Whehequote:Op woensdag 30 juni 2010 12:37 schreef Keep_Walking het volgende:
Het is mijn doel om zoveel mogelijk kinderen te krijgen met zoveel mogelijk vrouwen in zoveel mogelijk landen.
Nee dat is te makkelijk .quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan sommige kinderen...
Ik vind dit een rare vergelijking.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:45 schreef Telecaster het volgende:
Ik heb met kinderen hetzelfde als met begrafenissen - van andere mensen vind ik het nog tot daar aan toe maar voor mezelf hoeft het niet.
Of zoals Theo Maassen het zei: "Een wonder..? *Ratten* kunnen het!!"quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb niet zozeer een hekel aan kleine kinderen, als wel aan die poekie-woekie vertroetelende moeders die naast de poepluiers/lachjes/boertjes/etc van het kind 0,0 andere gespreksonderwerpen hebben. Nou je hebt een kind, ow wat ben jij bijzonder! Je bevindt je echt in een unieke situatie!![]()
Schijtwijven
Sja. Dat mag natuurlijk.quote:
En dat laatste vind ik dan weer een hele rare en onlogische zin.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:49 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Dat mag natuurlijk.
Al is een nadere uitleg waarom je dat dan vindt is op een discussieforum wellicht wel zo prettig.
he jij was toch mod?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
En dat laatste vind ik dan weer een hele rare en onlogische zin.. Misschien is het verstandig je reacties te herlezen voordat je ze plaatst.
Nee hoor, hoezo?quote:
serieus, ik heb aan sommige kinderen een gruwelijke hekel...quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef Righteous het volgende:
[..]
Nee dat is te makkelijk .
Ik zet hem juist in R&P omdat het gaat om jou, en je gedachten over het (zelf) hebben van kinderen
dit. En het feit dat ik echt niks met kinderen heb. Sommige zeggen aaaahhw wat llief! Tegen zo'n kind, nou ik heb eerder zoiets vanquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:42 schreef VonHinten het volgende:
Ik heb niet zozeer een hekel aan kleine kinderen, als wel aan die poekie-woekie vertroetelende moeders die naast de poepluiers/lachjes/boertjes/etc van het kind 0,0 andere gespreksonderwerpen hebben. Nou je hebt een kind, ow wat ben jij bijzonder! Je bevindt je echt in een unieke situatie!![]()
Schijtwijven
Misschien kan je zelf wat beter lezen. Zo moeilijk is die zin niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
En dat laatste vind ik dan weer een hele rare en onlogische zin.. Misschien is het verstandig je reacties te herlezen voordat je ze plaatst.
Mwah, ik zou een huilbaby niet "slecht opgevoed"noemen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef raebyddet het volgende:
Ik heb een hekel aan kinderen die niet goed opgevoed zijn. Ik ben sinds een kleine 5 maanden tante en ik moet zeggen dat m'n neefje echt anders is in vergelijking met andere kinderen. Hij huilt en schreeuwt heel weinig, hij is best relaxt voor een baby
Nee, de hele tijd aandacht geven en dat huil en krijsgedrag belonen is goed.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:47 schreef fratsman het volgende:
[..]
Mwah, ik zou een huilbaby niet "slecht opgevoed"noemen.Peuters en kleuters die constant moeten gillen en krijsen daarentegen, terwijl ma doet alsof ze Oost-Indisch doof is...
![]()
Dat is het probleem juist, het vált niet goed te snappen. Ze zijn zo random als de pest.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
Als je niet precies snapt hoe het zit met kinderen dan kan ik best begrijpen dat je er een hekel aan kan hebben.
Ja. Want het gedrag van een 5 maanden oude baby ligt volledig aan de opvoeding die ze tot dan toe genoten heeft.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef raebyddet het volgende:
Ik heb een hekel aan kinderen die niet goed opgevoed zijn. Ik ben sinds een kleine 5 maanden tante en ik moet zeggen dat m'n neefje echt anders is in vergelijking met andere kinderen. Hij huilt en schreeuwt heel weinig, hij is best relaxt voor een baby
Ik vind het een beetje vreemd dat ouders dit niet meer op kunnen lossen, zeker in het openbaar. Ze zien dat mensen zich er aan ergeren, maar ondernemen helemaal niets om hun verwende ettertje tot bedaren te brengen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:49 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Nee, de hele tijd aandacht geven en dat huil en krijsgedrag belonen is goed.![]()
er is bewezen dat een onderhandelingshuishouden beter werkt dan een bevelhuishouding als het gaat om je kind dingen bij leren en wijze levenslessen gevenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:56 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd dat ouders dit niet meer op kunnen lossen, zeker in het openbaar. Ze zien dat mensen zich er aan ergeren, maar ondernemen helemaal niets om hun verwende ettertje tot bedaren te brengen.Mijn vader hoefde maar naar ons te kijken (Zonder opgeheven hand, of stemverheffing) om ons te laten merken dat we te ver gingen. Ouders van tegenwoordig vinden het nodig om met hun kind in debat te gaan.
Dat laatste dus. Overleg is goed, maar een kind moet nog altijd weten dat het dient te luisteren naar een ouder.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
er is bewezen dat een onderhandelingshuishouden beter werkt dan een bevelhuishouding als het gaat om je kind dingen bij leren en wijze levenslessen geven
dus met je kind in debat gaan is niet verkeerd
alleen altijd toegeven is wel verkeerd
Ik geloof dat bepaalde gedrag tegenover een kind tot huilen en schreeuwen kan leiden of in ieder geval, ervoor zorgen dat het niet stopt met huilen/schreeuwen. Dus ja, ik denk dat opvoeding inderdaad invloed heeft op het gedrag van een baby, een goed begin van een goede opvoeding is ook belangrijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Ja. Want het gedrag van een 5 maanden oude baby ligt volledig aan de opvoeding die ze tot dan toe genoten heeft..
Je gedrag heeft inderdaad wel invloed op een baby, en dat ontken ik nog niet. Maar dat heeft nog niks met opvoeding te maken.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:08 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ik geloof dat bepaalde gedrag tegenover een kind tot huilen en schreeuwen kan leiden of in ieder geval, ervoor zorgen dat het niet stopt met huilen/schreeuwen. Dus ja, ik denk dat opvoeding inderdaad invloed heeft op het gedrag van een baby, een goed begin van een goede opvoeding is ook belangrijk.
Ok, dan valt het (nog) niet onder opvoeding. Dan gaat het om de communicatie en ja, zoals ik eerder zei, het is naar mijn mening een goed begin van een goede opvoeding. Ik vind dat minstens zo belangrijkquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:40 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Je gedrag heeft inderdaad wel invloed op een baby, en dat ontken ik nog niet. Maar dat heeft nog niks met opvoeding te maken.
Dit dus!quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef rhubarbje het volgende:
Ik wil geen kinderen omdat ik de verantwoordelijkheid niet wil
En omdat ze mijn levenstijl zouden veranderen op een manier die ik niet zie zitten
En omdat ik niet denk dat ik en de wereld ze zo veel te bieden hebben dat het oke is om ze te maken
Bestaande kinderen vind ik een ander verhaal
dus misschien adoptie maar nog liever pleegouderschap
Ik zou wel oma willen zijn maar dat gaat zo lastig zonder kinderen
DAT zijn nou ook echt de redenen waarom ik ze niet wilquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja een hekel is wat groot gezegd natuurlijk, maar ik ben altijd zo bang dat ik ze kapot maak. Als je ze een keer wil vangen, verkeerd vastpak, een schouder uit de kom ofzo.Of dat je er een redelijk gesprek mee wil voeren als in: "wat wil jij op brood" en datgene wat ze willen is er niet, dat ze dan niet meer stil worden.
Mijn neefje is net drie, en sinds hij zinnen spreekt is hij meer ok, dan toen hij alleen nog maar kon brabbelen en luiers volmaken.
Dan maar kapotje blijven gebruiken, want voor je het weet "vergeet" ze eens de pil en is het luiers verschonen geblazen voor tsjasquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:31 schreef tsjas het volgende:
Mijn vriendin wil absoluut kinderen en het liefst snel
Ik absoluut niet. Ik raak compleet uit mijn humeur als ik mijn boodschappen in de AH aan het verzamelen ben en er zit weer zo'n kutkind te nephuilen voor aandacht. Af en toe moet ik mij beheersen om zo'n monster niet meteen door zo'n schap heen te trappen.
Voor mij geen kinderen, daar komen familiedramas van
Jij bent zeker niet geschikt voor kinderenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja een hekel is wat groot gezegd natuurlijk, maar ik ben altijd zo bang dat ik ze kapot maak. Als je ze een keer wil vangen, verkeerd vastpak, een schouder uit de kom ofzo.Of dat je er een redelijk gesprek mee wil voeren als in: "wat wil jij op brood" en datgene wat ze willen is er niet, dat ze dan niet meer stil worden.
Mijn neefje is net drie, en sinds hij zinnen spreekt is hij meer ok, dan toen hij alleen nog maar kon brabbelen en luiers volmaken.
Ligt aan je vriendenkring denk ik dan, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.quote:Op zondag 4 juli 2010 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom hebben al die mensen zonder kinderwens zo nadrukkelijk de drang dit overal vooral erg hard roepend kenbaar te maken? Het is bijna religieus.
Dat zijn dan weer de dingen die ik me afvraag
Alleen hier op fok is al minimaal elke week 1 nieuw topicquote:Op zondag 4 juli 2010 09:17 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ligt aan je vriendenkring denk ik dan, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
En dat baseer je op? Een post waarin ze een paar zorgen uit?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:50 schreef vronie het volgende:
Jij bent zeker niet geschikt voor kinderen
Mijn moeder was ook zo'n figuur.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef IceBeach het volgende:
[..]
En dat baseer je op? Een post waarin ze een paar zorgen uit?
Ik denk dat mensen die bewust over dit soort dingen nadenken betere ouders zouden zijn dan mensen die een kind kregen 'omdat het ze wel leuk leek' of 'omdat iedereen om hen heen dat ook heeft' en verder totaal geen idee hebben hoe ze het moeten aanpakken.
Of, wat ik nu al een paar keer in mijn omgeving heb meegemaakt, 'om de relatie te redden'.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef IceBeach het volgende:
[..]
En dat baseer je op? Een post waarin ze een paar zorgen uit?
Ik denk dat mensen die bewust over dit soort dingen nadenken betere ouders zouden zijn dan mensen die een kind kregen 'omdat het ze wel leuk leek' of 'omdat iedereen om hen heen dat ook heeft' en verder totaal geen idee hebben hoe ze het moeten aanpakken.
In mijn geval: ik ervaar regelmatig dat het standaard wordt gevonden dat je wel kinderen wil, en dat je je bijna moet gaan zitten verdedigen waarom je er absoluut geen zin in hebt. Zie bijvoorbeeld 't recent verschenen boek Slappe zakken van Astrid Theunissen - mevrouw wil een kind, daar heeft ze gewoon recht op en elke man die daar om wat voor reden dan ook geen zin in heeft is een, jawel, slappe zak.quote:Op zondag 4 juli 2010 08:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom hebben al die mensen zonder kinderwens zo nadrukkelijk de drang dit overal vooral erg hard roepend kenbaar te maken? Het is bijna religieus.
Dat zijn dan weer de dingen die ik me afvraag
Vrouwen met kinderwens.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:49 schreef Amooma het volgende:
Ik wil heel graag kindjes!Baby in de buik voelen
en zodra het eruit geperst is (dat is dan wel weer minder
) het zien groeien, leven, gek doen etc.
![]()
![]()
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef RVP67 het volgende:
De gemiddelde Fokker is toch een jaar of 15 ?
Op de een of andere manier vind ik dat altijd best wel sneu klinken..quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef RVP67 het volgende:
Ik wilde ook nooit kinderen, totdat de eerste zich aanmelde.
Mijn kinderen zijn het mooiste wat ik heb.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:03 schreef RVP67 het volgende:
De gemiddelde Fokker is toch een jaar of 15 ?
Natuurlijk krijg je dan draadjes als deze.
Jullie zijn zelf nog kinderen !
Ik wilde ook nooit kinderen, totdat de eerste zich aanmelde.
Mijn kinderen zijn het mooiste wat ik heb.
Ik wil ook geen kinderen, maar nooit last gehad van dat soort opmerkingen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:38 schreef hasse8 het volgende:
Hier ook totaal geen kinderwens. Nooit gehad ook. En de onzin die ik járen heb moeten aanhoren over dat 'dat nog wel zou komen', 'eierstokken die zouden gaan rammelen', 'egoisme ten top, geen kinderen willen', 'maar een kind stáát je zo goed' (alsof het een mode-accessoire is), 'je bent echt zo'n moedertype'.... Mensen, hou nou toch op, ik wil ze niet, nooit niet en nu al helemaal niet meer (ben ook al 40..). Laat me lekker, is het nu zó belangrijk voor een ander wat ík wil? Tsk...
En heb ik een hekel aan kinderen? In de regel niet, kan vaak best ok met neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden door een deur. Pubers zijn verschrikkelijk leuk, maar dat betekent niet dat ik ze zelf maar moet gaan uitpoepen, dat doet mijn omgeving wel.....
Ben je man of vrouw? Hoe oud ben je? Welke regio woon je? Dat zijn factoren die meespelen in de rammelende eierstokken van een ander, en jou dus een kind proberen aan te praten....quote:Op zondag 4 juli 2010 17:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik wil ook geen kinderen, maar nooit last gehad van dat soort opmerkingen.
Ik wel en ik heb de discussie opgegeven. Sommige mensen zijn te bekrompen om er op in te gaan.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik wil ook geen kinderen, maar nooit last gehad van dat soort opmerkingen.
Vrouw, 25 jaar, wonend in Z-Holland. Omgeving zal inderdaad wel een rol spelen. Mijn vrienden hebben ook geen kinderwens en op mijn werk komt het niet eens ten spraken.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:15 schreef hasse8 het volgende:
[..]
Ben je man of vrouw? Hoe oud ben je? Welke regio woon je? Dat zijn factoren die meespelen in de rammelende eierstokken van een ander, en jou dus een kind proberen aan te praten....
Ik ben ondertussen 40 en heb sinds een paar jaar vrienden (jonger dan ik) die óók geen kinderen willen, en het geleuter begint nu ook te verstommen, aangezien 'ze' het opgegeven hebben mij nog over te halenquote:Op zondag 4 juli 2010 17:21 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Vrouw, 25 jaar, wonend in Z-Holland. Omgeving zal inderdaad wel een rol spelen. Mijn vrienden hebben ook geen kinderwens en op mijn werk komt het niet eens ten spraken.
Goeie bronvermelding 14.gifquote:Op zondag 4 juli 2010 17:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb wel een kinderwens, maar nu nog niet. Ik wil later graag kinderen, maar op dit moment ben ik er nog veel te egoïstisch voor (ik moet er niet aan denken om mijn nachtrust e.d. er voor op te geven bijvoorbeeld, terwijl ik dit over een paar jaar wel ok zal vinden).
Ik wilde alleen even inspringen op degenen die hier zeggen dat het altijd nog beter is een kind te adopteren dan er zelf één te krijgen, omdat er veel kinderen zijn die ouders nodig hebben. Dit is niet meer zo: het aanbod aan adoptieouders is zo'n viermaal groter dan het aanbod aan adoptiekinderen. Pleegouders komen we in Nederland nog wel tekort, maar niet heel veel. Dit ter nuancering van het wel/geen kinderen besluit.
Zo'n beetje alles wat pluizig is.quote:
Mijn droomvrouwquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:10 schreef Elvanera het volgende:
Argh, ik heb een hekel aan kleine kinderen die overal lopen te bleren en in de weg lopen. Nog grotere hekel heb ik aan die ouders die rondlopen met kinderwagens die niet door gangpaden passen, volgens voor je poten gaan rijden of tegen je poten aan. En die zeikkinders van ze niet de bek kunnen snoeren en ze alleen maar door blijven janken!
Maar, als ze stil zijn wil ik er nog wel eentje schattig vinden.
Haha, en ben jij mijn droomman dan?quote:
Geen ideequote:Op donderdag 8 juli 2010 14:51 schreef Elvanera het volgende:
[..]
Haha, en ben jij mijn droomman dan?
Owja, zelfs mijn ouders vinden me geen moederfiguur en vrienden zeggen dat ook altijd
Getrouwe profielschets van de meiden uit mijn oude vriendengroepjequote:Op donderdag 8 juli 2010 15:02 schreef Lily-Ella het volgende:
Een hekel aan kinderen? Niet aan kinderen in het algemeen, er bestaan hele leuke kinderen, ook minder leuke, wat dat betreft kijk ik naar ze net zoals naar volwassenen: daarvan vind ik ook niet iedereen leuk en aardig. Wel een hekel aan vrouwen die alleen nog maar moeder zijn als er eenmaal een kind is. Alle gesprekken gaan over fruithapjes en tandjes en driftbuien, voor jezelf zorgen hoeft niet meer ofzo, en elke vrije minuut gaan we op babyfora met medemoeders keuvelen over bovengenoemde saaie onderwerpen. En dit is geen vooroordeel, ik ben zelf moeder en heb het van dichtbij mee gemaakt. Het gros van de vrouwen verwordt tot een saaie zeekoe, heel verdrietig.
Dat het egoistisch zou zijn om geen kinderen te willen heb ik ook nooit begrepen, wat is daar egoistisch aan?quote:Op zondag 4 juli 2010 16:38 schreef hasse8 het volgende:
Hier ook totaal geen kinderwens. Nooit gehad ook. En de onzin die ik járen heb moeten aanhoren over dat 'dat nog wel zou komen', 'eierstokken die zouden gaan rammelen', 'egoisme ten top, geen kinderen willen', 'maar een kind stáát je zo goed' (alsof het een mode-accessoire is), 'je bent echt zo'n moedertype'.... Mensen, hou nou toch op, ik wil ze niet, nooit niet en nu al helemaal niet meer (ben ook al 40..). Laat me lekker, is het nu zó belangrijk voor een ander wat ík wil? Tsk...
En heb ik een hekel aan kinderen? In de regel niet, kan vaak best ok met neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden door een deur. Pubers zijn verschrikkelijk leuk, maar dat betekent niet dat ik ze zelf maar moet gaan uitpoepen, dat doet mijn omgeving wel.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |