En terecht. Het kan niet vroeg genoeg gebeuren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
overigens selecteert nederland al heel vroeg voor. er zijn landen waar ze met succes pas bij 15/16 jaar de kinderen gaan scheiden in verschillende competentieniveaus (havo of vwo)
haha. Jochie toch. Wat heb ik het met je te doen zeg. Je maakt jezelf helemaal ziek met zulke gedachten.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ja, jij staat te juichen als ze het niet redden. uiteraard wil jij ook niet betalen voor hen, maar daar is een oud-rechtse oplossing voor: ze laten schoenen poetsen, ze als wasser laten inzetten en andere rotklusjes. de mensen die zelfs daar niet voor geschikt zijn of het aangluren niet waard zijn (want je wilt je niet door iedereen laten wassen he?) zet je achter muren op droog brood en water. mensen met een merkwaardige handicap laat je in een kooi het hele land doortoeren
zo ging het vroeger en dat wil jij ook.
Ik een eng mannetje? haha. Jij bent degene die ander "denkt" dan anderen. In de psychologie zullen ze daar waarschijnlijk een naam voor hebben. Een naam waar de hele maatschappij voor vreest. Ik vermoed ook een klein beetje autisme.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
eng mannetje ben jij. selecteren op talent is oké maar doe dat niet via de financieën of afkomst. helaas wordt er al veel te vroeg voorgeselecteerd. het neoliberalisme is veel te ver doorgeschoten waardoor velen al op een onoverbrugbare achterstand worden gezet.
Hey, KK, hou daar is gewoon mee op. Selecteren op van alles is ok, ookal ben jij het er niet mee ens. Je maakt zelf genoeg selecties.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
eng mannetje ben jij. selecteren op talent is oké maar doe dat niet via de financieën of afkomst. helaas wordt er al veel te vroeg voorgeselecteerd. het neoliberalisme is veel te ver doorgeschoten waardoor velen al op een onoverbrugbare achterstand worden gezet.
Lekker narrow-mindedquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik een eng mannetje? haha. Jij bent degene die ander "denkt" dan anderen. In de psychologie zullen ze daar waarschijnlijk een naam voor hebben. Een naam waar de hele maatschappij voor vreest. Ik vermoed ook een klein beetje autisme.
Economie gaat over mensen. Menswetenschappen, zeker wanneer je het obv empirie doet, zijn amper wetenschappen. Het zijn idd hooguit soft sciences, en zelfs dan nog erger ik mij met regelmaat aan de uitspraken van 'wetenschappers' in de media. Sociologen, economen, psychologen enz., allemaal denken ze dat het houden van een enquete of een langdurige meting onder wat mensen bewijs levert omtrent de menselijke aard. Dat doet het totaal niet.quote:Het is ook bij deze onderzoeken goed om te beseffen dat economie geen exacte wetenschap is – al lijken niet alle economen zich daarbij neer te leggen. Uitkomsten van experimenten variëren in plaats en tijd. Wat het ene moment een goed medicijn is, hoeft dat daarom op het andere moment niet te zijn.
Minimumloon verlagen werkt niet. Modale lonen en hoge inkomens verlagen kan wel werken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:43 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Economie gaat over mensen. Menswetenschappen, zeker wanneer je het obv empirie doet, zijn amper wetenschappen. Het zijn idd hooguit soft sciences, en zelfs dan nog erger ik mij met regelmaat aan de uitspraken van 'wetenschappers' in de media. Sociologen, economen, psychologen enz., allemaal denken ze dat het houden van een enquete of een langdurige meting onder wat mensen bewijs levert omtrent de menselijke aard. Dat doet het totaal niet.
Empirisch bewijs kan hooguit een ondersteuning zijn van een goed gefundeerde theorie. Het kan niet de theorie zelf bepalen.
Overigens ben ik het met LB eens dat je op school één en al macro-economische en Keynesiaanse prut krijgt. Ik heb ook economie gehad en had prima cijfers; het soort vragen dat je kreeg was;
"De economie zit in een recessie. Moet de rente nu:
-Omlaag
-Gelijk blijven?"
Antwoord: dit is een quasivraag, onwetenschappelijke nonsens. Een recessie kun je niet oplossen met renteverlagingen (althans niet op een duurzame manier). Een recessie wordt opgelost door de lonen te verlagen (via het prijsmechanisme, niet via de overheid zelf) en zo te zorgen dat mensen zich uit een crisis werken ipv kopen.
Nogal logisch eigenlijk; je hebt honger én weinig eten. Wat dan? Dan moet je zorgen dat je meer eten in huis krijgt, door er voor te werken. Wat je niet moet doen is je voorraadkast plunderen.
De voorraadkast plunderen om de honger te stillen; dat is Keynesianisme in een notendop.
Zei de koning van de persoonlijke aanvallen, hoe beviel je laatste ban? Die tunnelvisie van je, constante ad hominem argumenten en cirkel redeneringen zijn ronduit lachwekkend.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Houd je kankerkop lul. met je vieze persoonlijke aanvallen
Wat heeft deze quasibewering te maken met mijn post?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:48 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Minimumloon verlagen werkt niet. Modale lonen en hoge inkomens verlagen kan wel werken.
Vaak zeggen mensen dat minimumloon verlagen helpt werkgelegenheid en economie te verbeteren. Dat is echter onjuist.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:07 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Wat heeft deze quasibewering te maken met mijn post?
Dat geldt uiteindelijk voor elke wetenschap. Meestal zijn binnen de social wetenschappen de onderzoekers zelf nogal bescheiden maar wordt het opgeblazen door de media etc. er om heen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:43 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Economie gaat over mensen. Menswetenschappen, zeker wanneer je het obv empirie doet, zijn amper wetenschappen. Het zijn idd hooguit soft sciences, en zelfs dan nog erger ik mij met regelmaat aan de uitspraken van 'wetenschappers' in de media. Sociologen, economen, psychologen enz., allemaal denken ze dat het houden van een enquete of een langdurige meting onder wat mensen bewijs levert omtrent de menselijke aard. Dat doet het totaal niet.
Empirisch bewijs kan hooguit een ondersteuning zijn van een goed gefundeerde theorie. Het kan niet de theorie zelf bepalen.
Nee een logisch gevolg van het falen van het reguliere onderwijs. En een bijzonder goede ontwikkeling, iedereen die echt wilt kan een goede opleiding krijgen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
de opkomst van particuliere scholen in dit land is echt walgelijk
Onzin. Het is een logisch feit. Leg eens uit hoe het onjuist kan zijn? Dus geen stomme grafiekjes, nee, verzin nu eens een logisch bewijs?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:08 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Vaak zeggen mensen dat minimumloon verlagen helpt werkgelegenheid en economie te verbeteren. Dat is echter onjuist.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee een logisch gevolg van het falen van het reguliere onderwijs. En een bijzonder goede ontwikkeling, iedereen die echt wilt kan een goede opleiding krijgen.
Want?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:44 schreef Irian.Jaya het volgende:
[..]
En terecht. Het kan niet vroeg genoeg gebeuren.
Ja jongetje, tegenwoordig is iedereen goed onderwijs gunnen al jaloezie. De grote afgunstigen zijn mensen zoals jullie die een kastensamenleving willen vestigen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik een eng mannetje? haha. Jij bent degene die ander "denkt" dan anderen. In de psychologie zullen ze daar waarschijnlijk een naam voor hebben. Een naam waar de hele maatschappij voor vreest. Ik vermoed ook een klein beetje autisme.
Je moet me trouwens uitleggen waar ik in de post die jij quote aan het selecteren ben op financiën en afkomst. Ik heb geen zin om tig jaren te doen over een studie die ik in een veel kortere tijd kan afronden. Iedereen is verschillend en ook qua leren. Het is juist goed dat er mogelijkheden zijn dat mensen op hun niveau kunnen studeren. Waarom wil je dat in de weg zitten? Dat is jaloezie. Jaloezie die jou in een stroming plaatst waar dwang wordt goedgekeurd. Waar dwang als een noodzaak gezien wordt.
Ik vind het ook altijd geweldig hoe je met zulke sterke inhoudelijke tegen argumenten komt. Ga zo door.quote:
Je bedoeld: Iedereen die echt wilt en rijke ouders heeft?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:11 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee een logisch gevolg van het falen van het reguliere onderwijs. En een bijzonder goede ontwikkeling, iedereen die echt wilt kan een goede opleiding krijgen.
Nee jij hebt geen sterke argumenten. Het komt erop neer dat alleen de rijken goed onderwijs kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd geweldig hoe je met zulke sterke inhoudelijke tegen argumenten komt. Ga zo door.
Vertaling: Klopkoek heeft geen bronnen voor zijn rare stelling dat Google 'rechts' is.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, ik kom niet met bronnen. Want dat heeft toch geen zin.
Er zijn hele legers mensen die wel doorhebben wat ze doen. Die maken er nl hun werk van om websites hoger in de resultaten te krijgen. Blijkbaar heeft dat enig effect, want anders hadden die bedrijven al niet meer bestaan. Ze zijn dus aanmerkelijk minder schimmig dat jij voor wilt doen komen.quote:Het grote probleem met google is dat ze niet transparant zijn. Ze bieden zogenaamd informatievrijheid en zijn tegenwoordig het medium waardoor informatie wordt verspreidt (zelfs academische informatie) maar ze hebben een enorme machtspositie en een je weet niet wat ze doen.
Oh ja joh, is dat de reden? Ik dacht dat het eerder lag aan de onredabiliteit van de gemiddelde bieb.quote:daarom zijn bibliotheken een overheidsvoorziening. waarop burgers controle uitvoeren. waar niet alleen de boeken openbaar is maar ook de bibliotheek zelf. hoe ze werken, wat ze doen, wat hun beleid is.
Slim! Jij claimt dat er een probleem is omdat Google blijkbaar te machtig is (en ja, ze zijn populair, maar er zijn ook andere search engines). En dan kom je met een voorstel dat veel doet, behalve het oplossen van het probleem. In plaats daarvan wil je Google nationaliseren (hoe wil je dat doen?!). En vervolgens zeker alle andere search engines verbieden zodat de staat een informatiemonopolie krijgt? Of wil je Google daarna dwingen om bepaalde zoektermen weg te filteren?quote:daarom: heb lef en nationaliseer google
Maar Klopkoek, je snapt toch hopelijk wel dat die rijken dubbel betalen. Enerzijds betalen zij belasting waarmee arme kinderen naar school gaan, waar hun rijke kinderen niet van profiteren, waarna ze nog een keer betalen voor het onderwijs van hun eigen kind.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee jij hebt geen sterke argumenten. Het komt erop neer dat alleen de rijken goed onderwijs kunnen krijgen.
Dan kun je nog tegensputteren van "ja maar wat is er op tegen als een klein groepje iets beter onderwijs krijgt dan de rest". Wanneer de kwaliteit van het overige onderwijs gelijk blijft en privaat onderwijs inderdaad beter onderwijs oplevert voor een klein groepje dan zou je het nog kunnen verdedigen (pareto-optimaal). Maar de praktijk leert dat in die landen het publieke onderwijs prut is en prut wordt gehouden. Bewust, door de politiek. Daarnaast is in die landen het privéonderwijs beslist niet heel veel beter dan de beste publieke, openbaar toegankelijke scholen in de beste landen (zoals finland).
Dus waar het dan op neer komt is een ordinair op afkomst gebaseerde selectiemechanisme wat niets van doen heeft met het vooruit helpen van het land/economie ofzo. Vooruit helpen van jezelf ja.
Ik snap deze conclusie niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kortom, minder kinderen in een klas, waardoor meer aandacht voor ieder arm kind.
Als er 30 kinderen in een klas zitten, dan krijgt ieder kind grofweg ~1/30 aandacht. Gaat er eentje naar het prive-onderwijs, dan krijgt ieder kind 1/29 aandacht. Hiermee worden arme kinderen dus geholpen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |