abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91795636
Ik heb nu mijn 4-jarige opleiding afgerond en vier jaar studiefinanciering ontvangen + ov. Ik heb nu nog een ov-kaart dmv een nullening (max drie jaar) (ik ben iets uitgelopen).

Als ik nu een nieuwe opleiding begin in januari, kan ik dan nog zo'n twee jaar ov-kaart krijgen met een nullening constructie?
pi_91849661
Hoi,
Ik ben dit jaar begonnen aan een tweejarige master en hoor dus bij de gelukkige groep studenten die hier nog wel studiefinanciering voor ontvangt. Nou vraag ik me het volgende af: als ik me eind dit collegejaar uitschrijf bij mijn studie en mijn studiefinanciering stopzet en ik me een half jaar later weer inschrijf, heb ik vanaf dan nog steeds recht op een jaar studiefinanciering?
Is het nodig om aan een stuk door ingeschreven te zijn geweest bij een studie om studiefinanciering te ontvangen?
Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Ik vind het erg belangrijk dit te weten aangezien ik dus overweeg een half jaar wat anders te doen, maar als me dit 3000euro extra gaat kosten, wordt dat natuurlijk wel wat minder aantrekkelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
pi_91896509
Ik krijg sinds december vorig jaar alleen nog maar de basisbeurs omdat ze bij de belastingdienst willen checken wat het inkomen van mijn vader is. (naast het formulier die mijn ouders moesten invullen)
Iemand die weet hoelang dit ongeveer duurt?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:23:33 #204
57434 Marloes
Digital Love
pi_92156255
Ik, en andere mensen in mijn omgeving, hebben vorige week een brief ontvangen van DUO waarin staat dat er aangetoond moet worden dat je uitwonend bent. Die brief kwam voor mij nogal onverwacht :?
Vooral ook opmerkelijk dat er meer mensen in mijn omgeving zijn die 't hebben ontvangen en die het ook niet hadden verwacht (als in: alles goed doorgegeven bij DUO). Meer mensen die hier last van hebben?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:26:02 #205
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_92156358
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:23 schreef Marloes het volgende:
Ik, en andere mensen in mijn omgeving, hebben vorige week een brief ontvangen van DUO waarin staat dat er aangetoond moet worden dat je uitwonend bent. Die brief kwam voor mij nogal onverwacht :?
Vooral ook opmerkelijk dat er meer mensen in mijn omgeving zijn die 't hebben ontvangen en die het ook niet hadden verwacht (als in: alles goed doorgegeven bij DUO). Meer mensen die hier last van hebben?
Af en toe schijnen ze een check te -kunnen- doen ja :Y
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_92156506
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:54 schreef Schild het volgende:
Wil graag m'n stufi voor 1 Februari stopzetten, zodat dit jaar een gift is (eerste jaar HBO)
Nu staat er bij de uitleg over deze regeling nadrukkelijk stopzetten 'vóór 1 Februari'.

Net even ingelogd bij DUO, en hier mijn Stufi stopgezet, maar ik kon alleen als datum 1 Februari (1 Maart, 1 April etc) kiezen.
Zouden ze hier moeilijk over kunnen gaan doen, omdat het theoretisch gezien niet vóór 1 Februari is stopgezet?
Heb ik ook ooit gedaan, geen probleem verder gehad.
pi_92156579
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hoi,
Ik ben dit jaar begonnen aan een tweejarige master en hoor dus bij de gelukkige groep studenten die hier nog wel studiefinanciering voor ontvangt. Nou vraag ik me het volgende af: als ik me eind dit collegejaar uitschrijf bij mijn studie en mijn studiefinanciering stopzet en ik me een half jaar later weer inschrijf, heb ik vanaf dan nog steeds recht op een jaar studiefinanciering?
Je hebt dan nog je recht op je resterende stufi.
quote:
Is het nodig om aan een stuk door ingeschreven te zijn geweest bij een studie om studiefinanciering te ontvangen?
Nee.
quote:
Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Ik vind het erg belangrijk dit te weten aangezien ik dus overweeg een half jaar wat anders te doen, maar als me dit 3000euro extra gaat kosten, wordt dat natuurlijk wel wat minder aantrekkelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tegan op 01-02-2011 00:38:47 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:39:58 #208
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_92156875
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Dat weet nog niemand. Het kan ook zo zijn dat je binnen twee (of drie in jouw geval) jaar na eerste inschrijving van een master klaar moet zijn, onafhankelijk hoe. Maar weet je zeker dat je na september nog stufi krijgt?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_92517251
Hallo, ik heb een vraag aan degene die zijn/haar OV reisrecht (wel eens) heeft stopgezet. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie het reisrecht konden verwijderen?

Ik heb het 30 januari stopgezet. Na 5 werkdagen stond er echter nog steeds niks klaar, dus ik heb die avond een mail gestuurd met de vraag waarom er niks klaarstond en of er misschien iets mis is gegaan. Dit kreeg ik als antwoord:

quote:
Dank u wel voor uw reactie van 4-2-2011. Wij vinden het vervelend voor u dat er enige onduidelijkheid is omtrent het verwijderen van het studentenreisrecht.

Wanneer u uw studentenreisrecht heeft stopgezet, zal dit binnen 12 werdagen klaargezet worden voor u om te verwijderen van de kaart. U geeft aan dat u het product op 30-01-2011 heeft stopgezet. Wij verzoeken u hierom nog enkele dagen te wachten. U kunt het blijven proberen, echter houdt u rekening met de 12 werkdagen.

Wanneer u het product bij DUO heeft stopgezet, kunt u door DUO niet beboet worden. Wanneer u echter gebruik maakt van de kaart waar het product nog niet van is verwijderd, kunt u beboet worden door het vervoersbedrijf waar u mee reist. Indien u dit wenst, kunt u bij DUO controleren of uw product succesvol is stopgezet.
Dus er staat klaarblijkelijk een fout op de site, die geeft namelijk 5 werkdagen aan. Maar ik kan dus uiterlijk pas volgende week dinsdag weer (legaal) gebruik maken van mijn kaart?
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:56:19 #210
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_92559486
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:23 schreef tralalala het volgende:
Ik krijg sinds december vorig jaar alleen nog maar de basisbeurs omdat ze bij de belastingdienst willen checken wat het inkomen van mijn vader is. (naast het formulier die mijn ouders moesten invullen)
Iemand die weet hoelang dit ongeveer duurt?
Meestal wordt het elke maand opgevraagd bij de belastingdienst en verwerkt zodra de gegevens binnen zijn. Als je nu nog steeds niets hebt gehoord zou je een inkomensverklaring van je vader over 2008 en 2009 kunnen inleveren om het allemaal wat sneller te laten gaan.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_92735047
Is het mogelijk om alleen in april een leninkje te ontvangen?
  zondag 13 februari 2011 @ 20:46:30 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92735320
Ja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92735441
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:46 schreef eriksd het volgende:
Ja.
Hoe doe je dat dan?
pi_92735797
En ik vraag me sowieso af hoe je dat moet terugbetalen.
pi_92735924
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:48 schreef Alessándro. het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan?
Door naar de site te gaan, wijzigingen doorvoeren, lening omhoog voor 1 april en je ontvangt je lening, wil je er dan vanaf doe dan voor 1 mei je lening weer omlaag en/of weg.
 2011 13" i5 ...
pi_92735955
Wanneer betaal je het dan af vraag me af?
pi_92736089
als de tijd rijp is :)

kortom: 2 jaar nadat je gestopt bent met studeren (met of zonder diploma).

Maar eerder mag vast ook, maar dan moet je ze even bellen :)
Ja doei.
  Redactie Frontpage zondag 13 februari 2011 @ 21:05:52 #218
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_92736880
Wanneer wordt eigenlijk de prestatiebeurs omgezet in een gift als je je diploma hebt? Of moet je daar zelf even achteraan bellen :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_92737444
Hmmm. Klinkt wel verleidelijk zo. Er is toch maar een maximaal bedrag dat je als stufi kan ontvangen? Bij mij staat er altijd; nog maximaal bij te lenen.
pi_92842023
Hoelang duurde het bij jullie totdat ze wisten wat jouw aanvullende beurs wordt? Ik heb die forumlier met de gegevens van mijn ouders al bijna een maand geleden teruggestuurd en ik sta nog steeds op 75,39 volgens duo.nl. Het moet nog verwerkt worden de belastingdienst. Hoelang duurt in godsnaam zoiets?
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:00:11 #221
207863 Obama
Barack Hussein
pi_92873293
Fuck, na 2 jaar is mijn studentenchipkaart defect en nu moet ik voor grof 3 weken (als het niet ergens misloopt) zelf opdraaien voor de kosten.

De kosten zullen ongeveer 90 euro voor 3 weken zijn.

Iemand nog tips ?
pi_92873396
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef Obama het volgende:
Fuck, na 2 jaar is mijn studentenchipkaart defect en nu moet ik voor grof 3 weken (als het niet ergens misloopt) zelf opdraaien voor de kosten.

De kosten zullen ongeveer 90 euro voor 3 weken zijn.

Iemand nog tips ?
Geen tips, het gaat nu eenmaal zo. Erg lullig als het niet jouw fout is maar helaas. Vroeger werkte het als je aangifte deed, dan kreeg je de onkosten vergoed geloof ik. Maar tegenwoordig moet je em laten blokkeren en dat is het.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:29:15 #223
207863 Obama
Barack Hussein
pi_92874558
Dat wordt dus een hoop zwartrijden, voor de bus en tram moet ik wel een anonieme kaart aanschaffen, maar in de metro heb ik de afgelopen 2 jaar nooit een controle meegemaakt dus ik neem die 35 euro boeten voor lief.
pi_92874971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie totdat ze wisten wat jouw aanvullende beurs wordt? Ik heb die forumlier met de gegevens van mijn ouders al bijna een maand geleden teruggestuurd en ik sta nog steeds op 75,39 volgens duo.nl. Het moet nog verwerkt worden de belastingdienst. Hoelang duurt in godsnaam zoiets?
pi_92912163
Mijn school heeft mij uitgeschreven op school omdat de opleiding is afgerond. Ik moet nog 1 vak herkansen. Er volgt voor mij een traject dat ik over een paar weken deze toets kan herkansen. Weet toevallig iemand of ik dan ook mijn studiefinanciering op moet zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')