die ik heb gegoogled leveren geen enkele hit op als het om wat voor bedrijf dan ook gaat, maar wel een aantal zeer interessante onderzoeken, en ook kritische boeken over onze hedendaagse voeding etc.
noem eens een titel.

Feit is en blijft dat aspartaam is goed gekeurd. De sickbastards.
pi_84345597
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:23 schreef BertV het volgende:

[..]

Het logo is een initiatief van de Stichting Ik Kies Bewust. Deze is opgericht door de levensmiddelenproducenten Campina, Friesland Foods en Unilever.

Dus zuivelboeren en Unilever, die bijten elkaar niet.
En de voorzitter is onafhankelijk, net als die adviesraad, en het lab wat de onderzoeken doet. Het enige is dat bedrijven zelf producten aan dienen te melden.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:32:22 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84345608
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:18 schreef mr.happy het volgende:

en wanneer je inhoudelijk probeert te discussieren, volgt er gescheld.
of weer een lang deflectieverhaal over iets anders...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:34:22 #262
52357 Lambiekje
pi_84345648
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En de voorzitter is onafhankelijk, net als die adviesraad, en het lab wat de onderzoeken doet. Het enige is dat bedrijven zelf producten aan dienen te melden.
Hoe dom zijn ze om aspartaam goed te keuren. Hebben ze een cheque van Rumsfeld gehad?
Hun expertise is daarmee meteen in de cloaca.

Net zo onafhankelijk als Ab Osterhaus

Ik neem aan dat je eens een aflevering van Zembla (weet even niet zeker kan ook kvw of tegenlicht geweest zijn) hebt gezien hoe fout en corrupt dat gaat om z'n dergelijke sticker te krijgen. Het gaat puur en alleen om geld. Niets maar dan ook niets met gezond en voedingswaarde te maken.
pi_84345683
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En de voorzitter is onafhankelijk, net als die adviesraad.
Waarom denk jij te weten dat deze personen 100% onafhankelijk zijn. Omdat er nergens een verbinding op papier staat? Ik zie al op kleine schaal in mijn bedrijfsleven dat bijna iederen bij een board of directors wel graag wat centjes bij wil verdienen om hier en daar wat dingen te besluiten die positief uitpakken voor diegene die hun betaald. Waarom denk je dat dit hier never nooit het geval kan zijn?

Ik zeg niet dat ze wel onder de invloed van unilever en co staan, maar het is wel mogelijk en het gebeurd in de bedrijfswereld wel heel erg vaak.
白い付
付いて行く
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:37:18 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84345704
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:32 schreef Re het volgende:

[..]

of weer een lang deflectieverhaal over iets anders...
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe dom zijn ze om aspartaam goed te keuren. Hebben ze een cheque van Rumsfeld gehad?

Net zo onafhankelijk als Ab Osterhaus
zullen we het over H1N1 hebben lambiekje
pi_84345705
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je bedoelt Unilever-opleiding.
Sodemieter toch op man, wat weet jij als IT-er van mijn opleiding? Fyi, we hebben nooit 1 producht van unilver gezien, behandeld of wat dan ook, en mijn stages en afstuderen waren ook niet bij dat soort bedrijven.
quote:
noem eens een titel.
Zoek dat maar fijn eens zelf op, dat laat je anderen ook altjid doen naar aanleiding van je linkdumps en youtube filmpjes.
quote:
Feit is en blijft dat aspartaam is goed gekeurd. De sickbastards.
Oh dus als het één van jou stokpaardjes betreft is het mogelijk kankerverwekkend zijn ineens niet belangrijk? Lijkt wederom verdacht veel op waar jij de voedingsmiddelen industrie regelmatig van beticht, je bent net zo hypocriet als zij.
pi_84345821
fruityloop, kan je wat bronnen vermelden waar ze aantonen dat Stevia kanker verwekt? Ik heb me jaren geleden ermee bezig gehouden toen ik in Japan woonde en ik heb toen geen bewijs kunnen vinden. Ik wil dit wel graag weten want ik gebruik Stevia al jaren.
白い付
付いて行く
pi_84345932
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:42 schreef Jungpionier het volgende:
fruityloop, kan je wat bronnen vermelden waar ze aantonen dat Stevia kanker verwekt? Ik heb me jaren geleden ermee bezig gehouden toen ik in Japan woonde en ik heb toen geen bewijs kunnen vinden. Ik wil dit wel graag weten want ik gebruik Stevia al jaren.
Doe ik wel voor je, ik heb een week geleden nog eens opgezocht wat dat voor goedje was nadat ze met dat in Oekraine voor een euro hadden aangesmeerd:

http://ec.europa.eu/food/fs/sc/scf/out34_en.pdf
http://www.cspinet.org/new/200808281.html

Ff voor de duidelijkheid, schijnt in Europa dus verboden zijn om dat toe te voegen aan voedsel. Nou wil onderzoek op ratten natuurlijk niet bewijzen dat het bij mensen ook zo gaat, maar reden om na te denken is er wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sessy op 22-07-2010 09:56:20 ]
pi_84345973
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

tsss je weet echt niet waar je over praat.

quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:17 schreef Ducktails het volgende:
Ik studeer Levensmiddelentechnologie, dus ik vind dit een geweldig topic om door te lezen. Maar allejezus zeg, sommige mensen moeten echt zichzelf iets meer inlezen voor dat ze posten. Zoveel onzin in dit topic, echt niet te filmen. Een van de meest schrijnende voorbeelden vind ik deze wel:
[..]

Niet-natuurlijk zegt hij? Zou hij weten dat ascobinezuur (vit C) E-300 is? En zuurstof E-948? (zo zijn er nog honderden voorbeelden) Ik weet niet hoe die niet-natuurlijk zijn.

Te schitterend om niet te quoten
pi_84346001
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:36 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

Waarom denk jij te weten dat deze personen 100% onafhankelijk zijn. Omdat er nergens een verbinding op papier staat? Ik zie al op kleine schaal in mijn bedrijfsleven dat bijna iederen bij een board of directors wel graag wat centjes bij wil verdienen om hier en daar wat dingen te besluiten die positief uitpakken voor diegene die hun betaald. Waarom denk je dat dit hier never nooit het geval kan zijn?

Ik zeg niet dat ze wel onder de invloed van unilever en co staan, maar het is wel mogelijk en het gebeurd in de bedrijfswereld wel heel erg vaak.
Omdat dit getoetst is, zie dit rapport (pdf) om te beginnen. Maar goed, jij hebt dus een algemeen wantrouwen richting de hele voedingsindustrie, en ziet dit logo niet voor wat het is, een stap(je) in de richting van gezondere voeding? Oa hierdoor zijn de chemische kleurstoffen uit de producten gehaald binnen de EU, en wordt er steeds minder gebruik gemaakt van niet-natuurlijk smaak- en hulpstoffen. Een mooi geval waar bedrijfsbelang en consumentenbelang hand in hand gaan, de bedrijven hebben goede PR en kunnen hun maatschappelijke betrokkenheid uitmelken voor meer winst (voor onze pensioenfondsen, hun aandeelhouders) En de consument wordt langzaamaan wat wijzer gemaakt over hun eigen voeding, en krijgt wat minder additieven binnen. Niet iedereen kan biologisch eten betalen/krijgen.
pi_84346024
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:26 schreef Lambiekje het volgende:

Shampoos en douchegellen wat we op onze huid smeren is eigenlijk ook helemaal niet goed. Niet in de frequentie zoals we ze gebruiken...
Hangt er vanaf wat je gebruikt. Gewone zeep is wel in orde hoor, maar veel douchegels gebruiken hetzelfde goedje als wordt gebruikt voor industriele schoonmaakmiddelen, en bij mensen die gevoelig aangelegd zijn voor dingen kan dat tot roos, eczeem en gewoon jeuk leiden. Toen hadden ze daar een alternatief voor bedacht, alleen oops, dat bleek kankerverwekkend. Nu hebben ze Sodium Coca Sulfate, dat schijnt dan weer wel in orde te zijn, maar zat douchegels en shampoos die nog gewoon sodium laureth en laurel sufate gebruiken.

Je kan je haar trouwens prima met eigeel wassen.
pi_84346140
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

DES was destijds ook goedgekeurd in Europa (niet in Amerika, daar wilden ze aanvullend onderzoek en hadden ze dus ook geen DES-baby's), evenals asbest. Gevolgen van sommige dingen zijn niet meteen duidelijk, en stoffen worden af en toe dan ook om die redenen van de markt gehaald. Ik denk dat we over een jaartje of 10 gaan zien dat veel zoetstoffen langzaam aan niet meer mogen worden toegevoegd eigenlijk.
pi_84346234
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:46 schreef Sessy het volgende:

[..]

Doe ik wel voor je, ik heb een week geleden nog eens opgezocht wat dat voor goedje was nadat ze met dat in Oekraine voor een euro hadden aangesmeerd:

http://ec.europa.eu/food/fs/sc/scf/out34_en.pdf
http://www.cspinet.org/new/200808281.html

Ff voor de duidelijkheid, schijnt in Europa dus verboden zijn om dat toe te voegen aan voedsel.
Dankjewel. Ja de in vitro studies ken ik wel. Ik bedoel onderzoeken waar ook echt kanker is verwekt zoals bij aspartaam.
Trouwens heb je die links wel gelezen, er staat nergens dat het kankerverwekkend is. Alleen dat de mogelijkheid bestaat dat het mischien in hoge dosering toxisch zou kunnen zijn (maar daar moeten zij veel meer tests doen) en dat er bij tests de mannelijke muisjes problemen hadden met hun vruchtbaarheid.(lol)

trouwens hier de EU stevia association: http://www.eustas.org/engl/faqs_engl.htm

edit: hier even van de FAQ, ze geven daar bronnen van die onderzoeken (Yamada et al...)
even in een spoiler gezet omdat het veel tekst is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door Jungpionier op 22-07-2010 10:07:44 ]
白い付
付いて行く
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:01:57 #273
66750 Sessy
pi_84346338
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als het goed voor de huid is dan is het ook goed voor inname. Neem nu bv kokusolie.

2 druppels stevia in de pastasaus .. picobello.
Weet je wat ook goed is voor de huid, parrafineolie. Ga je dat nu ook innemen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:02:10 #274
297283 Jungpionier
(°.°)
pi_84346349
Waar het mij eigenlijk om gaat is niet zo zeer dat ze stevia in voedsel nou legaal moeten maken. Het is meer het contrast tussen aspartaam en hoe snel en met hoe weinig tests dat is toegelaten ondanks prostesten, zelfs toendertijd, en hoe moelijk zij nu over Stevia doen.

Trouwens lijkt me Japan een erg mooi voorbeeld voor tests. De mensen daar gebruiken stevia al beijna 60 jaar. Daar heb je volgens mij veel meer aan dan aan een overdosis steviol aan een paar ratten geven.
白い付
付いて行く
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:04:10 #275
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84346410
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 07:06 schreef Sessy het volgende:

[..]

Geen borstvoeding geven ook... En nog heel veel andere dingen. Als je normale kans 10 op 1000 000 is om kanker te krijgen bijvoorbeeld (ik zeg maar wat hoor) en dat wordt verhoogd met 10%, is je kans dus 11 op 1000 000. Nou, schokkend (en daarbij is een significante toename van een kans vaak niet eens 10% maar eerder 2% of zo) Ondertussen kunnen antioxidanten bij chronische ontstekingsreacties (welke overigens ook al tot kanker kunnen leiden) wel een gunstig effect hebben. Als je gezond bent verder heb je eigenlijk gewoon geen zooi uit potjes te slikken, weet je. IMHO anyway. Zie ook niet waarom je dat zou willen doen verder.
Ik post een (volgens mij) interessant weetje dat weinig mensen weten, namelijk dat extra antioxidanten slikken in de vorm van pillen of drankjes de kans op kanker juist toe doet nemen terwijl de algemene opvatting bij de meeste mensen is dat extra antioxidanten gezond zou moeten zijn en het ook nog vaak zo gepropageerd wordt.

Dan kun je idd "nee hoor" roepen en gaan draaien, aanpassen, voorwaarden en getallen verzinnen of gewoon denken "oh dat wist ik niet, weer wat geleerd".
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:05:09 #276
201672 fruityloop
pi_84346444
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:02 schreef Jungpionier het volgende:
Waar het mij eigenlijk om gaat is niet zo zeer dat ze stevia in voedsel nou legaal moeten maken. Het is meer het contrast tussen aspartaam en hoe snel en met hoe weinig tests dat is toegelaten ondanks prostesten, zelfs toendertijd, en hoe moelijk zij nu over Stevia doen.

Trouwens lijkt me Japan een erg mooi voorbeeld voor tests. De mensen daar gebruiken stevia al beijna 60 jaar. Daar heb je volgens mij veel meer aan dan aan een overdosis steviol aan een paar ratten geven.
Waarom worden datzelfde soort onderzoeken hier dan wel frequent aangehaald om aspartaam onderuit te schoppen?
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:05:53 #277
66750 Sessy
pi_84346469
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:59 schreef Lambiekje het volgende:

Dat klopt maar was dat nog maar zo. Daar hebben die onzinnige vaccinaties wel voor gezorgd dat we allergischer en allergischer worden.
Schoonmaakmiddelen dragen wel bij tot allergie, maar vaccinaties? En welke vaccinaties zou je willen afschaffen dan? Even voor de duidelijkheid, rodehond leidt tot onvruchtbaarheid en vervormde baby's, difterie kan iemand binnen een paar uur doen stikken, kinkhoest leidt tot enorme uitputting van de zieke met onbehandeld veelal de dood tot gevolg, pokken leiden tot misvormingen en eveneens soms dodelijke afloop, tetanus leidt zelfs bij behandeling met antibiotica met regelmaat tot de dood en om het op te lopen kan je aan een roestige spijker snijden al genoeg zijn, wat heb ik zoal gemist... Over polio ga ik niet eens beginnen, dat leidt gewoon tot gehandicapte mensen. De enige reden dat wij daar geen epidemieen van hebben IS dat we vaccineren. Sterker nog, de pokkenvaccinatieprogramma van US + USSR bij elkaar heeft tot de wereldwijde uitroeiing van pokken geleid, waardoor er nu niet meer voor gevacinneerd wordt of hoeft te worden (ik heb zo'n vaccinatie overigens nog wel gekregen, in 't buitenland)
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:08:59 #278
201672 fruityloop
pi_84346553
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:58 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

Dankjewel. Ja de in vitro studies ken ik wel. Ik bedoel onderzoeken waar ook echt kanker is verwekt zoals bij aspartaam.
Trouwens heb je die links wel gelezen, er staat nergens dat het kankerverwekkend is. Alleen dat de mogelijkheid bestaat dat het mischien in hoge dosering toxisch zou kunnen zijn (maar daar moeten zij veel meer tests doen) en dat er bij tests de mannelijke muisjes problemen hadden met hun vruchtbaarheid.(lol)

trouwens hier de EU stevia association: http://www.eustas.org/engl/faqs_engl.htm
Die onderzoeken over het mogelijk kankerverwekkend zijn van aspartaam staan op de bekende anti-asprtaam sites. En hun xx onderzoeken voor, en xx onafhankelijke onderzoeken tegen redenaties, laten ook nogal wat steken vallen, en besodemieteren mensen gewoon met die aantallen. Ze tellen elke indiviuele conclusie die ze goed uitkomt als 1 onderzoek, terwijl een aantal gewoon aantoonbaar uit 1 onderzoek komen. Zie mijn post hier in het begin van het topic.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:09:14 #279
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84346562
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik post een (volgens mij) interessant weetje dat weinig mensen weten, namelijk dat extra antioxidanten slikken in de vorm van pillen of drankjes de kans op kanker juist toe doet nemen terwijl de algemene opvatting bij de meeste mensen is dat extra antioxidanten gezond zou moeten zijn en het ook nog vaak zo gepropageerd wordt.

Dan kun je idd "nee hoor" roepen en gaan draaien, aanpassen, voorwaarden en getallen verzinnen of gewoon denken "oh dat wist ik niet, weer wat geleerd".
overigens:
"The CARET active intervention was stopped 21 months early
because of clear evidence of no benefit and substantial evidence
of possible harm; there were 28% more lung cancers and 17%
more deaths in the active intervention group."

Is wel iets meer dan 1% (en zelfs 1% is extreem veel ^^)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:09:20 #280
66750 Sessy
pi_84346569
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:09 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Vanaf 22-07, bananen voor 79ct/kilo bij de Lidl. Het kan dus nog goedkoper dan die 99ct/kilo.
Watermeloen voor 2 euro per stuk deze week bij AH.
Malwarebytes - stop malwareAnoniem en veilig met ProtonVPNSurf volledig anoniem met NordVPN
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:16:24 #281
297283 Jungpionier
(°.°)
pi_84346758
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die onderzoeken over het mogelijk kankerverwekkend zijn van aspartaam staan op de bekende anti-asprtaam sites. En hun xx onderzoeken voor, en xx onafhankelijke onderzoeken tegen redenaties, laten ook nogal wat steken vallen, en besodemieteren mensen gewoon met die aantallen. Ze tellen elke indiviuele conclusie die ze goed uitkomt als 1 onderzoek, terwijl een aantal gewoon aantoonbaar uit 1 onderzoek komen. Zie mijn post hier in het begin van het topic.
Ja ok, maar wat heeft dat te maken met tests die aantonen dat Stevia kankerverwekkend is?
Ik ben niet op een anti-aspartaam kruistocht ofzo. Ik post daar geen "studies" over, dat doen anderen mischien. Maar ik heb me wel in gelezen in de studies over stevia en ik vind het tot nu toe ok. het is ook niet zo dat ik stevia massal gebruik. Het is meer dat het in veel voedsel in Asië zit.
白い付
付いて行く
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:23:16 #282
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_84346977
Alhier wat verplicht kijkvoer over het 'Ik kies bewust' logo.

En nee, geen wazige youtube documentaire maar gewoon een aflevering van de kvw.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:34:49 #283
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84347284
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Stevia is ook een antioxidant
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:41:03 #284
201672 fruityloop
pi_84347428
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:16 schreef Jungpionier het volgende:

[..]

Ja ok, maar wat heeft dat te maken met tests die aantonen dat Stevia kankerverwekkend is?
Ik ben niet op een anti-aspartaam kruistocht ofzo. Ik post daar geen "studies" over, dat doen anderen mischien. Maar ik heb me wel in gelezen in de studies over stevia en ik vind het tot nu toe ok. het is ook niet zo dat ik stevia massal gebruik. Het is meer dat het in veel voedsel in Asië zit.
Ik doelde meer op de wat rabide tegenstanders van aspartaam hier, en hoe die in gelijke mate weer wel pro-stevia zijn. Dit terwijl ze schermen diverse anit-aspartaam websites die allerlei rare getallen over onafhankelijke studies bij elkaar goochelen, en afgeven op de EU als zijnde een stel poppen waar de voedingsmiddelen industrie aan de touwtjes trekt, maar een onderzoek over het mogelijk kankerverwekkend zijn van afbraakproducten van stevia aan de kant schuiven.

Als je het principe van gelijke monniken gelijke kappen hanteerd voor aspartaam en stevia, zouden ze dus beide even schadelijk/niet schadelijk zijn, aangezien er onderzoeken zijn die beide producten promoten dan wel afraden.

Ik vind beiden ok om het zo te noemen, en dan gaat mijn voorkeur uit naar stevia, aangezien dat een meer natuurlijke origine heeft dan aspartaam, alhoewel het productieproces van de geconcentreerde vorm door bedrijven als Cargill vast ook wel weer groepen mensen zal laten steigeren.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:54:32 #285
52357 Lambiekje
pi_84357007
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

Schoonmaakmiddelen dragen wel bij tot allergie, maar vaccinaties? En welke vaccinaties zou je willen afschaffen dan?
Alles. Ultracorrupte bigpharma moet acuut ontbonden worden.
quote:
Even voor de duidelijkheid, rodehond leidt tot onvruchtbaarheid en vervormde baby's, difterie kan iemand binnen een paar uur doen stikken, kinkhoest leidt tot enorme uitputting van de zieke met onbehandeld veelal de dood tot gevolg, pokken leiden tot misvormingen en eveneens soms dodelijke afloop, tetanus leidt zelfs bij behandeling met antibiotica met regelmaat tot de dood en om het op te lopen kan je aan een roestige spijker snijden al genoeg zijn, wat heb ik zoal gemist... Over polio ga ik niet eens beginnen, dat leidt gewoon tot gehandicapte mensen. De enige reden dat wij daar geen epidemieen van hebben IS dat we vaccineren. Sterker nog, de pokkenvaccinatieprogramma van US + USSR bij elkaar heeft tot de wereldwijde uitroeiing van pokken geleid, waardoor er nu niet meer voor gevacinneerd wordt of hoeft te worden (ik heb zo'n vaccinatie overigens nog wel gekregen, in 't buitenland)
Er klopt echt totaal niets maar dan ook helemaal niets aan je betoog. Duidelijk dat je niet hebt verdiept in de materie maar gewoon dom de BigPharma quatsch napraat.

Je weet dat alle aangehaalde ziektes allen nagenoeg uitgestorven waren voordat de corrupte BigPharma met hun vaccin rommel kwamen aanzetten.?

http://childhealthsafety.wordpress.com/graphs/

Polio is de meest walgelijke vaccins van alle hem kan de schuld gegeven waarom er nu zo bespottelijk veel kanker gevallen zijn. Het staat zelfs op wiki dat die vaccin vervuild is.
Echt elke vaccin heeft de ziekte waarvoor het zou moeten beschermen erger gemaakt. Kans dat je zieker wordt van kinkhoestvaccin dan kinkhoest zelf is 1000.

Kortom een vaccin is volstrekt onzinnig en doet meer kwaad dan goed.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:01:16 #286
52357 Lambiekje
pi_84357236
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de wat rabide tegenstanders van aspartaam hier, en hoe die in gelijke mate weer wel pro-stevia zijn. Dit terwijl ze schermen diverse anit-aspartaam websites die allerlei rare getallen over onafhankelijke studies bij elkaar goochelen, en afgeven op de EU als zijnde een stel poppen waar de voedingsmiddelen industrie aan de touwtjes trekt, maar een onderzoek over het mogelijk kankerverwekkend zijn van afbraakproducten van stevia aan de kant schuiven.

Als je het principe van gelijke monniken gelijke kappen hanteerd voor aspartaam en stevia, zouden ze dus beide even schadelijk/niet schadelijk zijn, aangezien er onderzoeken zijn die beide producten promoten dan wel afraden.

Ik vind beiden ok om het zo te noemen, en dan gaat mijn voorkeur uit naar stevia, aangezien dat een meer natuurlijke origine heeft dan aspartaam, alhoewel het productieproces van de geconcentreerde vorm door bedrijven als Cargill vast ook wel weer groepen mensen zal laten steigeren.
Alleen al om het feit dat Rumsfeld betrokken is bij het foute goedje, met de corrupte wijze hoe het toch door de goedkeuring is gekomen en dat het eerst als biologische wapen is gepatenteerd kun je met goed verstand niet oke vinden.
Je moet goed ziek zijn in het hoofd om uberhaupt dat rattegif (want dat is het gewoon) goed te keuren voor consumptie.

Dat je pro-aspartaam bent is te verklaren vanwege je BigFood-studie. Het is zo duidelijk dat je studie geinfecteerd is met bullshit van de industrie. Tsssk dat je de belangenverstrengeling al niet eens ziet.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:16:30 #287
201672 fruityloop
pi_84357855
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Alleen al om het feit dat Rumsfeld betrokken is bij het foute goedje, met de corrupte wijze hoe het toch door de goedkeuring is gekomen en dat het eerst als biologische wapen is gepatenteerd kun je met goed verstand niet oke vinden.
Je moet goed ziek zijn in het hoofd om uberhaupt dat rattegif (want dat is het gewoon) goed te keuren voor consumptie.

Dat je pro-aspartaam bent is te verklaren vanwege je BigFood-studie. Het is zo duidelijk dat je studie geinfecteerd is met bullshit van de industrie. Tsssk dat je de belangenverstrengeling al niet eens ziet.
Kom maar op met je bewijzen, aspartaam als biologisch wapen, hoe verzin je het.... En ik wordt er wat flauw van dat jij me continue dingen in de mond legt ventje, wil je daar wel even mee ophouden? Tot zover ik weet zat jij niet bij mij op de opleiding, en heb je ook geen vergelijkbare gevolgd, dus je weet niet waar je het over hebt.

En nu we toch aan de gang zijn, er is zoals ik al zei, een onderzoek wat verbanden legt tussen stevia en kanker, wat is je mening daar over als ik vragen mag?
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:19:20 #288
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84357984
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Er klopt echt totaal niets maar dan ook helemaal niets aan je betoog. Duidelijk dat je niet hebt verdiept in de materie maar gewoon dom de BigPharma quatsch napraat.

Je weet dat alle aangehaalde ziektes allen nagenoeg uitgestorven waren voordat de corrupte BigPharma met hun vaccin rommel kwamen aanzetten.?

Polio is de meest walgelijke vaccins van alle hem kan de schuld gegeven waarom er nu zo bespottelijk veel kanker gevallen zijn. Het staat zelfs op wiki dat die vaccin vervuild is.
Echt elke vaccin heeft de ziekte waarvoor het zou moeten beschermen erger gemaakt. Kans dat je zieker wordt van kinkhoestvaccin dan kinkhoest zelf is 1000.

Wat een leuke grafiekjes, als je de rode lijn negeert en kijkt naar de absolute aantallen zie je zowel dat de vaccinaties werken, als de stijgen in aantal slachtoffers toen de anti-vacinatie horror verhalen in het nieuws in GB waren (en mensen stopten met vaccineren)
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:28:10 #289
297283 Jungpionier
(°.°)
pi_84358322
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Kom maar op met je bewijzen, aspartaam als biologisch wapen, hoe verzin je het....
idd, het patent gaat over sweeteners:

"PEPTIDE SWEETENING AGENTS "
http://www.freepatentsonline.com/3492131.html
deze ook:
"ASPARTIC ACID CONTAINING DIPEPTIDE LOWER ALKYL ESTERS "
http://www.freepatentsonline.com/3475403.html
白い付
付いて行く
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:37:59 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84358678
als het rattengif zou zijn zou dan niet de halve planeet populatie onder de zoden liggen?

of laat eens wat echte correlaties zien tussen kanker incidentie en aspartaam gebruik?
Veilig met een Dashlane passwordkluisCyberghost VPNSurf volledig anoniem met NordVPN
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:47:22 #291
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84359016

zelfde grafiek, minder manipulerende schaal

dit is lijkt me ook wel duidelijk: http://www.hpa.org.uk/web/HPAweb&HPAwebStandard/HPAweb_C/1195733835814

je laat je voorliegen en manipuleren Lambiekje
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:03:48 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_84362414
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Doe je dit nou expres? Hoe vaak moet nou nog herhaald worden dat die grafiek over MORTALITEIT gaat en niet hoe vaak het voor komt? Dat maakt nml een behoorlijk verschil.
Nog even los van het feit dat die hele grafiek je standpunt tegenspreekt Dat blijft een mooi stukje ironie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:08:15 #293
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84362605
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Doe je dit nou expres? Hoe vaak moet nou nog herhaald worden dat die grafiek over MORTALITEIT gaat en niet hoe vaak het voor komt? Dat maakt nml een behoorlijk verschil.
Nog even los van het feit dat die hele grafiek je standpunt tegenspreekt Dat blijft een mooi stukje ironie.
OPNE JE OGEN LAMBIEKJE
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:32:56 #294
85843 Haushofer
pi_84363736
Jullie kunnen lullen als Brugman; een Jehova's getuige bekeer je ook niet via een forum, en na -tig topics is het duidelijk dat Lambiekjes grotendeels irrationele en op emoties gebaseerde afkeer jegens gevestigde instanties minstens net zo diep zit.

Als deze discussie nog enigszins vruchtbaar wil zijn, dan zou Lambiekje gevraagd moeten worden om in te gaan op bepaalde kritiekpunten die mensen hier aandragen; dat negeert hij nu moedwillig. Tot die tijd blijft dit topic vooral een ongefundeerde frustratieput, vrees ik
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is idd het probleem met Lambiekje. Jammer.

Maar als mod kun je toch vragen aan Lambiekje om antwoord te geven op bepaalde kritische posts hier van andere users of anders de boel op slot te gooien? Ik neem aan dat je constructieve topics wil hebben hier, dan lijkt me dat een redelijke eis.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:50:00 #295
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84364457
Lijkt mij ook interessanter als mensen hier bijvoorbeeld ingaan op de geschiedenis van meneer Pusztai. Iets dat ook naar voren werd gebracht in de lezing die Lambiekje in de OP heeft gepost.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:58:22 #296
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84364802
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:50 schreef Odysseuzzz het volgende:
Lijkt mij ook interessanter als mensen hier bijvoorbeeld ingaan op de geschiedenis van meneer Pusztai. Iets dat ook naar voren werd gebracht in de lezing die Lambiekje in de OP heeft gepost.
Waar wil je precies dat op in gegaan wordt / wat is de vraag?
Kan namelijk zo cntrl-f-end door de thread aleen een eerdere post van jou vinden met die naam erin, zie niet iets extreem vreemds op zn wiki-pagina
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:16:24 #297
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84365422
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waar wil je precies dat op in gegaan wordt / wat is de vraag?
Kan namelijk zo cntrl-f-end door de thread aleen een eerdere post van jou vinden met die naam erin, zie niet iets extreem vreemds op zn wiki-pagina
Jij ziet niets raars met betrekking op voedsel, politiek, industrie en wetenschap op die pagina?
Nou, laat dan maar zitten he?
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:17:28 #298
190228 mr.happy
pi_84365460
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Alleen al om het feit dat Rumsfeld betrokken is bij het foute goedje, met de corrupte wijze hoe het toch door

..(en verder een tyypische labiekje-die-zijn-medicatie-niet gehad-heeft rant)

ehh.. Rumsfeld was van Defensie.. wat heeft dat dan wer met bigpharm te maken ?
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:21:00 #299
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84365574
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:16 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Jij ziet niets raars met betrekking op voedsel, politiek, industrie en wetenschap op die pagina?
Nou, laat dan maar zitten he?
god lambiekje2, jij wilt graag dat er iemand op in gaat maar weigert een discussiepunt te posten...
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:37:04 #300
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_84366067
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

god lambiekje2, jij wilt graag dat er iemand op in gaat maar weigert een discussiepunt te posten...
Haha.
Als jij niets raars leest op die pagina heb ik ook niet de behoefte om daar veel aan te veranderen. Daarin verschil ik misschien met lambiekje.

Maar doe eens lief. Ik haal het aan omdat het interessanter is dan het welles nietes gedoe.
Als je die pagina echt leest zul je toch zien dat het zeker betrekking heeft op het gebied van "veilige" voeding. Iets waar de discusie al over ging bij aanvang van deze thread.
Anoniem en veilig met ProtonVPNVyprVPN - de snelle VPNAnoniem en veilig met ProtonVPN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')