abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83644501
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat er staat
En wat is je punt?
  maandag 5 juli 2010 @ 17:59:38 #152
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83689660
ok overnieuw beginnen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83759622
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:38 schreef inXs het volgende:
nog wat leuk leesvoer:

http://www.cobouw.nl/nieu(...)tot-in-de-hemel.html
De desbetreffende wethouders verdienen eigenlijk een nekschot wegens het plegen van landverraad

Maar goed, als de problemen maar lang genoeg aanhouden zal men een andere koers gaan varen, hopelijk komt men op tijd tot inzicht, nu laat men expres de schade ontstaan omdat men een hoge grondprijs wenst. Ongelooflijk kortzichtig en schadelijk voor de economie.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83765354
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De desbetreffende wethouders verdienen eigenlijk een nekschot wegens het plegen van landverraad

Maar goed, als de problemen maar lang genoeg aanhouden zal men een andere koers gaan varen, hopelijk komt men op tijd tot inzicht, nu laat men expres de schade ontstaan omdat men een hoge grondprijs wenst. Ongelooflijk kortzichtig en schadelijk voor de economie.
Maar daar zit een lelijk addertje onder het gras. Want gemeenten hebben die gronden nodig om virtuele winsten op te kunnen maken. Want die zijn weer nodig om de rente te drukken voor geld dat geleend wordt voor totaal andere dingen zoals infra. Zo is hier vorig jaar (!!) de grondprijs in de boeken nog omhooggegaan, terwijl er veel minder is verkocht dan was gedacht en gehoopt omdat de werkelijke prijzen te hoog zijn.
pi_83765979
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:44 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar daar zit een lelijk addertje onder het gras. Want gemeenten hebben die gronden nodig om virtuele winsten op te kunnen maken. Want die zijn weer nodig om de rente te drukken voor geld dat geleend wordt voor totaal andere dingen zoals infra. Zo is hier vorig jaar (!!) de grondprijs in de boeken nog omhooggegaan, terwijl er veel minder is verkocht dan was gedacht en gehoopt omdat de werkelijke prijzen te hoog zijn.
Pfff... verbaasd mij niets dat al onze 'betrouwbare' accountants gewoon meedoen aan deze vorm van boekhoudfraude

In de gemeente waar ik woon hebben ze dit jaar de grondprijs niet verhoogt, het jaar daarvoor hadden ze al veel te weinig verkocht. Dit jaar geeft de gemeente 'subsidie' op de grondprijs, d.w.z. de grondprijs blijft op een bepaald niveau maar daar krijg je dan een deel subsidie en een deel 'korting' op'. Mmmm.... 'mooie-bloem-die-lekker-ruikt-met-stekels-aan-de-steel"
I'll sing you a lullaby.
pi_83767228
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pfff... verbaasd mij niets dat al onze 'betrouwbare' accountants gewoon meedoen aan deze vorm van boekhoudfraude

In de gemeente waar ik woon hebben ze dit jaar de grondprijs niet verhoogt, het jaar daarvoor hadden ze al veel te weinig verkocht. Dit jaar geeft de gemeente 'subsidie' op de grondprijs, d.w.z. de grondprijs blijft op een bepaald niveau maar daar krijg je dan een deel subsidie en een deel 'korting' op'. Mmmm.... 'mooie-bloem-die-lekker-ruikt-met-stekels-aan-de-steel"
Nou, precies, die korting is gewoon om die grond voor een hogere prijs in de boeken te hebben staan. En dat wil je alleen vanwege je zogenaamde kredietwaardigheid.
pi_83779616
Slechte analyse. Ik denk dat de onzekerheid an sich wel meespeelt, maar ook het feit dat een veel grotere daling zeker niet is uit te sluiten.

Wel leuk blog dat ik tegenkwam; http://blog.jaap.nl/. Goed voor de cijfers, de analyses moet je maar niet te serieus nemen (je leest tussen de regels wel door dat ze hopen op een flinke opleving van de marktprijzen, ook als je de oudere berichten doorkijkt zie je dat de analyses aardig mis zijn).
pi_83799351
quote:
Een lichtpunt komt volgens de NVM uit Brussel. Door Europese regelgeving wordt de toewijzing van sociale huurwoningen door woningcorporaties aan banden gelegd. Vanaf 1 oktober moeten zij 90 procent van hun woningen aan huishoudens met een inkomen onder 33.000 euro toewijzen. Hierdoor wordt een groep woningzoekers de koopmarkt opgedreven, wat volgens de NVM een impuls kan geven.
Pauper NVM. Gelukkig zijn bovenmodale huurders zo verstandig om buiten schot te blijven.

http://www.nu.nl/economie(...)-huizenverkopen.html
pi_83800810
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:25 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Pauper NVM. Gelukkig zijn bovenmodale huurders zo verstandig om buiten schot te blijven.

Die Ger Hukker is niet alleen een grote leugenaar, hij is ook nog eens een hele nare man die mensen geen betaalbare woning gunt
Gelukkig weten wij dat hoe wanhopiger mensen worden, hoe eerder ze dit soort uitspraken gaan doen, ik zie het dan ook als een overwinning, het herstel komt er niet en de markt blijft in zijn neergaande beweging

Ger Hukker, jij waardeloze prutser, zoek eens een eervolle baan
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:04:30 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83801072
quote:
Hierdoor wordt een groep woningzoekers de koopmarkt opgedreven, wat volgens de NVM een impuls kan geven
Als ze niet meer willen, dan 'drijven' we ze de woningmarkt wel op.
The End Times are wild
pi_83801151
Aantal woningverkopen blijft achter bij verwachtingen

Het ligt er natuurlijk maar aan wat je verwacht

Opvallend is dat de gemiddelde prijs 1,5% hoger is dan t.o.v. het zelfde kwartaal in 2009 maar de individuele woningprijs nog steeds dalende is. Ik leid daar uit af dat er een groep mensen is in het midden en topsegment die profiteert van de daling en nu de tijd rijp acht om te kopen, maar dat het instapsegment volkomen op zijn gat ligt. Dat voorspelt veel goeds voor de toekomst
I'll sing you a lullaby.
pi_83801214
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef LXIV het volgende:
Ger Hukker schroomt zich echt nergens meer voor
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:10:18 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_83801330
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:06 schreef xenobinol het volgende:

Opvallend is dat de gemiddelde prijs 1,5% hoger is dan t.o.v. het zelfde kwartaal in 2009 maar de individuele woningprijs nog steeds dalende is. Ik leid daar uit af dat er een groep mensen is in het midden en topsegment die profiteert van de daling en nu de tijd rijp acht om te kopen, maar dat het instapsegment volkomen op zijn gat ligt. Dat voorspelt veel goeds voor de toekomst
Tja, die gemiddelde verkoopprijs zegt natuurlijk niet alles, want het is geen commodity. Wie weet zijn de prijzen van individuele woningen nog wel aan het dalen. Of niet. Daar valt eigenlijk weinig over te zeggen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat in een stagnerende markt de prijzen werkelijk stijgen.
The End Times are wild
pi_83801843
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:06 schreef xenobinol het volgende:

Hey, ik wist niet dat jij ook analyses kon maken die effictief op iets gebaseerd zijn. Maar wat je zegt lijkt mij wel te kloppen, omdat het hogere segment al een fikse daling erop heeft zitten ten opzichte van het lagere segment. Echter is het wel onwaarschijnlijk dat het lagere segment dezelfde procentuele daling zal meemaken. dit is reeds opgevallen in het verleden bij diverse andere crissisen en in diverse andere landen.

Ach een ding is zeker, de inventory stijgt, en dat zal druk zetten op de huizenprijzen in de toekomst, er kan dus wel wat van af, maar het zal toch beperkt blijven.
pi_83802603
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:24 schreef Emu het volgende:

Hey, ik wist niet dat jij ook analyses kon maken die effictief op iets gebaseerd zijn.
eng hč
quote:
Maar wat je zegt lijkt mij wel te kloppen, omdat het hogere segment al een fikse daling erop heeft zitten ten opzichte van het lagere segment. Echter is het wel onwaarschijnlijk dat het lagere segment dezelfde procentuele daling zal meemaken. dit is reeds opgevallen in het verleden bij diverse andere crissisen en in diverse andere landen.
Het zal er om hangen hoe lang de crisis gaat aanhouden en wat de rente gaat doen. Als economisch herstel uitblijft zal de prijsstelling voor nieuwbouw zich aanpassen naar dat niveau wat de markt kan opbrengen. De werkelijkheid is nl. volgens mij dat de starter simpelweg de kosten niet meer kan en wil opbrengen. Zodra de toevoer aan de onderkant van de markt stagneert of krimpt dan moet de gehele markt op ten duur volgen. In het midden en topsegment zijn misschien nog wat mensen aanwezig met buffers, daar vind dus nog een stoelendans plaats, maar de stoeltjes raken daar in rap tempo op.
quote:
Ach een ding is zeker, de inventory stijgt, en dat zal druk zetten op de huizenprijzen in de toekomst, er kan dus wel wat van af, maar het zal toch beperkt blijven.
Nieuwe aanvoer komt er vanzelf, de wereld komt echt niet tot stilstand. Wat wel storend is dat lokale overheden aansturen op stagflatie d.m.v. het stilleggen of uitstellen van nieuwbouwprojecten. Uiteindelijk levert dat volgens mij alleen maar meer (gevolg)schade op voor de economie.
I'll sing you a lullaby.
pi_83802672
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:25 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

goed gedaan van de EU
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83802718
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

goed gedaan van de EU
DAM for euro-parlementariėr
I'll sing you a lullaby.
pi_83803568
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:44 schreef xenobinol het volgende:
Nieuwe aanvoer komt er vanzelf, de wereld komt echt niet tot stilstand. Wat wel storend is dat lokale overheden aansturen op stagflatie d.m.v. het stilleggen of uitstellen van nieuwbouwprojecten. Uiteindelijk levert dat volgens mij alleen maar meer (gevolg)schade op voor de economie.
Het is vrij logisch dat lokale overheden dat doen, met name buiten de Randstad. Stel dat Enschede de bouwproductie op peil wil houden. Dan moet er fors wat van de prijs af, anders wil er niemand in Enschede wonen. Maar als die prijs werkelijk 10-20% lager komt te liggen, dan moet de bestaande voorraad ook in prijs naar beneden. Dat is einde OZB-inkomsten (kun je voorkomen door OZB gewoon omhoog te gooien), maar meer nog is het probleem voor die mensen die je in de afgelopen 10 jaar een poot uit hebt gedraaid door ze van een postzegeltuin te voorzien. Al is het rationeel om toch tegen een lagere prijs te verkopen, ik snap politici wel die dat niet willen.
pi_83804078
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is een van de redenen voor mijn emigratie. 10 jaar voor niets op een wachtlijst gestaan. Screw this country.
pi_83805142
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:14 schreef en_door_slecht het volgende:

Het is vrij logisch dat lokale overheden dat doen, met name buiten de Randstad.
Grappig dat je dat zegt, het zijn voornamelijk de grote steden in de randstad die nieuwbouwprojecten in de ijskast zetten. Overigens is het niet logisch, het is kortzichtig, er word niet verder gekeken dan de begroting van volgende maand. Uiteraard verwacht ik geen lange termijn strategie van politici, anders hadden we er wel anders bijgezeten.
quote:
Stel dat Enschede de bouwproductie op peil wil houden. Dan moet er fors wat van de prijs af, anders wil er niemand in Enschede wonen. Maar als die prijs werkelijk 10-20% lager komt te liggen, dan moet de bestaande voorraad ook in prijs naar beneden. Dat is einde OZB-inkomsten (kun je voorkomen door OZB gewoon omhoog te gooien)
Wou net zeggen, de hoogte van de OZB waarde is geen reden om de bouwproductie af te knijpen, eerder wil men de prijs van grond handhaven.
quote:
maar meer nog is het probleem voor die mensen die je in de afgelopen 10 jaar een poot uit hebt gedraaid door ze van een postzegeltuin te voorzien. Al is het rationeel om toch tegen een lagere prijs te verkopen, ik snap politici wel die dat niet willen.
Die mensen hebben toch niet met een pistool op de kop hun koopcontract getekend De meesten wisten van blijdschap niet beter dan dat ze de deal van hun leven gedaan hadden
Ik snap dat de meeste beleidsmakers er geen reet van snappen, anders zou men wel met een solide plan komen om de boel te saneren.
I'll sing you a lullaby.
pi_83805849
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:49 schreef xenobinol het volgende:
... Overigens is het niet logisch, het is kortzichtig, ...
Het is wel logisch. Niet verstandig. Of inderdaad kortzichtig. Maar dat het logisch is, is belangrijk als je 't probleem wilt oplossen.
quote:
Die mensen hebben toch niet met een pistool op de kop hun koopcontract getekend De meesten wisten van blijdschap niet beter dan dat ze de deal van hun leven gedaan hadden
Ik snap dat de meeste beleidsmakers er geen reet van snappen, anders zou men wel met een solide plan komen om de boel te saneren.
Maar dat saneren zal altijd inhouden dat de bittere pil geslikt moet worden, en ook snel. En daar zitten net iets teveel mensen niet op te wachten.
pi_83807575
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:06 schreef en_door_slecht het volgende:

Het is wel logisch. Niet verstandig. Of inderdaad kortzichtig. Maar dat het logisch is, is belangrijk als je 't probleem wilt oplossen.
Als schaarste de veroorzaker van de problemen is, dan is nog meer schaarste vast het medicijn
quote:
Maar dat saneren zal altijd inhouden dat de bittere pil geslikt moet worden, en ook snel. En daar zitten net iets teveel mensen niet op te wachten.
Hoe langer er gewacht word met de behandeling van het woekerende gezwel hoe zwaarder de behandeling zal zijn en met een toegenomen kans dat de patient komt te overlijden.
I'll sing you a lullaby.
pi_83809142
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:25 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Dit is een van de redenen voor mijn emigratie. 10 jaar voor niets op een wachtlijst gestaan. Screw this country.
Bij een koophuis is er geen wachtrij, maar ik begrijp best dat niet iedereen het verdienvermogen heeft om een huis te kopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83809778
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Bij een koophuis is er geen wachtrij, maar ik begrijp best dat niet iedereen het verdienvermogen heeft om een huis te kopen
Wow..... een doorbraak.... DAM toont begrip en inlevingsvermogen

DAM... kerel... er is nog hoop voor je
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')