Ik vind je kind 'Anakin' noemen van de orde 'Lady Gaga' of bijvoorbeeld 'Cosmo'. Het is te ongebruikelijk, te maf. Maar je moet het natuurlijk zelf weten!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat.
Wat vinden jullie trouwens van namen waarbij de associatie naar iets anders heel groot is? Adolf bijvoorbeeld, of Elvis? Wij hadden in ons lijsjte 'Anakin' staan als 2e naam voor Stef, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden omdat de associatie dus echt té is voor mijJammer, want ik vind het écht een mooie naam, maarja
![]()
Ik vind het overigens wel verschil maken tussen iets 'van nu' of iets dat door de jaren heen ook blijft plakken.
De normale uitspraak is naar mijn ervaring: Pal (meestal met een wat langgerekte ah, Pààl, behalve als je snel spreekt). Dat lijkt mij ook de correcte Nederlandse uitspraak want een "au"-klank voor een l aan het eind van een lettergreep kan in het standaard-Nederlands gewoon niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
Amen.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:28 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
De normale uitspraak is naar mijn ervaring: Pal. Dat lijkt mij ook de correcte Nederlandse uitspraak want een "au"-klank voor een l aan het eind van een lettergreep kan in het standaard-Nederlands gewoon niet. Welk Nederlands woord eindigt er op -aul, behalve de namen Paul en Saul, die natuurlijk niet uit het Nederlands komen?
Is dat niet ook wat de koningin doet, met zo'n eigenaardige 'l' die er haast los achteraanhangt?quote:Miijn oma had wel een broer Páúl, maar zij komt uit Limburg en spreekt de naam min of meer op z'n Duits uit (dus ook met een "dunne" l op het einde).
Ik val even binnen. Graag wil ik een aanvulling geven op mijn voorgangers.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
Daar kom ik wel overheen.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat je te kritisch bent. Volgens mij zegt alleen de koningin 'Paul'.
Waarom mensen het doen snap ik ook wel. Mijn post was een contatering en dequote:(Bovendien valt het articulatorisch prima te verklaren waarom mensen er 'Pauwel' van maken; het vergemakkelijkt de overgang van 'u' naar 'l'. Het zou me niets verbazen als je het zelf ook doet!)
dat is ook bij het woordje deurquote:Op maandag 5 juli 2010 19:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik val even binnen. Graag wil ik een aanvulling geven op mijn voorgangers.
Ik heb jarenlang groep 3 gehad, waar het aanvankelijk spellen wordt geleerd. Kinderen schrijven dan steevast 'gil' ipv 'geel', 'stil' ipv 'steel'. Dat is de invloed van de L. Die maakt de klank van de voorgaande klinker anders. Zo ook de R in bv. 'beer'. Kinderen schrijven dat als 'bir', want zo klinkt het nl ook. Of probeer 'oor' maar eens uit te spreken met een echte OO (zoals hij klinkt in sloot), dat lukt je bijna niet.
Ik noemde de L en de R aan het eind van een woord altijd een fopletter. En dat is hij dus ook in de naam Paul.
Nog even wachtenquote:Op maandag 5 juli 2010 20:26 schreef Incantrix het volgende:
Sonnetje, ik ben érg benieuwd naar jullie namen!
Hahaha ik krijg oa deze meisjesnamen als ik Wolf neerzetquote:Op maandag 5 juli 2010 21:07 schreef SacreCoeur het volgende:
www.nymbler.com is leuk!
Zag de site via BB.. en je kunt namen inspiratie op doen aanklikken wat je leuk lijkt & daarmee husselen.
Haha! ik krijg alleen leuke namen (vind ik dan) als:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:52 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hahaha ik krijg oa deze meisjesnamen als ik Wolf neerzet
Gretchen
Bertha
Greta
Gertrude
Helga
Hilda
![]()
![]()
![]()
Baby Jack is juist stoer!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Jack vind ik trouwens echt geen babie naam.
Maar wel weer leuk vanaf 4+ dat staat stoer.
Leuk! Ik hou wel van unieke namen, die toch makkelijk uit te spreken zijn....quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef Jeetjejom het volgende:
Nee hoor, we hebben de naam al:
asdfjheijklargdhue, uit te spreken als Piet
en in geval dat we ooit weer een meisje krijgen
ikmguhflkdmfver: uit te spreken als Els
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:54 schreef Jeetjejom het volgende:
Nee hoor, we hebben de naam al:
asdfjheijklargdhue, uit te spreken als Piet
en in geval dat we ooit weer een meisje krijgen
ikmguhflkdmfver: uit te spreken als Els
Oh Ella vind ik zo'n mooie naamquote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:27 schreef Poppedein het volgende:
Wat grappig, ik was sarcastisch, want ik ben niet zo van de engelstalige namen, maar als ik Lena invul komt de naam die we bij haar als 2e op ons lijstje hadden staan bovenaan te staan; Ella.
Ik vond/vind Ella ook wel leuk, maar als suggestie geeft die site dan Della.... Ja, nee dus.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:58 schreef Chell het volgende:
[..]
Oh Ella vind ik zo'n mooie naamHet is alleen ook het laatste stuk van mijn eigen naam en valt daarom dus af voor "ooit"
Ik had een tante, de 12 jaar oudere zus van mijn moeder, die altijd Elsje geheten heeft.... en dan niet denken dat het een klein iel mager poppetje was, nee een flinke vrouw van ongeveer 1.75 lang.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik vond/vind Ella ook wel leuk, maar als suggestie geeft die site dan Della.... Ja, nee dus.
Vind Els overigens ook echt heel leuk. Ken een hele leuke Els, meisje, ging eerste als Elsje door het leven.
Altijd nog beter dan Mari anneke, en dan promoveren naar Marianne
Meisjesnamen die ik krijg als ik de naam van mijn zoon invoer:quote:Op maandag 5 juli 2010 21:07 schreef SacreCoeur het volgende:
www.nymbler.com is leuk!
Zag de site via BB.. en je kunt namen inspiratie op doen aanklikken wat je leuk lijkt & daarmee husselen.
Vertel!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nogmaals bedankt voor alle suggesties! Ik heb er zelf veel leuke voorbij zien komen en er zat zelfs een meisjesnaam tussen waar zowel ik als mijn lief enthousiast over waren.
Ik weet het niet hoor, sake is hier nou ook weer niet zo'n heel populair drankje. Ik denk dat het wel mee zal vallen met het gepest eigenlijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:14 schreef Leandra het volgende:
Nou ik denk dat het kind (buiten Friesland) wel erg makkelijk gepest zou kunnen worden met zo'n naam.... en dan begint het misschien niet eens bewust, maar met gniffelende ouders als ze de naam zien staan.
Ik denk dat er mensen zijn die het als jongensvariant op een meisjesnaam als Chardonnay zien, en niet als ouderwetse Friese naam, zeker buiten Friesland, om het over buiten NL nog maar niet te hebben.....
Chardonnay als meisjesnaam, serieus?quote:Op zondag 11 juli 2010 09:14 schreef Leandra het volgende:
Nou ik denk dat het kind (buiten Friesland) wel erg makkelijk gepest zou kunnen worden met zo'n naam.... en dan begint het misschien niet eens bewust, maar met gniffelende ouders als ze de naam zien staan.
Ik denk dat er mensen zijn die het als jongensvariant op een meisjesnaam als Chardonnay zien, en niet als ouderwetse Friese naam, zeker buiten Friesland, om het over buiten NL nog maar niet te hebben.....
Ja die komt zelfs in NL al voor.....quote:Op zondag 11 juli 2010 13:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Chardonnay als meisjesnaam, serieus?
Dat ben ik!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:56 schreef SacreCoeur het volgende:
Er was hier toch iemand met een kindje die Wolf heet?
Weet niet zo goed wie, ik hou dat allemaal niet zo goed bij.![]()
Maar! ik las in GG de perfecte combinatie.
Wolf & Fedora.
De groter groeienquote:Op zondag 11 juli 2010 14:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat ben ik!
Maarre wat is de GG? en ik vind Fedora echt afschuwelijk![]()
Oh gaaf Claudia, ben erg benieuwd!
Sake vind ik wel leuk! hihi
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Fedora
ik vind niet eens dat t oke klinkt bij wolf
Fedor vind ik opzich wel een leuke naam
en fedde en fender (maar dat mag dan weer niet als je een gitaarliefhebber bent
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:57 schreef huuphuup het volgende:
Fender is niet kak man![]()
ik denk dat ik wel kan raden welke associatie Eddy Zoey met Fender heeft
dus in die zin is t denk ik veel meer een soort popi-rock naam ofzo. Ik vind t wel leuk eigenlijk maar B. vind t niks.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:57 schreef huuphuup het volgende:
Fender is niet kak man![]()
ik denk dat ik wel kan raden welke associatie Eddy Zoey met Fender heeft
aanraderquote:
Echt?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:47 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Fedde is leuk!
Serpente, Jullie tweede naam is onze eerste naam en jullie eerste naam is onze tweede naam
die inmiddels postbode is?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:47 schreef Ssserpente het volgende:
Tnt associeer ik 'm vooral met die klasgenoot.
Ik vind Fender ook wel leuk. Over gitaarwerk gesproken: ik had Yngwie als tweede naam voor een van mijn zoons ook wel wat gevonden. Maar wij deden niet aan tweede namen en het was toch sowieso te freaky.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
aanraderDan snap je de blik.
![]()
Fender vind ik nog wel leuk. Maar in combi met Jimmi of Stratocaster is het al gauw over the top.
YngWIE??quote:Op maandag 12 juli 2010 22:50 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik vind Fender ook wel leuk. Over gitaarwerk gesproken: ik had Yngwie als tweede naam voor een van mijn zoons ook wel wat gevonden. Maar wij deden niet aan tweede namen en het was toch sowieso te freaky.
ach ja, zo hebben wij de oudste niet als tweede naam Ruben gegeven want dan had ie DR als initialen.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:50 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik vind Fender ook wel leuk. Over gitaarwerk gesproken: ik had Yngwie als tweede naam voor een van mijn zoons ook wel wat gevonden. Maar wij deden niet aan tweede namen en het was toch sowieso te freaky.
Yngwie Malmsteen, een gitaarvirtuoos.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:52 schreef trui het volgende:
[..]
YngWIE??
ik ben blij voor je zonen dat 't er niet van gekomen is.
DO, als je dat aan elkaar plakt dan is mijn eerste associatie Homer Simpson zijn d'ohquote:Op maandag 12 juli 2010 22:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ach ja, zo hebben wij de oudste niet als tweede naam Ruben gegeven want dan had ie DR als initialen.En dat was wel wat overdreven. Little did we know.
Nu heeft ie DO en dat snel gezegd is helemaal niet "hoog in de bol"
haha dan kon je hem wel mooi de schuld geven.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ruben vind ik ook een leuke naam, maar omdat ik een Rubensfiguur heb, wou ik geen zoon die Ruben heette.
Dat zou dan alleen werken bij mensen die me ná mijn zwangerschappen hebben leren kennen.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:02 schreef trui het volgende:
[..]
haha dan kon je hem wel mooi de schuld geven.
Echt waar joh zo snel al?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef Jeetjejom het volgende:
Oeh, Diss-Miss-Lizzy, ik ben dol op namen die bijna niet voorkomen, maar ik ken er 1 die in 2009 1x gegeven is.... Mag ik weten of het die is? Je kan hem gewoon PM'en hoor!
*Note to myself, nieuwe meisjesnaam opzoeken bij SVB (als een naam vaker dan 50x gegeven is, valt hij bij mij al af!)
Ja is ook wel hoor, het geeft een vertekend beeld door alle verschillende spelswijzen enzo. Maar 50 keer een naam gegeven in een jaar vind ik wel weinig nog. Ik kan me voorstellen dat je man er gek van wordt hahaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Ja, ik ben daar echt een ramp in. Manlief wordt er ook helemaal krankzinnig van, maar eigenlijk was Lennon ook de naam die het vaakste voorkwam. Laatst trouwens een artikel gelezen over hoe een vertekend beeld de svb geeft. Amélie is daar een goed voorbeeld van, want hoevaak kwam Amelie voor of Amelié (of hoe je ook de accenten wil plaatsen).
Maar gaat helemaal goed komen hoor, het wordt geen al te extreme naam. Tenminste, Jorja valt toch ook wel mee he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |