Houd er wel rekening mee dat het Verhagen was die de stekker trok uit Balkenende I. Ik vraag me erg
af in hoeverre hij met LPF 2.0 in zee wil stappen.
Daar komt bij dat het CDA door niet naar de achterban geluisterd heeft, door Balkie toch als lijsttrekker
naar voren te duwen, enorm op de vingers is getikt. Het zou funest voor die partij zijn om dat nog een keer te doen.
Een coalitie met het PVV zullen ze daarom niet snel doen. Ook niet omdat als het PVV meedoet, dat ze voornamelijk hun immigratie standpunten willen doorvoeren. Wilders laat de economische standpunten
echt wel over aan de VVD. Hij is tenslotte zelf een ex-VVD'er. Zijn linkse standpunten zijn nep. Schijnbaar maalt zijn achterban er niet om.
Diezelfde achterban heeft niet in de gaten dat ze met een VVD programma er ook hard op achter uitgaan. In wezen het zelfde als met de LPF toen. Waar ze vroegen waarom ze op het LPF stemmen kwam daar altijd hetzelfde uit: Ja hij (Fortuyn) is tegen buitenlanders. Jammer dat ze de rest van het programma niet hebben gelezen.
Wat ik zo jammer van de huidige politiek vind en zeker van het harde rechts is dat alles over een kam geschoren word. De hard meest hardwerkende mensen die ik ken zijn moslim. Die man werkt bij een bedrijf en 's avonds in zijn eigen horeca zaak en dan geeft hij op zaterdag nog zwemles. Zie ik weinig anderen doen.
Ik vind het jammer van Wilders dat hij alle moslims demoniseert. Heeft er iemand bijvoorbeeld de laatste tijd nu echt last van Turken bv? Mijn vader die bus chauffeur is zegt altijd dat ze heel vriendelijk zijn. En de donercompany op ieder station vind ik ook lekker.
In mijn leven ben ik door 3 groepen achterna gezeten of agressief benaderd ongewild; Marokkanen, Antillianen en (kale) Nederlanders (zowel tokkie types als skinheads). Waarom pakken ze niet gewoon die specifieke groepen niet hard aan? Strenger straffen bijvoorbeeld en/of uitzetten. En bij tokkies een ingreepje

.
Ook mensen pakken die met een buitenlandse willen trouwen vind ik slecht, niet iedereen verdient 120%. Jammer dat partijen willen uitmaken op wie iemand verliefd mag zijn. Daar los je ook geen problemen mee op, hier gaat het om mensen die wel willen, en zeker integreren.
Met de keuze voor recht pak je iedereen behalve de leden van de Vereniging van Veel ver-Dieners. Links is een betere keuze, al zouden ze harder moeten straffen.