Af en toe schijnen ze een check te -kunnen- doen jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:23 schreef Marloes het volgende:
Ik, en andere mensen in mijn omgeving, hebben vorige week een brief ontvangen van DUO waarin staat dat er aangetoond moet worden dat je uitwonend bent. Die brief kwam voor mij nogal onverwacht
Vooral ook opmerkelijk dat er meer mensen in mijn omgeving zijn die 't hebben ontvangen en die het ook niet hadden verwacht (als in: alles goed doorgegeven bij DUO). Meer mensen die hier last van hebben?
Heb ik ook ooit gedaan, geen probleem verder gehad.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:54 schreef Schild het volgende:
Wil graag m'n stufi voor 1 Februari stopzetten, zodat dit jaar een gift is (eerste jaar HBO)
Nu staat er bij de uitleg over deze regeling nadrukkelijk stopzetten 'vóór 1 Februari'.
Net even ingelogd bij DUO, en hier mijn Stufi stopgezet, maar ik kon alleen als datum 1 Februari (1 Maart, 1 April etc) kiezen.
Zouden ze hier moeilijk over kunnen gaan doen, omdat het theoretisch gezien niet vóór 1 Februari is stopgezet?
Je hebt dan nog je recht op je resterende stufi.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hoi,
Ik ben dit jaar begonnen aan een tweejarige master en hoor dus bij de gelukkige groep studenten die hier nog wel studiefinanciering voor ontvangt. Nou vraag ik me het volgende af: als ik me eind dit collegejaar uitschrijf bij mijn studie en mijn studiefinanciering stopzet en ik me een half jaar later weer inschrijf, heb ik vanaf dan nog steeds recht op een jaar studiefinanciering?
Nee.quote:Is het nodig om aan een stuk door ingeschreven te zijn geweest bij een studie om studiefinanciering te ontvangen?
.quote:Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Ik vind het erg belangrijk dit te weten aangezien ik dus overweeg een half jaar wat anders te doen, maar als me dit 3000euro extra gaat kosten, wordt dat natuurlijk wel wat minder aantrekkelijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Dat weet nog niemand. Het kan ook zo zijn dat je binnen twee (of drie in jouw geval) jaar na eerste inschrijving van een master klaar moet zijn, onafhankelijk hoe. Maar weet je zeker dat je na september nog stufi krijgt?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:16 schreef marleenhoofd- het volgende:
Dit uitschrijven wil ik doen om te voorkomen dat mijn half jaar ertussenuit gaan, wordt gezien als een half jaar vertraging, waardoor ik met die nieuwe wet misschien in de problemen zal komen. Mij lijkt dat dit niet het geval is als ik me uitschrijf en geen studiefinanciering ontvang, is dit waar?
Dus er staat klaarblijkelijk een fout op de site, die geeft namelijk 5 werkdagen aan. Maar ik kan dus uiterlijk pas volgende week dinsdag weer (legaal) gebruik maken van mijn kaart?quote:Dank u wel voor uw reactie van 4-2-2011. Wij vinden het vervelend voor u dat er enige onduidelijkheid is omtrent het verwijderen van het studentenreisrecht.
Wanneer u uw studentenreisrecht heeft stopgezet, zal dit binnen 12 werdagen klaargezet worden voor u om te verwijderen van de kaart. U geeft aan dat u het product op 30-01-2011 heeft stopgezet. Wij verzoeken u hierom nog enkele dagen te wachten. U kunt het blijven proberen, echter houdt u rekening met de 12 werkdagen.
Wanneer u het product bij DUO heeft stopgezet, kunt u door DUO niet beboet worden. Wanneer u echter gebruik maakt van de kaart waar het product nog niet van is verwijderd, kunt u beboet worden door het vervoersbedrijf waar u mee reist. Indien u dit wenst, kunt u bij DUO controleren of uw product succesvol is stopgezet.
Meestal wordt het elke maand opgevraagd bij de belastingdienst en verwerkt zodra de gegevens binnen zijn. Als je nu nog steeds niets hebt gehoord zou je een inkomensverklaring van je vader over 2008 en 2009 kunnen inleveren om het allemaal wat sneller te laten gaan.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:23 schreef tralalala het volgende:
Ik krijg sinds december vorig jaar alleen nog maar de basisbeurs omdat ze bij de belastingdienst willen checken wat het inkomen van mijn vader is. (naast het formulier die mijn ouders moesten invullen)
Iemand die weet hoelang dit ongeveer duurt?
Door naar de site te gaan, wijzigingen doorvoeren, lening omhoog voor 1 april en je ontvangt je lening, wil je er dan vanaf doe dan voor 1 mei je lening weer omlaag en/of weg.quote:
Geen tips, het gaat nu eenmaal zo. Erg lullig als het niet jouw fout is maar helaas. Vroeger werkte het als je aangifte deed, dan kreeg je de onkosten vergoed geloof ik. Maar tegenwoordig moet je em laten blokkeren en dat is het.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef Obama het volgende:
Fuck, na 2 jaar is mijn studentenchipkaart defect en nu moet ik voor grof 3 weken (als het niet ergens misloopt) zelf opdraaien voor de kosten.
De kosten zullen ongeveer 90 euro voor 3 weken zijn.
Iemand nog tips ?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:10 schreef banmijnietandersgaikdood het volgende:
Hoelang duurde het bij jullie totdat ze wisten wat jouw aanvullende beurs wordt? Ik heb die forumlier met de gegevens van mijn ouders al bijna een maand geleden teruggestuurd en ik sta nog steeds op 75,39 volgens duo.nl. Het moet nog verwerkt worden de belastingdienst. Hoelang duurt in godsnaam zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |