Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
"Indien een deelnemer in het eerste jaar van een opleiding voor het eerst prestatiebeurs geniet."
Lijkt erop dat je dus niet in aanmerking komt voor die regeling.
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:35 schreef Stuurver het volgende:
Als ik nu stop ben ik dan een heel jaar stufi kwijt of alleen de maanden die ik gekregen heb? Dus dat ik nu nog 3 jaar en 6 maanden recht heb?
Oke, alweer bedanktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je bent inderdaad alleen de maanden kwijt die je hebt gekregen.
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Oke, alweer bedankt![]()
Je bent de afgelopen week een bron van kennis voor mij geweest
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:39 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Kan zeker wel. De financiering voor het MBO en het HO staan namelijk los van elkaar
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Dennis101 het volgende:
Je krijgt nog maar 3 jaar stufi vanaf volgend jaar (ook onder de nieuwe regeling). Je master zal je dus zelf moeten financieren, dat kan dmv. een lening via de IB-groep, daarvoor hoef je dus niet bij een bank voor te zijn (die gaan je ook niet zomaar een lening verstrekken).
Ja, dat kan, wanneer je prestatiebeurs voorbij is kun je nog wel lenen bij de IB-groep.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:24 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
[..]
Ok,bedankt maar kan ik dan nog een lening bij IB groep krijgen? Ik doe namelijk nu stufi-maximaal ,collegeld,basis,uitwonend alles behalve aanvullende beurs + ov.
Nee. En welke wet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:19 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ken je iemand die dit gedaan heeft dan? In de wet staat duidelijk dat het om je eerste jaar prestatiebeurs moet gaan wanneer je stopt.
Niet als je 'opnieuw' SF krijgt,het moet wel om je eerste jaar prestatiebeurs gaan. En dat kan dus idd nogmaals op het HO.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:05 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.wetboek-online(...)nciering%202000.html
Ik las niet ver genoeg; als je opnieuw studiefinanciering krijgt toegekend voor het volgen van een opleiding niveau 3 of 4 dan wel voor hoger onderwijs, dan mag je weer opnieuw in februari stoppen
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:13 schreef GlowMouse het volgende:
Ik las het de eerste keer toch goed. Alleen in het eerste jaar dat je een prestatiebeurs krijgt mag je stoppen. Heb je prestatiebeurs op het MBO gehad, krijg je op het HBO niet het eerste jaar van je prestatiebeurs en kan je dus niet stoppen zonder kwijtschelding.
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:19 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ja maar... Als je na je MBO een HBO opleiding gaat doen begint je financiering weer helemaal opnieuw. Staat volledig los van elkaar.
Inkomensverklaring 2009 inleveren van degene wiens gegevens nog missenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Voor het eerst prestatiebeurs is anders duidelijk, zie art. 5.10 van de eerdergenoemde wet.
quote:Prestatiebeurs wordt gift
Stop je vóór 1 februari met je studie en is dit je eerste jaar met een prestatiebeurs voor hbo of universiteit? Dan wordt je prestatiebeurs van dat studiejaar automatisch een gift.
Precies datquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De site van de IB-groep legt het net iets anders uit:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad, ik verwacht dus dat je op deze manier toch 2x van de februarieregeling gebruik kan maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:04 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb de hele wetsgeschiedenis doorzocht, maar dit punt is niet opgemerkt toen de prestatiebeurs voor het mbo werd ingevoerd. Ik verwacht dat de IB-groep hier onvoldoende over heeft nagedacht.
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
Mijn stufi is nog steeds niet opnieuw berekend, krijg nu dus geen aanvullende beurs. Ze zijn nog steeds aan het herberekenen, is er iets waardoor ik dit kan versnellen?
Je kunt idd een lening aanvragen in de tussentijd. Zodra je AB dan is berekend wordt dat renteloos omgezet. Je krijgt dan dus geen extra betaling maar het wordt tegen elkaar weggestreept.quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer je het hebt aangevraagd. Ik wacht ook nog steeds.
Heb in december aanvullende beurs aangevraagd, ik kreeg eerst formulieren over inkomens van mn ouders, toen kreeg ik reactie dat ze zelf maar moesten bijdragen, toen 2 weken later 2 formulieren om de gegevens van mijn broertje/zusje op te nemen. Dat heb ik onderhand alweer 3 weken geleden opgestuurd, nog steeds niks gehoord van DUO. Er staat overigens op de site dat het 3 maanden kan duren, en zover is het bijna, dus ik wacht gespannen af.
Overigens, ik hoor her en der verhalen dat je compensatie krijg in de tijd tussen je aanvraag en de toekenning van je aanvullende beurs. Iemand die dat kan bevestigen?
Oh dat bedoel je. Je krijgt sowieso alles met terugwerkende kracht. Zolang de aanvraag er is heb je recht, dus dan zul je zodra het berekend is de gemiste maanden uitbetaald krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:22 schreef Jorian29 het volgende:
Ja ok, maar ik heb die tussentijdse dus niet aangevraagd. Vraag is of ik de 'misgelopen' AB alsnog krijg, over de periode tussen aanvragen en toekenning.
Ik had dezelfde vraag en ze stuurden dit als antwoord:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef .ZilveR. het volgende:
quote:Hebben je ouders nog niet zo lang geleden aangifte gedaan bij de Belastingdienst, dan kan het zijn dat hun inkomensgegevens nog niet vastgesteld zijn. Zodra wij het inkomen van de Belastingdienst hebben ontvangen, kunnen wij je aanvullende beurs berekenen.
Je kunt het proces zelf versnellen door een inkomensverklaring van 2009 van je ouders op te sturen naar ons, met een formulier Wijzigingen ouders. Om de aanvullende beurs van 2011 te berekenen, hebben wij namelijk de inkomensgegevens van 2009 nodig. Je ouders kunnen op het formulier Wijzigingen ouders vraag 1 en eventueel vraag 5.5 invullen. Een inkomensverklaring kunnen je ouders kosteloos opvragen bij de Belastingdienst via de BelastingTelefoon (0800-0543).
We gaan je aanvullende beurs vanaf 1 januari berekenen, dus als het bekent is krijg je het met terugwerkende kracht.
Wat is de achterliggende gedachte daarvan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Stuurver het volgende:
Stel ik stop de 28e en heb mijn stufi al gekregen voor die maand, is het dan mogelijk om die dan terug te betalen zodat ik nog een maand extra heb? ik had dit geloof ik ergens een keer gelezen
Omdat nu mijn beurs 95 euro is en straks veel hoger als ik uitwonend benquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:17 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Wat is de achterliggende gedachte daarvan?Ik zie niet goed in waarom je een uitbetaald berag terug zou storten om het vervolgens nog een keer te krijgen..
Haha aah ik snapquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:25 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Omdat nu mijn beurs 95 euro is en straks veel hoger als ik uitwonend ben
Je bent dat ding dus gewoon minstens 2 weken kwijt omdat je er onverantwoordelijk mee om bent gegaan, want uit zichzelf gaat ie natuurlijk nooit stuk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:02 schreef neen het volgende:
Al ervaringen met een kapotte OV-Chipkaart? Die van mij is tegenwoordig blijkbaar niet meer helemaal goed leesbaar waarna ik nogal wat commentaar heb gekregen van een conducteur. Bij de volgende conducteur was het aflezen totaal geen probleem trouwens, maar goed hij ziet er niet meer helemaal jofel uit dus een nieuwe kan geen kwaad.
Als ik op internet wat zoek kom ik dus tot de conclusie dat ik een vervangende kaart moet aanvragen. Dikke prima maar dan ben ik mijn kaart wel 2 week kwijt en waarschijnlijk nog wel langer, vertraging hoort immers bij het ov en volgens mij is er geen vervangende kaart beschikbaar.
Mevrouw bij de info balie kon mij ook niets anders vertellen dan dat ik een nieuwe kaart aan moest vragen en dat ik mijn saldo dan wel terugkreeg. Maar goed, vervangend reisproduct? Declaratie? Op internet kom ik pas tegen dat er wat gedeclareerd kan worden na de 2 week die gesteld zijn als termijn om een nieuwe kaart te krijgen.
Iemand dit dus al eens eerder gehad? Ben wel benieuwd of ik een vervangend reisproduct kan krijgen voor de tussentijd of in ieder geval een kortingskaart voor de periode voor in de trein.
quote:Antwoord op veel vragen kun je vinden op onze site via Vraag en antwoord.
Wil je dit soort berichten niet meer ontvangen of wil je een ander e-mailadres doorgeven?
Log dan in op Mijn DUO en wijzig je voorkeuren.
Heb je al ingelogd?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:39 schreef Cerbie het volgende:
Ik zal er wel drie keer overheen kijken, maar waar kun je op dat gedrocht van een DUO-site je email-adres wijzigen?
[..]![]()
Nope.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:02 schreef neen het volgende:
Al ervaringen met een kapotte OV-Chipkaart? Die van mij is tegenwoordig blijkbaar niet meer helemaal goed leesbaar waarna ik nogal wat commentaar heb gekregen van een conducteur. Bij de volgende conducteur was het aflezen totaal geen probleem trouwens, maar goed hij ziet er niet meer helemaal jofel uit dus een nieuwe kan geen kwaad.
Als ik op internet wat zoek kom ik dus tot de conclusie dat ik een vervangende kaart moet aanvragen. Dikke prima maar dan ben ik mijn kaart wel 2 week kwijt en waarschijnlijk nog wel langer, vertraging hoort immers bij het ov en volgens mij is er geen vervangende kaart beschikbaar.
Mevrouw bij de info balie kon mij ook niets anders vertellen dan dat ik een nieuwe kaart aan moest vragen en dat ik mijn saldo dan wel terugkreeg. Maar goed, vervangend reisproduct? Declaratie? Op internet kom ik pas tegen dat er wat gedeclareerd kan worden na de 2 week die gesteld zijn als termijn om een nieuwe kaart te krijgen.
Iemand dit dus al eens eerder gehad? Ben wel benieuwd of ik een vervangend reisproduct kan krijgen voor de tussentijd of in ieder geval een kortingskaart voor de periode voor in de trein.
Dat lijkt me wel zo handig?..quote:
Je vergeet je OV-kaart. Die is meer waard.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:50 schreef jamesstewart het volgende:
Oke, ik heb dus een week geleden mijn studiefinanciering aangevraagd en vandaag een brief gekregen. Ik krijg maar ¤95,- prestatiebeurs (basistoelage) en dat is meteen het maximum. Dus als ik naar de hoge school ga, krijg ik ¤95,- maar nu ik nog op een middelbare school zit, krijg ik ¤105,- tegemoetkoming scholieren. Dus de middelbare school is volgens hen duurder dan de hogeschool... tuurlijk.
Ik snap dit niet, ik denk dat ik veel te weinig krijg. Ik rekende op ¤300,- of zo, want op hun site staat dat je max ¤305,- prestatiebeurs kunt krijgen als je inwonend bent en ik krijg maar ¤95,-.
Wat is dit voor onzin, ik kan toch niet van ¤95,- per maand leven straks. Ik moet ook nog ¤130,- aan de ziekenfonds betalen, krijg maar ¤70,- zorgtoeslag. Dus ik houd per maand maar ¤35,- over, daarvan kun je niet eens tanken.
WTF?
Blijf je tijdens je studie bij je ouders wonen of ga je op jezelf? Als je op jezelf gaat heb je sowieso recht op een basisbeurs uitwonend. Dat is 275 euro volgens mij. Daarnaast is het zo dat je zo weinig krijgt omdat je ouders waarschijnlijk goed genoeg verdienen, de overheid vind dat het dan hun taak is om jou te onderhouden. Studenten met wat minder welvarende ouders krijgen wat meer van de overheid.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:50 schreef jamesstewart het volgende:
Oke, ik heb dus een week geleden mijn studiefinanciering aangevraagd en vandaag een brief gekregen. Ik krijg maar ¤95,- prestatiebeurs (basistoelage) en dat is meteen het maximum. Dus als ik naar de hoge school ga, krijg ik ¤95,- maar nu ik nog op een middelbare school zit, krijg ik ¤105,- tegemoetkoming scholieren. Dus de middelbare school is volgens hen duurder dan de hogeschool... tuurlijk.
Ik snap dit niet, ik denk dat ik veel te weinig krijg. Ik rekende op ¤300,- of zo, want op hun site staat dat je max ¤305,- prestatiebeurs kunt krijgen als je inwonend bent en ik krijg maar ¤95,-.
Wat is dit voor onzin, ik kan toch niet van ¤95,- per maand leven straks. Ik moet ook nog ¤130,- aan de ziekenfonds betalen, krijg maar ¤70,- zorgtoeslag. Dus ik houd per maand maar ¤35,- over, daarvan kun je niet eens tanken.
WTF?
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je vergeet je OV-kaart. Die is meer waard.
Het scheelt je wel geld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Lekker OV-en dus, hoef je ook niet meer te tanken, winst!
Lekker OV-en dus, hoef je ook niet meer te tanken, winst!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen geld. Ik heb straks ¤35,- per maand over, dan boeit zo'n OV ding mij ook niet zoveel meer.
Ja, maar ik ga niet op mij zelf wonen. Binnenkort ga ik (over 3 a 6 maanden) bij mijn neef wonen, maar dan woon ik samen met iemand anders dus dan krijg ik waarschijnlijk toch geen extra geld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Blijf je tijdens je studie bij je ouders wonen of ga je op jezelf? Als je op jezelf gaat heb je sowieso recht op een basisbeurs uitwonend. Dat is 275 euro volgens mij. Daarnaast is het zo dat je zo weinig krijgt omdat je ouders waarschijnlijk goed genoeg verdienen, de overheid vind dat het dan hun taak is om jou te onderhouden. Studenten met wat minder welvarende ouders krijgen wat meer van de overheid.
Dat is toch uitwonend? En niemand heeft zin in werken, zo zit het nou eenmaal in elkaar. Ik wil ook wel meer studiefinanciering.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:56 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga niet op mij zelf wonen. Binnenkort ga ik (over 3 a 6 maanden) bij mijn neef wonen, maar dan woon ik samen met iemand anders dus dan krijg ik waarschijnlijk toch geen extra geld.
Pff.. ¤35,- per maand... ben bang dat ik een baantje moet zoeken, alleen heb geen zin om als 18 jarige onderbetaald te krijgen in een of andere supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |