Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
"Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet."
Lijkt erop dat je dus niet in aanmerking komt voor die regeling.
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Stuurver het volgende:
Als ik nu stop ben ik dan een heel jaar stufi kwijt of alleen de maanden die ik gekregen heb? Dus dat ik nu nog 3 jaar en 6 maanden recht heb?
Oke, alweer bedanktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Oke, alweer bedankt![]()
Je bent de afgelopen week een bron van kennis voor mij geweest
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:39 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaar
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Dennis101 het volgende:
Je krijgt nog maar 3 jaar stufi vanaf volgend jaar (ook onder de nieuwe regeling). Je master zal je dus zelf moeten financieren, dat kan dmv. een lening via de IB-groep, daarvoor hoef je dus niet bij een bank voor te zijn (die gaan je ook niet zomaar een lening verstrekken).
Ja, dat kan, wanneer je prestatiebeurs voorbij is kun je nog wel lenen bij de IB-groep.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.
Nee. En welke wet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:19 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.
Niet als je 'opnieuw' SF krijgt,het moet wel om je eerste jaar prestatiebeurs gaan. En dat kan dus idd nogmaals op het HO.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:05 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.wetboek-online(...)nciering%202000.html
Ik las niet ver genoeg; als je opnieuw studiefinanciering krijgt toegekend voor het volgen van een opleiding niveau 3 of 4 dan wel voor hoger onderwijs, dan mag je weer opnieuw in februari stoppen
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:13 schreef GlowMouse het volgende:
Ik las het de eerste keer toch goed. Alleen in het eerste jaar dat je een prestatiebeurs krijgt mag je stoppen. Heb je prestatiebeurs op het MBO gehad, krijg je op het HBO niet het eerste jaar van je prestatiebeurs en kan je dus niet stoppen zonder kwijtschelding.
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:19 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.
Inkomensverklaring 2009 inleveren van degene wiens gegevens nog missenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.
quote:Prestatiebeurs wordt gift
Stop je vóór 1 februari met je studie en is dit je eerste jaar met een prestatiebeurs voor hbo of universiteit? Dan wordt je prestatiebeurs van dat studiejaar automatisch een gift.
Precies datquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad, ik verwacht dus dat je op deze manier toch 2x van de februarieregeling gebruik kan maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb de hele wetsgeschiedenis doorzocht, maar dit punt is niet opgemerkt toen de prestatiebeurs voor het mbo werd ingevoerd. Ik verwacht dat de IB-groep hier onvoldoende over heeft nagedacht.
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
Je kunt idd een lening aanvragen in de tussentijd. Zodra je AB dan is berekend wordt dat renteloos omgezet. Je krijgt dan dus geen extra betaling maar het wordt tegen elkaar weggestreept.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.
Heb in december aanvullende beurs aangevraagd, ik kreeg eerst formulieren over inkomens van mn ouders, toen kreeg ik reactie dat ze zelf maar moesten bijdragen, toen 2 weken later 2 formulieren om de gegevens van mijn broertje/zusje op te nemen. Dat heb ik onderhand alweer 3 weken geleden opgestuurd, nog steeds niks gehoord van DUO. Er staat overigens op de site dat het 3 maanden kan duren, en zover is het bijna, dus ik wacht gespannen af.
Overigens, ik hoor her en der verhalen dat je compensatie krijg in de tijd tussen je aanvraag en de toekenning van je aanvullende beurs. Iemand die dat kan bevestigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |