abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91795636
Ik heb nu mijn 4-jarige opleiding afgerond en vier jaar studiefinanciering ontvangen + ov. Ik heb nu nog een ov-kaart dmv een nullening (max drie jaar) (ik ben iets uitgelopen).

Als ik nu een nieuwe opleiding begin in januari, kan ik dan nog zo'n twee jaar ov-kaart krijgen met een nullening constructie?
pi_91849661
Hoi,
Ik ben dit jaar begonnen aan een tweejarige master en hoor dus bij de gelukkige groep studenten die hier nog wel studiefinanciering voor ontvangt. Nou vraag ik me het volgende af: als ik me eind dit collegejaar uitschrijf bij mijn studie en mijn studiefinanciering stopzet en ik me een half jaar later weer inschrijf, heb ik vanaf dan nog steeds recht op een jaar studiefinanciering?
Is het nodig om aan een stuk door ingeschreven te zijn geweest bij een studie om studiefinanciering te ontvangen?
Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Ik vind het erg belangrijk dit te weten aangezien ik dus overweeg een half jaar wat anders te doen, maar als me dit 3000euro extra gaat kosten, wordt dat natuurlijk wel wat minder aantrekkelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
pi_91896509
Ik krijg sinds december vorig jaar alleen nog maar de basisbeurs omdat ze bij de belastingdienst willen checken wat het inkomen van mijn vader is. (naast het formulier die mijn ouders moesten invullen)
Iemand die weet hoelang dit ongeveer duurt?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:23:33 #204
57434 Marloes
Digital Love
pi_92156255
Ik, en andere mensen in mijn omgeving, hebben vorige week een brief ontvangen van DUO waarin staat dat er aangetoond moet worden dat je uitwonend bent. Die brief kwam voor mij nogal onverwacht :?
Vooral ook opmerkelijk dat er meer mensen in mijn omgeving zijn die 't hebben ontvangen en die het ook niet hadden verwacht (als in: alles goed doorgegeven bij DUO). Meer mensen die hier last van hebben?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:26:02 #205
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_92156358
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:23 schreef Marloes het volgende:
Ik, en andere mensen in mijn omgeving, hebben vorige week een brief ontvangen van DUO waarin staat dat er aangetoond moet worden dat je uitwonend bent. Die brief kwam voor mij nogal onverwacht :?
Vooral ook opmerkelijk dat er meer mensen in mijn omgeving zijn die 't hebben ontvangen en die het ook niet hadden verwacht (als in: alles goed doorgegeven bij DUO). Meer mensen die hier last van hebben?
Af en toe schijnen ze een check te -kunnen- doen ja :Y
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_92156506
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:54 schreef Schild het volgende:
Wil graag m'n stufi voor 1 Februari stopzetten, zodat dit jaar een gift is (eerste jaar HBO)
Nu staat er bij de uitleg over deze regeling nadrukkelijk stopzetten 'vóór 1 Februari'.

Net even ingelogd bij DUO, en hier mijn Stufi stopgezet, maar ik kon alleen als datum 1 Februari (1 Maart, 1 April etc) kiezen.
Zouden ze hier moeilijk over kunnen gaan doen, omdat het theoretisch gezien niet vóór 1 Februari is stopgezet?
Heb ik ook ooit gedaan, geen probleem verder gehad.
pi_92156579
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hoi,
Ik ben dit jaar begonnen aan een tweejarige master en hoor dus bij de gelukkige groep studenten die hier nog wel studiefinanciering voor ontvangt. Nou vraag ik me het volgende af: als ik me eind dit collegejaar uitschrijf bij mijn studie en mijn studiefinanciering stopzet en ik me een half jaar later weer inschrijf, heb ik vanaf dan nog steeds recht op een jaar studiefinanciering?
Je hebt dan nog je recht op je resterende stufi.
quote:
Is het nodig om aan een stuk door ingeschreven te zijn geweest bij een studie om studiefinanciering te ontvangen?
Nee.
quote:
Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Ik vind het erg belangrijk dit te weten aangezien ik dus overweeg een half jaar wat anders te doen, maar als me dit 3000euro extra gaat kosten, wordt dat natuurlijk wel wat minder aantrekkelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tegan op 01-02-2011 00:38:47 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:39:58 #208
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_92156875
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Dat weet nog niemand. Het kan ook zo zijn dat je binnen twee (of drie in jouw geval) jaar na eerste inschrijving van een master klaar moet zijn, onafhankelijk hoe. Maar weet je zeker dat je na september nog stufi krijgt?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_92517251
Hallo, ik heb een vraag aan degene die zijn/haar OV reisrecht (wel eens) heeft stopgezet. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie het reisrecht konden verwijderen?

Ik heb het 30 januari stopgezet. Na 5 werkdagen stond er echter nog steeds niks klaar, dus ik heb die avond een mail gestuurd met de vraag waarom er niks klaarstond en of er misschien iets mis is gegaan. Dit kreeg ik als antwoord:

quote:
Dank u wel voor uw reactie van 4-2-2011. Wij vinden het vervelend voor u dat er enige onduidelijkheid is omtrent het verwijderen van het studentenreisrecht.

Wanneer u uw studentenreisrecht heeft stopgezet, zal dit binnen 12 werdagen klaargezet worden voor u om te verwijderen van de kaart. U geeft aan dat u het product op 30-01-2011 heeft stopgezet. Wij verzoeken u hierom nog enkele dagen te wachten. U kunt het blijven proberen, echter houdt u rekening met de 12 werkdagen.

Wanneer u het product bij DUO heeft stopgezet, kunt u door DUO niet beboet worden. Wanneer u echter gebruik maakt van de kaart waar het product nog niet van is verwijderd, kunt u beboet worden door het vervoersbedrijf waar u mee reist. Indien u dit wenst, kunt u bij DUO controleren of uw product succesvol is stopgezet.
Dus er staat klaarblijkelijk een fout op de site, die geeft namelijk 5 werkdagen aan. Maar ik kan dus uiterlijk pas volgende week dinsdag weer (legaal) gebruik maken van mijn kaart?
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:56:19 #210
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_92559486
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:23 schreef tralalala het volgende:
Ik krijg sinds december vorig jaar alleen nog maar de basisbeurs omdat ze bij de belastingdienst willen checken wat het inkomen van mijn vader is. (naast het formulier die mijn ouders moesten invullen)
Iemand die weet hoelang dit ongeveer duurt?
Meestal wordt het elke maand opgevraagd bij de belastingdienst en verwerkt zodra de gegevens binnen zijn. Als je nu nog steeds niets hebt gehoord zou je een inkomensverklaring van je vader over 2008 en 2009 kunnen inleveren om het allemaal wat sneller te laten gaan.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_92735047
Is het mogelijk om alleen in april een leninkje te ontvangen?
  zondag 13 februari 2011 @ 20:46:30 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92735320
Ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92735441
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:46 schreef eriksd het volgende:
Ja.
Hoe doe je dat dan?
pi_92735797
En ik vraag me sowieso af hoe je dat moet terugbetalen.
pi_92735924
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:48 schreef Alessándro. het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan?
Door naar de site te gaan, wijzigingen doorvoeren, lening omhoog voor 1 april en je ontvangt je lening, wil je er dan vanaf doe dan voor 1 mei je lening weer omlaag en/of weg.
 2011 13" i5 ...
pi_92735955
Wanneer betaal je het dan af vraag me af?
pi_92736089
als de tijd rijp is :)

kortom: 2 jaar nadat je gestopt bent met studeren (met of zonder diploma).

Maar eerder mag vast ook, maar dan moet je ze even bellen :)
Ja doei.
  Redactie Frontpage zondag 13 februari 2011 @ 21:05:52 #218
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_92736880
Wanneer wordt eigenlijk de prestatiebeurs omgezet in een gift als je je diploma hebt? Of moet je daar zelf even achteraan bellen :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_92737444
Hmmm. Klinkt wel verleidelijk zo. Er is toch maar een maximaal bedrag dat je als stufi kan ontvangen? Bij mij staat er altijd; nog maximaal bij te lenen.
pi_92842023
Hoelang duurde het bij jullie totdat ze wisten wat jouw aanvullende beurs wordt? Ik heb die forumlier met de gegevens van mijn ouders al bijna een maand geleden teruggestuurd en ik sta nog steeds op 75,39 volgens duo.nl. Het moet nog verwerkt worden de belastingdienst. Hoelang duurt in godsnaam zoiets?
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:00:11 #221
207863 Obama
Barack Hussein
pi_92873293
Fuck, na 2 jaar is mijn studentenchipkaart defect en nu moet ik voor grof 3 weken (als het niet ergens misloopt) zelf opdraaien voor de kosten.

De kosten zullen ongeveer 90 euro voor 3 weken zijn.

Iemand nog tips ?
pi_92873396
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef Obama het volgende:
Fuck, na 2 jaar is mijn studentenchipkaart defect en nu moet ik voor grof 3 weken (als het niet ergens misloopt) zelf opdraaien voor de kosten.

De kosten zullen ongeveer 90 euro voor 3 weken zijn.

Iemand nog tips ?
Geen tips, het gaat nu eenmaal zo. Erg lullig als het niet jouw fout is maar helaas. Vroeger werkte het als je aangifte deed, dan kreeg je de onkosten vergoed geloof ik. Maar tegenwoordig moet je em laten blokkeren en dat is het.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:29:15 #223
207863 Obama
Barack Hussein
pi_92874558
Dat wordt dus een hoop zwartrijden, voor de bus en tram moet ik wel een anonieme kaart aanschaffen, maar in de metro heb ik de afgelopen 2 jaar nooit een controle meegemaakt dus ik neem die 35 euro boeten voor lief.
pi_92874971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie totdat ze wisten wat jouw aanvullende beurs wordt? Ik heb die forumlier met de gegevens van mijn ouders al bijna een maand geleden teruggestuurd en ik sta nog steeds op 75,39 volgens duo.nl. Het moet nog verwerkt worden de belastingdienst. Hoelang duurt in godsnaam zoiets?
pi_92912163
Mijn school heeft mij uitgeschreven op school omdat de opleiding is afgerond. Ik moet nog 1 vak herkansen. Er volgt voor mij een traject dat ik over een paar weken deze toets kan herkansen. Weet toevallig iemand of ik dan ook mijn studiefinanciering op moet zeggen?
pi_92972322
Mijn ov-chipkaart met week-ov is kaduuk. Hartstikke balen, moet een nieuwe aanvragen en kan in de tussentijd m'n buskaartjes dus fijn zelf betalen.

Maar nu wil ik dit weekend met de trein. En aangezien het weekend is, zou ik recht hebben op korting. Hoe controleren conducteurs of je recht hebt op die korting? Moet je je kaart nog steeds alleen maar laten zien? Of lezen ze 'm ook uit om te checken of je daadwerkelijk een week-ov en dus recht op weekendkorting hebt? In dat laatste geval heb ik een probleem en moet ik dus vol tarief betalen..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_92972343
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:27 schreef Naamah het volgende:
Mijn ov-chipkaart met week-ov is kaduuk. Hartstikke balen, moet een nieuwe aanvragen en kan in de tussentijd m'n buskaartjes dus fijn zelf betalen.

Maar nu wil ik dit weekend met de trein. En aangezien het weekend is, zou ik recht hebben op korting. Hoe controleren conducteurs of je recht hebt op die korting? Moet je je kaart nog steeds alleen maar laten zien? Of lezen ze 'm ook uit om te checken of je daadwerkelijk een week-ov en dus recht op weekendkorting hebt? In dat laatste geval heb ik een probleem en moet ik dus vol tarief betalen..
Zij lezen hem uit.
pi_92972474
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zij lezen hem uit.
Ook als je 'm alleen gebruikt voor korting? Balen.. was eerst niet -O-
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_92972530
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:30 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ook als je 'm alleen gebruikt voor korting? Balen.. was eerst niet -O-
Dat is al een paar jaar zo.
pi_92987060
Kan ik net als vroeger :) iemand meenemen voor 40% korting met de trein, en hoe gaat dat nu? In Rotterdam en Amsterdam kan je geen papieren-kaartje van 40% korting kopen.. ;(
pi_92987225
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:44 schreef _Twinkle het volgende:
Kan ik net als vroeger :) iemand meenemen voor 40% korting met de trein, en hoe gaat dat nu? In Rotterdam en Amsterdam kan je geen papieren-kaartje van 40% korting kopen.. ;(
Hoe kom je daar dan bij?
pi_93006638
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar dan bij?
Omdat in Rotterdam & Amsterdam het enige vervoerbewijs de OV-chipkaart is?
Correct me if i'm wrong
pi_93008205
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 11:44 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

Omdat in Rotterdam & Amsterdam het enige vervoerbewijs de OV-chipkaart is?
Correct me if i'm wrong
niet in de trein, als je op de site van de ns onder chipkaart zou kijken vind je daar alle info die je nodig hebt.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:57:42 #234
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_93117441
Ik heb een vraag over de OV Studenten kaart. Ik verhuis binnenkort naar Duitsland maar ik blijf studeren in Groningen. Kan ik dan vanuit Duitsland gratis met mijn OV reizen? Of kan dit pas vanaf de grens?
pi_93117499
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:57 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Ik heb een vraag over de OV Studenten kaart. Ik verhuis binnenkort naar Duitsland maar ik blijf studeren in Groningen. Kan ik dan vanuit Duitsland gratis met mijn OV reizen? Of kan dit pas vanaf de grens?
De Duitsers zullen jouw Nederlandse OV jaarkaart niet gaan accepteren uiteraard.
  zondag 27 februari 2011 @ 17:33:55 #236
57434 Marloes
Digital Love
pi_93399108
-edit- verkeerde
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_93424078
Ik heb een vraag over mijn broertje. Hij doet nu MBO op het Grafisch Lyceum en moet voor zijn opleiding een MacBook ( ) gaan halen. Hij is inmiddels net 18 en zijn stufi bestaande uit prestatiebeurs + aanvullende beurs gaat per april in. Hij wil er een lening bij nemen zodat hij de Macbook voor school kan afbetalen. Zodra hij zijn MBO heeft wilt hij meteen door naar het HBO. Als hij al vanaf het MBO met een lening bij de DUO begint en meteen daarna naar het HBO gaat, moet hij die studieschuld na het MBO of HBO afbetalen?
pi_93462261
Stel ik stop nu met mijn huidige HBO opleiding, ik zit in het 1e jaar en ben gelijk na mijn Havo met die opleiding begonnen. Ik ontvang per maand een basisbeurs van 95 euro per maand.

Als ik nu een andere opleiding ga doen heb ik dan maar nog recht op 3 jaar studiefinanciering en OV chipkaart?
pi_93462496
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:25 schreef Stuurver het volgende:
Stel ik stop nu met mijn huidige HBO opleiding, ik zit in het 1e jaar en ben gelijk na mijn Havo met die opleiding begonnen. Ik ontvang per maand een basisbeurs van 95 euro per maand.

Als ik nu een andere opleiding ga doen heb ik dan maar nog recht op 3 jaar studiefinanciering en OV chipkaart?
Onder de huidige regels heb je dan nog 3 jaar recht op je basisbeurs en 6 voor je OV-kaart.
pi_93463166
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Onder de huidige regels heb je dan nog 3 jaar recht op je basisbeurs en 6 voor je OV-kaart.
Oké, bedankt, hoe zit het dan als ik volgend jaar op kamers ga wonen, heb ik wel nog recht op 4 jaar uitwonende beurs?
pi_93463258
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:39 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Oké, bedankt, hoe zit het dan als ik volgend jaar op kamers ga wonen, heb ik wel nog recht op 4 jaar uitwonende beurs?
Dat zeg ik toch net, je hebt nog 3 jaar recht op je basisbeurs. Uitwonende beurs valt daar dus ook onder. Je hebt al 1 jaar van de 4 verbruikt namelijk.
pi_93463574
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch net, je hebt nog 3 jaar recht op je basisbeurs. Uitwonende beurs valt daar dus ook onder. Je hebt al 1 jaar van de 4 verbruikt namelijk.
Is het mogelijk om het 1e jaar terug te betalen om alsnog recht te krijgen op 4 jaar basisbeurs uitwonende?
pi_93473430
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 00:48 schreef Alessándro. het volgende:
Ik heb een vraag over mijn broertje. Hij doet nu MBO op het Grafisch Lyceum en moet voor zijn opleiding een MacBook ( ) gaan halen. Hij is inmiddels net 18 en zijn stufi bestaande uit prestatiebeurs + aanvullende beurs gaat per april in. Hij wil er een lening bij nemen zodat hij de Macbook voor school kan afbetalen. Zodra hij zijn MBO heeft wilt hij meteen door naar het HBO. Als hij al vanaf het MBO met een lening bij de DUO begint en meteen daarna naar het HBO gaat, moet hij die studieschuld na het MBO of HBO afbetalen?
Lijkt me na het Hbo. Ze vragen er pas naar als je een of twee jaar niet meer studeert oid.
pi_93473462
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:45 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Is het mogelijk om het 1e jaar terug te betalen om alsnog recht te krijgen op 4 jaar basisbeurs uitwonende?
Nee.
pi_93473869
Hoe zat het ook alweer, stel ik begin in september met een opleiding, en ik stop voor februari met de opleiding dan hoef je de stufi niet terug te betslen toch?
pi_93473915
Alleen als het je eerste opleiding is.
pi_93474040
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 00:42 schreef Tegan het volgende:
Alleen als het je eerste opleiding is.
Ik ga van MBO naar HBO geldt dat als eerste opleiding?
pi_93474395
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:45 schreef Patrickovik het volgende:

[..]

Ik ga van MBO naar HBO geldt dat als eerste opleiding?
Dat is een goede vraag.

"Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet."

Lijkt erop dat je dus niet in aanmerking komt voor die regeling.
pi_93474468
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 00:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag.

"Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet."

Je hebt gelijk inderdaad..
pi_93482994
Ik vind het toch vrij oneerlijk geregeld dat iemand die arme ouders heeft veel meer stufi krijgt dan iemand met ouders die een goede baan hebben

Daar kan ik toch niks aan doen :{
pi_93483800
ik vind 't ook wel eens oneerlijk: ken mensen die meer krijgen dan ik van de DUO kreeg omdat hun ouders op papier armer waren dan de mijne, maar zij werden wčl door hun ouders gesteund en ik niet :')

ach ja, ik leef nog steeds :P
Ja doei.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:39:19 #252
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93500889
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag.

Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaar :)
pi_93503907
Als ik nu stop ben ik dan een heel jaar stufi kwijt of alleen de maanden die ik gekregen heb? Dus dat ik nu nog 3 jaar en 6 maanden recht heb?
pi_93503966
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Stuurver het volgende:
Als ik nu stop ben ik dan een heel jaar stufi kwijt of alleen de maanden die ik gekregen heb? Dus dat ik nu nog 3 jaar en 6 maanden recht heb?
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.
pi_93504063
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.
Oke, alweer bedankt _O_

Je bent de afgelopen week een bron van kennis voor mij geweest O+
pi_93504137
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Oke, alweer bedankt _O_

Je bent de afgelopen week een bron van kennis voor mij geweest O+
Graag gedaan.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:19:15 #257
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_93506680
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:39 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaar :)
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.
pi_93506896
Hallo,

Ik studeer nu bedrijfskunde maar de studie is niet zo top zoals ik had verwacht, ik wil volgend jaar graag rechten studeren aan de UVA.

Nu vroeg ik me dus af het zit het nou met stufi?

Ik leen namelijk maximaal bij plus weekov , en naar ik van de eerdere post begreep,
heb ik dus als ik volgend studiejaar (september 2011) begin met een nieuwe studie dat ik dan alleen nog me bachelor vergoed krijg en die ook in één keer moet halen? en als ik eventueel me Master wil doen moet ik bijlenen bij een bank (indien dat kan ) of heel veel werken.

*bedrijfskunde is trouwens me eerste studie en doe het nogsteeds.
klopt dit ?
pi_93507268
Je krijgt nog maar 3 jaar stufi vanaf volgend jaar (ook onder de nieuwe regeling). Je master zal je dus zelf moeten financieren, dat kan dmv. een lening via de IB-groep, daarvoor hoef je dus niet bij een bank voor te zijn (die gaan je ook niet zomaar een lening verstrekken).
pi_93511742
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Dennis101 het volgende:
Je krijgt nog maar 3 jaar stufi vanaf volgend jaar (ook onder de nieuwe regeling). Je master zal je dus zelf moeten financieren, dat kan dmv. een lening via de IB-groep, daarvoor hoef je dus niet bij een bank voor te zijn (die gaan je ook niet zomaar een lening verstrekken).
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.
pi_93512263
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.
Ja, dat kan, wanneer je prestatiebeurs voorbij is kun je nog wel lenen bij de IB-groep.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:02:36 #262
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93514619
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:19 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.
Nee. En welke wet? :9
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:05:31 #263
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_93514838
http://www.wetboek-online(...)nciering%202000.html

[ Bericht 50% gewijzigd door GlowMouse op 01-03-2011 22:11:36 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:09:18 #264
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93515068
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:05 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.wetboek-online(...)nciering%202000.html

Ik las niet ver genoeg; als je opnieuw studiefinanciering krijgt toegekend voor het volgen van een opleiding niveau 3 of 4 dan wel voor hoger onderwijs, dan mag je weer opnieuw in februari stoppen :)
Niet als je 'opnieuw' SF krijgt,het moet wel om je eerste jaar prestatiebeurs gaan. En dat kan dus idd nogmaals op het HO.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:13:16 #265
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_93515318
Ik las het de eerste keer toch goed. Alleen in het eerste jaar dat je een prestatiebeurs krijgt mag je stoppen. Heb je prestatiebeurs op het MBO gehad, krijg je op het HBO niet het eerste jaar van je prestatiebeurs en kan je dus niet stoppen zonder kwijtschelding.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:19:14 #266
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93515674
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:13 schreef GlowMouse het volgende:
Ik las het de eerste keer toch goed. Alleen in het eerste jaar dat je een prestatiebeurs krijgt mag je stoppen. Heb je prestatiebeurs op het MBO gehad, krijg je op het HBO niet het eerste jaar van je prestatiebeurs en kan je dus niet stoppen zonder kwijtschelding.
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.
pi_93515815
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
Ja en dus?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:22:47 #268
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_93515886
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:19 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:22:56 #269
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93515895
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
Inkomensverklaring 2009 inleveren van degene wiens gegevens nog missen :)
pi_93516098
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:22 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:

quote:
Prestatiebeurs wordt gift
Stop je vóór 1 februari met je studie en is dit je eerste jaar met een prestatiebeurs voor hbo of universiteit? Dan wordt je prestatiebeurs van dat studiejaar automatisch een gift.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:27:36 #271
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93516171
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:

[..]

Precies dat :s)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:04:04 #272
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_93518461
Ik heb de hele wetsgeschiedenis doorzocht, maar dit punt is niet opgemerkt toen de prestatiebeurs voor het mbo werd ingevoerd. Ik verwacht dat de IB-groep hier onvoldoende over heeft nagedacht.
pi_93518757
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb de hele wetsgeschiedenis doorzocht, maar dit punt is niet opgemerkt toen de prestatiebeurs voor het mbo werd ingevoerd. Ik verwacht dat de IB-groep hier onvoldoende over heeft nagedacht.
Dat zou kunnen inderdaad, ik verwacht dus dat je op deze manier toch 2x van de februarieregeling gebruik kan maken.
pi_93551433
quote:
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.
Heb in december aanvullende beurs aangevraagd, ik kreeg eerst formulieren over inkomens van mn ouders, toen kreeg ik reactie dat ze zelf maar moesten bijdragen, toen 2 weken later 2 formulieren om de gegevens van mijn broertje/zusje op te nemen. Dat heb ik onderhand alweer 3 weken geleden opgestuurd, nog steeds niks gehoord van DUO. Er staat overigens op de site dat het 3 maanden kan duren, en zover is het bijna, dus ik wacht gespannen af.
Overigens, ik hoor her en der verhalen dat je compensatie krijg in de tijd tussen je aanvraag en de toekenning van je aanvullende beurs. Iemand die dat kan bevestigen?
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:17:59 #275
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93552503
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.
Heb in december aanvullende beurs aangevraagd, ik kreeg eerst formulieren over inkomens van mn ouders, toen kreeg ik reactie dat ze zelf maar moesten bijdragen, toen 2 weken later 2 formulieren om de gegevens van mijn broertje/zusje op te nemen. Dat heb ik onderhand alweer 3 weken geleden opgestuurd, nog steeds niks gehoord van DUO. Er staat overigens op de site dat het 3 maanden kan duren, en zover is het bijna, dus ik wacht gespannen af.
Overigens, ik hoor her en der verhalen dat je compensatie krijg in de tijd tussen je aanvraag en de toekenning van je aanvullende beurs. Iemand die dat kan bevestigen?
Je kunt idd een lening aanvragen in de tussentijd. Zodra je AB dan is berekend wordt dat renteloos omgezet. Je krijgt dan dus geen extra betaling maar het wordt tegen elkaar weggestreept.
pi_93552781
Ja ok, maar ik heb die tussentijdse dus niet aangevraagd. Vraag is of ik de 'misgelopen' AB alsnog krijg, over de periode tussen aanvragen en toekenning.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:27:47 #277
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93553060
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:22 schreef Jorian29 het volgende:
Ja ok, maar ik heb die tussentijdse dus niet aangevraagd. Vraag is of ik de 'misgelopen' AB alsnog krijg, over de periode tussen aanvragen en toekenning.
Oh dat bedoel je. Je krijgt sowieso alles met terugwerkende kracht. Zolang de aanvraag er is heb je recht, dus dan zul je zodra het berekend is de gemiste maanden uitbetaald krijgen.
pi_93553359
Ah kijk. Laat ze maar komen dan! ^O^
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:51:55 #279
117107 MarcoD
.........
pi_93636444
quote:
Ik had dezelfde vraag en ze stuurden dit als antwoord:
quote:
Hebben je ouders nog niet zo lang geleden aangifte gedaan bij de Belastingdienst, dan kan het zijn dat hun inkomensgegevens nog niet vastgesteld zijn. Zodra wij het inkomen van de Belastingdienst hebben ontvangen, kunnen wij je aanvullende beurs berekenen.

Je kunt het proces zelf versnellen door een inkomensverklaring van 2009 van je ouders op te sturen naar ons, met een formulier Wijzigingen ouders. Om de aanvullende beurs van 2011 te berekenen, hebben wij namelijk de inkomensgegevens van 2009 nodig. Je ouders kunnen op het formulier Wijzigingen ouders vraag 1 en eventueel vraag 5.5 invullen. Een inkomensverklaring kunnen je ouders kosteloos opvragen bij de Belastingdienst via de BelastingTelefoon (0800-0543).

We gaan je aanvullende beurs vanaf 1 januari berekenen, dus als het bekent is krijg je het met terugwerkende kracht.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:11:12 #280
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_93637262
Dat komt toch ook op hetzelfde neer?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:02:46 #281
236335 neen
schone schijn
pi_93966157
Al ervaringen met een kapotte OV-Chipkaart? Die van mij is tegenwoordig blijkbaar niet meer helemaal goed leesbaar waarna ik nogal wat commentaar heb gekregen van een conducteur :') . Bij de volgende conducteur was het aflezen totaal geen probleem trouwens, maar goed hij ziet er niet meer helemaal jofel uit dus een nieuwe kan geen kwaad.

Als ik op internet wat zoek kom ik dus tot de conclusie dat ik een vervangende kaart moet aanvragen. Dikke prima maar dan ben ik mijn kaart wel 2 week kwijt en waarschijnlijk nog wel langer, vertraging hoort immers bij het ov en volgens mij is er geen vervangende kaart beschikbaar.

Mevrouw bij de info balie kon mij ook niets anders vertellen dan dat ik een nieuwe kaart aan moest vragen en dat ik mijn saldo dan wel terugkreeg. Maar goed, vervangend reisproduct? Declaratie? Op internet kom ik pas tegen dat er wat gedeclareerd kan worden na de 2 week die gesteld zijn als termijn om een nieuwe kaart te krijgen.

Iemand dit dus al eens eerder gehad? Ben wel benieuwd of ik een vervangend reisproduct kan krijgen voor de tussentijd of in ieder geval een kortingskaart voor de periode voor in de trein.
het lijkt niet wat het is
pi_94154369
Stel ik stop de 28e en heb mijn stufi al gekregen voor die maand, is het dan mogelijk om die dan terug te betalen zodat ik nog een maand extra heb? ik had dit geloof ik ergens een keer gelezen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:17:43 #283
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94158273
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Stuurver het volgende:
Stel ik stop de 28e en heb mijn stufi al gekregen voor die maand, is het dan mogelijk om die dan terug te betalen zodat ik nog een maand extra heb? ik had dit geloof ik ergens een keer gelezen
Wat is de achterliggende gedachte daarvan? :9 Ik zie niet goed in waarom je een uitbetaald berag terug zou storten om het vervolgens nog een keer te krijgen..
pi_94158844
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:17 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Wat is de achterliggende gedachte daarvan? :9 Ik zie niet goed in waarom je een uitbetaald berag terug zou storten om het vervolgens nog een keer te krijgen..
Omdat nu mijn beurs 95 euro is en straks veel hoger als ik uitwonend ben
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:10:19 #285
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_94167429
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:25 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Omdat nu mijn beurs 95 euro is en straks veel hoger als ik uitwonend ben
Haha aah ik snap :) Je kunt je financiering altijd met terugwerkende kracht stopzetten natuurlijk en terugbetalen, maar je ov-kaart schuld komt daar ook nog bovenop a EUR 68,- per halve maand. Dus dan is de vraag wat voordeliger is..
pi_94169631
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:02 schreef neen het volgende:
Al ervaringen met een kapotte OV-Chipkaart? Die van mij is tegenwoordig blijkbaar niet meer helemaal goed leesbaar waarna ik nogal wat commentaar heb gekregen van een conducteur :') . Bij de volgende conducteur was het aflezen totaal geen probleem trouwens, maar goed hij ziet er niet meer helemaal jofel uit dus een nieuwe kan geen kwaad.

Als ik op internet wat zoek kom ik dus tot de conclusie dat ik een vervangende kaart moet aanvragen. Dikke prima maar dan ben ik mijn kaart wel 2 week kwijt en waarschijnlijk nog wel langer, vertraging hoort immers bij het ov en volgens mij is er geen vervangende kaart beschikbaar.

Mevrouw bij de info balie kon mij ook niets anders vertellen dan dat ik een nieuwe kaart aan moest vragen en dat ik mijn saldo dan wel terugkreeg. Maar goed, vervangend reisproduct? Declaratie? Op internet kom ik pas tegen dat er wat gedeclareerd kan worden na de 2 week die gesteld zijn als termijn om een nieuwe kaart te krijgen.

Iemand dit dus al eens eerder gehad? Ben wel benieuwd of ik een vervangend reisproduct kan krijgen voor de tussentijd of in ieder geval een kortingskaart voor de periode voor in de trein.
Je bent dat ding dus gewoon minstens 2 weken kwijt omdat je er onverantwoordelijk mee om bent gegaan, want uit zichzelf gaat ie natuurlijk nooit stuk.

Serieus, stop m in zo'n harde bankpasjeshouder en probeer het te rekken tot aan de zomervakantie, dat is wat ik doe :P De mijne registreert ook niet altijd, maar bij andere afleesapparaatjes dus weer wel. Kun je altijd vragen aan de conducteur of ie niet een collega in de buurt heeft die ook ff wil kijken.
pi_94447371
Ik zal er wel drie keer overheen kijken, maar waar kun je op dat gedrocht van een DUO-site je email-adres wijzigen? -O-

quote:
Antwoord op veel vragen kun je vinden op onze site via Vraag en antwoord.
Wil je dit soort berichten niet meer ontvangen of wil je een ander e-mailadres doorgeven?
Log dan in op Mijn DUO en wijzig je voorkeuren.
:') ;(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_94447541
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:39 schreef Cerbie het volgende:
Ik zal er wel drie keer overheen kijken, maar waar kun je op dat gedrocht van een DUO-site je email-adres wijzigen? -O-

[..]

:') ;(
Heb je al ingelogd?
  maandag 21 maart 2011 @ 22:42:02 #289
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_94447555
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:02 schreef neen het volgende:

Nope.
pi_94447687
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heb je al ingelogd?
Dat lijkt me wel zo handig?.. :P

Ik heb elk knopje onder [mijn gegevens] gehad, maar zie nergens waar ik mijn mailadres kan wijzigen. Dat wordt bellen morgen.
pi_94447870
Ja hoor, gevonden! Rechtsboven bij VOORKEUREN :|W
Alles moet je via mijn gegevens wijzigen, behalve je emailadres.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:42:00 #292
236335 neen
schone schijn
pi_94597164
@fh101 hij wordt niet altijd gelezen, meestal na een paar keer wel. Heb hem op het begin idd los in mn portemonnee gehad maar inmiddels al een tijdje niet meer.
Ben ook nog bij een ns info balie geweest, fantastisch geregeld daar. Mevrouw wist niets en kon ook niets voor mij doen want het is een studentenkaart, ik heb nog aan moeten dringen ook voor een aanvragformulier :') voor de vervangende kaart. Dat staat nog op de site van de studentenkaart ook maarja.
Mooiste was toch wel dat ze wel even wilde controleren of hij defect was... Op een lezer gelegd en hij werkte nog prima, ik zei dus dat het in de trein soms even duurt tot hij is afgelezen zegt ze "ja, maar dat zijn handscanners" ofzo :')

Ga iig proberen wat te declareren, op de website staat dat dat kan wanneer de kaart aan de buitenkant geen defecten zichtbaar zijn en er geen vervangend reisproduct is gegeven.

Vaag allemaal :')
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:50:45 #293
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94635761
Oke, ik heb dus een week geleden mijn studiefinanciering aangevraagd en vandaag een brief gekregen. Ik krijg maar ¤95,- prestatiebeurs (basistoelage) en dat is meteen het maximum. Dus als ik naar de hoge school ga, krijg ik ¤95,- maar nu ik nog op een middelbare school zit, krijg ik ¤105,- tegemoetkoming scholieren. Dus de middelbare school is volgens hen duurder dan de hogeschool... tuurlijk.

Ik snap dit niet, ik denk dat ik veel te weinig krijg. Ik rekende op ¤300,- of zo, want op hun site staat dat je max ¤305,- prestatiebeurs kunt krijgen als je inwonend bent en ik krijg maar ¤95,-.

Wat is dit voor onzin, ik kan toch niet van ¤95,- per maand leven straks. Ik moet ook nog ¤130,- aan de ziekenfonds betalen, krijg maar ¤70,- zorgtoeslag. Dus ik houd per maand maar ¤35,- over, daarvan kun je niet eens tanken.

WTF?
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_94635824
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:50 schreef jamesstewart het volgende:
Oke, ik heb dus een week geleden mijn studiefinanciering aangevraagd en vandaag een brief gekregen. Ik krijg maar ¤95,- prestatiebeurs (basistoelage) en dat is meteen het maximum. Dus als ik naar de hoge school ga, krijg ik ¤95,- maar nu ik nog op een middelbare school zit, krijg ik ¤105,- tegemoetkoming scholieren. Dus de middelbare school is volgens hen duurder dan de hogeschool... tuurlijk.

Ik snap dit niet, ik denk dat ik veel te weinig krijg. Ik rekende op ¤300,- of zo, want op hun site staat dat je max ¤305,- prestatiebeurs kunt krijgen als je inwonend bent en ik krijg maar ¤95,-.

Wat is dit voor onzin, ik kan toch niet van ¤95,- per maand leven straks. Ik moet ook nog ¤130,- aan de ziekenfonds betalen, krijg maar ¤70,- zorgtoeslag. Dus ik houd per maand maar ¤35,- over, daarvan kun je niet eens tanken.

WTF?
Je vergeet je OV-kaart. Die is meer waard.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:54:11 #295
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_94635873
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:50 schreef jamesstewart het volgende:

WTF?
Blijf je tijdens je studie bij je ouders wonen of ga je op jezelf? Als je op jezelf gaat heb je sowieso recht op een basisbeurs uitwonend. Dat is 275 euro volgens mij. Daarnaast is het zo dat je zo weinig krijgt omdat je ouders waarschijnlijk goed genoeg verdienen, de overheid vind dat het dan hun taak is om jou te onderhouden. Studenten met wat minder welvarende ouders krijgen wat meer van de overheid.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:54:11 #296
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94635874
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Je vergeet je OV-kaart. Die is meer waard.
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.
pi_94635910
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.
Het scheelt je wel geld.
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Lekker OV-en dus, hoef je ook niet meer te tanken, winst!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:55:45 #298
122648 Bravebart
Křbenhavn er pĺ plads ja
pi_94635915
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Lekker OV-en dus, hoef je ook niet meer te tanken, winst!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:56:09 #299
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94635925
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Blijf je tijdens je studie bij je ouders wonen of ga je op jezelf? Als je op jezelf gaat heb je sowieso recht op een basisbeurs uitwonend. Dat is 275 euro volgens mij. Daarnaast is het zo dat je zo weinig krijgt omdat je ouders waarschijnlijk goed genoeg verdienen, de overheid vind dat het dan hun taak is om jou te onderhouden. Studenten met wat minder welvarende ouders krijgen wat meer van de overheid.
Ja, maar ik ga niet op mij zelf wonen. Binnenkort ga ik (over 3 a 6 maanden) bij mijn neef wonen, maar dan woon ik samen met iemand anders dus dan krijg ik waarschijnlijk toch geen extra geld.
Pff.. ¤35,- per maand... ben bang dat ik een baantje moet zoeken, alleen heb geen zin om als 18 jarige onderbetaald te krijgen in een of andere supermarkt. :(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:57:08 #300
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_94635957
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Ja, maar ik ga niet op mij zelf wonen. Binnenkort ga ik (over 3 a 6 maanden) bij mijn neef wonen, maar dan woon ik samen met iemand anders dus dan krijg ik waarschijnlijk toch geen extra geld.
Pff.. ¤35,- per maand... ben bang dat ik een baantje moet zoeken, alleen heb geen zin om als 18 jarige onderbetaald te krijgen in een of andere supermarkt. :(
Dat is toch uitwonend? En niemand heeft zin in werken, zo zit het nou eenmaal in elkaar. Ik wil ook wel meer studiefinanciering.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')