abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83102358
Hi iedereen.

Ik zit in dubio.
Ik heb best een goede relatie met mijn huidige vriend (we zijn nu bijna 7 jaar bijelkaar)
Alleen de relatie met mij en zijn schoonfamilie gaat nogal stroef. Zijn familie is heel erg van " Familie komt op nummer een" ze zijn heel erg close met elkaar. Ze doen alles samen. Ze zijn erg traditioneel in hun cultuur en vinden respect naar oudere zeer belangrijk. En mijn vriend is een echte familie mens.
Ik weet hoe belangrijk het is om familie als nummer 1 te beschouwen. Want zonder hen ben je nergens maar ik vind het ook belangrijk dat je een eigen leven leidt. Dit is iets wat ik van thuis uit meegekregen heb.

Nu waarom ik post.

Ik ben een paar jaar geleden met mijn schoonfamilie op vakantie geweest, dit ging wel oke. Maar ik voelde me nogal beperkt. Zij zijn zoals ik beschreef van alles samen doen want waarom zou je het alleen of met zijn 2e willen doen?.

Nu willen zijn ouders volgend jaar een reis van 6 weken naar Austalie, ze gaan op bezoek naar familie en daarbij willen ze ook andere familieleden in Azie bezoeken. Fantastisch zou je denken.
Maar ik zou dit liever alleen met mijn vriend willen doen. Nu is het zo dat de familie van mijn vriend in Australie woont en elkaar maar om de zoveel tijd zien. Dus ik begrijp dat ze er met de hele familie naar toe willen.

Ik heb met mijn vriend gepraat dat ik er best mee zit om zo lang met zijn familie op reis te gaan, en datik het liefst dit met hem alleen wilde doen. Hij vond het vreemd dat ik niet de dingen samen wil doen.
Dit is precies waar het bij ons fout gaat, de cultuurkloof. Dit gaf ik ook aan en hij vond het maar een rare bewoording.
Ik gaf aan dat we misschien met zijn ouders konden bespreken dat we bepaalde dingen in de reis alleen met zijn 2e willen doen en dat we weer andere samen doen. Hij vond het wel een idee, maar zijn ouders zijn niet bepaald open. Dit wordt moeilijk dus. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik misschien de boosdoener ben omdat ik de dingen alleen met mijnvriend wil doen.

Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik? Ook al zie je ze om de 4 of 5 jaar? Of ben ik egoïstisch bezig en moet ik gewoon mee gaan.

wat zouden jullie doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door dudujo op 21-06-2010 16:11:47 ]
8)
pi_83102509
Volgens mij als je meegaat zonder aan te geven dat je dingen alleen wilt doen met je vriend , het uit gaat lopen op ruzie.

2 weken kun je je ergernissen misschien wel binnenhouden maar 6 ?
<>
pi_83102682
Niet meegaan en gewoon een keer op een later tijdstip samen met je vriend die kant op gaan.

Daarmee laat je meteen aan die familie zien dat je best om ze geeft, je komt immers langs en het geeft meteen de mogelijkheid aan je vriend zodat hij kan kiezen voor jou en niet voor zn ouders.

Knuppel in het hoenderhok, jeweets.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 juni 2010 @ 16:05:50 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_83102826
Proberen te regelen dat je 2 weken met de hele familie gaat, en dan ieder zijns weegs gaat om de vakantie af te maken ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_83102833
Vind dat je op vakantie gewoon moet kunnen doen waar je zin in hebt, en niet continu achter mensen aanlopen!!!
pi_83102876
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef B3nn0 het volgende:
Vind dat je op vakantie gewoon moet kunnen doen waar je zin in hebt, en niet continu achter mensen aanlopen!!!
Dat dus. Nog niet misschien dat ik 6 weken achter mensen aan ga lopen
vosss is de naam,
  maandag 21 juni 2010 @ 16:09:26 #7
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_83103000
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:02 schreef vosss het volgende:
Niet meegaan en gewoon een keer op een later tijdstip samen met je vriend die kant op gaan.

Daarmee laat je meteen aan die familie zien dat je best om ze geeft, je komt immers langs en het geeft meteen de mogelijkheid aan je vriend zodat hij kan kiezen voor jou en niet voor zn ouders.

Knuppel in het hoenderhok, jeweets.
Dit lijkt mij een goede optie idd.
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_83103004
misschien een compromis?

Gedeeltelijk met hun mee, gedeeltelijk je eigen ding doen.

Hun hebben de genoegdoening van het familie gedoe, en jullie zijn dan niet zo gebonden.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_83103170
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:09 schreef Darkangle het volgende:
misschien een compromis?

Gedeeltelijk met hun mee, gedeeltelijk je eigen ding doen.

Hun hebben de genoegdoening van het familie gedoe, en jullie zijn dan niet zo gebonden.
Niks gedeelijktelijk. Schei toch uit man!

Als zij niet meegaan staat echt niet die volledige 6 weken compleet in het teken van hun afwezigheid hoor

Waarom denkt iedereen dat toch altijd maar

Godsklere zeg, je zal ook eens een keer niet in het keurslijf meelopen.

Beetje ruggegraat tonen, bedanken voor de uitnodiging en zeggen dat jullie niet meegaan, maar op een later tijdstip met zn 2 gaan en ook bij die familie van hem langsgaan.

Als zijn ouders, of hij, of zijn familie in australie daarover beginnen te zeiken dan zou ik meteen de stekker eruit trekken. Komop zeg, je hebt je eigen leven en dat laat je niet leiden door je ouders en al helemaal niet door je schoonouders

Slappe zak hooi. Toon eens wat ruggegraat !
vosss is de naam,
pi_83103204
Daar heb ik ook aangedacht, 2 weken met de familie iets doen en dan de rest met zijn 2e.
Maar hij wilt graag bij zijn familie zijn. Hij heeft heel veel neven en nichten waar hij een hele goeie band mee heeft. Hij zegt ook waarom wil je niet dingen in een groep doen. Hij begrijpt het gewoon niet van mijn kant en dat is gewoon f*** hinderlijk.

Dus tja..
8)
pi_83103299
Stekker eruit. Vroeg of laat gaat dit serieuze problemen in jullie relatie opleveren, voor zover dat al niet het geval is.

vosss is de naam,
pi_83103481
Pff ik weet het niet hoor, zo snel de stekker eruit halen.
Ik hou echt van hem, en tja.. misschien toch maar weer een gesprekje met hem beginnen.
8)
pi_83103540
Even voor mijn beeldvorming. Die heel veel neven en nichten wat hij heeft en waar hij zo een goeie band mee heeft, wonen die in Australie? Of wonen die in Nederland en gaan die mee 6 weken op vakantie?

Als ze in Australie wonen is die band al niet goed, want dan zien ze elkaar hoogstens 1x per jaar gok ik zo en bovendien is het geen probleem als jullie later met zn 2 gaan, want ook dan kan hij ze zien.

En als die neven en nichten waar hij zo een goed contact mee heeft in Nederland wonen dan heeft ie ze vorige maand nog gezien op de verjaardag van tante bep en die zullen dan ook best begrijpen dat hij nu even voor jou kiest.

Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ene week hele schoonfamilie inclusief neven en nichten en aanhang en opas en omas hier en het volgende weekend werd er van mij verwacht dat ik 3 uur in de auto ging zitten om naar de verjaardag van oma te gaan om daar diezelfde mensen weer te zien.

Ja dahaag. Je kan ook overdrijven

Geen kwaad woord over die x-schoonfamilie van mij hoor, leuke mensen en alles, maar dat hoeft van mij gewoon niet zo en dat kan je imo rustig zeggen, maarja, iedereen denkt altijd maar dat het de grootst mogelijke ruzies op gaat leveren als je een keer niet naar de verjaardag van ome piet gaat, of dat je het feestje van tante truus afbelt omdat je er geen flikker zin in hebt of weet ik het wat. Die dingen staan gewoon niet in het teken van jouw afwezigheid. Klaar. Zo simpel is het gewoon en als jij geen flikker zin hebt om met die mensen mee te gaan dan ga je godverdomme gewoon NIET.

Het is jouw leven, niet dat van hun
vosss is de naam,
pi_83103781
Dat van zijn familie wist je toch al vanaf het begin? Of in ieder geval van een paar jaar geleden? Maakt verder niet uit, maar het lijkt erop dat deze 6 weken vaker gaan voorkomen in jullie relatie.. En dat dit zoals vos zegt een breekpunt gaat worden.
pi_83103821
vosss is met dubbel s , maar dat is verder offtopic
vosss is de naam,
pi_83103834
Zijn neven en nichten wonen in Australië. En hij heeft er echt een goede band mee, via Facebook houden ze contact en ze bellen om de zoveel tijd. Mijn vriend is op 12 jarige leeftijd naar Nederland gekomen.
Maar je hebt gelijk, je kan ook overdrijven. Ik heb verder ook geen kwaad woord voor mijn schoonfamilie. Alleen vindt ik het jammer dat mijn vriend en ik niet op dezelfde golflengte zitten.

Zo simpel is het gewoon en als jij geen flikker zin hebt om met die mensen mee te gaan dan ga je godverdomme gewoon NIET.

Ik vind dit trouwens wel een hele mooie zin en ik denk dat ik hier nog even goed over ga nadneken. Het is ook mijn leven en tja mijn vriend is vorige jaar ook naar Australie geweest voor school. Dus waarom nu niet gewoon de dingen met mij doen?
8)
pi_83104077
Zijn ouders ziet hij door het jaar heen toch ook gewoon neem ik aan?

Ik gok zomaar alle verjaardagen, met pasen, met pinksterren, met kerst, met de kermis, met hemelvaart, met vaderdag, met moederdag en dan zeker nog 1x in de maand op zondag.

Nou dan kan hij toch prima alleen met jou op vakantie gaan en daar bv 2 weken optrekken met zn neven en nichten samen met jou en daarna gewoon nog wat weekjes met jou alleen.

Als ie dat niet wilt dan denk ik zomaar dat dit wel eens een breekpunt kan worden.

Of jij moet toegeven, maar ik zie echt niet in waarom je dat in godesnaam zou moeten doen
vosss is de naam,
pi_83104573
Hij ziet zijn ouders vaak genoeg ja.
Een prima punt om straks een hartig woordje met mijn vriend te houden!

Bedankt voor je comments
8)
pi_83104636
Graag gedaan

Laat nog even weten hoe het afgelopen is
vosss is de naam,
  maandag 21 juni 2010 @ 16:43:50 #20
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83104771
Ik zou half opm half doen. 3 weken jouw zin, 3 weken de zijne. Een compromis lijkt me verstandiger dan beiden de hakken in het zand.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_83104846
6 weken? no way. veel te lang.
pi_83104923
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:43 schreef Ripley het volgende:
Ik zou half opm half doen. 3 weken jouw zin, 3 weken de zijne. Een compromis lijkt me verstandiger dan beiden de hakken in het zand.
Er is niks mis met water bij de wijn doen (op vakantie gaan en wat tijd doorbrengen met neven en nichten aldaar), maar je moet er wel voor uitkijken dat die wijn nog wel te zuipen moet blijven.

Voor mij persoonlijk was 3 weken met ouders mee en 3 weken samen al teveel water bij de wijn
vosss is de naam,
  maandag 21 juni 2010 @ 17:03:16 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83105780
Hou je ons op de hoogte ?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83105871
Ja zal ik zeker doen
8)
pi_83130985
Om wat voor dingen gaat het eigenlijk die jullie dan "verplicht" samen zouden moeten doen? Of zijn zijn ouders al van die leeftijd dat lange afstandsreizen en/ of taal een probleem zijn voor hun om alleen te doen?
Je kunt jouw familie in Nederland zo vaak zien als je wilt en hebt misschien helemaal niet de behoefde, maar het is iets anders wanneer de familie aan de ander kant van de wereld woont en je tijdelijk en financieel beperkt bent om zo vaak langs te gaan, als je zou willen.

Als je een partner hebt dan krijg je de familie er "gratis" bij en "moet" je daar rekening mee houden.
Je kunt ook proberen de leuke dingen van een gezamelijke reis te zien, het is toch ook een beetje "speciaal" dat ze jou meenemen en je zult dingen te zien krijgen die een normale tourist niet ziet.
Alsnog kun je vooraf afspreken, dat jullie jullie eigen ding doen en bepaalde uitstapjes alleen doen, wanneer bijvoorbeeld de schoonouders tijd met andere familieleden doorbrengen. 6 weken is lang, maar wat is de ander optie, dat hij alleen met zijn ouders gaat en jij hier in Nederland zit of jullie gaan op een ander moment met zijn tweedjes, maar dan ontneem je hem ook de reistijd samen met zijn ouders. Volgens mij is het voor een relatie nooit goed om een partner te laten kiezen tussen jou en zijn ouders (als er geen ernstige reden ervoor is), want hij houdt van allebij en staat dan tussen de fronten.
Ik zou zeggen, gun hem de tijd met zijn familie, trek je een beetje terug als je het samenzijn niet meer aankunt op de reis zelf en probeer de leuke dingen te zien van de gezamelike reis. Probeer ook vooraf al die dingen af te spreken, die je alleen met je partner wilt doen/ zien. Ook zijn ouders zullen misschien niet de tijd of energie hebben om altijd met jullie samen te willen zijn, want ook zij moeten zich aanpassen en hebben niet hun gewone dagelikse leven met eten om punt 18.00 uur en dutje erna bij wijze van spreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 22-06-2010 07:46:43 ]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:16:55 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83131446
Tja, als hij de familia zo belangrijk vindt dan heb je dat maar te respecteren. Jouw mening hierin is niet zo belangrijk .
Topique #23128312 over "Hij vindt zijn familia belangrijker dan mij en ik wil 'm voor mezelluf boehoe"

[ Bericht 20% gewijzigd door Maanvis op 22-06-2010 08:40:02 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83131707
Blijf alsjeblieft thuis. Dat gejank van je zou voor iedereen de vakantie bederven.
En dan bedoel ik nog niet eens dat je af en toe iets alleen wilt doen want dat is heel normaal maar het gezeik eromheen... brrr krijg nu al de kriebels van het idee dat iemand als jij met mij mee op vakantie zou gaan.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:02:32 #28
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_83132076
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik weet hoe belangrijk het is om familie als nummer 1 te beschouwen.
quote:
jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
pi_83132154
quote:
Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:18:51 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83132397
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef B3nn0 het volgende:

[..]

idd relaties zijn passanten
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:28:18 #31
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_83132567
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef B3nn0 het volgende:

[..]

Voor TS haar vriend zo te lezen zeker! Daarom denk ik dat als je je vriend vertelt dat hij zijn familie vaak genoeg ziet je daar echt geen goed mee doet. Misschien kun je eens met je schoonfamilie gaan praten: "jullie zijn zo, en ik ben zo. Dus als ik meega wil ik wel wat ruimte voor mezelf zonder daarop aangekeken te worden, omdat ik niet zo ben als jullie daarin." Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet begrijpen. Doen ze dat niet dan ga je niet mee, jij hebt de gulden middenweg geprobeerd toch?
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:32:09 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83132644
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:28 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

"jullie zijn zo, en ik ben zo. Dus als ik meega wil ik wel wat ruimte voor mezelf zonder daarop aangekeken te worden, omdat ik niet zo ben als jullie daarin."
.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:32:46 #33
291663 Amooma
It's my TURN
pi_83132657
Laat hem gewoon lekker 6 week familiebezoekjes doen als hij dat leuk vindt!
Blijf jij lekker thuis of ga met je vrienden op vakantie.
Jullie kunnen toch net zo goed allebei je eigen ding doen?

Waarom compenseren? Je kan toch wel 6 weken zonder elkaar. Je ziet elkaar het hele jaar toch al.
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
pi_83132696
Vijf weken in zo'n situatie waar jij je niet lekker in voelt is wel teveel van het goede. En het is wat jammer dat er niet of nauwelijks een compromis over te sluiten valt met je vriend en zijn ouders.

Kun je niet gewoon twee weken daar langs gaan? Dan is het nog te overzien.
pi_83138611
quote:
Ik weet hoe belangrijk het is om familie als nummer 1 te beschouwen.

quote:
jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?

Zoals ik zeg, ik weet hoe belangrijk het is, maar dat betekend niet dat ik het er met 100 % mee eens ben. Ik vind het ook belangrijk dat je naast je familie een eigen leven leidt.
8)
pi_83138738
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Blijf alsjeblieft thuis. Dat gejank van je zou voor iedereen de vakantie bederven.
En dan bedoel ik nog niet eens dat je af en toe iets alleen wilt doen want dat is heel normaal maar het gezeik eromheen... brrr krijg nu al de kriebels van het idee dat iemand als jij met mij mee op vakantie zou gaan.
Welk gezeik eromheen, kan je wat specifieker zijn. Ik vind dat zoals jij dat zo mooi zegt; iemanf als ik ook het recht heeft om een fijne vakantie te hebben zonder verplichtingen te hebben om alleen maar dingen te doen met zijn familie.En juist samen dingen te ondernemen met mijn vriend, zonder dat iemand er steeds bij is.
8)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:45:59 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83138849
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:43 schreef dudujo het volgende:

[..]

Welk gezeik eromheen, kan je wat specifieker zijn. Ik vind dat zoals jij dat zo mooi zegt; iemanf als ik ook het recht heeft om een fijne vakantie te hebben zonder verplichtingen te hebben om alleen maar dingen te doen met zijn familie.En juist samen dingen te ondernemen met mijn vriend, zonder dat iemand er steeds bij is.
Dat is het hem nou juist, anderen cijferen zich gewoon af en toe weg en genieten toch wel .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:49:02 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_83138957
ik vind je echt een zeikwijf. Je wordt uitgenodigd door zijn familie voor een vet lange vakantie erg ver weg. Je wordt opgenomen in die familie en mag zomaar mee op bezoek bij andere familie! Ondanks dat het stroef loopt...
Je vriend spreekt zijn neven en nichten op feestboek maar verder heel weinig en wil ze waarschijnlijk ook graag weer eens zien, en jij gaat miepen dat je met hem alleen wil zijn?

en ja, familie IS belangrijker dan je relatie. Puur om het feit dat een relatie nog wel eens uit wil gaan en je je familie altijd houdt.
pi_83139030
Als ik met wie dan ook 6 weken op vakantie ga zou ik af en toe al helemaal simpel worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83139085
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 07:09 schreef Zana het volgende:
Om wat voor dingen gaat het eigenlijk die jullie dan "verplicht" samen zouden moeten doen? Of zijn zijn ouders al van die leeftijd dat lange afstandsreizen en/ of taal een probleem zijn voor hun om alleen te doen?
Je kunt jouw familie in Nederland zo vaak zien als je wilt en hebt misschien helemaal niet de behoefde, maar het is iets anders wanneer de familie aan de ander kant van de wereld woont en je tijdelijk en financieel beperkt bent om zo vaak langs te gaan, als je zou willen.

Als je een partner hebt dan krijg je de familie er "gratis" bij en "moet" je daar rekening mee houden.
Je kunt ook proberen de leuke dingen van een gezamelijke reis te zien, het is toch ook een beetje "speciaal" dat ze jou meenemen en je zult dingen te zien krijgen die een normale tourist niet ziet.
Alsnog kun je vooraf afspreken, dat jullie jullie eigen ding doen en bepaalde uitstapjes alleen doen, wanneer bijvoorbeeld de schoonouders tijd met andere familieleden doorbrengen. 6 weken is lang, maar wat is de ander optie, dat hij alleen met zijn ouders gaat en jij hier in Nederland zit of jullie gaan op een ander moment met zijn tweedjes, maar dan ontneem je hem ook de reistijd samen met zijn ouders. Volgens mij is het voor een relatie nooit goed om een partner te laten kiezen tussen jou en zijn ouders (als er geen ernstige reden ervoor is), want hij houdt van allebij en staat dan tussen de fronten.
Ik zou zeggen, gun hem de tijd met zijn familie, trek je een beetje terug als je het samenzijn niet meer aankunt op de reis zelf en probeer de leuke dingen te zien van de gezamelike reis. Probeer ook vooraf al die dingen af te spreken, die je alleen met je partner wilt doen/ zien. Ook zijn ouders zullen misschien niet de tijd of energie hebben om altijd met jullie samen te willen zijn, want ook zij moeten zich aanpassen en hebben niet hun gewone dagelikse leven met eten om punt 18.00 uur en dutje erna bij wijze van spreken.
Dingen zoals de uitstapjes en bezienswaardigheden van het land, het bezoeken van andere familieleden.
Ik begrijp wel wat je zegt en je hebt ook wel gelijk. Maar het punt is, mijn vriend en ik doen al vrij weinig met elkaar. Dit komt omdat we allebei hard aan ht studeren zijn. We zien elkaar alleen savonds en daarbij wonen we net samen. Nou doet hij een sport (cricket) waar zijn familie ook bij betrokken is dus overal waar ik heen ga zijn zij ook. En als we dan eens samen weg zijn dan smst zijn moeder wel eens, ik heb gewoon een hoop negatieve ervaringen. En ik vind het gewoon moeilijk om straks 6 weken mij terug te trekken omdat hij graag met zijn familie wil zijn. En dan hang ik er maar een beetje bij. En daarbij wilde ik graag de landen die we gaan bezoeken alleen met mijn vriend doen zonder ouders of wat dan ook.

Het klinkt misschien als gezeik maar het ik vind het gewoon een beetje ongezond hoe "sterk" zij verbonden zijn aan familie.
Mijn vriend zit tussen twee zeilen en dat wil ik ook niet, ik denk dat hte verstandiger is om niet mee te gaan.
Dan komt die reis nog wel eens
8)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:52:37 #41
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_83139093
Niet met familie, niet met vrienden, niet met kennissen en zeker ook niet met schoonouders.

Max is een weekendje weg.. langer komt ellende van.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:52:48 #42
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_83139101
Je moet je aanpassen, relaties zijn toch geven en nemen ? In dit geval kun je het alsnog leuk maken voor jezelf door er de positieve kanten van in te zien.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:56:02 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83139209
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef raebyddet het volgende:
Je moet je aanpassen, relaties zijn toch geven en nemen ? In dit geval kun je het alsnog leuk maken voor jezelf door er de positieve kanten van in te zien.
idd. en in 6 weken is er toch genoeg te doen daaro? Blijven je schoonouders lekker ergens bij het huis zitten dan kunnen jullie toch samen wat gaan doen.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:56:58 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83139255
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef dudujo het volgende:

Mijn vriend zit tussen twee zeilen en dat wil ik ook niet, ik denk dat hte verstandiger is om niet mee te gaan.
Dan komt die reis nog wel eens
Ik denk het niet, want doordat jullie samen of jij alleen niet meegaat kwets je je vriend enorm. Dan neemt je vriend wel een vriendin die wel wat met zijn Familia heeft.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:01:28 #45
286493 raebyddet
pi_83139421
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

idd. en in 6 weken is er toch genoeg te doen daaro? Blijven je schoonouders lekker ergens bij het huis zitten dan kunnen jullie toch samen wat gaan doen.
Wij vinden familie ook erg belangrijk en m'n broers zijn ook bijna ieder weekend bij ons. Ik weet zeker dat hun vrouwen dat niet zo leuk vinden en dat ze liever iets anders doen maar ze maken er toch het beste van. Gewoon zo gezellig mogelijk houden, hebben ze zelf ook een leuke tijd. Jezelf chagrijnig terugtrekken is ook niets
pi_83139429
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef ondeugend het volgende:
Niet met familie, niet met vrienden, niet met kennissen en zeker ook niet met schoonouders.

Max is een weekendje weg.. langer komt ellende van.
Dat zegt dan ook wel weer wat over jouw omgeving of over jou. Als je elkaar niet langer dan een weekendje kan verdragen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83139513
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Wij vinden familie ook erg belangrijk en m'n broers zijn ook bijna ieder weekend bij ons. Ik weet zeker dat hun vrouwen dat niet zo leuk vinden en dat ze liever iets anders doen maar ze maken er toch het beste van. Gewoon zo gezellig mogelijk houden, hebben ze zelf ook een leuke tijd. Jezelf chagrijnig terugtrekken is ook niets
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het idd wel geprobeerd.
8)
pi_83139532
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef dudujo het volgende:

[..]

Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het in iedergeval wel geprobeerd.
8)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:05:58 #49
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_83139550
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zegt dan ook wel weer wat over jouw omgeving of over jou. Als je elkaar niet langer dan een weekendje kan verdragen
Grrrrromt!
Nee hoor.. wat je vaak ziet is dat men samen dingen wilt doen... vaak is er een lichte dwang, hoe meer zielen hoe vaker verschillende verwachtingen. Dat gaat een paar dagen heel goed... maar een hele vakantie? No thanks
pi_83139655
Ik denk dat jullie vanuit totaal verschillende uitgangspunten naar die reis kijken. Zij gaan op familiebezoek en maken daarvan gebruik om ook nog het een en ander te bekijken en toeristische dingen te doen, jij ziet het als vakantie waarbij je toevallig ook (heel veel / teveel) met die familie te maken krijgt. Dat verschil van uitgangspunt gaat gegarandeerd voor ellende zorgen. Sterker nog, dat doet het nu al.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83139698
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:05 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Grrrrromt!
Nee hoor.. wat je vaak ziet is dat men samen dingen wilt doen... vaak is er een lichte dwang, hoe meer zielen hoe vaker verschillende verwachtingen. Dat gaat een paar dagen heel goed... maar een hele vakantie? No thanks
Dat van die dwang klopt, maar dat ligt dus grotendeels aan de mensen waar je mee gaat. Ieder zinnig persoon snapt dat je niet wekenlang alles samen kan doen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat er een groot gebrek is aan 'zinnige personen'
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:11:08 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83139725
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef dudujo het volgende:

[..]

Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het idd wel geprobeerd.
Idd, dat zou ik doen . En gewoon op vakantie af en toe samen een dagje weggaan. In die 6 weken kan dat best ff .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:12:52 #53
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_83139782
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat van die dwang klopt, maar dat ligt dus grotendeels aan de mensen waar je mee gaat. Ieder zinnig persoon snapt dat je niet wekenlang alles samen kan doen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat er een groot gebrek is aan 'zinnige personen'
Zinnige personen op vakantie zijn vaak minder zinnig dan.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:12:58 #54
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_83139783
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef dudujo het volgende:

[..]

Maar het punt is, mijn vriend en ik doen al vrij weinig met elkaar. Dit komt omdat we allebei hard aan ht studeren zijn. We zien elkaar alleen savonds en daarbij wonen we net samen.
lol. je wilt de hele dag bij elkaar op de lip zitten? wat denk je zelf. alles stellen waarbij minimaal 1 persoon werkt ziet elkaar alleen maar 's avonds. nog maar te zwijgen over partners die verschillende werktijden hebben.

ik vind je een beetje claimerig en onzeker overkomen...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:17:11 #55
286493 raebyddet
pi_83139944
Als ik jou was zou ik m'n hele zienswijze hierover veranderen ,TS. Je geeft zelf al aan dat hij zijn familie erg belangrijk vindt, dus je gaat geheid vaker in dit soort situaties komen. Of je leert ermee omgaan, of je stopt ermee
pi_83140019
Ik zou het niet doen, is te lang om met (schoon)familie op de lip te zitten.

Maar goed, ik ben iedereen zat na een paar uurtjes.
pi_83140047
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef raebyddet het volgende:
Als ik jou was zou ik m'n hele zienswijze hierover veranderen ,TS. Je geeft zelf al aan dat hij zijn familie erg belangrijk vindt, dus je gaat geheid vaker in dit soort situaties komen. Of je leert ermee omgaan, of je stopt ermee
En van zijn kant hoeft helemaal niks te gebeuren natuurlijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:21:00 #58
286493 raebyddet
pi_83140083
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En van zijn kant hoeft helemaal niks te gebeuren natuurlijk
Natuurlijk wel, maar hij gaat zijn familie niet opgeven voor haar
pi_83140149
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:21 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar hij gaat zijn familie niet opgeven voor haar
Maar hij kan wel duidelijk maken dat ze geen zin hebben om 6 weken lang alles samen te doen

En dan niet zeggen "ja, zij wil dat niet" tegen de familie natuurlijk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:36:41 #60
286493 raebyddet
pi_83140666
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar hij kan wel duidelijk maken dat ze geen zin hebben om 6 weken lang alles samen te doen

En dan niet zeggen "ja, zij wil dat niet" tegen de familie natuurlijk.
Ze hoeven toch ook niet alles samen te doen ? Zijn familie zal wat er ook gebeurt heel belangrijk voor hem blijven, de vraag is of TS daarmee om kan gaan. Het gaat niet alleen om de vakantie, het beste is voor de TS dat ze hiermee leert omgaan want dit soort situaties zullen wel vaker voorkomen. Ze moeten compromissen sluiten.

En dat zij dat niet wil, tsja, zijn familie gaat dat wel denken natuurlijk. Wat voor een manier hij ook gebruikt om het duidelijk te maken
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:46:43 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_83141006
Ik ben het wel met Raebyddet eens. Deze situatie zul je veel vaker gaan tegenkomen, in grote en kleine varianten. Is het geen vakantie, dan zijn het wel verjaardagen, feestdagen etc. En elke keer opnieuw zal blijken dat je bijna ook met zijn familie getrouwd bent (of samen bent).
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:47:07 #62
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_83141021
Tja in relaties is het geven en nemen.

Wil je de band met je schoonfamilie goed houden dan zou ik je aanraden om gewoon mee te gaan.
Als je meegaat kun je 2 dingen doen, of de hele tijd irrteren dat je niet met z'n tweeën dingen kunt doen. Of je kunt gewoon accepteren dat je de tijd met de familie door brengt.

Je kunt het jezelf moeilijk of makkelijk maken.

Daarbij zou je nog kunnen bespreken met je vriend dat je meegaat.... als jullie de volgende vakantie met z'n 2en gaan.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_83141214
Een troost: zodra je klaar met studeren bent en werkt kan echt niemand meer van je verwachten dat je even 6 weken vakantie neemt
pi_83142169
Niet doen.

Snap je 'probleem' wel, maar als je je er zo bij voelt heb je wss op de vlucht heen al ruzie

Kan je beter je vriend alleen laten gaan als hij verder geen concessies wil doen.

Verder vind ik het vrij begrijpelijk dat je niet 6 weken met (schoon)familie opgescheept wil zetten... En allemaal verplichte bezoekjes aan mensen die je amper kent e.d. Leuk voor je vriend hoor. En leuk even met familie er uit te zijn.

Maar ZES weken NIET je eigen plan kunnen trekken is wel erg lang.

Je kan je wel afvragen wat dit verder voor je relatie gaat betekenen als hij familie zo op een voetstuk heeft staan.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:18:24 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83142374
Loveless85 het is toch volkomen logisch dat je familie op een voetstuk staat?
Een gedicht over Maanvis
pi_83142579
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Loveless85 het is toch volkomen logisch dat je familie op een voetstuk staat?
Ik zie niet in waarom. Uiteraard zijn ze belangrijk en hou je van ze. Maar een voetstuk is nogal wat. Zeker als je eenmaal >20 ben respecteer je je ouders, maar leef je je eigen leven. En plaatst je ze dus niet op een voetstuk en doe je niet (meer) alles waarvan ze denken dat het goed voor je is of je opdragen

Prima als dat bij zijn cultuur wel zo is, moet ze ook respecteren. Vandaar mijn advies dat ze hem dan beter alleen kan laten gaan, want anders word dit sowieso ruzie. En dan zit je daar lekker 6 weken aan de andere kant van de wereld te ruzien met je vriend en soon to be ex-schoonfamilie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 14:23:31 ]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:25:57 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83142713
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom. Uiteraard zijn ze belangrijk en hou je van ze. Maar een voetstuk is nogal wat. Zeker als je eenmaal >20 ben respecteer je je ouders, maar leef je je eigen leven. En plaatst je ze dus niet op een voetstuk en doe je niet (meer) alles waarvan ze denken dat het goed voor je is of je opdragen
Ik zie niet in waarom het 'verplicht' is om dan je eigen leven te leiden? Ze zijn pas net uit huis, logisch dat de navelstreng dan nog niet doorgesneden is.
quote:
Prima als dat bij zijn cultuur wel zo is, moet ze ook respecteren. Vandaar mijn advies dat ze hem dan beter alleen kan laten gaan, want anders word dit sowieso ruzie. En dan zit je daar lekker 6 weken aan de andere kant van de wereld te ruzien met je vriend en soon to be ex-schoonfamilie
Als zij niet meegaat denk ik dat d'r vriend op den duur tot de conclusie komt dat ie toch niet het ideale vriendinnetje aan de haak heeft geslagen.
Een gedicht over Maanvis
pi_83142977
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Twinky het volgende:
en ja, familie IS belangrijker dan je relatie. Puur om het feit dat een relatie nog wel eens uit wil gaan en je je familie altijd houdt.
Genoeg familieleden die ik te debiel voor woorden vind en nooit meer zie hoor. Wat je hier zegt vind ik wel erg kort door te bocht. Elk mens is uit je leven te verbannen als je wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 19:30:01 ]
pi_83143071
quote:
Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
Je vriend heeft hier toch al een oplossing aangeboden? Of wil je die gewoon niet aannemen omdat je jezelf op de tweede plaats gezet voelt? Da's gewoon zeuren; je wist namelijk vanaf moment nummer één waar je aan begon.
pi_83143281
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het 'verplicht' is om dan je eigen leven te leiden? Ze zijn pas net uit huis, logisch dat de navelstreng dan nog niet doorgesneden is.
Dat kan, maar dan kan het toch evengoed dat zijn vriendin daar problemen mee heeft. Ze zal er mee moeten leren leven, en dat lukt dus niet zo best als ik haar reacties hier zo lees
quote:
Als zij niet meegaat denk ik dat d'r vriend op den duur tot de conclusie komt dat ie toch niet het ideale vriendinnetje aan de haak heeft geslagen.
Dat ze die conclusie moeten trekken zit er denk ik wel aan te komen als zij die schoonfamilie niet interessant vind en hij wel echt een familiemens is. Vroeg of laat loopt het dan spaak.

Zie maar de legio topics over 'de rol van de (schoon)familie' tijdens trouwen/kinderen krijgen/opvoeding etc.

Het is iig geen losstaand issue hier lijkt me.
pi_83144952
Wat Loveless85 zegt klopt wel. Zodra je levensinstelling of levensvisie op zaken te ver uit elkaar loopt is er gewoon geen vruchtbare samenwerking meer mogelijk. Het blijft toch wel een kwestie van soort zoekt soort.
pi_83145069
-edit- doe normaal

[ Bericht 85% gewijzigd door Re op 22-06-2010 20:04:59 ]
lol?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:41:40 #73
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_83146311
Ik zou duidelijke afspraken met je vriend maken, hele duidelijke !!!!!!
Voordat je straks daar 6 weken zit.
Mijn vriend komt uit Tunesie en daar zijn de familiebanden ook een stuk sterker. En precies wat jij beschrijft ze snappen het gewoon niet dat je iets alleen wilt doen.
Je krijgt het er niet ingestampt Want waarom iets alleen doen als je het met zijn 2-en of liefst meerdere kan doen
Nu zijn ze eraan gewend maar als ik de eerste jaren iets alleen ging doen dan vonden ze het maar raar
Gelukkig is mijn vriend aardig "ver-europeest", dus als we op vakantie gaan, blijven we nooit lang plakken.
Hooguit een week. Maar in die week heb je naar Europees gevoel (noem ik het maar) haast nooit een moment alleen, want met zijn allen is gezellig
Ik heb er ook van geleerd, als Europese ineens je in het famlilie-gevoel storten, dan leer je dat je heel goed je eigen grenzen moet aangeven.
En doet wat je wilt doen, want anders word je geleefd.

Ik heb zelf een goede verstandhouding met mijn familie maar zo hecht zoals daar heb ik hier nog niet meegemaakt.
Maar afijn, maak duidelijke afspraken. Je kan beter hier een paar weken chagerijnige onbegrijpende gezichten hebben als daar.
En voor "hun", zijn ouders bv. is het ook een gewenningsproces denk ik.
Dus heb het er voordat je op vakantie gaat eens over, dan komt het straks niet koud op hun dak vallen
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:02 #74
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_83146391
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef Nass het volgende:
JIj bent het soort dat relaties kapot maakt, vuile bitch, alles doen om de afstand tussen zoon en vader/moeder/broer groter te maken, ik kots op jou.*kotst*
Heb je wel je pilletje geslikt vandaag?
Rayen 2½ jaar!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 15:49:44 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83146715
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Twinky het volgende:
ik vind je echt een zeikwijf. Je wordt uitgenodigd door zijn familie voor een vet lange vakantie erg ver weg. Je wordt opgenomen in die familie en mag zomaar mee op bezoek bij andere familie! Ondanks dat het stroef loopt...
Je vriend spreekt zijn neven en nichten op feestboek maar verder heel weinig en wil ze waarschijnlijk ook graag weer eens zien, en jij gaat miepen dat je met hem alleen wil zijn?

Nou, ik zou persoonlijk toch bedanken denk ik... Sowieso, wie gaat die vakantie betalen? Moet TS het zelf ophoesten, dan zou ik niet gaan omdat ik mijn geld liever besteed aan iets dat ik wel leuk vind. En mocht het zo zijn dat schoonfamilie betaalt, dan al helemaal niet want ik heb geen zin in verwijten tijdens of achteraf.

Ik zou het trouwens niet eens gooien op R&P maar op onmogelijk 6 weken vakantie krijgen ofzo. En dan aanbieden dat je wel graag korter mee zou gaan, laat je vriendlief ook te mogelijkheid om dingen met zijn familie te doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83147009
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef Nass het volgende:
JIj bent het soort dat relaties kapot maakt, vuile bitch, alles doen om de afstand tussen zoon en vader/moeder/broer groter te maken, ik kots op jou.*kotst*
Ach, dat valt wel mee. Zij is het type dat gewoon geen hechte band heeft met haar familie, hij wel. Zij snapt dat niet, hij ook niet van haar. Probleem.
pi_83149585
Het lijkt mij verschrikkelijk 6 weken met schoonfamilie op pad. Zelfs al kan je goed met ze opschieten. 6 weken. Tering. En dan naar Australie, wat op zich natuurlijk fantastisch is, maar dat schreeuwt om samen rondtrekken per camper. En niet gezellig bij neef en nicht op de thee. Prima als je daar even langswipt als je toch in de buurt bent, maar als het hoofddoel van de reis familiebezoek is............

Ik zou hem alleen laten gaan en zelf met vriendinnen op vakantie gaan als dat kan. Zou wel zeggen dat je dan de volgende verre en lange reis graag samen wilt doen, want als hij van plan is om jullie verdere leven samen gezellig met mamsie mee te gaan............
pi_83150879
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef conleche het volgende:
Het lijkt mij verschrikkelijk 6 weken met schoonfamilie op pad. Zelfs al kan je goed met ze opschieten. 6 weken. Tering. En dan naar Australie, wat op zich natuurlijk fantastisch is, maar dat schreeuwt om samen rondtrekken per camper. En niet gezellig bij neef en nicht op de thee. Prima als je daar even langswipt als je toch in de buurt bent, maar als het hoofddoel van de reis familiebezoek is............

Ik zou hem alleen laten gaan en zelf met vriendinnen op vakantie gaan als dat kan. Zou wel zeggen dat je dan de volgende verre en lange reis graag samen wilt doen, want als hij van plan is om jullie verdere leven samen gezellig met mamsie mee te gaan............
Inderdaad.

Al die mensen die hier doen alsof ze het zo raar is dat je niet 6 weken met je schoonfamilie aan de andere kant van de wereld wil zitten

Ik zou het nog niet eens trekken als het m'n eigen familie was
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:56:44 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83151031
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Al die mensen die hier doen alsof ze het zo raar is dat je niet 6 weken met je schoonfamilie aan de andere kant van de wereld wil zitten

Ik zou het nog niet eens trekken als het m'n eigen familie was
je hoeft toch niet iedere dag van die 6 weken bij elkaar aan het kruis te hangen?
Een gedicht over Maanvis
pi_83151652
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:13 schreef dudujo het volgende:
Daar heb ik ook aangedacht, 2 weken met de familie iets doen en dan de rest met zijn 2e.
Maar hij wilt graag bij zijn familie zijn. Hij heeft heel veel neven en nichten waar hij een hele goeie band mee heeft. Hij zegt ook waarom wil je niet dingen in een groep doen. Hij begrijpt het gewoon niet van mijn kant en dat is gewoon f*** hinderlijk.
Volgens mij is jou vriend niet Nederlands (?)
Wij zijn niet zo van de familie dingen, maar buitenlanders juist weer wel.

Heb ik gelijk ?
pi_83151780
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je hoeft toch niet iedere dag van die 6 weken bij elkaar aan het kruis te hangen?
Lees het topic. Daar komt het wel op neer dus. En al is het de helft, je zit aan de andere kant van de wereld en je hebt daar helemaal niks, behalve je vriend
pi_83152125
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:08 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Volgens mij is jou vriend niet Nederlands (?)
Wij zijn niet zo van de familie dingen, maar buitenlanders juist weer wel.

Heb ik gelijk ?
Bij een familiebezoek in Australië en Azië en TS spreekt over een 'cultuurkloof' zou ik er inderdaad ook mijn geld op leggen dat zijn afkomst niet Nederlands is, Captain Obvious.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2010 17:19:02 ]
pi_83152703
Of ik zelf trouwens zou meegaan zou er vanaf hangen of de familie alles betaald en of ik het een beetje kan vinden met die familie. Als beide niet het geval is ga ik echt niet mee. Dat heeft niks met chantage of voor het blok zetten (laten kiezen) te maken, maar eerder dat ik echt geen geld over de balk ga smijten voor een ervaring die hoogstwaarschijnlijk verschrikkelijk gaat worden of zulke grote concessies ga doen dat het pure zelfverloochening is.

Beetje hetzelfde als dat je naar een feestje toe gaat van een vriend(in), maar verder totaal geen aansluiting hebt met haar/zijn vrienden. Zit je daar lekker. Nu is het alleen zo dat je bij dat feestje nog kunt vertrekken, maar in Australië/Azië doe je dat niet zo vlug.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:04:23 #84
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83154158
6 weken met je schoonfamilie op vakantie? Dat zou ik niet eens met m'n eigen familie willen terwijl ik ontzettend goed met ze overweg kan
pi_83156010
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Genoeg familieleden die ik te debiel voor woorden vindt en nooit meer zie hoor. Wat je hier zegt vind ik wel erg kort door te bocht. Elk mens is uit je leven te verbannen als je wilt.
Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.
lol?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 18:48:28 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83156043
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef Nass het volgende:

[..]

Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.
Vind jij...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:49:28 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156078
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vind jij...
en ik
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 18:50:17 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83156108
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en ik
Mijn partner is ook mijn familie en dus net zo belangrijk als mijn ouders, mijn zusje en mijn dochter...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:53:10 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156219
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mijn partner is ook mijn familie en dus net zo belangrijk als mijn ouders, mijn zusje en mijn dochter...
als je getrouwd bent of een kind hebt is het natuurlijk anders .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:54:57 #90
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83156296
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je getrouwd bent of een kind hebt is het natuurlijk anders .
Waarom is getrouwd zijn anders dan niet getrouwd zijn? Als je trouwt verandert er (behalve op papier) niet ineens wat in je relatie van de ene op de andere dag.
pi_83156297
Ik zou een compromis sluiten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:57:34 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156427
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom is getrouwd zijn anders dan niet getrouwd zijn? Als je trouwt verandert er (behalve op papier) niet ineens wat in je relatie van de ene op de andere dag.
het geeft vaak wel aan dat je lang bij elkaar bent en serieus bij elkaar wilt blijven tot de dood jullie scheidt . Iets waarvoor je je familie dus op een lager plateau kunt zetten. Bij beginnende relaties of relaties die nog maar kort duren zoals in het geval van TS kan ik me best voorstellen dat TS niet #1 is. .
Een gedicht over Maanvis
pi_83156473
quote:

[..]

Licht Ontvlambaar dinsdag 22 juni 2010 @ 19:00:02 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83156539
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het geeft vaak wel aan dat je lang bij elkaar bent en serieus bij elkaar wilt blijven tot de dood jullie scheidt . Iets waarvoor je je familie dus op een lager plateau kunt zetten. Bij beginnende relaties of relaties die nog maar kort duren zoals in het geval van TS kan ik me best voorstellen dat TS niet #1 is. .
Ik vind 7 jaar nou niet echt kort...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:02:41 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83156655
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind 7 jaar nou niet echt kort...
Wel als je allebei net uit de studie komt rollen. Dan kan je best al 7 jaar een relatie hebben zonder dat het al serieus is.
Een gedicht over Maanvis
pi_83156915
Niet doen, gaat zeker frustraties opleveren...
Anders kun je het nog altijd op een akkoordje gooien?
Ja en dus?
pi_83157919
quote:

[..]

En als je nu gewoon een compleet kutte verstandhouding hebt met je pa, maar het enorm veel houdt van je partner?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:42:18 #98
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_83158617
quote:

[..]

Ik zie mijn partner ook als familie en zou dan ook niet tussen hen kunnen of willen kiezen.
pi_83158896
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:33 schreef Nass het volgende:

[..]

Waarom is dat een ' ' ?
Dat is een omdat je zo kortzichtig bent om iedereen die zijn of haar partner boven de familie stelt als idioot te bestempelen. Vrienden en je partner kies je, je familie.......daar moet je het maar mee doen. Dus of je daar een goede of geen goede verstandhouding mee hebt, zal niet voor iedereen hetzelfde liggen, denk je ook niet? (heb ik het nog niet eens over schóónfamilie).

Ik denk het natuurlijker is om je eigen familie te starten (al of niet met kinderen) en die dan op de eerste plaats te stellen. Des te beter als je nog een hele goede band met je ouders hebt en daar goed mee kan opschieten, maar je bent zeker geen idioot als je je partner belangrijker vindt dan je ouders of verdere familie.

Bovendien: zelfs al heb je de allerbeste band met je (schoon)familie: er 6 weken mee op vakantie gaan is erg veel gevraagd.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 20:11:45 #100
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83160162
-weg-
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 01:26:22 #101
43556 miss_dynastie
pi_83177022
quote:
Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik? Ook al zie je ze om de 4 of 5 jaar? Of ben ik egoïstisch bezig en moet ik gewoon mee gaan.

wat zouden jullie doen?
Ik denk dat je in elk geval duidelijk moet zijn in je communicatie. Jij zegt: 'dan blijf ik wel thuis', hij zegt: 'als dat is wat je wil, prima' en vervolgens vind jij dat hij zijn familie belangrijker vindt; maar als je dat zo voelt, waarom stel je dan voor thuis te blijven?

Ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Zes weken is wel lang, maar daar valt toch wel een compromis in te vinden? Ik herken de drang naar je familie en het andere land in ieder geval wel en nou is dat in mijn geval geen Australië, dus makkelijker en goedkoper te bereizen, maar zou het toch niet fijn vinden daarin door mijn partner te veel beperkt te worden.
  woensdag 23 juni 2010 @ 22:37:03 #102
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_83220187
niet doen... zo'n vakantie is de 1e week leuk, de 2e week komen de eerste irritaties, en vanaf de 3e week wil je naar huis. 6 weken met schoonfamilie lijkt me nogal aan de lange kant, denk aan jezelf
pi_83227400
6 weken op mijn vakantie gaan met mijn eigen familie lijkt me al een hel, laat staan met mijn schoonfamilie. Hoe goed ik ook met ze om kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')