abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83480181
hallo allemaal.

Omdat ik een huis wil kopen heb ik een hypotheek nodig, daarbij komt ook nog een levensverzekering...
maar nu ben ik een tijdje onderbehandeling geweest van een psych. Nu volledig hersteld (althans volgens mij )
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode. Ze willen informatie van de therapeut, maar die wil de informatie niet prijsgeven ivm de privacy.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en hoe is dat opgelost?
Alvast bedankt!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83480218
Jij geeft toch gewoon toestemming daarvoor? Waarom doet je psychiater/-loog moeilijk?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:30:28 #3
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_83480303
Wat een gekken (die hypotheek verstrekker dan he )

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord, moet binnenkort ook oversluiten dus dan zal ik maar geen afspraak maken voor mijn schizofrenie.

Moet ik straks dubbel hypotheek betalen...

" Ja sorry meneer, uw alterego moet gewoon meebetalen.`
Wat zegt U?, "u bent met 3-en, das mooi 3 x betalen...`
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:31:03 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_83480334
Hoezo gek?
Als iemand suicidaal is zou ik hem geen levensverzekering willen verkopen :-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  † In Memoriam † woensdag 30 juni 2010 @ 10:32:01 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83480372
Ja, kan toch recht op inzage geven?
pi_83480391
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:28 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij geeft toch gewoon toestemming daarvoor? Waarom doet je psychiater/-loog moeilijk?
Omdat deze misschien weet(denkt) dat TS daarmee voor hogere kosten van de verzekeringen zal komen te staan?

Neem aan dat je huisarts ook over deze informatie beschikt, misschien kan die een dossier voor je opstellen waarmee je verder kunt.
pi_83480427
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:32 schreef Reintji het volgende:

[..]

Omdat deze misschien weet(denkt) dat TS daarmee voor hogere kosten van de verzekeringen zal komen te staan?

Daar heeft 'ie a: niets mee te maken en b:het feit dat 'ie niéts zegt, zorgt ervoor dat TS überhaupt geen verzekering krijgt. Als TS het aan 'm vraagt, heeft 'ie daar gewoon aan mee te werken. Het is immers z'n eigen dossier.
pi_83480562
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:30 schreef fransbreda het volgende:
Wat een gekken (die hypotheek verstrekker dan he )

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord, moet binnenkort ook oversluiten dus dan zal ik maar geen afspraak maken voor mijn schizofrenie.

pi_83480648
Als je volledig hersteld bent, kan die therapeut dan geen neutrale verklaring afgeven die aangeeft dat je geen last meer hebt van psychische problemen?
pi_83480687
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar heeft 'ie a: niets mee te maken en b:het feit dat 'ie niéts zegt, zorgt ervoor dat TS überhaupt geen verzekering krijgt. Als TS het aan 'm vraagt, heeft 'ie daar gewoon aan mee te werken. Het is immers z'n eigen dossier.
Zeker, was ook meer bedoeld als voorbeeld van een mogelijke reden van..

Maar goed, wanneer de psychiater niet meewerkt, huisarts goede tweede.
pi_83480713
Alvast bedankt voor de reacties.

de psych wil eerst een re-asses afspraak maken voordat ze me "gezond" verklaard. iets wat ik ook een beetje vreemd vind. maar goed, ik heb vertrouwen in de hulpverleners.

dat de verzekering het moet weten vind ik ook niet gek.

Nog geen " ervarings deskundigen" ? ( of moet ik daarvoor naar R&P ??

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:40:24 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_83480739
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:38 schreef Jud1th het volgende:
Als je volledig hersteld bent, kan die therapeut dan geen neutrale verklaring afgeven die aangeeft dat je geen last meer hebt van psychische problemen?
Verstrekkers willen graag weten wat je voor history hebt en daar hun afweging op baseren.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_83480767
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:30 schreef fransbreda het volgende:

Dat is geen schizofrenie hoor, je hebt het over een meervoudige persoonlijkheidsstoornis
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:59:02 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_83481455
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:31 schreef _Flash_ het volgende:
Hoezo gek?
Voor zover ik weet is zelfmoord een uitsluiting op dat soort polissen, dus dan zie ik het probleem niet
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_83481514
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:59 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is zelfmoord een uitsluiting op dat soort polissen, dus dan zie ik het probleem niet

Neuh

Er zit wel een Carenztijd (één tot drie jaar) op, maar uitgesloten is het vaak niet
pi_83481534
De psychische klachten gingen niet over suicidaal gedrag. Dus enig commentaar hierover kan wel weg blijven nu..

bedankt!

woensdag 30 juni 2010 @ 11:29:53 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83482666
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:27 schreef Barretje80 het volgende:

Omdat ik een huis wil kopen heb ik een hypotheek nodig, daarbij komt ook nog een levensverzekering...
maar nu ben ik een tijdje onderbehandeling geweest van een psych. Nu volledig hersteld (althans volgens mij )
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode. Ze willen informatie van de therapeut, maar die wil de informatie niet prijsgeven ivm de privacy.
Hoezo wil je therapeut dat niet? Ik neem aan dat je een machtiging hebt gegeven aan de verzekaar om nader te informeren? Wat wil de verzekeraar precies weten eigenlijk van de therapeut?

Ik heb het ook aan de hand gehad, maar daar is voor zover ik weet geen contact geweest tussen verzekeraar en psycholoog. De verzekeraar ging akkoord direct nadat ik een machtiging gaf..
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:31:36 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83482716
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:01 schreef Barretje80 het volgende:
De psychische klachten gingen niet over suicidaal gedrag. Dus enig commentaar hierover kan wel weg blijven nu..

bedankt!
Uit latere posts begrijp ik dat de verzekeraar zeker wil weten dat je genezen bent. Waarom wil de verzekeraar dat zo nodig weten? Wat is het bezwaar van de verzekeraar om je te verzekeren terwijl je niet genezen bent? De meeste psychische klachten leiden tenslotte niet tot een groter sterfterisico. Althans, dat zou ik zelf denken. Ik weet ook wel dat de wereld van verzekeraars soms anders in elkaar zit.
pi_83482833
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uit latere posts begrijp ik dat de verzekeraar zeker wil weten dat je genezen bent. Waarom wil de verzekeraar dat zo nodig weten? Wat is het bezwaar van de verzekeraar om je te verzekeren terwijl je niet genezen bent? De meeste psychische klachten leiden tenslotte niet tot een groter sterfterisico. Althans, dat zou ik zelf denken. Ik weet ook wel dat de wereld van verzekeraars soms anders in elkaar zit.
mja ik probeer ook al met de verzekeraar in contact te komen om eea uit te leggen, maar er zit echt een enorme muur voor oid.. ik kom er niet doorheen..
Ik snap zelf ook niet waarom ze zo moeilijk doen.. ik ben nooit ziek geweest van werk, heb geen medicijnen geslikt en ben op eigen initiatief naar de psych gegaan.. het lijkt me allemaal niet zo dramatisch allemaal!

pi_83482897
Ik neem aan dat je met psych ook gewoon een eerstelijns psycholoog bedoelt? Dat zou inderdaad niet zo dramatisch moeten zijn, als je bij een psychiater gelopen hebt is het al weer een heel ander verhaal.
pi_83482958
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:37 schreef Jud1th het volgende:
Ik neem aan dat je met psych ook gewoon een eerstelijns psycholoog bedoelt? Dat zou inderdaad niet zo dramatisch moeten zijn, als je bij een psychiater gelopen hebt is het al weer een heel ander verhaal.
ohh wat eerste lijns is weet ik niet zo goed meer :s ik ben naar een psycholoog geweest die daarna als psychotherapeut ook nog een aantal sessies met me heeft gedaan.

pi_83486113
quote:
hallo allemaal.

Alvast bedankt!
Jij kan (als enige) beslissen of een medicus jouw dossier aan de arts van een verzekeraar op mag sturen. Als jij daar een machtiging voor tekent, en die krijgt de medicus in kwestie, heeft hij dat dossier maar op te sturen. Als hij ondanks jouw getekende verklaring niet wil, ben je of nog niet wilsbekwaam en sta je onder curatele, of loopt die medicus wat te zieken. Maak hem/haar duidelijk dat je die verklaring vrijwillig tekent, weet wat dat betekend, en nodig hebt voor een levensverzekering.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:20:28 #23
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83492434
quote:
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode.
Zijn ze bang dat je je huis in de fik steekt ofzo?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:31:58 #24
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83492903
Hoe weet de verzekeraar dat eigenlijk? Dit soort informatie is toch vertrouwelijk? Of is het ook je zorgverzekeraar? Indien dat zo is; kan je dan niet gewoon bij een andere verzekering aankloppen?
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:33:00 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83492949
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:31 schreef DaneV het volgende:
Hoe weet de verzekeraar dat eigenlijk? Dit soort informatie is toch vertrouwelijk?
Bij de aanvraag van een levensverzekering worden er enkele gezondheidsvragen gesteld. Je bent verplicht die eerlijk te beantwoorden.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:49:22 #26
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_83493560
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:31 schreef _Flash_ het volgende:
Hoezo gek?
bij zelfdmoord word niet uitgekeerd.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:53:12 #27
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_83493715
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:49 schreef Frith het volgende:

[..]

bij zelfdmoord word niet uitgekeerd.
Nee, maar iemand die tegen een boom (of tegenligger) rijdt, hoe weet je of het ongeluk of zelfmoord is..
  donderdag 1 juli 2010 @ 01:58:04 #28
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_83519088
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:53 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Nee, maar iemand die tegen een boom (of tegenligger) rijdt, hoe weet je of het ongeluk of zelfmoord is..
Niet maar vertragen zijn ze ook goed in.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_83520095
Hmmm vreemd, ik ben in mijn eentje, heb net (4 weken geleden) een hypotheek afgesloten ZONDER levensverzekering.

Als ik sterf, verkoop mijn huis dan maar heb het letterlijk zo tegen de hypotheekman gezegd.

ps. ik heb erg goede ervaringen met de rabobank. De rente was daar het laagst (wordt nergens in vergelijkingen meegenomen).
pi_83520117
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 06:34 schreef Snuitebolletje het volgende:
Hmmm vreemd, ik ben in mijn eentje, heb net (4 weken geleden) een hypotheek afgesloten ZONDER levensverzekering.

Niks vreemd aan, dat kan nl

Maar je kunt ook, zeker als je een partner en kinderen hebben, besluiten een overlijdensrisicoverzekering sluiten tegen een bepaald bedrag (gehele of gedeeltelijke schuld) zodat je partner/kind kan blijven wonen en niet op onder de brug eindigt.

De risicoverzekeraar wil dan natuurlijk wel weten of je gezond genoeg bent (geestelijk en lichamelijk) om het risico voor de komende 20 a 30 jaar te dragen....vandaar een gezondheidsonderzoek.......
Quinn Dexter
pi_83520494
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 06:34 schreef Snuitebolletje het volgende:. De rente was daar het laagst (wordt nergens in vergelijkingen meegenomen).

Da's toevallig nu zo, wellicht. Ze zitten wel degelijk in allerlei vergelijkingen, hoor.

En zoals gezegd: dat je geen levensverzekering hebt, kan aan de voorwaarden of vorm liggen. Jij hebt (omdat je bij de Rabo zit, dus de kans is groot) een bankspaarhypotheek gekregen. Ze schijnen bij de Rabobank tegenwoordig niet anders meer te kunnen.

Dan is een ORV niet verplicht.
pi_83520518
Erg vreemd dit, je krijgt sowieso toch niks uitgekeerd mocht er zo een reden zijn
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_83520538
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 07:57 schreef Ghostbuster het volgende:
Erg vreemd dit, je krijgt sowieso toch niks uitgekeerd mocht er zo een reden zijn

donderdag 1 juli 2010 @ 08:00:52 #34
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83520541
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:20 schreef EINZ het volgende:

[..]

Zijn ze bang dat je je huis in de fik steekt ofzo?
Ik heb zelf ook iets psychisch, en lees meerdere verhalen dat mensen dan geen overlijdensrisicoverzekering kunnen krijgen. Beetje jammer hoe verzekeraars je levenslang (!) buitenspel kunnen zetten. Officieel moet je ook ergens een kruisje neerzetten als je een keer geweigerd bent, maar dat valt natuurlijk niet te controleren omdat er zoveel verzekeringsmaatschappijen zijn.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_83520564
Volgens mij gaat het er niet om dat je het niet zou kunnen krijgen, maar je betaalt een hogere premie (toch?)

Maar als iedereen dat ding naar waarheid zou invullen zouden weinig mensen een ORV kunnen afsluiten.
pi_83520570
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:02 schreef Bulletdodger het volgende:
Volgens mij gaat het er niet om dat je het niet zou kunnen krijgen, maar je betaalt een hogere premie (toch?)

Kan, maar de verzekering kan ook geweigerd worden, uiteraard.
pi_83520580
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:02 schreef Bulletdodger het volgende:

Maar als iedereen dat ding naar waarheid zou invullen zouden weinig mensen een ORV kunnen afsluiten.

Hoezo? Met de meeste mensen is niet zoveel aan de hand, hoor. En áls dat al het geval zou zijn (dat iedereen iets heeft dat zorgt voor een hogere premie), dan zou dat wel in de premies verdisconteerd zitten)
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:04:30 #38
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83520584
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dat gebeurt vaker, vanwege de financiële crisis...
Nu weten we gelijk waarom de huizenprijzen dalen: het ligt ook deels aan de verzekeraars.
pi_83520590
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Uiteraard, maar goed een bezoek aan een psycholoog hoeft toch geen reden zijn voor weigering, als er geen suicidale neigingen zijn, ik bedoel iedereen heeft wel eens wat en heel veel mensen bezoeken een psycholoog, dat zou dan toch raar zijn als al die mensen dan geen hypotheek met ORV zouden kunnen afsluiten.
pi_83520592
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:04 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

En dat gebeurt vaker, vanwege de financiële crisis...

Waar je dit vandaan haalt, weet ik niet. Het klopt in elk geval niet. (ik zie even niet wat 'de crisis' met het weigeren van een verzekering te maken heeft)
pi_83520600
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:05 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Uiteraard, maar goed een bezoek aan een psycholoog hoeft toch geen reden zijn voor weigering, als er geen suicidale neigingen zijn, ik bedoel iedereen heeft wel eens wat en heel veel mensen bezoeken een psycholoog, dat zou dan toch raar zijn als al die mensen dan geen hypotheek met ORV zouden kunnen afsluiten.

Het gaat dan ook niet om het bezoek eraan, maar de reden van dat bezoek.
pi_83520618
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja ik bedoel als er iets gebeurt, met een pschychisch doorslaande reden
Heb je toch geen recht op uitbetaling.
pi_83520629
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:07 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja ik bedoel als er iets gebeurt, met een pschychisch doorslaande reden
Heb je toch geen recht op uitbetaling.

Mja, dat ligt er dus aan.

Dat hoeft natuurlijk niets te maken te hebben met het eerdere bezoek aan de psycholoog. Om daar geen gezeik over te hebben op het moment dat het gebeurt, wil men daar uitsluiting over hebben.
pi_83520649
Ik vind dit eerlijk gezegd best zorgwekkend, dat je psychisch verleden je op deze manier blijft achtervolgen. Medische informatie is altijd privé, maar op de een of andere manier kunnen ze je dus blijkbaar dwingen die te geven (omdat je een hypotheek wilt afsluiten), ook al wil je het eigenlijk niet. Dat druist volledig tegen het recht op geheimhouding in
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83520681
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dit eerlijk gezegd best zorgwekkend, dat je psychisch verleden je op deze manier blijft achtervolgen. Medische informatie is altijd privé, maar op de een of andere manier kunnen ze je dus blijkbaar dwingen die te geven (omdat je een hypotheek wilt afsluiten), ook al wil je het eigenlijk niet. Dat druist volledig tegen het recht op geheimhouding in

Waar heb jij het over?
pi_83520768
quote:
Ja Het is heel raar, misschien gaat het wel over zweetvoeten ofzo, of een trauma van een te klein fietsje
Beroepsgeheim is maar een betrekkelijk iets schijnbaar.
pi_83520833
Ik ben al een jaar (!!) aan het vechten voor een overlijdensrisicoverzekering, maar wegens mijn beperking kan ik deze op veel plaatsen niet krijgen.
Overigens heb ik onze hypotheek zonder ORV afgesloten, bij Florius.

Ook mijn therapeut wilde niet meewerken aan het verstrekken van informatie om dezelfde reden als TS. Wat ik toen gedaan heb, is mijn persoonlijk medisch dossier bij hem opgevraagd. Hij MOET dit aan jou verstrekken, want jij mag zelf inzage hebben in jou dossier. Vervolgens heb ik dit dossier gekopieerd (en dat is ook volledig legaal) en dit heb ik opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.
Misschien is dit nog een optie voor TS?
quote:
Dat is het zeer zeker. En ze zijn nogal kritisch met het verstrekken van een hypotheek/ORV als je een psychische beperking hebt of hebt gehad. Bij mij ging het mis om iets wat ik 12 jaar geleden meegemaakt heb waardoor ik in 'verkeerde kringen' terecht kwam. Dit stond in mijn dossier en daarom kreeg ik geen ORV. In de laatste jaarverslagen staat heel duidelijk dat ik mijn leven 100% op de rit heb, dat ik in de eindfase van de behandeling zit en dat ik net zoveel risico heb als 'gezonde' mensen om weer terug te vallen. Maar toch vallen ze over iets wat 12 jaar geleden (toen was ik 13!!!) gebeurd is.

[ Bericht 24% gewijzigd door GirlGoneBad op 01-07-2010 08:37:04 ]
pi_83520857
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:23 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja Het is heel raar, misschien gaat het wel over zweetvoeten ofzo, of een trauma van een te klein fietsje
Beroepsgeheim is maar een betrekkelijk iets schijnbaar.

Dat beroepsgeheim heeft de arts bij de verzekeraar ook.

Waar het om gaat, is dat een verzekeraar een bepaald risico moet afdekken. Dat bepaalt de verzekeraar aan de hand van de huidige, maar ook voorgaande gezondheid van een kandidaat-verzekerde. Om dat goed te bepalen, willen ze graag alles weten.
Lijkt me vrij logisch. (en als het over de spreekwoordelijke zweetvoeten gaat, dan is er sowieso niet zoveel aan de hand).

Dit geldt uiteraard voor elke aandoening of behandeling die je ondergaan hebt.

Als jij een auto koopt, wil je toch ook graag weten wat er zoal mee gebeurt is? Mede aan de hand daarvan bepaal je of de vraagprijs reëel is.

Verder wordt TS natuurlijk niet gedwongen om een verzekering af te nemen of een huis te kopen. (en dat is dan ook het probleem van TS niet)
pi_83520927
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik ben al een jaar (!!) aan het vechten voor een overlijdensrisicoverzekering, maar wegens mijn beperking kan ik deze op veel plaatsen niet krijgen.
Overigens heb ik onze hypotheek zonder ORV afgesloten, bij Florius.

Ook mijn therapeut wilde niet meewerken aan het verstrekken van informatie om dezelfde reden als TS. Wat ik toen gedaan heb, is mijn persoonlijk medisch dossier bij hem opgevraagd. Hij MOET dit aan jou verstrekken, want jij mag zelf inzage hebben in jou dossier. Vervolgens heb ik dit dossier gekopieerd (en dat is ook volledig legaal) en dit heb ik opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.

Succes!
Dit heb ik dus ook gehad, met pijn en moeite heb ik er nu 1, terwijl ik met mijn ziekte, nog niet eens een vervroegd overlijdings risico heb.
pi_83520981
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:35 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook gehad, met pijn en moeite heb ik er nu 1, terwijl ik met mijn ziekte, nog niet eens een vervroegd overlijdings risico heb.

Als dat zo was, zou het waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn geweest.
pi_83522151
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:29 schreef GirlGoneBad het volgende:

Bedankt voor je reactie!
Schaad het overigens niet je relatie met je therapeut?

Ik heb met m'n therapeut goed samen gewerkt en zou, mocht het ooit weer nodig zijn toch graag weer gebruik van haar willen maken..

pi_83522288
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Ik heb met m'n therapeut goed samen gewerkt en zou, mocht het ooit weer nodig zijn toch graag weer gebruik van haar willen maken..

Dat werkt natuurlijk beide kanten op.

Je mag van haar verwachten dat ze ook gewoon doet wat je vraagt
pi_83522742
quote:
En als jij een ORV wilt bij je hypotheek, geef jij de verzekeraar in kwestie toestemming om die gegevens op te vragen bij je arts/psycholoog, en zoniet, dan geen verzekering. Het zou zorgwekkend zijn als ze die gegevens zo even met een belletje achter je rug om opvragen, maar dat kan dus niet.

Je moet, bij een ORV en veel andere verzekeringen, een gezondheidsverklaring naar waarheid invullen, en indien nodig bij voorgaande/bestaande medische aandoeningen je medische gegevens aan de verzekeraar ter inzage aanbieden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:07:02 #54
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83522935
Ik ga er maar vast van uit dat ik met mijn Asperger geen levensverzekering kan krijgen. Jammer, dit belemmert wel toekomstige carrièrestappen.
pi_83523651
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef schaal_9 het volgende:
Ik ga er maar vast van uit dat ik met mijn Asperger geen levensverzekering kan krijgen. Jammer, dit belemmert wel toekomstige carrièrestappen.
Waarom denk je van niet?
pi_83523658
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef schaal_9 het volgende:
Hoezo? Je carriere staat toch los van een ORV? Daarnaast konden mijn vriendin en ik, zij met dystrofie, en ik met een aangeboren hartafwijking ook gewoon zonder extra voorwaarden allebei een ORV afsluiten. Je moet alleen even een paar weken langer rekenen voor het hele proces.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:28:48 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83537114
Die paar weken dat ik bij de RIAGG heb gelopen toen ik 12-13 jaar was komt dus mooi niet op dat formulier van m'n levensverzekeraar te staan. En als ze er toch achter komen (wat ze niet kunnen, want beroepsgeheim) zeg ik gewoon dat ik het vergeten ben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:14:07 #58
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83549471
Als ik geen verzekering kan krijgen door dat "stomme" Asperger, dan ga ik beroepsklager worden. Sowieso raad ik mensen die denken dat ze Asperger hebben, sterk af om een diagnosetraject te regelen. Veel informatie staat toch op internet en een diagnose levert vooral gedoe op.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:47:07 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83551419
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:14 schreef schaal_9 het volgende:
Als ik geen verzekering kan krijgen door dat "stomme" Asperger, dan ga ik beroepsklager worden. Sowieso raad ik mensen die denken dat ze Asperger hebben, sterk af om een diagnosetraject te regelen. Veel informatie staat toch op internet en een diagnose levert vooral gedoe op.
wat niet weet, wat niet deert. Gewoon invullen dat je niets hebt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:53:19 #60
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83554254
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb dus een diagnose. Hebben verzekeraars niet het recht om steeksproefsgewijs te controleren?
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:59:01 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83554501
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:53 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik heb dus een diagnose. Hebben verzekeraars niet het recht om steeksproefsgewijs te controleren?
Ze hebben wel het recht om een controle te doen, maar de instelling waar jij je diagnose vandaan hebt zou het medisch beroepsgeheim schenden als ze die gegevens aan een verzekeraar doorspelen (zonder jouw toestemming) .

[ Bericht 1% gewijzigd door Maanvis op 02-07-2010 00:17:22 ]
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:58:31 #62
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_83556573
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze hebben wel het recht om een controle te doen, maar de instelling waar jij je diagnose vandaan hebt zou het medisch beroepsgeheim schenden als ze die gegevens aan een verzekeraar doorspelen (zonder jouw toestemming) .

Jup en dat is wat verzekeraars op hopen Zij kunnen niet toetsen en dus hoeven zij niets.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:01:13 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83556629
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:58 schreef Cappy het volgende:

[..]

Jup en dat is wat verzekeraars op hopen Zij kunnen niet toetsen en dus hoeven zij niets.
wat een rare onzinnige reactie
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:07:50 #64
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_83556756
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat een rare onzinnige reactie
Ooh echt ? Ik ontvang alleen maar afwijzingen van Klap en Goudse als de specialist niet wil tekenen. Dan vraag je of ze willen bellen ... NEE.

Mag je lachen enzo maar ik volg sommige dossiers al meer als een jaar.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:10:06 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83556808
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:07 schreef Cappy het volgende:

[..]

Ooh echt ? Ik ontvang alleen maar afwijzingen van Klap en Goudse als de specialist niet wil tekenen. Dan vraag je of ze willen bellen ... NEE.

Mag je lachen enzo maar ik volg sommige dossiers al meer als een jaar.
Wat voor reden hebben ze om jouw specialist (waarvan er duizenden zijn in nederland) te bellen als je niet vantevoren hebt aangegeven dat je bij hem in behandeling was?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:35:13 #66
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_83557273
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat voor reden hebben ze om jouw specialist (waarvan er duizenden zijn in nederland) te bellen als je niet vantevoren hebt aangegeven dat je bij hem in behandeling was?
Geen, maar dat is waar jij vanuit gaat( beroepsmatig ? ) , maar dat ligt niet aan verzekerde en deze 2 hebben hun gezeik echt wel gemeld om het zomaar te zeggen.
Fraude ? misschien ....dat heb ik niet in de hand, maar op beroep nee.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:37:04 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83557304
nouja, met de invoering van het EPD is het gewoon afgelopen.. dan vragen ze gewoon een uitdraai van het EPD voordat ze je een levensverzekering geven, de schobbejakken.
En straks wordt het nog net als bij Sanquin, dat als je gay bent dat je dan geen levensverzekering krijgt want risico op aids .
Een gedicht over Maanvis
pi_83558530
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:40 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Schaad het overigens niet je relatie met je therapeut?

Ja, hij stond wel even raar te kijken toen ik er naar vroeg, maar hij mag gewoon niet weigeren. De relatie met m'n therapeut is gewoon nog steeds goed, Ik zou het onprofessioneel vinden als een behandelaar de beslissing in twijfel zou trekken of, nog erger, dit mee zou laten wegen in de behandeling.
Ik ben ook gewoon eerlijk geweest over het doel van het opvragen van mijn dossier.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 07:33:24 #69
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_83558829
@Five-Horizon,

Nu ben ik toch benieuwd wat het belang is van de verzekeraar om te weten of je "een ontwijkende persoonlijkheid" of "borderline" hebt of hebt gehad. Of simpeler "een depressie".
Waar wordt op gewogen?
pi_83559086
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 07:33 schreef tanteklara het volgende:
@Five-Horizon,

Nu ben ik toch benieuwd wat het belang is van de verzekeraar om te weten of je "een ontwijkende persoonlijkheid" of "borderline" hebt of hebt gehad. Of simpeler "een depressie".
Waar wordt op gewogen?

Simpel: wat is het risico dat men moet gaan uitkeren op de polis.

Voorbeeld: als het bij borderliners zo is dat men significant vaker zelfmoord pleegt (of überhaupt vaker overlijden; dus de gemiddelde leeftijd waarop men doodgaat is lager), dan houdt dat een extra risico in.

Ik weet uiteraard niet in welke mate welke zaken risicoverhogend zijn, maar ook dat is niet voor alles hetzelfde. In veel gevallen helemaal niet natuurlijk. Alleen in het geval van TS kan de verzekeraar helemáál niet inschatten wat het risico is.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:31:34 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83559516
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Voorbeeld: als het bij borderliners zo is dat men significant vaker zelfmoord pleegt (of überhaupt vaker overlijden; dus de gemiddelde leeftijd waarop men doodgaat is lager), dan houdt dat een extra risico in.

Ik weet uiteraard niet in welke mate welke zaken risicoverhogend zijn, maar ook dat is niet voor alles hetzelfde. In veel gevallen helemaal niet natuurlijk. Alleen in het geval van TS kan de verzekeraar helemáál niet inschatten wat het risico is.
Ik vind dit wel te ver gaan. Ik vind dat er grenzen mogen zitten aan wat ze mogen vragen.
Straks met het EPD krijg je geheid verzekeraars die gewoon een afschrift daarvan vragen voordat ze jou een levensverzekering willen afsluiten. De volgende stap is om een genetische test te verplichten of om mensen uit te sluiten op basis van psychische aandoeningen in de familie.
Een gedicht over Maanvis
pi_83559692
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind dit wel te ver gaan. Ik vind dat er grenzen mogen zitten aan wat ze mogen vragen.
Straks met het EPD krijg je geheid verzekeraars die gewoon een afschrift daarvan vragen voordat ze jou een levensverzekering willen afsluiten. De volgende stap is om een genetische test te verplichten of om mensen uit te sluiten op basis van psychische aandoeningen in de familie.

Het is toch vrij logisch? De verzekeraar moet toch het risico kunnen inschatten? Als jij in het verleden kanker hebt gehad, is het risico groter dat jij vroegtijdig (d.w.z. eerder dan gemiddeld) komt te overlijden. Dát is een risico voor de verzekeraar.

Niemand die jou dwingt een verzekering af te sluiten, hoor.

Nogmaals: als jij een auto koopt, doe je ook onderzoek naar het verleden van de auto, om in te kunnen schatten wat het risico is dat je óf teveel betaalt óf dat je behoorlijke kosten kunt verwachten.

Het is gewoon simpele logica.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:56:00 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83559931
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch? De verzekeraar moet toch het risico kunnen inschatten? Als jij in het verleden kanker hebt gehad, is het risico groter dat jij vroegtijdig (d.w.z. eerder dan gemiddeld) komt te overlijden. Dát is een risico voor de verzekeraar.

Niemand die jou dwingt een verzekering af te sluiten, hoor.
Hypotheekverstrekkers doen dat vaak wel
quote:
Nogmaals: als jij een auto koopt, doe je ook onderzoek naar het verleden van de auto, om in te kunnen schatten wat het risico is dat je óf teveel betaalt óf dat je behoorlijke kosten kunt verwachten.

Het is gewoon simpele logica.
Een auto is wat anders dan een mens. En een hypotheek is wat anders dan een auto.
Ik vind het persoonlijk een kwestie van ethiek. Sommige gegevens daar vind ik dat verzekeraars daar geen recht op hebben; ze moeten het maar doen met statistische gegevens die ze wel hebben. Ik wil best 10 euro extra betalen per maand zodat iemand met borderline ook een levensverzekering af kan sluiten, en zodat mijn medische gegevens niet op straat liggen als de verzekeraar een keer een foutje maakt .
Ik vind ook dat er NU een rem op gezet moet worden. Dus om te voorkomen dat homo's ineens geen levensverzekering meer af kunnen sluiten, want homo's hebben statistisch gezien meer kans op aids en zelfmoord... Of om te voorkomen dat je geen levensverzekering kunt afsluiten omdat je een genetisch defect hebt. Als ik een medisch defect heb waardoor ik voor mijn 50ste kom te overlijden dan wil ik dat nu nog niet weten, maar stel dat ik een levensverzekering kom afsluiten en die wordt geweigerd.. dan weet ik dus dat er iets mis is (gebeurt nu ook al).
Een gedicht over Maanvis
pi_83560046
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hypotheekverstrekkers doen dat vaak wel
Niemand die je dwingt een hypotheek af te sluiten.
quote:
Een auto is wat anders dan een mens. En een hypotheek is wat anders dan een auto.
Ik vind het persoonlijk een kwestie van ethiek. Sommige gegevens daar vind ik dat verzekeraars daar geen recht op hebben; ze moeten het maar doen met statistische gegevens die ze wel hebben. Ik wil best 10 euro extra betalen per maand zodat iemand met borderline ook een levensverzekering af kan sluiten, en zodat mijn medische gegevens niet op straat liggen als de verzekeraar een keer een foutje maakt .
Ik vind ook dat er NU een rem op gezet moet worden. Dus om te voorkomen dat homo's ineens geen levensverzekering meer af kunnen sluiten, want homo's hebben statistisch gezien meer kans op aids en zelfmoord... Of om te voorkomen dat je geen levensverzekering kunt afsluiten omdat je een genetisch defect hebt. Als ik een medisch defect heb waardoor ik voor mijn 50ste kom te overlijden dan wil ik dat nu nog niet weten, maar stel dat ik een levensverzekering kom afsluiten en die wordt geweigerd.. dan weet ik dus dat er iets mis is (gebeurt nu ook al).

Alsof dit nieuw is En zoals je zegt: ze gebruiken juist statistische gegevens die ze hebben. Wat het bezoek aan een psychiater daar nu verschilt van het bezoek aan de oncoloog, zie ik even niet.

Ik vind het allemaal vrij logisch.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:08:58 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83560240
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niemand die je dwingt een hypotheek af te sluiten.
Wonen is wel een eerste levensbehoefte.
quote:
Alsof dit nieuw is En zoals je zegt: ze gebruiken juist statistische gegevens die ze hebben. Wat het bezoek aan een psychiater daar nu verschilt van het bezoek aan de oncoloog, zie ik even niet.
kanker is vrij dodelijk, praten met een psychiater niet .
quote:
Ik vind het allemaal vrij logisch.
Ik vind het ook logisch dat ze zoveel mogelijk te weten willen komen, maar soms moet er gewoon een halt toe geroepen worden. Anders gaat het van kwaad tot erger, en krijg je situaties waar bepaalde bevolkingsgroepen uitgesloten worden van een verzekering. Stel dat we het gen dat kanker veroorzaakt precies kunnen uitsluiten, en dat mensen die dat gen hebben dan geen levensverzekering meer kunnen afsluiten, dan gaat dat over nogal een groot deel van de samenleving.
Een gedicht over Maanvis
pi_83560307
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wonen is wel een eerste levensbehoefte.
Je kunt huren of een hypotheek afsluiten waar geen ORV benodigd is. Simpel zat.
quote:
kanker is vrij dodelijk, praten met een psychiater niet .
Je vergelijkt de ziekte met een behandeling van een aandoening. Ik zie even de logica niet.

Nogmaals:
kanker gehad --> kans groter dat je voortijdig overlijdt door weer kanker te krijgen
psychiatrische aandoening met statistisch gezien meer kans op zelfmoord --> kans groter dat je voortijdig overlijdt
quote:
Ik vind het ook logisch dat ze zoveel mogelijk te weten willen komen, maar soms moet er gewoon een halt toe geroepen worden. Anders gaat het van kwaad tot erger, en krijg je situaties waar bepaalde bevolkingsgroepen uitgesloten worden van een verzekering. Stel dat we het gen dat kanker veroorzaakt precies kunnen uitsluiten, en dat mensen die dat gen hebben dan geen levensverzekering meer kunnen afsluiten, dan gaat dat over nogal een groot deel van de samenleving.

Waar je paniek *peeuwpeeuw* vandaan komt, weet ik niet, maar het slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om het bezoek aan de psycholoog/psychiater, het gaat om de reden van dat bezoek. Het is écht niet zo moeilijk, hoor.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:26:46 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83560573
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je kunt huren of een hypotheek afsluiten waar geen ORV benodigd is. Simpel zat.
[..]

Je vergelijkt de ziekte met een behandeling van een aandoening. Ik zie even de logica niet.

Nogmaals:
kanker gehad --> kans groter dat je voortijdig overlijdt door weer kanker te krijgen
psychiatrische aandoening met statistisch gezien meer kans op zelfmoord --> kans groter dat je voortijdig overlijdt
[..]
Nou het ligt iets gecompliceerder, als je in de afgelopen 3 jaar depressief bent geweest heb je volgens de site jeechteleeftijd.nl een levensverwachting die 7 jaar korter is. Dus je kunt maar beter niet depressief geweest zijn wil je een levensverzekering afsluiten .

quote:
Waar je paniek *peeuwpeeuw* vandaan komt, weet ik niet, maar het slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om het bezoek aan de psycholoog/psychiater, het gaat om de reden van dat bezoek. Het is écht niet zo moeilijk, hoor.
Nu nog niet, maar als we geen halt toeroepen aan dit soort praktijken dan zal straks een bezoek aan zo'n psycholoog/psychiater misschien al genoeg zijn . Want mensen die zo iemand bezoeken hebben natuurlijk statistisch gezien mee rkans op zelfmoord.
Ik moest op mijn 12e naar het riagg omdat ze dachten dat dat hielp om mezelf wat weerbaarder te maken (werd gepest etc).. dat ben ik dus spontaan 'vergeten' als ik ooit zo'n verzekering ga afsluiten .

En sowieso is het ongezond. Kijk dat je jezelf laat behandelen voor kanker, dat begrijp ik, maar als je net een huis wilt gaan kopen en je zit niet lekker in je vel? Dan stel je om deze reden het bezoek aan de psycholoog wel even uit! Met alle gevolgen van dien...

Ik vind er niets op tegen als ik het risico zou moeten dragen van anderen die een verhoogde kans op zelfmoord oid hebben.
Een gedicht over Maanvis
pi_83560903
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Totdat je een beroep moet doen (om een andere reden) op die verzekering, je dan dus je medisch dossier moet overleggen conform de voorwaarden, en zij zien dat je gelogen hebt. Ergo, geen uitkering van de verzekering in kwestie, aangezien jij tekent voor het naar waarheid invullen van die medische verklaring, en dat dus niet gedaan hebt. Slecht advies, zeker gezien het feit dat in de overgrote meerderheid van de gevallen er na overleggen van je dossier niks veranderd aan de voorwaarden/premies van een verzekering, zelfs al zit er een medisch smetje op je dossier.

Mocht dit wel problemen geven in het zeldzame geval, dan kan je een hypotheek nemen zonder ORV/Levensverzekering, en als dat niet lukt gaan huren.
pi_83561000
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou het ligt iets gecompliceerder, als je in de afgelopen 3 jaar depressief bent geweest heb je volgens de site jeechteleeftijd.nl een levensverwachting die 7 jaar korter is. Dus je kunt maar beter niet depressief geweest zijn wil je een levensverzekering afsluiten .

[..]

Nu nog niet, maar als we geen halt toeroepen aan dit soort praktijken dan zal straks een bezoek aan zo'n psycholoog/psychiater misschien al genoeg zijn . Want mensen die zo iemand bezoeken hebben natuurlijk statistisch gezien mee rkans op zelfmoord.
Ik moest op mijn 12e naar het riagg omdat ze dachten dat dat hielp om mezelf wat weerbaarder te maken (werd gepest etc).. dat ben ik dus spontaan 'vergeten' als ik ooit zo'n verzekering ga afsluiten .

En sowieso is het ongezond. Kijk dat je jezelf laat behandelen voor kanker, dat begrijp ik, maar als je net een huis wilt gaan kopen en je zit niet lekker in je vel? Dan stel je om deze reden het bezoek aan de psycholoog wel even uit! Met alle gevolgen van dien...

Ik vind er niets op tegen als ik het risico zou moeten dragen van anderen die een verhoogde kans op zelfmoord oid hebben.
Wat voor praktijken? Dat mensen een verzekering willen afsluiten? Als jij een verzekering bij/op/aan je hypotheek wilt, dien je je aan de voorwaarden te houden van de verzekeraar, en dat is in bijna alle gevallen een gezondheidsverklaring naar waarheid in vullen. Liegen heeft vrij voorspelbare gevolgen, welke vaak al op pagina 1 van de polis uitgelegd zijn. (geen uitkering)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:53:14 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83561115
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Totdat je een beroep moet doen (om een andere reden) op die verzekering, je dan dus je medisch dossier moet overleggen conform de voorwaarden, en zij zien dat je gelogen hebt. Ergo, geen uitkering van de verzekering in kwestie, aangezien jij tekent voor het naar waarheid invullen van die medische verklaring, en dat dus niet gedaan hebt. Slecht advies, zeker gezien het feit dat in de overgrote meerderheid van de gevallen er na overleggen van je dossier niks veranderd aan de voorwaarden/premies van een verzekering, zelfs al zit er een medisch smetje op je dossier.
Bevat het medisch dossier dat dan wordt opgevraagd dan al je medische gegevens?
Een gedicht over Maanvis
pi_83561254
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bevat het medisch dossier dat dan wordt opgevraagd dan al je medische gegevens?
Dat van je huisarts is in principe het meest complete, maar aparte medici zullen meer detail informatie hebben van hun deel van een behandeling. Zo weet mijn huisarts wel wat er gedaan is aan mijn hart in '77, maar de details liggen in mijn dossier in het academisch ziekenhuis.

Voor die laatste gegevens moest ik dus ook apart weer een volmacht tekenen toen ik een hypotheek wilde hebben. Belangrijke observatie is wel dat die gegevens naar de arts van een verzekeraar gaan, niet de eerste de beste receptioniste oid.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:06:51 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83561481
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat van je huisarts is in principe het meest complete, maar aparte medici zullen meer detail informatie hebben van hun deel van een behandeling. Zo weet mijn huisarts wel wat er gedaan is aan mijn hart in '77, maar de details liggen in mijn dossier in het academisch ziekenhuis.

Voor die laatste gegevens moest ik dus ook apart weer een volmacht tekenen toen ik een hypotheek wilde hebben. Belangrijke observatie is wel dat die gegevens naar de arts van een verzekeraar gaan, niet de eerste de beste receptioniste oid.
Wat ik bedoel is het medisch dossier dat bij uitkering (dus overlijden of bij bepaalde leeftijd nog in leven zijn) wordt opgevraagd. Wat staat daar in en waar wordt dat opgevraagd?
Een gedicht over Maanvis
pi_83561895
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is het medisch dossier dat bij uitkering (dus overlijden of bij bepaalde leeftijd nog in leven zijn) wordt opgevraagd. Wat staat daar in en waar wordt dat opgevraagd?
Dat verschilt per geval lijkt me. Bij een ORV, moet je als nabestaande iemand als "dood" melden bij de verzekeraar, en dan gaan die kijken naar de bekende medische historie, doodsoorzaak etc etc. Ze beginnen altijd met het dossier bij de huisarts bij mijn weten. En als jij na 1 jaar en 2 dagen na afsluiting van de polis zelfmoord pleegt, zullen ze misschien toch even gaan kijken of je niet een stukje medische historie in de geestelijke gezondheidszorg hebt verzwegen, bij het invullen van dat formulier bij afsluiten.

Een ORV keert alleen bij sterven uit, daar bouw je geen vermogen in op ofzo. Een levensverzekering keert bij het aflopen van de hypotheek uit, als die een deel van het opgebouwde vermogen bevat waarmee je de hypotheekschuld aflost, maar hoe dat werkt kan Five_Horizons je vast beter uitleggen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:33:29 #84
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_83566453
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord.
pi_83608588
quote:
hallo allemaal.

Alvast bedankt!
andere hypotheekverstrekker zoeken
pi_83610436
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

andere hypotheekverstrekker zoeken
Daar moet je ook een gezondheidsverklaring hebben, ik vermoed dat deze ORV onderdeel is van de NHG.
pi_84495651
TS hoe is dit afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')