Af en toe schijnen ze een check te -kunnen- doen jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:23 schreef Marloes het volgende:
Ik, en andere mensen in mijn omgeving, hebben vorige week een brief ontvangen van DUO waarin staat dat er aangetoond moet worden dat je uitwonend bent. Die brief kwam voor mij nogal onverwacht
Vooral ook opmerkelijk dat er meer mensen in mijn omgeving zijn die 't hebben ontvangen en die het ook niet hadden verwacht (als in: alles goed doorgegeven bij DUO). Meer mensen die hier last van hebben?
Heb ik ook ooit gedaan, geen probleem verder gehad.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:54 schreef Schild het volgende:
Wil graag m'n stufi voor 1 Februari stopzetten, zodat dit jaar een gift is (eerste jaar HBO)
Nu staat er bij de uitleg over deze regeling nadrukkelijk stopzetten 'vóór 1 Februari'.
Net even ingelogd bij DUO, en hier mijn Stufi stopgezet, maar ik kon alleen als datum 1 Februari (1 Maart, 1 April etc) kiezen.
Zouden ze hier moeilijk over kunnen gaan doen, omdat het theoretisch gezien niet vóór 1 Februari is stopgezet?
Je hebt dan nog je recht op je resterende stufi.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hoi,
Ik ben dit jaar begonnen aan een tweejarige master en hoor dus bij de gelukkige groep studenten die hier nog wel studiefinanciering voor ontvangt. Nou vraag ik me het volgende af: als ik me eind dit collegejaar uitschrijf bij mijn studie en mijn studiefinanciering stopzet en ik me een half jaar later weer inschrijf, heb ik vanaf dan nog steeds recht op een jaar studiefinanciering?
Nee.quote:Is het nodig om aan een stuk door ingeschreven te zijn geweest bij een studie om studiefinanciering te ontvangen?
.quote:Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Ik vind het erg belangrijk dit te weten aangezien ik dus overweeg een half jaar wat anders te doen, maar als me dit 3000euro extra gaat kosten, wordt dat natuurlijk wel wat minder aantrekkelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Dat weet nog niemand. Het kan ook zo zijn dat je binnen twee (of drie in jouw geval) jaar na eerste inschrijving van een master klaar moet zijn, onafhankelijk hoe. Maar weet je zeker dat je na september nog stufi krijgt?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Dus er staat klaarblijkelijk een fout op de site, die geeft namelijk 5 werkdagen aan. Maar ik kan dus uiterlijk pas volgende week dinsdag weer (legaal) gebruik maken van mijn kaart?quote:Dank u wel voor uw reactie van 4-2-2011. Wij vinden het vervelend voor u dat er enige onduidelijkheid is omtrent het verwijderen van het studentenreisrecht.
Wanneer u uw studentenreisrecht heeft stopgezet, zal dit binnen 12 werdagen klaargezet worden voor u om te verwijderen van de kaart. U geeft aan dat u het product op 30-01-2011 heeft stopgezet. Wij verzoeken u hierom nog enkele dagen te wachten. U kunt het blijven proberen, echter houdt u rekening met de 12 werkdagen.
Wanneer u het product bij DUO heeft stopgezet, kunt u door DUO niet beboet worden. Wanneer u echter gebruik maakt van de kaart waar het product nog niet van is verwijderd, kunt u beboet worden door het vervoersbedrijf waar u mee reist. Indien u dit wenst, kunt u bij DUO controleren of uw product succesvol is stopgezet.
Meestal wordt het elke maand opgevraagd bij de belastingdienst en verwerkt zodra de gegevens binnen zijn. Als je nu nog steeds niets hebt gehoord zou je een inkomensverklaring van je vader over 2008 en 2009 kunnen inleveren om het allemaal wat sneller te laten gaan.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:23 schreef tralalala het volgende:
Ik krijg sinds december vorig jaar alleen nog maar de basisbeurs omdat ze bij de belastingdienst willen checken wat het inkomen van mijn vader is. (naast het formulier die mijn ouders moesten invullen)
Iemand die weet hoelang dit ongeveer duurt?
Door naar de site te gaan, wijzigingen doorvoeren, lening omhoog voor 1 april en je ontvangt je lening, wil je er dan vanaf doe dan voor 1 mei je lening weer omlaag en/of weg.quote:
Geen tips, het gaat nu eenmaal zo. Erg lullig als het niet jouw fout is maar helaas. Vroeger werkte het als je aangifte deed, dan kreeg je de onkosten vergoed geloof ik. Maar tegenwoordig moet je em laten blokkeren en dat is het.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef Obama het volgende:
Fuck, na 2 jaar is mijn studentenchipkaart defect en nu moet ik voor grof 3 weken (als het niet ergens misloopt) zelf opdraaien voor de kosten.
De kosten zullen ongeveer 90 euro voor 3 weken zijn.
Iemand nog tips ?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie totdat ze wisten wat jouw aanvullende beurs wordt? Ik heb die forumlier met de gegevens van mijn ouders al bijna een maand geleden teruggestuurd en ik sta nog steeds op 75,39 volgens duo.nl. Het moet nog verwerkt worden de belastingdienst. Hoelang duurt in godsnaam zoiets?
Zij lezen hem uit.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:27 schreef Naamah het volgende:
Mijn ov-chipkaart met week-ov is kaduuk. Hartstikke balen, moet een nieuwe aanvragen en kan in de tussentijd m'n buskaartjes dus fijn zelf betalen.
Maar nu wil ik dit weekend met de trein. En aangezien het weekend is, zou ik recht hebben op korting. Hoe controleren conducteurs of je recht hebt op die korting? Moet je je kaart nog steeds alleen maar laten zien? Of lezen ze 'm ook uit om te checken of je daadwerkelijk een week-ov en dus recht op weekendkorting hebt? In dat laatste geval heb ik een probleem en moet ik dus vol tarief betalen..
Ook als je 'm alleen gebruikt voor korting? Balen.. was eerst nietquote:
Dat is al een paar jaar zo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:30 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ook als je 'm alleen gebruikt voor korting? Balen.. was eerst niet
Hoe kom je daar dan bij?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:44 schreef _Twinkle het volgende:
Kan ik net als vroegeriemand meenemen voor 40% korting met de trein, en hoe gaat dat nu? In Rotterdam en Amsterdam kan je geen papieren-kaartje van 40% korting kopen..
Omdat in Rotterdam & Amsterdam het enige vervoerbewijs de OV-chipkaart is?quote:
niet in de trein, als je op de site van de ns onder chipkaart zou kijken vind je daar alle info die je nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:44 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Omdat in Rotterdam & Amsterdam het enige vervoerbewijs de OV-chipkaart is?
Correct me if i'm wrong
De Duitsers zullen jouw Nederlandse OV jaarkaart niet gaan accepteren uiteraard.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Ik heb een vraag over de OV Studenten kaart. Ik verhuis binnenkort naar Duitsland maar ik blijf studeren in Groningen. Kan ik dan vanuit Duitsland gratis met mijn OV reizen? Of kan dit pas vanaf de grens?
Onder de huidige regels heb je dan nog 3 jaar recht op je basisbeurs en 6 voor je OV-kaart.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:25 schreef Stuurver het volgende:
Stel ik stop nu met mijn huidige HBO opleiding, ik zit in het 1e jaar en ben gelijk na mijn Havo met die opleiding begonnen. Ik ontvang per maand een basisbeurs van 95 euro per maand.
Als ik nu een andere opleiding ga doen heb ik dan maar nog recht op 3 jaar studiefinanciering en OV chipkaart?
Oké, bedankt, hoe zit het dan als ik volgend jaar op kamers ga wonen, heb ik wel nog recht op 4 jaar uitwonende beurs?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Onder de huidige regels heb je dan nog 3 jaar recht op je basisbeurs en 6 voor je OV-kaart.
Dat zeg ik toch net, je hebt nog 3 jaar recht op je basisbeurs. Uitwonende beurs valt daar dus ook onder. Je hebt al 1 jaar van de 4 verbruikt namelijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:39 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Oké, bedankt, hoe zit het dan als ik volgend jaar op kamers ga wonen, heb ik wel nog recht op 4 jaar uitwonende beurs?
Is het mogelijk om het 1e jaar terug te betalen om alsnog recht te krijgen op 4 jaar basisbeurs uitwonende?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net, je hebt nog 3 jaar recht op je basisbeurs. Uitwonende beurs valt daar dus ook onder. Je hebt al 1 jaar van de 4 verbruikt namelijk.
Lijkt me na het Hbo. Ze vragen er pas naar als je een of twee jaar niet meer studeert oid.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:48 schreef Alessándro. het volgende:
Ik heb een vraag over mijn broertje. Hij doet nu MBO op het Grafisch Lyceum en moet voor zijn opleiding een MacBook ( ) gaan halen. Hij is inmiddels net 18 en zijn stufi bestaande uit prestatiebeurs + aanvullende beurs gaat per april in. Hij wil er een lening bij nemen zodat hij de Macbook voor school kan afbetalen. Zodra hij zijn MBO heeft wilt hij meteen door naar het HBO. Als hij al vanaf het MBO met een lening bij de DUO begint en meteen daarna naar het HBO gaat, moet hij die studieschuld na het MBO of HBO afbetalen?
Nee.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:45 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Is het mogelijk om het 1e jaar terug te betalen om alsnog recht te krijgen op 4 jaar basisbeurs uitwonende?
Dat is een goede vraag.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:45 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Ik ga van MBO naar HBO geldt dat als eerste opleiding?
Je hebt gelijk inderdaad..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
"Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet."
Lijkt erop dat je dus niet in aanmerking komt voor die regeling.
Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
"Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet."
Lijkt erop dat je dus niet in aanmerking komt voor die regeling.
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Stuurver het volgende:
Als ik nu stop ben ik dan een heel jaar stufi kwijt of alleen de maanden die ik gekregen heb? Dus dat ik nu nog 3 jaar en 6 maanden recht heb?
Oke, alweer bedanktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Oke, alweer bedankt![]()
Je bent de afgelopen week een bron van kennis voor mij geweest
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:39 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaar
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Dennis101 het volgende:
Je krijgt nog maar 3 jaar stufi vanaf volgend jaar (ook onder de nieuwe regeling). Je master zal je dus zelf moeten financieren, dat kan dmv. een lening via de IB-groep, daarvoor hoef je dus niet bij een bank voor te zijn (die gaan je ook niet zomaar een lening verstrekken).
Ja, dat kan, wanneer je prestatiebeurs voorbij is kun je nog wel lenen bij de IB-groep.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.
Nee. En welke wet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:19 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.
Niet als je 'opnieuw' SF krijgt,het moet wel om je eerste jaar prestatiebeurs gaan. En dat kan dus idd nogmaals op het HO.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:05 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.wetboek-online(...)nciering%202000.html
Ik las niet ver genoeg; als je opnieuw studiefinanciering krijgt toegekend voor het volgen van een opleiding niveau 3 of 4 dan wel voor hoger onderwijs, dan mag je weer opnieuw in februari stoppen
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:13 schreef GlowMouse het volgende:
Ik las het de eerste keer toch goed. Alleen in het eerste jaar dat je een prestatiebeurs krijgt mag je stoppen. Heb je prestatiebeurs op het MBO gehad, krijg je op het HBO niet het eerste jaar van je prestatiebeurs en kan je dus niet stoppen zonder kwijtschelding.
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:19 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.
Inkomensverklaring 2009 inleveren van degene wiens gegevens nog missenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.
quote:Prestatiebeurs wordt gift
Stop je vóór 1 februari met je studie en is dit je eerste jaar met een prestatiebeurs voor hbo of universiteit? Dan wordt je prestatiebeurs van dat studiejaar automatisch een gift.
Precies datquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad, ik verwacht dus dat je op deze manier toch 2x van de februarieregeling gebruik kan maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb de hele wetsgeschiedenis doorzocht, maar dit punt is niet opgemerkt toen de prestatiebeurs voor het mbo werd ingevoerd. Ik verwacht dat de IB-groep hier onvoldoende over heeft nagedacht.
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
Je kunt idd een lening aanvragen in de tussentijd. Zodra je AB dan is berekend wordt dat renteloos omgezet. Je krijgt dan dus geen extra betaling maar het wordt tegen elkaar weggestreept.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.
Heb in december aanvullende beurs aangevraagd, ik kreeg eerst formulieren over inkomens van mn ouders, toen kreeg ik reactie dat ze zelf maar moesten bijdragen, toen 2 weken later 2 formulieren om de gegevens van mijn broertje/zusje op te nemen. Dat heb ik onderhand alweer 3 weken geleden opgestuurd, nog steeds niks gehoord van DUO. Er staat overigens op de site dat het 3 maanden kan duren, en zover is het bijna, dus ik wacht gespannen af.
Overigens, ik hoor her en der verhalen dat je compensatie krijg in de tijd tussen je aanvraag en de toekenning van je aanvullende beurs. Iemand die dat kan bevestigen?
Oh dat bedoel je. Je krijgt sowieso alles met terugwerkende kracht. Zolang de aanvraag er is heb je recht, dus dan zul je zodra het berekend is de gemiste maanden uitbetaald krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:22 schreef Jorian29 het volgende:
Ja ok, maar ik heb die tussentijdse dus niet aangevraagd. Vraag is of ik de 'misgelopen' AB alsnog krijg, over de periode tussen aanvragen en toekenning.
Ik had dezelfde vraag en ze stuurden dit als antwoord:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
quote:Hebben je ouders nog niet zo lang geleden aangifte gedaan bij de Belastingdienst, dan kan het zijn dat hun inkomensgegevens nog niet vastgesteld zijn. Zodra wij het inkomen van de Belastingdienst hebben ontvangen, kunnen wij je aanvullende beurs berekenen.
Je kunt het proces zelf versnellen door een inkomensverklaring van 2009 van je ouders op te sturen naar ons, met een formulier Wijzigingen ouders. Om de aanvullende beurs van 2011 te berekenen, hebben wij namelijk de inkomensgegevens van 2009 nodig. Je ouders kunnen op het formulier Wijzigingen ouders vraag 1 en eventueel vraag 5.5 invullen. Een inkomensverklaring kunnen je ouders kosteloos opvragen bij de Belastingdienst via de BelastingTelefoon (0800-0543).
We gaan je aanvullende beurs vanaf 1 januari berekenen, dus als het bekent is krijg je het met terugwerkende kracht.
Wat is de achterliggende gedachte daarvan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Stuurver het volgende:
Stel ik stop de 28e en heb mijn stufi al gekregen voor die maand, is het dan mogelijk om die dan terug te betalen zodat ik nog een maand extra heb? ik had dit geloof ik ergens een keer gelezen
Omdat nu mijn beurs 95 euro is en straks veel hoger als ik uitwonend benquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:17 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Wat is de achterliggende gedachte daarvan?Ik zie niet goed in waarom je een uitbetaald berag terug zou storten om het vervolgens nog een keer te krijgen..
Haha aah ik snapquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:25 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Omdat nu mijn beurs 95 euro is en straks veel hoger als ik uitwonend ben
Je bent dat ding dus gewoon minstens 2 weken kwijt omdat je er onverantwoordelijk mee om bent gegaan, want uit zichzelf gaat ie natuurlijk nooit stuk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:02 schreef neen het volgende:
Al ervaringen met een kapotte OV-Chipkaart? Die van mij is tegenwoordig blijkbaar niet meer helemaal goed leesbaar waarna ik nogal wat commentaar heb gekregen van een conducteur. Bij de volgende conducteur was het aflezen totaal geen probleem trouwens, maar goed hij ziet er niet meer helemaal jofel uit dus een nieuwe kan geen kwaad.
Als ik op internet wat zoek kom ik dus tot de conclusie dat ik een vervangende kaart moet aanvragen. Dikke prima maar dan ben ik mijn kaart wel 2 week kwijt en waarschijnlijk nog wel langer, vertraging hoort immers bij het ov en volgens mij is er geen vervangende kaart beschikbaar.
Mevrouw bij de info balie kon mij ook niets anders vertellen dan dat ik een nieuwe kaart aan moest vragen en dat ik mijn saldo dan wel terugkreeg. Maar goed, vervangend reisproduct? Declaratie? Op internet kom ik pas tegen dat er wat gedeclareerd kan worden na de 2 week die gesteld zijn als termijn om een nieuwe kaart te krijgen.
Iemand dit dus al eens eerder gehad? Ben wel benieuwd of ik een vervangend reisproduct kan krijgen voor de tussentijd of in ieder geval een kortingskaart voor de periode voor in de trein.
quote:Antwoord op veel vragen kun je vinden op onze site via Vraag en antwoord.
Wil je dit soort berichten niet meer ontvangen of wil je een ander e-mailadres doorgeven?
Log dan in op Mijn DUO en wijzig je voorkeuren.
Heb je al ingelogd?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:39 schreef Cerbie het volgende:
Ik zal er wel drie keer overheen kijken, maar waar kun je op dat gedrocht van een DUO-site je email-adres wijzigen?
[..]![]()
Nope.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:02 schreef neen het volgende:
Al ervaringen met een kapotte OV-Chipkaart? Die van mij is tegenwoordig blijkbaar niet meer helemaal goed leesbaar waarna ik nogal wat commentaar heb gekregen van een conducteur. Bij de volgende conducteur was het aflezen totaal geen probleem trouwens, maar goed hij ziet er niet meer helemaal jofel uit dus een nieuwe kan geen kwaad.
Als ik op internet wat zoek kom ik dus tot de conclusie dat ik een vervangende kaart moet aanvragen. Dikke prima maar dan ben ik mijn kaart wel 2 week kwijt en waarschijnlijk nog wel langer, vertraging hoort immers bij het ov en volgens mij is er geen vervangende kaart beschikbaar.
Mevrouw bij de info balie kon mij ook niets anders vertellen dan dat ik een nieuwe kaart aan moest vragen en dat ik mijn saldo dan wel terugkreeg. Maar goed, vervangend reisproduct? Declaratie? Op internet kom ik pas tegen dat er wat gedeclareerd kan worden na de 2 week die gesteld zijn als termijn om een nieuwe kaart te krijgen.
Iemand dit dus al eens eerder gehad? Ben wel benieuwd of ik een vervangend reisproduct kan krijgen voor de tussentijd of in ieder geval een kortingskaart voor de periode voor in de trein.
Dat lijkt me wel zo handig?..quote:
Je vergeet je OV-kaart. Die is meer waard.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:50 schreef jamesstewart het volgende:
Oke, ik heb dus een week geleden mijn studiefinanciering aangevraagd en vandaag een brief gekregen. Ik krijg maar ¤95,- prestatiebeurs (basistoelage) en dat is meteen het maximum. Dus als ik naar de hoge school ga, krijg ik ¤95,- maar nu ik nog op een middelbare school zit, krijg ik ¤105,- tegemoetkoming scholieren. Dus de middelbare school is volgens hen duurder dan de hogeschool... tuurlijk.
Ik snap dit niet, ik denk dat ik veel te weinig krijg. Ik rekende op ¤300,- of zo, want op hun site staat dat je max ¤305,- prestatiebeurs kunt krijgen als je inwonend bent en ik krijg maar ¤95,-.
Wat is dit voor onzin, ik kan toch niet van ¤95,- per maand leven straks. Ik moet ook nog ¤130,- aan de ziekenfonds betalen, krijg maar ¤70,- zorgtoeslag. Dus ik houd per maand maar ¤35,- over, daarvan kun je niet eens tanken.
WTF?
Blijf je tijdens je studie bij je ouders wonen of ga je op jezelf? Als je op jezelf gaat heb je sowieso recht op een basisbeurs uitwonend. Dat is 275 euro volgens mij. Daarnaast is het zo dat je zo weinig krijgt omdat je ouders waarschijnlijk goed genoeg verdienen, de overheid vind dat het dan hun taak is om jou te onderhouden. Studenten met wat minder welvarende ouders krijgen wat meer van de overheid.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:50 schreef jamesstewart het volgende:
Oke, ik heb dus een week geleden mijn studiefinanciering aangevraagd en vandaag een brief gekregen. Ik krijg maar ¤95,- prestatiebeurs (basistoelage) en dat is meteen het maximum. Dus als ik naar de hoge school ga, krijg ik ¤95,- maar nu ik nog op een middelbare school zit, krijg ik ¤105,- tegemoetkoming scholieren. Dus de middelbare school is volgens hen duurder dan de hogeschool... tuurlijk.
Ik snap dit niet, ik denk dat ik veel te weinig krijg. Ik rekende op ¤300,- of zo, want op hun site staat dat je max ¤305,- prestatiebeurs kunt krijgen als je inwonend bent en ik krijg maar ¤95,-.
Wat is dit voor onzin, ik kan toch niet van ¤95,- per maand leven straks. Ik moet ook nog ¤130,- aan de ziekenfonds betalen, krijg maar ¤70,- zorgtoeslag. Dus ik houd per maand maar ¤35,- over, daarvan kun je niet eens tanken.
WTF?
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je vergeet je OV-kaart. Die is meer waard.
Het scheelt je wel geld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Lekker OV-en dus, hoef je ook niet meer te tanken, winst!
Lekker OV-en dus, hoef je ook niet meer te tanken, winst!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.
Ja, maar ik ga niet op mij zelf wonen. Binnenkort ga ik (over 3 a 6 maanden) bij mijn neef wonen, maar dan woon ik samen met iemand anders dus dan krijg ik waarschijnlijk toch geen extra geld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Blijf je tijdens je studie bij je ouders wonen of ga je op jezelf? Als je op jezelf gaat heb je sowieso recht op een basisbeurs uitwonend. Dat is 275 euro volgens mij. Daarnaast is het zo dat je zo weinig krijgt omdat je ouders waarschijnlijk goed genoeg verdienen, de overheid vind dat het dan hun taak is om jou te onderhouden. Studenten met wat minder welvarende ouders krijgen wat meer van de overheid.
Dat is toch uitwonend? En niemand heeft zin in werken, zo zit het nou eenmaal in elkaar. Ik wil ook wel meer studiefinanciering.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga niet op mij zelf wonen. Binnenkort ga ik (over 3 a 6 maanden) bij mijn neef wonen, maar dan woon ik samen met iemand anders dus dan krijg ik waarschijnlijk toch geen extra geld.
Pff.. ¤35,- per maand... ben bang dat ik een baantje moet zoeken, alleen heb geen zin om als 18 jarige onderbetaald te krijgen in een of andere supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |