abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83617834
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hopen dat ze de huur dan verdubbelen, dan wonen je buren voor 600 euro in de maand mooier dan jij met 1200 euro per maand
afgunst is zo saaaaaaaaad dat het haast mooi is
pi_83617847
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

afgunst is zo saaaaaaaaad dat het haast mooi is
Afgunst
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83617862
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Afgunst
ow

wat is het dan

pi_83617868
quote:

[..]

Hopen dat ze de huur dan verdubbelen, dan wonen je buren voor 600 euro in de maand mooier dan jij met 1200 euro per maand
Hopen dat jij morgen je poot breekt en nooit meer kunt werken! Dan zit jij lekker in de shit en moet je je huis verkopen met dik verlies! Leuk man!
pi_83617874
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ow

wat is het dan

Gogme
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83617887
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:09 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Hopen dat jij morgen je poot breekt en nooit meer kunt werken! Dan zit jij lekker in de shit en moet je je huis verkopen met dik verlies! Leuk man!
Welk huis?
pi_83617910
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gogme
ehm nu in nederlands... ik ben niet zo goed in dat slang wat jij spreekt
pi_83617920
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Welk huis?
Dat huis van je, waar je zo'n dikke hypotheek op hebt! Of heb je dat al verdrongen?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:13:11 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83617981
Dat verdubbelen van de huren gaat natuurlijk nooit in één keer gebeuren. Maar al zóu het gebeuren, dan ben ik toch binnen 1 week weg? Ik ben vrij en ongebonden. Binnen 3 maanden woon en werk ik in Nieuw-Zeeland als ik zou willen. Of ik koop een huis. Of toch een kamper. Ik kan alle kanten op, ben van niemand afhankelijk.
The End Times are wild
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:14:28 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618013
quote:

[..]

Ik heb trouwens wegens een geschil van de verhuurder met de huurcommissie hier bijna vanaf het begin met 60% korting op de huurprijs gewoond. Dat was wel aardig. Helaas gaan we deze maand terug naar de oude huur (die altijd nog minder dan 600 euro is trouwens)
The End Times are wild
pi_83618026
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:13 schreef LXIV het volgende:
Dat verdubbelen van de huren gaat natuurlijk nooit in één keer gebeuren. Maar al zóu het gebeuren, dan ben ik toch binnen 1 week weg? Ik ben vrij en ongebonden. Binnen 3 maanden woon en werk ik in Nieuw-Zeeland als ik zou willen. Of ik koop een huis. Of toch een kamper. Ik kan alle kanten op, ben van niemand afhankelijk.
Joh, verklap het hem nou niet. Z'n fixatie op de denkbeeldige mogelijkheid huurders uit te knijpen ten gunste van huizenbezitters is juist zo grappig.
pi_83618075
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:11 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Dat huis van je, waar je zo'n dikke hypotheek op hebt! Of heb je dat al verdrongen?
Die bestaat net als alles alleen in jouw verknipte kop

Medicijnen niet ingenomen vandaag?
pi_83618089
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:14 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Joh, verklap het hem nou niet. Z'n fixatie op de denkbeeldige mogelijkheid huurders uit te knijpen ten gunste van huizenbezitters is juist zo grappig.
Niet uitknijpen, gewoon liberaliseren
pi_83618104
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb trouwens wegens een geschil van de verhuurder met de huurcommissie hier bijna vanaf het begin met 60% korting op de huurprijs gewoond. Dat was wel aardig. Helaas gaan we deze maand terug naar de oude huur (die altijd nog minder dan 600 euro is trouwens)
Maar zou rond de 1200 euro moeten zijn
pi_83618105
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die bestaat net als alles alleen in jouw verknipte kop
Waar woon je dan? In een stacaravan aan het strand?
pi_83618115
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Waar woon je dan? In een stacaravan aan het strand?
Heb jij geen fuck mee te maken
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:17:46 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618116
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:14 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Joh, verklap het hem nou niet. Z'n fixatie op de denkbeeldige mogelijk huurders uit te knijpen ten gunste van huizenbezitters is juist zo grappig.
Ja. Net alsof iedereen dan hier braaf in Nederland blijft zitten om zijn belasting af te dragen, danwel meteen een overgewaardeerd huis koopt als dat gebeurd.
Met een beetje pech zegt 40% van de scheefhuurders voorgoed vaarwel, en dan snijdt de BV-Nederland zich helemaal diep in de vingers. Veel belastingbetalers er vandoor voor altijd, tekort aan arbeidskrachten groter en veel huizen leeg waarvan niemand de huur kan of wil betalen.
The End Times are wild
pi_83618132
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Net alsof iedereen dan hier braaf in Nederland blijft zitten om zijn belasting af te dragen, danwel meteen een overgewaardeerd huis koopt als dat gebeurd.
Met een beetje pech zegt 40% van de scheefhuurders voorgoed vaarwel, en dan snijdt de BV-Nederland zich helemaal diep in de vingers. Veel belastingbetalers er vandoor voor altijd, tekort aan arbeidskrachten groter en veel huizen leeg waarvan niemand de huur kan of wil betalen.
Net alsof de Nederlandse economie zit te wachten op de losers die wonen als scheefhuurders
pi_83618179
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heb jij geen fuck mee te maken
Ik weet het heus wel hoor. Je posts in deze topicreeks spreken boekdelen.
pi_83618189
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:20 schreef Irian.Jaya het volgende:

[..]

Ik weet het heus wel hoor. Je posts in deze topicreeks spreken boekdelen.
Ok
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:20:45 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618200
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar zou rond de 1200 euro moeten zijn
Dat is maar hoe je het bekijkt. Ja, gezien de huizenprijs en de reeële 8% van de waarde die nodig is om een huis rendabel te kunnen verhuren. Nee, vanuit het oogpunt dat die huizenprijs ook zo hoog is vanwege de HRA, en dat de (particuliere) eigenaar ooit, in 1980, ook de grond goedkoop heeft gekregen van de gemeente om er huizen op te zetten die nog binnen de huursubsidiegrens vallen. Hem nu ineens toestaan de huur te verdubbelen zou raar zijn, een gratis cadeautje aan die commerciële instelling.

In een volledig vrije markt is die 8% wel reeël, maar dan zou het prijsniveau hooguit rond de 600-700 euro liggen.
The End Times are wild
pi_83618212
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Net alsof de Nederlandse economie zit te wachten op de losers die wonen als scheefhuurders
jups want die mensen brengen extra veel belastingcentjes op
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:22:28 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618256
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nou, ik betaal toch zelf al een modaal netto inkomen aan belasting. Waar ik hooguit een paar duizend euro van af kan trekken. Ook geef ik hier 80% van mijn geld uit. Waarom zou ik niet goed zijn voor de economie?
The End Times are wild
pi_83618271
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jups want die mensen brengen kosten extra veel belastingcentjes op
pi_83618315
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

eehm dat moet je toch maar eens ff onderbouwen. want er klopt uiteraard weer eens geen jota van lief zuigertje van me
pi_83618341
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

eehm dat moet je toch maar eens ff onderbouwen. want er klopt uiteraard weer eens geen jota van lief zuigertje van me
Nee, kan ik niet onderbouwen omdat het algemene kennis is
pi_83618369
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, kan ik niet onderbouwen omdat het algemene kennis is
als het algemene kennis is moet je het juist kunnen onderbouwen. komt u maar
pi_83618440
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als het algemene kennis is moet je het juist kunnen onderbouwen. komt u maar
De scheefhuurder kost de staat geld
pi_83618519
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

nee juist niet.

ipv een hypotheek van 2 ton (wat jaarlijks de overheid circa 5000 aan belasting 'kost') woont ie scheef (zeg, kosten 5000, wat me te hoog lijkt overigens) en de rest geeft ie of uit (=belastingopbrengsten, push economie) of spaart ie (en daar betaalt ie dan weer belasting over).
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:30:46 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618520
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat die huizen niet helemaal marktconform verhuurd worden hoeft de staat nog geen geld te kosten. Waarom, de winst van de een of andere instelling of woningbouwvereniging is hooguit wat lager.
Maar goed, laten we dat marktverschil wel als kosten rekenen en op 300 euro stellen. Nog heel wat minder dan wat veel mensen aan HRA ontvangen.
En zelfs al rekenen we dat niet mee, als je maandelijks 1800 euro belasting/sociale verzekeringen betaalt en je zou onrechtmatig 300 euro gesubsidieerd worden, dan breng je nóg altijd 1500 euro op.
The End Times are wild
pi_83618631
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat die huizen niet helemaal marktconform verhuurd worden hoeft de staat nog geen geld te kosten. Waarom, de winst van de een of andere instelling of woningbouwvereniging is hooguit wat lager.
Maar goed, laten we dat marktverschil wel als kosten rekenen en op 300 euro stellen. Nog heel wat minder dan wat veel mensen aan HRA ontvangen.
En zelfs al rekenen we dat niet mee, als je maandelijks 1800 euro belasting/sociale verzekeringen betaalt en je zou onrechtmatig 300 euro gesubsidieerd worden, dan breng je nóg altijd 1500 euro op.
ik ben heilig overtuigd dat een scheefhuurder netto meer oplevert aan belasting dan een zelfde * veel * verdienende persoon welke een huis met een flinke hypotheek heeft gekocht.
pi_83618776
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Goh ik wist niet dat de HRA geld kost, weer wat geleerd
pi_83618782
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik ben heilig overtuigd dat een scheefhuurder netto meer oplevert aan belasting dan een zelfde * veel * verdienende persoon welke een huis met een flinke hypotheek heeft gekocht.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:40:11 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618847
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja, maar meestal zullen ze allebei 'rendabelen' zijn.

Ik werk al 18 jaar, ben in die tijd hooguit 2 weken ziek geweest, nooit een uitkering oid aangevraagd, nooit criminaliteit veroorzaakt, nooit wat voor uitkering dan ook ontvangen, particulier gehuurd, volop belastingen betaald tot aan nu waanzinnige bedragen op jaarbasis (meer dan mijn eigen bestedingsruimte, reken ik BTW, accijnzen etc ook mee). Ik behoor zeker tot de 15% volledig rendabelen die Nederland telt. Of ik nu wat onder de marktprijs huur of niet.
Hetzelfde zal trouwens ook wel voor DAM gelden hoor, daar niet van. De onrendabelen zijn juist niet de scheefhuurders, maar de huursubsidie-huurders.
The End Times are wild
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:40:51 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83618869
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Goh ik wist niet dat de HRA geld kost, weer wat geleerd
Jou levert die op, maar de staat kost het natuurlijk geld. Het is geen gratis geld, het moet ergens vandaan komen.
The End Times are wild
pi_83618931
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jou levert die op, maar de staat kost het natuurlijk geld. Het is geen gratis geld, het moet ergens vandaan komen.
Je begrijpt nog steeds niet hoe de HRA werkt
pi_83618968
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar meestal zullen ze allebei 'rendabelen' zijn.

Ik werk al 18 jaar, ben in die tijd hooguit 2 weken ziek geweest, nooit een uitkering oid aangevraagd, nooit criminaliteit veroorzaakt, nooit wat voor uitkering dan ook ontvangen, particulier gehuurd, volop belastingen betaald tot aan nu waanzinnige bedragen op jaarbasis (meer dan mijn eigen bestedingsruimte, reken ik BTW, accijnzen etc ook mee). Ik behoor zeker tot de 15% volledig rendabelen die Nederland telt. Of ik nu wat onder de marktprijs huur of niet.
Hetzelfde zal trouwens ook wel voor DAM gelden hoor, daar niet van. De onrendabelen zijn juist niet de scheefhuurders, maar de huursubsidie-huurders.
Huursubsidie huurders hebben geen keus, scheefhuurders wel
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:45:34 #138
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83619072
leg uit dan want ik begrijp het ook niet
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:45:59 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83619096
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar het ging om jouw stelling 'de scheefhuurder kost de staat geld'.
The End Times are wild
pi_83619109
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:45 schreef oompaloompa het volgende:
leg uit dan want ik begrijp het ook niet
Lijkt me beter dat je dan wegblijft uit deze topic en je gaat bezig houden met oregami of zo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:47:41 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83619160
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lijkt me beter dat je dan wegblijft uit deze topic en je gaat bezig houden met oregami of zo
Een huisje van papier vouwen
The End Times are wild
pi_83619162
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar het ging om jouw stelling 'de scheefhuurder kost de staat geld'.
En wat denk je nu duidelijk te maken?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:48:44 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83619203
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat de gemiddelde scheefhuurder de staat netto geld oplevert, bij de rendabelen behoort. Want verdiende hij niet zoveel (en betaalde dus ook zoveel belasting), dan was het geen scheefhuurder.
The End Times are wild
pi_83619207
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

scheefhuurders kosten geen geld, en leveren per saldo juist meer belasting op dan hypotheekaftrekkers.

het is een leuk modewoordje waar makkelijk mee gescoord wordt, vooral om de aandacht af te leiden van het feit dat de hra de hele opgeblazen en vastzittende huizenmarkt heeft veroorzaakt (om nog maar te zwijgen van het veroorzaakte leed aan mensen die een aflossingsvrije hypotheek hebben en straks een veel hogere hypotheek hebben dan de marktwaarde van het huis).
pi_83619238
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

dat jij een zuigertje bent zonder inhoudelijk punt wat je kunt onderbouwen. ehm, ow wacht, dat was mijn eigen punt. lief zuigertje van me
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:51:53 #146
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83619303
quote:

[..]

origami
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_83623055
quote:

[..]

En je punt is?
pi_83623748
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:24 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

En je punt is?
Wat er staat
pi_83643771
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat er staat
Je had het gisteren waarschijnlijk nog even moeilijk, maar vandaag hoop ik dat je wat helderder van geest bent

Wat stond er eigenlijk?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 4 juli 2010 @ 14:44:15 #150
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_83643830
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je had het gisteren waarschijnlijk nog even moeilijk, maar vandaag hoop ik dat je wat helderder van geest bent

Wat stond er eigenlijk?
Wat er staat
pi_83644501
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat er staat
En wat is je punt?
  maandag 5 juli 2010 @ 17:59:38 #152
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83689660
ok overnieuw beginnen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83759622
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:38 schreef inXs het volgende:
nog wat leuk leesvoer:

http://www.cobouw.nl/nieu(...)tot-in-de-hemel.html
De desbetreffende wethouders verdienen eigenlijk een nekschot wegens het plegen van landverraad

Maar goed, als de problemen maar lang genoeg aanhouden zal men een andere koers gaan varen, hopelijk komt men op tijd tot inzicht, nu laat men expres de schade ontstaan omdat men een hoge grondprijs wenst. Ongelooflijk kortzichtig en schadelijk voor de economie.
I'll sing you a lullaby.
pi_83765354
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De desbetreffende wethouders verdienen eigenlijk een nekschot wegens het plegen van landverraad

Maar goed, als de problemen maar lang genoeg aanhouden zal men een andere koers gaan varen, hopelijk komt men op tijd tot inzicht, nu laat men expres de schade ontstaan omdat men een hoge grondprijs wenst. Ongelooflijk kortzichtig en schadelijk voor de economie.
Maar daar zit een lelijk addertje onder het gras. Want gemeenten hebben die gronden nodig om virtuele winsten op te kunnen maken. Want die zijn weer nodig om de rente te drukken voor geld dat geleend wordt voor totaal andere dingen zoals infra. Zo is hier vorig jaar (!!) de grondprijs in de boeken nog omhooggegaan, terwijl er veel minder is verkocht dan was gedacht en gehoopt omdat de werkelijke prijzen te hoog zijn.
pi_83765979
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:44 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar daar zit een lelijk addertje onder het gras. Want gemeenten hebben die gronden nodig om virtuele winsten op te kunnen maken. Want die zijn weer nodig om de rente te drukken voor geld dat geleend wordt voor totaal andere dingen zoals infra. Zo is hier vorig jaar (!!) de grondprijs in de boeken nog omhooggegaan, terwijl er veel minder is verkocht dan was gedacht en gehoopt omdat de werkelijke prijzen te hoog zijn.
Pfff... verbaasd mij niets dat al onze 'betrouwbare' accountants gewoon meedoen aan deze vorm van boekhoudfraude

In de gemeente waar ik woon hebben ze dit jaar de grondprijs niet verhoogt, het jaar daarvoor hadden ze al veel te weinig verkocht. Dit jaar geeft de gemeente 'subsidie' op de grondprijs, d.w.z. de grondprijs blijft op een bepaald niveau maar daar krijg je dan een deel subsidie en een deel 'korting' op'. Mmmm.... 'mooie-bloem-die-lekker-ruikt-met-stekels-aan-de-steel"
I'll sing you a lullaby.
pi_83767228
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pfff... verbaasd mij niets dat al onze 'betrouwbare' accountants gewoon meedoen aan deze vorm van boekhoudfraude

In de gemeente waar ik woon hebben ze dit jaar de grondprijs niet verhoogt, het jaar daarvoor hadden ze al veel te weinig verkocht. Dit jaar geeft de gemeente 'subsidie' op de grondprijs, d.w.z. de grondprijs blijft op een bepaald niveau maar daar krijg je dan een deel subsidie en een deel 'korting' op'. Mmmm.... 'mooie-bloem-die-lekker-ruikt-met-stekels-aan-de-steel"
Nou, precies, die korting is gewoon om die grond voor een hogere prijs in de boeken te hebben staan. En dat wil je alleen vanwege je zogenaamde kredietwaardigheid.
pi_83779616
Slechte analyse. Ik denk dat de onzekerheid an sich wel meespeelt, maar ook het feit dat een veel grotere daling zeker niet is uit te sluiten.

Wel leuk blog dat ik tegenkwam; http://blog.jaap.nl/. Goed voor de cijfers, de analyses moet je maar niet te serieus nemen (je leest tussen de regels wel door dat ze hopen op een flinke opleving van de marktprijzen, ook als je de oudere berichten doorkijkt zie je dat de analyses aardig mis zijn).
pi_83799351
quote:
Een lichtpunt komt volgens de NVM uit Brussel. Door Europese regelgeving wordt de toewijzing van sociale huurwoningen door woningcorporaties aan banden gelegd. Vanaf 1 oktober moeten zij 90 procent van hun woningen aan huishoudens met een inkomen onder 33.000 euro toewijzen. Hierdoor wordt een groep woningzoekers de koopmarkt opgedreven, wat volgens de NVM een impuls kan geven.
Pauper NVM. Gelukkig zijn bovenmodale huurders zo verstandig om buiten schot te blijven.

http://www.nu.nl/economie(...)-huizenverkopen.html
pi_83800810
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:25 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Pauper NVM. Gelukkig zijn bovenmodale huurders zo verstandig om buiten schot te blijven.

Die Ger Hukker is niet alleen een grote leugenaar, hij is ook nog eens een hele nare man die mensen geen betaalbare woning gunt
Gelukkig weten wij dat hoe wanhopiger mensen worden, hoe eerder ze dit soort uitspraken gaan doen, ik zie het dan ook als een overwinning, het herstel komt er niet en de markt blijft in zijn neergaande beweging

Ger Hukker, jij waardeloze prutser, zoek eens een eervolle baan
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:04:30 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83801072
quote:
Hierdoor wordt een groep woningzoekers de koopmarkt opgedreven, wat volgens de NVM een impuls kan geven
Als ze niet meer willen, dan 'drijven' we ze de woningmarkt wel op.
The End Times are wild
pi_83801151
Aantal woningverkopen blijft achter bij verwachtingen

Het ligt er natuurlijk maar aan wat je verwacht

Opvallend is dat de gemiddelde prijs 1,5% hoger is dan t.o.v. het zelfde kwartaal in 2009 maar de individuele woningprijs nog steeds dalende is. Ik leid daar uit af dat er een groep mensen is in het midden en topsegment die profiteert van de daling en nu de tijd rijp acht om te kopen, maar dat het instapsegment volkomen op zijn gat ligt. Dat voorspelt veel goeds voor de toekomst
I'll sing you a lullaby.
pi_83801214
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef LXIV het volgende:
Ger Hukker schroomt zich echt nergens meer voor
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:10:18 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83801330
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:06 schreef xenobinol het volgende:

Opvallend is dat de gemiddelde prijs 1,5% hoger is dan t.o.v. het zelfde kwartaal in 2009 maar de individuele woningprijs nog steeds dalende is. Ik leid daar uit af dat er een groep mensen is in het midden en topsegment die profiteert van de daling en nu de tijd rijp acht om te kopen, maar dat het instapsegment volkomen op zijn gat ligt. Dat voorspelt veel goeds voor de toekomst
Tja, die gemiddelde verkoopprijs zegt natuurlijk niet alles, want het is geen commodity. Wie weet zijn de prijzen van individuele woningen nog wel aan het dalen. Of niet. Daar valt eigenlijk weinig over te zeggen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat in een stagnerende markt de prijzen werkelijk stijgen.
The End Times are wild
pi_83801843
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:06 schreef xenobinol het volgende:

Hey, ik wist niet dat jij ook analyses kon maken die effictief op iets gebaseerd zijn. Maar wat je zegt lijkt mij wel te kloppen, omdat het hogere segment al een fikse daling erop heeft zitten ten opzichte van het lagere segment. Echter is het wel onwaarschijnlijk dat het lagere segment dezelfde procentuele daling zal meemaken. dit is reeds opgevallen in het verleden bij diverse andere crissisen en in diverse andere landen.

Ach een ding is zeker, de inventory stijgt, en dat zal druk zetten op de huizenprijzen in de toekomst, er kan dus wel wat van af, maar het zal toch beperkt blijven.
pi_83802603
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:24 schreef Emu het volgende:

Hey, ik wist niet dat jij ook analyses kon maken die effictief op iets gebaseerd zijn.
eng hè
quote:
Maar wat je zegt lijkt mij wel te kloppen, omdat het hogere segment al een fikse daling erop heeft zitten ten opzichte van het lagere segment. Echter is het wel onwaarschijnlijk dat het lagere segment dezelfde procentuele daling zal meemaken. dit is reeds opgevallen in het verleden bij diverse andere crissisen en in diverse andere landen.
Het zal er om hangen hoe lang de crisis gaat aanhouden en wat de rente gaat doen. Als economisch herstel uitblijft zal de prijsstelling voor nieuwbouw zich aanpassen naar dat niveau wat de markt kan opbrengen. De werkelijkheid is nl. volgens mij dat de starter simpelweg de kosten niet meer kan en wil opbrengen. Zodra de toevoer aan de onderkant van de markt stagneert of krimpt dan moet de gehele markt op ten duur volgen. In het midden en topsegment zijn misschien nog wat mensen aanwezig met buffers, daar vind dus nog een stoelendans plaats, maar de stoeltjes raken daar in rap tempo op.
quote:
Ach een ding is zeker, de inventory stijgt, en dat zal druk zetten op de huizenprijzen in de toekomst, er kan dus wel wat van af, maar het zal toch beperkt blijven.
Nieuwe aanvoer komt er vanzelf, de wereld komt echt niet tot stilstand. Wat wel storend is dat lokale overheden aansturen op stagflatie d.m.v. het stilleggen of uitstellen van nieuwbouwprojecten. Uiteindelijk levert dat volgens mij alleen maar meer (gevolg)schade op voor de economie.
I'll sing you a lullaby.
pi_83802672
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:25 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

goed gedaan van de EU
pi_83802718
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

goed gedaan van de EU
DAM for euro-parlementariër
I'll sing you a lullaby.
pi_83803568
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:44 schreef xenobinol het volgende:
Nieuwe aanvoer komt er vanzelf, de wereld komt echt niet tot stilstand. Wat wel storend is dat lokale overheden aansturen op stagflatie d.m.v. het stilleggen of uitstellen van nieuwbouwprojecten. Uiteindelijk levert dat volgens mij alleen maar meer (gevolg)schade op voor de economie.
Het is vrij logisch dat lokale overheden dat doen, met name buiten de Randstad. Stel dat Enschede de bouwproductie op peil wil houden. Dan moet er fors wat van de prijs af, anders wil er niemand in Enschede wonen. Maar als die prijs werkelijk 10-20% lager komt te liggen, dan moet de bestaande voorraad ook in prijs naar beneden. Dat is einde OZB-inkomsten (kun je voorkomen door OZB gewoon omhoog te gooien), maar meer nog is het probleem voor die mensen die je in de afgelopen 10 jaar een poot uit hebt gedraaid door ze van een postzegeltuin te voorzien. Al is het rationeel om toch tegen een lagere prijs te verkopen, ik snap politici wel die dat niet willen.
pi_83804078
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is een van de redenen voor mijn emigratie. 10 jaar voor niets op een wachtlijst gestaan. Screw this country.
pi_83805142
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:14 schreef en_door_slecht het volgende:

Het is vrij logisch dat lokale overheden dat doen, met name buiten de Randstad.
Grappig dat je dat zegt, het zijn voornamelijk de grote steden in de randstad die nieuwbouwprojecten in de ijskast zetten. Overigens is het niet logisch, het is kortzichtig, er word niet verder gekeken dan de begroting van volgende maand. Uiteraard verwacht ik geen lange termijn strategie van politici, anders hadden we er wel anders bijgezeten.
quote:
Stel dat Enschede de bouwproductie op peil wil houden. Dan moet er fors wat van de prijs af, anders wil er niemand in Enschede wonen. Maar als die prijs werkelijk 10-20% lager komt te liggen, dan moet de bestaande voorraad ook in prijs naar beneden. Dat is einde OZB-inkomsten (kun je voorkomen door OZB gewoon omhoog te gooien)
Wou net zeggen, de hoogte van de OZB waarde is geen reden om de bouwproductie af te knijpen, eerder wil men de prijs van grond handhaven.
quote:
maar meer nog is het probleem voor die mensen die je in de afgelopen 10 jaar een poot uit hebt gedraaid door ze van een postzegeltuin te voorzien. Al is het rationeel om toch tegen een lagere prijs te verkopen, ik snap politici wel die dat niet willen.
Die mensen hebben toch niet met een pistool op de kop hun koopcontract getekend De meesten wisten van blijdschap niet beter dan dat ze de deal van hun leven gedaan hadden
Ik snap dat de meeste beleidsmakers er geen reet van snappen, anders zou men wel met een solide plan komen om de boel te saneren.
I'll sing you a lullaby.
pi_83805849
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:49 schreef xenobinol het volgende:
... Overigens is het niet logisch, het is kortzichtig, ...
Het is wel logisch. Niet verstandig. Of inderdaad kortzichtig. Maar dat het logisch is, is belangrijk als je 't probleem wilt oplossen.
quote:
Die mensen hebben toch niet met een pistool op de kop hun koopcontract getekend De meesten wisten van blijdschap niet beter dan dat ze de deal van hun leven gedaan hadden
Ik snap dat de meeste beleidsmakers er geen reet van snappen, anders zou men wel met een solide plan komen om de boel te saneren.
Maar dat saneren zal altijd inhouden dat de bittere pil geslikt moet worden, en ook snel. En daar zitten net iets teveel mensen niet op te wachten.
pi_83807575
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:06 schreef en_door_slecht het volgende:

Het is wel logisch. Niet verstandig. Of inderdaad kortzichtig. Maar dat het logisch is, is belangrijk als je 't probleem wilt oplossen.
Als schaarste de veroorzaker van de problemen is, dan is nog meer schaarste vast het medicijn
quote:
Maar dat saneren zal altijd inhouden dat de bittere pil geslikt moet worden, en ook snel. En daar zitten net iets teveel mensen niet op te wachten.
Hoe langer er gewacht word met de behandeling van het woekerende gezwel hoe zwaarder de behandeling zal zijn en met een toegenomen kans dat de patient komt te overlijden.
I'll sing you a lullaby.
pi_83809142
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:25 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Dit is een van de redenen voor mijn emigratie. 10 jaar voor niets op een wachtlijst gestaan. Screw this country.
Bij een koophuis is er geen wachtrij, maar ik begrijp best dat niet iedereen het verdienvermogen heeft om een huis te kopen
pi_83809778
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Bij een koophuis is er geen wachtrij, maar ik begrijp best dat niet iedereen het verdienvermogen heeft om een huis te kopen
Wow..... een doorbraak.... DAM toont begrip en inlevingsvermogen

DAM... kerel... er is nog hoop voor je
I'll sing you a lullaby.
pi_83812037
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:45 schreef xenobinol het volgende:
Als schaarste de veroorzaker van de problemen is, dan is nog meer schaarste vast het medicijn
Voor even is dat inderdaad de oplossing. Dat het niet houdbaar is, hoeft de pret niet te drukken... Tot nu niet, tenminste.
quote:
Hoe langer er gewacht word met de behandeling van het woekerende gezwel hoe zwaarder de behandeling zal zijn en met een toegenomen kans dat de patient komt te overlijden.
Lokaal ben ik begonnen om via mijn fractie (ik zit zelf niet in de fractie) vanuit de oppositie om te pleiten om in plaats van te stoppen met bouwen of, zoals recent de reflex nog was, kleinere kavels uit te geven de kavels te vergroten en de prijs ongemoeid te laten. De gedachte is dat er wel geld is, maar dat de prijs/kwaliteit zoek is. Dus moet je i.p.v. postzegels uitgeven om de m^2-prijs in stand te houden (maar de kosten per kavel te drukken) de kavels vergroten voor hetzelfde geld. Er staan hier in de stad bergen postzegelhutten te koop, nog meer postzegelhutten is dus niet het juiste antwoord.

Maar dat gaat w.s. niet lukken, omdat dan de boekhouders gaan jammeren en andere grote projecten in de knel komen. Projecten die toch wel in de knel gaan komen, maar zolang we 't spelletje kunnen blijven spelen...
pi_83812050
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

goed gedaan van de EU
hmmmmm.......van de woonstichting een eengezinswoning kunnen huren maar wanneer je 34000 verdient net een lullig flatje kunnen kopen. Meer verdienen maar minder wonen.

Woningmarkt gaat nu helemaal vastzitten.
pi_83812506
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:36 schreef en_door_slecht het volgende:

Voor even is dat inderdaad de oplossing. Dat het niet houdbaar is, hoeft de pret niet te drukken... Tot nu niet, tenminste.
Precies, de koek is nu echt op, kortom falend beleid, niet vooruit kijken en geen backup plan hebben
Niemand zag het aankomen, echt niet...
quote:
Lokaal ben ik begonnen om via mijn fractie (ik zit zelf niet in de fractie) vanuit de oppositie om te pleiten om in plaats van te stoppen met bouwen of, zoals recent de reflex nog was, kleinere kavels uit te geven de kavels te vergroten en de prijs ongemoeid te laten. De gedachte is dat er wel geld is, maar dat de prijs/kwaliteit zoek is. Dus moet je i.p.v. postzegels uitgeven om de m^2-prijs in stand te houden (maar de kosten per kavel te drukken) de kavels vergroten voor hetzelfde geld.
Dat is dus hetzelfde als de prijs van de grond verlagen, maar wel dezelfde 'omzet' willen halen. Dat gaat dus ook niet lukken. Het probleem is simpelweg dat de betaalbaarheid tegen de grenzen van zijn kunnen is gelopen. Dat geld is er dus simpelweg niet. In de tijd dat de prijs/kwaliteit verhouding al niets voorstelde verkochten huizen als warme broodjes, dus dat is niet de oorzaak van de vraaguitval. Let wel er is voldoende vraag naar betaalbare woonruimte, er zit dus maar 1 houdbare oplossing in het vat en dat is de prijs van huisvesting verlagen.
quote:
Er staan hier in de stad bergen postzegelhutten te koop, nog meer postzegelhutten is dus niet het juiste antwoord.
Die poppenhuizen waren maar wat populair toen iedereen nog naief was en in sprookjes geloofden
quote:
Maar dat gaat w.s. niet lukken, omdat dan de boekhouders gaan jammeren en andere grote projecten in de knel komen. Projecten die toch wel in de knel gaan komen, maar zolang we 't spelletje kunnen blijven spelen...
Werkelijk... politici zijn zo naief en dom
Ze verwachten dat het geld 'vanzelf' binnen komt rollen, moet je als commercieel bedrijf ook gewoon vanuit gaan, je concurrenten maken je af en je gaat failliet. Het spelletje dat ze gaan spelen heet "handje-ophouden-bij-de-landelijke-overheid-en-bij-de-burger"
I'll sing you a lullaby.
pi_83813131
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:48 schreef xenobinol het volgende:
Dat is dus hetzelfde als de prijs van de grond verlagen, maar wel dezelfde 'omzet' willen halen. Dat gaat dus ook niet lukken. Het probleem is simpelweg dat de betaalbaarheid tegen de grenzen van zijn kunnen is gelopen. Dat geld is er dus simpelweg niet. In de tijd dat de prijs/kwaliteit verhouding al niets voorstelde verkochten huizen als warme broodjes, dus dat is niet de oorzaak van de vraaguitval. Let wel er is voldoende vraag naar betaalbare woonruimte, er zit dus maar 1 houdbare oplossing in het vat en dat is de prijs van huisvesting verlagen.
Dat geld is er niet bij iedereen, maar wel bij voldoende mensen. De werkloosheid is nog steeds erg laag, de rente is niet omhooggegaan, de betaalbaarheid gelijkgebleven. Door nu voor de bovenkant van de markt te gaan bouwen (met vooral ruimere kavels, zodat je niet vanuit je eigen bed de wekker van de buurman uit kunt drukken) druk je de prijzen voor de gehele markt, omdat de woningvoorraad minder competitief is t.o.v. de nieuwe woningen. En zo zijn we bij je laatste punt. Het heeft daarnaast als groot voordeel dat de gemeente af is van z'n onhoudbare grondposities. Want tot nu werken die nog als korting bij leningen, vanaf dit jaar is dat voordeel veel kleiner dan de extra rentelasten die voor rekening van de gemeente komen.
quote:
Die poppenhuizen waren maar wat populair toen iedereen nog naief was en in sprookjes geloofden
Maar het zijn juist die huizen die nog veel in prijs naar beneden moeten. Meer van diezelfde rommel bouwen is dan niet erg verstandig.
pi_83813135
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:37 schreef BeffJeck het volgende:
hmmmmm.......van de woonstichting een eengezinswoning kunnen huren maar wanneer je 34000 verdient net een lullig flatje kunnen kopen. Meer verdienen maar minder wonen.

Woningmarkt gaat nu helemaal vastzitten.
Inderdaad, onzinnige maatregel. Stel je verdient 33k en je moet 500...600 euro huur per maand betalen dan houd je misschien nog eens 1100 euro over voor de rest van je levensonderhoud, dikke vetpot. Als je dan in de particuliere sector moet huren voor 800 euro dan heb je minder beleg op je brood dan iemand met een bijstandsuitkering
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 8 juli 2010 @ 18:12:27 #181
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83815474
Ik zie hier aan de overkant dat de verzekeraar weer volop begonnen is met de verkoop van huurwoningen, eerst voor 249.000 toen 239.000 en 229.000 en nu voor 219.000.

Kennelijk vinden ze het nog steeds genoeg voor die huizen van dik 30 jaar oud

Maar die wacht niet langer dan twee maanden met te koop staan en dan gaan ze echt weg.
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83815541
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

volgens mij geef ik net indirect aan dat ik bovenmodaal verdien en daarom niet meer in aanmerking kom na tien jaar op een wachtlijst. En ja, ik emigreer liever dan dat ik hier een ondermaats huis koop dat in waarde gaat dalen. Dat jij daar natte dromen van krijgt moet je zelluf wetuh.
pi_83815666
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:14 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

volgens mij geef ik net indirect aan dat ik bovenmodaal verdien en daarom niet meer in aanmerking kom na tien jaar op een wachtlijst. En ja, ik emigreer liever dan dat ik hier een ondermaats huis koop dat in waarde gaat dalen. Dat jij daar natte dromen van krijgt moet je zelluf wetuh.
Je verstandelijke vermogens houden niet over als je gaat voor 10 jaar op een wachtrij te staan ipv van te komen

Nu nog hopen dat je NOOIT meer terugkomt
  donderdag 8 juli 2010 @ 18:23:39 #184
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83815796
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je verstandelijke vermogens houden niet over als je gaat voor 10 jaar op een wachtrij te staan ipv van te komen

Toch zal dat wel meer gaan gebeuren dat hoogopgeleide jongeren kiezen voor wonen en werken elders.

De toekomst is er nog nauwelijks voor jongeren, kosten vergrijzing en wonen zijn veel te hoog
pi_83815827
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:23 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Toch zal dat wel meer gaan gebeuren dat hoogopgeleide jongeren kiezen voor wonen en werken elders.

De toekomst is er nog nauwelijks voor jongeren, kosten vergrijzing en wonen zijn veel te hoog
Gewoon HRA afschaffen, dan vertrekken ze ook economisch uit Nederland
pi_83816584
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon HRA afschaffen, dan vertrekken ze ook economisch uit Nederland
De HRA is een sigaar uit eigen doos, al helemaal voor starters (jonge mensen die maximaal mogen gaan betalen voor de BB'ers). Laat ze eerst eens beginnen met de afschaf van de HRA, de grondprijzen drastisch verlagen en de vermogens van BB'ers fiscaal af te romen. Dan is er nog hoop voor jongeren in NL.
I'll sing you a lullaby.
pi_83816750
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:14 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

All good men are leaving

Inderdaad, krankzinnige beslissingen van volslagen idioten. Gelukkig zitten we in een neerwaartse spiraal, ik zou nog even wachten als ik jouw was met emigreren, binnenkort kun je DAM zijn kot voor een prikkie in de executieverkoop kopen, iemand die zo tegen de HRA afschaf is moet wel tot aan zijn Vulcanesche oorpunten gefinancieerd zijn
I'll sing you a lullaby.
pi_83817116
Ja echt man ik hou het echt niet meer vol
pi_83817242
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echt man ik hou het echt niet meer vol
Mocht de pleuris ooit uitbreken dan kun je bij mij een tentje lenen
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 juli 2010 @ 19:45:19 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83818506
Verkopen dalen, prijzen stijgen. Zie hier wat er mis is met de huizenmarkt in Nederland.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:32:58 #191
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83820189
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Verkopen dalen, prijzen stijgen. Zie hier wat er mis is met de huizenmarkt in Nederland.
Het nadeel is, als je nu een woning koopt, dan kun je ook niet meer weg uit Nederland, als ie netto onverkoopbaar is voor de aankoop en kosten
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:37:34 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83820374
Nee, je zit dan voor altijd vast aan Nederland, waar je vijf dagen in de week in de file mag staan om je kippenhok en 6 miljoen werklozen te financieren.
The End Times are wild
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:43:13 #193
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_83820601
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:
Nee, je zit dan voor altijd vast aan Nederland, waar je vijf dagen in de week in de file mag staan om je kippenhok en 6 miljoen werklozen te financieren.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:45:58 #194
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83820701
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:
Nee, je zit dan voor altijd vast aan Nederland, waar je vijf dagen in de week in de file mag staan om je kippenhok en 6 miljoen werklozen grijze AOW ers te financieren.
Daarnaast hebben de meesten al een knappe studielening om naar te kijken
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:47:08 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83820741
Hé huizenmarkt, ik wil je ergens over PMn, maar je inbox is niet beschikbaar. Ik denk dat je het wel interessant vindt.
The End Times are wild
pi_83822645
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:47 schreef LXIV het volgende:
Hé huizenmarkt, ik wil je ergens over PMn, maar je inbox is niet beschikbaar. Ik denk dat je het wel interessant vindt.
gimme!!!! als post.
pi_83837212
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Something's gotta give....

Er zal toch een partij moeten zijn die het verlies gaat pakken.

Doorstromers zetten hun huis voor veel te hoge prijzen in de verkoop. Tot een paar jaar geleden kon dat, want starters of andere woningzoekenden konden zich over de kop lenen. Nu kun je als starter met een gemiddeld starter-salaris gewoonweg niet meer lenen. Dus iedereen kan z'n huisje wel voor 2,5 ton te koop zetten, als de beoogde koper 'maar' 1,8 ton kan loskrijgen van de bank, gaat het nooit werken.
pi_83837574
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 08:57 schreef Freak188 het volgende:
Something's gotta give....

Er zal toch een partij moeten zijn die het verlies gaat pakken.

Doorstromers zetten hun huis voor veel te hoge prijzen in de verkoop. Tot een paar jaar geleden kon dat, want starters of andere woningzoekenden konden zich over de kop lenen. Nu kun je als starter met een gemiddeld starter-salaris gewoonweg niet meer lenen. Dus iedereen kan z'n huisje wel voor 2,5 ton te koop zetten, als de beoogde koper 'maar' 1,8 ton kan loskrijgen van de bank, gaat het nooit werken.
Precies, de droom is voorbij. De meeste mensen zullen niet meer in staat zijn te verhuizen, wat er op neer komt dat deze mensen tot slaaf zijn gemaakt/zich tot slaaf hebben laten maken

Wat we de komende jaren zullen zien is dat de prijzen enorm zullen dalen, vooral nieuwbouw zal zich helemaal inrichten naar de nieuwe prijsstelling. Niet dat de betaalbaarheid beter gaat worden, maar de schuld die je op je neemt word wel lager, en dat is beter aangezien je dan wel je huis kan verkopen zonder met een enorme restschuld te blijven zitten, kortom meer vrijheid
I'll sing you a lullaby.
pi_83838695
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook

Nederland is een ramp voor hoogopgeleide singles (die niet bereid zijn met het eerste het beste mokkel in een hypotheek op twee inkomens te duiken).
pi_83839217
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:53 schreef andlikethathesgone het volgende:

Nederland is een ramp voor hoogopgeleide singles (die niet bereid zijn met het eerste het beste mokkel in een hypotheek op twee inkomens te duiken).
Nederlandse mokkels, om gestoord van te worden

Je kan ze beter van over de grens hebben
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')