Whehequote:Op woensdag 30 juni 2010 12:37 schreef Keep_Walking het volgende:
Het is mijn doel om zoveel mogelijk kinderen te krijgen met zoveel mogelijk vrouwen in zoveel mogelijk landen.
Nee dat is te makkelijk .quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan sommige kinderen...
Ik vind dit een rare vergelijking.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:45 schreef Telecaster het volgende:
Ik heb met kinderen hetzelfde als met begrafenissen - van andere mensen vind ik het nog tot daar aan toe maar voor mezelf hoeft het niet.
Of zoals Theo Maassen het zei: "Een wonder..? *Ratten* kunnen het!!"quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb niet zozeer een hekel aan kleine kinderen, als wel aan die poekie-woekie vertroetelende moeders die naast de poepluiers/lachjes/boertjes/etc van het kind 0,0 andere gespreksonderwerpen hebben. Nou je hebt een kind, ow wat ben jij bijzonder! Je bevindt je echt in een unieke situatie!![]()
Schijtwijven
Sja. Dat mag natuurlijk.quote:
En dat laatste vind ik dan weer een hele rare en onlogische zin.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:49 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Dat mag natuurlijk.
Al is een nadere uitleg waarom je dat dan vindt is op een discussieforum wellicht wel zo prettig.
he jij was toch mod?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
En dat laatste vind ik dan weer een hele rare en onlogische zin.. Misschien is het verstandig je reacties te herlezen voordat je ze plaatst.
Nee hoor, hoezo?quote:
serieus, ik heb aan sommige kinderen een gruwelijke hekel...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef Righteous het volgende:
[..]
Nee dat is te makkelijk .
Ik zet hem juist in R&P omdat het gaat om jou, en je gedachten over het (zelf) hebben van kinderen
dit. En het feit dat ik echt niks met kinderen heb. Sommige zeggen aaaahhw wat llief! Tegen zo'n kind, nou ik heb eerder zoiets vanquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb niet zozeer een hekel aan kleine kinderen, als wel aan die poekie-woekie vertroetelende moeders die naast de poepluiers/lachjes/boertjes/etc van het kind 0,0 andere gespreksonderwerpen hebben. Nou je hebt een kind, ow wat ben jij bijzonder! Je bevindt je echt in een unieke situatie!![]()
Schijtwijven
Misschien kan je zelf wat beter lezen. Zo moeilijk is die zin niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
En dat laatste vind ik dan weer een hele rare en onlogische zin.. Misschien is het verstandig je reacties te herlezen voordat je ze plaatst.
Mwah, ik zou een huilbaby niet "slecht opgevoed"noemen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef raebyddet het volgende:
Ik heb een hekel aan kinderen die niet goed opgevoed zijn. Ik ben sinds een kleine 5 maanden tante en ik moet zeggen dat m'n neefje echt anders is in vergelijking met andere kinderen. Hij huilt en schreeuwt heel weinig, hij is best relaxt voor een baby
Nee, de hele tijd aandacht geven en dat huil en krijsgedrag belonen is goed.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:47 schreef fratsman het volgende:
[..]
Mwah, ik zou een huilbaby niet "slecht opgevoed"noemen.Peuters en kleuters die constant moeten gillen en krijsen daarentegen, terwijl ma doet alsof ze Oost-Indisch doof is...
![]()
Dat is het probleem juist, het vált niet goed te snappen. Ze zijn zo random als de pest.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
Als je niet precies snapt hoe het zit met kinderen dan kan ik best begrijpen dat je er een hekel aan kan hebben.
Ja. Want het gedrag van een 5 maanden oude baby ligt volledig aan de opvoeding die ze tot dan toe genoten heeft.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef raebyddet het volgende:
Ik heb een hekel aan kinderen die niet goed opgevoed zijn. Ik ben sinds een kleine 5 maanden tante en ik moet zeggen dat m'n neefje echt anders is in vergelijking met andere kinderen. Hij huilt en schreeuwt heel weinig, hij is best relaxt voor een baby
Ik vind het een beetje vreemd dat ouders dit niet meer op kunnen lossen, zeker in het openbaar. Ze zien dat mensen zich er aan ergeren, maar ondernemen helemaal niets om hun verwende ettertje tot bedaren te brengen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:49 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Nee, de hele tijd aandacht geven en dat huil en krijsgedrag belonen is goed.![]()
er is bewezen dat een onderhandelingshuishouden beter werkt dan een bevelhuishouding als het gaat om je kind dingen bij leren en wijze levenslessen gevenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:56 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd dat ouders dit niet meer op kunnen lossen, zeker in het openbaar. Ze zien dat mensen zich er aan ergeren, maar ondernemen helemaal niets om hun verwende ettertje tot bedaren te brengen.Mijn vader hoefde maar naar ons te kijken (Zonder opgeheven hand, of stemverheffing) om ons te laten merken dat we te ver gingen. Ouders van tegenwoordig vinden het nodig om met hun kind in debat te gaan.
Dat laatste dus. Overleg is goed, maar een kind moet nog altijd weten dat het dient te luisteren naar een ouder.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
er is bewezen dat een onderhandelingshuishouden beter werkt dan een bevelhuishouding als het gaat om je kind dingen bij leren en wijze levenslessen geven
dus met je kind in debat gaan is niet verkeerd
alleen altijd toegeven is wel verkeerd
Ik geloof dat bepaalde gedrag tegenover een kind tot huilen en schreeuwen kan leiden of in ieder geval, ervoor zorgen dat het niet stopt met huilen/schreeuwen. Dus ja, ik denk dat opvoeding inderdaad invloed heeft op het gedrag van een baby, een goed begin van een goede opvoeding is ook belangrijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Ja. Want het gedrag van een 5 maanden oude baby ligt volledig aan de opvoeding die ze tot dan toe genoten heeft..
Je gedrag heeft inderdaad wel invloed op een baby, en dat ontken ik nog niet. Maar dat heeft nog niks met opvoeding te maken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:08 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ik geloof dat bepaalde gedrag tegenover een kind tot huilen en schreeuwen kan leiden of in ieder geval, ervoor zorgen dat het niet stopt met huilen/schreeuwen. Dus ja, ik denk dat opvoeding inderdaad invloed heeft op het gedrag van een baby, een goed begin van een goede opvoeding is ook belangrijk.
Ok, dan valt het (nog) niet onder opvoeding. Dan gaat het om de communicatie en ja, zoals ik eerder zei, het is naar mijn mening een goed begin van een goede opvoeding. Ik vind dat minstens zo belangrijkquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:40 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Je gedrag heeft inderdaad wel invloed op een baby, en dat ontken ik nog niet. Maar dat heeft nog niks met opvoeding te maken.
Dit dus!quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef rhubarbje het volgende:
Ik wil geen kinderen omdat ik de verantwoordelijkheid niet wil
En omdat ze mijn levenstijl zouden veranderen op een manier die ik niet zie zitten
En omdat ik niet denk dat ik en de wereld ze zo veel te bieden hebben dat het oke is om ze te maken
Bestaande kinderen vind ik een ander verhaal
dus misschien adoptie maar nog liever pleegouderschap
Ik zou wel oma willen zijn maar dat gaat zo lastig zonder kinderen
DAT zijn nou ook echt de redenen waarom ik ze niet wilquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja een hekel is wat groot gezegd natuurlijk, maar ik ben altijd zo bang dat ik ze kapot maak. Als je ze een keer wil vangen, verkeerd vastpak, een schouder uit de kom ofzo.Of dat je er een redelijk gesprek mee wil voeren als in: "wat wil jij op brood" en datgene wat ze willen is er niet, dat ze dan niet meer stil worden.
Mijn neefje is net drie, en sinds hij zinnen spreekt is hij meer ok, dan toen hij alleen nog maar kon brabbelen en luiers volmaken.
Dan maar kapotje blijven gebruiken, want voor je het weet "vergeet" ze eens de pil en is het luiers verschonen geblazen voor tsjasquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:31 schreef tsjas het volgende:
Mijn vriendin wil absoluut kinderen en het liefst snel
Ik absoluut niet. Ik raak compleet uit mijn humeur als ik mijn boodschappen in de AH aan het verzamelen ben en er zit weer zo'n kutkind te nephuilen voor aandacht. Af en toe moet ik mij beheersen om zo'n monster niet meteen door zo'n schap heen te trappen.
Voor mij geen kinderen, daar komen familiedramas van
Jij bent zeker niet geschikt voor kinderenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja een hekel is wat groot gezegd natuurlijk, maar ik ben altijd zo bang dat ik ze kapot maak. Als je ze een keer wil vangen, verkeerd vastpak, een schouder uit de kom ofzo.Of dat je er een redelijk gesprek mee wil voeren als in: "wat wil jij op brood" en datgene wat ze willen is er niet, dat ze dan niet meer stil worden.
Mijn neefje is net drie, en sinds hij zinnen spreekt is hij meer ok, dan toen hij alleen nog maar kon brabbelen en luiers volmaken.
Ligt aan je vriendenkring denk ik dan, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.quote:Op zondag 4 juli 2010 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom hebben al die mensen zonder kinderwens zo nadrukkelijk de drang dit overal vooral erg hard roepend kenbaar te maken? Het is bijna religieus.
Dat zijn dan weer de dingen die ik me afvraag
Alleen hier op fok is al minimaal elke week 1 nieuw topicquote:Op zondag 4 juli 2010 09:17 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ligt aan je vriendenkring denk ik dan, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
En dat baseer je op? Een post waarin ze een paar zorgen uit?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:50 schreef vronie het volgende:
Jij bent zeker niet geschikt voor kinderen
Mijn moeder was ook zo'n figuur.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef IceBeach het volgende:
[..]
En dat baseer je op? Een post waarin ze een paar zorgen uit?
Ik denk dat mensen die bewust over dit soort dingen nadenken betere ouders zouden zijn dan mensen die een kind kregen 'omdat het ze wel leuk leek' of 'omdat iedereen om hen heen dat ook heeft' en verder totaal geen idee hebben hoe ze het moeten aanpakken.
Of, wat ik nu al een paar keer in mijn omgeving heb meegemaakt, 'om de relatie te redden'.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef IceBeach het volgende:
[..]
En dat baseer je op? Een post waarin ze een paar zorgen uit?
Ik denk dat mensen die bewust over dit soort dingen nadenken betere ouders zouden zijn dan mensen die een kind kregen 'omdat het ze wel leuk leek' of 'omdat iedereen om hen heen dat ook heeft' en verder totaal geen idee hebben hoe ze het moeten aanpakken.
In mijn geval: ik ervaar regelmatig dat het standaard wordt gevonden dat je wel kinderen wil, en dat je je bijna moet gaan zitten verdedigen waarom je er absoluut geen zin in hebt. Zie bijvoorbeeld 't recent verschenen boek Slappe zakken van Astrid Theunissen - mevrouw wil een kind, daar heeft ze gewoon recht op en elke man die daar om wat voor reden dan ook geen zin in heeft is een, jawel, slappe zak.quote:Op zondag 4 juli 2010 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom hebben al die mensen zonder kinderwens zo nadrukkelijk de drang dit overal vooral erg hard roepend kenbaar te maken? Het is bijna religieus.
Dat zijn dan weer de dingen die ik me afvraag
Vrouwen met kinderwens.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:49 schreef Amooma het volgende:
Ik wil heel graag kindjes!Baby in de buik voelen
en zodra het eruit geperst is (dat is dan wel weer minder
) het zien groeien, leven, gek doen etc.
![]()
![]()
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef RVP67 het volgende:
De gemiddelde Fokker is toch een jaar of 15 ?
Op de een of andere manier vind ik dat altijd best wel sneu klinken..quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef RVP67 het volgende:
Ik wilde ook nooit kinderen, totdat de eerste zich aanmelde.
Mijn kinderen zijn het mooiste wat ik heb.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef RVP67 het volgende:
De gemiddelde Fokker is toch een jaar of 15 ?
Natuurlijk krijg je dan draadjes als deze.
Jullie zijn zelf nog kinderen !
Ik wilde ook nooit kinderen, totdat de eerste zich aanmelde.
Mijn kinderen zijn het mooiste wat ik heb.
Ik wil ook geen kinderen, maar nooit last gehad van dat soort opmerkingen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:38 schreef hasse8 het volgende:
Hier ook totaal geen kinderwens. Nooit gehad ook. En de onzin die ik járen heb moeten aanhoren over dat 'dat nog wel zou komen', 'eierstokken die zouden gaan rammelen', 'egoisme ten top, geen kinderen willen', 'maar een kind stáát je zo goed' (alsof het een mode-accessoire is), 'je bent echt zo'n moedertype'.... Mensen, hou nou toch op, ik wil ze niet, nooit niet en nu al helemaal niet meer (ben ook al 40..). Laat me lekker, is het nu zó belangrijk voor een ander wat ík wil? Tsk...
En heb ik een hekel aan kinderen? In de regel niet, kan vaak best ok met neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden door een deur. Pubers zijn verschrikkelijk leuk, maar dat betekent niet dat ik ze zelf maar moet gaan uitpoepen, dat doet mijn omgeving wel.....
Ben je man of vrouw? Hoe oud ben je? Welke regio woon je? Dat zijn factoren die meespelen in de rammelende eierstokken van een ander, en jou dus een kind proberen aan te praten....quote:Op zondag 4 juli 2010 17:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik wil ook geen kinderen, maar nooit last gehad van dat soort opmerkingen.
Ik wel en ik heb de discussie opgegeven. Sommige mensen zijn te bekrompen om er op in te gaan.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik wil ook geen kinderen, maar nooit last gehad van dat soort opmerkingen.
Vrouw, 25 jaar, wonend in Z-Holland. Omgeving zal inderdaad wel een rol spelen. Mijn vrienden hebben ook geen kinderwens en op mijn werk komt het niet eens ten spraken.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:15 schreef hasse8 het volgende:
[..]
Ben je man of vrouw? Hoe oud ben je? Welke regio woon je? Dat zijn factoren die meespelen in de rammelende eierstokken van een ander, en jou dus een kind proberen aan te praten....
Ik ben ondertussen 40 en heb sinds een paar jaar vrienden (jonger dan ik) die óók geen kinderen willen, en het geleuter begint nu ook te verstommen, aangezien 'ze' het opgegeven hebben mij nog over te halenquote:Op zondag 4 juli 2010 17:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Vrouw, 25 jaar, wonend in Z-Holland. Omgeving zal inderdaad wel een rol spelen. Mijn vrienden hebben ook geen kinderwens en op mijn werk komt het niet eens ten spraken.
Goeie bronvermelding 14.gifquote:Op zondag 4 juli 2010 17:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb wel een kinderwens, maar nu nog niet. Ik wil later graag kinderen, maar op dit moment ben ik er nog veel te egoïstisch voor (ik moet er niet aan denken om mijn nachtrust e.d. er voor op te geven bijvoorbeeld, terwijl ik dit over een paar jaar wel ok zal vinden).
Ik wilde alleen even inspringen op degenen die hier zeggen dat het altijd nog beter is een kind te adopteren dan er zelf één te krijgen, omdat er veel kinderen zijn die ouders nodig hebben. Dit is niet meer zo: het aanbod aan adoptieouders is zo'n viermaal groter dan het aanbod aan adoptiekinderen. Pleegouders komen we in Nederland nog wel tekort, maar niet heel veel. Dit ter nuancering van het wel/geen kinderen besluit.
Zo'n beetje alles wat pluizig is.quote:
Mijn droomvrouwquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:10 schreef Elvanera het volgende:
Argh, ik heb een hekel aan kleine kinderen die overal lopen te bleren en in de weg lopen. Nog grotere hekel heb ik aan die ouders die rondlopen met kinderwagens die niet door gangpaden passen, volgens voor je poten gaan rijden of tegen je poten aan. En die zeikkinders van ze niet de bek kunnen snoeren en ze alleen maar door blijven janken!
Maar, als ze stil zijn wil ik er nog wel eentje schattig vinden.
Haha, en ben jij mijn droomman dan?quote:
Geen ideequote:Op donderdag 8 juli 2010 14:51 schreef Elvanera het volgende:
[..]
Haha, en ben jij mijn droomman dan?
Owja, zelfs mijn ouders vinden me geen moederfiguur en vrienden zeggen dat ook altijd
Getrouwe profielschets van de meiden uit mijn oude vriendengroepjequote:Op donderdag 8 juli 2010 15:02 schreef Lily-Ella het volgende:
Een hekel aan kinderen? Niet aan kinderen in het algemeen, er bestaan hele leuke kinderen, ook minder leuke, wat dat betreft kijk ik naar ze net zoals naar volwassenen: daarvan vind ik ook niet iedereen leuk en aardig. Wel een hekel aan vrouwen die alleen nog maar moeder zijn als er eenmaal een kind is. Alle gesprekken gaan over fruithapjes en tandjes en driftbuien, voor jezelf zorgen hoeft niet meer ofzo, en elke vrije minuut gaan we op babyfora met medemoeders keuvelen over bovengenoemde saaie onderwerpen. En dit is geen vooroordeel, ik ben zelf moeder en heb het van dichtbij mee gemaakt. Het gros van de vrouwen verwordt tot een saaie zeekoe, heel verdrietig.
Dat het egoistisch zou zijn om geen kinderen te willen heb ik ook nooit begrepen, wat is daar egoistisch aan?quote:Op zondag 4 juli 2010 16:38 schreef hasse8 het volgende:
Hier ook totaal geen kinderwens. Nooit gehad ook. En de onzin die ik járen heb moeten aanhoren over dat 'dat nog wel zou komen', 'eierstokken die zouden gaan rammelen', 'egoisme ten top, geen kinderen willen', 'maar een kind stáát je zo goed' (alsof het een mode-accessoire is), 'je bent echt zo'n moedertype'.... Mensen, hou nou toch op, ik wil ze niet, nooit niet en nu al helemaal niet meer (ben ook al 40..). Laat me lekker, is het nu zó belangrijk voor een ander wat ík wil? Tsk...
En heb ik een hekel aan kinderen? In de regel niet, kan vaak best ok met neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden door een deur. Pubers zijn verschrikkelijk leuk, maar dat betekent niet dat ik ze zelf maar moet gaan uitpoepen, dat doet mijn omgeving wel.....
Same here. Ik werk 's zaterdags in een supermarkt en sommige kinderen zijn prima opgevoed en andere zijn (on)bewust enorm vervelende minimensjes. Die laatste groep verpest het voor mij een beetje.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:35 schreef eleusis het volgende:
Mwa, een hekel gaat ver. Ik heb er gewoon weinig mee. Sommige zijn soms, kort, wel leuk.
quote:tuurlijk... klein lekje in het badje
en ik kan natuurlijk nergens zo'n plakdingetje vinden
nu een stukje tape op geplakt
en verder allemaal 600x overal aanzitten ondanks dat ik had gezegd dat dat niet mocht... en toen werd ik boos en kreeg ik de neiging om dat badje dan maar gewoon helemaal te slopen
Tijn op de gang gezet
Nienke in d'r stoel
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo speciaal voor iedereen die nog twijfelt, een kort MSN gesprekje met mijn vrouw
[..]
Dat ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:09 schreef fratsman het volgende:
Ik heb geen hekel aan kinderen, ik heb een hekel aan ouders die niet kunnen opvoeden, geen authoriteit durven uit te stralen, en hun kind in alles hun zin geven.
Dat kan toch prima? Elke hond is anders, toch zijn er mensen die alle honden haten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:27 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje raar. Hoogstens heb je een hekel aan het gedrag van sommige kids, maar elk kind is anders en het lijkt me dus onmogelijk 'kinderen in het algemeen' te haten..
Lijkt me niet echt redelijk dat kids hetzelfde zijn als honden, maar ik snap je standpunt. Blijf toch vasthouden aan mijn mening, het gedrag van sommige kinderen is echt om ziek van te worden - maar dat is voor mij geen reden om plots alle kinderen te gaan haten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat kan toch prima? Elke hond is anders, toch zijn er mensen die alle honden haten.
halloquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:27 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje raar. Hoogstens heb je een hekel aan het gedrag van sommige kids, maar elk kind is anders en het lijkt me dus onmogelijk 'kinderen in het algemeen' te haten..
Ik heb geen hekel aan kinderen, ik vind ze alleen niet zo leuk dat ik ze zelf wil.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:34 schreef Righteous het volgende:
Waarom wil je absoluut geen kinderen , en is dat een momentopname, of heb je echt een intense afkeer tegen poepluiers en opgroeiende kinderen ?
Jij bent zelf nog een tienerquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Peuters zijn schattig.
Als ze tiener zijn mogen ze oprotten.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja dus ik weet waarover ik praat zegmaar
Daarnaast is het een behoorlijk taboe om je kinderen niet leuk te vinden, dus die meningen zul je niet zo snel zien.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:01 schreef Jolene22 het volgende:
Tot je je eigen kind krijgt. En denk dat dat voor 90% hier geldt. Weet zeker dat hier mensen zijn die hier nu schrijven wat verschrikkelijk voor mij nooit en zelf straks kids hebben waar ze weg van zijn. Al heb je nog zo'n hekel aan andermans kinderen, je eigen kids vind je gewoon (meestal) erg leuk. Vreemd maar waar.
Sluit ik me voor de volle 100% bij aanquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:01 schreef Jolene22 het volgende:
Kon ook nooit met kinderen opschieten. Vond het ongemakkelijk, wist me geen houding te geven. Irriteerde me aan ze.
Tot je je eigen kind krijgt. En denk dat dat voor 90% hier geldt. Weet zeker dat hier mensen zijn die hier nu schrijven wat verschrikkelijk voor mij nooit en zelf straks kids hebben waar ze weg van zijn. Al heb je nog zo'n hekel aan andermans kinderen, je eigen kids vind je gewoon (meestal) erg leuk. Vreemd maar waar.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Daarnaast is het een behoorlijk taboe om je kinderen niet leuk te vinden, dus die meningen zul je niet zo snel zien.
Wellicht. Ik roep al vanaf mijn vijftiende dat ik geen kinderen wil en als ik mijn vrienden zo zie, denk ik er nog steeds zo over. Misschien ben ik wat onvolwassener daarin in vergelijking tot hen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:01 schreef Jolene22 het volgende:
Kon ook nooit met kinderen opschieten. Vond het ongemakkelijk, wist me geen houding te geven. Irriteerde me aan ze.
Zo denk ik er dus ook overquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:40 schreef Thomas B. het volgende:
Kinderen zijn tof, maar je moet er wel een beetje mee kunnen praten enzo. Dat het ook wat terugzegt. Baby's vind ik maar niks.
Goed geregeld van moeder natuur.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:01 schreef Jolene22 het volgende:
je eigen kids vind je gewoon (meestal) erg leuk. Vreemd maar waar.
Hoezo zou je onvolwassen zijn als je geen kinderen wil?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Wellicht. Ik roep al vanaf mijn vijftiende dat ik geen kinderen wil en als ik mijn vrienden zo zie, denk ik er nog steeds zo over. Misschien ben ik wat onvolwassener daarin in vergelijking tot hen.
Gewoon zeggen dat je geen kinderen kan krijgenquote:Op zondag 4 juli 2010 17:27 schreef hasse8 het volgende:
Jarenlang op de Veluwe wonen, is héél slecht voor je humeur als je geen kinderen wilt.
Dit vind ik wel echt écht ECHT heel erg vies. Krijg je zo'n wit uitgeslagen korstenkind in je armen gedrukt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:41 schreef Boomstronk het volgende:
Oh en ik heb trouwens ook een hekel aan kinderen vooral als ze net geboren zijn en niet schoon zijn. Gadverdamme!
Katten vinden mij ook leuk, die dingen komen altijd op me af.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:58 schreef dalaiblama het volgende:
Ik had niets met kinderen en wil ze ook niet. Door werk is echter gebleken dat kinderen mij wel erg leuk vinden en ik blijkbaar een of andere magische aantrekkingskracht op ze uitoefen waardoor ze ook als vanzelf luisteren en zich voorbeeldig gedragen. Zelfs de ernstige vervelio's.
Omdat dit geen uitzondering blijkt, maar iets structureels, ben ik toch wat met het idee gaan spelen. Het is natuurlijk zonde als blijkt dat ik mijn roeping mis![]()
Als ik over een aantal jaren nog steeds geschikt blijk, dan overweeg ik serieus pleegouderschap.
Wat?quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit vind ik wel echt écht ECHT heel erg vies. Krijg je zo'n wit uitgeslagen korstenkind in je armen gedrukt.Heel fijn dat ouders door die smurrie heenkijken en hun kind alsnog gewoon afslobberen en het zal best dat die prut heel goed is voor je huid en dat kraamverzorgsters dat graag op hun handen uitsmeren maar ik hoef het niet.
Kinderen worden gewoon in een schone doek gerold hoor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit vind ik wel echt écht ECHT heel erg vies. Krijg je zo'n wit uitgeslagen korstenkind in je armen gedrukt.Heel fijn dat ouders door die smurrie heenkijken en hun kind alsnog gewoon afslobberen en het zal best dat die prut heel goed is voor je huid en dat kraamverzorgsters dat graag op hun handen uitsmeren maar ik hoef het niet.
Het zal wel iets biologisch zijn. Rationeel nadenken is er niet meer bij, zolang je maar voortplant.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:30 schreef Drijfsijs het volgende:
Ik ben sinds anderhalf jaar zelf moeder, en ik kan nu zeggen: alle hier genoemde vooroordelen over kinderen zijn waar. Maar voor je EIGEN kind heb je dit met liefde over. Echt waar. En ja, ook ik heb niks met andermans kinderen, en ja, ook ik ben zeer gehecht aan mijn vrijheid etc. (die ik nu dus niet meer heb). Ik offer mezelf compleet op, en het voelt nog goed ook. Ik snap het zelf ook niet
Maar niet afgeschrobd met bleek en een schuursponsje.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderen worden gewoon in een schone doek gerold hoor.
Ik geef les aan kinderen. NIet aan katten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:00 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Katten vinden mij ook leuk, die dingen komen altijd op me af.
Dat wil nog niet zeggen dat ik zulke ondingen leuk vind. Hetzelfde geldt voor kinderen.
Mijn 3 kinderen werden eerst in een doek gerold en bij moeders neergelegd. Na een half uurtje werden ze gewassen en aangekleed. Keurig schoon. Niks korsten of smeurie.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar niet afgeschrobd met bleek en een schuursponsje.
Die witte smurrie is heel goed voor je huid.quote:
Dat is er wel hoor. Vernix creme.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die witte smurrie is heel goed voor je huid.Valt me eigenlijk tegen dat er na de slakkenslijmcrème nog geen wittebabysmurriecrème op de markt is. Bij de esotherische macrobiotische rechtsdraaiende natuurwinkel o.i.d.
Ja maar dat is synthetisch.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is er wel hoor. Vernix creme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja maar dat is synthetisch.Voor slakkenslijmcrème wringen ze slakken uit dus moeten ze voor wittebabysmurriecrème eigenlijk ook euh... nou ja, baby's afschrapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede beschrijving.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:31 schreef Chevalric het volgende:
Dan liever iemand die zegt: "ik ben te egocentrisch om een kind op te voeden, want zo'n kreng kost alleen maar tijd en geld dat ik liever aan mezelf besteed."
bij mij hetzelfde behalve dat ik ze nog steeds niks vind hoe dan ook.. en altijd vinden ze mijn haar fascinerendquote:Op donderdag 29 juli 2010 09:58 schreef dalaiblama het volgende:
Ik had niets met kinderen en wil ze ook niet. Door werk is echter gebleken dat kinderen mij wel erg leuk vinden en ik blijkbaar een of andere magische aantrekkingskracht op ze uitoefen waardoor ze ook als vanzelf luisteren en zich voorbeeldig gedragen. Zelfs de ernstige vervelio's.
Omdat dit geen uitzondering blijkt, maar iets structureels, ben ik toch wat met het idee gaan spelen. Het is natuurlijk zonde als blijkt dat ik mijn roeping mis![]()
Als ik over een aantal jaren nog steeds geschikt blijk, dan overweeg ik serieus pleegouderschap.
Hoe clichematig kan je worden...quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:56 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kun je hier nou geen hekel aan hebben...
Gelukkig is het in mijn omgeving redelijk bekend dat ik kinderen niet zo leuk vind, dat voorkomt dat ik kinderen ongevraagd op mijn schoot krijgt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:51 schreef Queen_Minny het volgende:
Hier nog een die geen kind wilt.
Echt een hekel aan kinderen heb ik niet. Sommige zijn best wel grappig, als ze maar snel weer met moeders weggaan. Zodra ze beginnen te janken of krijsen heb ik het al gehad. Ik heb geen tijd voor een kind, en heb geen zin om er tijd voor te maken. Daarvoor vind ik mn eigen leventje veel te leuk.
Mn schoonzusje zegt dat ik geen moedergevoelens heb. Ach ik sta niet te springen om haar koter de fles te geven. T is haar kind. Als de oudste valt en een wondje vlieg ik niet in het plafond. "niks gebroken? pleistertje en gaat wel over".
Oppassen doe ik ook niet, Wie kinderen baart mag er zelf op passen.
Misschien heeft ze wel gelijk.
Schoonzus was zelfs beledigd dat ik niet op wilde passen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gelukkig is het in mijn omgeving redelijk bekend dat ik kinderen niet zo leuk vind, dat voorkomt dat ik kinderen ongevraagd op mijn schoot krijgt.![]()
Vragen of ik wil oppassen beginnen zal al helemaal niet aan en dat is goed voor beiden partijen.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:02 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Schoonzus was zelfs beledigd dat ik niet op wilde passen.En om de een of andere reden duwt iedereen zn baby op mn schoot, om me te laten zien hoe leuk het wel niet is. Ik vind het helemaal niet leuk.
Ik vind ze niet schattig en kan niet met ze omgaan.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja maar dat is synthetisch.Voor slakkenslijmcrème wringen ze slakken uit dus moeten ze voor wittebabysmurriecrème eigenlijk ook euh... nou ja, baby's afschrapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Die gok neem ik liever niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:30 schreef Drijfsijs het volgende:
Ik ben sinds anderhalf jaar zelf moeder, en ik kan nu zeggen: alle hier genoemde vooroordelen over kinderen zijn waar. Maar voor je EIGEN kind heb je dit met liefde over.
Niet dat ik je wil overhalen om wel aan kinderen te beginnen, als je dat niet wil zeker niet doen.quote:Op maandag 27 september 2010 17:35 schreef Fingon het volgende:
waardoor je de eerste 3 jaar van je leven geen fatsoenlijke nacht kan slapen en geen fatsoenlijke vakantie kan hebben...
Sjieke kick hoor.quote:
Maar meestal zijn ook die een stuk leuker zonder kinderenquote:Op maandag 27 september 2010 17:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
maar er zijn genoeg leuke vakanties te bedenken met kinderen.
Niet met het vliegtuig AUB.quote:Op maandag 27 september 2010 17:42 schreef snakelady het volgende:
Ook vakantie kan gewoon hoor, ok niet tot 's ochtends vroeg zuipen enz. maar er zijn genoeg leuke vakanties te bedenken met kinderen.
Misschien, maar mijn soort vakantie is toch vooral het soort vakantie waarin je een enorme hoeveelheid klassieke en middeleeuwse monumenten bezoekt, en ik weet uit eigen ervaring dat jonge kinderen dat een stuk minder kunnen waarderen, en verder wil ik gewoon lekker lang kunnen blijven hangen als het leuk is en niet vast zitten aan kinderen die vroeg naar bed moeten et cetera.quote:Op maandag 27 september 2010 17:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet dat ik je wil overhalen om wel aan kinderen te beginnen, als je dat niet wil zeker niet doen.
Maar dit hoeft dus zeker echt niet, ik heb 2 dochters, een van 5 jaar en een van 2 jaar.
Bij de eerste moest ik er in de eerste 3 nachten uit, daarna sliep ze door van 23.00 tot 7.00 en bij de tweede duurde het 1.5 week voor ze de nacht doorsliep.
Verders worden ze alleen 's nachts wakker als ze ziek zijn en dan nog niet altijd.
Denk dat de nachten dat ik wakker heb gelegen om de kinderen in totaal nog geen maand is.
Nu slapen ze beide van 19.00 tot 7.00 doordeweeks en in het weekend wanneer ze wakker worden, wat meestal tussen 8 en 10 uur is.
Ook vakantie kan gewoon hoor, ok niet tot 's ochtends vroeg zuipen enz. maar er zijn genoeg leuke vakanties te bedenken met kinderen.
Huh, er zijn serieus mensen die dat schattig vinden?quote:Op maandag 27 september 2010 17:57 schreef Henno het volgende:
Het is vooral erg dat het schattig gevonden wordt als er een half verteerde straal Olvarit over je dure overhemd gespoten wordt...
ja het wordt pas echt leuk als je whiskey met 'm kan drinken en zijn vragen beantwoorden met jouw levenswijshedenquote:Op maandag 27 september 2010 18:17 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Huh, er zijn serieus mensen die dat schattig vinden?
'k Vind het toch wel apart dat veel vrouwen kennelijk van hulpeloze baby's houden en mannen vaak niet kunnen wachten tot het schepsel in elk geval meer kan zeggen dan alleen WEEEEEEEH! WEEEEEEEH!
quote:Op maandag 27 september 2010 17:57 schreef Henno het volgende:
Ergo: de ouders zijn het probleem, niet zozeer de kinderen.
Excuses daarvoor.quote:Op maandag 27 september 2010 17:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Sjieke kick hoor.
OT: Ik wil wel supergraag kinderen, maar dan over een paar jaartjes. Wel graag voor mijn 30e
Preciesquote:Op maandag 27 september 2010 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb verder geen hekel aan kinderen, heb alleen niets met kinderen, en wil ze niet om me heen hebben op vakantie.
Nee, dat hebben wij dan ook niet gedaan, gewoon zelf eten maken, is nog goedkoper ook en beter voor de smaakontwikkeling.quote:Op maandag 27 september 2010 18:16 schreef Fingon het volgende:
[..]
En nu Henno het over Olvarit heeft, ik ben echt allergisch voor dat soort eten, voor geen 1000 euro krijg je mij zover uit zo'n potje te eten en daarna een kind ermee te voeren...
Lieve schat, hij is acht maanden... dan kun je nog niet spreken van 'zich gedragen'quote:Op maandag 27 september 2010 20:53 schreef h0neybunnY het volgende:
Ik heb een hekel aan kinderen die geen manieren, respect en begrip voor anderen hebben. Maar dit is dan vooral een groot deel ook wel de schuld van de ouders (althans wel bij de kinderen die ik ken en voldoen aan dit voorbeeld.)
Zelf heb ik een zoontje van 8 maanden en iedereen zegt altijd dat hij zich keurig gedraagt(rustig, vrolijk, luistert naar dingen die hem geleerd worden -omgang met de hond bijv.-.).
Ik ga er ook voor dat mijn kind respect heeft/krijgt, begrip en zich netjes gedraagd.
Ben wel van mening dat levenservaringen, omgang met andere mensen enz. je kind ook beinvloeden, maar het grootste deel ligt bij de ouders vind ik.
Weet ik, maar vond het zo schattig staanquote:Op maandag 27 september 2010 22:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lieve schat, hij is acht maanden... dan kun je nog niet spreken van 'zich gedragen'
Dan is je moeder niet echt slim als ik dat zo mag zeggen.quote:Op maandag 27 september 2010 23:24 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Weet ik, maar vond het zo schattig staan...
Hoop dat ik het later ook nog kan zeggen als hij naar school gaat!
Het is vooral m'n moeder die het zo zegt.
Maar zij vergelijkt mijn babytje met de baby van haar 23 jarige buurmeisje. Zij zorgt niet goed voor haar baby en die huilt veel (waar hij niets aan kan doen!).
Dit! En verder vind ik kinderen wel leuk. Dat komt misschien ook wel omdat ik nichtjes heb. Dat komt toch dichtbij en is makkelijker om van ze te houden denk ik.quote:
Gatver! Gelukkig zijn mn nichtjes 6 en 7quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:24 schreef Bot13 het volgende:
Ahwwwww! Zooo schattttiiig!!!!!
[ afbeelding ]
Kinderen
mijn neef en z'n vriendin hebben begin dit jaar een kind gekregen en tegelijkertijd ook een pup. bij de kraamvisite heb ik me dan ook kostelijk vermaakt met de pup, de baby kan me aan m'n anus oxiderenquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit! En verder vind ik kinderen wel leuk. Dat komt misschien ook wel omdat ik nichtjes heb. Dat komt toch dichtbij en is makkelijker om van ze te houden denk ik.
Waar ik wel benieuwd naar ben: wie heeft hier neefjes, nichtjes of andere kinderen die heel dichtbij je staan en heeft een hekel aan (die) kinderen?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan is je moeder niet echt slim als ik dat zo mag zeggen.
Aangezien wat Sjeen al schreef, dat heeft niks te maken met hoe goed je baby zich gedraagd te maken.
Huilen hoeft ook niet per definitie te betekenen dat de ouders het niet goed doen, er kunnen legio redenen zijn.
Wat de leeftijd van de moeder er mee te maken heeft snap ik sowieso niet, ik was ook 23 toen ik zwanger was, dat was een bewuste keuze.
Dat meisje ken ik zelf ook en zij zorgt niet echt goed voor haar kinderen (ze heeft nog een oudere), helaas. De leeftijd heeft er in principe niets mee te maken. Ik was op m'n twintigste gepland zwanger. En nu op mijn 21 ongepland, maar het kindje is gewenst. Maar helaas door het gedrag van dat buurmeisje wordt er bij m'n moeder slecht gesproken over jong kinderen krijgen. En dat is best lastig als er naar gesproken wordt als je zelf je kind goed opvoed.
Denk dat mijn moeder trots op mij (en m'n vriend) is en daardoor zo praat.
Het is altijd leuk om te horen dat je het goed doet als moeder, dat is logisch, maar dat betekend niet dat de ouders waarvan de baby zich niet voorbeeldig gedraagd dat die het slecht doen.
Daar heb je gelijk in. Zoals ik ook al eerder zei heeft het gedrag van een kind niet enkel met de opvoeding die hij/zij van de ouders krijgt te maken. Maar ook met invloeden van buitenaf en zijn/haar eigen invloed hierop.
Wij hebben het geluk dat we 2 makkelijke kinderen hebben, de oudste zelfs nog veel makkelijker dan de jongste.
Bij de oudste waren we er ook heel naief van overtuigd dat het door onze opvoeding kwam, nu weten we wel beter, het is niet alleen opvoeding, het is ook gewoon hoe het kind is.
De jongste moeten we gewoonweg strenger opvoeden aangezien die een heel stuk eigenwijzer en eigenzinniger is.
Ook loopt de jongste wat achter in onwikkeling terwijl de oudste juist voor loopt, de oudste begreep dingen gewoon veel sneller dan de jongste dus bij de jongste moeten we het vaker herhalen.
Fijn dat jullie makkelijke kinderen hebben. Ik hoop dat het mijn vriend en mij ook gaat lukken om onze kinderen op te voeden tot lieve, respectvolle, begripvolle kinderen. Krijgen nu van alle kanten te horen dat het pittig gaat worden enz., maar ja, vele ouders is het al gelukt, dus het kan.
Ze doen ook wel eens wat anders dan janken hoor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:56 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kun je hier nou geen hekel aan hebben...
Je interieur slopen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:05 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Ze doen ook wel eens wat anders dan janken hoor..
Dit vind ik ook viesquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:24 schreef Bot13 het volgende:
[ afbeelding ]
Kinderen
Ik hoef zelf niet zo nodig kinderen, maar ik heb er de laatste tijd 11 achterneefjes- en nichtjes bijgekregen. En als ik dan een van m'n nichten leuk zie stoeien met haar twee dochters, begint er wel iets te rammelen. Misschien ben ik meer jaloers op dat geluk dat ze uitstralen, want het is gewoon een leuk gezin, terwijl ik niet eens een kerel kan vinden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dit! En verder vind ik kinderen wel leuk. Dat komt misschien ook wel omdat ik nichtjes heb. Dat komt toch dichtbij en is makkelijker om van ze te houden denk ik.
Waar ik wel benieuwd naar ben: wie heeft hier neefjes, nichtjes of andere kinderen die heel dichtbij je staan en heeft een hekel aan (die) kinderen?
Ha. Doet me denken aan de keer dat mijn dochter vrolijk met een verfkwast de kamer in kwam lopen (was in de gang aan het verven). Het bleef gelukkig bij een paar vegen op de muur. Geloof me. Het is kut. Maar het is ook grappig en lief. Ze wou haar pappa alleen maar helpen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Je interieur slopen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ach er zijn ook aardig wat kindermoorden ieder jaar: niet iedereen is zo gecharmeerd van zijn of haar eigen kind(eren).....quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef Jolene22 het volgende:
Denk dat de minstens de helft van de mensen die hier hard roepen geen kids te willen er later zelf ook aan begint en het nog leuk vindt ook.
Ik wou ook geen kids. Kon niet met ze overweg. Vond ze luiddruchtig en al snel irritant. Nu zelf een kind en ben gek op hem. Kan echter nog steeds niet goed overweg met andermans kids maar je eigen kind is gewoon anders.
Natuurlijk kan dat. Je kan toch uitleggen dat je haar kinderen heel leuk vindt, maar dat je graag een keer je aandacht op haar wil richten?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:53 schreef CherryLips het volgende:
ik durf haar eigenlijk ook niet meer mee te vragen naar iets waar haar kinderen niet mee kunnen. Zou dat heel stom overkomen, alsof ik haar kinderen niet leuk vind, of zou dat wel een keertje kunnen?
Schattig heb ik het nooit gevonden, maar het is wel enorm goed voor de hand oog coördinatie om kinderen zelf te laten tobben met een lepel en eten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:40 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Dit vind ik ook vies.
Zelf zeg ik altijd als mijn zoontje naar het lepeltje met eten wil graaien: "Zonder handjes" en trek de lepel iets achteruit. Gelukkig begint hij het steeds beter door te krijgen, trekt hij z'n handen weg en zit hij klaar met z'n mondje open.
Maar er zijn ouders die het schattig vinden ja als hun kinderen zichzelf ondersmeren en hun ouders onderspugen *bah*.
Dat is dus het probleem, je eigen kind is NIET anders, maar je wordt blijkbaar blind en doof voor de dingen waar je je zelf ook aan gestoord hebt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef Jolene22 het volgende:
Denk dat de minstens de helft van de mensen die hier hard roepen geen kids te willen er later zelf ook aan begint en het nog leuk vindt ook.
Ik wou ook geen kids. Kon niet met ze overweg. Vond ze luiddruchtig en al snel irritant. Nu zelf een kind en ben gek op hem. Kan echter nog steeds niet goed overweg met andermans kids maar je eigen kind is gewoon anders.
Natuurlijk kan dat, ik vind het juist heel fijn om even geen mama te zijn maar gewoon K... , ik ga regelmatig met vriendinnen ( sommige hebben kinderen en anderen niet) iets te gaan doen, uit eten, filmpje, concert enz.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik durf haar eigenlijk ook niet meer mee te vragen naar iets waar haar kinderen niet mee kunnen. Zou dat heel stom overkomen, alsof ik haar kinderen niet leuk vind, of zou dat wel een keertje kunnen?
Wat een dooddoener. Dat er een handjevol geestelijk gestoorden in dit land hun eigen kids van het leven beroven zegt niet dat dat de normale gang van zaken is. Wat jij noemt zijn excessen en doen niets af aan mijn woorden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ach er zijn ook aardig wat kindermoorden ieder jaar: niet iedereen is zo gecharmeerd van zijn of haar eigen kind(eren).....
Je eigen kind begrijp je beter, je weet dat je kind bepaalde dingen doet om een reden die voor andere als irritant ervaren kunnen worden, dus heb je er meer begrip voor.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, je eigen kind is NIET anders, maar je wordt blijkbaar blind en doof voor de dingen waar je je zelf ook aan gestoord hebt.
Als ouders dat forcefield nou eens zouden laten zakken en objectief kijken naar het gedrag van hun koters zou het al een heel stuk schelen..
Dat zeggen mensen al 20 jaar tegen mij en ik wil ze nog niet...quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef Jolene22 het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar daar heb ik niet altijd tijd voor om het hem zelf te laten doenquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Schattig heb ik het nooit gevonden, maar het is wel enorm goed voor de hand oog coördinatie om kinderen zelf te laten tobben met een lepel en eten.
toch zullen er veel meer mensen zijn die nu achteraf liever geen kinderen hadden gehad dan dat jij denktquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:45 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Wat een dooddoener. Dat er een handjevol geestelijk gestoorden in dit land hun eigen kids van het leven beroven zegt niet dat dat de normale gang van zaken is. Wat jij noemt zijn excessen en doen niets af aan mijn woorden.
Niemand op dit topic wil het waarschijnlijk horen maar ik zou er eigenlijk geld op moeten inzetten. Een hoop hier hebben over een aantal jaren toch het huisje boompje beestje plaatje, het is gewoon de natuur en dan zul je zien dat het nog best leuk is ook. En een aantal zullen kinderloos blijven. Ook prima, maakt het leven een stuk makkelijker en er valt best wat voor te zeggen.
Dat is ook zo hoor, ik had er ook niet altijd veel zin in, zeker niet als je weg moet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:49 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar daar heb ik niet altijd tijd voor. (En als ik bij m'n vriend z'n oma ben heb ik er geen zin in, want die doet altijd zo overdreven
!)
Het is wel zo dat als ik er tijd voor heb, hij het zelf mag doen. Maar hij is gelukkig nog jong, dus heeft nog tijd zat om het vaak genoeg uit te proberen.
Je bent echt je leven niet kwijt wanneer je een kind krijgt hoor. Dat heeft werken al van je af genomen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
toch zullen er veel meer mensen zijn die nu achteraf liever geen kinderen hadden gehad dan dat jij denkt
je hebt alleen geen 30 dagen, niet goed, leven terug garantie als je eenmaal een kind hebt....
dat laatste restje leven wat ik nog heb wil ik niet delen met een kindquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:52 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Je bent echt je leven niet kwijt wanneer je een kind krijgt hoor. Dat heeft werken al van je af genomen..
Dan zeker niet nee, want dan zie je altijd dat het nog langer duurt dan normaal en dat je kind nog viezer wordt dan normaal. (En dan bij het verschonen nog meer tegensputterd dan normaalquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook zo hoor, ik had er ook niet altijd veel zin in, zeker niet als je weg moet.
Ouder(s)quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:55 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Dan zeker niet nee, want dan zie je altijd dat het nog langer duurt dan normaal en dat je kind nog viezer wordt dan normaal. (En dan bij het verschonen nog meer tegensputterd dan normaal).
Daar is ook niks mis mee, ik heb ook kindervrije vrienden, die hebben ondertussen de leeftijd dat kinderen krijgen ook niet meer verstandig is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen al 20 jaar tegen mij en ik wil ze nog niet...
Het is een discussie forum hoor.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat laatste restje leven wat ik nog heb wil ik niet delen met een kind
en btw: waarom wordt dit topic nu weer gekaapt door vrouwen die over hun kind pratenjullie hebben jullie eigen deel hier op fok: blijf daar met die kinderpraat!
Ik denk dat iedere ouder wel eens een moment heeft met "Waar ben ik in vredesnaam mee begonnen, wat bezielde me?"quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:51 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
toch zullen er veel meer mensen zijn die nu achteraf liever geen kinderen hadden gehad dan dat jij denkt
je hebt alleen geen 30 dagen, niet goed, leven terug garantie als je eenmaal een kind hebt....
ik werk gelukkig met allemaal mannen (ITquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Mensen met kinderen minderwaardig?
Ik hoef niet aan te komen met "mijn xbox voelt zich niet zo lekker, ik ga vanmiddag naar huis" hoor, maar voor koters kan je zo weglopen van je werk.
Daar erger ik me ook aan, maar dat ligt niet aan het kind maar aan de ouders, het kind weet niet beter aangezien het niet gecorrigeerd wordt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:01 schreef Leipo666 het volgende:
er is een verschil tussen een kind meenemen om hem iets te leren en hem mee nemen om de boel maar op stelten te laten zetten zonder dat de ouders er wat aan doen
DAAR ergeren veel mensen zich aan!
Wij hebben dus een 50-50 verhouding kind/kindloos op de afd. en de ouders komen echt met de grootste kutsmoezen aanzetten, ja mijn kind drinkt niet op de creche, en mijn vriend weet niet wat ie moet doen, dus moet ik nu een halve dag weg... en dan werkt ze 20 uur pwquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:05 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik werk gelukkig met allemaal mannen (IT) maar bij mijn vriendin is het inderdaad elke dag wel raak. en als je als baas echt pech hebt bevalt zo'n werkneemster ook nog eens van een zorgenkind en is ze helemaal vaak eerder weg of hele dagen afwezig....
en op het moment dat dat niet gebeurt is het kind wel degene die de irritatie/overlast veroorzaakt...quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar erger ik me ook aan, maar dat ligt niet aan het kind maar aan de ouders, het kind weet niet beter aangezien het niet gecorrigeerd wordt.
Kinderen hebben grenzen nodig en die moet je duidelijk aangeven.
Dat is de keuze van de baas.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:01 schreef HeatWave het volgende:
Mensen met kinderen minderwaardig?
Ik hoef niet aan te komen met "mijn xbox voelt zich niet zo lekker, ik ga vanmiddag naar huis" hoor, maar voor koters kan je zo weglopen van je werk.
Begrijpelijk vanuit werkgeversstandpunt maar beetje raar van de vrouwen ook. Waarom zou als het kind ziek is alleen de vrouw weg moeten? Vaders zouden net zo goed naar huis moeten als het kind ziek is.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wij hebben dus een 50-50 verhouding kind/kindloos op de afd. en de ouders komen echt met de grootste kutsmoezen aanzetten, ja mijn kind drinkt niet op de creche, en mijn vriend weet niet wat ie moet doen, dus moet ik nu een halve dag weg... en dan werkt ze 20 uur pw.
Kinderen? Prima, ga er dan ook voor zorgen zodat wij iemand kunnen aannemen die wel aanwezig is.
O sorry, was even vergeten dat veel mensen die een hekel aan kinderen hebben ook werkelijk denken dat mensen met kinderen zich alleen voor hun kinderen interesseren en verders nergens anders komen en het niet boeiend vinden hoe andere over zaken denken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat laatste restje leven wat ik nog heb wil ik niet delen met een kind
en btw: waarom wordt dit topic nu weer gekaapt door vrouwen die over hun kind pratenjullie hebben jullie eigen deel hier op fok: blijf daar met die kinderpraat!
Laatst ook, ik lag zaterdag tot elf uur in bed voor ik naar m'n nicht ging met kinderen. Dat kwam ter sprake en dan krijg je zo'n zuchtend antwoord van nicht + haar man: 'Pfff, wat een leven zeg.'quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een hekel hebben aan is nogal veel gezegd, de kinderen van mijn zus vind ik echt wel tof maar ik merk gewoon dat ik dus niet dat engelengeduld heb wat de ouders vaak wel schijnen te hebben (al raakt het bij hen ook regelmatig op).
Maar steeds als ik denk: "Goh, misschien zou ik toch wel kinderen willen." dan is er altijd wel weer een akkefietje met mijn neefjes waardoor ik denk: "Blij dat ik dadelijk gewoon naar huis kan/zij naar huis gaan en ik gewoon mijn rust weer heb...."
Wij eigenlijk ook niet, maar ik werk meestal wanneer mijn man niet werkt dus er is altijd iemand thuis en als het echt niet anders kan ( op vrijdag werken we vaak beide) dan past mijn schoonmoeder op.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben nog nooit eerder naar huis gegaan voor mijn kinderen en mijn vrouw ook niet.
Ditto. Ben natuurlijk pas ander half jaar vader. Als zich er iets voordeed hebben we het altijd zo opgelost zodat we niet naar huis hoefden te gaan. Een keer moest ik op korte termijn vrij nemen. Maar dat heeft mij gewoon een vakantiedag gekost. En zo hoort het ook vind ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben nog nooit eerder naar huis gegaan voor mijn kinderen en mijn vrouw ook niet.
Oh brother, mijn zus moet dat ook altijd even benadrukken: "Jij weet niet hoe goed je het hebt Grrrrrrrr!1!".quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Laatst ook, ik lag zaterdag tot elf uur in bed voor ik naar m'n nicht ging met kinderen. Dat kwam ter sprake en dan krijg je zo'n zuchtend antwoord van nicht + haar man: 'Pfff, wat een leven zeg.'
Pardon?![]()
Dan ben ik ook wel weer blij dat ik 's avonds om een uur of 8 naar huis ga terwijl zij uitgeteld op de bank liggen en ik nog de hele avond heb. Ik herinner haar er dan ook aan dat ik nog gewoon in een andere tijdzone leef, want ik heb geen kinderen. Zij werkt twee dagen in de week, dan ga ik toch ook niet zeggen: Pfff, wat een leven zeg. Dan zou ik raar aangekeken worden
.
Mijn kinderen zijn nu 2.5, 3.5 en 6 en er heeft zich nooit een situatie voorgedaan dat we onmiddellijk naar huis moesten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:25 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Ditto. Ben natuurlijk pas ander half jaar vader. Als zich er iets voordeed hebben we het altijd zo opgelost zodat we niet naar huis hoefden te gaan. Een keer moest ik op korte termijn vrij nemen. Maar dat heeft mij gewoon een vakantiedag gekost. En zo hoort het ook vind ik.
Jij klaagt nooit eens over een side effect van een beslissing die je doelbewust hebt genomen? Bijvoorbeeld een mooie auto gekocht en dan verzuchten dat de benzine zo duur is?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh brother, mijn zus moet dat ook altijd even benadrukken: "Jij weet niet hoe goed je het hebt Grrrrrrrr!1!".![]()
Waarna ik altijd maar eventjes fijntjes benadruk dat zij toch echt zelf bewust voor haar huidige leven gekozen heeft, ze doet het werk waar ze bewust voor gekozen heeft, is bewust parttimer en heeft bewust 2 kinderen genomen en dat ze het op heel wat vlakken stukken beter heeft dan ondergetekende. Dan volgt er meestal iets van "Ja maar *mompelmompel*"
Dat vind ik ook vrij triest eerlijk gezegd....quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij klaagt nooit eens over een side effect van een beslissing die je doelbewust hebt genomen? Bijvoorbeeld een mooie auto gekocht en dan verzuchten dat de benzine zo duur is?
Misschien. Ik kan ze niet krijgen, dus dat is makkelijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:33 schreef Jolene22 het volgende:
Een kind adopteren is heel nobel, maar helaas niet zo makkelijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:15 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Misschien. Ik kan ze niet krijgen, dus dat is makkelijk.
Ik zou nog eerder een kindje adopteren dan er zelf een te maken, maar dat terzijde.
Ik wil geen kinderen hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een kind adopteren is heel nobel, maar helaas niet zo makkelijk.
Wij hebben deze optie namelijk ook bekeken, dan voor een tweede kindje maar daar komt nog heel wat bij kijken, zowel financieel als geestelijk.
Tja, dan is het gewoon een dom wijf.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vrij triest eerlijk gezegd....
Maar het gaat me meer om het feit dat ze (mijn zus in dit geval) altijd even moet roepen dat ik het zo goed heb en zoveel vrijheid en vrije tijd heb! "Wat een leven!" Zoals CL al zei.
Terwijl buiten het feit dat zij 2 kinderen heeft en daar rekening mee moet houden zij het gewoon stukken beter heeft dan mij. En die 2 kinderen heeft ze heel bewust voor gekozen en zeker bij de 2e kan je toch ook niet meer volhouden 'dat het toch wel wat zwaarder is dan je vantevoren dacht'.
Het gaat ook om de manier waarop het gebracht wordt, waarbij ik bijna een soort boosheid ervaar van haar kant omdat ik niet voor 2 koters hoef te zorgen en dat ze me het gevoel lijkt te willen geven dat ik me moet schamen voor mijn enorme luizenleventje.
Al had ik een enorm luizenleventje zou het nog steeds geen reden zijn om mij daar op aan te vallen en ik zou me er ook zeker niet voor schamen
Als ik zover ben steek ik wel een 9mm in mijn mond, liever dood dan in een verpleeg tehuis te zitten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:32 schreef Droomert het volgende:
Als je geen kinderen wil moet je ook niet zeuren als er straks in je verpleegtehuis geen één fatsoenlijke verpleger meer is maar allemaal tokkies van pauperouders. Het goede voorbeeld heb je immers zelf nooit doorgegeven.
je doet je naam wel eer aanquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik zover ben steek ik wel een 9mm in mijn mond, liever dood dan in een verpleeg tehuis te zitten.
Wie zegt dat ik een goed voorbeeld ben? Ik doe de samenleving juist een plezier.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:32 schreef Droomert het volgende:
Als je geen kinderen wil moet je ook niet zeuren als er straks in je verpleegtehuis geen één fatsoenlijke verpleger meer is maar allemaal tokkies van pauperouders. Het goede voorbeeld heb je immers zelf nooit doorgegeven.
Inderdaad zeg. Volgens mij hebben er een paar mensen niet goed geslapenquote:Op woensdag 29 september 2010 09:04 schreef Telecaster het volgende:
Sjonge, wat een negativiteit richting mensen die zelf geen kinderen willen..!
Sja. Dat krijg je er nou van als er elke 2 uur een jankend kind aan je bed staat te bleren.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:24 schreef eleusis het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Volgens mij hebben er een paar mensen niet goed geslapen
quote:Op woensdag 29 september 2010 09:04 schreef Telecaster het volgende:
Sjonge, wat een negativiteit richting mensen die zelf geen kinderen willen..!
Maar natuurlijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit topic heet "Wie heeft er een hekel aan kinderen" en dan ga je lopen miepen als iemand weer een hekel aan dat soort personen heeft?
Hoho - ik zei enkel "veel negativiteit", en doelde daarbij op die ene user. Ik zou niet durven iedereen daarvan te beschuldigen.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:07 schreef snakelady het volgende:
Dit is dan wel weer leuk, heel veel mensen met kinderen reageren helemaal niet negatief, eentje reageert negatief en ineens is iedereen negatief over mensen die geen kinderen willen.
Mijn eerste slagroomtaartje was ook al zo'n succes... het zat overal, behalve in m'n mondquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:24 schreef Bot13 het volgende:
[ afbeelding ]
Kinderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |