en daarna jaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:30 schreef padlarf het volgende:
[..]
Als ik een vrouw was zou ik nee zeggen
Kijk maar naar groenlinksch.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:34 schreef DaggerOne het volgende:
Ts heeft gelijk.![]()
Daarom ben ik ook tegen emancipatie. Met vrouwen in belangrijke posities krijg je dit gedraai.
Nee, het ligt aan mij. Kijk maar naar m'n sig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ligt het aan mijn bier, of is deze OP kut geschreven?
Maar normaal kan ik je topics wel waarderen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan mij. Kijk maar naar m'n sig.
quote:
Nu waardeer je het ook, maar dan negatief.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:39 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Maar normaal kan ik je topics wel waarderen.
Jaquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nu waardeer je het ook, maar dan negatief.
Het was algemeen bedoeld. Het ging niet over mezelf.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:54 schreef Inverted_World het volgende:
Het is dan ook wel een groot verschil tussen rijk en arm zijn. Al met al een onterechte klacht vind ik. En TS is schijnbaar altijd de lul met dit soort dingen omdat hij een lieve wow-ende niet stoere dan wel knappe zolderkamer fokker is
Ditquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:11 schreef _Led_ het volgende:
Simpel : het komt door jouw gebruik van "de meeste".
Nee, de meeste vrouwen willen niet een man die stoer is.
Nee, de meeste vrouwen willen ook geen watje.
Het zit zo half-om-half.
Die vrouwen hebben dus kei-gelijk en jij bent dus gewoon kei-dom
De meeste is niet de helft hoor.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:11 schreef _Led_ het volgende:
Simpel : het komt door jouw gebruik van "de meeste".
Nee, de meeste vrouwen willen niet een man die stoer is.
Nee, de meeste vrouwen willen ook geen watje.
Het zit zo half-om-half.
Die vrouwen hebben dus kei-gelijk en jij bent dus gewoon kei-dom
De ts is dom en weet dat ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De meeste is niet de helft hoor.
En dat ik dom ben, hoeven jullie niet steeds te herhalen.Dat weet ik nu wel.
![]()
Als het je zo vaak gezegd wordt, weet je het op een gegeven moment wel.quote:
"Women in Control Fund"quote:
Nee, dat is het punt nou juist, pannenkoekquote:
Hoe kom je erbij dat die dingen half-half zijn?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt nou juist, pannenkoek
Dat is precies waarom ze geen van beide stellingen onderschrijven.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:06 schreef _Led_ het volgende:
Nou, als de de ene kant niet de meeste heeft en de andere kant ook niet zit je op de helft he
die mening deel ik.quote:
En dan de volgende dag inderdaad wel antwoord geven waar door jij zoiets hebt van Qué?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:38 schreef Crutch het volgende:
O ja, nog iets.
Als je vraagt wat ze wil dan krijg je geen antwoord.
Nou ja, niet direct iig.
Oh, dat hebben ze wel hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:22 schreef meneerbanaan het volgende:
Vrouwen hebben niet genoeg verstand om optimaal te profiteren van het feminisme.
En een man zegt: alle vrouwen zijn hoeren!quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:30 schreef Federer-fan het volgende:
Wat trouwens ook weer gek is, is dat vrouwen heel erg vaak zeggen: "Een vrouw wil […]"
En dat wordt dan aangevuld met:
- een man die haar verovert;
- een man die ze moet beheersen.
- een man die ze in spanning laat.
- etc.
Het gekke vind ik dan dus dat ze namens alle vrouwen spreken. Mannen hoor ik dat zelden doen. Die zeggen, en dat vind ik ook een stuk logischer, wat ze zelf willen, niet wat zij en alle anderen mannen willen.
Mannen zijn de profeten van de waarheid.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:30 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
En een man zegt: alle vrouwen zijn hoeren!
helemaal mee eens
Mannen hebben zich in de baarmoeder verder ontwikkeld dan vrouwen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mannen zijn de profeten van de waarheid.
Wil je met me trouwen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:35 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Mannen hebben zich in de baarmoeder verder ontwikkeld dan vrouwen.
vrouwen zijn achterbakse leugenachtige jaloers stoephoeren en niets meer
quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:41 schreef padlarf het volgende:
Heerlijk dit, als je commentaar hebt op vrouwen, krijgen ze een Pavlov reactie![]()
Als je ergens veel vrouwen wilt hebben, moet je zeggen dat er geen vrouwen mogen komen. Binnen een mum van tijd staat het vol met schuimbekkende pseudofeministes![]()
Wow.quote:
Dat sla ik er wel uit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:42 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Ik ben zelf net zo erg en ik heb daar zelf een ontiegelijke hekel aan
In reactie willen wij 'de moderne vrouw' een die op commando de allerdaagse dingen toe, maar zich niet bemoeid met onze zakenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:50 schreef Crutch het volgende:
Uit de Nederlandse geschiedenis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk kwam er de 'nieuwe man'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt het niet eens tijd dat we ons niet druk gaan maken om die zeurende vrouwen en desnoods gaan 'remanciperen'?
Maar wel lief zijn voor de vrouw.
[ afbeelding ]
Dank je wel, goed gedaan lieverd.
En dit negeer je Federer-Fan? Het antwoord op waarom vrouwen zo doen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:32 schreef Breathtaking het volgende:
Nuances noemen we dat. Natuurlijk hoeven we geen supermodel als man, maar hij moet er wel leuk uitzien. We hoeven geen miljardair, maar ook geen uitkeringstrekker.
Ik denk dat dat nog het minste is..quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:03 schreef Ivo1986 het volgende:
De vrouwen zijn de schuld van de crediet crisis!
Eigen schuld als je over nuances in KLB begintquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En dit negeer je Federer-Fan? Het antwoord op waarom vrouwen zo doen?
Neh, ik vind het prima zo; laat vrouwen maar gewoon lekker in de waan waarin ze denken te weten wat ze willen en zich sterk voelen in de maatschappij.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
In reactie willen wij 'de moderne vrouw' een die op commando de allerdaagse dingen toe, maar zich niet bemoeid met onze zaken
quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
was jij niet gebanned?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ligt het aan mijn bier, of is deze OP kut geschreven?
Ja dat is toch domquote:
Oh, was het serieus bedoeld? Ik dacht je de op aan het ontkennen wasquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En dat dan steeds weer moeten valideren door ostentatief vermoeid puffend te verkondigen wáár ze dan toch wel zo druk mee zijn, welke 'projecten' (quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:01 schreef Crutch het volgende:
Neh, ik vind het prima zo; laat vrouwen maar gewoon lekker in de waan waarin ze denken te weten wat ze willen en zich sterk voelen in de maatschappij.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:50 schreef Crutch het volgende:
Uit de Nederlandse geschiedenis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk kwam er de 'nieuwe man'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt het niet eens tijd dat we ons niet druk gaan maken om die zeurende vrouwen en desnoods gaan 'remanciperen'?
Maar wel lief zijn voor de vrouw.
[ afbeelding ]
Dank je wel, goed gedaan lieverd.
Bt hij kan niet met vrouwen communiceren zo te zien aan zijn OP, dus laat hem.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat is hier tegengesteld aan btw?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:28 schreef Federer-fan het volgende:
- Als je zegt dat vrouwen geen man willen die nog thuiswoont ontkennen ze dat.
- Als je zegt dat vrouwen een man willen die op zichzelf woont ontkennen ze dat ook.
Maar dat is niet waar, want ze willen geen man die bij zijn moeder woontquote:Op donderdag 1 juli 2010 14:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat is hier tegengesteld aan btw?Beiden suggereren dat het ze niet uitmaakt.
Hangt van de omstandigheden af. Als iemand daar nog woont omdat hij het fijn vindt dat er voor hem gekookt wordt en gewassen en gewoon zijn moeder niet kan loslaten zijn er denk ik idd weinig die dat op prijs stellen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar dat is niet waar, want ze willen geen man die bij zijn moeder woont
Kom jij wel eens buiten?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:33 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Wie gaat er nu zon lange onleesbare op beginnen, alleen om te kunnen zeiken op vrouwen.
Uberhaupt waarom altijd dat gezeik op vrouwen. Dat doen de vrouwen toch ook niet over mannen, wat een slap geouwehoer.
Niet? Ooit wel eens met een vrouw gesproken?quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:33 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Wie gaat er nu zon lange onleesbare op beginnen, alleen om te kunnen zeiken op vrouwen.
Uberhaupt waarom altijd dat gezeik op vrouwen. Dat doen de vrouwen toch ook niet over mannen, wat een slap geouwehoer.
Mijn vader woonde toen nog thuis, maar toch heeft mijn moeder er geen probleem van gemaakt toentertijd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:49 schreef fs180 het volgende:
Jij bent nog rond de leeftijd dat je zelf thuis kan wonen, na je 25e wordt het toch al lastiger te verantwoorden,
Klinkt als d emeeste relaties. Ik snap dit niet. Ik ken weinig mannen die zelf koken en zelf de was doen. Dat doet toch echt meestal hun vriendin of vrouw.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:37 schreef Chai het volgende:
[..]
Hangt van de omstandigheden af. Als iemand daar nog woont omdat hij het fijn vindt dat er voor hem gekookt wordt en gewassen en gewoon zijn moeder niet kan loslaten zijn er denk ik idd weinig die dat op prijs stellen.
Dat klopt, want dat doen vrouwen zelf vaak ook niet en dat 'hou ik dan tegen ze aan'. Let maar eens op al die "Een vrouw wil […]" Waarom spreken namens alle vrouwen in plaats van gewoon namens jezelf.quote:Je doet nu precies hetzelfde als Federer-fan. Niet nuanceren.
Geen vrouwen van jouw kaliber helaas.quote:Want hij stelt het zwart-wit, logisch dat het voor een deel ontkent wordt, want het is ook niet zo zwart-wit. Verder vindt ik sommige dingen in zijn OP zeker terecht, dus ik denk dat Federer-fan zich eens moet gaan afvragen met wat voor type vrouwen hij omgaat.
Klopt.quote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:39 schreef Federer-fan het volgende:
Klinkt als d emeeste relaties. Ik snap dit niet. Ik ken weinig mannen die zelf koken en zelf de was doen. Dat doet toch echt meestal hun vriendin of vrouw.
Aha vandaar dat je van die achterlijke vrouwen tegenkomt. Mannen die koken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klinkt als d emeeste relaties. Ik snap dit niet. Ik ken weinig mannen die zelf koken en zelf de was doen. Dat doet toch echt meestal hun vriendin of vrouw.
[..]
Dat klopt, want dat doen vrouwen zelf vaak ook niet en dat 'hou ik dan tegen ze aan'. Let maar eens op al die "Een vrouw wil […]" Waarom spreken namens alle vrouwen in plaats van gewoon namens jezelf.
[..]
Geen vrouwen van jouw kaliber helaas.
Ik zeg niet dat er geen uitzonderingen zijn, maar in de meeste gevalen is het toch echt de vrouw die kookt en de was doet hoor. Alle geemancipeerde idealen ten tpijt zijn er toch echt dingen die in het algemeen door vrouwen worden gedaan en dingen die in het algemeen door mannen worden gedaan. Niks mis mee wat mij betreft.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:42 schreef Breathtaking het volgende:
[..]! Mijn vriendje kookt en doet gewoon zijn eigen was hoor.
Ja, wat ik zeg, ik ken ze nauwelijks. Degene die wel koken komen niet verder dan spagetti en iets opwarmen in de oven. Wat is jouw stelling dan, dat vrijwel alle mannen koken?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Aha vandaar dat je van die achterlijke vrouwen tegenkomt. Mannen die koken.
Het gaat er meer om dat ze het niet doen dan dat ze het niet kunnen. De meeste mannen kunnen ongetwijfeld wel koken, ook al is het niet heel divers. Het gaat erom dat het in jhet algemeen moeder de vrouw is die het eten kookt terwijl manlief zijn krantje leest. Dat is volgens mij toch echt de realiteit hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:56 schreef fs180 het volgende:
Mannen die niet kunnen kokenHeb je dan enige zelfwaarde of niet meer?
In Staphorst idd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat ze het niet doen dan dat ze het niet kunnen. De meeste mannen kunnen ongetwijfeld wel koken, ook al is het niet heel divers. Het gaat erom dat het in jhet algemeen moeder de vrouw is die het eten kookt terwijl manlief zijn krantje leest. Dat is volgens mij toch echt de realiteit hoor.
Jij denkt dat er in het gemiddelde Nederlandse gezin de ene keer de man kookt en de andere keer de vrouw? Als je het hoopt, snap ik het, maar dat denk je toch niet serieus?quote:
Bron.quote:Man helpt weinig mee in het huishouden
bron Telegraaf.nl
Vrouw nog steeds aan top van het huishouden
AMSTERDAM - De was, de keuken, wc en douche schoonmaken of de vloer boenen. Het is de vrouw die bijna altijd de mouwen moet opstropen. Zij staan nog steeds aan de top van het huishouden. In slechts zes procent van de gezinnen is de man degene die het meest schoonmaakt.
Geëmancipeerd of niet, in 70 procent van de gezinnen is het nog steeds de vrouw die deze taak het meest op zich neemt. Mannen en vrouwen zijn het er echter onderling niet over eens wie het meest actief is op schoonmaakgebied.
Gezinnen
Dit blijkt uit onderzoek van Plenty onder 500 jonge Nederlandse gezinnen met kinderen onder de tien jaar, uitgevoerd door PanelWizard.
Hoewel bijna 80% van de vrouwen zichzelf het meest actief vindt in de huishouding, is slechts 62% van de mannen het hiermee eens. Ruim een derde van de mannen vindt dat in hun gezin de schoonmaaktaken eerlijk verdeeld zijn. Vrouwen zijn het hier weer uiteraard niet mee eens.
Minder schoonmaakdrang
Gemiddeld wordt er in een huishouden met jonge kinderen per dag anderhalf uur besteed aan schoonmaakklusjes. Dat is 560 uur per jaar, oftewel meer dan drie weken fulltime poetsen.
Toch geeft 62% van de vrouwen aan dat er in hun huishouden eigenlijk vaker schoongemaakt moet worden, tegenover slechts 54% van de mannen.
Smeerpoetsen
Kinderen blijken de grootste smeerpoetsen in huis te zijn. Tijdens het spelen en eten maken zij de meeste troep. Het grootste deel van de jonge gezinnen besteedt dan ook veel meer tijd aan de dagelijkse schoonmaakklusjes dan voordat er kinderen waren. Vrouwen willen daarom vaak extra hulp in de huishouding. Hoewel mannen dit ook zo ervaren vinden zij een huishoudster minder urgent.
Het schoonmaken en opruimen van de keuken na het eten neemt per dag de meeste tijd in beslag.
Is bij jullie het huishouden eerlijk verdeeld? Welke schoonmaakklusjes kan je met een gerust hart aan je man overlaten?
Mijn vader kookt bijna even vaak als mijn moeder.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jij denkt dat er in het gemiddelde Nederlandse gezin de ene keer de man kookt en de andere keer de vrouw? Als je het hoopt, snap ik het, maar dat denk je toch niet serieus?
Zie dit artikel:
[..]
Bron.
Gaat over schonmaken, maar ik vermoed dat hetzelfde geldt voor koken. Da's ook gewoon huishoudelijk werk.
Je snapt het verschil tussen (wetenschappelijk) onderzoek en je persoonlijke ervaring? Het gaat er niet om of er uitzonderingen zijn; het gaat erom hoe het in het algemeen is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:06 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Mijn vader kookt bijna even vaak als mijn moeder.
Het hangt natuurlijk ook af in wat voor milieu je verkeert.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen wetenschappelijk onderzoek en je persoonlijke ervaring? Het gaat er niet om of er uitzonderingen zijn; het gaat erom hoe het in het algemeen is.
Zie ook dit artikel.
Heb je dat artikel gelezen? *Wil* je nou graag dat mannen net zo vaak koken als vrouwen of denk je echt dat het zo is?quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk ook af in wat voor milieu je verkeert.
Naar mijn ervaring kookt (natuurlij) over het algemeen de vrouw, maar niet omdat de man niet kan/wil koken, maar omdat de vrouw den ganse dag thuis zit, dan moet je toch wat.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je dat artikel gelezen? *Wil* je nou graag dat mannen net zo vaak koken als vrouwen of denk je echt dat het zo is?
Je suggereert dat alleen bij Tokkies en in Staphorst nog een tradionele rolverdeling is. Dat lijkt me niet.
Zijn er volgens jou wel verschillen in vaardigheden tussen mannen en vrouwen? Of vind je dat mannen alles even goed kunnen als vrouwen?
Het huishouden lijkt me, zeker als je kleine kinderen hebt, een redelijke dagtaak. Een meisje van mijn werk dat klein kinderne heeft, staat elke dag de wc en de badkamer schoon te maken bijvoorbeeld. Weet niet hoe representatief dat is, maar het lijkt me allemaal veel werk. Ik heb het idee dat het meer aan mannen besteed is om af en toe heel uitgebreid te koken dan om elke dag iets te koken, maar dat is mijn gevoel.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:31 schreef fs180 het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring kookt (natuurlij) over het algemeen de vrouw, maar niet omdat de man niet kan/wil koken, maar omdat de vrouw den ganse dag thuis zit, dan moet je toch wat.
[...]
Niet zoveel stof als dit topic doet opwaaien in elk geval.quote:En dat plankje daar achterin de hoek? Daar kom je nooit dus dat is een stofvanger, als ik daar nu met een doekje overheen ga laat ik alleen maar stof opwaaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |