abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83560307
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wonen is wel een eerste levensbehoefte.
Je kunt huren of een hypotheek afsluiten waar geen ORV benodigd is. Simpel zat.
quote:
kanker is vrij dodelijk, praten met een psychiater niet .
Je vergelijkt de ziekte met een behandeling van een aandoening. Ik zie even de logica niet.

Nogmaals:
kanker gehad --> kans groter dat je voortijdig overlijdt door weer kanker te krijgen
psychiatrische aandoening met statistisch gezien meer kans op zelfmoord --> kans groter dat je voortijdig overlijdt
quote:
Ik vind het ook logisch dat ze zoveel mogelijk te weten willen komen, maar soms moet er gewoon een halt toe geroepen worden. Anders gaat het van kwaad tot erger, en krijg je situaties waar bepaalde bevolkingsgroepen uitgesloten worden van een verzekering. Stel dat we het gen dat kanker veroorzaakt precies kunnen uitsluiten, en dat mensen die dat gen hebben dan geen levensverzekering meer kunnen afsluiten, dan gaat dat over nogal een groot deel van de samenleving.

Waar je paniek *peeuwpeeuw* vandaan komt, weet ik niet, maar het slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om het bezoek aan de psycholoog/psychiater, het gaat om de reden van dat bezoek. Het is écht niet zo moeilijk, hoor.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:26:46 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83560573
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je kunt huren of een hypotheek afsluiten waar geen ORV benodigd is. Simpel zat.
[..]

Je vergelijkt de ziekte met een behandeling van een aandoening. Ik zie even de logica niet.

Nogmaals:
kanker gehad --> kans groter dat je voortijdig overlijdt door weer kanker te krijgen
psychiatrische aandoening met statistisch gezien meer kans op zelfmoord --> kans groter dat je voortijdig overlijdt
[..]
Nou het ligt iets gecompliceerder, als je in de afgelopen 3 jaar depressief bent geweest heb je volgens de site jeechteleeftijd.nl een levensverwachting die 7 jaar korter is. Dus je kunt maar beter niet depressief geweest zijn wil je een levensverzekering afsluiten .

quote:
Waar je paniek *peeuwpeeuw* vandaan komt, weet ik niet, maar het slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om het bezoek aan de psycholoog/psychiater, het gaat om de reden van dat bezoek. Het is écht niet zo moeilijk, hoor.
Nu nog niet, maar als we geen halt toeroepen aan dit soort praktijken dan zal straks een bezoek aan zo'n psycholoog/psychiater misschien al genoeg zijn . Want mensen die zo iemand bezoeken hebben natuurlijk statistisch gezien mee rkans op zelfmoord.
Ik moest op mijn 12e naar het riagg omdat ze dachten dat dat hielp om mezelf wat weerbaarder te maken (werd gepest etc).. dat ben ik dus spontaan 'vergeten' als ik ooit zo'n verzekering ga afsluiten .

En sowieso is het ongezond. Kijk dat je jezelf laat behandelen voor kanker, dat begrijp ik, maar als je net een huis wilt gaan kopen en je zit niet lekker in je vel? Dan stel je om deze reden het bezoek aan de psycholoog wel even uit! Met alle gevolgen van dien...

Ik vind er niets op tegen als ik het risico zou moeten dragen van anderen die een verhoogde kans op zelfmoord oid hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83560903
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat niet weet, wat niet deert. Gewoon invullen dat je niets hebt.
Totdat je een beroep moet doen (om een andere reden) op die verzekering, je dan dus je medisch dossier moet overleggen conform de voorwaarden, en zij zien dat je gelogen hebt. Ergo, geen uitkering van de verzekering in kwestie, aangezien jij tekent voor het naar waarheid invullen van die medische verklaring, en dat dus niet gedaan hebt. Slecht advies, zeker gezien het feit dat in de overgrote meerderheid van de gevallen er na overleggen van je dossier niks veranderd aan de voorwaarden/premies van een verzekering, zelfs al zit er een medisch smetje op je dossier.

Mocht dit wel problemen geven in het zeldzame geval, dan kan je een hypotheek nemen zonder ORV/Levensverzekering, en als dat niet lukt gaan huren.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_83561000
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou het ligt iets gecompliceerder, als je in de afgelopen 3 jaar depressief bent geweest heb je volgens de site jeechteleeftijd.nl een levensverwachting die 7 jaar korter is. Dus je kunt maar beter niet depressief geweest zijn wil je een levensverzekering afsluiten .

[..]

Nu nog niet, maar als we geen halt toeroepen aan dit soort praktijken dan zal straks een bezoek aan zo'n psycholoog/psychiater misschien al genoeg zijn . Want mensen die zo iemand bezoeken hebben natuurlijk statistisch gezien mee rkans op zelfmoord.
Ik moest op mijn 12e naar het riagg omdat ze dachten dat dat hielp om mezelf wat weerbaarder te maken (werd gepest etc).. dat ben ik dus spontaan 'vergeten' als ik ooit zo'n verzekering ga afsluiten .

En sowieso is het ongezond. Kijk dat je jezelf laat behandelen voor kanker, dat begrijp ik, maar als je net een huis wilt gaan kopen en je zit niet lekker in je vel? Dan stel je om deze reden het bezoek aan de psycholoog wel even uit! Met alle gevolgen van dien...

Ik vind er niets op tegen als ik het risico zou moeten dragen van anderen die een verhoogde kans op zelfmoord oid hebben.
Wat voor praktijken? Dat mensen een verzekering willen afsluiten? Als jij een verzekering bij/op/aan je hypotheek wilt, dien je je aan de voorwaarden te houden van de verzekeraar, en dat is in bijna alle gevallen een gezondheidsverklaring naar waarheid in vullen. Liegen heeft vrij voorspelbare gevolgen, welke vaak al op pagina 1 van de polis uitgelegd zijn. (geen uitkering)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:53:14 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83561115
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Totdat je een beroep moet doen (om een andere reden) op die verzekering, je dan dus je medisch dossier moet overleggen conform de voorwaarden, en zij zien dat je gelogen hebt. Ergo, geen uitkering van de verzekering in kwestie, aangezien jij tekent voor het naar waarheid invullen van die medische verklaring, en dat dus niet gedaan hebt. Slecht advies, zeker gezien het feit dat in de overgrote meerderheid van de gevallen er na overleggen van je dossier niks veranderd aan de voorwaarden/premies van een verzekering, zelfs al zit er een medisch smetje op je dossier.
Bevat het medisch dossier dat dan wordt opgevraagd dan al je medische gegevens?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83561254
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bevat het medisch dossier dat dan wordt opgevraagd dan al je medische gegevens?
Dat van je huisarts is in principe het meest complete, maar aparte medici zullen meer detail informatie hebben van hun deel van een behandeling. Zo weet mijn huisarts wel wat er gedaan is aan mijn hart in '77, maar de details liggen in mijn dossier in het academisch ziekenhuis.

Voor die laatste gegevens moest ik dus ook apart weer een volmacht tekenen toen ik een hypotheek wilde hebben. Belangrijke observatie is wel dat die gegevens naar de arts van een verzekeraar gaan, niet de eerste de beste receptioniste oid.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:06:51 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83561481
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat van je huisarts is in principe het meest complete, maar aparte medici zullen meer detail informatie hebben van hun deel van een behandeling. Zo weet mijn huisarts wel wat er gedaan is aan mijn hart in '77, maar de details liggen in mijn dossier in het academisch ziekenhuis.

Voor die laatste gegevens moest ik dus ook apart weer een volmacht tekenen toen ik een hypotheek wilde hebben. Belangrijke observatie is wel dat die gegevens naar de arts van een verzekeraar gaan, niet de eerste de beste receptioniste oid.
Wat ik bedoel is het medisch dossier dat bij uitkering (dus overlijden of bij bepaalde leeftijd nog in leven zijn) wordt opgevraagd. Wat staat daar in en waar wordt dat opgevraagd?
Een gedicht over Maanvis
pi_83561895
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is het medisch dossier dat bij uitkering (dus overlijden of bij bepaalde leeftijd nog in leven zijn) wordt opgevraagd. Wat staat daar in en waar wordt dat opgevraagd?
Dat verschilt per geval lijkt me. Bij een ORV, moet je als nabestaande iemand als "dood" melden bij de verzekeraar, en dan gaan die kijken naar de bekende medische historie, doodsoorzaak etc etc. Ze beginnen altijd met het dossier bij de huisarts bij mijn weten. En als jij na 1 jaar en 2 dagen na afsluiting van de polis zelfmoord pleegt, zullen ze misschien toch even gaan kijken of je niet een stukje medische historie in de geestelijke gezondheidszorg hebt verzwegen, bij het invullen van dat formulier bij afsluiten.

Een ORV keert alleen bij sterven uit, daar bouw je geen vermogen in op ofzo. Een levensverzekering keert bij het aflopen van de hypotheek uit, als die een deel van het opgebouwde vermogen bevat waarmee je de hypotheekschuld aflost, maar hoe dat werkt kan Five_Horizons je vast beter uitleggen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:33:29 #84
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_83566453
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 08:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Simpel: wat is het risico dat men moet gaan uitkeren op de polis.

Voorbeeld: als het bij borderliners zo is dat men significant vaker zelfmoord pleegt (of überhaupt vaker overlijden; dus de gemiddelde leeftijd waarop men doodgaat is lager), dan houdt dat een extra risico in.

Ik weet uiteraard niet in welke mate welke zaken risicoverhogend zijn, maar ook dat is niet voor alles hetzelfde. In veel gevallen helemaal niet natuurlijk. Alleen in het geval van TS kan de verzekeraar helemáál niet inschatten wat het risico is.
Bedankt voor het antwoord.
pi_83608588
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:27 schreef Barretje80 het volgende:
hallo allemaal.

Omdat ik een huis wil kopen heb ik een hypotheek nodig, daarbij komt ook nog een levensverzekering...
maar nu ben ik een tijdje onderbehandeling geweest van een psych. Nu volledig hersteld (althans volgens mij )
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode. Ze willen informatie van de therapeut, maar die wil de informatie niet prijsgeven ivm de privacy.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en hoe is dat opgelost?
Alvast bedankt!
andere hypotheekverstrekker zoeken
pi_83610436
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

andere hypotheekverstrekker zoeken
Daar moet je ook een gezondheidsverklaring hebben, ik vermoed dat deze ORV onderdeel is van de NHG.
pi_84495651
TS hoe is dit afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')