abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:28:19 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_83245103
Je zal maar 12 goede vrienden, kennisen en wellicht je vriend of vriendin zo voor je ogen tot stukken vlees en bloed 'gesneden' zien worden. Ik denk dat je jezelf dan het liefste ophangt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 15:43:02 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_83245809
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat beweert toch niemand!! Je kunt domme dingen doen en ermee wegkomen, of je doet domme dingen en het loopt verkeerd af.

Als je iets jat kun je gepakt worden of niet. Wordt je gepakt, dan moet je niet gaan zeuren dat dat komt omdat er cameratoezicht is, of omdat iemand de bewaker waarschuwde. Nee, dat komt dan omdat je iets jatte.
Dat je het vergelijkt met criminaliteit onderstreept mijn opmerking over regeltjes.

Maakt het kijkend naar de gevolgen nou echt zoveel uit of het nu wel of niet toegestaan was het spoor over te steken? Gewoon menselijk bekeken.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:55:52 #78
3542 Gia
User under construction
pi_83246426
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef NorthernStar het volgende:
Dat je het vergelijkt met criminaliteit onderstreept mijn opmerking over regeltjes.

Maakt het kijkend naar de gevolgen nou echt zoveel uit of het nu wel of niet toegestaan was het spoor over te steken? Gewoon menselijk bekeken.
Regels zijn er vaak om mensen te behoeden voor gevaar. Nu ziet de jeugd, regeltjes vaak als onzin, of iets wat je gewoon in de wind kunt slaan als het je even niet uitkomt, maar ja dan kan dat gevolgen hebben.

Wat vind je van een toerist die in de bergen over de reling klautert om net een mooiere foto te maken, terwijl er een bord staat dat expliciet aangeeft dat je niet over de reling mag klimmen, die vervolgens het ravijn in valt. Vind je dat ook zielig, een noodlottig ongeval?

Of ouders die hun kinderen los op de achterbank vervoeren, uit moeten wijken voor een bromfietser, tegen een lantaarnpaal knallen en dan één of twee kinderen verliezen, omdat ze niet in de gordels zaten. Sorry hoor, maar dat vind ik zelfs crimineel.

Het is veel meer dan je even niet aan de regeltjes houden. Om te beginnen is het oerstom.

En daarmee beweer ik niet dat ik me altijd aan alle regels houd. Maar ik weet wel dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is wanneer ik dan een bekeuring of ongeluk krijg.
pi_83246493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hij moest er wel vroeg uit, terwijl de slachtoffers konden blijven liggen

Ja nou ik ben best jaloers op die machinist.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:59:48 #80
3542 Gia
User under construction
pi_83246625
Ik vind het woord 'treinongeluk' eigenlijk impliceren dat die trein een ongeluk veroorzaakt heeft, hetgeen niet zo is.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:05:07 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83246848
Werkelijk Gia, soms vraag ik me af of je nog enige vorm van compassie jegens je medemens hebt.

Ik snap niet hoe iemand, en zeker iemand die zelf kinderen heeft, gewoon zo keihard "ja jammer dan, eigen schuld, dikke bult, maar vervelend voor de machinist en nabestaanden" kan gaan roepen.

Het zal je kind maar wezen.

En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:18:39 #82
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83247535
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.
Ja het is triest dat er een heel zwik levens tot een eind is gekomen. Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
pi_83247630
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.
Sjongejonge wat overdreven weer.
pi_83247678
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:59 schreef Gia het volgende:
Ik vind het woord 'treinongeluk' eigenlijk impliceren dat die trein een ongeluk veroorzaakt heeft, hetgeen niet zo is.
'treinongeluk' dekt de lading, het was een ongeluk waar een trein bij betrokken was.
Hoe zou je het anders willen noemen?
pi_83248371
triest hoor. maar helaas wordt niemand beschermd tegen zijn eigen domheid.
Whatever...
pi_83248475
Pics or it didn't h..
-webicon is verwijderd omdat het problemen veroorzaakt in oudere layouts -
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 16:37:45 #87
249559 crew  Lavenderr
pi_83248512
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:38 schreef Leandra het volgende:
Jongeren doen nou eenmaal domme dingen, en het is wel makkelijk om een enorm geschrokken (post)pubertje voor gek te verslijten omdat ze het net na het ongeluk vreemd vond dat niemand ze waarschuwden dat er een trein aan kon komen, maar ze zal niet de eerste zijn die "vreemde" opmerkingen maakt vlak na een traumatische gebeurtenis.
Precies. Dat is hetzelfde als in de lach schieten op een heel ongepast moment, of gefeliciteerd zeggen ipv gecondoleerd. Komt vaak voor, en is begrijpelijk.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:51:54 #88
3542 Gia
User under construction
pi_83249285
quote:
Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
Dit dus. Als passagiers van die trein hierdoor verongelukt zouden zijn......dat was pas echt erg geweest.
En ja, voor die ouders is het erg, maar dat die machinist een trauma voor het leven heeft, vind ik vele malen erger.
Met die man heb ik pas echt medelijden.
pi_83249347
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Spanky78 het volgende:
triest hoor. maar helaas wordt niemand beschermd tegen zijn eigen domheid.
Het was toch nogal een warrige situatie daar?
Om het maar even op domheid etc af te schuiven is volgens mij niet conform de werkelijkheid, zie ook het gigantische aantal slachtoffers.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:55:36 #90
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:
Werkelijk Gia, soms vraag ik me af of je nog enige vorm van compassie jegens je medemens hebt.

Ik snap niet hoe iemand, en zeker iemand die zelf kinderen heeft, gewoon zo keihard "ja jammer dan, eigen schuld, dikke bult, maar vervelend voor de machinist en nabestaanden" kan gaan roepen.

Het zal je kind maar wezen.

En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Ja sorry hoor, maar als je kind een geweer tegen zijn kop zet en die overhaalt om te kijken wat er gebeurt is dat nog steeds heel erg dom. Ik kan daar ook geen medelijden mee hebben.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:56:02 #91
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83249511
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:47 schreef Shodan het volgende:
De angst van de "eigen verantwoordelijkheid-roepers" is dat er naar aanleiding van dit soort vreselijke incidenten allerlei nieuwe en beperkende wetgevingen worden opgesteld.Daarom hamert men zo op die "eigen schuld, dikke bult"-redenering: Geen nieuwe regelgeving;Val me er niet mee lastig!

Natuurlijk is het verschrikkelijk en zo onnodig dat dit zo gebeurd is. Waarom was er geen sprake van crowd-control ? Waarom reed een trein op topsnelheid door een dergelijk station heen terwijl het perron vol stond en mensen uit puur ongeduld overstaken? Als iemand zich nog afvraagt waarom tijdens Lowlands door de NS zoveel extra personeel in wordt gezet, en treinen langzaam langs de perrons rijdt: Om dit te voorkomen.
Dit is precies waarom de jongeren zelf meteen als schuldigen worden aangewezen: Om te voorkomen dat mensen de schuld gaan afschuiven op autoriteiten of anderen. De regels zijn duidelijk, ook in Spanje: Niet op het spoor lopen. Meer is er niet nodig lijkt me.

Ik wil hiermee dus zeggen dat ik hoop dat straks niet iemand anders ineens de schuld in de schoenen geschoven krijgt, want dat zou ook niet de eerste keer zijn.

Nu, wat betreft de slachtoffers zelf: Heel naar inderdaad en ook voor de ooggetuigen en nabestaanden. Het mag duidelijk zijn dat niemand de dood verdient door een enkele fout.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:58:14 #92
3542 Gia
User under construction
pi_83249621
Wat ik niet begrijp aan dit hele verhaal is dat ze, schijnbaar, niet eens gekeken hebben of er een trein aankwam. Dat meisje zei dat het donker is, dan heeft een trein sowieso verlichting aan en die zie je van verre aankomen.

Als je dan een spoorrail over wilt steken, kijk je toch eerst naar links en rechts of er in de verte niet toevallig een trein aankomt en dan kun je inschatten of je het kunt halen of beter niet kunt doen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:59:59 #93
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249688
Er was trouwens gewoon een voetgangerstunnel die ze niet gebruikt hebben, notabene
pi_83249725
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:58 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp aan dit hele verhaal is dat ze, schijnbaar, niet eens gekeken hebben of er een trein aankwam. Dat meisje zei dat het donker is, dan heeft een trein sowieso verlichting aan en die zie je van verre aankomen.

Als je dan een spoorrail over wilt steken, kijk je toch eerst naar links en rechts of er in de verte niet toevallig een trein aankomt en dan kun je inschatten of je het kunt halen of beter niet kunt doen.
daarom dat we niet zo maar even vanuit onze luie stoel die slachtoffers kunnen veroordelen en het op domheid kunnen afschuiven.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:01:46 #95
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249767
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

daarom dat we niet zo maar even vanuit onze luie stoel die slachtoffers kunnen veroordelen en het op domheid kunnen afschuiven.
Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.
pi_83249850
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.
Dus je was erbij?

Ik vond je vergelijking met een pistool tegen het hoofd houden en schieten om te kijken wat er zou gebeuren al leuk. Beter houd je het daar bij.
pi_83249920
quote:

[..]

Ja het is triest dat er een heel zwik levens tot een eind is gekomen. Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
Zeg me dat je dat niet meent!
Omdat een stel dronken jongeren iets heeft gedaan wat niet mag of totaal niet slim was.......
IN dit geval heeft dat dan hele erge gevolgen gehad.
Maar ga me niet vertellen dat jij in een dronken bui(of je kind als je die hebt) nooit iets ''stoms'' heb gedaan.
Anders verwijs ik je door naar dit boek:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002381463/index.html
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:05:44 #98
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249934
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus je was erbij?

Ik vond je vergelijking met een pistool tegen het hoofd houden en schieten om te kijken wat er zou gebeuren al leuk. Beter houd je het daar bij.
Dat maak ik zelf wel uit. Ik heb 5 jaar bij de spoorwegen gewerkt en heb dus gezien hoe bijvoorbeeld op koninginnedag ook mensen lekker op het CS over het spoor gingen lopen met een slok op - dan vraag je er inderdaad om.

Ik hoef er toch niet bij te zijn om te weten hoe dom het is om op een gebruikt spoor te lopen?
pi_83250009
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:05 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit. Ik heb 5 jaar bij de spoorwegen gewerkt en heb dus gezien hoe bijvoorbeeld op koninginnedag ook mensen lekker op het CS over het spoor gingen lopen met een slok op - dan vraag je er inderdaad om.

Ik hoef er toch niet bij te zijn om te weten hoe dom het is om op een gebruikt spoor te lopen?
Uiteraard is dat dom, maar het is wel verrekte lastig om over deze situatie te oordelen, zeker als je weet hoeveel slachtoffers er zijn gevallen en we de hele situatie niet kennen. Er zullen wel wat omgevingsfactoren aanwezig zijn geweest hè, of is het leuker om dat allemaal te negeren?
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:08:59 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_83250066
Als je een beetje dronken bent zie je zo'n trein zo over het hoofd. Zeker als er voor het station nog een flauwe bocht in het spoor zit. Het moment dat je de lichten van de trein ziet ben je al dood.Vooral als het een hogesnelheidstrein is. Horen zul je hem zeker niet met al die jongeren om je heen. Daarnaast is dit typisch zo'n groepsgedrag. Mensen lopen elkaar achterna en iedereen denkt 'oh de ander zal wel opletten' of 'wow er lopen wel 40 mensen op het spoor, waarschijnlijk kan dit gewoon hier''

De filmpjes die hier eerder gepost zijn laten ook zien dat zo'n trein bijna niet merkbaar. Is hij eenmaal goed merkbaar dan is het zeker al te laat. Het ene moment is het een punt, het volgende moment is ie alweer weg. Op een goede spoorlijn hoor je zelfs alleen maar een soort zachte ruis in de rails.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:43 schreef Righteous het volgende:

quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:37 schreef Righteous het volgende:

Denk dat de slachtoffers geen idee hebben gehad wat hen overkwam
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')