Dat dus. Nog niet misschien dat ik 6 weken achter mensen aan ga lopenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:05 schreef B3nn0 het volgende:
Vind dat je op vakantie gewoon moet kunnen doen waar je zin in hebt, en niet continu achter mensen aanlopen!!!
Dit lijkt mij een goede optie idd.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:02 schreef vosss het volgende:
Niet meegaan en gewoon een keer op een later tijdstip samen met je vriend die kant op gaan.
Daarmee laat je meteen aan die familie zien dat je best om ze geeft, je komt immers langs en het geeft meteen de mogelijkheid aan je vriend zodat hij kan kiezen voor jou en niet voor zn ouders.
Knuppel in het hoenderhok, jeweets.
Niks gedeelijktelijk. Schei toch uit man!quote:Op maandag 21 juni 2010 16:09 schreef Darkangle het volgende:
misschien een compromis?
Gedeeltelijk met hun mee, gedeeltelijk je eigen ding doen.
Hun hebben de genoegdoening van het familie gedoe, en jullie zijn dan niet zo gebonden.
Er is niks mis met water bij de wijn doen (op vakantie gaan en wat tijd doorbrengen met neven en nichten aldaar), maar je moet er wel voor uitkijken dat die wijn nog wel te zuipen moet blijven.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:43 schreef Ripley het volgende:
Ik zou half opm half doen. 3 weken jouw zin, 3 weken de zijne. Een compromis lijkt me verstandiger dan beiden de hakken in het zand.
quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik weet hoe belangrijk het is om familie als nummer 1 te beschouwen.
quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
idd relaties zijn passantenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef B3nn0 het volgende:
[..]
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.
Voor TS haar vriend zo te lezen zeker! Daarom denk ik dat als je je vriend vertelt dat hij zijn familie vaak genoeg ziet je daar echt geen goed mee doet. Misschien kun je eens met je schoonfamilie gaan praten: "jullie zijn zo, en ik ben zo. Dus als ik meega wil ik wel wat ruimte voor mezelf zonder daarop aangekeken te worden, omdat ik niet zo ben als jullie daarin." Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet begrijpen. Doen ze dat niet dan ga je niet mee, jij hebt de gulden middenweg geprobeerd toch?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:06 schreef B3nn0 het volgende:
[..]
Ja altijd. Famillie is 1000x belangrijker dan jij bent.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:28 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
"jullie zijn zo, en ik ben zo. Dus als ik meega wil ik wel wat ruimte voor mezelf zonder daarop aangekeken te worden, omdat ik niet zo ben als jullie daarin."
Welk gezeik eromheen, kan je wat specifieker zijn. Ik vind dat zoals jij dat zo mooi zegt; iemanf als ik ook het recht heeft om een fijne vakantie te hebben zonder verplichtingen te hebben om alleen maar dingen te doen met zijn familie.En juist samen dingen te ondernemen met mijn vriend, zonder dat iemand er steeds bij is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Blijf alsjeblieft thuis. Dat gejank van je zou voor iedereen de vakantie bederven.
En dan bedoel ik nog niet eens dat je af en toe iets alleen wilt doen want dat is heel normaal maar het gezeik eromheen... brrr krijg nu al de kriebels van het idee dat iemand als jij met mij mee op vakantie zou gaan.
Dat is het hem nou juist, anderen cijferen zich gewoon af en toe weg en genieten toch welquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:43 schreef dudujo het volgende:
[..]
Welk gezeik eromheen, kan je wat specifieker zijn. Ik vind dat zoals jij dat zo mooi zegt; iemanf als ik ook het recht heeft om een fijne vakantie te hebben zonder verplichtingen te hebben om alleen maar dingen te doen met zijn familie.En juist samen dingen te ondernemen met mijn vriend, zonder dat iemand er steeds bij is.
Dingen zoals de uitstapjes en bezienswaardigheden van het land, het bezoeken van andere familieleden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:09 schreef Zana het volgende:
Om wat voor dingen gaat het eigenlijk die jullie dan "verplicht" samen zouden moeten doen? Of zijn zijn ouders al van die leeftijd dat lange afstandsreizen en/ of taal een probleem zijn voor hun om alleen te doen?
Je kunt jouw familie in Nederland zo vaak zien als je wilt en hebt misschien helemaal niet de behoefde, maar het is iets anders wanneer de familie aan de ander kant van de wereld woont en je tijdelijk en financieel beperkt bent om zo vaak langs te gaan, als je zou willen.
Als je een partner hebt dan krijg je de familie er "gratis" bij en "moet" je daar rekening mee houden.
Je kunt ook proberen de leuke dingen van een gezamelijke reis te zien, het is toch ook een beetje "speciaal" dat ze jou meenemen en je zult dingen te zien krijgen die een normale tourist niet ziet.
Alsnog kun je vooraf afspreken, dat jullie jullie eigen ding doen en bepaalde uitstapjes alleen doen, wanneer bijvoorbeeld de schoonouders tijd met andere familieleden doorbrengen. 6 weken is lang, maar wat is de ander optie, dat hij alleen met zijn ouders gaat en jij hier in Nederland zit of jullie gaan op een ander moment met zijn tweedjes, maar dan ontneem je hem ook de reistijd samen met zijn ouders. Volgens mij is het voor een relatie nooit goed om een partner te laten kiezen tussen jou en zijn ouders (als er geen ernstige reden ervoor is), want hij houdt van allebij en staat dan tussen de fronten.
Ik zou zeggen, gun hem de tijd met zijn familie, trek je een beetje terug als je het samenzijn niet meer aankunt op de reis zelf en probeer de leuke dingen te zien van de gezamelike reis. Probeer ook vooraf al die dingen af te spreken, die je alleen met je partner wilt doen/ zien. Ook zijn ouders zullen misschien niet de tijd of energie hebben om altijd met jullie samen te willen zijn, want ook zij moeten zich aanpassen en hebben niet hun gewone dagelikse leven met eten om punt 18.00 uur en dutje erna bij wijze van spreken.
idd. en in 6 weken is er toch genoeg te doen daaro? Blijven je schoonouders lekker ergens bij het huis zitten dan kunnen jullie toch samen wat gaan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef raebyddet het volgende:
Je moet je aanpassen, relaties zijn toch geven en nemen ? In dit geval kun je het alsnog leuk maken voor jezelf door er de positieve kanten van in te zien.
Ik denk het niet, want doordat jullie samen of jij alleen niet meegaat kwets je je vriend enorm. Dan neemt je vriend wel een vriendin die wel wat met zijn Familia heeft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef dudujo het volgende:
Mijn vriend zit tussen twee zeilen en dat wil ik ook niet, ik denk dat hte verstandiger is om niet mee te gaan.
Dan komt die reis nog wel eens
Wij vinden familie ook erg belangrijk en m'n broers zijn ook bijna ieder weekend bij ons. Ik weet zeker dat hun vrouwen dat niet zo leuk vinden en dat ze liever iets anders doen maar ze maken er toch het beste van. Gewoon zo gezellig mogelijk houden, hebben ze zelf ook een leuke tijd. Jezelf chagrijnig terugtrekken is ook nietsquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
idd. en in 6 weken is er toch genoeg te doen daaro? Blijven je schoonouders lekker ergens bij het huis zitten dan kunnen jullie toch samen wat gaan doen.
Dat zegt dan ook wel weer wat over jouw omgeving of over jou. Als je elkaar niet langer dan een weekendje kan verdragenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef ondeugend het volgende:
Niet met familie, niet met vrienden, niet met kennissen en zeker ook niet met schoonouders.
Max is een weekendje weg.. langer komt ellende van.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het idd wel geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Wij vinden familie ook erg belangrijk en m'n broers zijn ook bijna ieder weekend bij ons. Ik weet zeker dat hun vrouwen dat niet zo leuk vinden en dat ze liever iets anders doen maar ze maken er toch het beste van. Gewoon zo gezellig mogelijk houden, hebben ze zelf ook een leuke tijd. Jezelf chagrijnig terugtrekken is ook niets
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef dudujo het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het in iedergeval wel geprobeerd.
Grrrrromt!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook wel weer wat over jouw omgeving of over jou. Als je elkaar niet langer dan een weekendje kan verdragen
Dat van die dwang klopt, maar dat ligt dus grotendeels aan de mensen waar je mee gaat. Ieder zinnig persoon snapt dat je niet wekenlang alles samen kan doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Grrrrromt!
Nee hoor.. wat je vaak ziet is dat men samen dingen wilt doen... vaak is er een lichte dwang, hoe meer zielen hoe vaker verschillende verwachtingen. Dat gaat een paar dagen heel goed... maar een hele vakantie? No thanks
Idd, dat zou ik doenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:04 schreef dudujo het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in, misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon door de zure appel heen bijten. Ik zou het ook als een test kunnen zien, kijken hoe het loopt, het beste er van maken en werkt het niet, dan heb ik het idd wel geprobeerd.
Zinnige personen op vakantie zijn vaak minder zinnig dan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat van die dwang klopt, maar dat ligt dus grotendeels aan de mensen waar je mee gaat. Ieder zinnig persoon snapt dat je niet wekenlang alles samen kan doen.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat er een groot gebrek is aan 'zinnige personen'
lol. je wilt de hele dag bij elkaar op de lip zitten? wat denk je zelf. alles stellen waarbij minimaal 1 persoon werkt ziet elkaar alleen maar 's avonds. nog maar te zwijgen over partners die verschillende werktijden hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:52 schreef dudujo het volgende:
[..]
Maar het punt is, mijn vriend en ik doen al vrij weinig met elkaar. Dit komt omdat we allebei hard aan ht studeren zijn. We zien elkaar alleen savonds en daarbij wonen we net samen.
En van zijn kant hoeft helemaal niks te gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef raebyddet het volgende:
Als ik jou was zou ik m'n hele zienswijze hierover veranderen ,TS. Je geeft zelf al aan dat hij zijn familie erg belangrijk vindt, dus je gaat geheid vaker in dit soort situaties komen. Of je leert ermee omgaan, of je stopt ermee
Natuurlijk wel, maar hij gaat zijn familie niet opgeven voor haarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En van zijn kant hoeft helemaal niks te gebeuren natuurlijk
Maar hij kan wel duidelijk maken dat ze geen zin hebben om 6 weken lang alles samen te doenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:21 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar hij gaat zijn familie niet opgeven voor haar
Ze hoeven toch ook niet alles samen te doen ? Zijn familie zal wat er ook gebeurt heel belangrijk voor hem blijven, de vraag is of TS daarmee om kan gaan. Het gaat niet alleen om de vakantie, het beste is voor de TS dat ze hiermee leert omgaan want dit soort situaties zullen wel vaker voorkomen. Ze moeten compromissen sluiten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar hij kan wel duidelijk maken dat ze geen zin hebben om 6 weken lang alles samen te doen![]()
En dan niet zeggen "ja, zij wil dat niet" tegen de familie natuurlijk.
Ik zie niet in waarom. Uiteraard zijn ze belangrijk en hou je van ze. Maar een voetstuk is nogal wat. Zeker als je eenmaal >20 ben respecteer je je ouders, maar leef je je eigen leven. En plaatst je ze dus niet op een voetstuk en doe je niet (meer) alles waarvan ze denken dat het goed voor je is of je opdragenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:18 schreef Maanvis het volgende:
Loveless85 het is toch volkomen logisch dat je familie op een voetstuk staat?
Ik zie niet in waarom het 'verplicht' is om dan je eigen leven te leiden? Ze zijn pas net uit huis, logisch dat de navelstreng dan nog niet doorgesneden is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom. Uiteraard zijn ze belangrijk en hou je van ze. Maar een voetstuk is nogal wat. Zeker als je eenmaal >20 ben respecteer je je ouders, maar leef je je eigen leven. En plaatst je ze dus niet op een voetstuk en doe je niet (meer) alles waarvan ze denken dat het goed voor je is of je opdragen
Als zij niet meegaat denk ik dat d'r vriend op den duur tot de conclusie komt dat ie toch niet het ideale vriendinnetje aan de haak heeft geslagen.quote:Prima als dat bij zijn cultuur wel zo is, moet ze ook respecteren. Vandaar mijn advies dat ze hem dan beter alleen kan laten gaan, want anders word dit sowieso ruzie. En dan zit je daar lekker 6 weken aan de andere kant van de wereld te ruzien met je vriend en soon to be ex-schoonfamilie
Genoeg familieleden die ik te debiel voor woorden vind en nooit meer zie hoor. Wat je hier zegt vind ik wel erg kort door te bocht. Elk mens is uit je leven te verbannen als je wilt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Twinky het volgende:
en ja, familie IS belangrijker dan je relatie. Puur om het feit dat een relatie nog wel eens uit wil gaan en je je familie altijd houdt.
Je vriend heeft hier toch al een oplossing aangeboden? Of wil je die gewoon niet aannemen omdat je jezelf op de tweede plaats gezet voelt? Da's gewoon zeuren; je wist namelijk vanaf moment nummer één waar je aan begon.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik?
Dat kan, maar dan kan het toch evengoed dat zijn vriendin daar problemen mee heeft. Ze zal er mee moeten leren leven, en dat lukt dus niet zo best als ik haar reacties hier zo leesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het 'verplicht' is om dan je eigen leven te leiden? Ze zijn pas net uit huis, logisch dat de navelstreng dan nog niet doorgesneden is.
Dat ze die conclusie moeten trekken zit er denk ik wel aan te komen als zij die schoonfamilie niet interessant vind en hij wel echt een familiemens is. Vroeg of laat loopt het dan spaak.quote:Als zij niet meegaat denk ik dat d'r vriend op den duur tot de conclusie komt dat ie toch niet het ideale vriendinnetje aan de haak heeft geslagen.
Heb je wel je pilletje geslikt vandaag?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef Nass het volgende:
JIj bent het soort dat relaties kapot maakt, vuile bitch, alles doen om de afstand tussen zoon en vader/moeder/broer groter te maken, ik kots op jou.*kotst*
Nou, ik zou persoonlijk toch bedanken denk ik... Sowieso, wie gaat die vakantie betalen? Moet TS het zelf ophoesten, dan zou ik niet gaan omdat ik mijn geld liever besteed aan iets dat ik wel leuk vind. En mocht het zo zijn dat schoonfamilie betaalt, dan al helemaal niet want ik heb geen zin in verwijten tijdens of achteraf.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Twinky het volgende:
ik vind je echt een zeikwijf. Je wordt uitgenodigd door zijn familie voor een vet lange vakantie erg ver weg. Je wordt opgenomen in die familie en mag zomaar mee op bezoek bij andere familie! Ondanks dat het stroef loopt...
Je vriend spreekt zijn neven en nichten op feestboek maar verder heel weinig en wil ze waarschijnlijk ook graag weer eens zien, en jij gaat miepen dat je met hem alleen wil zijn?
en ja, familie IS belangrijker dan je relatie. Puur om het feit dat een relatie nog wel eens uit wil gaan en je je familie altijd houdt.
Ach, dat valt wel mee. Zij is het type dat gewoon geen hechte band heeft met haar familie, hij wel. Zij snapt dat niet, hij ook niet van haar. Probleem.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:16 schreef Nass het volgende:
JIj bent het soort dat relaties kapot maakt, vuile bitch, alles doen om de afstand tussen zoon en vader/moeder/broer groter te maken, ik kots op jou.*kotst*
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:37 schreef conleche het volgende:
Het lijkt mij verschrikkelijk 6 weken met schoonfamilie op pad. Zelfs al kan je goed met ze opschieten. 6 weken. Tering. En dan naar Australie, wat op zich natuurlijk fantastisch is, maar dat schreeuwt om samen rondtrekken per camper. En niet gezellig bij neef en nicht op de thee. Prima als je daar even langswipt als je toch in de buurt bent, maar als het hoofddoel van de reis familiebezoek is............
Ik zou hem alleen laten gaan en zelf met vriendinnen op vakantie gaan als dat kan. Zou wel zeggen dat je dan de volgende verre en lange reis graag samen wilt doen, want als hij van plan is om jullie verdere leven samen gezellig met mamsie mee te gaan............
je hoeft toch niet iedere dag van die 6 weken bij elkaar aan het kruis te hangen?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die mensen die hier doen alsof ze het zo raar is dat je niet 6 weken met je schoonfamilie aan de andere kant van de wereld wil zitten![]()
Ik zou het nog niet eens trekken als het m'n eigen familie was
Volgens mij is jou vriend niet Nederlands (?)quote:Op maandag 21 juni 2010 16:13 schreef dudujo het volgende:
Daar heb ik ook aangedacht, 2 weken met de familie iets doen en dan de rest met zijn 2e.
Maar hij wilt graag bij zijn familie zijn. Hij heeft heel veel neven en nichten waar hij een hele goeie band mee heeft. Hij zegt ook waarom wil je niet dingen in een groep doen. Hij begrijpt het gewoon niet van mijn kant en dat is gewoon f*** hinderlijk.
Lees het topic. Daar komt het wel op neer dus. En al is het de helft, je zit aan de andere kant van de wereld en je hebt daar helemaal niks, behalve je vriendquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je hoeft toch niet iedere dag van die 6 weken bij elkaar aan het kruis te hangen?
Bij een familiebezoek in Australië en Azië en TS spreekt over een 'cultuurkloof' zou ik er inderdaad ook mijn geld op leggen dat zijn afkomst niet Nederlands is, Captain Obvious.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:08 schreef RVP67 het volgende:
[..]
Volgens mij is jou vriend niet Nederlands (?)
Wij zijn niet zo van de familie dingen, maar buitenlanders juist weer wel.
Heb ik gelijk ?
Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Genoeg familieleden die ik te debiel voor woorden vindt en nooit meer zie hoor. Wat je hier zegt vind ik wel erg kort door te bocht. Elk mens is uit je leven te verbannen als je wilt.
Vind jij...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef Nass het volgende:
[..]
Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.
en ikquote:
Mijn partner is ook mijn familie en dus net zo belangrijk als mijn ouders, mijn zusje en mijn dochter...quote:
als je getrouwd bent of een kind hebt is het natuurlijk andersquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mijn partner is ook mijn familie en dus net zo belangrijk als mijn ouders, mijn zusje en mijn dochter...
Waarom is getrouwd zijn anders dan niet getrouwd zijn?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je getrouwd bent of een kind hebt is het natuurlijk anders.
het geeft vaak wel aan dat je lang bij elkaar bent en serieus bij elkaar wilt blijven tot de dood jullie scheidtquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom is getrouwd zijn anders dan niet getrouwd zijn?Als je trouwt verandert er (behalve op papier) niet ineens wat in je relatie van de ene op de andere dag.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef Nass het volgende:
[..]
Familie als in je eigen broer/zus/pappa/mamma is belangerijk dan je relatie, mits je niet verkracht en mishandelt bent. Wie het hier niet mee eens is is een idioot.
Ik vind 7 jaar nou niet echt kort...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het geeft vaak wel aan dat je lang bij elkaar bent en serieus bij elkaar wilt blijven tot de dood jullie scheidt. Iets waarvoor je je familie dus op een lager plateau kunt zetten. Bij beginnende relaties of relaties die nog maar kort duren zoals in het geval van TS kan ik me best voorstellen dat TS niet #1 is.
.
Wel als je allebei net uit de studie komt rollen. Dan kan je best al 7 jaar een relatie hebben zonder dat het al serieus is.quote:
En als je nu gewoon een compleet kutte verstandhouding hebt met je pa, maar het enorm veel houdt van je partner?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef Nass het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef Nass het volgende:
[..]
Dat is eenquote:
Ik denk dat je in elk geval duidelijk moet zijn in je communicatie. Jij zegt: 'dan blijf ik wel thuis', hij zegt: 'als dat is wat je wil, prima' en vervolgens vind jij dat hij zijn familie belangrijker vindt; maar als je dat zo voelt, waarom stel je dan voor thuis te blijven?quote:Op maandag 21 juni 2010 15:57 schreef dudujo het volgende:
Ik zit er echt aan te denken om niet mee te gaan, maar ik weet niet of dit wel de goede keus is. Mijn vriend zegt oke als jij dat wilt prima. Maar dan denk ik weer.. jahh hallo.. is je familie dan belangrijker dan ik? Ook al zie je ze om de 4 of 5 jaar? Of ben ik egoïstisch bezig en moet ik gewoon mee gaan.
wat zouden jullie doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |