abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83480181
hallo allemaal.

Omdat ik een huis wil kopen heb ik een hypotheek nodig, daarbij komt ook nog een levensverzekering...
maar nu ben ik een tijdje onderbehandeling geweest van een psych. Nu volledig hersteld (althans volgens mij )
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode. Ze willen informatie van de therapeut, maar die wil de informatie niet prijsgeven ivm de privacy.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en hoe is dat opgelost?
Alvast bedankt!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83480218
Jij geeft toch gewoon toestemming daarvoor? Waarom doet je psychiater/-loog moeilijk?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:30:28 #3
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_83480303
Wat een gekken (die hypotheek verstrekker dan he )

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord, moet binnenkort ook oversluiten dus dan zal ik maar geen afspraak maken voor mijn schizofrenie.

Moet ik straks dubbel hypotheek betalen...

" Ja sorry meneer, uw alterego moet gewoon meebetalen.`
Wat zegt U?, "u bent met 3-en, das mooi 3 x betalen...`
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:31:03 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_83480334
Hoezo gek?
Als iemand suicidaal is zou ik hem geen levensverzekering willen verkopen :-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  † In Memoriam † woensdag 30 juni 2010 @ 10:32:01 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83480372
Ja, kan toch recht op inzage geven?
pi_83480391
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:28 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij geeft toch gewoon toestemming daarvoor? Waarom doet je psychiater/-loog moeilijk?
Omdat deze misschien weet(denkt) dat TS daarmee voor hogere kosten van de verzekeringen zal komen te staan?

Neem aan dat je huisarts ook over deze informatie beschikt, misschien kan die een dossier voor je opstellen waarmee je verder kunt.
pi_83480427
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:32 schreef Reintji het volgende:

[..]

Omdat deze misschien weet(denkt) dat TS daarmee voor hogere kosten van de verzekeringen zal komen te staan?

Daar heeft 'ie a: niets mee te maken en b:het feit dat 'ie niéts zegt, zorgt ervoor dat TS überhaupt geen verzekering krijgt. Als TS het aan 'm vraagt, heeft 'ie daar gewoon aan mee te werken. Het is immers z'n eigen dossier.
pi_83480562
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:30 schreef fransbreda het volgende:
Wat een gekken (die hypotheek verstrekker dan he )

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord, moet binnenkort ook oversluiten dus dan zal ik maar geen afspraak maken voor mijn schizofrenie.

pi_83480648
Als je volledig hersteld bent, kan die therapeut dan geen neutrale verklaring afgeven die aangeeft dat je geen last meer hebt van psychische problemen?
pi_83480687
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar heeft 'ie a: niets mee te maken en b:het feit dat 'ie niéts zegt, zorgt ervoor dat TS überhaupt geen verzekering krijgt. Als TS het aan 'm vraagt, heeft 'ie daar gewoon aan mee te werken. Het is immers z'n eigen dossier.
Zeker, was ook meer bedoeld als voorbeeld van een mogelijke reden van..

Maar goed, wanneer de psychiater niet meewerkt, huisarts goede tweede.
pi_83480713
Alvast bedankt voor de reacties.

de psych wil eerst een re-asses afspraak maken voordat ze me "gezond" verklaard. iets wat ik ook een beetje vreemd vind. maar goed, ik heb vertrouwen in de hulpverleners.

dat de verzekering het moet weten vind ik ook niet gek.

Nog geen " ervarings deskundigen" ? ( of moet ik daarvoor naar R&P ??

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:40:24 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_83480739
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:38 schreef Jud1th het volgende:
Als je volledig hersteld bent, kan die therapeut dan geen neutrale verklaring afgeven die aangeeft dat je geen last meer hebt van psychische problemen?
Verstrekkers willen graag weten wat je voor history hebt en daar hun afweging op baseren.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_83480767
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:30 schreef fransbreda het volgende:

Dat is geen schizofrenie hoor, je hebt het over een meervoudige persoonlijkheidsstoornis
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:59:02 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_83481455
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:31 schreef _Flash_ het volgende:
Hoezo gek?
Als iemand suicidaal is zou ik hem geen levensverzekering willen verkopen :-)
Voor zover ik weet is zelfmoord een uitsluiting op dat soort polissen, dus dan zie ik het probleem niet
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_83481514
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:59 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is zelfmoord een uitsluiting op dat soort polissen, dus dan zie ik het probleem niet

Neuh

Er zit wel een Carenztijd (één tot drie jaar) op, maar uitgesloten is het vaak niet
pi_83481534
De psychische klachten gingen niet over suicidaal gedrag. Dus enig commentaar hierover kan wel weg blijven nu..

bedankt!

woensdag 30 juni 2010 @ 11:29:53 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83482666
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:27 schreef Barretje80 het volgende:

Omdat ik een huis wil kopen heb ik een hypotheek nodig, daarbij komt ook nog een levensverzekering...
maar nu ben ik een tijdje onderbehandeling geweest van een psych. Nu volledig hersteld (althans volgens mij )
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode. Ze willen informatie van de therapeut, maar die wil de informatie niet prijsgeven ivm de privacy.
Hoezo wil je therapeut dat niet? Ik neem aan dat je een machtiging hebt gegeven aan de verzekaar om nader te informeren? Wat wil de verzekeraar precies weten eigenlijk van de therapeut?

Ik heb het ook aan de hand gehad, maar daar is voor zover ik weet geen contact geweest tussen verzekeraar en psycholoog. De verzekeraar ging akkoord direct nadat ik een machtiging gaf..
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:31:36 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83482716
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:01 schreef Barretje80 het volgende:
De psychische klachten gingen niet over suicidaal gedrag. Dus enig commentaar hierover kan wel weg blijven nu..

bedankt!
Uit latere posts begrijp ik dat de verzekeraar zeker wil weten dat je genezen bent. Waarom wil de verzekeraar dat zo nodig weten? Wat is het bezwaar van de verzekeraar om je te verzekeren terwijl je niet genezen bent? De meeste psychische klachten leiden tenslotte niet tot een groter sterfterisico. Althans, dat zou ik zelf denken. Ik weet ook wel dat de wereld van verzekeraars soms anders in elkaar zit.
pi_83482833
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uit latere posts begrijp ik dat de verzekeraar zeker wil weten dat je genezen bent. Waarom wil de verzekeraar dat zo nodig weten? Wat is het bezwaar van de verzekeraar om je te verzekeren terwijl je niet genezen bent? De meeste psychische klachten leiden tenslotte niet tot een groter sterfterisico. Althans, dat zou ik zelf denken. Ik weet ook wel dat de wereld van verzekeraars soms anders in elkaar zit.
mja ik probeer ook al met de verzekeraar in contact te komen om eea uit te leggen, maar er zit echt een enorme muur voor oid.. ik kom er niet doorheen..
Ik snap zelf ook niet waarom ze zo moeilijk doen.. ik ben nooit ziek geweest van werk, heb geen medicijnen geslikt en ben op eigen initiatief naar de psych gegaan.. het lijkt me allemaal niet zo dramatisch allemaal!

pi_83482897
Ik neem aan dat je met psych ook gewoon een eerstelijns psycholoog bedoelt? Dat zou inderdaad niet zo dramatisch moeten zijn, als je bij een psychiater gelopen hebt is het al weer een heel ander verhaal.
pi_83482958
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:37 schreef Jud1th het volgende:
Ik neem aan dat je met psych ook gewoon een eerstelijns psycholoog bedoelt? Dat zou inderdaad niet zo dramatisch moeten zijn, als je bij een psychiater gelopen hebt is het al weer een heel ander verhaal.
ohh wat eerste lijns is weet ik niet zo goed meer :s ik ben naar een psycholoog geweest die daarna als psychotherapeut ook nog een aantal sessies met me heeft gedaan.

pi_83486113
quote:
hallo allemaal.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en hoe is dat opgelost?
Alvast bedankt!
Jij kan (als enige) beslissen of een medicus jouw dossier aan de arts van een verzekeraar op mag sturen. Als jij daar een machtiging voor tekent, en die krijgt de medicus in kwestie, heeft hij dat dossier maar op te sturen. Als hij ondanks jouw getekende verklaring niet wil, ben je of nog niet wilsbekwaam en sta je onder curatele, of loopt die medicus wat te zieken. Maak hem/haar duidelijk dat je die verklaring vrijwillig tekent, weet wat dat betekend, en nodig hebt voor een levensverzekering.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:20:28 #23
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83492434
quote:
maar nu doet de levensverzekering moeilijk over deze periode.
Zijn ze bang dat je je huis in de fik steekt ofzo?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:31:58 #24
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83492903
Hoe weet de verzekeraar dat eigenlijk? Dit soort informatie is toch vertrouwelijk? Of is het ook je zorgverzekeraar? Indien dat zo is; kan je dan niet gewoon bij een andere verzekering aankloppen?
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:33:00 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83492949
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:31 schreef DaneV het volgende:
Hoe weet de verzekeraar dat eigenlijk? Dit soort informatie is toch vertrouwelijk?
Bij de aanvraag van een levensverzekering worden er enkele gezondheidsvragen gesteld. Je bent verplicht die eerlijk te beantwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')