Ik niet iig maar ben toch blij met de link aangezien er meer op in wordt gegaan wat er precies gevonden is. Dat boek klinkt interessant maar uit de beschrijving is vrij weinig af te leiden. Dit is misschien minder objectief maar wel meer informatief.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:54 schreef justanick het volgende:
[..]
Jij acht Wikipedia een betere bron dan een metastudie?
Dat boek waar ik naar linkte is gebaseerd op zga alles wat tot het moment van schrijven was verschenen. Zitten een paar honderd referenties onder. Als er uit een dergelijke metastudie naar voren komt dat een (hoger) minimumloon negatieve effecten heeft op de werkgelegenheid, valt daar weinig meer tegenin te brengen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Zie je die references niet staan?
Dat is dus niet per se waar. Ligt voor een groot deel aan de context waarin het onderzoek is gedaan en daarom is het jammer dat je van het boek aleen de blurb kan lezen en er dus geen ruimte is voor begrip van het achterliggende proces.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat boek waar ik naar linkte is gebaseerd op zga alles wat tot het moment van schrijven was verschenen. Zitten een paar honderd referenties onder. Als er uit een dergelijke metastudie naar voren komt dat een (hoger) minimumloon negatieve effecten heeft op de werkgelegenheid, valt daar weinig meer tegenin te brengen.
Ja, leren rekenen, spellen en schrijven is redelijk links idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:20 schreef GSbrder het volgende:
Het is toch geen nieuws meer dat scholen redelijk links zijn?
Nee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, leren rekenen, spellen en schrijven is redelijk links idd..
Slimmeriken hebben geen extra impetus nodig. Die komen er sws wel. Slimmerik ben je pas after the fact nl. Als je al wat bereikt hebt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee.
Lekker klassikaal lesgeven en iedereen erbij houden wel.
Competitief lesgeven en uitdaging bieden aan de slimmeriken niet.
Zou je voor of tegen een kastsysteem zijn waar de bepalende factor voor je toekomst is in welk gezin jebent geboren? (serious question)quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee.
Nonsens, dat kan je van een 6 tot 12-jarig jochie niet verwachten. Ik heb genoeg kinderen zien falen en verpest zien worden in hun jonge jaren zodat ze met een lage cito en verkeerde vrienden een vmbo-drop out werden. Ontzettend kwalijk dat je meent dat slimmeriken geen impuls nodig hebben maar we ons in het onderwijs te moeten richten op het scholen van de zwakkeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
Slimmeriken hebben geen extra impetus nodig. Die komen er sws wel. Slimmerik ben je pas after the fact nl. Als je al wat bereikt hebt.
Miskende genieën lopen er al genoeg rond; dat fabeltje heeft geen aantrekkingskracht meer.
Tegen. Dat systeem hebben we overigens in het huidige onderwijssysteem al, waar je geboorteplaats en -wijk bepaald welk niveau primair onderwijs je geniet. Maar ik ben tegen een onderwijssysteem of kastsysteem waar je toekomst al is bepaald, hoe imbeciel je ook bent.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:52 schreef oompaloompa het volgende:
Zou je voor of tegen een kastsysteem zijn waar de bepalende factor voor je toekomst is in welk gezin jebent geboren? (serious question)
Voor een genie is het toch een beetje een Darwinistische aangelegenheid hoor. Toch? Of denk je dat Einstein ook in de watten is gelegd in zijn vroegere jaren?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nonsens, dat kan je van een 6 tot 12-jarig jochie niet verwachten. Ik heb genoeg kinderen zien falen en verpest zien worden in hun jonge jaren zodat ze met een lage cito en verkeerde vrienden een vmbo-drop out werden. Ontzettend kwalijk dat je meent dat slimmeriken geen impuls nodig hebben maar we ons in het onderwijs te moeten richten op het scholen van de zwakkeren.
[..]
Darwin zelf was een enorme falert voor hij op die boot ging zittenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor een genie is het toch een beetje een Darwinistische aangelegenheid hoor. Toch? Of denk je dat Einstein ook in de watten is gelegd in zijn vroegere jaren?
Klopt i.d.d. (dat ons huidige systeem dat al heeft)quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:26 schreef GSbrder het volgende:
Tegen. Dat systeem hebben we overigens in het huidige onderwijssysteem al, waar je geboorteplaats en -wijk bepaald welk niveau primair onderwijs je geniet. Maar ik ben tegen een onderwijssysteem of kastsysteem waar je toekomst al is bepaald, hoe imbeciel je ook bent.
Proves my point.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Darwin zelf was een enorme falert voor hij op die boot ging zitten![]()
[..]
Je doet alsof dat noodzakelijk met elkaar botst.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee.
Dat zijn dan ook de meest dramatische vormen van leren, al zie ik niet in wat ze te maken hebben met links. Wel met "zogenaamd progressief". Dat is iets wat men in het onderwijs inmiddels wel gewend is, daarom zijn de docenten daar inmiddels redelijk conservatief.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:27 schreef Klopkoek het volgende:
overigens is klassikaal onderwijs niet persé links. eerder heel conservatief.
'zelflerend' onderwijs en dat soort nieuwigheden zijn eerdere progressief of links te noemen
Ik ben het in principe wel met je eens maar in nederland wordt al heel erg gesegregeerd en vroeg voorgeselecteerd. Landen met minder segregatie en een latere selectie doen het niet persé slechter.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:45 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind niet dat iemand met een hoger IQ of een snellere leercompetentie meer aandacht zou moeten verdienen, alleen wel aandacht gericht op zijn of haar niveau. Ik denk dat wij hier allemaal redelijk ontwikkeld zijn en altijd wel bij het groepje op de basisschool hebben gehoord dat altijd bij klassikale lessen het antwoord wist, maar het niet meteen mochten zeggen omdat anderen ook een kans moesten krijgen. Niet dat ik daar tegen ben, maar mijn goede onderwijzers wisten mij destijds te inspireren door zelf alvast wat extra's te laten doen, of vooruit te laten werken.
Je mag best kinderen verschillend behandelen, sterker nog, dit werkt beter voor de zwakkeren en de sterkeren. De gedachte vanuit onderwijsland is lange tijd geweest dat een groep kinderen een bepaald basisniveau moest aankunnen. In groep vier moest iedereen de tafels kunnen, dat een paar de staartdelingen al aankonden was niet de no.1 prioriteit, maar een aangename bonus zodat ze het jaar erop minder te doen hadden. Ik vind ''zelflerend'' onderwijs dan ook niet links, maar wel die grappen dat je een paar domme kinderen om een slim kind heen zet zodat dat kind het kan uitleggen. Daar heb ik nooit wat van geleerd.
Ik ben het ook met je eens, echter zou er naar mijn mening er nog wel genoeg ruimte moeten zijn om binnen de niveaus te wisselen. Bv. een kind dat in het begin erg ongemotiveerd is en een laag niveau lijkt te hebben niet meteen uitsluiten voor de rest van zijn school carriere van dat hoger niveau.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:45 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind niet dat iemand met een hoger IQ of een snellere leercompetentie meer aandacht zou moeten verdienen, alleen wel aandacht gericht op zijn of haar niveau. Ik denk dat wij hier allemaal redelijk ontwikkeld zijn en altijd wel bij het groepje op de basisschool hebben gehoord dat altijd bij klassikale lessen het antwoord wist, maar het niet meteen mochten zeggen omdat anderen ook een kans moesten krijgen. Niet dat ik daar tegen ben, maar mijn goede onderwijzers wisten mij destijds te inspireren door zelf alvast wat extra's te laten doen, of vooruit te laten werken.
Je mag best kinderen verschillend behandelen, sterker nog, dit werkt beter voor de zwakkeren en de sterkeren. De gedachte vanuit onderwijsland is lange tijd geweest dat een groep kinderen een bepaald basisniveau moest aankunnen. In groep vier moest iedereen de tafels kunnen, dat een paar de staartdelingen al aankonden was niet de no.1 prioriteit, maar een aangename bonus zodat ze het jaar erop minder te doen hadden. Ik vind ''zelflerend'' onderwijs dan ook niet links, maar wel die grappen dat je een paar domme kinderen om een slim kind heen zet zodat dat kind het kan uitleggen. Daar heb ik nooit wat van geleerd.
In Nederland houden we daar ook al rekening mee dankzij ons doorstroom beleid (denk o.a aan brugklassen). Helaas gaat het hoe ouder een kind wordt, steeds lastig om door te stromen naar een meer theorie gerichte onderwijsvorm. Daar is slechts beperkt wat aan te dien,quote:Op zondag 4 juli 2010 11:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben het ook met je eens, echter zou er naar mijn mening er nog wel genoeg ruimte moeten zijn om binnen de niveaus te wisselen. Bv. een kind dat in het begin erg ongemotiveerd is en een laag niveau lijkt te hebben niet meteen uitsluiten voor de rest van zijn school carriere van dat hoger niveau.
Zegt een knaapje van 17. Omdat er zoveel rotte appels in de samenleving zijn die hun falen aan de rijken toerekent, krijg je inderdaad een kastensamenleving, zoals jij dat noemt. Denk je nou echt dat de rijken willen opgaan in een een zeikende samenleving die alleen maar denkt aan handjes ophouden en wat de overheid voor hun moet doen en van welke groep het geld vandaan moet komen. Ik werk liever zelf voor mijn geld en vraag geen cent aan de overheid. Jullie soort mensen zijn stuk voor stuk een stel afhankelijke onproductieve, hopeloze, falende waardeloze groep mensen in de samenleving. Het klinkt hard, maar het is helaas wel zo. Zo ziet de linkse overheid dat ook, die vertroetelt jullie, terwijl ik zoiets heb, groei zelf maar op, mijn sympathie is na al dat ge-eis en geleuter allang verdwenen om jullie te helpen. Jullie maken de samenleving die jullie verafschuwen. Zielig voor de "goede" armen, helaas.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 08:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja jongetje, tegenwoordig is iedereen goed onderwijs gunnen al jaloezie. De grote afgunstigen zijn mensen zoals jullie die een kastensamenleving willen vestigen.
Je verdraait alles zo verschrikkelijk erg. Het is echt ongelofelijk met jou.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
Een afgunstige luzac-loser dus. Met jullie soort beleid schep je juist een enorme groep afhankelijken. Zie ook de 19e eeuw waar 40% afhankelijk was van de charitas en gaarkeuken.
Je zou je betogen een stuk sterker kunnen maken door je niet te verlagen middels persoonlijke(re) opmerkingen. Laat het schelden maar aan anderen over.quote:
Ik heb het voornamelijk over een groep, en daar hoort klopkoek ook bij. Ik spreek ook voornamelijk over "jullie". Zal vreemd zijn om Klopkoek buiten beschouwing te houden, want hij is "het voorbeeld" van het grootste probleem in dit land. Ik ga hier niet schijnheilig en onpersoonlijk discussiëren.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:19 schreef justanick het volgende:
[..]
Je zou je betogen een stuk sterker kunnen maken door je niet te verlagen middels persoonlijke(re) opmerkingen. Laat het schelden maar aan anderen over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |