Ik vind dat je te kritisch bent. Volgens mij zegt alleen de koningin 'Paul'.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
Ik vind je kind 'Anakin' noemen van de orde 'Lady Gaga' of bijvoorbeeld 'Cosmo'. Het is te ongebruikelijk, te maf. Maar je moet het natuurlijk zelf weten!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:49 schreef Incantrix het volgende:
Mjah, van alle namen die wij op onze lijstjes hadden staan was er volgens mij niet één waarbij de spelling keuze-opties had. Anders denk ik dat ik al snel voor de simpelste spelling zou gaan, behalve als dat echt 'raar' staat.
Wat vinden jullie trouwens van namen waarbij de associatie naar iets anders heel groot is? Adolf bijvoorbeeld, of Elvis? Wij hadden in ons lijsjte 'Anakin' staan als 2e naam voor Stef, maar uiteindelijk is dat 'm niet geworden omdat de associatie dus echt té is voor mijJammer, want ik vind het écht een mooie naam, maarja
![]()
Ik vind het overigens wel verschil maken tussen iets 'van nu' of iets dat door de jaren heen ook blijft plakken.
De normale uitspraak is naar mijn ervaring: Pal (meestal met een wat langgerekte ah, Pààl, behalve als je snel spreekt). Dat lijkt mij ook de correcte Nederlandse uitspraak want een "au"-klank voor een l aan het eind van een lettergreep kan in het standaard-Nederlands gewoon niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn vader heet Paul. En er zijn zo weinig mensen die de au echt als au uitspreken. Het is meestal Paal of Pol. En als ze echt hun best doen op de au, wordt het Pauwel.
Amen.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:28 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
De normale uitspraak is naar mijn ervaring: Pal. Dat lijkt mij ook de correcte Nederlandse uitspraak want een "au"-klank voor een l aan het eind van een lettergreep kan in het standaard-Nederlands gewoon niet. Welk Nederlands woord eindigt er op -aul, behalve de namen Paul en Saul, die natuurlijk niet uit het Nederlands komen?
Is dat niet ook wat de koningin doet, met zo'n eigenaardige 'l' die er haast los achteraanhangt?quote:Miijn oma had wel een broer Páúl, maar zij komt uit Limburg en spreekt de naam min of meer op z'n Duits uit (dus ook met een "dunne" l op het einde).
Ik val even binnen. Graag wil ik een aanvulling geven op mijn voorgangers.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Daar kom ik wel overheen.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat je te kritisch bent. Volgens mij zegt alleen de koningin 'Paul'.
Waarom mensen het doen snap ik ook wel. Mijn post was een contatering en dequote:(Bovendien valt het articulatorisch prima te verklaren waarom mensen er 'Pauwel' van maken; het vergemakkelijkt de overgang van 'u' naar 'l'. Het zou me niets verbazen als je het zelf ook doet!)
dat is ook bij het woordje deurquote:Op maandag 5 juli 2010 19:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik val even binnen. Graag wil ik een aanvulling geven op mijn voorgangers.
Ik heb jarenlang groep 3 gehad, waar het aanvankelijk spellen wordt geleerd. Kinderen schrijven dan steevast 'gil' ipv 'geel', 'stil' ipv 'steel'. Dat is de invloed van de L. Die maakt de klank van de voorgaande klinker anders. Zo ook de R in bv. 'beer'. Kinderen schrijven dat als 'bir', want zo klinkt het nl ook. Of probeer 'oor' maar eens uit te spreken met een echte OO (zoals hij klinkt in sloot), dat lukt je bijna niet.
Ik noemde de L en de R aan het eind van een woord altijd een fopletter. En dat is hij dus ook in de naam Paul.
Nog even wachtenquote:Op maandag 5 juli 2010 20:26 schreef Incantrix het volgende:
Sonnetje, ik ben érg benieuwd naar jullie namen!
Hahaha ik krijg oa deze meisjesnamen als ik Wolf neerzetquote:Op maandag 5 juli 2010 21:07 schreef SacreCoeur het volgende:
www.nymbler.com is leuk!
Zag de site via BB.. en je kunt namen inspiratie op doen aanklikken wat je leuk lijkt & daarmee husselen.
Haha! ik krijg alleen leuke namen (vind ik dan) als:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:52 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hahaha ik krijg oa deze meisjesnamen als ik Wolf neerzet
Gretchen
Bertha
Greta
Gertrude
Helga
Hilda
![]()
![]()
![]()
Baby Jack is juist stoer!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Jack vind ik trouwens echt geen babie naam.
Maar wel weer leuk vanaf 4+ dat staat stoer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |