Van Agt zullen ze denk ik iig kwijt raken, geen idee of ze dat een ramp vinden aangezien die het al lange tijd niet eens is met de koers van de partij. Verder zal het denk ik erg er vanaf hangen hoe het wordt gebracht en hoeveel en welke punten de PVV in gaat brengen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
In deze situatie is het natuurlijk voor Verhagen weer een stuk beter te verkopen om met de PVV te gaan regeren. Maar het gevaar op een splitsing binnen het CDA blijft aanwezig.
Het gaat me niet zozeer alleen om bejaarde prominenten maar ook om de achterban. Veel van de rechtsere kiezers ís het CDA al kwijt, waardoor Verhagen met een veel gematigder en linkser CDA zit dan hij zou willen. En je moet ook maar kijken of alle leden van de huidige fractie het kunnen verkroppen. Ik vermoed van wel, maar het zal allemaal zeker niet van harte gaan.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Van Agt zullen ze denk ik iig kwijt raken, geen idee of ze dat een ramp vinden aangezien die het al lange tijd niet eens is met de koers van de partij. Verder zal het denk ik erg er vanaf hangen hoe het wordt gebracht en hoeveel en welke punten de PVV in gaat brengen.
Nu die achterban gehalveerd is zullen ze toch allicht wat voorzichtiger opereren. Dat is ook precies wat Verhagen tot nu toe dus gedaan heeft.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:41 schreef Loohcs het volgende:
Onderhandelingen zal Verhagen sowieso wel aangaan (hij moest alleen ff hard-to-get spelen). Wat daar dan uitkomt valt af te wachten. Achterban boeit ze niet zoveel bij het CDA, anders hadden ze Balkenende ook niet meteen weer naar voren geschoven als lijsttrekker.
Dat bescheiden opstellen is echt alleen maar tactiek.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nu die achterban gehalveerd is zullen ze toch allicht wat voorzichtiger opereren. Dat is ook precies wat Verhagen tot nu toe dus gedaan heeft.
Dat zeg ik, hij doet voorzichtiger.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:44 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dat bescheiden opstellen is echt alleen maar tactiek.
Volgens mij kan er met zo'n kansloos en kleurloos vechtkabinet vooral heel erg geen koers gevaren wordenquote:Op woensdag 23 juni 2010 12:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Met het CDA kan de VVD een rechtserse koers varen dan in Paars+.
Daarom wil Cohen het ook niet. Denk dat het uiteindelijk toch VVD, PVV en CDA wordt. Hoewel dat het CDA veel leden zal gaan kosten..quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij kan er met zo'n kansloos en kleurloos vechtkabinet vooral heel erg geen koers gevaren worden.
Eind van het CDA inderdaad. En ook snel van het kabinet want dit gaan echt niet alle CDA leden trekken. Zie er dan wel een paar overstappen richting pakweg CU. Die hebben de vrijheid van godsdienst namelijk wel hoog in het vaandel staan...quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:10 schreef Kremers het volgende:
[..]
Daarom wil Cohen het ook niet. Denk dat het uiteindelijk toch VVD, PVV en CDA wordt. Hoewel dat het CDA veel leden zal gaan kosten..
Ehhh, Halsema blijft bij paars plus, niet Beaquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
Trix blijft bij Paars-Plus kennelijk:
MargreethBoer Halsema verwacht dat Rosenthal straks naar koningin gaat. Zij blijft bij paarsplus...verrassing.
20 minutes ago via Snaptu
Wat denk je?quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Of bedoelde Margreeth Halsema met 'ze'?
Dat lijkt mij welquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Of bedoelde Margreeth Halsema met 'ze'?
Trix weet wel beter dan een politieke voorkeur uit te spreken idd. Ze is natuurlijk gewoon VVD'er maar die is slim genoeg om dat niet te zeggen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:37 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat lijkt mij welDe koninging heeft helemaal geen zeggenschap over de formatiebesprekingen..
Zou wat worden zeg..
Officieel heeft de Koningin alleen een symbolische, zeg maar procedurele functie binnen het de (in) formatie. Ze heeft veel ervaring maar echt geen reet te vertellen hoor, officieel dan, dat zou wat wezen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:41 schreef remlof het volgende:
In onze regeringsvorm heeft de koningin wel degelijk wat in de pap te brokkelen bij (in)formatiebesprekingen. Alleen mag dat niet naar buiten worden gebracht.
Ehh nee dus. Ze volgt het advies op wat de fractievoorzitters haar in meerderheid van zetelaantal geven en dat is te controleren want na de formatie zijn die adviezen openbaar.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:49 schreef Ringo het volgende:
De koningin stuurt in de richting die haar goeddunkt. Daar mag je blij mee zijn, of niet, maar het is zo.
Mwoah, denk dat als de koningin zich echt verzet tegen een PVV-kabinet, die er echt niet gaat komen. Ze blijft in zekere zin natuurlijk ons staatshoofd.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Officieel heeft de Koningin alleen een symbolische, zeg maar procedurele functie binnen het de (in) formatie. Ze heeft veel ervaring maar echt geen reet te vertellen hoor, officieel dan, dat zou wat wezen.
In theorie kan dat niet. Beatrix weet heel goed hoeveel speelruimte ze heeft.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, denk dat als de koningin zich echt verzet tegen een PVV-kabinet, die er echt niet gaat komen. Ze blijft in zekere zin natuurlijk ons staatshoofd.
Turken zijn geen echte moslims, daarom zijn ze vriendelijker.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:00 schreef droppus het volgende:
Ik vind het jammer van Wilders dat hij alle moslims demoniseert. Heeft er iemand bijvoorbeeld de laatste tijd nu echt last van Turken bv? Mijn vader die bus chauffeur is zegt altijd dat ze heel vriendelijk zijn. En de donercompany op ieder station vind ik ook lekker.
Misschien meer gematigd, maar nog wel moslim. Veel mensen hier gaan niet meer naar de kerk, maar vinden zich nog wel christen.quote:Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Turken zijn geen echte moslims, daarom zijn ze vriendelijker.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |