die van mij komt er dus nooit uitquote:Op maandag 5 juli 2010 16:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
ah dat is die van mij aan t doen dus
als ie er dan ook nog s een keer uit zou komen
Mijn hoogste onderdruk was afgelopen donderdag: 145/95.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:09 schreef Ticootje het volgende:
ff gespiekt, mijn hoogste onderdruk was 70... Maar andere metingen zat ie op 60.. 110/60..
Meer van "ik weet niet of je terug kunt naar de verloskundige want vaak zie je dat het niet goed gaat en dan gaan we inleiden". En dan verkapt tijdens een heel gesprek het woord "inleiden" 2 a 3× laten vallen... Kortom, ik heb geen flauw idee wat ze nou eigenlijk willen. Het maakt me ook nog es hartstikke onzeker.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:10 schreef tessie het volgende:
Maar zeiden ze dan dat ze van plan waren om in te gaan leiden, of zeiden ze dat er een kans was dat als het slechter ging dat ze in zouden gaan leiden pessie??
Merkte jij iets van die botsing?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:15 schreef Vlindur het volgende:
Pessie:
[ afbeelding ]
Ik vond het uitzicht hier niet verkeerd in het ziekenhuis![]()
Het ziekenhuis vond ik heerlijk, alle zorg dichtbij en ze zijn er allemaal heel lief. Ook kun je 24 uur perdag hulp krijgen en hoef je dus niet te wachten tot je eens kramp krijgt om de 5 minuten.
Ook ik ben ingeleid (Rhesus antagonisme, botstende bloedgroepen, 0 negatief van mij tot 0 positief van Rienk)
Als ik jou was zou ik me gewoon lekker gaan inlezen in het ziekenhuis en echt joh, als alles goed gaat mag je snel naar huis hoor!
Ik heb echt geen flauw idee. Misschien maar even een lijst met vragen maken voor donderdag.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:15 schreef flugeltje het volgende:
@Pessie, ah zo.. Dus bloeddruk alleen is geen reden voor inleiden, maar wel om je in de gaten te houden en inleiden dus waarschijnlijk alleen als de andere tests ook aanleiding gaan geven? Of toch anders?
Ik niet, maar ze maakte me doodsbang.. "je kind wordt ziek" "je moet een navelstreng transfusie krijgen"quote:
Misschien dat je dan ook wat relaxter erover wordt!quote:Op maandag 5 juli 2010 16:28 schreef Ticootje het volgende:
Dat is een goed plan pessie, zet gewoon je vragen even op papier en neem dat mee.
Dat vraag ik meteen even na! Dank je. Ik mag ook niet zomaar elk bloed hebben. Dat ccdee heb ik ook, maar ik heb eigenlijk geen idee wat dat nu weer inhoudt.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:29 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik niet, maar ze maakte me doodsbang.. "je kind wordt ziek" "je moet een navelstreng transfusie krijgen"
Maar bij elke controle en echo (om de 2 weken, das dan wel een voordeelBleek dat Rienk niet ziek werd. Alles was goed en bleef ook goed groeien.
Het linke was alleen, dat de meeste vrouwen een prik krijgen tegen antistoffen.. Dat vliegertje ging bij mij niet op, want op een of andere manier had ik die antisitoffen al.. Dus moest ik goed in de gaten worden gehouden en ook elke keer bloedcontroles.. (Prikken kunnen ze in Drachten overigens niet)
Omdat ik op 30 december was uitgerekend en ik ook nog eens raar bloed schijn te hebben: iets met Anti-D en CCdee (Als ik willekeurig bloed krijg voor transfusie dan stol ik) en er maar 2 mensen hier in Friesland zijn die mij wel van bloed wilden voorzien maar met kerst graag drinken wilde
Ben ik ingeleid met 38 weken zodat er bloed op voorraad was. Op 15 december zijn ze begonnen en op 17 december om 06:27 is Rienk geboren. Kerngezond gelukkig en daarna hebben ze navelstreng bloedafgetapt. Ikzelf ben amper bloed verloren en had dus het bloed niet nodig.
"Maar bij een 2e kindje is de kans op een transfusie vééél groter"![]()
Het kloterige is ook nog dat ze die transfusie's alleen in Leiden doen. Das leuk joh, vanuit Friesland
Wel fijn dat bij jou de kinderen geen gevaar lopen! Ik vond het zo erg dat ik Rienk gewoon aan het vermoorden wasquote:Op maandag 5 juli 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vraag ik meteen even na! Dank je. Ik mag ook niet zomaar elk bloed hebben. Dat ccdee heb ik ook, maar ik heb eigenlijk geen idee wat dat nu weer inhoudt.
Maar ik heb wel een voordeel, ik zou het bloed van M. mogen hebben.
Oh, en ik heb dus ook al antistoffen, waar ze vandaan komen mag joost weten, want mijn man heeft geen bloed waar ik antistoffen tegen maak, dus onze kindjes kunnen ook geen gevaar lopen. Ik denk ook dat ik om die reden niet onder extra controle ben komen te staan.. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker) Eigenlijk is dat best slordig, aangezien er 1 ding zeker is en dat is de moeder, voor het zelfde geld ben ik gewoon vreemd gegaan en hou ik mn mond daarover...
Lekker positief beeld hebben ze je gegeven. Er is een kans dat je bloed in aanraking komt met de bloedomloop van je kindje, maar dat hoeft helemaal niet. Gebeurd dat wel dan breek je dus de rode bloedcellen af, met bloedarmoede als gevolg. En dan heb je nog dat je onder controle staat, dan zijn ze er echt wel optijd bij als dat gebeurd, je antistoffen zullen dan namelijk toenemen.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:39 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wel fijn dat bij jou de kinderen geen gevaar lopen! Ik vond het zo erg dat ik Rienk gewoon aan het vermoorden was![]()
J heeft 0-positief en dat met zoveel waardes dat ze zeker wisten dat Rienk dat dan ook zou hebben.
Ik hield een blog bij toen. Misschien dat het nog leuk is om te lezen..quote:Op maandag 5 juli 2010 16:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lekker positief beeld hebben ze je gegeven. Er is een kans dat je bloed in aanraking komt met de bloedomloop van je kindje, maar dat hoeft helemaal niet. Gebeurd dat wel dan breek je dus de rode bloedcellen af, met bloedarmoede als gevolg. En dan heb je nog dat je onder controle staat, dan zijn ze er echt wel optijd bij als dat gebeurd, je antistoffen zullen dan namelijk toenemen.
naar welk ziekenhuis ga je dan? UMCG of het Martini?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:49 schreef pessie het volgende:
Vlindur, Rienk is echt een leuk kereltje! Wat naar dat dat zo ging met die anti stoffen.
Ik heb net de infofolder van het ziekenhuis even doorgelezen, werd ik toch weer wat wijzer van.
Zal mn vragen opschrijven, dan kan ik die meenemen.
Oh ja, beweeglijk kind hier!
Weet je nog hoe hoog jouw HB toen was? Dat van mij van was 9, dat vonden ze ook niet zo tof, zeker niet omdat de flow door de navelstreng 0 was en tegen negatief aanzat.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef simmu het volgende:
[..]
vraag er ff naar. ik kreeg bij de tweeling van de gyn steeds ijzertabletten, omdat dat zou helpen bij de moeheid. en elke keer ook wel bloed prikken enzo, dus ik dacht dat het ok was. maar eenmaal opgenomen in zwolle bleek mijn bloed dusdanig verdikt dat het een gigantisch probleem was waar de jongens echt last van hadden. het kostte uiteindelijk dagenlang aan een plasma infuus om dat goed te krijgen. ik meen een zakje of 7.
Ik vond het meeste op het internet.. In de folders stond niet zoveel informatiequote:Op maandag 5 juli 2010 16:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelezen... Maar het meeste staat inderdaad in de info die ik al kreeg van de bloedbank.
Hm... mijn HB is altijd aan de hoge kant, bij het bloedprikken voor de zwangerschap was het 9.3. De verloskundige vond het alleen maar goed, ik wist niet dat er ook risico's aan vast zaten!quote:Op maandag 5 juli 2010 17:07 schreef Keshet het volgende:
[..]
Weet je nog hoe hoog jouw HB toen was? Dat van mij van was 9, dat vonden ze ook niet zo tof, zeker niet omdat de flow door de navelstreng 0 was en tegen negatief aanzat.
Als je echt niets meer te doen hebt dan mag je hier in huis wel verder gaan.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:28 schreef Orea het volgende:
God wat begin ik die nesteldrang te haten![]()
Echt het is hier netjes en schoon hoor, maar BOEHOE er hingen nog 2 wassen droog aan de lijn, en STEL JE TOCH EENS VOOR dat mijn kind nu geboren zou worden en die 2 wassen er nog hingen![]()
![]()
En als je dan toch bezig bent kan je gelijk wel even wéér stoffen, stofzuigen en de hele rataplan. Tot zelfs dingen bij elkaar schrapen zodat je een volle wasmachine hebt, zodat die 3 handdoekjes niet blijven liggen
![]()
*zucht*
Ik slik 2 tabletten van 200 mg per dag.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:28 schreef Orea het volgende:
Fannetje, mijn HB was hetzelfde, hoeveel moet jij slikken?
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet sinds een paar dagen zeker dat ik de baby voel.![]()
Ik vind het echt idioot vroeg (ik ben morgen 13 weken zwanger). Bij Ivan kwam het denk ik zo rond week 16-17, maar ik was er pas rond week 20 zeker van. Nu weet ik hoe het voelt en herken ik het.
Hebben anderen de baby ook zo vroeg gevoeld?
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op maandag 5 juli 2010 11:12 schreef het-is-mij het volgende:
Ja hoi, ik mag me nu dan ook legaal melden in dit topic![]()
Ik ben niet een trouwe poster ofzo maar doe zo af en toe eens een boon in de pot.
quote:Op maandag 5 juli 2010 11:12 schreef het-is-mij het volgende:
Ja hoi, ik mag me nu dan ook legaal melden in dit topic![]()
Ik ben niet een trouwe poster ofzo maar doe zo af en toe eens een boon in de pot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal de komende week nog niet echt bij kunnen lezen of veel online kunnen zijn, dus voor iedereen: Nog een fijne zwangerschap en voor de meiden met de laatste loodjes: Heel veel sterkte gewenst! En bedankt voor alle virtuele steun die ik in deze topic heb mogen krijgen.
Nu ga ik even rusten
I'm just a Soul whose Intentions are Good
Ik weet niet of je er iets over te zeggen hebt, maar vragen kan altijd.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:24 schreef pessie het volgende:
Zou ik mogen zeggen donderdag dat ik minimaal 2 van die 5 er sowieso niet bij wil en liever 3 van de 5 niet? Of heb je daar niets over te zeggen? En zo nog een aantal dingen... Maar is het raar als ik dit vraag?
Dat vind ik nou zo raar he, als ik daarover begin bij de verloskundige ofzo zeggen ze dat dat echt niet gebeurt, ook hier in het topic zei iemand dat, maar toch lees ik het heel vaak...quote:Op maandag 5 juli 2010 23:39 schreef tessie het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, was er vaak ook gewoon niemand. Zelfs tijdens het persen waren er momenten dat ik alleen met mijn Lief was, en dat ik juist zoiets had van nou kom maar terug want ik heb ook geen idee waar ik mee bezig ben, straks moet mijn Lief ons kind opvangen ofzo
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:24 schreef pessie het volgende:
Het begint gelukkig allemaal al een heel klein beetje te wennen. Ik had alleen afspraken gemaakt met de verloskundige (bv zo weinig mogelijk mensen bij de bevalling) en in de folder staat dat er een arts-assistent is en een vk en een co-assistent en een leerling en een verpleegkundige... Dat vind ik te veel. Zou ik mogen zeggen donderdag dat ik minimaal 2 van die 5 er sowieso niet bij wil en liever 3 van de 5 niet? Of heb je daar niets over te zeggen? En zo nog een aantal dingen... Maar is het raar als ik dit vraag?
Hij wacht op warmer weerquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja...en niets he
stomme baby![]()
ik haaaaaaat wachten!!
Je hebt de hele dag nog... Ff lekker sexen om de boel op gang te brengen...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zal t zijn...
van wie die dat dan weer heeft..
niet dat ik ooit echt gedacht heb dat ie eerder zou komen ofzo, maar toch...
dan moet ik snel zij., hij is nu nog thuisquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt de hele dag nog... Ff lekker sexen om de boel op gang te brengen...
Wat doe je nog online????!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dan moet ik snel zij., hij is nu nog thuis
snel onder de douche erbij;)
ach ja de dag is nog jong
Er lagen nog meer vrouwen te bevallen, en ze hadden gewoon personeelstekort. Er was op dat moment maar 1 vk die dienst had, en als er dan meerdere vrouwen al zo ver zijn, dan moet ze heen en weer lopen dus.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:32 schreef Asyniur het volgende:
Vind het dan ook heel raar om te horen dat tessie alleen was toen ze aan het persen was?Want vanaf dat moment ben ik juist nooit meer alleen geweest
Het hoort ook niet, maar soms is het blijkbaar niet anders. Hoewel ik me afvraag of er desnoods niet één verpleegkundige was die erbij kon blijven.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:32 schreef Asyniur het volgende:
Vind het dan ook heel raar om te horen dat tessie alleen was toen ze aan het persen was?Want vanaf dat moment ben ik juist nooit meer alleen geweest
![]()
Mijn moeder had met mijn zus een hele rits mensen aan dr bed, waarvan ze dus niet wist wie ze waren. Dus toen ik geboren ging worden had ze zoiets van: nou eerst maar even vragen wie jullie allemaal zijn haha.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:12 schreef Ticootje het volgende:
Pf aan mn bed stonden de vk, een stagaire vk, verpleegkundige en mn man.. Denk ik...
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:22 schreef tessie het volgende:
Als er een verpleegkundige was geweest die erbij kon blijven de hele tijd, hadden ze dat vast ook wel gedaan
Maar ik was op dat moment ook nogal rustig (stoned) dus ik denk dat ze misschien zelf ook dachten dat het wel kon ofzo. En het is uiteindelijk toch ook goed gegaan. Dat gedeelte van mijn bevalling is eigenlijk het enige gedeelte wat ik als wel oke heb ervaren.
Ik denk dat ze ook wel kunnen inschatten of je kind er zomaar ineens uit gaat floepen of dat je nog wel even bezig bent met persen.
Dat dus, zolang het de koffiejuffrouw niet is ga ik er vanuit dat het gewoon hun werk is om te doen wat ze doen, dus ook om te zien wat ze zien, en zo bijzonder zal het allemaal niet zijn, ze zien het gewoon medisch een hele voorraden per week, het is niet alsof er iets seksueels mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:28 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb aangegeven dat iedereen mee mag lopen bij mij, zolang het niet de schoonmakers zijnEnige voorwaarde die ik gesteld heb is dat iedereen die de kamer binnenloopt zichzelf ook even voor komt stellen aan me en dat zodra ik het zelf te druk vind worden iedereen ook weer vertrekt. (behalve het noodzakelijke bevallingsteam dan) Ik ben niet preuts ingesteld, iedereen moet het leren en ik heb ook zo het vermoeden dat ik achteraf geen idee meer ga hebben wie er nu precies in de kamer waren.
hier precies t zelfde...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:42 schreef Cantare het volgende:
Het maakt mij ook niet uit. Wel gek, "vroeger" leek het me vreselijk om er zo open en bloot bij te liggen, maar sinds ik zwanger ben is er een knop omgegaan en denk ik gewoon: het hoort erbij.
Dus jij verwacht niet dat ie op de kraamafdeling zal gaan werken?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Hij werd steeds bleker en stiller en op een gegeven moment was ie ineens weg. Niet meer teruggezien
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:41 schreef Stiemie het volgende:
Eigenlijk was ik tijdens de bevalling juist veel alleen, alleen vanaf het moment van persen was er steeds iemand aanwezig.
In het kader van 'ze moeten het toch leren' was er ook een jongen bij die die dag voor het eerst was. Volgens mij een soort van snuffelstage (hmm dat klinkt best vreemd in deze context) Werd netjes gevraagd of ie erbij mocht zijn. Hij werd steeds bleker en stiller en op een gegeven moment was ie ineens weg. Niet meer teruggezien
iedereen fokt je ook altijd lekker op met dat soort dingen (collega's en zo)quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dus jij verwacht niet dat ie op de kraamafdeling zal gaan werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |