Na het doorgeven duurt het een dag voordat het klaarstaat. Als je vandaag gebeld hebt, zal het morgen dus wel kunnen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:35 schreef Etcetera het volgende:
Nee het moet dus ook bij een oplaadpunt volgens http://www.studentenov-chipkaart.nl/Stopzetten en dan Stap 2. En bij die (overigens bagger)site van DUO kon ik nergens iets wijzigen bij m'n reisproduct, daar stond geen 'Wijzig' linkje ergens
Dus ik ben confused![]()
Edit. Oh wacht.
[..]
Hmm dan hoop ik niet dat ik een boete krijg omdat ik niet tijdig mijn reisproduct eraf heb kunnen halen. Probeer het sowieso morgen nog wel een keertje denk ik.
Ik weet niet per wanneer je gestopt bent, maar op de vijfde werkdag is ook nog op tijd. Nu doorgeven; morgen deactiveren zou nog op tijd zijn.quote:
Er zit er een in je dorpquote:Op maandag 6 september 2010 15:40 schreef Tegan het volgende:
Per september, dus bijna een week. Probleem is alleen dat ik dus best wel ver moet reizen om dat eraf te halen. Misschien vraag ik mijn zus met ov om het voor me te doen volgende week.
Dat hoop ikquote:Op maandag 6 september 2010 20:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Na het doorgeven duurt het een dag voordat het klaarstaat. Als je vandaag gebeld hebt, zal het morgen dus wel kunnen.
[..]
Ik heb het al doorgegeven, maar wist niet dat ik het ook nog moest deactiveren bij zo'n apparaat. En die plek is nieuw danquote:Op maandag 6 september 2010 20:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Na het doorgeven duurt het een dag voordat het klaarstaat. Als je vandaag gebeld hebt, zal het morgen dus wel kunnen.
[..]
Ik weet niet per wanneer je gestopt bent, maar op de vijfde werkdag is ook nog op tijd. Nu doorgeven; morgen deactiveren zou nog op tijd zijn.
[..]
Er zit er een in je dorphttp://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/
Hoezo?quote:Op maandag 6 september 2010 20:37 schreef GlowMouse het volgende:
Als je morgen niet haalt, kun je weer beter een weekje wachten
Morgen is de vijfde werkdag van september, en de boete loopt per halve kalendermaand.quote:
Bij mij ging het vanzelf, maar ik weet niet of ik ook maar tot september had aangevraagd.quote:Op maandag 6 september 2010 20:43 schreef Etcetera het volgende:
Oh ja, moet ik zelf mijn stufi ook stopzetten? Heb een brief gehad dat ik er geen recht meer op had enzo, maar kan nergens vinden of ik daar nog wat mee moet doen of dat het vanzelf geregeld wordt
Waarom denk je dat ik dat niet heb gedaan?quote:Op maandag 6 september 2010 20:53 schreef GlowMouse het volgende:
Waarom heb je je niet uitgeschreven van je opleiding?
Ik of Teganquote:Op maandag 6 september 2010 20:53 schreef GlowMouse het volgende:
Waarom heb je je niet uitgeschreven van je opleiding?
Ik had hetzelfde, maar toen ik vervolgens met de OV-chipkaart helldesk belde zeiden ze daar dat 'ie al verlopen was en dat ik dus niets meer hoefde te doen...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:13 schreef Tegan het volgende:
Er stond geen bestelling voor me klaar. En nu?
Op mijn DUO stond wel gewoon dat ik het niet meer had en zelfs post met dat ik er geen recht meer op had.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:23 schreef GlowMouse het volgende:
Dan heb je hem al eerder gedeactiveerd of dan klopt er iets niet.
Hm. Mijn zus is net afgestudeerd en ik hoorde van haar dat zij dus wel die bestelling had en dat het toen klopte. Maar ik wacht wel lekker af. Ga hem sowieso niet meer gebruiken dus als er problemen zijn dan hoor ik het vanzelf wel.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:29 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde, maar toen ik vervolgens met de OV-chipkaart helldesk belde zeiden ze daar dat 'ie al verlopen was en dat ik dus niets meer hoefde te doen...![]()
Och, en anders hoor ik het snel genoeg wel...
Kijk eens hier.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:17 schreef Treces het volgende:
Ik ben 17, doe HBO en heb mijn stufi aangevraagd. Maar krijg ik dit al betaald in september of pas in oktober?
waar staat 22 oktober?quote:Voorbeeld 1:
Je begint op 1 september met een opleiding en bent nog geen 18 jaar. Je hebt recht op studiefinanciering per 1 oktober van het studiejaar.
http://studentenov-chipkaart.nl/stopzettenquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:13 schreef Tegan het volgende:
Er stond geen bestelling voor me klaar. En nu?
quote:Let op! Op dit moment hebben we te maken met een storing, waardoor het stopzetten van het studentenreisproduct bij de ophaalautomaat tijdelijk niet mogelijk is. Wij vragen je het na 15 september nog een keer te doen.
Neequote:Op woensdag 15 september 2010 23:12 schreef AskMe het volgende:
moet je met je studenten-ovchipkaart nou wel of niet incheckken bij de NS ? Want ze kunnen toch alleen controleren of jij een geldig reisproduct hebt ?
Eerstequote:
Dankjequote:Op woensdag 15 september 2010 23:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
EersteZe kunnen vast ook zien of je ingecheckt bent, maar nodig is dat niet als je een geldig reisproduct hebt.
Dat gaat via je je Hogeschool, en het is maar de vraag of je uberhaupt wat terugkrijgt. Daarbij ben je daar ook wel wat laat mee.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:35 schreef UncleSam het volgende:
Ik heb ook een vraag. Ik had al in augustus 2009 al klaar moeten zijn op mijn hogeschool maar ik had wat vertraging, daarom moest ik mij opnieuw inschrijven. Toen ik in april 2010 echt klaar was heb ik mij in april 2010 uitgeschreven. Op 4 mei werd dit in Studielink bevestigd. Ik dacht dat als ik me eerder uitschreef dan het studiejaar duurde ik een gedeelte (naar ratio overgeleven maanden) van het opleidingsgeld zou terugkrijgen. Dus de kosten van de maanden mei, juni, juli (en augustus?) dus ongeveer vier maanden? (1500/12=125 maai 4 = toch weer 500 euro)
Tot op heden heb ik nog niets gehoord of ontvangen, en van wie zou ik dat dan terug moeten krijgen, de hogeschool of DUO
Ik neem aan dat je je OV wel mag houden, ik mag het toch hopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:45 schreef UncleSam het volgende:
Die brief heb ik ook gekregen en snapte er ook niks van.. ivm een wetswijziging ofzo?
Alleen lenen.. betekend dat ook geen gratis OV meer of geldt een nullening dan nog steeds icm OV?
Lijkt me logisch, je krijgt 4 jaar lang een prestatiebeurs voor niveau 3 en 4, als je dus in februari 2007 bent begonnen houdt dat dus in februari 2011 op.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik kreeg afgelopen zaterdag een brief van DUO dat ik per feb 2011 geen stufie meer krijg. Maar waarom dat is mij nog een raadsel. Ik mag nog wel gaan lenen...
Ik wil van de week nog even naar een kantoor van DUO. Maar misschien weet hier iemand het antwoord?
Ik heb de volgende opleiding gedaan:
2004-2007 MBO niv 2
2007-2009 MBO niv 3
2009-heden MBO niv 4
Je mag er toch 10 jaar over doen om je MBO te halen?
Die wetswijzigingen zijn er nog niet, daarom ook 'onder voorbehoud'.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je OV wel mag houden, ik mag het toch hopen.
Heel apart.
EDIT: bovenaan de brief staat ook:
"Je toelage voor 2011 is onder voorbehoud van wetswijzigingen vastgesteld"
Maar welke wetswijzigingen ?
Je krijgt maar 4 jaar stufi.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik kreeg afgelopen zaterdag een brief van DUO dat ik per feb 2011 geen stufie meer krijg. Maar waarom dat is mij nog een raadsel. Ik mag nog wel gaan lenen...
Ik wil van de week nog even naar een kantoor van DUO. Maar misschien weet hier iemand het antwoord?
Ik heb de volgende opleiding gedaan:
2004-2007 MBO niv 2
2007-2009 MBO niv 3
2009-heden MBO niv 4
Je mag er toch 10 jaar over doen om je MBO te halen?
Welke wetswijziging had je in gedachten? Die van een jaar of 10 geleden? Vanaf het moment dat jij ging studeren was dat gewoon zo, daar heb je vast wel informatie over gehad. Als je dat niet hebt gehad is al deze info terug te vinden op de site.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
En die 4 jaar, dat was altijd al zo of is dat vanaf de eventuele wetswijzigingen ?
Welke wetswijziging geen idee, omdat dat boven de brief staatquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Welke wetswijziging had je in gedachten? Die van een jaar of 10 geleden? Vanaf het moment dat jij ging studeren was dat gewoon zo, daar heb je vast wel informatie over gehad. Als je dat niet hebt gehad is al deze info terug te vinden op de site.
Nee, lees mijn vorige reactie, er staat daar niets over een wetswijziging.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Welke wetswijziging geen idee, omdat dat boven de brief staat![]()
Nee maar oke, dan weet ik dat. Bedankt
quote:Waarom doen ze dat niet altijd danOp donderdag 21 oktober 2010 16:35 schreef Dennis101 het volgende:
Extra boete bovenop de 68 euro per halve maand krijg je niet van de IB-groep. Het probleem tegenwoordig met die chipkaarten is wel dat de IB-groep gewoon jouw reisproduct kan stopzetten.
quote:Altijd al... wat had jij in gedachten dan?Op dinsdag 19 oktober 2010 22:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
En die 4 jaar, dat was altijd al zo of is dat vanaf de eventuele wetswijzigingen ?
quote:Iemand met een wat vriendelijker antwoord?Op donderdag 21 oktober 2010 17:31 schreef Mandal het volgende:
[..]
Lees godverdomme de brief eensIk hoop niet dat je HBO of WO doet.
Ow. Update. Ik heb nog steeds geen bestellingen klaarstaan.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://studentenov-chipkaart.nl/stopzetten
[..]
Als je zekerheid wil hebben moet je morgen even contact opnemen met je school.quote:Op zondag 7 november 2010 12:23 schreef ROFLOL het volgende:
Ik zou vanaf Oktober mijn lesgeld moeten betalen (In 6 maanden, MBO) en dat zou via een automatische incasso gaan. Tot op heden is er nog steeds niks van mijn rekening gehaald, duurt dat altijd zo lang? Wil gewoon zekerheid hebben en dat ze straks niet komen dat ik niet heb betaald ofzo.
Mhm, oké zal ik even doen dan. Had alles daar al geregeld voor de zomervakantie (En heb dat formuliertje van je onderwijskaart die voor jezelf is ook al lang ontvangen van school.) Via de DUO site staat er dit:quote:Op zondag 7 november 2010 12:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je zekerheid wil hebben moet je morgen even contact opnemen met je school.
Je mag zelf een leuke bestemming zoeken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:22 schreef Treces het volgende:
Moet je van je aanvullende beurs ook je onderhoud betalen? Of is dat puur voor je studie?
Ik weet niet precies welke kant je op wil gaan, maar studiefinanciering (in welke vorm dan ook) is een tegemoetkoming in de kosten die je als student maakt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:22 schreef Treces het volgende:
Moet je van je aanvullende beurs ook je onderhoud betalen? Of is dat puur voor je studie?
Mijn ouders zeggen dat ik geen aanvullende beurs krijg van hun (DUO wijst naar mijn ouders), omdat zij mij voorzien in mijn onderhoud (als in eten, kleren, etc.).quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke kant je op wil gaan, maar studiefinanciering (in welke vorm dan ook) is een tegemoetkoming in de kosten die je als student maakt.
Het is niet relevant voor de aanvullende beurs wat je ouders aan jou besteden. Het enige waar naar gekeken wordt is het inkomen van je ouders.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:35 schreef Treces het volgende:
[..]
Mijn ouders zeggen dat ik geen aanvullende beurs krijg van hun (DUO wijst naar mijn ouders), omdat zij mij voorzien in mijn onderhoud (als in eten, kleren, etc.).
Nee.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:32 schreef Bravebart het volgende:
Mag ik hier ook klagen over de debielheid rondom de OV-chipkaart?
Ok. Mag ik dan klagen over de complete incapabiliteit van de medewerkers van de klantenservice? Het feit dat die gast niet begrijpt dat de kopie van mijn proces-verbaal gelijk staat aan mijn ID-kaart voor de komende week en dat een kopie daarvan dus even rechtsgeldig en zinvol is als een kopie van een ID-kaart? Alleen 'zo is nou eenmaal de procedure' dus ik kan niks aanvragen tot ik weer een ID-kaart hebquote:
Neuh, gaat veel snellerquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeuj, kaart stuk. Nu eerst via de site een formulier aanvragen wat per post verstuurd wordt. Dit duurt normaal een week, maarja kerstpost en stakingen etc.....
Daarna de kaart + 2 formulieren (eentje is te downloaden) terugsturen, en dan is het nog een week of 2 minstens wachten op de nieuwe.
Thank god dat ik niet afhankelijk ben van die kaart
Als je veel reist kan je kijken of een kortingskaart rendabel is, maar dan moet je wel aardig wat reizen in die paar wekenquote:Op dinsdag 14 december 2010 13:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja ik hoop het![]()
![]()
Maar met de post etc nu vertrouw ik er niet zo op
Wel jammer, ik had nog weg gewild in mijn vakantie, maar een treinritje voor volle prijs is me iets te duur. Blegh, geen enkel pasje is me ooit stuk gegaan, maar deze wel. Beetje jammer
![]()
Maar alsnog dus blij dat ik niet afhankelijk ben van dat ding. Want er staat dus wel bij dat alle reiskosten voor eigen rekening zijn in de tussentijd. Reizen met OV is voor mij gelukkig een keuze. Anders was het wel een erg duur geintje
quote:In uitzonderlijke situaties kan DUO het restant van een schuld kwijtschelden na het verstrijken van de aflosfase van vijftien jaar. Dit gebeurt alleen als u tot het einde van de aflosfase aan de volgende voorwaarden voldoet:
het verlaagde maandbedrag (op grond van het inkomen) is tot het einde van de aflosfase lager dan het maandbedrag dat berekend zou zijn zonder dat met uw inkomen rekening gehouden wordt én
het inkomen van uw partner telt steeds mee bij de berekening van het verlaagde maandbedrag.
Als u bij de verlaging van het maandbedrag het inkomen van uw partner buiten beschouwing heeft gelaten, geldt de periode van vijftien jaar niet. Dan wordt deze periode (de aflosfase) steeds verlengd met het aantal maanden dat het inkomen van de partner buiten beschouwing is gelaten.
Bron: http://www.cendris.nl/fil(...)_pct_handleiding.pdfquote:Bij woonschepen kan achter de straatnaam AB (Aan Boord) en bij woonwagens WW (WoonWagen)
vermeld staan.
Ah,dat dus.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:07 schreef Tegan het volgende:
[..]
Bron: http://www.cendris.nl/fil(...)_pct_handleiding.pdf
De andere twee, geen idee.
Je hoefde niet eerst een aanvraagformulier aan te vragenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:13 schreef Tamashii het volgende:
Wauw, even lof over duo/ov chipkaart.
Had donderdag gebeld dat mijn chipkaart was gestolen, ik zou binnen 2 weken een vervangende krijgen. Vandaag is hij binnen gekomen. Vind het echt geweldig want had wel 3 weken verwacht....
Klopt, voordat je product klaar staat enzo kan zo een week overheen gaanquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef Tamashii het volgende:
Hmm zo kan het dus ook inderdaad.
Had net even gekeken of ik hem op kon laden maar dat kon nog niet.... Hm?
Nondeju, ging dat bij mij maar zo makkelijkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:08 schreef Tamashii het volgende:
Nee heb via de telefoon alles doorgegeven en mijn oude kaart laten blokkeren. Hij zei toen, je krijgt binnen twee weken een nieuwe. Nu heb ik hem. Aargh moet ik toch nog wachten.
Klopt, 2010 was eerste jaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:28 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nondeju, ging dat bij mij maar zo makkelijkHad je hem in 2009 nog niet, dat het gewoon via de telefoon kon?
Nope, gewoon wachten tot hij erop staat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:47 schreef Tamashii het volgende:
Moet je nog iets doen voordat je die bestelling op kunt halen bij zo'n automaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |