FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / baan in amsterdam gezien, te veel reistijd?
Leonidas82dinsdag 29 juni 2010 @ 23:44
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?

Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Rekkiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:46
Oh reis elke dag minimaal 1,5 uur naar klanten en dat doe ik al 4 jaar met veel plezier.

1,5 uur vind ik een peuleschilletje
Juicyhildinsdag 29 juni 2010 @ 23:46
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
Rekkiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Juicyhil het volgende:
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
Zoeken niet hoor, vinden wel
TheOneAndOnlydinsdag 29 juni 2010 @ 23:48
zwaar kansloos om zo ver weg werk te zoeken....

vind ik dan....

wij hebben ook klanten die ver weg zitten, snap ook niet dat die niet een bedrijf zoeken die hetzelfde doet als wat wij doen maar dan bij hun in de buurt, kan me niet indenken dat wij voordeliger zijn dan...
TeenWolfdinsdag 29 juni 2010 @ 23:48
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:47 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zoeken niet hoor, vinden wel
Tja..1986dinsdag 29 juni 2010 @ 23:49
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Rekkie het volgende:
Oh reis elke dag minimaal 1,5 uur naar klanten en dat doe ik al 4 jaar met veel plezier.

1,5 uur vind ik een peuleschilletje
Dat dat is neem ik aan in werktijd? Is natuurlijk anders als dat niet zo is.

Voor een leuke baan zou ik het over hebben. Tenzij je natuurlijk een soortgelijke baan dichterbij kan krijgen.
Leonidas82dinsdag 29 juni 2010 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:46 schreef Juicyhil het volgende:
Waarom ga je daar niet meteen wonen? In het noorden is werk zoeken sowieso lastig.
In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!

Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
eleusisdinsdag 29 juni 2010 @ 23:50
Niet te doen als je het mij vraagt.
Fuzzyshamdinsdag 29 juni 2010 @ 23:50
Ik moest de afgelopen 2 jaar voor school elke dag 3 uur met de trein.
Het valt te doen maar je hebt wel enorme discipline nodig. Er zijn ook mensen die het afschuwelijk vinden.

Het hangt van jou als persoon af. Ik zou zeggen probeer het gewoon.
Rekkiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:51
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat dat is neem ik aan in werktijd? Is natuurlijk anders als dat niet zo is.

Voor een leuke baan zou ik het over hebben. Tenzij je natuurlijk een soortgelijke baan dichterbij kan krijgen.
Werktijd? Was het maar zo.

Ik rij 's ochtends om 5/6 uur van huis en dan begint mijn werkdag nog niet hoor.
's middags rij ik om 17:00 uur weer naar huis en dan eindigt mijn dag ook gewoon, ondanks dat ik dan nog naar huis moet rijden of het hotel
achdinsdag 29 juni 2010 @ 23:51
Ik ben recent van 1.5 uur naar 1.10 uur gegaan en dit bevalt zo dat ik het terug wil brengen naar 30 minuten en verder nooit meer van mijn leven een baan zoeken waarbij ik langer dan 30 minuten per reis onderweg ben.

1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.
Scrutinizerdinsdag 29 juni 2010 @ 23:52
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?

Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Die anderhalve uur wordt wel wat langer als je in de ochtendspits de stad in moet en in de avondspits er weer uit.
Rekkiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:53
Maar goed het is natuurlijk heel erg persoonlijk, zoals je ziet vaar ik er prima bij maar zijn er genoeg lieden die er niet aan moeten denken.

Rij de afstand een paar keer en ervaar hoe het is.
Doe het op tijden dat je het zou doen als je er zou werken dus ook in de spits.
Tja..1986dinsdag 29 juni 2010 @ 23:53
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Werktijd? Was het maar zo.

Ik rij 's ochtends om 5/6 uur van huis en dan begint mijn werkdag nog niet hoor.
's middags rij ik om 17:00 uur weer naar huis en dan eindigt mijn dag ook gewoon, ondanks dat ik dan nog naar huis moet rijden of het hotel
Dus je moet voor je baas naar verschillende klanten rijden in eigen tijd? Of ben je soms eigen baas?
TheOneAndOnlydinsdag 29 juni 2010 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef ach het volgende:
Ik ben recent van 1.5 uur naar 1.10 uur gegaan en dit bevalt zo dat ik het terug wil brengen naar 30 minuten en verder nooit meer van mijn leven een baan zoeken waarbij ik langer dan 30 minuten per reis onderweg ben.

1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.

dat dus....

en zo zijn er ook mensen die in eindhoven wonen maar in amsterdam 50 euro meer kunnen verdienen en dan gaan ze elke dag in de file staan op de a2...
PKfotografiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!

Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
ik werk al een jaar of 8 met 45 min reis naar de zaak, en dan gemiddeld 1 uur reistijd naar de klant.
zit er niet zo mee.
zeker als je een baan hebt van 8:30 tot 17:00 is het geen probleem. (bij mij lopen de werkzaamheden regelmatig uit. dus het kost me veel vrijetijd dat ik wat verder weg woon. )

maar ach, liever iets doen wat je wil doen. en daarvoor wat muziek in de auto luisteren. als een kut baan die bij je om de hoek zit.
maickeltjedinsdag 29 juni 2010 @ 23:54
Heb zelf 3 kwartier heen en terug gehad, in werktijd maar het beviel me eigenlijk niet, heb het nu 3 minuten van me af...bevalt stukken beter
Rekkiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dus je moet voor je baas naar verschillende klanten rijden in eigen tijd? Of ben je soms eigen baas?
Nee ik ben geen eigen baas, ik ben weer werknemert
Tja..1986dinsdag 29 juni 2010 @ 23:56
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee ik ben geen eigen baas, ik ben weer werknemert
Maar je reist dus voor je baas (immers geen woon/werkverkeer maar werk/klantverkeer) in je eigen tijd? Vreemd..
Rekkiedinsdag 29 juni 2010 @ 23:57
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar je reist dus voor je baas (immers geen woon/werkverkeer maar werk/klantverkeer) in je eigen tijd? Vreemd..
Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
Sociosdinsdag 29 juni 2010 @ 23:59
Ik woon ook in Leeuwarden. In de praktijk is 1,5 uur heel krap hoor voor de afstand Leeuwarden - Amsterdam. Helemaal als het ook nog druk is op de weg, dan zit je zo op de 2 uur. Ik zou er niet aan beginnen.
Tja..1986woensdag 30 juni 2010 @ 00:01
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
Leg dan uit waarom het niet vreemd is.
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:02
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja klopt dat doe ik, vreemd dat jij op basis van deze geringe gegevens dit als 'vreemd' kunt bestempelen.
hoe gering ook. het blijft raar om in de tijd die de baas zou moeten kunnen factureren te moeten reizen op eigen kosten.
(even wat beroepen daar gelaten waarbij je zelf kan bepalen hoeveel, hoelang je werkt zolang je je target maar haalt. das roepen een 9:00-17:00 baan. maar een baan hebben waar je baas het niet interesseert hoeveel je werkt als je maar doet waar je voor bent aan genomen )
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:02
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Leg dan uit waarom het niet vreemd is.
Ik heb er voor getekend, ik krijg veel salaris, ik heb een leaseauto
Het is inherent aan het beroep
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:04
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:02 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

hoe gering ook. het blijft raar om in de tijd die de baas zou moeten kunnen factureren te moeten rijzen op eigen kosten.
(even wat beroepen daar gelaten waarbij je zelf kan bepalen hoeveel, hoelang je werkt zolang je je target maar haalt. das roepen een 9:00-17:00 baan. maar een baan hebben waar je baas het niet interesseert hoeveel je werkt als je maar doet waar je voor bent aan genomen )
Sorry maar wat?

ik 'rijs' niet in de facturabele tijd van de baas.
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:08
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Sorry maar wat?

ik 'rijs' niet in de facturabele tijd van de baas.
je hebt dus een beroep waarbij je een vast salaris krijgt voor je werkzaamheden.
waarbij je je target moet halen ongeacht hoelang je er mee bezig bent.
in plaats van dat je overuren krijgt uitbetaald krijg je een bonus als je ruim boven je target zit.
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:11
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

je hebt dus een beroep waarbij je een vast salaris krijgt voor je werkzaamheden.
waarbij je je target moet halen ongeacht hoelang je er mee bezig bent.
in plaats van dat je overuren krijgt uitbetaald krijg je een bonus als je ruim boven je target zit.
Als dat al zo is, wat heeft dat met reizen van doen?
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:17
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Als dat al zo is, wat heeft dat met reizen van doen?
niet veel.

jij kiest er zelf voor om te tekenen voor een baan waarbij je baas je desnoods naar Japan kan laten crossen in je mooie leasebak zonder dat je er een cent voor krijgt. en dat loop je hier even te verkondigen. en nu hoop je denk ik dat we medelijden met je krijgen.
en anders wel dat we je heel slim gaan vinden omdat je op een subtiele manier aan een dislect laat blijken dat hij niet geheel weet hoe hij worden moet spellen.

snap nog steeds niet wat de relevantie is van woon werk verkeer en werk naar klant verkeer ( waar sommige mensen geen cent voor zien) niet akkoord gaan met zo'n contract en probleem op gelost.

misschien volgende sollicitatie ronde wat meer voor je zelf opkomen als je je irriteert aan file rijden voor de baas zonder dat je er een cent voor ziet.
Fredwoensdag 30 juni 2010 @ 00:21
Het wel of niet om kunnen gaan met zoveel reistijd is geheel persoonlijk. Zelf vind ik het heerlijk om auto te rijden, dus de reistijd kan mij niet lang genoeg zijn. Lekker na het werk naar huis toeren en eenmaal thuis zijn alle werk gedachten weer weg. En dat ene laatste telefoontje aan het einde van de dag kan ook mooi in de auto.
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:21
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:17 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

niet veel.

jij kiest er zelf voor om te tekenen voor een baan waarbij je baas je desnoods naar Japan kan laten crossen in je mooie leasebak zonder dat je er een cent voor krijgt. en dat loop je hier even te verkondigen. en nu hoop je denk ik dat we medelijden met je krijgen.
en anders wel dat we je heel slim gaan vinden omdat je op een subtiele manier aan een dislect laat blijken dat hij niet geheel weet hoe hij worden moet spellen.

snap nog steeds niet wat de relevantie is van woon werk verkeer en werk naar klant verkeer ( waar sommige mensen geen cent voor zien) niet akkoord gaan met zo'n contract en probleem op gelost.

misschien volgende sollicitatie ronde wat meer voor je zelf opkomen als je je irriteert aan file rijden voor de baas zonder dat je er een cent voor ziet.
Nee, duidelijk je snapt er geen drol van.
Maar dat had je ook met minder worden duidelijk kunnen maken hoor
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:24
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:21 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee, duidelijk je snapt er geen drol van.
Maar dat had je ook met minder worden duidelijk kunnen maken hoor
das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:28
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:24 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
Nee je hebt gelijk hoor, ik krijg er inderdaad niets voor terug, dat wil zeggen niet separaat.
Het is niet aan komen waaien hoor dat ik naar de klant toe moet
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 00:28
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?

Dank


Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:31
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk hoor, ik krijg er inderdaad niets voor terug, dat wil zeggen niet separaat.
Het is niet aan komen waaien hoor dat ik naar de klant toe moet
dus je voelt je belangrijk voor het bedrijf. misschien wel de beste die er is. maar je krijgt er niet voor betaald.

slimme baas heb jij.

truste en werkse morgen. ik duik mijn nest in
Fredwoensdag 30 juni 2010 @ 00:32
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:24 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

das waar. ik snap er niks van als mensen akkoord gaan met een contract waarbij ze voor de baas aan het rijden zijn zonder er een cent voor terug te krijgen.
Ik snap niets van kortzichtige mensen als jij...

Ik rij ook regelmatig voor de baas in eigen tijd, maar daar staat wel een relatief hoger salaris tegenover, flexibele werktijden, gratis autorijden in privetijd, het pensioen wordt volledig door de werkgever en ik heb zelf invloed aan welke opdrachten ik meewerk.
Dan vind ik het niet erg om af en toe een paar uur in eigen tijd voor de baas te moeten rijden.
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:32
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?

Dank


Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
als je het een leuke baan lijkt. gewoon doen.
er zijn zat mensen die langer in de auto zitten.
mocht het niet bevallen. daar heb je je proeftijd voor. zoek je over een maand weer verder. en dan weet je dat het lange rijden niets voor je is.

bevalt het wel. gefeliciteerd met je baan. en veel suc-6
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:33
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:31 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

dus je voelt je belangrijk voor het bedrijf. misschien wel de beste die er is. maar je krijgt er niet voor betaald.

slimme baas heb jij.

truste en werkse morgen. ik duik mijn nest in
Nee inderdaad, je snapt er weinig van.

Welterusten en sterkte morgen in de grote-mensenwereld!
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:33
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik snap niets van kortzichtige mensen als jij...

Ik rij ook regelmatig voor de baas in eigen tijd, maar daar staat wel een relatief hoger salaris tegenover, flexibele werktijden, gratis autorijden in privetijd, het pensioen wordt volledig door de werkgever en ik heb zelf invloed aan welke opdrachten ik meewerk.
Dan vind ik het niet erg om af en toe een paar uur in eigen tijd voor de baas te moeten rijden.
Ah verklap het nou niet
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:34
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vechten jullie je de discussie ff in een ander topic uit?

Dank


Dit topic gaat erover of 3 uur reistijd per dag te doen is (heen en terug). Dit is belangrijk, omdat ik sta te popelen te solliciteren.
Heb je mijn reactie gezien.... probeer de rit eens!
PKfotografiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:37
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:33 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ah verklap het nou niet
en welk deel denk je dat ik niet krijg dan?

als dit alles is om trots op te zijn
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 00:41
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:34 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Heb je mijn reactie gezien.... probeer de rit eens!
vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:42
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:37 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

en welk deel denk je dat ik niet krijg dan?

als dit alles is om trots op te zijn
Daar gaat het toch helemaal niet om..... doh.

Het gaat er om dat degene die bereid is te rijden voor de basis dit voor een dermate arbeidsvoorwaarden pakket doet, dat hij dit tevreden doet.

Ik krijg substantieel meer salaris dan toen ik nog op 1 locatie werkte.... de routine, de saaiheid.
Ik heb meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid, een leaseauto waar ik onbeperkt privé in mag rijden.

Dat alles samen (en dit vind ik slechts een klein gedeelte van de 'voordelen') maakt het dat ik er totaal geen problemen mee heb om te reizen voor mijn werkgever.

Het kost me verder geen drol...
Scrutinizerwoensdag 30 juni 2010 @ 00:43
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:

Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Daar zou ik maar niet op rekenen of je zou een directiefunctie moeten gaan bekleden.
Fredwoensdag 30 juni 2010 @ 00:44
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
daar zal ik niet op rekenen, parkeerruimte is schaars in Amsterdam. Bij de Amsterdamse vestiging van mijn werkgever moeten 1000 man ongeveer 250 parkeerplaatsen delen...
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 00:44
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Tja dat hangt van de werkgever af..... mijn vorige werkgever had beperkte parkeerplaatsen en je kreeg een parkeerplaats als je voldoende 'punten' had gescoord.
Dat hing dan weer af van de afstand woon-werk, of je kon carpoolen, leasebak ja of nee etc etc.
_wiewoensdag 30 juni 2010 @ 07:16
Ik reis momenteel 5 uur op een dag (woon-werk) 2, 5 heen en terug. Over 2 weken ga ik verhuizen en wordt het een half uurtje met de fiets.

Het is te doen, hou wel rekening mee met de lange dagen en dat je doordeweeks weinig sociaal leven meer hebt. Zie het als een investering. Wellicht kun je ook 1 of meerdere dagen thuiswerken en dan hoef je nog maar 3-4 dagen te reizen
Bieriewoensdag 30 juni 2010 @ 08:14
Ik denk dat het gewoon voor iedereen heel persoonlijk is. Momenteel reis ik 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Wat naar mijn mening prima te doen is.

Mijn persoonlijke bovengrens ligt op 2 uur dus in totaal 4 uur reizen per dag. Langer dan dat is op zich te doen mits het tijdelijk is.

Maar ik ken daar en tegen ook mensen die gaan janken als ze langer dan 20 minuten moeten reizen
voodooladywoensdag 30 juni 2010 @ 08:34
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:51 schreef ach het volgende:

1.5 uur is te doen maar na 2 jaar was ik het aardig zat door het vroege opstaan en laat thuiskomen waardoor je niet veel vrije tijd overhoudt.
Dit geldt voor mij ook. Ik woon in Arnhem, werk in Amsterdam. Op zich is het goed te doen met het ov, directe verbinding, maar het kost wel veel vrije tijd en dat vind ik af en toe best jammer. Ik zou er niet nog een keer voor kiezen. Aan de andere kant, reizen collega's van mij deze afstand al ruim 20 jaar.
EINZwoensdag 30 juni 2010 @ 08:43
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
Als de baan echt zo goed is is het dat altijd waard.
quote:
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
1,5 uur? Dan rijd je echt snel.
Q.woensdag 30 juni 2010 @ 08:45
1,5 uur van Leeuwarden naar Amsterdam-Centrum in de spits? Neuh, ga je niet redden denk ik. .
Q.woensdag 30 juni 2010 @ 08:46
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:14 schreef Bierie het volgende:

Mijn persoonlijke bovengrens ligt op 2 uur dus in totaal 4 uur reizen per dag. Langer dan dat is op zich te doen mits het tijdelijk is.
Ik vind dat zo zonde van je tijd, als je 5 dagen werkt dan ben je 20 uur per week kwijt aan reizen. Dat is de 50% van je werktijd!
quote:
Maar ik ken daar en tegen ook mensen die gaan janken als ze langer dan 20 minuten moeten reizen
Hoi. Tegenwoordig 5 minuten fietsen, meer dan lang genoeg.
EINZwoensdag 30 juni 2010 @ 09:02
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:45 schreef Q. het volgende:
1,5 uur van Leeuwarden naar Amsterdam-Centrum in de spits? Neuh, ga je niet redden denk ik. .
Ik had al bijna 2 uur nodig van Arnhem naar Nijmegen Groningen:{ Maar ik denk dat de TS over de afsluitdijk rijdt. De eerste file komt hij dan pas tegen op de A8 voor de Coentunnel. Dan doet hij er nog 2 uur over denk ik.

Edit: verkeerde plaats neergezet

[ Bericht 7% gewijzigd door EINZ op 30-06-2010 09:20:14 ]
kikoooooowoensdag 30 juni 2010 @ 09:18
3 uur reistijd is best te doen. Ik heb een twee maanden lang 3 uur reistijd enkele reis gedaan, dát breekt je op
EINZwoensdag 30 juni 2010 @ 09:21
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
3 uur reistijd is best te doen. Ik heb een twee maanden lang 3 uur reistijd enkele reis gedaan, dát breekt je op
Jep. Elke dag van zuid-Limburg naar Rijswijk bij Den Haag. Dan ben je echt de sjaak.
Okselwoensdag 30 juni 2010 @ 09:22
Ik reis met de auto 40 minuten.. dat vind ik al teveel.
Okselwoensdag 30 juni 2010 @ 09:23
En mensen die meer dan een uur reizen zijn idioot. Stel dat je 1,5 uur x 2 reist.. dat is 15 uur per week. Leuk!
Mikkiewoensdag 30 juni 2010 @ 09:24
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
3 uur reistijd is best te doen. Ik heb een twee maanden lang 3 uur reistijd enkele reis gedaan, dát breekt je op
Zhe fack, dat zijn geen grappen meer. Je baas zal die dieselbonnen ook leuk vinden .

Overigens zou ik er niet snel aan beginnen. Het moge bekend zijn dat Amsterdam dagelijks een ramp is met files, dus de twee uur enkele reis ga je zéker halen. Dat moet je er maar voor over hebben... incl lease-auto of dikke kilomtervergoeding, natuurlijk .
Gelukwoensdag 30 juni 2010 @ 09:24
Ik vind meer dan 1 uur reizen (enkele reis) teveel. En van Leeuwarden naar Amsterdam rijd je echt niet in 1,5 uur in de ochtendspits. Of je staat vast bij Almere, of je staat vast bij de Coentunnel of de Zeeburgertunnel.
Succes met je keuze!
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 09:25
ik heb ook wat vacatures gezien in de kop van Noord-Holland. Heerhugowaard, Schagen etc, dat is wel te doen vanaf Leeuwarden. ff de afsluitdijk over en je bent er. het voordeel van leeuwarden-den oever, is dat je behoorlijk hard kan rijden. Er staan nagenoeg geen flitspalen en er wordt zelden gecontroleerd op snelheid. Het is ook geen drukke snelweg. Daarmee pak je al behoorlijk veel tijdswinst.
--H-I-M--woensdag 30 juni 2010 @ 09:29
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?

Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Ik heb 9 mnd lang iedere dag van Eindhoven naar A'dam getreind, van deur tot deur zo'n 3,5 u per dag. Ik vond het heerlijk: lekker ontspannen lezen/denken/whatever en een mooi ritme. Echter op begeven moment was het ivm de werkdruk niet meer te doen (iedere dag om 5:55 op en om 22-23u thuis) en dus ben ik verhuisd naar adam. Ik merkte wel dat ik toen ineens een zee van tijd over had , maar zoals ik al zei, ik heb nooit spijt van het treinen gehad.

Het lijkt me echter wel verschrikkelijk om echt zelf te moeten rijden, dan ontspan je imo nl voor geen meter!
kikoooooowoensdag 30 juni 2010 @ 09:30
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zhe fack, dat zijn geen grappen meer. Je baas zal die dieselbonnen ook leuk vinden .
Ach, ik rij nu ook niet zuinig. Niemand bij ons. Daar kijkt men niet naar.

Ben inmiddels wel verhuisd, woon nu ongeveer 50 min van mijn werk af (mijn vriendin moet van haar werk in Amsterdam wonen, dus moet ik reizen naar mijn werk).

opstaan, 3 uur rijden, 8 uur werken, 3 uur rijden, eten, slapen. Daar bestond mijn dag uit
Mikkiewoensdag 30 juni 2010 @ 09:35
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ach, ik rij nu ook niet zuinig. Niemand bij ons. Daar kijkt men niet naar.

Ben inmiddels wel verhuisd, woon nu ongeveer 50 min van mijn werk af (mijn vriendin moet van haar werk in Amsterdam wonen, dus moet ik reizen naar mijn werk).

opstaan, 3 uur rijden, 8 uur werken, 3 uur rijden, eten, slapen. Daar bestond mijn dag uit
Dat is echt niet relaxt. Leuk voor een tijdje, maar dat moet je toch haast wel gaan opbreken.
Kreatorwoensdag 30 juni 2010 @ 09:36
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Leonidas82 het volgende:
ik heb ook wat vacatures gezien in de kop van Noord-Holland. Heerhugowaard, Schagen etc, dat is wel te doen vanaf Leeuwarden. ff de afsluitdijk over en je bent er. het voordeel van leeuwarden-den oever, is dat je behoorlijk hard kan rijden. Er staan nagenoeg geen flitspalen en er wordt zelden gecontroleerd op snelheid. Het is ook geen drukke snelweg. Daarmee pak je al behoorlijk veel tijdswinst.
Het lijkt me inderdaad wel enorm verstandig om je woon-werk-verkeer te baseren op dagelijks veel te hard rijden. Dat gaat je ten eerste niet lukken in de spits en ten tweede gaat je dat financieel opbreken. (brandstofverbruik, boetes, slijtage)
Rev-woensdag 30 juni 2010 @ 09:38
Is te doen voor een tijdje. Ik zou die reistijd wel met minimaal 30min oprekken. Ik deed elke dag polder-Amsterdam(100km) en dat was al snel 1.5u rijden door de files. Nu ben ik verhuisd naar Amsterdam en is het nog maar 15min fietsen, is toch echt 10x relaxter
kikoooooowoensdag 30 juni 2010 @ 09:39
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is echt niet relaxt. Leuk voor een tijdje, maar dat moet je toch haast wel gaan opbreken.
Waren ook nog de wintermaanden, dus dan is het helemaal triest omdat je geen daglicht ziet. Veel sneeuw, wat resulteerde in nóg langer rijden e.d.

Nu, als ik naar kantoor moet, Amsterdam-Tiel, das 80 km en prima te doen en geen files. Die rijden precies in de andere volgorde.
Clupeawoensdag 30 juni 2010 @ 09:40
Ik reis al ruim 3 jaar iedere dag van Amsterdam naar Dordrecht, 1 uur 45 minuten enkele reis met de trein (als er geen problemen zijn op het spoor). Ik vind het te doen, al kost het wel erg veel van je eigen tijd: ik kom 's avonds om 7 uur thuis en na eten koken, afwassed e.d. heb je niet veel zin meer om iets te gaan doen. Mijn baan is het voor mij wel waard, het is idd een soort 'investering' in je carriere.

Gelukkig is het bedrijf flexibel en ik kan zonder problemen minstens 1 dag in de week thuis werken, en ook als er een keer geen treinen gaan hebben ze daar begrip voor.

Met de auto gaan zou trouwens niet mijn keuze zijn. Zo veel kilometers maken met een prive auto brengt ook hele hoge onderhoudskosten met zich mee, en dan zijn er nog de eeuwige files rond Amsterdam, de wegopbrekingen in het centrum en het tekort aan parkeerplaatsen...
sangerwoensdag 30 juni 2010 @ 10:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
En wel langer ook. Van Purmerend naar Amsterdam alleen al is ongeveer een uur.
Repeatwoensdag 30 juni 2010 @ 10:12
Als het een startersbaan is verhuis je toch gewoon. Lijkt me sowieso winst, van Friesland ( ) naar Amsterdam.
McManuwoensdag 30 juni 2010 @ 10:25
pffff ik reis dagelijks 55 min heen en 55 min terug. Tussen Haarlem en Amstelveen. Afstand is 28 hele kilometers. Is wat mij betreft net te doen. Maar 1 uur filerijden vind ik frustrerender dan 1 uur doorrijden. Maar A7/A10 denk je het echt in 1,5 uur te kunnen doen? Hoop het voor je.
sangerwoensdag 30 juni 2010 @ 10:27
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:25 schreef McManu het volgende:
pffff ik reis dagelijks 55 min heen en 55 min terug. Tussen Haarlem en Amstelveen. Afstand is 28 hele kilometers. Is wat mij betreft net te doen. Maar 1 uur filerijden vind ik frustrerender dan 1 uur doorrijden. Maar A7/A10 denk je het echt in 1,5 uur te kunnen doen? Hoop het voor je.
Ik vanaf Beverwijk naar Hoofddorp, dezelfde reistijd. Net te doen inderdaad.
kikoooooowoensdag 30 juni 2010 @ 10:28
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:12 schreef Repeat het volgende:
Als het een startersbaan is verhuis je toch gewoon. Lijkt me sowieso winst, van Friesland ( ) naar Amsterdam.
Dat ook trouwens.
Gunnerwoensdag 30 juni 2010 @ 10:32
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Leonidas82 het volgende:
ik heb ook wat vacatures gezien in de kop van Noord-Holland. Heerhugowaard, Schagen etc, dat is wel te doen vanaf Leeuwarden. ff de afsluitdijk over en je bent er. het voordeel van leeuwarden-den oever, is dat je behoorlijk hard kan rijden. Er staan nagenoeg geen flitspalen en er wordt zelden gecontroleerd op snelheid. Het is ook geen drukke snelweg. Daarmee pak je al behoorlijk veel tijdswinst.
Ik denk dat jij veel boetes gaat incasseren dan. Op de A7 wordt de laatste jaren flink gecontroleerd. Ook op de afsluitdijk.
Okselwoensdag 30 juni 2010 @ 10:37
Ik hoop binnenkort mijn eigen bedrijf op 5 minuten afstand te hebben..
Gripperwoensdag 30 juni 2010 @ 10:38
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Wie reist er tussen 1 uur en 1,5 uur voor zijn werk (dus 3 uur reistijd per dag?). Hoe bevalt de lange reistijd, is het het waard?
Wat waard? Is de baan zo bevredigend? Betalen ze enorm goed? Er is in mijn ogen niks wat het verliezen van 3 uur kostbare tijd van jezelf compenseert.
quote:
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Nee, ik vind dat niet te overzien. Ik heb het een jaar gedaan, Ede-Eindhoven, en dat betekent 's ochtends om half 7 weg, 's avonds na 7 uur thuis. Als je eens een keer overwerkt, nog later. Je privé leven zal zich volledig in het weekend moeten gaan afspelen, want als je elke avond om 7 uur thuisbent, en dan nog boodschappen moet doen, eten, je huis bijhouden, en eventueel nog wat zinnigs tegen je partner zeggen is het zo 10 uur, en moet je je bed in. De dag erop gaat de wekker tenslotte weer om 6 uur.
Je kunt ook stug een sociaal leven blijven volhouden doordeweeks, waardoor je niet zoveel aan slapen toekomt. Dan moet je je weekend gebruiken om bij te slapen. Ook al zo gezellig.

Conclusie: alleen doen als het een topbaan is, en je een kluizenaar bent zonder vrienden. Dan is er niks aan verloren.

Ik was blij dat die detacheringsopdracht na dat jaar over was, het heeft me behoorlijk opgebroken toen.
MouseInteractivewoensdag 30 juni 2010 @ 10:39
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:41 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

vaak genoeg naar amsterdam gereden. Met 140/150 over de afsluitdijk razen ben je zo in Noord-Holland. Als het rustig op de weg is ben je even snel in A'dam. Probleem alleen is idd die files. Op werkdagen staat het bij Purmerend al goed vast, en ja, dan zit je zo op 2 uur heen. Ik zit ook nog met mijn auto. Het kantoor is gevestigd in Amsterdam-Centrum. Of regelt de werkgever een parkeerplek?
Ik zou er niet aan beginnen. Ik heb zelf drie jaar lang Den Helder - Amsterdam gereden. Zonder file uurtje rijden, maar in de praktijk anderhalf tot 2 uur (en dan ligt Leeuwarden zelfs nog verder). Je kunt standaard iedere ochtend in de rij aansluiten op de A7/A8/A10 met minimaal half uur vertraging, bij slecht weer begint de file soms al bij Hoorn. Verkijk je hier niet op. File ontwijken heeft geen zin, deze staat er al om zes uur en neemt pas af na negenen.
Terugweg hetzelfde verhaal, maar dan op de ring Amsterdam.
Gunnerwoensdag 30 juni 2010 @ 10:42
Ik rij al enkele jaren 100km enkele reis naar m'n werk. Gelukkig is dit op een fileloos traject, dat scheelt enorm want de meeste energie/frustratie gaan in files zitten. Dan is het prima uit te houden. Zeker als het eten klaar is als ik thuiskom (vrouw werkt wel in de buurt).
LilDutchPrincesswoensdag 30 juni 2010 @ 11:50
Ik heb voor stage 2 uur heen, 2 uur terug moeten reizen. (1 jaar lang). Het kan prima, maar je houdt inderdaad een stuk miinder vrije tijd over. Je bent pas laat thuis, en je moet eerder weer naar bed omdat je weer vroeg op moet.
Da's dus een afweging die alleen jij kan maken dus.
Karinawoensdag 30 juni 2010 @ 12:03
Ik denk dat het je vies gaat tegenvallen, nu met dit mooie weer valt het wel mee natuurlijk, maar stel dat het in de komende winter weer net zo wordt als afgelopen winter? Dan ga je echt niet blij worden. Als het een beetje regent staat er al meteen meer file...
Sharpdressedmanwoensdag 30 juni 2010 @ 12:07
hangt ook van de baan af. Ik vind mijn werk geweldig leuk maar daarvoor rij ik dus erg veel. Ongeveer 2 a 3 keer per week Leeuwarden - Zaltbommel en de rest in een gebied van Leeuwarden tot Arnhem.

Ik woon samen en nog geen kinderen. Vriendin klaagt wel eens dat ik laat thuis ben, wanneer we straks kinderen willen zal ik wel moeten zoeken naar een andere baan gok ik. Dan is het gewoon niet te doen om 19.00 a 20.00 thuis te komen.
Palomarwoensdag 30 juni 2010 @ 12:20
Ik zou het niet doen. 1,5 uur per rit is nog wel te doen, maar die files/drukte op dat traject gaan je volgens mij echt opbreken. Als je lekker kon doorrijden was het een ander verhaal, maar je weet bij voorbaat al dat je _elke dag_ in een lange file terecht zult komen.

Sowieso heb je het nog niet eens over parkeren gehad. Als het een klein bedrijf is in het centrum dan kun je het wel shaken dat ze een parkeerplaats voor je hebben. Als het een beetje tegenzit moet je je auto dan ver weg parkeren en heb je nog een half uur extra reistijd nodig om van je auto naar je werk te komen.
Rolfieowoensdag 30 juni 2010 @ 12:52
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:44 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb een geweldige startersbaan in Amsterdam gezien, maar woon zelf in Leeuwarden. Is dat qua reistijd wel te overzien? Van Leeuwarden naar Amsterdam is 1,5 uur met de auto.
Is tijd met of zonder file rijden. Hou er rekening mee, dat Amsterdam nog al last heeft van files.
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 12:54
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:20 schreef Palomar het volgende:
Ik zou het niet doen. 1,5 uur per rit is nog wel te doen, maar die files/drukte op dat traject gaan je volgens mij echt opbreken. Als je lekker kon doorrijden was het een ander verhaal, maar je weet bij voorbaat al dat je _elke dag_ in een lange file terecht zult komen.

Sowieso heb je het nog niet eens over parkeren gehad. Als het een klein bedrijf is in het centrum dan kun je het wel shaken dat ze een parkeerplaats voor je hebben. Als het een beetje tegenzit moet je je auto dan ver weg parkeren en heb je nog een half uur extra reistijd nodig om van je auto naar je werk te komen.
Ik zal ff informeren bij het bedrijf hoe ze dat idd geregeld hebben met parkeren. Ik kan natuurlijk ook overwegen om gewoon 6:00 te vertrekken vanuit leeuwarden, of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
Gunnerwoensdag 30 juni 2010 @ 12:55
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:
of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
Ja. Daar staan altijd als eerste de files al. Om 06.00 vaak al.
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 12:59
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja. Daar staan altijd als eerste de files al. Om 06.00 vaak al.
is er een alternatief?

Dus i.p.v. de snelweg richting A'dam een secundaire 2baans weg nemen? Of staat daar ook file.
sangerwoensdag 30 juni 2010 @ 13:06
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

is er een alternatief?

Dus i.p.v. de snelweg richting A'dam een secundaire 2baans weg nemen? Of staat daar ook file.
Net alsof jij de enige bent die naar alternatieve routes zoekt

Denk dat je beter het OV kunt nemen dan.
melanie_the_misswoensdag 30 juni 2010 @ 13:07
Als jij oog hebt op een baan met internationale mogelijkheden lijkt mij dat je reistijd geen bezwaar moet vinden..
Als je het zat wordt en de baan leuk genoeg verhuis je naar adam.
Klaar.
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 13:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Net alsof jij de enige bent die naar alternatieve routes zoekt

Denk dat je beter het OV kunt nemen dan.
OV is 2,5/ 3 uur Moet ik helemaal met de trein door de polder. 6 uur reistijd per dag = 30 uur per week doe ik niet. 1,5 is te overzien.
sangerwoensdag 30 juni 2010 @ 13:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:10 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

OV is 2,5/ 3 uur Moet ik helemaal met de trein door de polder. 6 uur reistijd per dag = 30 uur per week doe ik niet. 1,5 is te overzien.
Maar je doet er met de auito geen 1,5 uur over.....

En als je op ns.nl kijkt is het maximaal 2:27 van Leeuwarden naar Amsterdam, dus waarschijnlijk sneller dan met de auto.
Leonidas82woensdag 30 juni 2010 @ 13:11
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar je doet er met de auito geen 1,5 uur over.....
wel als er geen files zijn.
HaverMoutKoekjewoensdag 30 juni 2010 @ 13:12
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:06 schreef sanger het volgende:


Denk dat je beter het OV kunt nemen dan.
of een combinatie. Per auto naar Purmerend oid en daar op het OV stappen
sangerwoensdag 30 juni 2010 @ 13:12
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:11 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

wel als er geen files zijn.
Maar ik dacht dat je een kantoorbaan zocht?
Robbiejwoensdag 30 juni 2010 @ 13:25
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:11 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

wel als er geen files zijn.
Ja, maar die staan er dagelijks.. been there done that.. reken op ruim 2:15 uur per dag reistijd. vergis je hier echt niet in.. Jij hebt het over reistijd op een zonnige zondag wanneer er geen kip op de weg is.

Denk eens aan de dinsdagochtend spits in de regen, of nog erger, sneeuw!

Ik snap dat je zin hebt in een uitdaging maar je ziet het iets te optimistisch. (150 over de afsluitdijk, geen files, sluiproutes) Komt me wel bekend voor Maar totdat de boetes binnenvliegen en je constant aan de kant gezet wordt i.v.m. het overtreden van een geslotenverklaring, en laat staan de stress van die verrekte files.

Zoals ik al zei, been there, done that. en voor mij nóóit meer.

Uiteindelijk zul je zelf de keuze moeten maken en daar wens ik je dan ook veel succes mee. Maar wees wel realistisch.
Sharpdressedmanwoensdag 30 juni 2010 @ 13:30
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Ik zal ff informeren bij het bedrijf hoe ze dat idd geregeld hebben met parkeren. Ik kan natuurlijk ook overwegen om gewoon 6:00 te vertrekken vanuit leeuwarden, of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
Overleg met je potentiële werkgever over werktijden. Ik mag bijv ook wel om half 8 of 8 uur beginnen, dus dan stap ik erg vroeg in de auto en vermijd de langste files, smiddags dan 16.00 weer de auto in.

Maar het moet wel uitkomen, vergaderingen etc moet ik toch bijzitten.
mymoodfentjewoensdag 30 juni 2010 @ 13:40
gewoon solliciteren en dan zie je wel verder.
lutser.comwoensdag 30 juni 2010 @ 13:54
Wat je ook kan proberen is:
Maandag naar a'dam rijden, 9 uur werken, hotel pakken.
Dinsdag 9 uur werken, terug naar leeuwarden
Woensdag thuiswerk dag, lekker relaxed of beetje bijlezen etc..
Donderdag naar a'dam rijden, 9 uur werken, hotel pakken.
Vrijdag 9 uur werken, terug naar leeuwarden.

Een vergelijkbare constructie is mij heel goed bevallen. Maar je baas moet het wel goed vinden natuurlijk.
Soohrwoensdag 30 juni 2010 @ 14:15
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Ik zal ff informeren bij het bedrijf hoe ze dat idd geregeld hebben met parkeren. Ik kan natuurlijk ook overwegen om gewoon 6:00 te vertrekken vanuit leeuwarden, of staan er om 7:00 al dikke files in de buurt van purmerend of Coentunnel?
Ja,

eerste file van het land staat meestal op de a7,
uurtje of 6 al 4 tot 7km file om de A8 op te kunnen.

Anders om zou ik het geweldig vinden,
in mijn geval van Alkmaar naar Leeuwarden.
HaverMoutKoekjewoensdag 30 juni 2010 @ 15:20
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef lutser.com het volgende:
Wat je ook kan proberen is:
Maandag naar a'dam rijden, 9 uur werken, hotel pakken.
Dinsdag 9 uur werken, terug naar leeuwarden
Woensdag thuiswerk dag, lekker relaxed of beetje bijlezen etc..
Donderdag naar a'dam rijden, 9 uur werken, hotel pakken.
Vrijdag 9 uur werken, terug naar leeuwarden.

Een vergelijkbare constructie is mij heel goed bevallen. Maar je baas moet het wel goed vinden natuurlijk.
betaalde de werkgever ook het hotel?
lutser.comwoensdag 30 juni 2010 @ 15:28
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

betaalde de werkgever ook het hotel?
In mijn geval wel, maar het was mijn baas die mij graag 'ver weg' aan het werk wilde hebben. Maar het lijkt me dat je dit in combinatie met je andere arbeidsvoorwaarden best kan afspreken.
Kazawoensdag 30 juni 2010 @ 15:32
Doordeweeks op kamers een optie?
eriksdwoensdag 30 juni 2010 @ 18:53
1.5 uur van Leeuwarden naar Amsterdam. In de spits. Het stukje Haarlem - Amsterdam duurt al een uur, en das 15 kilometer
anboniwoensdag 30 juni 2010 @ 19:10
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:11 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

wel als er geen files zijn.
Maar die staan er dus wel rondom amsterdam. En veel ook. Reken maar dat je tussen 7 en 10 en tussen 15 en 19 in de file staat rondom a'dam. Die anderhalf uur die de routeplanner aangeeft zal dus al gauw 2 tot 2.5 uur worden in de praktijk, 20 uur reistijd naast je werkweek van 40 uur. Succes.
Kaas-woensdag 30 juni 2010 @ 19:30
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.

Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissing Nee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Rekkiewoensdag 30 juni 2010 @ 19:55
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.

Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissing Nee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Niet iedereen vindt het 'Chill' om in Amsterdam te wonen.

Het zou mij een verschrikking lijken.
Palomarwoensdag 30 juni 2010 @ 19:59
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Kaas- het volgende:
Optie 1) Elke dag 4 uur aan vrije tijd verliezen en in Friesland (!) wonen.
Optie 2) Chill in Amsterdam wonen.

Dat is toch niet zo'n moeilijke beslissing Nee serieus, waarom verhuis je niet naar Amsterdam? Zelfs als je die baan niet krijgt is dat veel leuker.
Volgens mij kun je erg lastig op korte termijn woonruimte vinden in Amsterdam. Vooral als starter die moet huren. Of je moet al 'lekker chill' in de Bijlmer of soortgelijk ghetto willen terechtkomen....
Ferwoensdag 30 juni 2010 @ 20:49
Koop een grote bus, vul deze met restpartijen en probeer deze sneup in de files te verhandelen.

PS. Woon werk in Amsterdam, niet eens in het centrum, maar ben toch dagelijks 20-30 minuten met de auto onderweg. En afgezien van de functies top-advocaat, notaris of directeur multinational is een parkeerplek in Amsterdam-Centrum zeker niet standaard.
eriksdwoensdag 30 juni 2010 @ 21:51
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:49 schreef Fer het volgende:
Koop een grote bus, vul deze met restpartijen en probeer deze sneup in de files te verhandelen.

PS. Woon werk in Amsterdam, niet eens in het centrum, maar ben toch dagelijks 20-30 minuten met de auto onderweg. En afgezien van de functies top-advocaat, notaris of directeur multinational is een parkeerplek in Amsterdam-Centrum zeker niet standaard.
Ja maar, ja maar, ja maar: hij heeft HBO HRM gedaan!
Tarakwoensdag 30 juni 2010 @ 22:14
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:50 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

In Friesland zijn er genoeg banen, zeker wat ik zoek (arbeidsbemiddeling, mijn achtergrond is HRM). De baan die ik op het oog heb, is bij een internationaal headhunterskantoor met een dik salaris en internationale kansen. De voertaal op het kantoor is ook Engels. Ze hebben nu een aantal startersfuncties beschikbaar. Dusja, dat lijkt me wel wat!

Ik ben alleen benieuwd of elke dag 3 uur reistijd me niet gaat opbreken.
Ik heb het een tijdje gedaan, maar ben op een gegeven moment wel verhuisd. Als ik jou was zou ik wel gelijk een woning in Amsterdam gaan zoeken als je aangenomen wordt.

www.woningnet.nl kun je alvast inschrijven
eriksdwoensdag 30 juni 2010 @ 22:15
Alsof iemand met minder dan 10 jaar ook maar kans maakt.
doekadonderdag 1 juli 2010 @ 11:12
Mijn woon-werkverkeer in de Randstad 13 kilometer. Ik rij altijd binnendoor, het kan binnen 20 minuten, maar meestal is het een half uur. Afgelopen winter reed ik er regelmatig anderhalf (!) uur over. Moraal van dit verhaal: die afsluitdijk geloof ik wel, maar zodra je de Randstad binnenrijdt en nu zeker met de A1 die gedeeltelijk is afgesloten, ga je dat natuurlijk nooit in anderhalf uur redden.
skudkinddonderdag 1 juli 2010 @ 11:41
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:15 schreef eriksd het volgende:
Alsof iemand met minder dan 10 jaar ook maar kans maakt.
En direct-wonen dan?
eriksddonderdag 1 juli 2010 @ 12:11
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:41 schreef skudkind het volgende:

[..]

En direct-wonen dan?
Reken in Amsterdam dan maar op zo'n 8 a 900 per maand. TS gaat beginnen dus jaarcontract, is starter, softe HBO opleiding gedaan. 2300 bruto lijkt mij dan normaal. Hypotheek krijgt hij niet.

Een betaalbaar huis zal er dus niet inzitten voor TS voorlopig.
Phoenix78donderdag 1 juli 2010 @ 12:23
Heb zelf 2 jaar dagelijks van Den Helder - Amsterdam gereden over de A7.

Als je in de spits rijd, dan kun je er vanuit gaan dat je 4 van de 5 keer vanaf Purmerend tot na de Coentunnel in de file staan (behalve in vakanties als het iets rustiger is) dus tel dan nog maar een uur op bij je reistijd. Coentunnel op de terugweg ? Zal je ws ook nog iets van 15 tot 30 minuten kosten.

Ga je buiten de spits rijden dan is het wel heel goed te doen. Als je maar Purmerend voorbij bent voordat de vrachtauto's gaan rijden (6:45 - 7:00)
TGV2donderdag 1 juli 2010 @ 17:59
Heb zelf 1 jaar de tegengestelde richting gereden Amsterdam-Leeuwarden. Tegen de spits in en vertrek vanuit Amsterdam Noord, dus binnen 5 minuten op de A8. Reistijd 1.15-1.30 uur. Na 1 jaar het reizen zat, geen vrije tijd meer over.
A-cezondag 4 juli 2010 @ 10:00
Niet doen!!!

Ik woon in Damsco en werk in Leeuwarden. En bij mij breekt de reistijd echt op. Aangezien je altijd meer dan 2uur bezig bent voordat je eigenlijk op einde van je bestemming bent.

Vergeet niet de files waar je elke ochtend in staat...
Starr_003woensdag 7 juli 2010 @ 18:19
Misschien kun je wat over werktijden afspreken als dat mogelijk is? Dat je bijvoorbeeld vroeger begint en eerder vertrekt (rijd je buiten de files om).
Ik ga zelf nu 4 dagen werken en moet 45 tot 50 minuten rijden (enkele reis; geen route waar normaliter files staan en auto van de zaak) en werk dan van 8.00 tot 16.30u. Ik ga het gewoon proberen en zie wel of dit goed gaat! Ik zou normaal max om 17.30 thuis moeten zijn; prima te doen lijkt me. Ik heb vooraf al met mn baas besproken dat indien dit niet bevalt, ik iedere dag bv. een halfuur of een uur minder kan gaan werken zodat ik iig lekker op tijd thuis ben en nog wat aan mn vrije tijd heb. Ideaal geregeld vind ik zelf en heerlijk om zo'n baas te hebben die meedenkt

(voor mij is een uur reistijd denk ik wel een max hoor, ik zou het zonde van m'n tijd vinden om zoveel uren op de weg door te brengen. Onder een uur nog wel te doen; lekker je hoofd leegmaken & muziekje luisteren )
fs180woensdag 7 juli 2010 @ 18:29
Het is te doen, niet ideaal maar te doen. Je begint er vanzelf wel wat aan te wennen. Wellicht kun je in de trein nog wat werken/doornemen?

Oh, met de auto, en dat elke dag, zou ik niet aan beginnen dan.
Fixerswoensdag 7 juli 2010 @ 18:50
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:16 schreef _wie het volgende:
Ik reis momenteel 5 uur op een dag (woon-werk) 2, 5 heen en terug. Over 2 weken ga ik verhuizen en wordt het een half uurtje met de fiets.

Het is te doen, hou wel rekening mee met de lange dagen en dat je doordeweeks weinig sociaal leven meer hebt. Zie het als een investering. Wellicht kun je ook 1 of meerdere dagen thuiswerken en dan hoef je nog maar 3-4 dagen te reizen
Ik doe vergelijkbaar. 1,5 uur in de trein en dan nog 2x 15 minuutjes naar en van het station. Twee uure deur tot deur dus. Het is te doen, maar om die reden ben ik wel 4 i.p.v 5 dagen gaan werken. Dan heb je naast je twee weekend dagen ook nog een dag voor sociale dingen, de boodschappen, hobby's en je partner.
macondodonderdag 8 juli 2010 @ 22:00
Brrr... drie uur reistijd op een dag in het positieve geval.. als je niet direct in Amsterdam kunt wonen ga dan naar de buurtgemeentes. In Almere, Zaandam en Purmerend stikt het van HBO'ers uit de softe sector. Maar verhuizen naar Amsterdam is niet voor iedereen weggelegd. Het zijn toch altijd de kansrijke mensen die het doen.

Sommige mensen moeten gewoon in het noord'n blijven wonen in hun dorp...