abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:10:24 #101
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83250123
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uiteraard is dat dom, maar het is wel verrekte lastig om over deze situatie te oordelen, zeker als je weet hoeveel slachtoffers er zijn gevallen en we de hele situatie niet kennen. Er zullen wel wat omgevingsfactoren aanwezig zijn geweest hè, of is het leuker om dat allemaal te negeren?
Welke omgevingsfactoren maken zulk dom gedrag dan goed? Ik wacht liever gewoon even in plaats van mijn leven in de waagschaal te leggen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:11:06 #102
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83250158
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als je een beetje dronken bent zie je zo'n trein zo over het hoofd. Zeker als er voor het station nog een flauwe bocht in het spoor zit. Het moment dat je de lichten van de trein ziet ben je al dood.Vooral als het een hogesnelheidstrein is. Horen zul je hem zeker niet met al die jongeren om je heen.
Daarom moet je dus niet, al dan niet dronken, op het spoor gaan staan
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:17:05 #103
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83250435
De trein reed 139 kmh. Dus wel snel maar niet veel sneller dan een reguliere trein op topsnelheid.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:17:29 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_83250447
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:11 schreef Ripley het volgende:

[..]

Daarom moet je dus niet, al dan niet dronken, op het spoor gaan staan
Tsja ik ben het helemaal met je eens, maar ik begrijp ook dat groepsgedrag hier een grote rol heeft gespeeld. Ik zie soms mijn eigen vrienden als ze aan het praten zijn met elkaar gewoon nog enorm veel doorlopen nadat ze bij hun doel zijn aangekomen, en dan opeens omkijken en denken 'ojah!'

Het is een domme actie, maar ik zou niet zeggen dat deze jongeren gewoon dom waren van zichzelf en dat het goed is dat ze verwijderd worden uit de genenpoel (zoals sommige users zouden zeggen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:19:41 #105
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83250547
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja ik ben het helemaal met je eens, maar ik begrijp ook dat groepsgedrag hier een grote rol heeft gespeeld. Ik zie soms mijn eigen vrienden als ze aan het praten zijn met elkaar gewoon nog enorm veel doorlopen nadat ze bij hun doel zijn aangekomen, en dan opeens omkijken en denken 'ojah!'

Het is een domme actie, maar ik zou niet zeggen dat deze jongeren gewoon dom waren van zichzelf en dat het goed is dat ze verwijderd worden uit de genenpoel (zoals sommige users zouden zeggen)
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar dom doen in een groep is niet opeens minder dom of zo.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:20:53 #106
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83250604
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:05 schreef ebke het volgende:

[..]

Zeg me dat je dat niet meent!
Omdat een stel dronken jongeren iets heeft gedaan wat niet mag of totaal niet slim was.......
IN dit geval heeft dat dan hele erge gevolgen gehad.
Maar ga me niet vertellen dat jij in een dronken bui(of je kind als je die hebt) nooit iets ''stoms'' heb gedaan.
Anders verwijs ik je door naar dit boek:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002381463/index.html
Totaal niet slim < Suicidale actie.

Ik heb zat maffe dingen uitgevreten in mijn jeugd. Maar blind oversteken en treintje koppen zat daar niet bij. Schijnt tot nare dingen te kunnen leiden.
pi_83250661
quote:
Ik had verwacht dat de voorkant van de trein wat heftiger eruitziet.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:22:20 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_83250672
Hmm ja en toch is het een beetje twijfelachtig. Want wie is er precies dom dan? Misschien dacht een deel van de groep wel dat het spoor was afgesloten omdat er zoveel mensen over het spoor liepen. Natuurlijk ben je dan heel naief om dat te denken maar tis niet perse dom . Maarja dat is teveel speculeren. Ik weet de situatie niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_83250753
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:10 schreef Ripley het volgende:

[..]

Welke omgevingsfactoren maken zulk dom gedrag dan goed? Ik wacht liever gewoon even in plaats van mijn leven in de waagschaal te leggen.
Uitaraard is het dom en dat wisten hun ook wel maar waarom deden ze dat? Die vrouw had het er over dat het gigantisch druk was, geheel donker en dat men niet wist waar men heen moest. Dat is net interessant en bepalend, als het nu 4 man was bijv. dan was het een ander verhaal
pi_83250762
Zo zie je maar weer dat mensen soms tegen zichzelf beschermd moeten worden.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:29:56 #111
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83251011
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uitaraard is het dom en dat wisten hun ook wel maar waarom deden ze dat? Die vrouw had het er over dat het gigantisch druk was, geheel donker en dat men niet wist waar men heen moest. Dat is net interessant en bepalend, als het nu 4 man was bijv. dan was het een ander verhaal
Ik ben regelmatig op festivals ed. geweest waar ik mensen dit soort dingen zag doen. Maar dan wacht je dus gewoon even
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_83251323
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:29 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik ben regelmatig op festivals ed. geweest waar ik mensen dit soort dingen zag doen. Maar dan wacht je dus gewoon even
Ik kom ook wel eens buiten

Maar wat bedoel je met wachten, waarop wachten?
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:36:30 #113
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83251391
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik kom ook wel eens buiten

Maar wat bedoel je met wachten, waarop wachten?
Als iedereen gaat lopen haasten en duwen g wacht ik gewoon even tot het wat rustiger wordt voordat ik richting uitgang of station ga. Liever een half uurtje later dan dood
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_83251572
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:20 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Totaal niet slim < Suicidale actie.

Ik heb zat maffe dingen uitgevreten in mijn jeugd. Maar blind oversteken en treintje koppen zat daar niet bij. Schijnt tot nare dingen te kunnen leiden.
Dat het totaal niet slim is ben ik met je eens

Ik gelukkig ook niet.
Maar ik wil nog wel eens zien, of die mensen hier het anders zouden hebben gedaan op zo'n moment.
Dat is nu makkelijk praten.

Om nu keihard eigenschuld! te roepen vind ik dan ook wat ver gaan...
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:40:22 #115
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83251623
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als iedereen gaat lopen haasten en duwen g wacht ik gewoon even tot het wat rustiger wordt voordat ik richting uitgang of station ga. Liever een half uurtje later dan dood


Grote groepen staan er om bekend domme dingen te doen. Daarom vind je ook altijd domme mensen in grote groepen.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:39 schreef ebke het volgende:

[..]

Dat het totaal niet slim is ben ik met je eens

Ik gelukkig ook niet.
Maar ik wil nog wel eens zien, of die mensen hier het anders zouden hebben gedaan op zo'n moment.
Dat is nu makkelijk praten.

Om nu keihard eigenschuld! te roepen vind ik dan ook wat ver gaan...
Heb zat grote Festivals meegemaakt door heel Europa heen en op heel wat ''gevaarlijkere'' plekken. En nee, daar zijn dit soort dingen nooit gebeurd.
En ja, het is keihard. Maar vast niet harder dan de voorkant van die trein.
pi_83251832
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:16 schreef Ryan3 het volgende:

Een klein dommigheidje, een klein foutje.
Met dit als gevolg.
Iedereen maakt inderdaad regelmatig kleine foutjes en dommigheidjes (zoals oversteken over het spoor) en eigenlijk gebeurt er dan nooit iets ernstigs. Nu dus wel een keer. Dus dat 'eigen schuld, dikke bult' geroep hier is wel wat hypocriet, iedereen heeft hier wel eens dingetjes gedaan die de dood tot gevolg had kunnen hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83251946
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.
Als er 17 gewonden zijn en 12 doden, dan heeft die trein dus in totaal 29 mensen geraakt. Er liepen dus 29 mensen op dat spoor. Je kunt dan aannemen dat er een grote groep voor en achter het spoor liep. Wellicht liepen er in totaal wel 60 mensen rond dat spoor.

Tuurlijk kies je niet om doodgereden te worden, maar als je ergens naartoe moet lopen terwijl de weg geblokkeerd is en je ziet een grote groep mensen een andere weg kiezen, dan liggen de bezwaren om die weg NIET te kiezen blijkbaar een stuk lager.

Ik vind het erg makkelijk om vanuit je luie stoel te roepen dat iets dom is. Het kan heel goed dat ook ik in een dergelijk situatie minder gevaarlijk inschat als ik normaal zou doen. Het ligt maar net aan de omstandigheden.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:45:48 #118
3542 Gia
User under construction
pi_83251969
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:29 schreef Righteous het volgende:
[ afbeelding ]

Het gaat om dit station
Volgens mij niet.
Dat station gaat de andere kant op.

Onderstaand het station dat volgens een Spaanse krant het betreffende station is.

Voor wie spaans kent:

http://www.elpais.com/art(...)00624elpepunac_1/Tes
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:46:54 #119
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83252048
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Als er 17 gewonden zijn en 12 doden, dan heeft die trein dus in totaal 29 mensen geraakt. Er liepen dus 29 mensen op dat spoor. Je kunt dan aannemen dat er een grote groep voor en achter het spoor liep. Wellicht liepen er in totaal wel 60 mensen rond dat spoor.

Tuurlijk kies je niet om doodgereden te worden, maar als je ergens naartoe moet lopen terwijl de weg geblokkeerd is en je ziet een grote groep mensen een andere weg kiezen, dan liggen de bezwaren om die weg NIET te kiezen blijkbaar een stuk lager.

Ik vind het erg makkelijk om vanuit je luie stoel te roepen dat iets dom is. Het kan heel goed dat ook ik in een dergelijk situatie minder gevaarlijk inschat als ik normaal zou doen. Het ligt maar net aan de omstandigheden.
Speelt denk ik mee dat ik bij de spoorwegen heb gewerkt en heb gezien hoe vaak dit soort situaties bijna mis gingen. Ik zou nooit op een spoor stappen waarvan ik wist dat het in gebruik was
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_83252359
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:46 schreef Ripley het volgende:

[..]

Speelt denk ik mee dat ik bij de spoorwegen heb gewerkt en heb gezien hoe vaak dit soort situaties bijna mis gingen. Ik zou nooit op een spoor stappen waarvan ik wist dat het in gebruik was
Nou, dan vind ik het helemaal raar dat je anderen dom noemt. Dat jij toevallig bij de spoorwegen hebt gewerkt betekent niet dat iedereen ook die wijsheid heeft.
Ik zeg niet dat het oversteken van een spoor een logische keuze moet zijn, maar als je een grote groep mensen iets ziet doen, dan is de neiging tot meegaan lijkt mij groter.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:51:49 #121
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83252433
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:50 schreef Redux het volgende:

[..]

Nou, dan vind ik het helemaal raar dat je anderen dom noemt. Dat jij toevallig bij de spoorwegen hebt gewerkt betekent niet dat iedereen ook die wijsheid heeft.
Ik zeg niet dat het oversteken van een spoor een logische keuze moet zijn, maar als je een grote groep mensen iets ziet doen, dan is de neiging tot meegaan lijkt mij groter.
Nou nee, ik loop niet standaard als een schaap achter de meute aan. Weet je wel hoe dom grote menigtes vaak zijn? Ik loop echt niet klakkeloos achter een grote groep aan als ik de situatie niet vertrouw.

Je hebt nog altijd de keuze om zelf na te denken.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_83252719
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:51 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nou nee, ik loop niet standaard als een schaap achter de meute aan. Weet je wel hoe dom grote menigtes vaak zijn? Ik loop echt niet klakkeloos achter een grote groep aan als ik de situatie niet vertrouw.

Je hebt nog altijd de keuze om zelf na te denken.
Ja, ik snap dat je zo berekend en cool kan reageren vanachter je kompjuter.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:58:43 #123
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83252849
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:56 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat je zo berekend en cool kan reageren vanachter je kompjuter.
Ik geef al eerder aan dat ik dat in soortgelijke situaties IRL ook doe (concerten, feesten, festivals etc) en juist groepssituaties van deze aard vermijd
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_83252927
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:58 schreef Ripley het volgende:

Ik geef al eerder aan dat ik dat in soortgelijke situaties IRL ook doe (concerten, feesten, festivals etc) en juist groepssituaties van deze aard vermijd
De 'het zal wel goed zijn omdat iedereen het doet'-mentaliteit kan idd levensgevaarlijk zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:04:51 #125
3542 Gia
User under construction
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:13:14 #126
3542 Gia
User under construction
pi_83253420
Net in het nieuws. Er is dus inderdaad een tunnel én een brug voor de voetgangers.
En het is dus inderdaad het station op bovenstaande googlemaps link.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:14:58 #127
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83253500
Voor de volledigheid: De brug was afgesloten met een ketting.

(Maar natuurlijk had men dan nog altijd via de tunnel moeten gaan.)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_83253680
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:14 schreef Strani het volgende:
Voor de volledigheid: De brug was afgesloten met een ketting.

(Maar natuurlijk had men dan nog altijd via de tunnel moeten gaan.)
Volgens de BBC was het doodnormaal voor dat station dat mensen het spoor overstaken.
Toch fijn dat ze daar in Nederland wel erg streng mee zijn
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_83255156
Ongetwijfeld hetzelfde fenomeen als groepen scholieren op de fiets, de 2 vooraan gaan rijden bij een groen stoplicht en de rest hobbelt daar achteraan zonder te kijken of het nog steeds wel groen is op het moment dat zíj de weg oversteken.
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:01:55 #130
3542 Gia
User under construction
pi_83255310
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:57 schreef Modus het volgende:
Ongetwijfeld hetzelfde fenomeen als groepen scholieren op de fiets, de 2 vooraan gaan rijden bij een groen stoplicht en de rest hobbelt daar achteraan zonder te kijken of het nog steeds wel groen is op het moment dat zíj de weg oversteken.
Ja, maar als automobilist die voor dat stoplicht staat te wachten, rij je dan niet ineens aan als het groen wordt en er nog scholieren aan 't oversteken zijn, natuurlijk.
pi_83257128
Nee, als je het ziet aankomen niet nee, maar dat is natuurlijk ook geen vanzelfsprekendheid.
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:53:45 #132
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83257384
Je kan de vergelijking van Gia ook eerder met een snelweg vergelijken. Niet gewoon een automobilist die naar een stoplicht rijdt, maar een automobilist die gewoon lekker 120km/u op de snelweg rijdt en er spontaan een stel jongen oversteken, omdat het sneller is
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 19:59:51 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83257615
Ik vind het ook wel een beetje darwin awards eigenlijk.
pi_83260751
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje darwin awards eigenlijk.
awww kijk eens, swetsenegger wil ook graag een plekje in de discussie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 21:39:02 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83261170
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:28 schreef Redux het volgende:

[..]

awww kijk eens, swetsenegger wil ook graag een plekje in de discussie
sorry?
pi_83267310
Wat ik niet zo goed snap is dat er zoveel mensen tegelijk op dat smalle spoor voor die trein stonden?
pi_83267876
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:28 schreef Redux het volgende:

[..]

awww kijk eens, swetsenegger wil ook graag een plekje in de discussie
Ja, en hij kiest de positie van Gia. .
I´m back.
pi_83267950
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en hij kiest de positie van Gia. .
Stond die ook op dat spoor?
pi_83267992
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:56 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat je zo berekend en cool kan reageren vanachter je kompjuter.
Stukje massapsychologie; een meute is net zo slim als de domste deelnemer aan die meute.
I´m back.
pi_83268016
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:13 schreef sig000 het volgende:

[..]

Stond die ook op dat spoor?
Nee, Gia doet zo iets niet.
I´m back.
pi_83268544
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar als automobilist die voor dat stoplicht staat te wachten, rij je dan niet ineens aan als het groen wordt en er nog scholieren aan 't oversteken zijn, natuurlijk.
Wat zeg je nu hier in goed Hollands?
I´m back.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:31:35 #142
3542 Gia
User under construction
pi_83268558
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:53 schreef TheThirdMark het volgende:
Je kan de vergelijking van Gia ook eerder met een snelweg vergelijken.
Welke vergelijking? Die van de overstekende schooljeugd was van Modus, niet van mij.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:35:02 #143
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_83268661
Er stond een echtpaar aan de kant van de weg, ze konden maar niet oversteken.
Zo druk was het daar.
De man ergerde zich kapot en zei verdomme!
Rustig nu maar Harry zei de vrouw.
Komt goed, maar na een half uur stonden ze er nog.
De man had zich zo enorm opgewonden over dat feit dat hij plotsklaps uit woede ineens overstak.
uiteraard werd hij overreden.
Hij was op slag dood.

Moraal verhaal, liever uren wachten, of omlopen dan dood toch?

Jammer voor die jongelui!
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_83268715
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stukje massapsychologie; een meute is net zo slim als de domste deelnemer aan die meute.
Zo'n trein is niet zo breed, dat aantal kan nooit maar 1 rij geweest zijn daar moeten toch ongeveer 3 rijen naast elkaar gelopen hebben.
pi_83268749
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:36 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo'n trein is niet zo breed, dat aantal kan nooit maar 1 rij geweest zijn daar moeten toch ongeveer 3 rijen naast elkaar gelopen hebben.
Ik las ergens vanmorgen dat ca. 40 mensen over het spoor probeerden over te steken.
I´m back.
pi_83269130
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las ergens vanmorgen dat ca. 40 mensen over het spoor probeerden over te steken.
Toch soort van kuddegedrag dan, zonder na te denken de rest volgen.
pi_83269194
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Toch soort van kuddegedrag dan, zonder na te denken de rest volgen.
Alle 60?
Er waren 40 slachtoffers waarvan 12 dodelijk.

Dus er is ruimte zat, goed verlicht en een duidelijke tunnel maar toch kiezen al die mensen om hun leven op het spel te zetten onder het mom van dom kuddegedrag? Geloof jij er in?
pi_83269368
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Toch soort van kuddegedrag dan, zonder na te denken de rest volgen.
Dat is het punt niet.
Wel of niet kuddegedrag is niet wat aan de orde is; het gaat erom of je überhaupt compassie kunt hebben met mensen die meegaan met dat kuddegedrag.
I´m back.
pi_83269465
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is het punt niet.
Wel of niet kuddegedrag is niet wat aan de orde is; het gaat erom of je überhaupt compassie kunt hebben met mensen die meegaan met dat kuddegedrag.
Ben jij een vrouw? Want wow je boodschap was echt het totaal tegenovergestelde van je posting
pi_83269490
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ben jij een vrouw? Want wow je boodschap was echt het totaal overgestelde van je posting
Hè?
I´m back.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:12:56 #151
3542 Gia
User under construction
pi_83269650
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is het punt niet.
Wel of niet kuddegedrag is niet wat aan de orde is; het gaat erom of je überhaupt compassie kunt hebben met mensen die meegaan met dat kuddegedrag.
Zelfs in het geval van kuddegedrag kijk je toch even opzij of er een trein aankomt!!
Blijf het heel vreemd vinden.

En ja, de rails maken een stuk verderop een flauwe bocht, weet niet of de trein van die kant kwam, zo goed is mijn Spaans niet. De andere kant op is in elk geval een recht stuk.
Maar dan nog, zelfs met zo'n flauwe bocht zie je toch de verlichting van de trein in de verte, als je die kant op kijkt.
pi_83269673
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelfs in het geval van kuddegedrag kijk je toch even opzij of er een trein aankomt!!
Blijf het heel vreemd vinden.

En ja, de rails maken een stuk verderop een flauwe bocht, weet niet of de trein van die kant kwam, zo goed is mijn Spaans niet. De andere kant op is in elk geval een recht stuk.
Maar dan nog, zelfs met zo'n flauwe bocht zie je toch de verlichting van de trein in de verte, als je die kant op kijkt.
Blijkbaar dus niet, toch?
pi_83269760
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alle 60?
Er waren 40 slachtoffers waarvan 12 dodelijk.

Dus er is ruimte zat, goed verlicht en een duidelijke tunnel maar toch kiezen al die mensen om hun leven op het spel te zetten onder het mom van dom kuddegedrag? Geloof jij er in?
Tunnel was erg druk, hee ik weet wel andere weg, meelopers er achteraan en oeps toen kwam er HSL aan.
pi_83269774
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelfs in het geval van kuddegedrag kijk je toch even opzij of er een trein aankomt!!
Blijf het heel vreemd vinden.

En ja, de rails maken een stuk verderop een flauwe bocht, weet niet of de trein van die kant kwam, zo goed is mijn Spaans niet. De andere kant op is in elk geval een recht stuk.
Maar dan nog, zelfs met zo'n flauwe bocht zie je toch de verlichting van de trein in de verte, als je die kant op kijkt.
Het gaat erom of je medelijden kunt hebben, zonder eerst eigen schuld dikke bult te roepen, met die mensen die de beslissing hebben genomen om aldus dat spoor over te gaan, Gia. Dan kun je er wel de plaatselijke geografie op GoogleMaps bij gaan zoeken en allerlei andere redeneringen erop los laten. Het gaat erom wat je voelt, innerlijk gewaarwordt als je een dergelijk nieuwsbericht hoort. Raakt het je überhaupt. Of zoek je naar omstandigheden waarom zoiets je niet hoeft te raken. Want je wilt nergens door geraakt worden. Lui die zo om het leven komen zijn dom. En jij bent niet dom. En dus is er geen genade voor dergelijke lieden, wrs nog jongeren, kinderen nog bemeten naar onze leeftijd.
I´m back.
pi_83271348
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelfs in het geval van kuddegedrag kijk je toch even opzij of er een trein aankomt!!
heh? Kijken of je een hogesnelheidstrein ziet aankomen?? Hoe doe je dat?
pi_83271377
quote:
12 youngsters killed as train ploughs into 'wave' of revellers crossing tracks for midnight beach party

Twelve young people were killed and a further 14 injured when a speeding train slammed into a group of revellers crossing the tracks at a seaside station near Barcelona.
The youths had just got off a commuter train that arrived in Castelldefels near Barcelona shortly before midnight.
Rather than use a pedestrian bridge just yards away to get out of the station, roughly 30 of them tried to cross the tracks on foot, witnesses said.
In a matter of seconds, a long-distance train that was not scheduled to stop at that station barrelled into them at high speed.

The train sounded its whistle in warning but there was not enough time for revellers to get out of the way, witnesses said.
Three of the injured remain in a critical condition.
El Pais newspaper said the dead were aged between 17 and 26, save for one 45-year-old woman.

Marcelo Cardona, a Bolivian in his 30s who was on the commuter train, described the scene as hellish as people looking forward to a beach party with a bonfire were run over.

He said the youths crossed 'in a wave' but he himself held back and waited on the platform.
'The euphoria of getting off the train immediately became screams. There were people screaming, 'my daughter, my sister,"' Cardona said.
Cardona said he saw 'mutilated people, blood everywhere, blood on the platform'.
Felipe Elmaji, a 29-year-old Moroccan who was travelling with Cardona, said he heard a 'thump, thump of the train hitting people.'
Cardona's sister Candy recalled the shrill, piercing sound of the train's whistle as it tried to warn people to get out of the way.

'It was horrible. I can't get that sound out of my head,' she said.


High-speed impact: The Renfe train was not meant to stop at Platja de Castelldefels station, and was passing through at high speed when the accident happened


One youth who managed to cross the track told SER radio that a group of them had got off a train, which then left the station.
'At that moment a train came from the other direction and ran everyone over,' said the youth, who gave his name only as Fernando.
The station's underpass was closed - although the pedestrian bridge was open just yards away.
Mayor Joan Sau said, 'if the underpass had been used, we would probably not be talking about this tragedy right now.'
Emergency services were at the scene within minutes, but several of the injured had already been rushed away to hospitals by neighbours using private cars.
Rescue crews found dismembered bodies scattered at the scene of the accident at Castelldefels Playa station.
The group of youths had been crossing the track to head for the beach for traditional celebrations around bonfires, local radio said.

Hundreds of mostly young people were marking the festival on the beach at the north-eastern Spanish town.

St John's Day, June 24, is a public holiday in many parts of Spain and bonfire celebrations traditionally begin the night before.

The accident was Spain's worst rail tragedy since 19 people died in 2003, when two trains collided near the central Spanish town of Chinchilla.
http://www.dailymail.co.u(...)Johns-Day-party.html
pi_83271383
quote:
Spain train hits summer solstice partiers, 13 dead

By JOSEPH WILSON and ALAN CLENDENNING, Associated Press Writer Joseph Wilson And Alan Clendenning, Associated Press Writer – Thu Jun 24, 4:56 pm ET
CASTELLDEFELS, Spain – The last thing they heard was the piercing whistle of an oncoming train.

Moments later, dozens of mostly Latin American immigrants who crossed the tracks instead of using an underground passageway to reach a beach party in this seaside resort were dead or injured, their body parts strewn among the rails.

The express train that barreled through the station in northeastern Spain plowed into a group of young men and women that included Ecuadoreans, Chileans, Colombians and Bolivians turning a night of summer solstice celebration into carnage.

Authorities initially said 12 people were killed but Montserrat Tura, justice minister for Spain's Catalonia region where the crash happened, later told reporters that investigations showed 13 had died.

She said the bodies of seven men and one woman had been identified and that the dead were from Ecuador, Bolivia and Colombia but she did not give a breakdown. Fourteen people were injured and three were in serious condition.

Spain's deadliest train accident since 2003 took place during a nationwide ritual on one of the longest days of the year called Noche de San Juan, or the night of St. John, when the blazing Spanish sun sets at 9:30 p.m.

The crowd got off a commuter train in the beach resort of Castelldefels, a 20-minute train ride outside of Barcelona, shortly before midnight Wednesday. Many jammed an underpass leading to the beach, but about 30 others climbed down from the platform and tried to scurry across the tracks, witnesses said.

Seconds later, a long-distance train that does not stop at the station crashed into the youths at high speed as its drivers sounded the whistle.

Marcelo Cardona, who was on the commuter train, said everyone aboard had been looking forward to dancing around a bonfire on the Mediterranean shore.

"The euphoria of getting off the train immediately became screams. There were people screaming, 'My daughter! My sister!'" said Cardona, a 34-year-old Bolivian. He said he saw "mutilated people, blood everywhere, blood on the platform."

Most of the victims were Latin American immigrants, said Andres Cuantero, head of a team of psychologists sent to counsel grieving relatives. Ecuador's consul for Barcelona, Freddy Arellano Ruiz, told reporters there were victims from his country, and from Bolivia, Chile and Colombia.

As the investigation got under way Thursday, the chairman of the state railway company RENFE, Teofilo Serrano, said he was "almost certain" the long-distance train was not exceeding the speed limit as it traveled through the station. He said he did not know how fast it was going.

The Spanish news agency Europa Press quoted unnamed RENFE officials as saying the train was doing 139 kilometers per hour (87 mph) and the driver tested negative for alcohol and was in shock. RENFE refused to confirm or deny the report.

The Noche de San Juan celebration takes place across Spain but with particular zeal in the Catalonia region where Barcelona is the regional capital. People light bonfires in town squares and on beaches, dance around them, drink beer, barbecue food and set off fireworks.

Felipe Elmaji, a 29-year-old Moroccan traveling with Cardona, said he heard a "thump, thump of the train hitting people."

Cardona's sister Candy recalled the train's whistle as it tried to warn people to get out of the way. "It was horrible. I can't get that sound out of my head," she said.

Cardona said the underpass was jammed with the overflowing crowd from the train. Mayor Joan Sau blamed recklessness for the deaths.

"If the underpass had been used, we would probably not be talking about this tragedy right now," he said.

But Ruiz said some in the group may have been confused after getting off the commuter train because they did not see signs indicating how to reach the underground passageway. They came across an overpass, but it was blocked off, Ruiz said.

Development Minister Jose Blanco said the victims could have prevented their deaths and injuries. "You never, never, never cross the tracks."

Victor Morlan, Spain's infrastructure secretary, said the station was remodeled last year with clear signs showing passengers where to exit, plus a loudspeaker service that issues warnings against passengers crossing the tracks.

Joan Saura, Catalonia's interior minister, said the identification of the mutilated bodies "will not be easy and it will not be fast."

Except for one woman in her 40s, all of the injured were 19 or younger and two were minors, said Marta Joves, spokeswoman for the Catalonia government's civil protection department. Of the 14 injured, one is in extremely critical condition, two are in critical condition and four have been treated and released, she said.

The Catalan regional president, Jose Montilla, said declared a day of mourning as he visited the accident scene Thursday. Flags flew at half-mast at the town hall in Castelldefels and rail crews hosed down the bloodied train tracks. Spanish King Juan Carlos also canceled the annual celebration held in honor of his Saint's day.

Enrique Sosa, a chef who works near the train station, said he rushed to the scene and helped wash off a 16-year-old boy covered in other people's blood.

"He was shaking," said Sosa, a 37-year-old Uruguayan.

Sosa then lent the boy his cell phone so he could call home.

Spain's worst previous train accident came in 2003, when 19 people died in a collision between passenger and freight trains in the southeastern town of Chinchilla.
http://news.yahoo.com/s/a(...)ain_train_fatalities
pi_83271390
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelfs in het geval van kuddegedrag kijk je toch even opzij of er een trein aankomt!!
Blijf het heel vreemd vinden.

En ja, de rails maken een stuk verderop een flauwe bocht, weet niet of de trein van die kant kwam, zo goed is mijn Spaans niet. De andere kant op is in elk geval een recht stuk.
Maar dan nog, zelfs met zo'n flauwe bocht zie je toch de verlichting van de trein in de verte, als je die kant op kijkt.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 07:37:48 #159
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_83271620
Inmiddels is er sprake van 13 doden.
Wat een horrorverhaal, maar het spoor oversteken op oneigenljike kan je gewoon nooit doen, en dan nooit als in nooit. Triest voor de nabestaanden hoor, en wat een nachtmerrie ook voor de 11 die het overleefd hebben.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 07:45:28 #160
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83271681
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

sorry?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 07:48:21 #161
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83271699
Bizar ongeluk, lijkt me echt geen pretje om te zien gebeuren.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_83271798
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 07:45 schreef Swetsenegger het volgende:


Aandacht nodig? Word je genegeerd?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 08:08:12 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83271948
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 07:56 schreef Redux het volgende:

[..]

Aandacht nodig? Word je genegeerd?
Eh nou, ik vraag me af waarom je een vreemde suggestieve post plaats. Wat reageer jij continue agressief joh
pi_83272036
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:

Eh nou, ik vraag me af waarom je een vreemde suggestieve post plaats. Wat reageer jij continue agressief joh
Ja joh?
pi_83272045
In Spanje zijn ze het spoor tegenwoordig ook totaal bijster.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juni 2010 @ 08:18:13 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83272068
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja joh?
Eh ja, wat is nu je probleem met mijn post eigenlijk? Ik vind het een beetje vreemd dat je zo agressief reageert op mensen die vinden dat het niet het meest slimme is wat je doen kan.

Uiteraard staat dat helemaal los van het feit dat dit een verschrikkelijk ongeluk is. Toevallig was ik maandag t/m woensdagochtend in Spanje in a Coruña waar dit feest ook groots gevierd wordt. En dan eindigt zo'n dag in zo'n tragedie.
pi_83272126
quote:
Victims blamed in Spain train crash

Spanish officials have blamed summer solstice party-goers for crossing the tracks into the path of an express train that killed at least 13, but others said a new underground exit was poorly marked and an old crossing was blocked off, leaving travellers confused.

In addition to the dead, at least 14 were injured in the beach resort of Castelldefels, south of Barcelona, shortly before midnight on Wednesday as crowds of young people left a train heading for bonfires on a Mediterranean beach. Many jammed the underpass leading to the beach, but about 30 others climbed down from the platform and tried to scurry across the tracks.

They were struck by a train passing through the station in north-eastern Spain.

Development Minister Jose Blanco has denied claims the underpass was poorly marked, and insisted that passengers should have known that "you never, never, never cross the tracks".

"Everything pointed to negligence," Mr Blanco added, saying he hoped the tragedy would make passengers understand that they must obey station rules.

But Arrellano Ruiz, the Ecuadorian consul in Barcelona, said passengers did not see the signs for the underpass exit and mistakenly headed to a footbridge that had been closed since a 2009 renovation.

Victor Morlan, Spain's infrastructure secretary, acknowledged that the bridge has been blocked off since last year but insisted there were enough signs telling passengers how to safely reach the beach.

"It had a sign system that was well made and it had a loudspeaker service that pointed out that the tracks must not be crossed," Mr Morlan said.

Most of the victims were Latin American, but authorities did not identify them or release a breakdown of their nationalities.

Of the 14 injured, one was in extremely critical condition, two were in critical condition, officials said. Except for one woman in her 40s, all of the injured were 19 or younger and two were minors.
http://www.google.com/hos(...)bhSpqbhS9S9PmTGP-4eA

Er is blijkbaar twijfel over de duidelijkheid van de aangegeven route. De brug was afgesloten en wellicht was de voetgangerstunnel niet goed aangegeven.
pi_83272609
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:24 schreef Redux het volgende:

[..]

http://www.google.com/hos(...)bhSpqbhS9S9PmTGP-4eA

Er is blijkbaar twijfel over de duidelijkheid van de aangegeven route. De brug was afgesloten en wellicht was de voetgangerstunnel niet goed aangegeven.
So what?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_83272844
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

So what?
Zo is te lezen in dat bericht......
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:19:13 #170
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83273152
Ik zou zelf heel, heel erg opletten als ik in zo'n situatie een oversteek zou maken. Ik heb blijkbaar voldoende respect voor een trein die 130km/h (?) rijdt.

Het waren immigraten, uit o.a. Ecuador, Bolivia and Colombia. Misschien dat er in die landen toch anders wordt omgegaan met spoorwegen, oversteekplaatsen, etc. Hier in Nederland worden de meeste mensen opgevoed met het feit dat treinen / spoorwegen gevaarlijk zijn. Misschien dat het in die culturen minder aan de orde is.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:34:43 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83273558
Ja, en toch zijn er hier in NL ook nog genoeg plekken waar je een oversteekplaats op het spoor hebt om van het ene perron naar het andere te komen, vooral op kleine stations.
Nou zal daar in de meeste gevallen geen sneltrein, laat staan een HSL-trein overheen rijden, maar laten we vooral niet doen alsof je in NL nergens op het spoor zelf moet oversteken.
En uiteraard zijn er meestal spoorbomen, maar zelfs die zijn er nog niet bij iedere overgang in NL, ook niet als er alleen maar intercity's op full-speed langskomen.

In Bilthoven ligt het station nota bene naast de weg tussen twee sporen in, daar moet je dus altijd over het spoor lopen om op het station/perron te komen, alleen wel op een normale kruising van voetpad en spoorlijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83274911
Darwin straft onmiddellijk. Wel zonde natuurlijk, maar toch echt hun eigen schuld.
pi_83278290
Iedereen maakt fouten, zeker in het verkeer. Echter als je een spoor oversteekt moeten alle alarmbellen bij je gaan rinkelen. Dat betekent dat je kijkt of er een trein aankomt, vervolgens welke afstand en snelheid deze heeft en dan maak je een afweging.

Ik zou zelf niet snel een spoor oversteken, maar het kan best. Mensen nemen verkeer gewoon niet serieus. Dat zie je overal. Moeders met kinderen steken zonder uit te kijken over. Als mijn kind zonder uitkijken overstak zou ie dat een week later nog voelen. Kwestie van opvoeding.
Daarnaast zijn mensen slecht in het inschatten van een naderend object. Daarom zou ik graag zien dat snelheid inschatten verplicht onderdeel van het rijexamen wordt. Bijvoorbeeld vertellen over hoeveel seconden een object passeert.
pi_83278451
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je zal maar 12 goede vrienden, kennisen en wellicht je vriend of vriendin zo voor je ogen tot stukken vlees en bloed 'gesneden' zien worden. Ik denk dat je jezelf dan het liefste ophangt.
Kun je voorkomen.
pi_83278534
Oh ja en het dronken zijn als excuus gebruiken is terecht denk ik. Echter heb ik ook geen medelijden met dronken mensen die gerold worden, van de fiets vallen enzovoort. Het IS een keuze om openbaar dronken te zijn.
pi_83278967
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:36 schreef Lagrinta het volgende:
Iedereen maakt fouten, zeker in het verkeer. Echter als je een spoor oversteekt moeten alle alarmbellen bij je gaan rinkelen. Dat betekent dat je kijkt of er een trein aankomt, vervolgens welke afstand en snelheid deze heeft en dan maak je een afweging.

Ik zou zelf niet snel een spoor oversteken, maar het kan best. Mensen nemen verkeer gewoon niet serieus. Dat zie je overal. Moeders met kinderen steken zonder uit te kijken over. Als mijn kind zonder uitkijken overstak zou ie dat een week later nog voelen. Kwestie van opvoeding.
Daarnaast zijn mensen slecht in het inschatten van een naderend object. Daarom zou ik graag zien dat snelheid inschatten verplicht onderdeel van het rijexamen wordt. Bijvoorbeeld vertellen over hoeveel seconden een object passeert.
Rght. Het inschatten van de snelheid van een trein in het donker.
Succes.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:02:51 #177
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83279381
Inschatten van een snelheid is zo subjectief als maar kan, en onrealistisch. Maar een andere vorm van inschatten krijg je allang bij je rij-examen (je staat vaak zat op een plaats waar je rechts voorrang moet geven en dan toch maar gas geeft omdat de ander toch nog verder weg is). Dus iedereen met een rijbewijs + ervaring zal die fout niet snel maken.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:47:39 #178
3542 Gia
User under construction
pi_83281186
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:24 schreef Redux het volgende:

[..]

http://www.google.com/hos(...)bhSpqbhS9S9PmTGP-4eA

Er is blijkbaar twijfel over de duidelijkheid van de aangegeven route. De brug was afgesloten en wellicht was de voetgangerstunnel niet goed aangegeven.
Dat is dus zoeken naar een zondebok. Het is altijd de schuld van iets of iemand anders.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:50:18 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83281302
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is dus zoeken naar een zondebok. Het is altijd de schuld van iets of iemand anders.
Dat de brug afgesloten is terwijl er een enorme meute mensen verwacht wordt is een zondebok zoeken?

Er waren dus 2 manieren om het station veilig te verlaten en daarvan heeft men één simpelweg afgesloten....
Gisteren waren ze nog dommer dan dom omdat ze 2 manieren hadden het station te verlaten, en nu blijkt dat één van de twee afgesloten was telt dat ineens niet mee??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83281486
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:47 schreef Gia het volgende:
Dat is dus zoeken naar een zondebok. Het is altijd de schuld van iets of iemand anders.
quote:
but others said a new underground exit was poorly marked and an old crossing was blocked off, leaving travellers confused
Mocht dit inderdaad zo blijken, dan lijkt het me dat je de spaanse spoorwegen aansprakelijk kunt stellen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:56:22 #181
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83281543
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat de brug afgesloten is terwijl er een enorme meute mensen verwacht wordt is een zondebok zoeken?

Er waren dus 2 manieren om het station veilig te verlaten en daarvan heeft men één simpelweg afgesloten....
Gisteren waren ze nog dommer dan dom omdat ze 2 manieren hadden het station te verlaten, en nu blijkt dat één van de twee afgesloten was telt dat ineens niet mee??
Als er maar 1 route is om het station veilig te verlaten lijkt dat me nog steeds 1 route. Geen excuus om dan maar levensgevaarlijke capriolen uit te gaan halen.

Tuurlijk is de dood altijd tragisch, maar dom blijft het wel
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:56:48 #182
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_83281564
Kan me best voorstellen dat zoiets gebeurd , je bent in een uitgelaten stemming , misshien al wat drank op. De snelste route is afgesloten en dan nemen er 10 de kortste en tja... dan volgen er meer

Heb in mijn jeugd ook heel wat domme dingen gedaan die achteraf gezien maar net goed gingen .

Het is dom , maar zo is de jeugd
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:04:46 #183
3542 Gia
User under construction
pi_83281933
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:54 schreef Redux het volgende:

[..]


[..]

Mocht dit inderdaad zo blijken, dan lijkt het me dat je de spaanse spoorwegen aansprakelijk kunt stellen.
Echt niet. Je kunt altijd een station veilig verlaten. Als je niet meteen ziet waar de uitgang is, is dat geen excuus om dan maar via de rails te gaan.

Overigens is een reden mogelijk ook dat het tig keer korter is dan over die voetbrug. Dus, mogelijk gemakzucht. Nu van allerhande excuses erbij halen om anderen de schuld te geven, slaat nergens op.

Er is geen enkel geldig excuus om over de rails te lopen.
pi_83281940
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:56 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als er maar 1 route is om het station veilig te verlaten lijkt dat me nog steeds 1 route. Geen excuus om dan maar levensgevaarlijke capriolen uit te gaan halen.

Tuurlijk is de dood altijd tragisch, maar dom blijft het wel
1 route was afgezet, een andere route was niet duidelijk aangegeven.
Mensen raken in verwarring, omdat ze geen route naar de overkant zien.

Als blijkt dat de route naar de voetgangerstunnel slecht was aangegeven, dan kun je hier de schuld bij de verantwoordelijken neerleggen.
pi_83282428
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:04 schreef Redux het volgende:

[..]
Als blijkt dat de route naar de voetgangerstunnel slecht was aangegeven, dan kun je hier de schuld bij de verantwoordelijken neerleggen.
Nee, absoluut niet. Diegene die over het spoor loopt is verantwoordelijk, niemand anders. Ook een niet/slecht aangegeven looproute zorgt er niet voor dat je over het spoor MOET lopen.

Zij maakten de beslissing, zij zijn 100% verantwoordelijk.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_83282612
quote:
"People who have recovered the remains say they have not seen anything like it"

A team of doctors, nurses and six psychologists Emergency Medical Service ( EMS ) prepared since early this morning to the families of victims of train collision occurred last night in Castelldefels (Barcelona) to receive confirmation of the death of their relatives.

Psychologists meet with the family every three hours to report the progress of the case, and I explained that the identification is "complex and long, more than expected, so the suffering will be greater," according to the team psychologist attending them.

Currently there is no body has been identified, and both victims are officially missing. "Pero cuando pasan las horas y no se encuentran, todo apunta a ello", confirma un portavoz del equipo de asistencia. 'But when we spend hours and are not, everything points to it, "confirmed a spokesman for the support team. Las familias, que llevan "unas doce horas de incertidumbre" van haciéndose a la idea de que han perdido a uno de los suyos. The families, who have "a dozen hours of uncertainty" are getting the idea that they have lost one of theirs.

An identification that will expand until tomorrow

The identification of the bodies of 13 people swept away by a train in Castelldefels will continue throughout Thursday, all night and part of Friday due to poor condition have been many bodies and human remains after the tremendous impact received .

Tura has to be identified added that five people - two women and three men - and that the nationalities predominate among all bodies are Ecuadorian, Bolivian and Colombian

The remains, which comes in 20 bags, are badly deteriorated since the brutal impact that the victims were to be hit by a fast train Alaris, to the extent that the identification of many bodies can not be done by the facial features and that the faces have been disfigured.

"People who have worked on the task of recovering the remains of the bodies say that they had never seen a similar thing," Tura said

Three of the injured remain in critical condition

The 10 people are swept away by train from Barcelona admitted to several hospitals, including three in critical condition. Otras cuatro han recibido el alta y dos pasan a pronóstico leve tras mejorar , mientras las 12 víctimas mortales han sido trasladadas al Instituto de Medicina Legal para su identificación. Another four have been discharged and two pass prognosis after improving slightly, while 12 deaths have been moved to the Institute of Legal Medicine for identification.

Montilla, who has declared today an official day of mourning in Catalonia, has attributed the tragedy to a "reckless gesture 'of the victims, who were overwhelmed by the Euromed train Alaris when, after descending from a commuter train, crossed the tracks directly to go to the beach instead of an underpass by the station.

In this regard, Secretary of State for Infrastructure, Victor Morlan, has avoided talking about negligence, but has indicated in a press conference that the station had been remodeled last fall and halt facilities met "the highest standards of accessibility."

Open the judicial investigation to see if could be avoided
The judicial investigation into the accident will determine whether the underpass from the station was enough to absorb the large number of travelers who descended on the station, apparently about 700, and if the closure of the upper walkway existing municipally owned, was one of the reasons why those who died and were injured chose to cross the tracks.

Marcelo Carmona, a Bolivian witnessed the tragic train accident last night, has ensured that the underpass of the station was currently Castelldefels 'crowded' and that a few seconds before the incident, there was a "wave of people who ran for ways "to go to the beach to celebrate the festival.

"We heard the train horn several times and in three seconds ... everything was filled with corpses, there were many shouts and much distress," has told Carmona, who prided himself: "The train on which we were very crowded, Hundreds of people, especially young people and adolescents. "
Een google vertaling van http://noticias.terra.es/(...)-los-familiares.aspx
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:21:50 #187
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83282663
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:04 schreef Redux het volgende:

[..]

1 route was afgezet, een andere route was niet duidelijk aangegeven.
Mensen raken in verwarring, omdat ze geen route naar de overkant zien.

Als blijkt dat de route naar de voetgangerstunnel slecht was aangegeven, dan kun je hier de schuld bij de verantwoordelijken neerleggen.
Inderdaad. De schuld bij de verantwoordelijken neerleggen. Oftewel --> de mensen die over het spoor liepen.

Zoals in die nieuwsberichten al aangegeven werd: overal stonden borden, de route was gemarkeerd en er werd via een audio installatie opgeroepen om de juiste route te nemen en weg te blijven bij de rails.

De verantwoordelijken hebben dit allemaal opzettelijk genegeerd.
pi_83282693
quote:
A mayor of Castelldefels warned that the station could be a "trap" in San Juan

Angels Coté, warned in November 2009 in a council meeting that the renewed halt last night where there was a train crash that killed 13 people 'on the night of San Juan that can be a trap, and the months of July and August , too.
google vertaling van http://noticias.terra.es/(...)era-en-san-juan.aspx

De gemeente was blijkbaar op de hoogte van het gegeven dat de voetgangerstunnel krap was.
pi_83282759
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Inderdaad. De schuld bij de verantwoordelijken neerleggen. Oftewel --> de mensen die over het spoor liepen.

Zoals in die nieuwsberichten al aangegeven werd: overal stonden borden, de route was gemarkeerd en er werd via een audio installatie opgeroepen om de juiste route te nemen en weg te blijven bij de rails.

De verantwoordelijken hebben dit allemaal opzettelijk genegeerd.
Daar is dus onduidelijkheid over, blijkbaar was de route naar de voetgangerstunnel niet goed aangegeven en zagen mensen een afgesloten voetgangersbrug.
Daarnaast was de voetgangerstunnel blijkbaar te smal/krap.
Zo duidelijk is het dus allemaal niet.

Zie ook:
quote:
However, friends and relatives of the victims stated throughout the day that the area was not well marked and pointed out that the underpass was "collapsed" by the large influx of people. At the same time, the flyover was closed since the opening of the subway, with 3.5 meters wide and lift access for disabled users
http://noticias.lainforma(...)B0ESlG6UxoJO9lqysV3/
pi_83282957
quote:
The mayor of Castelldefels Àngels Coté (ERC) said in November 2009 at a council meeting that the renewed halt last night where there was a train crash that killed 13 people 'on the night of San Juan that can be a trap, and the months of July and August, too. "

The accident occurred when about thirty people who had descended from a commuter train and heading to the beach to celebrate the festival of San Juan chose to cross the tracks instead of using an underpass of the station-Platja de Castelldefels , when they were overwhelmed by the Euromed train.

Councilwoman Àngels Coté, ERC was concerned, in a plenary session on November 26, 2009, by some security issues that respondents felt could occur in the new season, especially at the exits of the facility, due to some turnstiles that in his opinion hampered the passage of travelers.

"This station is now in winter can be a transition but, for example, the night of San Juan that may be a trap, and the months of July and August also," said the councilman, who added: 'not so much how they have been works, but the security of this station, 'because' stay in a cage ', as recorded in the transcript of his speech.

Adif corresponded to ensure the safety of the facility, and the criticisms and requests the City arrived at the offices of Development. Adif, meanwhile, reiterated that the installation was safe.

The agency has said the station facilities were "open and in service ', and that the tunnel allows traffic between the platform where they were passengers and the beach meets all legal and safety requirements.

Adif specified that the 'comprehensive redevelopment' of last year also marked the raising of the platforms to a height of 68 centimeters on the elevation of the lane.
http://noticias.terra.es/(...)era-en-san-juan.aspx
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:28:05 #191
3542 Gia
User under construction
pi_83282970
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:23 schreef Redux het volgende:

Daarnaast was de voetgangerstunnel blijkbaar te smal/krap.
Zo duidelijk is het dus allemaal niet.

Dat kan een probleem zijn op het moment dat er een bommelding is en iedereen zo snel mogelijk het perron moet verlaten. In zo'n geval zou een te krappe tunnel een reden kunnen zijn om via de rails te gaan.

Maar dat was niet het geval. Er was geen gevaar, er was geen reden om over de rails te gaan, anders dan haast hebben, er sneller willen zijn, niet wachten tot je via de tunnel kan enz....
pi_83283151
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan een probleem zijn op het moment dat er een bommelding is en iedereen zo snel mogelijk het perron moet verlaten. In zo'n geval zou een te krappe tunnel een reden kunnen zijn om via de rails te gaan.

Maar dat was niet het geval. Er was geen gevaar, er was geen reden om over de rails te gaan, anders dan haast hebben, er sneller willen zijn, niet wachten tot je via de tunnel kan enz....
Waar haal je dat uit?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:42:07 #193
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83283680
quote:
In addition to the dead, at least 14 were injured in the beach resort of Castelldefels, south of Barcelona, shortly before midnight on Wednesday as crowds of young people left a train heading for bonfires on a Mediterranean beach. Many jammed the underpass leading to the beach, but about 30 others climbed down from the platform and tried to scurry across the tracks.
Ze kwamen verdomme nog uit een trein ook nog. Ze klommen van het perron af (dus niet een verlaagd perron om over te steken, wat je in Nederland ook hebt)
quote:
They were struck by a train passing through the station in north-eastern Spain.
Dat schijn te gebeuren in gebieden waar rails ligt.
quote:
Development Minister Jose Blanco has denied claims the underpass was poorly marked, and insisted that passengers should have known that "you never, never, never cross the tracks".
Ok, wij wijzen met vingers, logisch. Een Minister kan het beter wat politieker brengen
quote:
"Everything pointed to negligence," Mr Blanco added, saying he hoped the tragedy would make passengers understand that they must obey station rules.
Ditto
quote:
But Arrellano Ruiz, the Ecuadorian consul in Barcelona, said passengers did not see the signs for the underpass exit and mistakenly headed to a footbridge that had been closed since a 2009 renovation.
Ze probeerden via die rails bij die voetbrug te komen? Om dan weer terug te lopen naar het perron?
quote:
Victor Morlan, Spain's infrastructure secretary, acknowledged that the bridge has been blocked off since last year but insisted there were enough signs telling passengers how to safely reach the beach.

"It had a sign system that was well made and it had a loudspeaker service that pointed out that the tracks must not be crossed," Mr Morlan said.
En de Tunnel zelf was 3.5mtr breed. Daar kunnen met gemak 4 man naast elkaar lopen. Breed zat.
pi_83284146
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ze kwamen verdomme nog uit een trein ook nog. Ze klommen van het perron af (dus niet een verlaagd perron om over te steken, wat je in Nederland ook hebt)
[..]

Dat schijn te gebeuren in gebieden waar rails ligt.
[..]

Ok, wij wijzen met vingers, logisch. Een Minister kan het beter wat politieker brengen
[..]

Ditto
[..]

Ze probeerden via die rails bij die voetbrug te komen? Om dan weer terug te lopen naar het perron?
[..]

En de Tunnel zelf was 3.5mtr breed. Daar kunnen met gemak 4 man naast elkaar lopen. Breed zat.
Ja, ik snap dat je vragen hebt, want het is inderdaad lastig om info te krijgen
quote:
The accident occurred when about thirty people who had descended from a commuter train and heading to the beach to celebrate the festival of San Juan chose to cross the tracks instead of using an underpass of the station-Platja de Castelldefels , when they were overwhelmed by the Euromed train.
30 man stappen uit een trein om naar het festival te gaan. Ze stappen uit op het perron en zien dat de brug is afgesloten en de voetgangerstunnel vol zit. Ze besluiten het spoor over te steken.
quote:
cilwoman Àngels Coté, ERC was concerned, in a plenary session on November 26, 2009, by some security issues that respondents felt could occur in the new season, especially at the exits of the facility, due to some turnstiles that in his opinion hampered the passage of travelers.

"This station is now in winter can be a transition but, for example, the night of San Juan that may be a trap, and the months of July and August also," said the councilman, who added: 'not so much how they have been works, but the security of this station, 'because' stay in a cage ', as recorded in the transcript of his speech.
Blijkbaar was de tunnel dus niet 'breed zat'.
pi_83284428
Stuk uit een ander artikel:
quote:
They got off the train and the elevated access to the other side of the road was closed. Not have realized that was another convoy ", denounced, in tears, Richard Oliva, sorry for the disappearance of her sister, Rosa Maria, 19 years." They say the train was no light and has not whistled until they occurrence of the brutal impact, "he added, concluding:" I consider my daughter, who is saved and who are operating in one leg, who wanted to climb the top step, but it was closed and there was no person . Let there be justice, there is no impunity! "Demanded.

...


It's not fair to say that it was unwise, "wailed Quevedo." Access to the bridge should have been open. There was not a guard, or signaling. In addition, the train was without lights and with such speed that did not stop until a mile later. That's incredible. My cousins went with a group of five people. Another of my cousins is in Bellvitge very serious. "
http://www.publico.es/espana/323505/guardia
De trein had voerde blijkbaar geen verlichting.
pi_83284638
quote:
"The train carried no lights on"

They were the first. They saw the bridge closed and decided to jump the tracks. The others followed. "Here comes the train!" Shouted José Manuel, a boy of 18 years of Guinean origin, when they reached the other side of the tracks, and be safe from the platform.

The announcement came late. A crowd of people were trapped. And the train passed over them like paper dolls. "Blood spattered and saw what we had," he explained yesterday Kiny, also from Guinea-Bissau. What was destroyed were 12 bodies and 14 wounded. The group of Jose Manuel and Kiny, about 20 children, was safe, but two: Where are Diego and Eduardo? ". Not a trace of them.

Like the other victims and their families, Kiny, José Manuel and rest of the crew spent the night at the civic center of Castelldefels (Barcelona). But 12 hours after the event, decided to leave the coastal village and planted in the City of Justice, to the forensic institute.

"None of us knows anything," said Kiny, sometimes angry, sometimes sunk. "Everybody always complains of Renfe, I, today, I do really, not nonsense."

The boys were provided with food Castelldefels "and even sheets to spend the night on the beach", regretted that the station "would not have anyone Prosegur" and that the train "did not bear the lights on." Also that the underground tunnel would be impossible to do with all the people who had. " "How do we know?" Lamented. And with all the fatigue accumulated during the worst night of his life yet over, Kiny swung his body forward and back, and whispering a litany are kept repeating: "What bad luck, what bad luck." And suddenly, as if waking up, startled him an idea, a thought of relief: "Diego must be out there, must have lost the phone and when we find will tell us: Where have you been?".
http://www.publico.es/espana/323506/tren/llevaba/luces/encendidas

De trein voerde dus geen verlichting.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:33:05 #197
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83286065
Als dat al zo is, dat de trein geen verlichting had (en ik betwijfel dat), dan is dat een secondaire reden van dit ongeluk. De primaire reden blijft nog altijd dat deze mensen zelf het spoor betraden.

Wat het afsluiten van 1 van de uitgangswegen betreft: Op station Amersfoort had men eind jaren negentig één van de bruggen afgesloten wegens verbouwingen. De andere was dus nog gewoon beschikbaar. Als daar mensen het spoor hadden betreden om sneller het station uit te komen, hadden we dan ook allemaal geroepen dat het de schuld is van de NS?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_83286180
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:33 schreef Strani het volgende:
Als dat al zo is, dat de trein geen verlichting had (en ik betwijfel dat), dan is dat een secondaire reden van dit ongeluk. De primaire reden blijft nog altijd dat deze mensen zelf het spoor betraden.

Wat het afsluiten van 1 van de uitgangswegen betreft: Op station Amersfoort had men eind jaren negentig één van de bruggen afgesloten wegens verbouwingen. De andere was dus nog gewoon beschikbaar. Als daar mensen het spoor hadden betreden om sneller het station uit te komen, hadden we dan ook allemaal geroepen dat het de schuld is van de NS?
De tunnel aldaar bleek vol te zitten, er was dus geen doorgang door de tunnel door de hoeveelheid mensen. Dat was een bekend probleem, zie de artikelen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 15:15:50 #199
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83288018
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:35 schreef Redux het volgende:

[..]

De tunnel aldaar bleek vol te zitten, er was dus geen doorgang door de tunnel door de hoeveelheid mensen. Dat was een bekend probleem, zie de artikelen.
Ja, maar het is niet zo dat die tunnel dan permanent volzat. Aan het andere eind van de tunnel liepen mensen namelijk gewoon weer naar buiten. Dus had men maar even een paar minuten gewacht...
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_83288121
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 15:15 schreef Strani het volgende:


Ja, maar het is niet zo dat die tunnel dan permanent volzat. Aan het andere eind van de tunnel liepen mensen namelijk gewoon weer naar buiten. Dus had men maar even een paar minuten gewacht...
Uit de artikelen blijkt dat de tunnel vast zat, men kon er niet door.
Of je er met een paar minuten wel door kon, dat maak jij er van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')