Dat je het vergelijkt met criminaliteit onderstreept mijn opmerking over regeltjes.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat beweert toch niemand!! Je kunt domme dingen doen en ermee wegkomen, of je doet domme dingen en het loopt verkeerd af.
Als je iets jat kun je gepakt worden of niet. Wordt je gepakt, dan moet je niet gaan zeuren dat dat komt omdat er cameratoezicht is, of omdat iemand de bewaker waarschuwde. Nee, dat komt dan omdat je iets jatte.
Regels zijn er vaak om mensen te behoeden voor gevaar. Nu ziet de jeugd, regeltjes vaak als onzin, of iets wat je gewoon in de wind kunt slaan als het je even niet uitkomt, maar ja dan kan dat gevolgen hebben.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef NorthernStar het volgende:
Dat je het vergelijkt met criminaliteit onderstreept mijn opmerking over regeltjes.
Maakt het kijkend naar de gevolgen nou echt zoveel uit of het nu wel of niet toegestaan was het spoor over te steken? Gewoon menselijk bekeken.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hij moest er wel vroeg uit, terwijl de slachtoffers konden blijven liggen
Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Sjongejonge wat overdreven weer.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.
'treinongeluk' dekt de lading, het was een ongeluk waar een trein bij betrokken was.quote:Op donderdag 24 juni 2010 15:59 schreef Gia het volgende:
Ik vind het woord 'treinongeluk' eigenlijk impliceren dat die trein een ongeluk veroorzaakt heeft, hetgeen niet zo is.
Precies. Dat is hetzelfde als in de lach schieten op een heel ongepast moment, of gefeliciteerd zeggen ipv gecondoleerd. Komt vaak voor, en is begrijpelijk.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:38 schreef Leandra het volgende:
Jongeren doen nou eenmaal domme dingen, en het is wel makkelijk om een enorm geschrokken (post)pubertje voor gek te verslijten omdat ze het net na het ongeluk vreemd vond dat niemand ze waarschuwden dat er een trein aan kon komen, maar ze zal niet de eerste zijn die "vreemde" opmerkingen maakt vlak na een traumatische gebeurtenis.
Dit dus. Als passagiers van die trein hierdoor verongelukt zouden zijn......dat was pas echt erg geweest.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
Het was toch nogal een warrige situatie daar?quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Spanky78 het volgende:
triest hoor. maar helaas wordt niemand beschermd tegen zijn eigen domheid.
Ja sorry hoor, maar als je kind een geweer tegen zijn kop zet en die overhaalt om te kijken wat er gebeurt is dat nog steeds heel erg dom. Ik kan daar ook geen medelijden mee hebben.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:
Werkelijk Gia, soms vraag ik me af of je nog enige vorm van compassie jegens je medemens hebt.
Ik snap niet hoe iemand, en zeker iemand die zelf kinderen heeft, gewoon zo keihard "ja jammer dan, eigen schuld, dikke bult, maar vervelend voor de machinist en nabestaanden" kan gaan roepen.
Het zal je kind maar wezen.
En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Dit is precies waarom de jongeren zelf meteen als schuldigen worden aangewezen: Om te voorkomen dat mensen de schuld gaan afschuiven op autoriteiten of anderen. De regels zijn duidelijk, ook in Spanje: Niet op het spoor lopen. Meer is er niet nodig lijkt me.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:47 schreef Shodan het volgende:
De angst van de "eigen verantwoordelijkheid-roepers" is dat er naar aanleiding van dit soort vreselijke incidenten allerlei nieuwe en beperkende wetgevingen worden opgesteld.Daarom hamert men zo op die "eigen schuld, dikke bult"-redenering: Geen nieuwe regelgeving;Val me er niet mee lastig!
Natuurlijk is het verschrikkelijk en zo onnodig dat dit zo gebeurd is. Waarom was er geen sprake van crowd-control ? Waarom reed een trein op topsnelheid door een dergelijk station heen terwijl het perron vol stond en mensen uit puur ongeduld overstaken? Als iemand zich nog afvraagt waarom tijdens Lowlands door de NS zoveel extra personeel in wordt gezet, en treinen langzaam langs de perrons rijdt: Om dit te voorkomen.
daarom dat we niet zo maar even vanuit onze luie stoel die slachtoffers kunnen veroordelen en het op domheid kunnen afschuiven.quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:58 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp aan dit hele verhaal is dat ze, schijnbaar, niet eens gekeken hebben of er een trein aankwam. Dat meisje zei dat het donker is, dan heeft een trein sowieso verlichting aan en die zie je van verre aankomen.
Als je dan een spoorrail over wilt steken, kijk je toch eerst naar links en rechts of er in de verte niet toevallig een trein aankomt en dan kun je inschatten of je het kunt halen of beter niet kunt doen.
Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
daarom dat we niet zo maar even vanuit onze luie stoel die slachtoffers kunnen veroordelen en het op domheid kunnen afschuiven.
Dus je was erbij?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.
Zeg me dat je dat niet meent!quote:Op donderdag 24 juni 2010 16:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.
Ja het is triest dat er een heel zwik levens tot een eind is gekomen. Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
Dat maak ik zelf wel uit. Ik heb 5 jaar bij de spoorwegen gewerkt en heb dus gezien hoe bijvoorbeeld op koninginnedag ook mensen lekker op het CS over het spoor gingen lopen met een slok op - dan vraag je er inderdaad om.quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus je was erbij?
Ik vond je vergelijking met een pistool tegen het hoofd houden en schieten om te kijken wat er zou gebeuren al leuk. Beter houd je het daar bij.
Uiteraard is dat dom, maar het is wel verrekte lastig om over deze situatie te oordelen, zeker als je weet hoeveel slachtoffers er zijn gevallen en we de hele situatie niet kennen. Er zullen wel wat omgevingsfactoren aanwezig zijn geweest hè, of is het leuker om dat allemaal te negeren?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit. Ik heb 5 jaar bij de spoorwegen gewerkt en heb dus gezien hoe bijvoorbeeld op koninginnedag ook mensen lekker op het CS over het spoor gingen lopen met een slok op - dan vraag je er inderdaad om.
Ik hoef er toch niet bij te zijn om te weten hoe dom het is om op een gebruikt spoor te lopen?
quote:
quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:37 schreef Righteous het volgende:
Denk dat de slachtoffers geen idee hebben gehad wat hen overkwam
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |